Voor gezellig socializen met bekenden op donkere winteravonden hoef je hier schijnbaar niet meer te zijn, net een triest Euroshopper feestje met TL licht en kutmuziek van BLØF. Van Google mogen blootplaatjes niet meer en zo wordt het bovendien steeds truttiger, lekker terug naar de jaren 50 toen ook niks mocht, nou gezellig dan.quote:ik vind FOK! echt echt met de dag kutter.
Kijk amper meer op het forum, fp ook alleen nog het nieuws, maar dat is ook oud nieuws steeds.
Laat maar. Het heeft geen zin meer.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:10 schreef Kingstown het volgende:
Inb4 Een beter FOK! begint bij jezelf.
In januari 2015 waren er ruim 200k minder postings als in januari 2014. Binnenkort de cijfers over februari.
Ik doe dingen omdat ik ze leuk vind. Niet omdat ze zinvol zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:13 schreef PendingApproval het volgende:
Laat maar. Het heeft geen zin meer.
De mensen zijn toe aan iets anders en als ze dat niet krijgen dan haken ze af.
Ja en mag het dan niet meer besproken worden?quote:Op zondag 1 maart 2015 00:02 schreef deadprez het volgende:
Zijn al meerdere topics over geweest en het wordt idd rustiger.
Jawel, ik zeg gewoon dat het inderdaad leger wordt hier.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:22 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Ja en mag het dan niet meer besproken worden?
Okè, sorry dan.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Jawel, ik zeg gewoon dat het inderdaad leger wordt hier.
Klopt. De "als je het niet bevalt, dan rot je maar op" riedel. Guess what....dat doen mensen uiteindelijk dus ook.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:26 schreef Mika-Mika het volgende:
Typische reactie van een fossiel geloof ik.
Ook het achterbakse gedrag op dit forum en de soms rare verhoudingen onderling de kliekjes/verhoudingen/en de het is ons forum gastjes zijn soms vervelend. Ach je raakt eraan gewend, toch zonde als het zo zou moeten sterven niet?quote:Op zondag 1 maart 2015 00:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt. De "als je het niet bevalt, dan rot je maar op" riedel. Guess what....dat doen mensen uiteindelijk dus ook.
dood ga je toch.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik doe dingen omdat ik ze leuk vind. Niet omdat ze zinvol zijn.
Mensen blijven met zo'n mentaliteit wel hangen... totdat je hem als beheerder ook niet meer hanteert.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:28 schreef Kingstown het volgende:
Klopt. De "als je het niet bevalt, dan rot je maar op" riedel. Guess what....dat doen mensen uiteindelijk dus ook.
het enige wat er is zijn de slowchats en centrale topics.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Eensch.
Danny heeft zijn "schijt aan iedereen" ziel verkocht aan Google.
Het schip is zinkende, het zal mij niks verbazen als het domein binnen een jaar te koop staat en Danny weer bij de BCC werkt.
Fok heeft de afgelopen jaren gedreven op het succes van 2006-2012. Maar "in the end" is Fok het niet net. Het is net geen nieuwssite, het is net geen Geen Stijl, het is net geen Tweakers.
De actieve forummers van toen zijn volwassen en hebben kinderen en zulks. Wat er nog zit zijn fatieke kliekjes geworden waar je als buitenstaander niet tussen komt.
(Die lange reeksen waar op de OP al begint met een UI opsomming van de "deelnemers")
Is mijn vader eigenlijk mijn moeder? Even Googlen....quote:Op zondag 1 maart 2015 00:41 schreef Mika-Mika het volgende:
Kijk wat wel is, welke vraag hoe gek ook dan staat FOK! in de eerste drie hits van Google... Het is een vraagbaak geworden
Dit.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Eensch.
Het schip is zinkende, het zal mij niks verbazen als het domein binnen een jaar te koop staat en Danny weer bij de BCC werkt.
Fok heeft de afgelopen jaren gedreven op het succes van 2006-2012. Maar "in the end" is Fok het niet net. Het is net geen nieuwssite, het is net geen Geen Stijl, het is net geen Tweakers.
De actieve forummers van toen zijn volwassen en hebben kinderen en zulks. Wat er nog zit zijn fatieke kliekjes geworden waar je als buitenstaander niet tussen komt.
(Die lange reeksen waar op de OP al begint met een UI opsomming van de "deelnemers")
Er.. zijn.. mini-tongetjes?quote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Eensch.
Tijd om de fok-variant van het Maagdenhuis te bezetten! Op naar de woning van tong80!quote:Op zondag 1 maart 2015 01:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit.
Qua innovatie is Fok! tot een absoluut stilstand gekomen. Vooral de FP is volledig verneukt sinds de laatste update. En klagen helpt al helemaal niet want dan word je geband.
Van een waardig nieuwssite met een onderscheidend en unieke forum, naar een verouderd formule met een bestuur die niet meer luistert naar de achterban.
Iedereen zal zo zijn eigen redenen hebben en kliekjes zijn bijna onvermijdelijk. Is ook niet per definitie een slecht iets. Ook in de hoogtijdagen waren die er al. Zelf post ik ook steeds vaker op dezelfde paar subfora (ik word heel chagrijnig van een hoop subfora op FOK!, dus waarom zou ik daar nog posten?) en dan kom je vaak dezelfde users tegen. Anderen gaan dat dan betitelen als "kliekje" . De vraag die interessanter is, dat is hoe "een kliek" omgaat met "nieuwkomers" en in hoeverre "nieuwkomers" omgaan met de dynamiek en cultuur op dat subforum. Soms erg interessant om te zien.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:34 schreef Mika-Mika het volgende:
Ook het achterbakse gedrag op dit forum en de soms rare verhoudingen onderling de kliekjes/verhoudingen/en de het is ons forum gastjes zijn soms vervelend. Ach je raakt eraan gewend, toch zonde als het zo zou moeten sterven niet?
Zo!quote:Op zondag 1 maart 2015 00:10 schreef Kingstown het volgende:
In januari 2015 waren er ruim 200k minder postings als in januari 2014. Binnenkort de cijfers over februari.
Wat je vroeger alleen bij ONZ wel eens zag, een hoop moeite doen om een leuk topic te maken en het vervolgens compleet te zien verbaggeren zonder dat er een moderator ingrijpt, zorgt er ook voor dat mensen vertrekken of zelf gaan baggeren.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iedereen zal zo zijn eigen redenen hebben en kliekjes zijn bijna onvermijdelijk. Is ook niet per definitie een slecht iets. Ook in de hoogtijdagen waren die er al. Zelf post ik ook steeds vaker op dezelfde paar subfora (ik word heel chagrijnig van een hoop subfora op FOK!, dus waarom zou ik daar nog posten?) en dan kom je vaak dezelfde users tegen. Anderen gaan dat dan betitelen als "kliekje" . De vraag die interessanter is, dat is hoe "een kliek" omgaat met "nieuwkomers" en in hoeverre "nieuwkomers" omgaan met de dynamiek en cultuur op dat subforum. Soms erg interessant om te zien.
Ruim 15% minder postings is idd een behoorlijke daling te noemen ja.quote:
Gelukkig is er nog geen enkele vrouw zó wanhopig geweest.quote:
Hoe witte gij daquote:Op zondag 1 maart 2015 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelukkig is er nog geen enkele vrouw zó wanhopig geweest.
Stel je eens voor hoe dat er uit zal zien zonder tong en fylaxquote:Op zondag 1 maart 2015 11:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ruim 15% minder postings is idd een behoorlijke daling te noemen ja.
Februari zal ongeveer hetzelfde beeld gaan geven.
Als er nog serieus brood in zou zitten zou onderaan allang staan 'Fok.nl is een onderdeel van Sanoma Media'.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit.
Qua innovatie is Fok! tot een absoluut stilstand gekomen. Vooral de FP is volledig verneukt sinds de laatste update. En klagen helpt al helemaal niet want dan word je geband.
Van een waardig nieuwssite met een onderscheidend en unieke forum, naar een verouderd formule met een bestuur die niet meer luistert naar de achterban.
Tsja sinds de FP de nieuwe layout heeft lees ik daar nooit meer nieuwsberichten, simpel zat.quote:Op zondag 1 maart 2015 01:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit.
Wat is er precies zo kut aan de nieuwe FP?quote:Op zondag 1 maart 2015 01:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit.
Danny wilde nooit verkopen. En nu zal dat niet meer gaan.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:37 schreef PendingApproval het volgende:
Als er nog serieus brood in zou zitten zou onderaan allang staan 'Fok.nl is een onderdeel van Sanoma Media'.
Serieus, volgens mij kan het nu elk moment gedaan zijn, grote kans dat nog voor de zomer de stekker eruit gaat. Jammer maar begrijpelijk.
Dat eerste gebeurt al niet eens meer.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
een hoop moeite doen om een leuk topic te maken en het vervolgens compleet te zien verbaggeren zonder dat er een moderator ingrijpt
quote:Op zondag 1 maart 2015 14:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat eerste gebeurt al niet eens meer.
Kijk eens hoe vaak ik in de top 100 sta. Het zal je verbazen.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Stel je eens voor hoe dat er uit zal zien zonder tong en fylax
Kliekipediaquote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Eensch.
22 van de 28 keer in februari. Het zal je verbazen.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:57 schreef tong80 het volgende:
Kijk eens hoe vaak ik in de top 100 sta. Het zal je verbazen.
Zelf vind ik de FP best mooi geworden qua indeling (op de hoofd column na) maar voor sporthaters zoals ondergetekende is hij niet interessant meer als sport te dominant aanwezig is, verder veel nieuws van een dag tot een paar dagen oud gelardeerd met instant Novum meuk en onzin. Novum is makkelijke paginavulling voor wannabe nieuwswebsites en op tig andere nep sites te lezen.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat is er precies zo kut aan de nieuwe FP?
Zie morgen zelf hoeveel ''DE DUITSERS KOMEN!11!''' topics er weer worden gemaaktquote:Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Skv het volgende:
Het niveau daalt ook. Denk dat het er ook mee te maken heeft dat elke idioot tegenwoordig een breedbandaansluiting heeft. In combinatie met tijd over en een zeer beperkte leefomgeving resulteert dat in veel nutteloos gespam. Door die daling in niveau merk ik zelf ook dat ik minder actief ben dan voorheen.
Te veel users krijgen het niet voor elkaar om fatsoenlijk Nederlands te tikken, open te staan voor argumenten van een ander of ergens wat diepgang in te zoeken. Zo houdt het inderdaad vanzelf op.
Beetje onaardig om te zeggen. Maar wel lolquote:Op zondag 1 maart 2015 21:57 schreef vaduz het volgende:
Dat komt omdat je stinkt, maar op fok! kunnen we dat niet ruiken, dus dat is alvast een meevaller.
quote:Op zondag 1 maart 2015 17:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
22 van de 28 keer in februari. Het zal je verbazen.
Inderdaad dat bagger taalniveau en bijdehand gedoe van mentaal uitgedaagde types is niet erg uitnodigend oftewel irritant. Iemand die de taal niet beheerst hoort gewoon niet op een publiek forum te zitten maar die hoort terug naar school te gaan.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Skv het volgende:
Het niveau daalt ook. Denk dat het er ook mee te maken heeft dat elke idioot tegenwoordig een breedbandaansluiting heeft. In combinatie met tijd over en een zeer beperkte leefomgeving resulteert dat in veel nutteloos gespam. Door die daling in niveau merk ik zelf ook dat ik minder actief ben dan voorheen.
Te veel users krijgen het niet voor elkaar om fatsoenlijk Nederlands te tikken, open te staan voor argumenten van een ander of ergens wat diepgang in te zoeken. Zo houdt het inderdaad vanzelf op.
En dan de hamvraag: waarom doen de mods niets?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:13 schreef PendingApproval het volgende:
Inderdaad dat bagger taalniveau en bijdehand gedoe van mentaal uitgedaagde types is niet erg uitnodigend oftewel irritant. Iemand die de taal niet beheerst hoort gewoon niet op een publiek forum te zitten maar die hoort terug naar school te gaan.
Dat doe je erom hè, puur om vegetariërs te zieken. En maar klagen over anderen.quote:
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:40 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dat doe je erom hè, puur om vegetariërs te zieken. En maar klagen over anderen.
Heb je FANN al ingelicht?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:40 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dat doe je erom hè, puur om vegetariërs te zieken. En maar klagen over anderen.
Klopt serieus discussiëren is het niet meer bij.quote:Op zondag 1 maart 2015 11:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Wat je vroeger alleen bij ONZ wel eens zag, een hoop moeite doen om een leuk topic te maken en het vervolgens compleet te zien verbaggeren zonder dat er een moderator ingrijpt, zorgt er ook voor dat mensen vertrekken of zelf gaan baggeren.
Tegenwoordig zie je dat niet alleen in ONZ gebeuren. Als je als bezoeker bij FOK! terecht komt en je leest vluchtig door een paar topics heen, dan is er toch dikke kans dat een beetje serieus figuur dan direct afhaakt.
Dit.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Skv het volgende:
Dat was er in 2012 allemaal ook al.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:02 schreef El_Matador het volgende:
Ik denk niet dat het zozeer aan FOK! ligt, meer aan de opkomst van de smartfoons. Dan zijn oneliners nou eenmaal makkelijker dan hele epistels. Of liever Facebook, het rioolkanaal Twitter of iets anders.
Getypt vanaf een smartfoon trouwens.
Het is voor alle leeftijden, niet perse een jongerenforum.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:29 schreef prankster1590 het volgende:
Ik denk dat zeikerds de rest wegjagen want jullie zijn het een beetje teveel eens met elkaar met jullie zurigheid.![]()
![]()
Baaahhh. Ouwe grijze mannetjes horen niet op een publiek jongeren forum.
Precies,quote:Op zondag 1 maart 2015 23:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En dan de hamvraag: waarom doen de mods niets?
KLB / Kansloos FP-nieuwsquote:Op maandag 2 maart 2015 07:26 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Dat was er in 2012 allemaal ook al.
Ik vind de moderators op fok vaak ook niet zo leuk eigenlijk.
Je mag steeds minder zeggen en bevalt het niet sluiten ze topics zonder pardon.
Dan wordt het ook een saaie boel.
En de frontpage is de uitnodiging naar de de rest van de site, die is duidelijk niet populair of er op vooruit gegaan en er wordt niks mee gedaan.
Het is idd te belachelijk voor woorden dat 40+ in de top-10 staat van subfora waar het meeste gepost wordt.quote:Op maandag 2 maart 2015 01:29 schreef prankster1590 het volgende:
Ik denk dat zeikerds de rest wegjagen want jullie zijn het een beetje teveel eens met elkaar met jullie zurigheid.![]()
![]()
Baaahhh. Ouwe grijze mannetjes horen niet op een publiek jongeren forum.
Kom je gezellig in 40+ posten? Daar wordt bijna nooit iets gesloten. Alleen baggertopics aangemaakt door jongeren.quote:Op maandag 2 maart 2015 07:27 schreef Moppieee het volgende:
Het is voor alle leeftijden, niet perse een jongerenforum.
Ach ik kan enigszins de humor er wel van inzien mensen die je een vorm van kanker toewensen terwijl die wens al uitgekomen is.quote:Op maandag 2 maart 2015 08:44 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Er word niet eens meer fatsoenlijk gemodereerd zoals jaren terug, toen zaten ze er boven op.. Nu kan je iedereen de vinketyfus wensen en nog wegkomen zonder ban.
Er wordt denk ik veel teveel gepikt. Ik zit zelf nog maar net op FOK! (maar al sinds 2002 op Tweakers) maar soms erger ik me mateloos aan de afzeikreacties en dergelijke. Terwijl er best leuke topics tussen zitten. De mods grijpen nauwelijks in, MAAR users zelf grijpen ook niet in. Op veel forums krijg je dan al snel de halve community over je heen dat je ff normaal moet doen. Hier is het geaccepteerd en gaat men er zelfs in mee.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:39 schreef Skv het volgende:
Kliekjes voorkom je niet zo heel snel, maar zoals hier heb ik het nog nergens online meegemaakt. Er zijn vriendengroepjes IRL waar je makkelijker bij aan kan sluiten dan hier. Soms zie ik posts van andere users gewoon genegeerd worden, puur omdat het niet van persoon X komt. Dat is best jammer.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Eensch.
Nee, beter een tijdje helemaal weg, anders is het dáár weer 1 bende.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:34 schreef tharealmb het volgende:
Alle "ts is hommo" en andere reacties direct verbannen naar ONZ.
Ja dat heb ik het liefst ook. Maarja.... Las laatst dat iemand een week een ban had gekregen.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, beter een tijdje helemaal weg, anders is het dáár weer 1 bende.
Dat schiet dan niet op nee.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:38 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ja dat heb ik het liefst ook. Maarja.... Las laatst dat iemand een week een ban had gekregen.
Maar de volgende dag zag ik hem weer postten. Dan denk ik: WTF?
Strenger?quote:Op maandag 2 maart 2015 09:20 schreef HeatWave het volgende:
Jaja, je mag steeds minder zeggen, het wordt steeds strenger, maar er wordt verder nauwelijks gemod en je kan alles zeggen zonder een ban.
Make...up....your....fucking...mind.
Blijkbaar strenger dus jaquote:Op maandag 2 maart 2015 07:26 schreef Moppieee het volgende:
[..]
En de frontpage is de uitnodiging naar de de rest van de site, die is duidelijk niet populair of er op vooruit gegaan en er wordt niks mee gedaan.
Kliekjes zijn niet erg, maar die kliekjes moeten wel openstaan voor buitenstaanders. En de meeste kliekjes zijn zo afgesloten voor de buitenwereld dat niewe users net als kleine kinderen gaan jengelen als ze geen aandacht krijgen van hun ouders.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:34 schreef tharealmb het volgende:
Kliekjes voorkom je niet zo heel snel, maar zoals hier heb ik het nog nergens online meegemaakt. Er zijn vriendengroepjes IRL waar je makkelijker bij aan kan sluiten dan hier. Soms zie ik posts van andere users gewoon genegeerd worden, puur omdat het niet van persoon X komt. Dat is best jammer.
Dit ja... plus dat nieuwe users het gedrag gaan nadoen van de huidige users. En gezien KLB een van de afdelingen is die het snelst "loopt" zien users daar het gedrag af.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kliekjes zijn niet erg, maar die kliekjes moeten wel openstaan voor buitenstaanders. En de meeste kliekjes zijn zo afgesloten voor de buitenwereld dat niewe users net als kleine kinderen gaan jengelen als ze geen aandacht krijgen van hun ouders.
Vroeger werd dat allemaal naar ONZ gebonjourd. Maar toen werd de ONZ-kliek boosquote:Op maandag 2 maart 2015 09:57 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dit ja... plus dat nieuwe users het gedrag gaan nadoen van de huidige users. En gezien KLB een van de afdelingen is die het snelst "loopt" zien users daar het gedrag af.
quote:Op maandag 2 maart 2015 09:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vroeger werd dat allemaal naar ONZ gebonjourd. Maar toen werd de ONZ-kliek boos
De tweakers methode verdedigenquote:Op maandag 2 maart 2015 09:34 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Er wordt denk ik veel teveel gepikt. Ik zit zelf nog maar net op FOK! (maar al sinds 2002 op Tweakers) maar soms erger ik me mateloos aan de afzeikreacties en dergelijke. Terwijl er best leuke topics tussen zitten. De mods grijpen nauwelijks in, MAAR users zelf grijpen ook niet in. Op veel forums krijg je dan al snel de halve community over je heen dat je ff normaal moet doen. Hier is het geaccepteerd en gaat men er zelfs in mee.
[..]
Kliekjes voorkom je niet zo heel snel, maar zoals hier heb ik het nog nergens online meegemaakt. Er zijn vriendengroepjes IRL waar je makkelijker bij aan kan sluiten dan hier. Soms zie ik posts van andere users gewoon genegeerd worden, puur omdat het niet van persoon X komt. Dat is best jammer.
Maar ik vind FOK! nog steeds leuk. Genoeg topics waar je nog wel leuk dan discussieren. En bij idiote reacties gewoon harder handhaven. Alle "ts is hommo" en andere reacties direct verbannen naar ONZ.
Krijg toch de vinketyfus met je gezeik.quote:Op maandag 2 maart 2015 08:44 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Er word niet eens meer fatsoenlijk gemodereerd zoals jaren terug, toen zaten ze er boven op.. Nu kan je iedereen de vinketyfus wensen en nog wegkomen zonder ban.
Het viel me laatst op dat juist m'n genuanceerde Posts werden weggemod en de bagger liet men staan.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:20 schreef HeatWave het volgende:
Jaja, je mag steeds minder zeggen, het wordt steeds strenger, maar er wordt verder nauwelijks gemod en je kan alles zeggen zonder een ban.
Zou Yvonne niet aanstonds stoppen?quote:Op maandag 2 maart 2015 09:53 schreef FredvZ het volgende:
Danny en Yvonne en Breuls zijn steeds onzichtbaarder op het forum.
Soms vraag ik me af of zij zelf er nog wel zin in hebben.
En als ze er geen zin meer in hebben, waarom ze dan gewoon stoppen en een opvolger aanstellen.
Nu combineer je uitspraken van verschillende mensen tot 1, make up yourrrrrrr mind.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:20 schreef HeatWave het volgende:
Och tweakers is zeker niet heilig (ab-so-luut niet). En humor is ook prima. Enkel "ts is hommo" noem ik geen humor. Maar voor sommige forums (vooral discussieforums) zou een strakkere regie wel beter zijn zoals Tweakers.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
De tweakers methode verdedigen. Mooi man een forum zonder humor en een forum vol met wannabe moderators.
En bij slowchatkliekjes willen horen
Er zijn gewoon eincelligen die 'ts is hommo' zeggen.. Dat heeft niets met sarcasme te maken, maar gewoon met stupiditeit, ik krijg daar juist een goed/superieur gevoel van.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:54 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Och tweakers is zeker niet heilig (ab-so-luut niet). En humor is ook prima. Enkel "ts is hommo" noem ik geen humor. Maar voor sommige forums (vooral discussieforums) zou een strakkere regie wel beter zijn zoals Tweakers.
Ja, dat bedoel ik er juist mee te zeggen. De ene vindt dat er veels te veel en streng wordt gemod, de ander klaagt dat er niet genoeg moderatie is.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:44 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Nu combineer je uitspraken van verschillende mensen tot 1, make up yourrrrrrr mind.
Mee eens hoor. Maar als er een topic is waar daarna 10x een sarcastische opmerking volgt dan is de humor er snel afquote:Op maandag 2 maart 2015 12:02 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Er zijn gewoon eincelligen die 'ts is hommo' zeggen.. Dat heeft niets met sarcasme te maken, maar gewoon met stupiditeit, ik krijg daar juist een goed/superieur gevoel van.
Waar de kleinste kinderen zitten zou goede, strenge modding moeten zijn, dus in onz en klb.
Weer zo'n tegenstrijdigheid, het is een verzuurd kliekje oude lullen die niemand binnenlaten EN het is een kinderspeeltuin.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:13 schreef 10minuteman het volgende:
Het is met name een kinderspeeltuin geworden.
Pardon? Ik weet wel waar ik over praat. Het is gewoon niet om aan te zien. FOK! is nou de afgelopen jaren niet innovatief geweest.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weer zo'n tegenstrijdigheid, het is een verzuurd kliekje oude lullen die niemand binnenlaten EN het is een kinderspeeltuin.
Trek daar Utopia ook nog eens vanaf en het is helemaal treurig...quote:Op zondag 1 maart 2015 00:10 schreef Kingstown het volgende:
Je bent wel héél erg slecht met je FOK! geschiedenis.quote:Op zondag 1 maart 2015 20:47 schreef FredvZ het volgende:
Danny heeft de "pech" dat zijn devvers hem in de steek laten.
Arjen en Jorma die er voor zorgde dat Replique uit de grond gestampt moest worden.
En Glowmouse die meer wilde dan Danny kon bieden.
Danny doet nu veel zelf, maar hij is geen devver. Ik bewonder wat hij nu voor elkaar krijgt, maar een technisch hoogstandje (wat je bij een site ter grootte van Fok wel verwacht) is het niet.
Enkele jaren geleden heeft Fok het enkele weken niet of nauwelijks gedaan. De servers konden de expansie niet meer aan. Toen Fok weer in de lucht kwam, bleef het toch groeien.
Ik denk dat als hetzelfde nu weer gebeurd, dat het einde verhaal is.
Wat een onzin.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef emil23 het volgende:
De problemen zijn begonnen bij het instellen van de abonnementen. Toen is er (on)bewust een onderscheid gemaakt tussen verschillende users.
Je kunt de reden van persoon X natuurlijk niet aan die van persoon Y koppelen en dan zeggen dat het tegenstrijdig is.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Weer zo'n tegenstrijdigheid, het is een verzuurd kliekje oude lullen die niemand binnenlaten EN het is een kinderspeeltuin.
Ja, tuurlijk. Maar dan kom je dus wel weer uit bij, de users maken de content. En de klachten zijn dus totaal niet herkenbaar voor een ander, die ziet het juist precies andersomquote:Op maandag 2 maart 2015 12:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je kunt de reden van persoon X natuurlijk niet aan die van persoon Y koppelen en dan zeggen dat het tegenstrijdig is.
Beiden kunnen best tegelijk waar zijn als je op andere delen van FOK! rondhangt.
quote:Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Ja, tuurlijk. Maar dan kom je dus wel weer uit bij, de users maken de content.
quote:
Er wordt idd soms gedaan alsof er 1 soort van dynamiek is op FOK! en dat is uiteraard flauwekul.quote:En de klachten zijn dus totaal niet herkenbaar voor een ander, die ziet het juist precies andersom.
Daarom, er is altijd wel een soort van aparte eilandjescultuur geweest ook. OUD is toch niet te vergelijken met VBL bijvoorbeeld, qua users en content.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
[..]
Er wordt idd soms gedaan alsof er 1 soort van dynamiek is op FOK! en dat is uiteraard flauwekul.
Je kunt CRE niet vergelijken met KLB om maar eens een willekeurige dwarsstraat te noemen. Andere "cultuur"en dus ook een andere manier van reageren/modden etc. Sowieso is er niet 1 specifieke reden, maar is het een combinatie van factoren. Die liggen trouwens ook niet bij 1 partij of alleen op FOK! Ook de wereld is veranderd de afgelopen 15 jaar.
Nope en dat moet je ook niet willen. Functioneert prima naast elkaar en heel soms kun je elkaar op een leuke manier ook nog eens tegenkomen. Wat me wel intrigeert is waarom specifieke subfora het tegen de trend in (erg) goed doen, terwijl andere juist hele harde klappen krijgen. Ik zie wel wat overkoepelende factoren, maar kan er niet echt een rode draad in ontdekken. Ben bezig met nieuwe cijfers/stats te fabriceren en daar zie je (imo) toch wel hele aparte ontwikkelingen.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:49 schreef HeatWave het volgende:
Daarom, er is altijd wel een soort van aparte eilandjescultuur geweest ook. OUD is toch niet te vergelijken met VBL bijvoorbeeld, qua users en content.
Ik denk dat het idd ook gewoon "de tijd" is, er is meer dan FOK! dat aandacht opeist tegenwoordig. twitter, FB, instagram etc etc.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nope en dat moet je ook niet willen. Functioneert prima naast elkaar en heel soms kun je elkaar op een leuke manier ook nog eens tegenkomen. Wat me wel intrigeert is waarom specifieke subfora het tegen de trend in (erg) goed doen, terwijl andere juist hele harde klappen krijgen. Ik zie wel wat overkoepelende factoren, maar kan er niet echt een rode draad in ontdekken. Ben bezig met nieuwe cijfers/stats te fabriceren en daar zie je (imo) toch wel hele aparte ontwikkelingen.
Inderdaad, en ook in de breedste zin van het woord. De SC waar ik altijd postte is bijna volledig overgegaan naar Whatsapp. Het leeft nog wel, maar soms zijn er dagenlang geen posts meer. Dat komt ook omdat de users, waaronder ik, ook wat ouder worden en verdwijnenquote:Op maandag 2 maart 2015 12:45 schreef Kingstown het volgende:
Ook de wereld is veranderd de afgelopen 15 jaar.
Welke SC was dat? Vergeet niet dat er ook steeds nog jonge aanwas komt, zoals altijd.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:55 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Inderdaad, en ook in de breedste zin van het woord. De SC waar ik altijd postte is bijna volledig overgegaan naar Whatsapp. Het leeft nog wel, maar soms zijn er dagenlang geen posts meer. Dat komt ook omdat de users, waaronder ik, ook wat ouder worden en verdwijnen![]()
Dat is van alle tijden.quote:Ik denk overigens dat er nog steeds veel gelurkt wordt, maar dat users vaak geen zin meer hebben om te reageren.
Viel me ook al op.quote:Op maandag 2 maart 2015 09:20 schreef HeatWave het volgende:
Make...up....your....fucking...mind .
Hoezo, je bent toch niet meteen een mongool als je geen standaard burgerlijk schapen huisje boompje beestje kindje leven hebt?quote:Op maandag 2 maart 2015 12:23 schreef Tha_Duck het volgende:
Terugloop is heel eenvoudig te verklaren, de oude kliek loopt voor een deel weg omdat ze een leven krijgen buiten Fok! met vrouwen, kindjes en een baan. Een paar uitzondering als die tongmongool daargelaten.
De nieuwe aanwas is gewoon klein, een deel wordt weggepest door flauwe opmerkingen maar de totale groei daalt simpelweg. Dat komt met name door de vele thema forums die er tegenwoordig bestaan, om over paarden te kletsen ga je naar een paardenforum en voor huismoeders met klapperende eierstokken is er vivaforum. En zo is er voor veel doelgroepen wel een forum. Vroeger was dat minder, een forum maken en onderhouden kostte toen veel tijd en geld. Tegenwoordig neem je een hosting van 2 euro per maand, phpBB erop en klaar is het paardenmeisje...
Nee niet meteen nee.quote:Op maandag 2 maart 2015 15:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Hoezo, je bent toch niet meteen een mongool als je geen standaard burgerlijk schapen huisje boompje beestje kindje leven hebt?
klopt, de ins en outs kunnen me aan de spreekwoordelijke kont roesten.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:27 schreef Snakey het volgende:
Je bent wel héél erg slecht met je FOK! geschiedenis.
Om nog maar te zwijgen over de eeuwigheid die het duurt om de reclames te laden.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef emil23 het volgende:
De problemen zijn begonnen bij het instellen van de abonnementen. Toen is er (on)bewust een onderscheid gemaakt tussen verschillende users.
Een gelijk onderscheid wordt nu gemaakt door de SC's/ Hierdoor wordt een enorm "ons kent ons' sfeertje gecreëerd waardoor het voor buitenstaanders niet leuk is om mee te discussiëren.
Ook het uitblijven van een FOK-app draagt bij. Als ik naar mezelf kijk, vroeger had ik elke avond mijn pc aan en bezocht ik vaak fok. Nu ik een smartphone en tablet heb bezoek ik de mobiele site. Maar deze heeft net niet de feel en touch van de "normale" website.
ieder zijn ding toch?quote:Op maandag 2 maart 2015 15:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee niet meteen nee.
Maar mensen die trots zijn op thuis zitten, niks doen, roken en tof doen omdat ze 500.000 of meer posts hebben op een forum en dat tot doel in het leven hebben zijn per definitie mongolen.
en ondanks al die verschillen is er een grote gemene deler: users hebben het steeds minder naar hun zin op Fok. En dáár gaat het om.quote:Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Maar dan kom je dus wel weer uit bij, de users maken de content. En de klachten zijn dus totaal niet herkenbaar voor een ander, die ziet het juist precies andersom.
FOK! is groot geworden door een open podium te hebben. Als we ook nog eens allerlei eisen aan een OP moeten gaan hebben, omdat dat blijkbaar voor alle koningen de eis moet zijn om wat voor een TS te doen, dan gaat het helemaal snel bergafwaarts.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:54 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Och tweakers is zeker niet heilig (ab-so-luut niet). En humor is ook prima. Enkel "ts is hommo" noem ik geen humor. Maar voor sommige forums (vooral discussieforums) zou een strakkere regie wel beter zijn zoals Tweakers.
Twitter loopt terug, Facebook loopt terug...quote:Op maandag 2 maart 2015 12:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat het idd ook gewoon "de tijd" is, er is meer dan FOK! dat aandacht opeist tegenwoordig. twitter, FB, instagram etc etc.
Dus dan roep je maar iets wat niet waar is? Dat is stemmingmakerij, zijn we niet zo dol op.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
klopt, de ins en outs kunnen me aan de spreekwoordelijke kont roesten.
Zeker. Maar ik mag het wel een misser van de maatschappij vinden toch?quote:
doe normaal joh.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik mag het wel een misser van de maatschappij vinden toch?
Hou dat soort meningen maar voor je.quote:
waarom gelijk zo aggressief?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:25 schreef Snakey het volgende:
Dus dan roep je maar iets wat niet waar is? Dat is stemmingmakerij, zijn we niet zo dol op.
Nou, zie tha-duck nnu net bijvoorbeeld, lekker iemand doodwensen omdat ie anders leeft dan hij, maar de crew moet de sfeer maken?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
waarom gelijk zo aggressief?
Je kan ook zeggen: FredvZ, zuurpruim, je vergist je, want bla bla bla...
Want blijkbaar heb ik een verkeerd beeld van zaken.
Oeh lekker streng, dat zal wel weer afgezeken worden verderop in het topic. Weet waar je aan begint, kajakje.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hou dat soort meningen maar voor je.
Als de crew mee gaat doen, geef he als crew wel het signaal dat het acceptabel gedrag is. Je hoeft het niet te gaan sensureren, maar aanmoedigen door mee te doen zal je sfeer in elk geval niet beter maken.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Nou, zie tha-duck nnu net bijvoorbeeld, lekker iemand doodwensen omdat ie anders leeft dan hij, maar de crew moet de sfeer maken?
Daarom wordt het dus gemodquote:Op maandag 2 maart 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als de crew mee gaat doen, geef he als crew wel het signaal dat het acceptabel gedrag is. Je hoeft het niet te gaan sensureren, maar aanmoedigen door mee te doen zal je sfeer in elk geval niet beter maken.
Je begrijpt dat je nu als crew het signaal geeft dat er geen kwaad over Tong mag worden gesproken?quote:
Waar precies heb ik iemand dood gewenst dan?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, zie tha-duck nnu net bijvoorbeeld, lekker iemand doodwensen omdat ie anders leeft dan hij, maar de crew moet de sfeer maken?
Dat is al jaren schering in inslag. Dat is dan ook het meest kwalijke wat er te noemen is. Heb ook al paar keer meegemaakt dat een user gebashed werd, een mod sluit het topic en andere mods posten vrolijk door het slotje heen door om de user nog verder te bashen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je nu als crew het signaal geeft dat er geen kwaad over Tong mag worden gesproken?
De verwoording is misschien wat kort door de bocht, maar waarom zou iemand geen kritiek mogen hebben op iemand zijn levensstijl als de persoon er zelf kiest het zo publiekelijk kenbaar te maken?
Hier kan ik niets anders op zeggen dan:quote:Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar precies heb ik iemand dood gewenst dan?
Heb ik gezegd: "ga voor de trein en ga dood" of "spring voor een snel rijdende trein"?? Ik heb enkel gezegd dat er een bepaald iemand niet in maar voor de trein moest stappen. Heb het nergens over een rijdende trein gehad (die rijden namelijk niet als je kan instappen) of dat hij het leven moet laten.
Waarmee ik dus aantoon dat het modereren een kwestie van interpretatie is en er vaak naar het 'slechtste van de mens' wordt gekeken.
Als ik iemand een bos bloemen had gewenst dan was er niks aan de hand geweest. Zo had ik die persoon bijvoorbeeld de prachtige Monnikskap kunnen aanbevelen als hobby, deze prachtige bloem:
[ afbeelding ]
Jammer genoeg is dit zo'n beetje de giftigste bloem op aarde. Als het sap door je huid dringt kan je vrij snel dood gaan.
En daarmee toen ik dus ook direct aan hoe moeilijk het is om objectief en juist te modden. Je doet het nooit goed.
Hij poste een doodsverwensing die ik weghaalde.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je nu als crew het signaal geeft dat er geen kwaad over Tong mag worden gesproken?
De verwoording is misschien wat kort door de bocht, maar waarom zou iemand geen kritiek mogen hebben op iemand zijn levensstijl als de persoon er zelf kiest het zo publiekelijk kenbaar te maken?
Dat zal best.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Oeh lekker streng, dat zal wel weer afgezeken worden verderop in het topic.
Gaan we dreigen? Cool.quote:Weet waar je aan begint, kajakje.
quote:Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar precies heb ik iemand dood gewenst dan?
Heb ik gezegd: "ga voor de trein en ga dood" of "spring voor een snel rijdende trein"?? Ik heb enkel gezegd dat er een bepaald iemand niet in maar voor de trein moest stappen. Heb het nergens over een rijdende trein gehad (die rijden namelijk niet als je kan instappen) of dat hij het leven moet laten.
Waarmee ik dus aantoon dat het modereren een kwestie van interpretatie is en er vaak naar het 'slechtste van de user' wordt gekeken.
Als ik iemand een bos bloemen had gewenst dan was er niks aan de hand geweest. Zo had ik die persoon bijvoorbeeld de prachtige Monnikskap kunnen aanbevelen als hobby, deze prachtige bloem:
[ afbeelding ]
Jammer genoeg is dit zo'n beetje de giftigste bloem op aarde. Als het sap door je huid dringt ga je dood.
En daarmee toen ik dus ook direct aan hoe moeilijk het is om objectief en juist te modden. Je doet het nooit goed.
Maar dan mag het, gek genoeg.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:43 schreef roos94 het volgende:
Maargoed ik heb ook wel eens van Smegmanus te horen gekregen dat ik mijzelf moest ophangen. Vind ik ook niet echt oke, zulke dingen. Zeker niet van een mod.
Maar dat is in mijn ogen ook een slechte moderator. Echt een akelig masturberende oud twintiger met teveel vrije tijd. Althans dat is mijn mening.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:43 schreef roos94 het volgende:
Maargoed ik heb ook wel eens van Smegmanus te horen gekregen dat ik mijzelf moest ophangen. Vind ik ook niet echt oke, zulke dingen. Zeker niet van een mod.
Dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:43 schreef roos94 het volgende:
Nee hoor. Als je denkt dat een mod iets doet wat niet kan, dan kan je mailen naar forum@fok.nl. En ja, dan word er echt naar gekeken.quote:
Een typische mod reactie op Fok!. Er niet meer uitkomen en dan zulke smileys gaan posten. Dat onderscheidt echte mods (bijvoorbeeld MoBlo) van de kneusjes.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
Hier kan ik niets anders op zeggen dan:
Nee nee kajakje. Zeg het dan zoals het is, ik postte iets wat jij een doodverwensing vond. Dat was jouw interpretatie.quote:Hij poste een doodsverwensing die ik weghaalde.
Dreigen, ik?quote:Gaan we dreigen? Cool.
Als hier verder meer over gepraat moet worden kan dat in FB.
Als je daar als mod wat van zegt, dan is het de schuld van TSquote:Op maandag 2 maart 2015 16:46 schreef Galgeras het volgende:
Nu lijkt et vooral een sport om de TS te bashen (op alle mogelijke manieren).
Helaas weet ik de praktijkvoorbeelden waar het gewoon weggemoffeld werd. Het is namelijk maar net wie er kijkt naar forum@fok.nl. Als je Danny of Yvonne hebt dan is er zeker een overleg mogelijk inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
Nee hoor. Als je denkt dat een mod iets doet wat niet kan, dan kan je mailen naar forum@fok.nl. En ja, dan word er echt naar gekeken.
Dat is jouw interpretatie van de gebeurtenissen.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Een typische mod reactie op Fok!. Er niet meer uitkomen en dan zulke smileys gaan posten. Dat onderscheidt echte mods (bijvoorbeeld MoBlo) van de kneusjes.
Ik machtsgeil? Ik zou me als een hoop dingen omschrijven, maar niets machtsgeil. Helaas kan ik weinig doen aan jouw interpretatie.quote:[..]
Nee nee kajakje. Zeg het dan zoals het is, ik postte iets wat jij een doodverwensing vond. Dat was jouw interpretatie.
[..]
Dreigen, ik?
Je gedraagt je zo verschrikkelijk machtsgeil, het typeert de gemiddelde mod op Fok!. Helaas. Ik zou willen dat er meer mods waren die wel inhoudelijk reageerden en met mensenkennis alles op waarde konden schatten.
Als crew hoef je maar twee dingen te doen:quote:Op maandag 2 maart 2015 16:38 schreef HeatWave het volgende:
Daarom wordt het dus gemod.
Maar ik snap je punt wel, ik zie alleen niet 123 wat je zou verwachten van crew verder? Zodra wij geforceerd leuke topics zouden gaan openen oid zie ik het niet opeens een stuk beter worden oid.
We willen best meedenken, maar de kern van de zaak is dat het leuk is door de users, en nu minder leuk in de ogen van sommigen.
Dit is een open sollicitatie naar modschap van GC?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als crew hoef je maar twee dingen te doen:
- Jezelf niet laten meeslepen in de negatieve sfeer die de users kunnen creëren
- Zorgen dat serieus bedoelde topics ook serieus blijven
Helaas blijkt dit voor steeds meer blauwe en donderblauwe steeds moeilijker te worden.
Misschien wordt het tijd om alles wat niet zwart of rood is en langer dan 2 jaar dat kleurtje heeft gehad te vervangen door vers bloed.
Zet er dan bij waarom je een post edit... Nu lijkt het alsof je sensuur pleeft.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
Hij poste een doodsverwensing die ik weghaalde.
[..]
Als hier verder meer over gepraat moet worden kan dat in FB.
Gekeken idd...quote:Op maandag 2 maart 2015 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
Nee hoor. Als je denkt dat een mod iets doet wat niet kan, dan kan je mailen naar forum@fok.nl. En ja, dan word er echt naar gekeken.
Het aanwakkeren van een "wij crew versus jullie users" sfeer is ook niet echt bevorderend tbh.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Blijkbaar zal hij er wel een reden voor hebben gehad hè.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
[..]
Onzin, crew krijgt ook gewoon notes, wordt ook gewoon gebanned als er aanleiding naar is. Ik was er niet bij bij de opmerking van smeg, maar je moet dingen ook in context zien vaak.quote:
Heb er nog iets ter verduidelijking bijgezet.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zet er dan bij waarom je een post edit... Nu lijkt het alsof je sensuur pleeft.
Ik vind het niet zuur hoor. Het zou helemaal niet erg zijn om wat meer doorstroom te hebben bij de mods, maar dan moeten ze er wel zijn. Noem zo maar even 100 mensen die moderatormateriaal zijn. Ik kan het niet.quote:Waarom zo'n zure reactie? Ik mag dan wel een zure exmod zijn, maar jij lijkt wel verzuurd voordat je mod-af bent.
Praat voor jezelf aub.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
en ondanks al die verschillen is er een grote gemene deler: users hebben het steeds minder naar hun zin op Fok. En dáár gaat het om.
Aan de crew de schone taak om uit te zoeken waarom, daar een stuur op te zetten en het tij te keren, zodat users weer content willen genereren.
Volgens mij ben ik al zo'n (om en nabij) 2 jaar blauw geweest, dus nee.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
Dit is een open sollicitatie naar modschap van GC?
Ik ben het daar niet mee eens. Er is wel degelijk heel erg veel veranderd.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:03 schreef Stranger het volgende:
Verzuurde mods, verbaggerende fora, slechte oneliners, afwezige admins en kutkliekjes bestaan al meer dan 10 jaar en sinds ik op fok kom wordt daar al over gezeken, daarin is de laatste jaren niets veranderd.
Zo slecht is het forum toch niet tov andere forums? Wat je met die checklist bedoelt is me een beetje een raadsel.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:03 schreef Stranger het volgende:
Ik blijf nog steeds bij deze reactie.
Verzuurde mods, verbaggerende fora, slechte oneliners, afwezige admins en kutkliekjes bestaan al meer dan 10 jaar en sinds ik op fok kom wordt daar al over gezeken, daarin is de laatste jaren niets veranderd.
Je krijgt geen aanwas van nieuwe users als je eerst een hele checklist moet afwerken voordat je mag reageren. "geen internet explorer gebruiken", "check je hostfiles", "heb je geen controle over je browser op je werk, is dan dikke jammer". Ja zo ontmoedig je nieuwe gebruikers wel.
Blijkbaar heb jij een andere mening. Kan je hem toelichten?quote:
Ja, wellicht, maar is dat per se slecht? Er wordt geklaagd over verzuurde, verstokte users en crew, maar er is aan de andere kant zo veel veranderd, dat spreekt elkaar een beetje tegenquote:Op maandag 2 maart 2015 17:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens. Er is wel degelijk heel erg veel veranderd.
Ja natuurlijk wil ik dat toelichten. Jij hebt het over een gemene deler. Dat alle users het minder naar hun zin hebben op FOK! Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en ik heb het prima naar mijn zin op FOK!. En negatief ben en doe ik al helemaal niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij een andere mening. Kan je hem toelichten?
Met deze oneliner bevestig je precies het punt dat de crew mee doet aan de ongezellige sfeer op het forum...
Desondanks is mijn gevoel dat sommige crewleden meer kunnen maken voordat er iets wordt ondernomen?quote:Op maandag 2 maart 2015 17:00 schreef HeatWave het volgende:
Onzin, crew krijgt ook gewoon notes, wordt ook gewoon gebanned als er aanleiding naar is. Ik was er niet bij bij de opmerking van smeg, maar je moet dingen ook in context zien vaak.
Oh, dat zal ook wel idd, omdat iemand 1 keer in de fout gaat terwijl die persoon zich al jaren inzet op een goeie manier kan het best zijn dat het makkelijker door de vingers gezien wordt. Zo raar is dat niet, zeker als de persoon er op wordt aangesproken, en dat gebeurt vaak zat.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Desondanks is mijn gevoel dat sommige crewleden meer kunnen maken voordat er iets wordt ondernomen?
Een doodsverwensing mag wel de juiste context?
Blijkbaar heb ik het onduidelijk verwoord. Uiteraard kan ik het niet voor alle users spreken. Wat ik bedoelde te zeggen is dat users in het algemeen het minder naar hun zin hebben. 20% minder posts in de afgelopen maanden is niet niets.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
Ja natuurlijk wil ik dat toelichten. Jij hebt het over een gemene deler. Dat alle users het minder naar hun zin hebben op FOK! Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en ik heb het prima naar mijn zin op FOK!. En negatief ben en doe ik al helemaal niet.
Postaantallen zeggen natuurlijk opzich helemaal niets over het plezier. Ik kan het zo omdraaien, mensen vinden het hier inmiddels zo leuk dat ze ipv 5 baggerposts nu 1 inhoudelijke doenquote:Op maandag 2 maart 2015 17:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het onduidelijk verwoord. Uiteraard kan ik het niet voor alle users spreken. Wat ik bedoelde te zeggen is dat users in het algemeen het minder naar hun zin hebben. 20% minder posts in de afgelopen maanden is niet niets.
En het is nou ook niet zo dat er de afgelopen maanden veel spectaculaire dingen zijn gebeurd waardoor we massaal niet online waren.
Dat is mooi, maar ook jij maakt topics aan waar je niets aan zou missen als ze er niet waren.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:16 schreef roos94 het volgende:
ik kan natuurlijk niet voor andere mensen praten, maar ik vermaak me hier iig prima
Ik doelde eigenlijk hierop:quote:Op maandag 2 maart 2015 17:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb er nog iets ter verduidelijking bijgezet.
[..]
Ik vind het niet zuur hoor. Het zou helemaal niet erg zijn om wat meer doorstroom te hebben bij de mods, maar dan moeten ze er wel zijn. Noem zo maar even 100 mensen die moderatormateriaal zijn. Ik kan het niet.
Zuur ben ik allerminst.
ik denk dat dat voor de meeste topics van mensen geldtquote:Op maandag 2 maart 2015 17:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar ook jij maakt topics aan waar je niets aan zou missen als ze er niet waren.
Is toch logisch, het gaat over iets heel anders dan wat er hier besproken wordt, als duck er meer over kwijt wil kan dat in FB en kunnen we het hier weer over sfeer etc hebben.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk hierop:
"Als hier verder meer over gepraat moet worden kan dat in FB."
Je zou het topic kunnen verplaatsen met de opmerking "Dit pas beter in FB"
Nu geef je (onbewust) het negatieve signaal dat je geen zin hebt in deze discussie.
De serieuze users van toen klagen, de trollen van nu hebben het naar de zin. De serieuze users gaan weg, de trollen hebben niets meer om te trollen: einde forum.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Postaantallen zeggen natuurlijk opzich helemaal niets over het plezier. Ik kan het zo omdraaien, mensen vinden het hier inmiddels zo leuk dat ze ipv 5 baggerposts nu 1 inhoudelijke doen.
Maar ik zeg niet dat er niets aan de hand is verder hoor, maar je kan het idd niet in het algemeen zeggen, er klaagt een deel, een klein deel erg hard, en de meeste users zien dit topic niet en vermaken zich prima.
Dat ben ik niet met je eens. Topics waar mensen een hoop moeite in steken maken het prettiger om zelf normaal in mee te posten en draagt dan ook bij aan het plezier. Bij topics waarin de enige vraag is of je die- en die serie nog kent, met een link erbij, heb je niet veel aan.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
ik denk dat dat voor de meeste topics van mensen geldt
Overdreven, kijk in andere fora dan KLB en ONZ en je ziet echt enorm goed lopende reeksen, behulpzame mensen in DIG etc. Mensen die anderen helpen in FHF etc.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De serieuze users van toen klagen, de trollen van nu hebben het naar de zin. De serieuze users gaan weg, de trollen hebben niets meer om te trollen: einde forum.
Tja, hoe vaak is klb wel niet dicht geweest? Eerst 1.0 dan 2.0 en tears rolling..quote:Op maandag 2 maart 2015 17:03 schreef Kreator het volgende:
Ach ja.
Paar jaar lang geroepen dat de KLB/SC kliek het forum verneukt. Dat alle centrale topics en vooral de slowchattopics het forum verneuken. Dat de slappe moderatie het forum verneukt.
"hahaha, je bent gewoon een verzuurde kutuser."
Prima. Zie hier het resultaat. Het forum loopt leeg, er is geen normaal topic meer te maken.
Ik kom zelden of nooit in KLB, laat staan ONZ.quote:[b]Op maandag 2 maart 2015 17:23 schreef HeatWave het volgende:[/b
Overdreven, kijk in andere fora dan KLB en ONZ en je ziet echt enorm goed lopende reeksen, behulpzame mensen in DIG etc. Mensen die anderen helpen in FHF etc.
Ik ontken je aangegeven punten echt niet, maar je moet het ook niet overdrijven nu. Er zijn nog mensen zat die hier elke dag met veel plezier komen.
Eerste DIG topic, wat is het probleem precies:quote:Op maandag 2 maart 2015 17:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kom zelden of nooit in KLB, laat staan ONZ.
Het juist de serieuzere fora waar imho de grootste klappen vallen.
Helpen in DIG is vaak niet eens leuk meer , omdat er weer een trol doorheen komt of de vraagsteller zelf een trol blijkt te zijn of niet meer reageert.
In DIG wordt nauwelijks gemod, dus wordt er ook niks aan gedaan.
Niet altijd, niet overal, maar het neemt wel toe.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerste DIG topic, wat is het probleem precies:
DIG / Tv speelt ac3 geluid niet af..
Oftewel, je overtrekt het, ik zie je punt wel, maar het is niet overal. niet altijd, niet alleen maar...
Ah, het was dus geen doodsverwensing. Maar het zat er wel dicht tegen aan. Wat is het over een uur en wat is het morgen?quote:Op maandag 2 maart 2015 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie van de gebeurtenissen.
Je kan nu heel grappig gaan zeggen dat je het niet bedoelde als doodswensing, maar ik vond dat het er veel te dicht tegen aan zat. Als je het er niet mee eens bent weet je wat je er aan kan doen.
Ook zo fijn consequent, soms wordt het geëdit en soms verwijderd. Er is geen pijl op te trekken als user, en je krijgt er verder ook geen notificatie van.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zet er dan bij waarom je een post edit... Nu lijkt het alsof je sensuur pleeft.
Waarom zo'n zure reactie? Ik mag dan wel een zure exmod zijn, maar jij lijkt wel verzuurd voordat je mod-af bent.
Heb je de gigantisch hardlopende topics over Hebdo, held Tarik Zahzah en de Maagdenhuisbezetting gemist?quote:Op maandag 2 maart 2015 07:26 schreef Moppieee het volgende:
[..]
Nu opeens moet het in de context bekeken worden, mijn zogenaamde doodsverwensing past ook in de context maar daar wordt niet naar gekeken. Vind het bijzonder vreemd allemaal.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, crew krijgt ook gewoon notes, wordt ook gewoon gebanned als er aanleiding naar is. Ik was er niet bij bij de opmerking van smeg, maar je moet dingen ook in context zien vaak.
Het grappige is dat het andersom ook zo werkt. Ik weet bijvoorbeeld dat ik best veel kan maken, loop al 16 jaar mee zoals ik zei en ken daardoor wel wat mensen en zij mij. Weten het vaak wel in de goede context te plaatsen. Daarbij kan ik ook altijd goed door een deur met Danny en Yvonne naar mijn idee (zal ik vast helemaal fout mee zittenquote:Op maandag 2 maart 2015 17:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat zal ook wel idd, omdat iemand 1 keer in de fout gaat terwijl die persoon zich al jaren inzet op een goeie manier kan het best zijn dat het makkelijker door de vingers gezien wordt. Zo raar is dat niet, zeker als de persoon er op wordt aangesproken, en dat gebeurt vaak zat.
Nou ja, ja, als het overduidelijk een grap is, bijv als een reactie op iets, en er dus niet per se echt een nare toon aanzit zou het best eens een keer kunnen.
Vrijwilligers die lange tijd hetzelfde doen worden daar niet per definitie beter in.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:
Ook de mods lijkt me niet het probleem; velen zitten hier al jaren.
Heb je helemaal gelijk in, maar de mods als zondebok voor een teruglopend postaantal lijkt me ook niet houdbaar. En ja, ik heb genoeg kritiek (geuit) op sommige mods...quote:Op maandag 2 maart 2015 18:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vrijwilligers die lange tijd hetzelfde doen worden daar niet per definitie beter in.
Ik vind het een interessante gedachte, maar kan je het illustreren met cijfers?quote:Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Duikbril112 het volgende:
De ware reden waarom alle fora's zo teruglopen op het internet, is dat er een oorlog aankomt. In tijden van ('n op hande zijnde) oorlog, wordt er gewoon minder geforumd. Dat was vroeger zo, en dat is nu zo. Iedereen voelt het (onbewust) aan. En ja, dan gaan mensen minder 'tijd verdoen' aan forummen.
quote:Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Duikbril112 het volgende:
De ware reden waarom alle fora's zo teruglopen op het internet, is dat er een oorlog aankomt. In tijden van ('n op hande zijnde) oorlog, wordt er gewoon minder geforumd. Dat was vroeger zo, en dat is nu zo. Iedereen voelt het (onbewust) aan. En ja, dan gaan mensen minder 'tijd verdoen' aan forummen.
Facebook en Twitter de schuld geven lijkt me ook niet oppertuun, die zijn er ook al jaren en waren er ook al toen mobiel internet nog niet vanzelfsprekend waren.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar de mods als zondebok voor een teruglopend postaantal lijkt me ook niet houdbaar. En ja, ik heb genoeg kritiek (geuit) op sommige mods...
Ik denk dat externe factoren veel groter zijn; Twitter, Facebook en andere smartfoon apps.
Ik heb het zelf ook; mobiel typ ik geen ellenlange teksten. Op de pc wel. En dan ben ik nog een bescheiden mobiele user, velen gebruiken alleen mobiel.
Dat laatste geldt voor mij ook, maar het betekent ook dat er minder lange posts komen, hoe dan ook. Oneliners (en met name "trollerige") leiden dan ook niet tot enorme discussies met meer delen.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Facebook en Twitter de schuld geven lijkt me ook niet oppertuun, die zijn er ook al jaren en waren er ook al toen mobiel internet nog niet vanzelfsprekend waren.
En toen groeide Fok gewoon door.
De mobiele versie is voor juist een manier om op Fok te blijven. Menig post van mij is getypt vanaf het strand aan de andere kant van de oceaan met een smartphone.
quote:Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Duikbril112 het volgende:
In april 1940 werd het ook ineens opvallend rustig op de forums .quote:Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Duikbril112 het volgende:
quote:Op maandag 2 maart 2015 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In april 1940 werd het ook ineens opvallend rustig op de forums .
Ja, door duizenden users hun plezier af te nemen omdat jij het niet leuk vindt zal de sfeer me-teen veranderenquote:Op maandag 2 maart 2015 18:26 schreef Falco het volgende:
Gewoon al die SC's op slot gooien. Dat is echt de grootste onzin die er bestaat.
Je weet dat de oorlog van 39 tot en met 45 duurde?quote:Op maandag 2 maart 2015 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In april 1940 werd het ook ineens opvallend rustig op de forums .
Ik neem aan dat Lavenderr dat wel weet, maar in Nederland begon het pas echt op 10 mei 1940, niet?quote:Op maandag 2 maart 2015 19:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je weet dat de oorlog van 39 tot en met 45 duurde?
We zijn ook in België en andere landen actief als Fok! zijnde. Internet doet niet aan landsgrenzen.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Lavenderr dat wel weet, maar in Nederland begon het pas echt op 10 mei 1940, niet?
Zijn we wel in 1 keer van UTO af. Scheelt toch al gauw ca. 2 miljoen postings op jaarbasis. Goed plan!quote:Op maandag 2 maart 2015 18:26 schreef Falco het volgende:
Gewoon al die SC's op slot gooien. Dat is echt de grootste onzin die er bestaat.
Als FOK! zijnde is dubbelop. Als FOK! of FOK! zijnde.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
We zijn ook in België en andere landen actief als Fok! zijnde. Internet doet niet aan landsgrenzen.
Ik ga via fok.co.uk.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als FOK! zijnde is dubbelop. Als FOK! of FOK! zijnde.
Inhoudelijk: ja, maar Nederland is toch wel duidelijk de kern; fok.nl .
fok.co , misschien kan ik hem nog registreren.quote:
In Nederland begon de oorlog op 10 mei.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je weet dat de oorlog van 39 tot en met 45 duurde?
Om maar gelijk mee te doen met de sfeerverzieking die jij als mod nog eens extra aanzet:quote:Op maandag 2 maart 2015 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In Nederland begon de oorlog op 10 mei.
edit-het werd je al verteld door Mata
Dit soort reacties helpen ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, door duizenden users hun plezier af te nemen omdat jij het niet leuk vindt zal de sfeer me-teen veranderen.
quote:Op maandag 2 maart 2015 19:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Om maar gelijk mee te doen met de sfeerverzieking die jij als mod nog eens extra aanzet:
Alsof forums alleen in Nederland bestaan
Je zal het midden vast wel goed doen, maar wees je er bewust van dat je deze manier van posten indirect het plezier van steeds meer users vergalt.
Bedankt.
Nah jaaaa.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Om maar gelijk mee te doen met de sfeerverzieking die jij als mod nog eens extra aanzet:
Alsof forums alleen in Nederland bestaan
Je zal het midden vast wel goed doen, maar wees je er bewust van dat je deze manier van posten indirect het plezier van steeds meer users vergalt.
Bedankt.
Ja nog ff, alsof mods opeens alleen maar saaie reactiemachines mogen zijn. Hij wil een voor hem kleine ergernis verbieten, terwijl je die sc's prima kan verbergen. Een suggestie om de lol van duizenden te verkloten puur omdat hij het niet leuk vindt gaat me te ver, dan krijg je idd een beetje een "ben je wel goed bij je hoofd" reactie idd.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dit soort reacties helpen ook niet.
Zeker als ze van een mod komen.
Sarcastische oneliners dragen (onder meer) bij aan de achteruitlopende sfeer.quote:
Hier past maar één reactie op:quote:Op maandag 2 maart 2015 19:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sarcastische oneliners dragen (onder meer) bij aan de achteruitlopende sfeer.
Jij als mod draagt daar bij met een sarcastische oneliner.
Ik doe daar als user dan maar vrolijk aan mij aan mee en gooi er ook een sarcastische oneliner tegenaan.
En zo help je mee aan het einde van Fok door deze serieuze discussie te verzieken met off-topic op de man gerichte flamende oneliners.
Vroeger werd er verwacht dat users zich aan de netiquette hielden, maar dat hoeft schijnbaar niet meer.
Ik vind deze wat treffender eigenlijk:quote:
Als mod hoef je geen olie op het vuur te gooien. En ja, een mod is ook een user, die zich ook wel eens als user wil gedragen.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:19 schreef HeatWave het volgende:
Ja nog ff, alsof mods opeens alleen maar saaie reactiemachines mogen zijn. Hij wil een voor hem kleine ergernis verbieten, terwijl je die sc's prima kan verbergen. Een suggestie om de lol van duizenden te verkloten puur omdat hij het niet leuk vindt gaat me te ver, dan krijg je idd een beetje een "ben je wel goed bij je hoofd" reactie idd.
Het gaat hier over hoe FOK! leuker kan worden, niet hoe we het leven van zoveel mogelijk users kunnen verpesten.
Less is more. Een op zich staand topic uit pakweg CUL over hoe kabeljauwfilet te bereiden is vele malen boeiender dan 1000 delen Slowchat.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zijn we wel in 1 keer van UTO af. Scheelt toch al gauw ca. 2 miljoen postings op jaarbasis. Goed plan!
Je blijft zo wel mijn mening keer op keer bevestigen met deze reactie en de voorgaande in dit topic.quote:
Vooral dat laatste argument. Ik ben overtuigdquote:Op zondag 1 maart 2015 00:01 schreef PendingApproval het volgende:
Het mag duidelijk zijn, FOK! is niet meer wat FOK! ooit was. Discussies hier op GC en andere fora rouleren steeds langzamer, steeds meer infantiele lolbroeken en -hoe kan het ook anders- steeds mínder serieuze deelnemers aan discussies en als vraagbaak ben je tegenwoordig sneller af met Google.
Een kennis vertelde me laatst
[..]
Voor gezellig socializen met bekenden op donkere winteravonden hoef je hier schijnbaar niet meer te zijn, net een triest Euroshopper feestje met TL licht en kutmuziek van BLØF. Van Google mogen blootplaatjes niet meer en zo wordt het bovendien steeds truttiger, lekker terug naar de jaren 50 toen ook niks mocht, nou gezellig dan.
Bovendien het schijnt dat we in het jaar van het Schaap minder digitaal gaan communiceren en meer sociaal gaan zijn met mensen om ons heen. Nou dan weet je het wel. Doei. Het internet is stervende.
[ afbeelding ]
Gute Nacht, Freunde
Es wird Zeit für mich zu geh'n
Was ich noch zu sagen hätte
Dauert eine Zigarette
Und ein letztes Glas im Steh'n...
Dat vind jij en ik wellicht ook.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Less is more. Een op zich staand topic uit pakweg CUL over hoe kabeljauwfilet te bereiden is vele malen boeiender dan 1000 delen Slowchat.
Die slowchatters richten maar een whatsapp-groepje op ipv nutteloze bandbreedte plus serverruimte van FOK! te verspillen. Daarbij wordt het gehalte oninteressante content ook een stuk lager.quote:Op maandag 2 maart 2015 20:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind jij en ik wellicht ook.
Maar waarom dat opleggen aan anderen die hier juist komen om te slowchatten?
Dit! De serverruimte kan met 80% minder toe als al de idioten opsodemieteren. Fok! gaat kapot aan idioten die het misbruiken met hun bagger.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Die slowchatters richten maar een whatsapp-groepje op ipv nutteloze bandbreedte plus serverruimte van FOK! te verspillen. Daarbij wordt het gehalte oninteressante content ook een stuk lager.
Danny verdient daar gewoon aan, dus huilen man.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:54 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Dit! De serverruimte kan met 80% minder toe als al de idioten opsodemieteren. Fok! gaat kapot aan idioten die het misbruiken met hun bagger.
De FOK!knokploeg zit al klaar iig!quote:Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Duikbril112 het volgende:
Die topic liepen heel hard inderdaad maar voor een leek die er zo nu en dan komt is er door alle gezeur en geslowchat in die topics het nieuws er niet meer te volgen. Heel veel Posts maar weinig inhoud dus.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je de gigantisch hardlopende topics over Hebdo, held Tarik Zahzah en de Maagdenhuisbezetting gemist?
Ja, nu ben ik er wel klaar mee. Je hebt het over sfeer, blabla en vervolgens kom je met die soort kansloze aanvallen op FOK!kers die WEL gewoon gezellig doen.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:54 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Dit! De serverruimte kan met 80% minder toe als al de idioten opsodemieteren. Fok! gaat kapot aan idioten die het misbruiken met hun bagger.
2 x een typo! Let toch eens op man! De k zit naast de j, daar zal het wel door komen.quote:
My badquote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
2 x een typo! Let toch eens op man! De k zit naast de j, daar zal het wel door komen.
FNOK!ploegquote:Op maandag 2 maart 2015 23:04 schreef BlueMage het volgende:
[..]
De FOK!knokploeg zit al klaar iig!Moet nu weer snel verder, ff wat raketlanceerders bestellen.
absoluut!quote:Op maandag 2 maart 2015 20:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Less is more. Een op zich staand topic uit pakweg CUL over hoe kabeljauwfilet te bereiden is vele malen boeiender dan 1000 delen Slowchat.
Ja, nou is het dat weer, allemaal klachten die al sinds de oprichting spelen, het ligt aan die en die, maar het zijn allemaal persoonlijke opvattingen die elkaar tegenspreken. Want volgens jou komt het door zeikerds en taalnazi's en 3 posts terug is het allemaal te lief en vrijblijvend en zijn er geen regels genoeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:37 schreef prankster1590 het volgende:
Dus nu weten waarom Fok niet meer zo populair is. Door zeikerds en taalnazi's.
In de echte wereld houd ook niemand van zeikerds.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, nou is het dat weer, allemaal klachten die al sinds de oprichting spelen, het ligt aan die en die, maar het zijn allemaal persoonlijke opvattingen die elkaar tegenspreken. Want volgens jou komt het door zeikerds en taalnazi's en 3 posts terug is het allemaal te lief en vrijblijvend en zijn er geen regels genoeg.
Feit is dat er alleen maar individueel geklaagd wordt over wat die ene persoon niet leuk vindt aan FOK!, dat moet dan ook meteen verdwijnen en alles is koek en ei.
Ja, zo werkt het dus niet he?
En wat ben je nu zelf aan het doen dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:43 schreef prankster1590 het volgende:
[..]
In de echte wereld houd ook niemand van zeikerds.
Ik geef opbouwende kritiekquote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat ben je nu zelf aan het doen dan?
Nee, je gooit je eigen ergernis eruit, geeft geen enkele constructieve oplossing en je bent weer klaar.quote:
Nieuwe regel is. Moderaten wordt voortaan door de moderators gedaan en de rest bemoeit zich er niet mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, je gooit je eigen ergernis eruit, geeft geen enkele constructieve oplossing en je bent weer klaar.
En dat zou een mooier FOK! opleveren? Hoe precies?
Hoe werkt het dan wel?quote:
KLB wordt vooral verkloot door die aanhoudende stroom van sportschool- en staattaaltopics.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:44 schreef BlueMage het volgende:
De serieuze klachten in KLB zijn me het meest bijgebleven moet ik zeggen. (ik noem 'n 'n 2cv die het zat was om zo'n slechte gezondheid te hebben)
Wederom een enorme tegenstrijdigheid, ik verdedig het blijkbaar te veel, ik zal wel aandelen hebben, maar aan de andere kant boeit het de mods niet meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:23 schreef Prowl het volgende:
Mijn god HeatWave wat zit je dit forum te verdedigen, heb je aandelen ofzo?
Waar zijn de echte moddereters in dit topic?
Nergens, het boeit ze niet meer.....
Het gaat minder dan voorheen. Dat is waar het om draait. Nu lijk je steeds wat te zoeken om tegenaan te schoppen zodat je de inhoud kan ontwijken. Vind het wat flauw.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wederom een enorme tegenstrijdigheid, ik verdedig het blijkbaar te veel, ik zal wel aandelen hebben, maar aan de andere kant boeit het de mods niet meer.
Make....up...your....fucking...mind....
Nee, oneens.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat minder dan voorheen. Dat is waar het om draait. Nu lijk je steeds wat te zoeken om tegenaan te schoppen zodat je de inhoud kan ontwijken. Vind het wat flauw.
Enige betrokkenheid tonen in plaats van enkel dat boze toontje zou al aardig zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, oneens.
De inhoud is 300 losse individiuele klachten, wat losse flodders her en der. iedereen heeft DE oorzaak gevonden en houdt het daarbij.
Als er nou 100 keer dezelfde klachten zouden komen was het iig duidelijk, maar voorlopig zijn er elke keer 2 tegenstrijdige "klachten"
Of te streng, of te los.
Of te veel slowchat, nee te weinig slowchat!
Teveel regels, geen regels genoeg.
Mods zijn te betrokken, mods zijn niet eens meer betrokken!
Wat moeten "we" daar nou mee?
En weer, ik ben de enige die reageert, ik heb aandelen, ik verdedig het teveel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enige betrokkenheid tonen in plaats van enkel dat boze toontje zou al aardig zijn.
Iets minder de agressieve toon aanslaan zou al heel wat prettiger overkomen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En weer, ik ben de enige die reageert, ik heb aandelen, ik verdedig het teveel.
Maar nu moet ik opeens meer betrokkenheid tonen.
Lees je je eigen reacties wel?
Welke agressieve toon, degene die jij erin leest omdat je het er niet mee eens bent? Ik geef gewoon iig nog antwoord en leg uit waarom ik de meeste kritiek dus niet echt nuttig vind, want te persoonlijk en enorm tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iets minder de agressieve toon aanslaan zou al heel wat prettiger overkomen.
Want ik heb mij eigen reacties gelezen en je doet weer exact wat ik net signaleerde. Op de randverschijnselen ingaan om de inhoud te ontwijken.
Wat zou de Heatwave-oplossing zijn bij een zinkend schip?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, nou is het dat weer, allemaal klachten die al sinds de oprichting spelen, het ligt aan die en die, maar het zijn allemaal persoonlijke opvattingen die elkaar tegenspreken. Want volgens jou komt het door zeikerds en taalnazi's en 3 posts terug is het allemaal te lief en vrijblijvend en zijn er geen regels genoeg.
Feit is dat er alleen maar individueel geklaagd wordt over wat die ene persoon niet leuk vindt aan FOK!, dat moet dan ook meteen verdwijnen en alles is koek en ei.
Ja, zo werkt het dus niet he?
Als er sprake was geweest van een zinkend schip had ik wel een leven gehad.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat zou de Heatwave-oplossing zijn bij een zinkend schip?
De één roept: we moeten de reddinggsboten in, de ander roept: laten we het lek repareren. En wat zegt Heatwave? Hmm, dat zijn tegengestelde meningen jongens - laten we vooral niks doen, tot jullie het eens zijn gewo..*blub, blub, blub*....
Daar is die heel goed in. Op alles wat maar een beetje negatief is over FOK!, komt hij ookquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:23 schreef Prowl het volgende:
Mijn god HeatWave wat zit je dit forum te verdedigen, heb je aandelen ofzo?
Waar zijn de echte moddereters in dit topic?
Nergens, het boeit ze niet meer.....
voor mij is dat inderdaad wel een beetje zo idd. Ik heb geen laptop/desktop meer en dat werkt kortere posts in de hand.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er sprake was geweest van een zinkend schip had ik wel een leven gehad.
HeatWave en speknek hebben goeie punten. Ik denk zelf dat de smartfoon meer debet is aan een lichte daling dan iets anders.
Aan je postaantallen te zien heb je inderdaad geen leven.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:28 schreef El_Matador het volgende:
Als er sprake was geweest van een zinkend schip had ik wel een leven gehad.
Wel zelfspot.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Aan je postaantallen te zien heb je inderdaad geen leven.
Buitenlands fruit.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:41 schreef Remqo het volgende:
Aparte tijdelijke (onzinnige) forums, zoals het indianenforum, rolluikforum, het rookhoekje om even wat te noemen.
Athony en de hondquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:41 schreef Remqo het volgende:
Wat ik de laatste tijd wel mis zijn spraakmakende acties, van de crew als de leden zelf.
Voorheen kwam er wel eens een BN-er als gast, aan wie je vragen kon stellen, ik herinner me een Henk Westbroek en Fred Teeve.
Was er een 80's of een 90's week op 3FM, dan liep er ook een 80's/90's forum.
Aparte tijdelijke (onzinnige) forums, zoals het indianenforum, rolluikforum, het rookhoekje om even wat te noemen.
Waar is dat allemaal gebleven?
Zulke acties gaven juist glans aan FOK!, het voelt nu ook een stuk matter aan.
Ook vanuit de leden zelf gebeurde nog eens iets, wat de actualiteiten haalden.
Zoals de tas met ballonnen op het station achterlaten en in opsporing verzocht komen
Een user die als joker verkleed op een paspoort staat
De ontmaskering van Robbert van den Broeke met z'n genverbrander
Een schrijfster die topics aanmaakte op R&P die reacties in een boek verwerkte (was plagiaat, dacht ik)
Zoveel spraakmakende dingen gebeuren de laatste tijd ook niet veel meer.
Sommige Reddits hebben al een nieuwe lay-out: www.reddit.com/r/Philippines Ik zit dagelijks even op Reddit en die bevalt prima, gerichte vragen/topics en goede antwoorden krijgen, niks mis mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:12 schreef KimJong-un het volgende:
Zullen we maar op zoek naar een alternatief?
Hoe bevalt reddit? Daar moeten we eigenlijk eens een fatsoenlijke layout voor maken.
Eens. Als iemand al de moeite doet om een topic te openen wordt het in een goed aantal gevallen keihard afgefikt. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:30 schreef schrijfveer het volgende:
Ik zit hier nog niet zolang, dus ik kan niet vertellen hoe het er hier vroeger aan toe ging, maar wat me wel stoort is het getroll in de serieuzere topics. Daar heb je klaagbak en onzin voor lijkt me zo.
eensquote:Op zondag 1 maart 2015 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Eensch.
Mij vielen die tegenstrijdigheden ook op.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:22 schreef HeatWave het volgende:
Nee, oneens.
De inhoud is 300 losse individiuele klachten, wat losse flodders her en der. iedereen heeft DE oorzaak gevonden en houdt het daarbij.
Als er nou 100 keer dezelfde klachten zouden komen was het iig duidelijk, maar voorlopig zijn er elke keer 2 tegenstrijdige "klachten"
Of te streng, of te los.
Of te veel slowchat, nee te weinig slowchat!
Teveel regels, geen regels genoeg.
Mods zijn te betrokken, mods zijn niet eens meer betrokken!
Wat moeten "we" daar nou mee?
Prima stuk, speknek!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:55 schreef speknek het volgende:
Mijns inziens bezwijkt Fok! een beetje aan haar eigen succes. Toen we ruim vijftien jaar geleden begonnen waren we een vrij kleine homogene groep, voornamelijk laatstejaars middelbare (vwo) scholieren en eerderejaars studenten, met een voorliefde voor techniek en internet, want het was 1999. Er waren iets van 8 fora waar de gebruikers tussen laveerden, voor gekdoenerij ging je naar Onzin, voor wat serieuzere discussies naar WFT. Iedereen was van een ongeveer gelijk (gemiddeld tot hoog) intelligentieniveau, en het forumonderscheid en bijbehorende 'jas' die je aan moest trekken was redelijk helder, dus je zag dezelfde gebruikers regelmatig op de verschillende onderdelen langskomen, en dat werkte goed als community want je leert elkaars karakters kennen.
Inmiddels is Fok! meer een brede volksbeweging. De kinderen zijn opgegroeid en hebben zelf kinderen, het internet is mainstream gegaan, mensen van allerlei pluimage praten mee, bovenal zijn we van 8 naar 58 fora gegaan. Er heeft vervaging en versplintering plaatsgevonden en het forum (en bovenal de community) mist profilering. SES heeft niks in OUD te zoeken, CRE doelgroep weinig overlap met AEX etc.
De versplintering wordt echter ook niet doorgevoerd. CRE zou veel aan een gebruikersportfoliosysteem hebben, AEX aan trackers of beursspellen. GAM wordt gesplitst tussen het forum en de frontpage en bouwt zo weinig community op (de verschillende frontpages missen helemaal profilering, maar dat terzijde). Alle fora zien er echter precies hetzelfde uit, dezelfde grijze layout die een generieke discussie mogelijk moet maken. Voor specialistische fora zijn er veelal specialistische alternatieven die beter hun desbetreffende affinity space kunnen laten groeien. Het helpt mijns inziens ook niet dat alle fora dezelfde algehele policy delen. Loop je iets sarcastisch af te zeiken in KLB, verdien je een lintje. Doe je hetzelfde in F&L, zou je eigenlijk een weekban moeten krijgen. Door de homogenisatie is het voor de gebruikers niet duidelijk hoe ze zich waar moeten gedragen. En doordat ze niet meer tot een homogene groep behoren is het uberhaupt de vraag of je moet willen dat ze tussen de fora laveren.
Zelf zou ik dus zeggen dat of wel: de verschillende fora verdere autonomie moeten krijgen, laat het groeien naar hun eigen hoekjes met hun eigen eigenaardigheden en faciliteiten; of wel je probeert een duidelijkere gebruikersprofiel te cultiveren, door een groot gedeelte van de fora af te stoten en/of op sterk op bepaald reactieniveau/type te modereren.
Weer lekker makkelijk, zoals de hele tijd al.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat zou de Heatwave-oplossing zijn bij een zinkend schip?
De één roept: we moeten de reddinggsboten in, de ander roept: laten we het lek repareren. En wat zegt Heatwave? Hmm, dat zijn tegengestelde meningen jongens - laten we vooral niks doen, tot jullie het eens zijn gewo..*blub, blub, blub*....
Waarbij users er een spelletje van maken om met een groep te baggeren in diverse fora en onzinposts naar boven te stemmen? Zo'n systeem bedoel je?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Zou het niet leuk zijn als er een waarderingssysteem komt bij opmerkingen, middels + en - om onzin opmerkingen makkelijker te kunnen scheiden en men daardoor kritischer naar elkaar kijkt...
Wat lief.......... en zo is het maar netquote:Op woensdag 4 maart 2015 08:55 schreef HeatWave het volgende:
Wie maakt het forum ook alweer? Jullie, de geweldige, nooit foutenmakende, immer gezellige users
Zo ben ik dan ook wel weerquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Wat lief.......... en zo is het maar net
Dat probeer ik oprecht, maar als je zin hebt, lees maar terug, het zijn allemaal losse flodders met als enige strekking "IK vind X niet leuk op FOK!, dus X moet veranderen of dood!"quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:09 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
beetje positief blijven hiero hoor....
Ik heb het gelezen hoorquote:Op woensdag 4 maart 2015 09:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat probeer ik oprecht, maar als je zin hebt, lees maar terug, het zijn allemaal losse flodders met als enige strekking "IK vind X niet leuk op FOK!, dus X moet veranderen of dood!"
Een paar users proberen nog een beetje een oorzaak te zoeken, die bedoel ik hier niet mee. Maar ik lees dit hele topic een beetje als "ik vind het hier wat saai, dus de crew moet FOK! leuker maken voor me" en dat is vanaf 1999 niet de bedoeling geweest natuurlijk.
Precies, en vooral dat laatste. Ik weet best dat crew soms irritant kan zijn, soms gewoon onrechtvaardig zelfs, hypocriet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen hoorik volg dit topic al vanaf het begin...
staan een paar zinnige dingen in, maar ook een hoop onzin, erg negatief allemaal en als
we het leuk willen houden, zullen we dat sámen moeten doen.....
Nee, je maakt nu een mogelijke inschatting, wat nog eerst uitgeprobeerd dient te worden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarbij users er een spelletje van maken om met een groep te baggeren in diverse fora en onzinposts naar boven te stemmen? Zo'n systeem bedoel je?
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:12 schreef KimJong-un het volgende:
Zullen we maar op zoek naar een alternatief?
Hoe bevalt reddit? Daar moeten we eigenlijk eens een fatsoenlijke layout voor maken.
Afgezien van het feit dat de FB in weinig te vergelijken is met het forum, is de vraag of je zoiets moet veranderen wat van oudsher een functie van het forum was: iedereen had daar een plaats. Waar vroeger een zelfcorrigerend vermogen was, hebben trolls de overhand.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:16 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Nee, je maakt nu een mogelijke inschatting, wat nog eerst uitgeprobeerd dient te worden.
Hetzelfde is toch op de Fp?
Volgens mij werkt dat aardig en eindigt het niet in een Utopia voor baggeraars.
Vind ik wel een goed idee eigenlijk...quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:01 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Zou het niet leuk zijn als er een waarderingssysteem komt bij opmerkingen, middels + en - om onzin opmerkingen makkelijker te kunnen scheiden en men daardoor kritischer naar elkaar kijkt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |