abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150224502
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:10 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Om maar gelijk mee te doen met de sfeerverzieking die jij als mod nog eens extra aanzet:

Alsof forums alleen in Nederland bestaan :')

Je zal het midden vast wel goed doen, maar wees je er bewust van dat je deze manier van posten indirect het plezier van steeds meer users vergalt.

Bedankt.
Nah jaaaa. :D

Edit: nu was Lavenderr mij voor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 2 maart 2015 @ 19:19:25 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150224790
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dit soort reacties helpen ook niet.
Zeker als ze van een mod komen.
Ja nog ff, alsof mods opeens alleen maar saaie reactiemachines mogen zijn. Hij wil een voor hem kleine ergernis verbieten, terwijl je die sc's prima kan verbergen. Een suggestie om de lol van duizenden te verkloten puur omdat hij het niet leuk vindt gaat me te ver, dan krijg je idd een beetje een "ben je wel goed bij je hoofd" reactie idd.

Het gaat hier over hoe FOK! leuker kan worden, niet hoe we het leven van zoveel mogelijk users kunnen verpesten.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 maart 2015 @ 19:19:43 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150224809
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:?
Sarcastische oneliners dragen (onder meer) bij aan de achteruitlopende sfeer.
Jij als mod draagt daar bij met een sarcastische oneliner.
Ik doe daar als user dan maar vrolijk aan mij aan mee en gooi er ook een sarcastische oneliner tegenaan.

En zo help je mee aan het einde van Fok door deze serieuze discussie te verzieken met off-topic op de man gerichte flamende oneliners.

Vroeger werd er verwacht dat users zich aan de netiquette hielden, maar dat hoeft schijnbaar niet meer.
So we just called him Fred
  maandag 2 maart 2015 @ 19:21:04 #229
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_150224874
Misschien zijn de meeste onderwerpen wel besproken, en de meeste vragen al gesteld.

Blijft wel een geweldig fenomeen, dit soort fora. De eerste reacties van bijvoorbeeld 11 september, natuurrampen etc zijn terug te lezen. Wat voor de mensheid toch een behoorlijk uniek iets is, en relatief nieuw.

Ook bij de ontwikkelingen in Parijs onlangs was dit forum razendsnel met het posten van de meest recente ontwikkelingen.

Als het subforum ONZ verwijderd zou worden, zou het al een bepaald slag publiek weghouden. Reacties als 'plas in haar kont' zijn al snel niet grappig meer, en krijgen na verloop van tijd de overhand.
Maar diep van binnen lach ik.
  Moderator maandag 2 maart 2015 @ 19:24:02 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_150224991
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sarcastische oneliners dragen (onder meer) bij aan de achteruitlopende sfeer.
Jij als mod draagt daar bij met een sarcastische oneliner.
Ik doe daar als user dan maar vrolijk aan mij aan mee en gooi er ook een sarcastische oneliner tegenaan.

En zo help je mee aan het einde van Fok door deze serieuze discussie te verzieken met off-topic op de man gerichte flamende oneliners.

Vroeger werd er verwacht dat users zich aan de netiquette hielden, maar dat hoeft schijnbaar niet meer.
Hier past maar één reactie op: :|W
pi_150225188
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind deze wat treffender eigenlijk: 8)7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 2 maart 2015 @ 20:12:43 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150227296
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:19 schreef HeatWave het volgende:
Ja nog ff, alsof mods opeens alleen maar saaie reactiemachines mogen zijn. Hij wil een voor hem kleine ergernis verbieten, terwijl je die sc's prima kan verbergen. Een suggestie om de lol van duizenden te verkloten puur omdat hij het niet leuk vindt gaat me te ver, dan krijg je idd een beetje een "ben je wel goed bij je hoofd" reactie idd.

Het gaat hier over hoe FOK! leuker kan worden, niet hoe we het leven van zoveel mogelijk users kunnen verpesten.
Als mod hoef je geen olie op het vuur te gooien. En ja, een mod is ook een user, die zich ook wel eens als user wil gedragen.

Maar imho heb je je als mod toch een voorbeeldrol tov andere users. Als een mod iets doet, dan gaan users er gemakkelijker van uit dat het geaccepteerd gedrag is.

Wil je dat niet, dan moet je geen mod worden.
  maandag 2 maart 2015 @ 20:17:42 #233
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_150227508
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zijn we wel in 1 keer van UTO af. Scheelt toch al gauw ca. 2 miljoen postings op jaarbasis. Goed plan!
Less is more. Een op zich staand topic uit pakweg CUL over hoe kabeljauwfilet te bereiden is vele malen boeiender dan 1000 delen Slowchat.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 2 maart 2015 @ 20:18:10 #234
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150227525
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 19:24 schreef Lavenderr het volgende:
Je blijft zo wel mijn mening keer op keer bevestigen met deze reactie en de voorgaande in dit topic.

Users geven het signaal dat ze het minder naar hun zin hebben en ik krijg het gevoel dat de crew dat signaal negeert (of niet goed weet wat ze er mee aan moeten en daar niet voor uit (durven te) komen).
pi_150229195
quote:
15s.gif Op zondag 1 maart 2015 00:01 schreef PendingApproval het volgende:
Het mag duidelijk zijn, FOK! is niet meer wat FOK! ooit was. Discussies hier op GC en andere fora rouleren steeds langzamer, steeds meer infantiele lolbroeken en -hoe kan het ook anders- steeds mínder serieuze deelnemers aan discussies en als vraagbaak ben je tegenwoordig sneller af met Google.

Een kennis vertelde me laatst

[..]

Voor gezellig socializen met bekenden op donkere winteravonden hoef je hier schijnbaar niet meer te zijn, net een triest Euroshopper feestje met TL licht en kutmuziek van BLØF. Van Google mogen blootplaatjes niet meer en zo wordt het bovendien steeds truttiger, lekker terug naar de jaren 50 toen ook niks mocht, nou gezellig dan. :r

Bovendien het schijnt dat we in het jaar van het Schaap minder digitaal gaan communiceren en meer sociaal gaan zijn met mensen om ons heen. Nou dan weet je het wel. Doei. Het internet is stervende.

[ afbeelding ]

Gute Nacht, Freunde
Es wird Zeit für mich zu geh'n
Was ich noch zu sagen hätte
Dauert eine Zigarette
Und ein letztes Glas im Steh'n...
Vooral dat laatste argument. Ik ben overtuigd :Y
pi_150229705
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Less is more. Een op zich staand topic uit pakweg CUL over hoe kabeljauwfilet te bereiden is vele malen boeiender dan 1000 delen Slowchat.
Dat vind jij en ik wellicht ook.

Maar waarom dat opleggen aan anderen die hier juist komen om te slowchatten? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 2 maart 2015 @ 22:02:37 #237
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_150232510
quote:
12s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind jij en ik wellicht ook.

Maar waarom dat opleggen aan anderen die hier juist komen om te slowchatten? :?
Die slowchatters richten maar een whatsapp-groepje op ipv nutteloze bandbreedte plus serverruimte van FOK! te verspillen. Daarbij wordt het gehalte oninteressante content ook een stuk lager.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_150234447
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Die slowchatters richten maar een whatsapp-groepje op ipv nutteloze bandbreedte plus serverruimte van FOK! te verspillen. Daarbij wordt het gehalte oninteressante content ook een stuk lager.
Dit! De serverruimte kan met 80% minder toe als al de idioten opsodemieteren. Fok! gaat kapot aan idioten die het misbruiken met hun bagger.
pi_150234551
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:54 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Dit! De serverruimte kan met 80% minder toe als al de idioten opsodemieteren. Fok! gaat kapot aan idioten die het misbruiken met hun bagger.
Danny verdient daar gewoon aan, dus huilen man.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 2 maart 2015 @ 23:04:21 #240
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_150234825
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:04 schreef Duikbril112 het volgende:
De ware reden waarom alle fora's zo teruglopen op het internet, is dat er een oorlog aankomt. In tijden van ('n op hande zijnde) oorlog, wordt er gewoon minder geforumd. Dat was vroeger zo, en dat is nu zo. Iedereen voelt het (onbewust) aan. En ja, dan gaan mensen minder 'tijd verdoen' aan forummen.
De FOK!knokploeg zit al klaar iig! :Y Moet nu weer snel verder, ff wat raketlanceerders bestellen. :7
Hallon!
pi_150235134
quote:
11s.gif Op maandag 2 maart 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je de gigantisch hardlopende topics over Hebdo, held Tarik Zahzah en de Maagdenhuisbezetting gemist?

Die topic liepen heel hard inderdaad maar voor een leek die er zo nu en dan komt is er door alle gezeur en geslowchat in die topics het nieuws er niet meer te volgen. Heel veel Posts maar weinig inhoud dus.

Over het algemeen lijkt de 'ziel' er bij veel mensen wat uit. Er zijn verschillende subfora waar je eigenlijk zelden of nooit nog moderatie ziet terwijl dat vaak geen overbodige luxe is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 23:12:19 ]
pi_150237569
Ik vind fok wel leuk... al ben ik ook behoorlijk nieuw en heb ik de 'hoogtijdagen' niet echt meegemaakt. Al hing ik hier toen ook wel eens rond. Weet nog wel dat ik het toen echt totaal niet kon bijhouden allemaal, het onoverzichtelijk vond (en ik daarom ook niet echt iets had met dit forum) en het me veeeeel te snel ging qua reacties en discussies. Was echt geen doen. En vind het nu nog steeds vrij goed bezocht in vergelijking met heel wat andere fora vandaag de dag, die ook bruisend en druk waren, maar behoorlijk zijn gestorven.

Ik denk ook dat hoe meer je dit soort topics erover opent, hoe eerder het ook daadwerkelijk een dooie boel wordt. Dit voedt eerder teloorgang dan dat het een opsteker is die je graag wilt bereiken ermee.

En, the power ligt in de handen van de users. We maken het zelf tot een bron van leven of een virtueel kerkhof...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 09:11:16 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150240130
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:54 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Ja, nu ben ik er wel klaar mee. Je hebt het over sfeer, blabla en vervolgens kom je met die soort kansloze aanvallen op FOK!kers die WEL gewoon gezellig doen.

Als er iemand is die op moet kanjeren zijn het gasten als jij die alleen maar komen blaten hoe kut het is, geen sodekanjer toevoegen verder, maar het zou wel op jouw zwartgallige kutmanier goedkomen.

Hell to the fuck no.
Get woke, go broke!
pi_150240216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 09:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

kanjeren

2 x een typo! Let toch eens op man! De k zit naast de j, daar zal het wel door komen.
L2B's Mixcloud
  dinsdag 3 maart 2015 @ 09:20:14 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150240253
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 09:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

2 x een typo! Let toch eens op man! De k zit naast de j, daar zal het wel door komen.
My bad :7.
Get woke, go broke!
pi_150240322
:D
L2B's Mixcloud
pi_150241249
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:04 schreef BlueMage het volgende:

[..]

De FOK!knokploeg zit al klaar iig! :Y Moet nu weer snel verder, ff wat raketlanceerders bestellen. :7
FNOK!ploeg

dinsdag 3 maart 2015 @ 10:20:12 #248
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_150241374
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2015 20:17 schreef Falco het volgende:

[..]

absoluut! _O_

Ik denk dat FOK! als serieus forum (met een grappige ondertoon) vele malen meer bestaansrecht heeft als een forum waarvan 80% niet verder komt dan oneliners en uitgekauwde hont/450 fantastisch/je moeder/TL;DR/TSisHomo etc met daarnaast nutteloze slowchat met enkel incrowd leden. (behalve als die leden ook elders op het forum meeposten, dan heb ik er minder moeite mee)

Kijk eens in CUL/K&W/PTA/F&F/WGR/AEX etc voldoende voorbeelden van uitstekende topics met goede OP's, inhoudelijke reacties en spitsvondige reacties op reacties ^O^ Maar om dit niveau van topics te bereiken en te houden dient er goed gemod te worden en zorgen dat het niet een verkapt ONZ topic wordt. Hier ligt de verantwoordelijkheid van moderators gesteund door de FA's/A's maar dan moet er wel een uidelijk beeld zijn van wat FOK! wil zijn, normen en waarden op het forum etc. Alleen dan heeft FOK! bestaansrecht, anders zie ik het somber in.... ;(

En eerlijk is eerlijk, vroeger kwam ik hier ook veel vaker omdat het niveau toch echt wel wat hoger lag. De nieuwe FP kom ik nooit meer omdat met alle respect voor Danny's noeste arbeid, het gewoon niet prettig meer is om de FP te lezen. Het ontbreekt op FOK in mijn optiek aan professionaliteit "achter de schermen" om op de lange termijn kwaliteit en levensvatbaarheid te waarborgen. De houding van "we doen wat we zelf willen en als het je niet bevalt rot je maar op" trekt nieuwelingen niet echt over de streep om een account aan te maken en te blijven als ze keer op keer aangevallen worden door de 'oude garde' die wel even gaat vertellen hoe het zou moeten.

Mijn 2 centen :)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 10:37:52 #249
441068 prankster1590
Zijne koninklijke droogheid
pi_150241683
Dus nu weten we waarom Fok niet meer zo populair is. Door zeikerds en taalnazi's.
F... U Taal Nazi
  dinsdag 3 maart 2015 @ 10:41:59 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150241768
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 10:37 schreef prankster1590 het volgende:
Dus nu weten waarom Fok niet meer zo populair is. Door zeikerds en taalnazi's.
Ja, nou is het dat weer, allemaal klachten die al sinds de oprichting spelen, het ligt aan die en die, maar het zijn allemaal persoonlijke opvattingen die elkaar tegenspreken. Want volgens jou komt het door zeikerds en taalnazi's en 3 posts terug is het allemaal te lief en vrijblijvend en zijn er geen regels genoeg.

Feit is dat er alleen maar individueel geklaagd wordt over wat die ene persoon niet leuk vindt aan FOK!, dat moet dan ook meteen verdwijnen en alles is koek en ei O+.

Ja, zo werkt het dus niet he?
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')