abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2015 @ 13:36:49 #126
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_150212634
Lopen alle grote fora minder goed, of alleen FOK!?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_150213589
Wat wil Danny nou eigenlijk? Die moet toch flink de pleuris in hebben als er topics zoals deze ontstaan zou je zeggen of komt die zelf soms ook niet meer op Fok! en staat alles doodleuk op de autopilot en ligt hij de hele dag stijf van de Prozac op de bank?

Ik zou zeggen gebruik de content van Weblog op FP op te leuken en ga je eigen schrijvers verwennen en publiceer hun artikelen direct leesbaar op de FP, ga Djeez onder dwang zetten om een dagelijks eigen rubriekje op de FP vol te plempen met lollige onzin, huur een goedkope illustrator/cartoonist in en..... ach laat ook maar wat zit ik m'n tijd hier ook te verdoen. :O
  maandag 2 maart 2015 @ 15:26:11 #128
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_150215658
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:23 schreef Tha_Duck het volgende:
Terugloop is heel eenvoudig te verklaren, de oude kliek loopt voor een deel weg omdat ze een leven krijgen buiten Fok! met vrouwen, kindjes en een baan. Een paar uitzondering als die tongmongool daargelaten.

De nieuwe aanwas is gewoon klein, een deel wordt weggepest door flauwe opmerkingen maar de totale groei daalt simpelweg. Dat komt met name door de vele thema forums die er tegenwoordig bestaan, om over paarden te kletsen ga je naar een paardenforum en voor huismoeders met klapperende eierstokken is er vivaforum. En zo is er voor veel doelgroepen wel een forum. Vroeger was dat minder, een forum maken en onderhouden kostte toen veel tijd en geld. Tegenwoordig neem je een hosting van 2 euro per maand, phpBB erop en klaar is het paardenmeisje...
Hoezo, je bent toch niet meteen een mongool als je geen standaard burgerlijk schapen huisje boompje beestje kindje leven hebt?
pi_150215888
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Hoezo, je bent toch niet meteen een mongool als je geen standaard burgerlijk schapen huisje boompje beestje kindje leven hebt?
Nee niet meteen nee.

Maar mensen die trots zijn op thuis zitten, niks doen, roken en tof doen omdat ze 500.000 of meer posts hebben op een forum en dat tot doel in het leven hebben zijn per definitie mongolen.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:17:57 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150217960
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:27 schreef Snakey het volgende:
Je bent wel héél erg slecht met je FOK! geschiedenis.
klopt, de ins en outs kunnen me aan de spreekwoordelijke kont roesten.
So we just called him Fred
  maandag 2 maart 2015 @ 16:20:00 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150218063
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:21 schreef emil23 het volgende:
De problemen zijn begonnen bij het instellen van de abonnementen. Toen is er (on)bewust een onderscheid gemaakt tussen verschillende users.

Een gelijk onderscheid wordt nu gemaakt door de SC's/ Hierdoor wordt een enorm "ons kent ons' sfeertje gecreëerd waardoor het voor buitenstaanders niet leuk is om mee te discussiëren.

Ook het uitblijven van een FOK-app draagt bij. Als ik naar mezelf kijk, vroeger had ik elke avond mijn pc aan en bezocht ik vaak fok. Nu ik een smartphone en tablet heb bezoek ik de mobiele site. Maar deze heeft net niet de feel en touch van de "normale" website.
Om nog maar te zwijgen over de eeuwigheid die het duurt om de reclames te laden.
  Miss 200.000.000! maandag 2 maart 2015 @ 16:20:56 #132
367000 roos94
pi_150218112
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 15:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee niet meteen nee.

Maar mensen die trots zijn op thuis zitten, niks doen, roken en tof doen omdat ze 500.000 of meer posts hebben op een forum en dat tot doel in het leven hebben zijn per definitie mongolen.
ieder zijn ding toch?
  maandag 2 maart 2015 @ 16:22:31 #133
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150218178
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Maar dan kom je dus wel weer uit bij, de users maken de content. En de klachten zijn dus totaal niet herkenbaar voor een ander, die ziet het juist precies andersom ;).
en ondanks al die verschillen is er een grote gemene deler: users hebben het steeds minder naar hun zin op Fok. En dáár gaat het om.

Aan de crew de schone taak om uit te zoeken waarom, daar een stuur op te zetten en het tij te keren, zodat users weer content willen genereren.
pi_150218322
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:54 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Och tweakers is zeker niet heilig (ab-so-luut niet). En humor is ook prima. Enkel "ts is hommo" noem ik geen humor. Maar voor sommige forums (vooral discussieforums) zou een strakkere regie wel beter zijn zoals Tweakers.
FOK! is groot geworden door een open podium te hebben. Als we ook nog eens allerlei eisen aan een OP moeten gaan hebben, omdat dat blijkbaar voor alle koningen de eis moet zijn om wat voor een TS te doen, dan gaat het helemaal snel bergafwaarts.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 2 maart 2015 @ 16:25:12 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150218327
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat het idd ook gewoon "de tijd" is, er is meer dan FOK! dat aandacht opeist tegenwoordig. twitter, FB, instagram etc etc.
Twitter loopt terug, Facebook loopt terug...
en die zijn er ook al jaren, toen Fok nog flink groeide, waren twitter en facebook er ook.

Er zijn blijkbaar ook andere factoren.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:25:19 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_150218332
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

klopt, de ins en outs kunnen me aan de spreekwoordelijke kont roesten.
Dus dan roep je maar iets wat niet waar is? Dat is stemmingmakerij, zijn we niet zo dol op.
pi_150218383
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:20 schreef roos94 het volgende:

[..]

ieder zijn ding toch?
Zeker. Maar ik mag het wel een misser van de maatschappij vinden toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door kanovinnie op 02-03-2015 16:56:12 (Dat soort opmerkingen hoeven niet) ]
  Miss 200.000.000! maandag 2 maart 2015 @ 16:26:43 #138
367000 roos94
pi_150218399
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zeker. Maar ik mag het wel een misser van de maatschappij vinden toch?
doe normaal joh.

[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 02-03-2015 16:31:22 ]
pi_150218410
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:26 schreef roos94 het volgende:

[..]

doe normaal joh.
Zakdoekje?
  maandag 2 maart 2015 @ 16:31:32 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150218610
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zakdoekje?
Hou dat soort meningen maar voor je.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:32:02 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150218639
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:25 schreef Snakey het volgende:
Dus dan roep je maar iets wat niet waar is? Dat is stemmingmakerij, zijn we niet zo dol op.
waarom gelijk zo aggressief?
Je kan ook zeggen: FredvZ, zuurpruim, je vergist je, want bla bla bla...

Want blijkbaar heb ik een verkeerd beeld van zaken.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:33:00 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150218676
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

waarom gelijk zo aggressief?
Je kan ook zeggen: FredvZ, zuurpruim, je vergist je, want bla bla bla...

Want blijkbaar heb ik een verkeerd beeld van zaken.
Nou, zie tha-duck nnu net bijvoorbeeld, lekker iemand doodwensen omdat ie anders leeft dan hij, maar de crew moet de sfeer maken?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_150218819
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oeh lekker streng, dat zal wel weer afgezeken worden verderop in het topic. Weet waar je aan begint, kajakje.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:36:34 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150218832
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Nou, zie tha-duck nnu net bijvoorbeeld, lekker iemand doodwensen omdat ie anders leeft dan hij, maar de crew moet de sfeer maken?
Als de crew mee gaat doen, geef he als crew wel het signaal dat het acceptabel gedrag is. Je hoeft het niet te gaan sensureren, maar aanmoedigen door mee te doen zal je sfeer in elk geval niet beter maken.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:38:15 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_150218889
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als de crew mee gaat doen, geef he als crew wel het signaal dat het acceptabel gedrag is. Je hoeft het niet te gaan sensureren, maar aanmoedigen door mee te doen zal je sfeer in elk geval niet beter maken.
Daarom wordt het dus gemod ;).

Maar ik snap je punt wel, ik zie alleen niet 123 wat je zou verwachten van crew verder? Zodra wij geforceerd leuke topics zouden gaan openen oid zie ik het niet opeens een stuk beter worden oid.

We willen best meedenken, maar de kern van de zaak is dat het leuk is door de users, en nu minder leuk in de ogen van sommigen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 maart 2015 @ 16:40:04 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150218962
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:31 schreef kanovinnie het volgende:
Je begrijpt dat je nu als crew het signaal geeft dat er geen kwaad over Tong mag worden gesproken?

De verwoording is misschien wat kort door de bocht, maar waarom zou iemand geen kritiek mogen hebben op iemand zijn levensstijl als de persoon er zelf kiest het zo publiekelijk kenbaar te maken?
pi_150218963
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waar precies heb ik iemand dood gewenst dan?

Heb ik gezegd: "ga voor de trein en ga dood" of "spring voor een snel rijdende trein"?? Ik heb enkel gezegd dat er een bepaald iemand niet in maar voor de trein moest stappen. Heb het nergens over een rijdende trein gehad (die rijden namelijk niet als je kan instappen) of dat hij het leven moet laten.

Waarmee ik dus aantoon dat het modereren een kwestie van interpretatie is en er vaak naar het 'slechtste van de user' wordt gekeken.

Als ik iemand een bos bloemen had gewenst dan was er niks aan de hand geweest. Zo had ik die persoon bijvoorbeeld de prachtige Monnikskap kunnen aanbevelen als hobby, deze prachtige bloem:

Jammer genoeg is dit zo'n beetje de giftigste bloem op aarde. Als het sap door je huid dringt ga je dood.

En daarmee toen ik dus ook direct aan hoe moeilijk het is om objectief en juist te modden. Je doet het nooit goed.
pi_150219079
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je nu als crew het signaal geeft dat er geen kwaad over Tong mag worden gesproken?

De verwoording is misschien wat kort door de bocht, maar waarom zou iemand geen kritiek mogen hebben op iemand zijn levensstijl als de persoon er zelf kiest het zo publiekelijk kenbaar te maken?
Dat is al jaren schering in inslag. Dat is dan ook het meest kwalijke wat er te noemen is. Heb ook al paar keer meegemaakt dat een user gebashed werd, een mod sluit het topic en andere mods posten vrolijk door het slotje heen door om de user nog verder te bashen.

Uiteraard wordt deze bepaalde user aan alle kanten beschermd. Hij zorgt voor een dermate diarree aan nutteloze topics dat de statistieken nog enigzins gunstig blijven.
  maandag 2 maart 2015 @ 16:42:35 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_150219082
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Heb ik gezegd: "ga voor de trein en ga dood" of "spring voor een snel rijdende trein"?? Ik heb enkel gezegd dat er een bepaald iemand niet in maar voor de trein moest stappen. Heb het nergens over een rijdende trein gehad (die rijden namelijk niet als je kan instappen) of dat hij het leven moet laten.

Waarmee ik dus aantoon dat het modereren een kwestie van interpretatie is en er vaak naar het 'slechtste van de mens' wordt gekeken.

Als ik iemand een bos bloemen had gewenst dan was er niks aan de hand geweest. Zo had ik die persoon bijvoorbeeld de prachtige Monnikskap kunnen aanbevelen als hobby, deze prachtige bloem:
[ afbeelding ]

Jammer genoeg is dit zo'n beetje de giftigste bloem op aarde. Als het sap door je huid dringt kan je vrij snel dood gaan.

En daarmee toen ik dus ook direct aan hoe moeilijk het is om objectief en juist te modden. Je doet het nooit goed.
Hier kan ik niets anders op zeggen dan: :')
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hij poste een doodsverwensing die ik weghaalde.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Oeh lekker streng, dat zal wel weer afgezeken worden verderop in het topic.
Dat zal best.
quote:
Weet waar je aan begint, kajakje.
Gaan we dreigen? Cool.

Als hier verder meer over gepraat moet worden kan dat in FB.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Miss 200.000.000! maandag 2 maart 2015 @ 16:42:54 #150
367000 roos94
pi_150219102
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:40 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Waarmee ik dus aantoon dat het modereren een kwestie van interpretatie is en er vaak naar het 'slechtste van de user' wordt gekeken.

[ afbeelding ]

Jammer genoeg is dit zo'n beetje de giftigste bloem op aarde. Als het sap door je huid dringt ga je dood.

:') zeg zulk dingen gewoon niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')