Nieuws:quote:Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen
• mapcarta.com - NIEUW - resolutie van de paddocks is net zo slecht als Google Maps/Earth maar er zijn andere handige features
• here.com - NIEUW - het gebied van de paddocks en ten zuiden daarvan is met hoge resolutie en weinig bedekt met wolken, ten noorden juist veel - coördinaten mogelijk, geen 3D, hoogtes of reliëfkaart
• BING.com - Resolutie is goed en hier is juist gebied ten noorden van de paddocks wolkenvrij - zelfde eigenschappen als here, behalve het vogelperspectief dat altijd getilt is - kaart is gemaakt door Baru (WS)
• Google Maps - kaartmateriaal is incorrect op nogal wat plekken, wel de mogelijkheid reliëf en satelliet te vergelijken, punten te plotten en naar GE exporteren - kaarten gemaakt met Google Maps door Geruisloos
• Google Earth - de resolutie is zeer brak, maar het sterke is om het gebied in 3D te bekijken, afstanden te meten en punten te plotten m.b.v. coördinaten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts - update 14-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vragenlijsten - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
• Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
• Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
• Analyses van de foto's
• Overzicht en analyses van de telefoongegevens
• Kaarten en luchtfoto's
• Meer kaarten, vondsten en coördinaten
• Flora, fauna, klimaat, zon en maan
• Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
FOK!peditie 2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Centrale vraag 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Centrale vragen 2
• Waar bevindt zich precies "de Mirador" die we in de video's gezien hebben - vermoedelijk beantwoord
• Hoe is de weg ernaartoe (vanaf het pad langs de rivier de Pianista) en vanaf de Mirador naar de 1e en 2e quebrada? - nog steeds een vraag
Juiste antwoord - GorraaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punten langs de routeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere antwoorden vraag 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijk antwoord vraag 2
- de oranje route is de Pianista (langs de gelijknamige rivier)
- de rode stippellijn is de GPS-route van die rivier naar de Miradors
- de witte stippellijn is een mogelijke route van Mirador 2 door de "tunnel" naar de eerste quebrada
- de eerste Mirador is die met het pad erdoorheen
De HERE-kaart van het gebied (Mata) zoals ie nu isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 23-02-2015 17:53:07 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ik heb geen GE pro of wat dan ook. Ik heb die kmz file ergens gevonden, net zo als de Quetztals trail en de 3 Cascades(watervallen) trailquote:Op zondag 22 februari 2015 15:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat is dan een trail die je hebt geladen ofzo? Heb je een file oid? Hoe krijgt GE dat profiel erin? Ik heb dat niet.
Er staat het symbool van Wikiloc bij dus het gaat denk ik om precies de zelfde data als op wikiloc
Ik ben aan het zoeken hoe ik er aan gekomen ben.Wie dit leest is gek![]()
Ok, top dank je. Die kmz zou handig zijn idd. Ik heb het nu op het oog geplot, met behulp van bochten in die route.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik heb geen GE pro of wat dan ook. Ik heb die kmz file ergens gevonden, net zo als de Quetztals trail en de 3 Cascades(watervallen) trail
Er staat het symbool van Wikiloc bij dus het gaat denk ik om precies de zelfde data als op wikiloc
Ik ben aan het zeken hoe ik er aan gekomen ben.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Op het hier misschien wel bekende FOK-forum staat het verhaal van de 2 uitzichtpunten al uitgelegd door Gorray en Poekje via Websleuth
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?
Wie dit leest is gek![]()
Hier het origineel
http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page34
en dan post 829
Baru zegt dat de op "Mirador 1" je de pacific kunt zien en met heeeeeel veel moeite en geluk de carabian. Voor beter uitzicht op de carabian moet je 50 meter lopen
Dus geen dikke 200.
Iets klopt er nog nietWie dit leest is gek![]()
quote:Op zondag 22 februari 2015 18:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op het hier misschien wel bekende FOK-forum staat het verhaal van de 2 uitzichtpunten al uitgelegd door Gorray en Poekje via Websleuth
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?
Goeie posts.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hier het origineel
en dan post 829
Baru zegt dat de op "Mirador 1" je de pacific kunt zien en met heeeeeel veel moeite en geluk de carabian. Voor beter uitzicht op de carabian moet je 50 meter lopen
Dus geen dikke 200.
Iets klopt er nog niet
Misschien dat Gorraay ons kan helpen ophelderen wat en waar "M1" dan is?
50 m valt binnen 1 shot van de M2 op HERE, dat is idd veel dichterbij dan wat we nu hebben.The only limit is your own imagination
Misschien ca 75 m zoals Gorraay schreef? Die heeft in het vorige topic (zaterdag) eerst een posting gedaan met coördinaten nav GPS en later in dat topic ( zondag= vandaag) een foto geplaatst waarvan hij schreef dat ie ca 75 m noordoostelijk lag dan z'n vorige post ( zo ik het begreep)quote:Op zondag 22 februari 2015 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hier het origineel
en dan post 829
Dus geen dikke 200.
Iets klopt er nog niet
zondag 22 februari 2015 @ 18:00:51 #296 = posting van mij
Vandaag ( vorige topic) heeft Gorraay een foto geplaatst van oranjeHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Deze:quote:Op zondag 22 februari 2015 18:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Misschien ca 75 m zoals Gorraay schreef? Die heeft in het vorige topic (zaterdag) eerst een posting gedaan met coördinaten nav GPS en later in dat topic ( zondag= vandaag) een foto geplaatst waarvan hij schreef dat ie ca 75 m noordoostelijk lag dan z'n vorige post ( zo ik het begreep)
zondag 22 februari 2015 @ 18:00:51 #296 = posting van mijquote:Op zondag 22 februari 2015 18:00 schreef Lutalo het volgende:
Geel is dan 11en30's Mirador ( op Matas map Mirador 2) en
weet ik niet zeker moet ik nog verder terug lezen -heeft Gorraay deze geel omcirkelde plek gisteren als Mirador gezien ( kan ook Tony zijn geweest).The only limit is your own imagination
Je zit mobiel? Dan is quoten uit een gesloten topic volgens mij niet mogelijk. Daarom hielp ik je ff.quote:The only limit is your own imagination
Thanks, ik had 'm zelf ondertussen ook in mijn bericht geplaatst.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je zit mobiel? Dan is quoten uit een gesloten topic volgens mij niet mogelijk. Daarom hielp ik je ff.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik vraag me wel af waar en hoe je 50 meter moet lopen ( op dat ene pad) om de Caraïbische zee te kunnen zien.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
"M1" ligt op 1846 mquote:Op zondag 22 februari 2015 18:51 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me wel af waar en hoe je 50 meter moet lopen ( op dat ene pad) om de Caraïbische zee te kunnen zien.
M2 ligt op 1844 m
Ertussen bevindt zich een punt (staat aangegeven in de OP) die de CD vormt, op 1855 m. Erna/over/ten noorden ervan moet je de Caribische Zee kunnen zien liggen.The only limit is your own imagination
En kom je daar vanzelf langs of moet je dan van het pad afwijken?quote:Op zondag 22 februari 2015 18:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"M1" ligt op 1846 m
M2 ligt op 1844 m
Ertussen bevindt zich een punt (staat aangegeven in de OP) die de CD vormt, op 1855 m. Erna/over/ten noorden ervan moet je de Caribische Zee kunnen zien liggen.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Er staat niet een zwaar uitgesleten pad op HERE, maar met behulp van Gorraays route is het er wel in te zien.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:00 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En kom je daar vanzelf langs of moet je dan van het pad afwijken?
Je komt er dus overheen:
M1 (1846) (Pacifisch) / Punt3 (CD) (1855) \ M2 (1844) (Caribisch)The only limit is your own imagination
quote:Op zondag 22 februari 2015 18:52 schreef ToniB het volgende:
splitsing op het pad 5.02
splitsing op pad 1.09
kunnen we dit lokaliseren?Ik niet (die eerste video) een idee waar dit is, maar afgaande op alles wat ooit over de El Pianista Trail is gezien/hoord/lezen, zou het overal kunnen zijn.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
The only limit is your own imagination
Dat is de plek waar het zijpad naar de Mirador begint en het pad eerst scherp omlaag gaat,quote:Op zondag 22 februari 2015 18:52 schreef ToniB het volgende:
splitsing op het pad 5.02
splitsing op pad 1.09
kunnen we dit lokaliseren?
Zie onderstaand shot uit GE, de GPS coördinaten staan er bij
Voor wat het waard is, ik stem op geel.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:39 schreef Lutalo het volgende:
Vandaag ( vorige topic) heeft Gorraay een foto geplaatst van oranje
Ze komen de Mirador op met aan de linkerzijde het uitzicht, klopt met de gele.![]()
Let op het oranje pijltje op de grond, met dank aan ToniB
Hoe de ouders van Kris kunnen zeggen dat er maar één pad is en je niet kunt verdwalen is me een raadsel.
Achter de oude meneer de Pianista Trail, achter de jonge meneer het gat dat het pad is dat naar de Mirador leidt. denk ikWie dit leest is gek![]()
Op dit punt ben je dus al een behoorlijk end de berg op?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
1730 van de 1855 meter, 125 meter onder de 'top'quote:Op zondag 22 februari 2015 19:40 schreef Lutalo het volgende:
Op dit punt ben je dus al een behoorlijk end de berg op?
Restaurant El Pianista ligt op 735 meter dacht ikWie dit leest is gek![]()
Begin Pianista heb ik op 1268 m, dus dat lijkt me sterk, die hoogte van het restaurant...quote:Op zondag 22 februari 2015 19:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
1730 van de 1855 meter, 125 meter onder de 'top'
Restaurant El Pianista ligt op 735 meter dacht ikThe only limit is your own imagination
Ja, idd dat klopt.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Begin Pianista heb ik op 1268 m, dus dat lijkt me sterk, die hoogte van het restaurant...Wie dit leest is gek![]()
Ah, de - achterhaalde - oranje lijn is nu vervangen door grijs, mooi. Dat voorkomt heel wat - onnodige- vragen en opmerkingen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Zou je dan hier, bij die oudere man richting Cerro Horqueta gaan, zoals Domnivoor eens schreef?quote:Op zondag 22 februari 2015 19:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Let op het oranje pijltje op de grond, met dank aan ToniB
Hoe de ouders van Kris kunnen zeggen dat er maar één pad is en je niet kunt verdwalen is me een raadsel.
[ afbeelding ]
Achter de oude meneer de Pianista Trail, achter de jonge meneer het gat dat het pad is dat naar de Mirador leidt. denk ik
maandag 3 november 2014 @ 01:23:02 #71
rep quote 430543 DomnivoorDomnivoor heeft geen premium account
Ceterum censeo...
pi_146240787
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:11 schreef vronie het volgende:
Is deze rots plateau hier al voorbij gekomen
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmzu5v&s=8#.VFbHP2fwuM9
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Dat rost plateau is van de Lost Waterfall...hadden we bedacht oh nee, uitgevonden.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Op mapcarta is deze goed te zien en te vinden.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:57 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Zou je dan hier, bij die oudere man richting Cerro Horqueta gaan, zoals Domnivoor eens schreef?
maandag 3 november 2014 @ 01:23:02 #71
rep quote 430543 DomnivoorDomnivoor heeft geen premium account
Ceterum censeo...
pi_146240787
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 01:11 schreef vronie het volgende:
Is deze rots plateau hier al voorbij gekomen
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Dat rost plateau is van de Lost Waterfall...hadden we bedacht oh nee, uitgevonden.![]()
![]()
Hoogste punt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Misschien al voorbij gekomen: zie laatste stukje voor Sendero el Pianista: gestopt bij gesloten hek.
"Right at the tree line entrance to the cloud forest there was a fence, a locked gate and a sign ~ Private Property No Admittance. Curses!!! A little disappointed, we walked back to town.""
https://waddalog.wordpres(...)of-the-cloud-forest/![]()
Jouw "remains" en "backpack" liggen volgens mij te ver naar het zuiden; het is nóg verder van de Mirador(s)...quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Hoogste punt
[ afbeelding ]
Je hebt wel al veel huisjes gevonden, kan je de coordinaten daarvan hier delen?The only limit is your own imagination
Yep.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op mapcarta is deze goed te zien en te vinden.
En ook een cascada Alejandro.
Maar die zochten we niet geloof ik, er was ooit eens vraag naar een rio of quebrada Alejandro.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
dubbel"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Cerro Horquetta is een gruwelijk eind weg, 4,5 km hemelsbreed ofzo
Rechts de route tussen pianista restaurant en Mirador ter vergelijking
Links de hike naar de 3 watervallenWie dit leest is gek![]()
dit is de afdaling
rode pijl is de mirador
-edit, geen privénamen en adressen-
[ Bericht 44% gewijzigd door Lavenderr op 22-02-2015 21:32:45 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Zie zeker overeenkomsten met nachtfoto..is m niet...maar ook een plek om langs te gaan m.i.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:57 schreef Lutalo het volgende:
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.![]()
nog verder wegquote:Op zondag 22 februari 2015 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw "remains" en "backpack" liggen volgens mij te ver naar het zuiden; het is nóg verder van de Mirador(s)...
Je hebt wel al veel huisjes gevonden, kan je de coordinaten daarvan hier delen?
zal die coordinaten opzoeken"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Daarom schreef Domnivoor dat misschien ook " als je een verkeerde afslag neemt..."quote:Op zondag 22 februari 2015 20:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Cerro Horquetta is een gruwelijk eind weg, 4,5 km hemelsbreed ofzo
[ afbeelding ]
Links de hike naar de 3 watervallenHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik begin in dat landschap door jullie werk met de kaartjes en pijlen wat inzicht te krijgen. Fijn!quote:Op zondag 22 februari 2015 20:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
Links de hike naar de 3 watervallen![]()
Op dat filmpje wordt het een en ander uitgelegd maar het enige Spaans dat ik ken is Mucho trabajo poco dineroquote:Op zondag 22 februari 2015 20:25 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Daarom schreef Domnivoor dat misschien ook " als je een verkeerde afslag neemt..."Wie dit leest is gek![]()
Zit nog e.e.a. na te zoeken. Zou op de Quetzal trail kunnen duiden, die je van twee kanten kunt doen: uphill - downhill en/of in combi auto. Is een mogelijkheid. Waar komt die tekst uit?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef matteo_111 het volgende:
quote:
Op zondag 22 februari 2015 18:08 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is hier bedoeld? Het lijkt op een lange wandeling aan de Boquete-kant.
Quetzal Hike verslag: http://www.frommers.com/d(...)sthash.o7JcI7ww.dpbs![]()
Ik vind jouw tekst in dezelfde bron:quote:Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef matteo_111 het volgende:
quote:
Op zondag 22 februari 2015 18:08 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is hier bedoeld? Het lijkt op een lange wandeling aan de Boquete-kant.
Komt uit een aangeboden combi package: A Nature Lodge With Hiking Trails
From the lodge there are three loop trails through dense, emerald tropical forest to lookout points, waterfalls, and through cloud forest.
Read more: http://www.frommers.com/d(...)c.dpbs#ixzz3SVNnQ89e
The Small Circuit takes 3 1/2 hours; or you can continue on and complete the Large Circuit for a total of 6 1/2 hours, with the option of walking an extra hour to the Mirador Alta Vista
Maar!:andere Mirador.
Read more: http://www.frommers.com/d(...)c.dpbs#ixzz3SVN9ZtKw![]()
Het zou wel een heel sterk verhaal zijn als onze vrienden ook nog even langs één van de drie lost waterfalls gewandeld zijn bij hun tocht over de paddocks.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:57 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat rost plateau is van de Lost Waterfall...hadden we bedacht oh nee, uitgevonden.![]()
Ja duh, alles met een (mooi) uitzicht heet Mirador. Dat is ook de betekenis van dat woord.Er zijn daar heel veel miradors te vinden.![]()
Dit is waarschijnlijk de kaart met GPS data die Baru vanuit Wikiloc naar Bing heeft geexporteerd.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, top dank je. Die kmz zou handig zijn idd. Ik heb het nu op het oog geplot, met behulp van bochten in die route.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Deze komt uit de OP van topic 152
Als je de weergave op "weg" laat staan kun je met de muis rechtsklikken op de trail en worden de GPS coordinaten weergegeven.
Ik kan trouwens nog steeds niet vinden waar mijn GE .kmz vendaan komtWie dit leest is gek![]()
Arrocha wilde die quebrada gaan uitchecken tijdens de laatste zoektochten ivm de nachtfoto's. Deze quebrada zou op 2 uur van de Pianista trail liggen.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:17 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Yep.
En ook een cascada Alejandro.
Maar die zochten we niet geloof ik, er was ooit eens vraag naar een rio of quebrada Alejandro.![]()
Ik zie het, dank.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk de kaart met GPS data die Baru vanuit Wikiloc naar Bing heeft geexporteerd.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Deze komt uit de OP van topic 152
Als je de weergave op "weg" laat staan kun je met de muis rechtsklikken op de trail en worden de GPS coordinaten weergegeven.
Ik kan trouwens nog steeds niet vinden waar mijn GE .kmz vendaan komt
Die 1e quebrada plaatst Baru dus op de eerste positie waar ik hem had (het NW cirkeltje in de OP). Zal dat dan weer goed zetten.
Die trail lijkt wel ernstig veel op zoals ik hem nu in mijn kaart heb. Die hele trail gaan checken met coordinaten is misschien iets voor later.The only limit is your own imagination
Maar dat bedoel ik niet. Alleen maar dat dat rots plateau bij de lost waterfall Cerro horqueta is.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:00 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het zou wel een heel sterk verhaal zijn als onze vrienden ook nog even langs één van de drie lost waterfalls gewandeld zijn bij hun tocht over de paddocks.
Puur als feit/gegeven.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
De coördinaten van de 1e quebreda volgens Baruquote:Op zondag 22 februari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie het, dank.
Die 1e quebrada plaatst Baru dus op de eerste positie waar ik hem had (het NW cirkeltje in de OP). Zal dat dan weer goed zetten.
Ik heb ze hier vannacht allemaal gepost... met coordinatenquote:Op zondag 22 februari 2015 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw "remains" en "backpack" liggen volgens mij te ver naar het zuiden; het is nóg verder van de Mirador(s)...
Je hebt wel al veel huisjes gevonden, kan je de coordinaten daarvan hier delen?
2 huisjes en diverse hutten, ook tussen het wolkendek![]()
Ah ja die moet ik nog checken, had gisternacht alleen mobiel want mijn computer crashte. Gelukkig niet al teveel werk kwijt...quote:Op zondag 22 februari 2015 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb ze hier vannacht allemaal gepost... met coordinaten
2 huisjes en diverse hutten, ook tussen het wolkendek
Ok, als we huisjes en andere punten gaan plotten, is het handigste format als volgt:
[Afbeelding]
• Coördinaten - decimalen of DMS (Degree, Minute, Second)
• Hoogte - zal ik invullen a.h.v. Google Earth, als je dat zelf niet hebt
• [url = <link op HERE>]HERE-link[/url]
Dat format staat ook in de OP en is het makkelijkste om alles netjes te hebben.
Lutalo
• Coördinaten - ?
• Hoogte - ?
• [url=]HERE-link[/url]
ootjekatootje
• Coördinaten - 8°50'36.89"N , 82°25'4.63"W
• Hoogte - 1503 m
• HERE-link
• Coördinaten - 8°51'33.41"N , 82°24'46.94"W
• Hoogte - 1340 m
• HERE-link
• Coördinaten - 8°54'39.24"N , 82°24'34.29"W
• Hoogte - 640 m
• HERE-link
• Coördinaten - 8°52'45.72"N , 82°24'23.53"W
• Hoogte - 887 m
• HERE-link
• Coördinaten - 8°51'9.90"N , 82°25'3.00"W
• Hoogte - 1415 m
• HERE-link
[ Bericht 68% gewijzigd door El_Matador op 22-02-2015 22:12:54 ]The only limit is your own imagination
Tja der zitten 2 hele bijzondere bij, vrij grote in de richting van de vindplaatsen..quote:Op zondag 22 februari 2015 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja die moet ik nog checken, had gisternacht alleen mobiel want mijn computer crashte. Gelukkig niet al teveel werk kwijt...![]()
Huh, welke priveadressen stonden er dan op dat kaartje van Stacey?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
Denken we aan de topicpointers?
Heb net weer een post geedit met allemaal privéadressen en namen.The only limit is your own imagination
Oh je weet dus precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh, welke priveadressen stonden er dan op dat kaartje van Stacey?
Dat is dus niet de bedoeling.![]()
Nee, juist niet, daarom vraag ik het. Het was een plaatje van de route van Stacey, wat was daar mis mee?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh je weet dus precies wat ik bedoel.
Dat is dus niet de bedoeling.The only limit is your own imagination
The lost waterfalls is toch wat anders dan Horqueta?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:19 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik niet. Alleen maar dat dat rots plateau bij de lost waterfall Cerro horqueta is.
Puur als feit/gegeven.
Op de Horqueta trail met "beauty waterfall" zie ik trouwens voor het eerst iets van de wit met rode kringeltjesstenen terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil de Horqueta Trail wel eens op de kaart geplot zien.![]()
![]()
allemaal privéadressen ??quote:"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
The lost waterfalls is toch wat anders dan Horqueta?
Op de Horqueta trail met "beauty waterfall" zie ik trouwens voor het eerst iets van de wit met rode kringeltjesstenen terug.Dat is idd de plek waar we veel eerder als een een foto van drie mannen op een rots plateau hebben gezien en getwijfeld of dat DE nachtfoto was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil de Horqueta Trail wel eens op de kaart geplot zien.
en eergisteren ofzo heeft iemand een videootje geplaatst van deze plek.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Als dat gewoon publieke informatie is, valt het toch niet onder de topicpointer?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er stonden de eigenaren van diverse Fincas op
We korten achternamen in nieuwsberichten ook niet af.The only limit is your own imagination
Misschien is de Horqueta trail die ene rode zoekroute?
Linksaf op de Pianista trailHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Weet ik veel, Finca André van Duin en Finca Barrack Obama stond er geloof ik opquote:Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat gewoon publieke informatie is, valt het toch niet onder de topicpointer?
We korten achternamen in nieuwsberichten ook niet af.Wie dit leest is gek![]()
Die waterval met plateau zit ook in de video van onze vrienden, ergens tussen de Pianista en de paddocks. Daar plaats ik de lost waterfalls niet. Daarom denk ik dat deze waterfall niet lost is.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat is idd de plek waar we veel eerder als een een foto van drie mannen op een rots plateau hebben gezien en getwijfeld of dat DE nachtfoto was.
en eergisteren ofzo heeft iemand een videootje geplaatst van deze plek.![]()
![]()
Hier wel, dat moge zo langzamerhand duidelijk zijn. Ook privé huisadressen werden gepinpoint. Dat is dus echt not done en dat weet Stacey en dat weet jij en dat weet iedereen hier op dit topic.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat gewoon publieke informatie is, valt het toch niet onder de topicpointer?
We korten achternamen in nieuwsberichten ook niet af.![]()
The lost waterfall zal dan idd niet bij Cerro Horqueta zijn, de waterval vd Cerro Horqueta is de waterval vd Cerro Horqueta.![]()
Vls diverse bronnen (mapcarta Domnivoor) is de Cerro Horqueta aan de Boquetekant van de CD.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Simpel, K en L hebben deze tocht niet op eigen houtje gedaan. Zij waren met begeleiders die de route en omgeving goed kenden.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:51 schreef jackie12 het volgende:
Als ik het dus goed begrijp zijn we er na een jaar achter dat er verschillende manieren zijn op de top te komen en dat er niet een top is maar 2?
Wat ik vooral interessant vind is:
- Waarom deden Kris en Lisanne de Pianista? (wie vertelde hen dit?)
- Waar haalde zij de info vandaan?
- Welke info was er destijds te vinden via Google of bij de taalschool?
- hoe kunnen zij binnen 2 uur boven komen op de top zonder fout te lopen?![]()
Ik zeg het verkeerd: Bij het begin van de Pianista word je volgens de map van de taalschool over het bruggetje geleidt.quote:
Ik heb inmiddels al heel veel foto's gezien van allemaal mensen die ook over het bruggetje gingen.
De motorrijders en de ouders deden dit niet
Als Kris en Lisanne dit bruggetje NIET over zijn gegaan rijst bij mij de vraag: Waarom niet?
Ze hadden toch in de map van de taalschool gelezen dat ze hier over moesten!
En als zij WEL het bruggetje over zijn gegaan en er dan op een gegeven moment een hek zit dan kunnen Kris en Lisanne het vanaf 11.05 uur (begin Pianista) tot de top nooit binnen 2 uur hebben gedaan.![]()
telepathie? haha.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:11 schreef gynaika het volgende:
[..]
Simpel, K en L hebben deze tocht niet op eigen houtje gedaan. Zij waren met begeleiders die de route en omgeving goed kenden.
Geef mij foto 11.05 uur en ik kan zeggen of het waarschijnlijk is of zij alleen waren of niet.![]()
Maar wat is "het bruggetje"? Waar bevindt zich dat op de kaart? En dat het niet gefilmd is wil niet zeggen dat de ouders er niet overheen gegaan zijn...quote:Op zondag 22 februari 2015 22:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd: Bij het begin van de Pianista word je volgens de map van de taalschool over het bruggetje geleidt.
Ik heb inmiddels al heel veel foto's gezien van allemaal mensen die ook over het bruggetje gingen.
Als Kris en Lisanne dit bruggetje NIET over zijn gegaan rijst bij mij de vraag: Waarom niet?
En als zij WEL het bruggetje over zijn gegaan en er dan op een gegeven moment een hek zit dan kunnen Kris en Lisanne het vanaf 11.05 uur (begin Pianista) tot de top nooit binnen 2 uur hebben gedaan.
Zie de hele Pianista bij Nieuwschierig op Google Earth, bij Baru op BING en bij mij op HERE. Het is echt een fokking eind lopen om binnen een uurtje (!) van start Pianista (11:05) naar de start Klim (12:03 imo) te komen.
Kan bijna niet dat die foto van 11:05 bij Begin Pianista is gemaakt.
In 58 min van Il Pianista naar de Klim en dan in 58 minuten van begin Klim naar Mirador 2?
Als foto _491 niet het begin van de klim aanwijst, moet het punt zeker een stuk lager op de helling liggen.The only limit is your own imagination
De moeite waard om de Horqueta Trail op de kaart te tekenen!quote:Op zondag 22 februari 2015 22:03 schreef Lutalo het volgende:
The lost waterfall zal dan idd niet bij Cerro Horqueta zijn, de waterval vd Cerro Horqueta is de waterval vd Cerro Horqueta.![]()
Vls diverse bronnen (mapcarta Domnivoor) is de Cerro Horqueta aan de Boquetekant van de CD.
Misschien ging de opmerking van HK in AFK over deze kringeltjesstenen. Die vind je niet meer verderop, alleen terug. Dat ze daarom weinig zin hadden om dat hele eind door te baggeren richting de kabelbruggen.
Is de waterval met plateau op de video van onze vrienden dezelfde als die met de kringeltjesstenen van de Horqueta Hike?![]()
Mijn verstand en gevoel zeggen mij dat. Die foto 11:05 uur zou ik graag willen zien.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
telepathie? haha.
Geef mij foto 11.05 uur en ik kan zeggen of het waarschijnlijk is of zij alleen waren of niet.![]()
Dat is mos, daardoor kan je niet precies zien hoe het verse gesteente eruitziet.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:17 schreef 11en30 het volgende:
deze kringeltjesstenen. Die vind je niet meer verderop, alleen terug.
Waar je welke stenen wel of niet vindt, lijkt me vanaf zo'n afstand en zonder de geologie van het gebied te kennen onmogelijk te zeggen.The only limit is your own imagination
oh zoquote:Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er stonden de eigenaren van diverse Fincas op"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
dit huisje staat vlak bij de route
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als de nachtfoto's aan Boquetezijde zijn gemaakt of ergens tussen de Pianista en de paddocks in dan vind ik het hoogst merkwaardig dat de vondsten in de rio Culebre zijn gedaan.Ja joh. Dat heeft hij gedroomd en natuurlijk niet van hun gids F of andere locals gehoord.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is mos, daardoor kan je niet precies zien hoe het verse gesteente eruitziet.
Waar je welke stenen wel of niet vindt, lijkt me vanaf zo'n afstand en zonder de geologie van het gebied te kennen onmogelijk te zeggen.![]()
![]()
Dat is het ook, maar de nachtfoto's gemaakt zo dichtbij de Mirador na 7 dagen zou vreemd zijn. Dan waren ze al op de weg terug en dan toch heul ver naar het noorden komen te overlijden?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:23 schreef 11en30 het volgende:
Als de nachtfoto's aan Boquetezijde zijn gemaakt of ergens tussen de Pianista en de paddocks in dan vind ik het hoogst merkwaardig dat de vondsten in de rio Culebre zijn gedaan.
Ja ik weet, jou komt het niet uit. Maar mij wel.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar de nachtfoto's gemaakt zo dichtbij de Mirador na 7 dagen zou vreemd zijn. Dan waren ze al op de weg terug en dan toch heul ver naar het noorden komen te overlijden?![]()
![]()
Ik zie ;t niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De moeite waard om de Horqueta Trail op de kaart te tekenen!
Misschien ging de opmerking van HK in AFK over deze kringeltjesstenen. Die vind je niet meer verderop, alleen terug. Dat ze daarom weinig zin hadden om dat hele eind door te baggeren richting de kabelbruggen.
Is de waterval met plateau op de video van onze vrienden dezelfde als die met de kringeltjesstenen van de Horqueta Hike?
Die waterval bij de Horqueta is veel hoger, die op de video van de vrienden zie ik als verspringend beekje, niet echt een waterval. (welke minuut hebben we het trouwens over?)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Hier lijkt de trail 2x over de Rio P. te gaanquote:Op zondag 22 februari 2015 22:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd: Bij het begin van de Pianista word je volgens de map van de taalschool over het bruggetje geleidt.
En als zij WEL het bruggetje over zijn gegaan en er dan op een gegeven moment een hek zit dan kunnen Kris en Lisanne het vanaf 11.05 uur (begin Pianista) tot de top nooit binnen 2 uur hebben gedaan.
Dit is nog in het bewoonde deel, net 500 meter van het restaurant Il P.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 22-02-2015 22:39:43 ]Wie dit leest is gek![]()
Ik denk dat je mijn post van de week gemist hebt.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar wat is "het bruggetje"? Waar bevindt zich dat op de kaart? En dat het niet gefilmd is wil niet zeggen dat de ouders er niet overheen gegaan zijn...
Zie de hele Pianista bij Nieuwschierig op Google Earth, bij Baru op BING en bij mij op HERE. Het is echt een fokking eind lopen om binnen een uurtje (!) van start Pianista (11:05) naar de start Klim (12:03 imo) te komen.
Kan bijna niet dat die foto van 11:05 bij Begin Pianista is gemaakt.
In 58 min van Il Pianista naar de Klim en dan in 58 minuten van begin Klim naar Mirador 2?
Als foto _491 niet het begin van de klim aanwijst, moet het punt zeker een stuk lager op de helling liggen.
De ouders zijn het bruggetje niet over geweest en hebben dezelfde route gelopen als de motorrijders.
Benefits; Na 9.21 min de boom aan de rechterkant
AFK: Na 4.28 min zelfde boom aan de rechterkant waar de ouders rusten.
https://vimeo.com/104789019
Langs het hele stuk vanaf het bruggetje in Benefits na 2.32 min zit er links een hek met prikkeldraad.
Ik heb nergens een plek kunnen ontdekken waar als je WEL het bruggetje over gaat je dan op een gegeven moment weer terug op de weg van de ouders komt.
In mijn optiek zijn er dan 2 mogelijkheden:
1- het bruggetje overgaan is fout en moet je bij een hek gekomen weer terug het bruggetje over.
2- het bruggetje overgaan is (ook) goed en brengt je na de video van Benefits vlak voor het bos weer op dezelfde plek als de ouders.
Bij 1 haal je het niet binnen 2 uur
Bij 2 de terechte vraag waarom gingen ze niet het bruggetje over als dat WEL in de map beschreven stond?
Verder wordt er in de Telegraaf gezegd 11.05 uur begin Pianista.
Aan de hand van de fototijden die ToniB netjes onder elkaar had gezet ga ik, terwijl jullie op zoek zijn naar de mirador, op zoek naar "logische" plekken die K en L gefotografeerd hebben.
Direct in het oog springen bij mij de vele foto's binnen een minuut om 11.25 uur.
Doe mij 11.05 uur!!![]()
ah..mijn link nalv Stacey's vraag. Okquote:Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef El_Matador het volgende:
Er stonden de eigenaren van diverse Fincas op![]()
Die video bekijk ik nu voor het eerst, maar 2 vragen:quote:Op zondag 22 februari 2015 22:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post van de week gemist hebt.
De ouders zijn het bruggetje niet over geweest en hebben dezelfde route gelopen als de motorrijders.
- hoe weet jij of de ouders iets niet gedaan hebben?
- waar is dit filmpje geschoten? Ik ben nu bij 0:24 en ze komen bij een riviertje, welke is dat?Ik snap nog steeds niet precies waar dat bruggetje nou precies is, maar ik zal die video's es bekijken.quote:Benefits; Na 9.21 min de boom aan de rechterkant
Langs het hele stuk vanaf het bruggetje in Benefits na 2.32 min zit er links een hek met prikkeldraad.
Ik heb nergens een plek kunnen ontdekken waar als je WEL het bruggetje over gaat je dan op een gegeven moment weer terug op de weg van de ouders komt.
1- het bruggetje overgaan is fout en moet je bij een hek gekomen weer terug het bruggetje over.
2- het bruggetje overgaan is (ook) goed en brengt je na de video van Benefits vlak voor het bos weer op dezelfde plek als de ouders.
Bij 2 de terechte vraag waarom gingen ze niet het bruggetje over als dat WEL in de map beschreven stond?
Aan de hand van de fototijden die ToniB netjes onder elkaar had gezet ga ik, terwijl jullie op zoek zijn naar de mirador, op zoek naar "logische" plekken die K en L gefotografeerd hebben.
Direct in het oog springen bij mij de vele foto's binnen een minuut om 11.25 uur.
Doe mij 11.05 uur!!The only limit is your own imagination
2.32 min aan de linkerkantquote:Op zondag 22 februari 2015 22:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die video bekijk ik nu voor het eerst, maar 2 vragen:
- hoe weet jij of de ouders iets niet gedaan hebben?
- waar is dit filmpje geschoten? Ik ben nu bij 0:24 en ze komen bij een riviertje, welke is dat?
[..]
Ik snap nog steeds niet precies waar dat bruggetje nou precies is, maar ik zal die video's es bekijken.![]()
Een bruggetje over de rivier waar je wandelend kan oversteken waar de motorrijders ~50 m over de "weg" door de rivier gaan, dat is toch verder niet opvallend?quote:
Ik snap het punt niet?
Rijden ze hier over de Pianista trouwens? Dat is me nog steeds niet duidelijk?The only limit is your own imagination
Mata toch, dat is toch de brug waar je overheen moet vlgs de route beschrijving van Lonely Planet ?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een bruggetje over de rivier waar je wandelend kan oversteken waar de motorrijders ~50 m over de "weg" door de rivier gaan, dat is toch verder niet opvallend?
Ik snap het punt niet?
Rijden ze hier over de Pianista trouwens? Dat is me nog steeds niet duidelijk?
Je herkent toch ook Martina wel met d;r bloementuin en het huis van Olivia De Kam?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Nog even iets over het bruggetje en het metalen hek:quote:Op zondag 22 februari 2015 22:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post van de week gemist hebt.
Benefits; Na 9.21 min de boom aan de rechterkant
Doe mij 11.05 uur!!
Il Pianista Trail is een mooie wandelroute waar de meeste mensen veilig doorheen lopen. Op de wandelroute bevinden zich echter sowieso enkele knelpunten voor wandelaars.
Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.
Op een andere plek op het pad stuit je op een metalen hekje. Het pad loopt er ogenschijnlijk voorlangs verder, maar je moet door het metalen hekje heen gaan om Il Pianista Trail te vervolgen. Als je de route op de goede manier volgt is de rest van de wandelroute gemarkeerd met oranje pijlen geverfd op o.a. stenen en rotsblokken, waardoor je niet snel meer verdwalen zal.
Aan het eind van de route kan je dus echter ook weer gemakkelijk de weg kwijtraken en de jungle inlopen. Als je over de heuvel van het hoogste punt van de wandeling klimt, kom je (zoals eerder genoemd) vrij snel in het oerwoud terecht, alwaar geen duidelijke paden meer zijn en waar alles op elkaar lijkt.
(bron: boquetegardeninn.com/archives)
http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html![]()
Geen idee, er zijn zoveel bruggetjes op die route, waarom is dit bruggetje nou zo speciaal?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Mata toch, dat is toch de brug waar je overheen moet vlgs de route beschrijving van Lonely Planet ?
Je herkent toch ook Martina wel met d;r bloementuin en het huis van Oliva de K.?
Nee, Martina haar tuintje herken ik nergens en het huis van Oliva de K. ken ik niet.The only limit is your own imagination
Omdat je over dit bruggetje zou moeten vls de beschrijving van de trail.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen idee, er zijn zoveel bruggetjes op die route, waarom is dit bruggetje nou zo speciaal?
Nee, Martina haar tuintje herken ik nergens en het huis van Oliva de K. ken ik niet.
En als je Martina en Olivia herkent snap je waar ze 't over hebben als zij zeggen twee meiden gezien te hebben en hoe laat enzo.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Volgens mij zijn ze allemaal erg hoog.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik zie ;t niet.
Die waterval bij de Horqueta is veel hoger, die op de video van de vrienden zie ik als verspringend beekje, niet echt een waterval. (welke minuut hebben we het trouwens over?)
W1) De waterval van de vrienden (vanaf 4:10)
W2) De waterval van Stacey's Jan (vanaf 0:36)
W3) De "beauty waterfall" van de Horqueta Trail:
https://2.bp.blogspot.com(...)I/s1600/IMG_0235.JPG
--------------
Ik denk dat W1 dezelfde is als W2. Of het ook W3 is lijkt me nou een goeie nieuwe vraag voor de OP.![]()
![]()
En je weet zeker dat dat dit bruggetje is? Hoe weet je dat dan?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:59 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Omdat je over dit bruggetje zou moeten vls de beschrijving van de trail.
En als je Martina en Olivia herkent snap je waar ze 't over hebben als zij zeggen twee meiden gezien te hebben en hoe laat enzo.
Door het plotten van de huizen op het alleronderste deel van de Pianista zou je het makkelijk moeten kunnen lokaliseren, mijn Pianista begint waar Google Earth slecht wordt, dus na dit deel.
Het huis van Oliva de K. is volgens mij nooit in beeld geweest?
W1 is geen waterval. W1 is ofwel de 1e ofwel de 2e quebrada.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze allemaal erg hoog.
--------------
Ik denk dat W1 dezelfde is als W2. Of het ook W3 is lijkt me nou een goeie nieuwe vraag voor de OP.The only limit is your own imagination
Na 2.32 min is links het bruggetje waar je volgens Lonely Planet over moet.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een bruggetje over de rivier waar je wandelend kan oversteken waar de motorrijders ~50 m over de "weg" door de rivier gaan, dat is toch verder niet opvallend?
Ik snap het punt niet?
Rijden ze hier over de Pianista trouwens? Dat is me nog steeds niet duidelijk?
Even verder gaan de motorrijders door het water naar de andere kant.
Vanaf dat ze deze (zelfde )rivier passeren is er de HELE video een hek aan je linkerhand en zie ik nergens een plek waar, als je dat Lonely Planet bruggetje overgaat, een plek waar beide paden samen komen.![]()
Nee, dat moet dus liggen VOOR het punt dat de motorrijders het water overgaan. Dus de weg die de wandelaars belopen loopt evenwijdig aan de rivier en daar komen de motorrijders ~50 m later op uit.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Na 2.32 min is links het bruggetje waar je volgens Lonely Planet over moet.
Even verder gaan de motorrijders door het water naar de andere kant.
Vanaf dat ze deze (zelfde )rivier passeren is er de HELE video een hek aan je linkerhand en zie ik nergens een plek waar, als je dat Lonely Planet bruggetje overgaat, een plek waar beide paden samen komen.
Maar al deze hekken zijn niet die van Edwin. Dit is allemaal nog op El Pianista (de oranje lijn), nog voor de klim die je moet maken naar de Mirador(s).The only limit is your own imagination
Ik denk dat W1 wel een waterval is, namelijk W2. Onze meningen verschillen dus. Moeilijk te hanteren concept voor je verschil van inzicht?quote:Op zondag 22 februari 2015 23:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
W1 is geen waterval. W1 is ofwel de 1e ofwel de 2e quebrada.![]()
Toppie Gynaika.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:55 schreef gynaika het volgende:
[..]
Nog even iets over het bruggetje en het metalen hek:
Il Pianista Trail is een mooie wandelroute waar de meeste mensen veilig doorheen lopen. Op de wandelroute bevinden zich echter sowieso enkele knelpunten voor wandelaars.
Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.
Op een andere plek op het pad stuit je op een metalen hekje. Het pad loopt er ogenschijnlijk voorlangs verder, maar je moet door het metalen hekje heen gaan om Il Pianista Trail te vervolgen. Als je de route op de goede manier volgt is de rest van de wandelroute gemarkeerd met oranje pijlen geverfd op o.a. stenen en rotsblokken, waardoor je niet snel meer verdwalen zal.
Aan het eind van de route kan je dus echter ook weer gemakkelijk de weg kwijtraken en de jungle inlopen. Als je over de heuvel van het hoogste punt van de wandeling klimt, kom je (zoals eerder genoemd) vrij snel in het oerwoud terecht, alwaar geen duidelijke paden meer zijn en waar alles op elkaar lijkt.
(bron: boquetegardeninn.com/archives)
http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
En weet je wat ik ook niet gezien heb in de video van Benefits?
Die stenen met die pijlen!
Er zijn 2 paden om na een uur het bos in te komen![]()
W1 is geen waterval, maar een quebrada. Dat kan eruit zien als een watervalletje, maar dat is het niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dat W1 wel een waterval is, namelijk W2. Onze meningen verschillen dus. Moeilijk te hanteren concept voor je verschil van inzicht?
Dat heeft niks met meningen te maken.
Dan zouden Edwin en z'n vrienden 2 trails door elkaar gefilmd hebben?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze allemaal erg hoog.
--------------
Ik denk dat W1 dezelfde is als W2. Of het ook W3 is lijkt me nou een goeie nieuwe vraag voor de OP.
En van de Horqueta waterval juist die hoge niet gefilmd hebben?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Nee, Edwin zijn video begint pas NA de video van Benefits.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat moet dus liggen VOOR het punt dat de motorrijders het water overgaan. Dus de weg die de wandelaars belopen loopt evenwijdig aan de rivier en daar komen de motorrijders ~50 m later op uit.
Maar al deze hekken zijn niet die van Edwin. Dit is allemaal nog op El Pianista (de oranje lijn), nog voor de klim die je moet maken naar de Mirador(s).
En nee er is geen plek waar de paden samenkomen voordat de motorrijders de rivier oversteken.![]()
We weten niet precies waar die is, is dat niet het punt dat je de klim moet gaan maken?quote:Op zondag 22 februari 2015 23:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Toppie Gynaika.
Dan is het logisch dat je het niet in het filmpje ziet; dat is verder bergop.2 paden? Naar de Mirador(s)? Hoe weet je dat?quote:Er zijn 2 paden om na een uur het bos in te komenThe only limit is your own imagination
Waarom wordt je een brug over gestuurd als je:
a. een poos later niet verder kunt, voor een hek staat
b. over de brug verder moet op een pad dat evenwijdig met de verharde weg/rivier loopt?
Ik heb altijd heel simpel gedacht dat de routebeschrijving bij het restaurant begint en dat de afstanden en tijden vanaf daar gebaseerd zijn.
En dat een eindje op weg helpen met een auto niet kan, omdat je die bewuste brug over moet.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Aan de bewoning links op de benefits video kun je op Goole ofzo zien waar dat is.
Klopt @Nieuwsgierig.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Met de auto kan wel, dat zie je de motorrijders doen. Tot de jungle begint en er misschien een hek isquote:Op zondag 22 februari 2015 23:14 schreef Lutalo het volgende:
b. over de brug verder moet op een pad dat evenwijdig met de verharde weg/rivier loopt?
Ik heb altijd heel simpel gedacht dat de routebeschrijving bij het restaurant begint en dat de afstanden en tijden vanaf daar gebaseerd zijn.
En dat een eindje op weg helpen met een auto niet kan, omdat je die bewuste brug over moet.Wie dit leest is gek![]()
Dank!quote:Op zondag 22 februari 2015 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb ze hier vannacht allemaal gepost... met coordinaten
2 huisjes en diverse hutten, ook tussen het wolkendek![]()
Dat zou alleen kunnen als ze dicht bij elkaar lagen. Dat wilde ik nou juist uitzoeken.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:06 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan zouden Edwin en z'n vrienden 2 trails door elkaar gefilmd hebben?
En van de Horqueta waterval juist die hoge niet gefilmd hebben?
Ik zie bij W1 en W2 een boomstam over het beekje liggen voordat het water over de rand stort maar misschien ligt er wel een stam bij meerdere watervallen. Bij W1 is niet te zien hoe hoog het is. Maar maakt verder niet uit. Als het 3 lokaties zijn wil ik ze alle drie weten.![]()
![]()
Zoals ik het las gaat het verharde pad waar de motoren en auto's ook over rijden over een brug na een y-splitsing waar de linker dus over die brug gaat en de rechter afslag naar een boerderij. Er staat wel een y op Benefits maar ik weet niet of het die is. Dat is dan wel een andere brug dan die metalen helemaal aan het begin die jackie bedoelt.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:14 schreef Lutalo het volgende:
En dat een eindje op weg helpen met een auto niet kan, omdat je die bewuste brug over moet.![]()
Als je de route op de VOORGESCHREVEN manier maakt dan moet je dus over het bruggetje en door het metalen hek heen en vervolgens is de rest van de wandelroute gemarkeerd met oranje pijlen geverfd op stenen en rotsblokken waardoor je niet snel zult verdwalen om uiteindelijk op de Mirador te komen.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Toppie Gynaika.
Er zijn 2 paden om na een uur het bos in te komen![]()
Map taalschool: (OP waardig)
http://nl.tinypic.com/r/2z6cqpk/8
Bruggetje Benefits links 2.32 min zelfde bruggetje
En 1 van de vele foto's van mensen die het bruggetje over zijn gegaan
http://ckunert2.weebly.com/blog/me-and-you-and-a-dog-named-blue![]()
Jackie, ik snap echt niet wat je bedoelt. Je ziet op HERE zelfs heel duidelijk hoe die paden uit elkaar en weer samen komen:
https://www.here.com/?map=8.81256,-82.42534,19,satellite
Omdat de oversteek door de rivier nogal nat is?quote:
Je wordt nergens "over gestuurd", zo loopt het pad gewoon.
Wat er nou zo bijzonder is aan dat bruggetje is me nog steeds een raadsel, maar goed.The only limit is your own imagination
Het was niet duidelijk waar dat precies was, het leek veel dichter op de jungle te liggen.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat de oversteek door de rivier nogal nat is?
Wat er nou zo bijzonder is aan dat bruggetje is me nog steeds een raadsel, maar goed.
Waardoor de motorroute een heel andere leek (want kaal terrein) dan de Pianista trail.
Maar ik denk dat het nu afdoende duidelijk is dat het een dwaalspoor was.
Wat wel duidelijk is door de Benefits-film is dat de helft van de afstand per auto te doen is, wat zou kunnen verklaren hoe ze zo snel boven konden komen.
Ik ga naar bed
Truste.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het was niet duidelijk waar dat precies was, het leek veel dichter op de jungle te liggen.
Waardoor de motorroute een heel andere leek (want kaal terrein) dan de Pianista trail.
Maar ik denk dat het nu afdoende duidelijk is dat het een dwaalspoor was.
Wat wel duidelijk is door de Benefits-film is dat de helft van de afstand per auto te doen is, wat zou kunnen verklaren hoe ze zo snel boven konden komen.
Ik ga naar bed![]()
Ja, dat berijdbare deel is flink wat. Maar nog steeds zijn de motorrijders niet bij de start van de klim aangekomen.
Dank ook voor je GE opheldering, van 2 fronten het niet-bestaande probleem getackeld.The only limit is your own imagination
Ik zie overal een hek staan ondanks je mooie groene lijnen.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat er nou zo bijzonder is aan dat bruggetje is me nog steeds een raadsel, maar goed.
En wat Gynaika al goed opmerkte (en er ook foto's van zijn) nergens langs de "weg" van Benefits wegbewijzering op van die rotsen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Gaat me niet om het artikel maar om de foto met de rotsen.
Nergens te zien in Benefits.Ik denk dat deze achter het bruggetje liggen.![]()
Er is niets bijzonders aan dat bruggetje. De routebeschrijving geeft dit aan en het zal de beste manier zijn om wandelend en klimmend op de Mirador te komen. Zie #90.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat er nou zo bijzonder is aan dat bruggetje is me nog steeds een raadsel, maar goed.![]()
Zowel een mogelijke doorgang als gele bewegwijzering (is dat nodig langs deze duidelijke route?) is gewoon niet te zien door de snelheid van de camera.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zie overal een hek staan ondanks je mooie groene lijnen.
En wat Gynaika al goed opmerkte (en er ook foto's van zijn) nergens langs de "weg" wegbewijzering op van die rotsen.
Op HERE is het overduidelijk dat zo de voetgangers en het gemotoriseerde verkeer 2 lichtjes verschillende routes nemen en dan weer bij elkaar komen.The only limit is your own imagination
Yep. En als je dan daar naar toe gebracht wordt, scheelt dat mooi even.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarschijnlijk is dit hele stuk tussen punt 3 (bruggetje en 50m verder rivierdoorgang) en punt 4 (begin jungle) nog wel met een 4x4 te doen.
[ afbeelding ]
Hoef je niet door de warme middagzon en kun je rustig van het punt van de klim 11.05 naar de Mirador.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ja, het nut daarvan ontgaat me een beetje.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zowel een mogelijke doorgang als gele bewegwijzering (is dat nodig langs deze duidelijke route?) is gewoon niet te zien door de snelheid van de camera.
Op HERE is het overduidelijk dat zo de voetgangers en het gemotoriseerde verkeer 2 lichtjes verschillende routes nemen en dan weer bij elkaar komen.
Want als je over die brug blijft doorlopen kom je ergens bij een hek waar je niet door kunt/mag (zie de postings daarover)
MeloD kent die brug, zij heeft daar foto's van, heeft ooit 's in de OP gestaan of misschien nu nog wel.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik heb de video even gekeken. Dit klopt met de beschrijving die offline gehaald is zoals ik die ongeveer nog in m'n hoofd had. Bruggetje ligt voor de Y waarvan de rechter tak (omhoog) naar een boerderij gaat.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:25 schreef El_Matador het volgende:
Jackie, ik snap echt niet wat je bedoelt. Je ziet op HERE zelfs heel duidelijk hoe die paden uit elkaar en weer samen komen:
https://www.here.com/?map=8.81256,-82.42534,19,satellite
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Op Benefits is juist heel duidelijk te zien dat dit soort wegbewijzering er niet is.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zowel een mogelijke doorgang als gele bewegwijzering (is dat nodig langs deze duidelijke route?) is gewoon niet te zien door de snelheid van de camera.
Op HERE is het overduidelijk dat zo de voetgangers en het gemotoriseerde verkeer 2 lichtjes verschillende routes nemen en dan weer bij elkaar komen.
In jouw hypothese moeten ze dan ergens in die 10 min van Benefits door een hek heengaan.
Ik denk dat als je via het bruggetje gaat je dan via een andere route bij het begin van het bos komt dan via de weg van de motorrijders/ouders![]()
Ik zie geen hek maar een wandelpad op HERE.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ja, het nut daarvan ontgaat me een beetje.
Want als je over die brug blijft doorlopen kom je ergens bij een hek waar je niet door kunt/mag (zie de postings daarover)
MeloD kent die brug, zij heeft daar foto's van, heeft ooit 's in de OP gestaan of misschien nu nog wel.
Maar stel dat er een hek staat, dan kan dat open; het is onderdeel van de wandeling.
Maar dit vindt allemaal op het onderste deel Pianista plaats, wat is de relevantie voor Kris en Lisanne? Die hebben dit toch veilig doorlopen allemaal?The only limit is your own imagination
Je kan niet zeggen dat iets er niet is, jackie. Je ziet het niet op de video, dat betekent niet dat het er niet is. En waar zou die bewegwijzering dan moeten staan? Bij het bruggetje? Daar komen de motorrijders helemaal niet want dat is voor voetgangers.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Op Benefits is juist heel duidelijk te zien dat dit soort wegbewijzering er niet is.Nee, waarom??quote:In jouw hypothese moeten ze dan ergens in die 10 min van Benefits door een hek heengaan.Welnee, je ziet het overduidelijk op HERE. Bovendien ben je hier nog heul ver benedenaan de Pianista:quote:Ik denk dat als je via het bruggetje gaat je dan via een andere route bij het begin van het bos komt dan via de weg van de motorrijders/ouders
Een heel aantal maanden geleden was van dat hek nog een foto te zien. Een wandelaar stond ervoor om het te openen. Deze foto hebben ze volgens mij verwijderd. Misschien na het gebeuren met K en L? Wat daar de reden voor zou kunnen zijn? Geen idee.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie geen hek maar een wandelpad op HERE.
Maar stel dat er een hek staat, dan kan dat open; het is onderdeel van de wandeling.
Maar dit vindt allemaal op het onderste deel Pianista plaats, wat is de relevantie voor Kris en Lisanne? Die hebben dit toch veilig doorlopen allemaal?![]()
Kijk nou gewoon even de Benefits video na de 2e rivieroversteek.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[quote]Ik zie geen hek maar een wandelpad op HERE.
Links alleen maar hek en nergens wegbewijzeringHet verschil tussen jou en mij is dat jij verklaringen zoekt NA de laatste foto van de 1e quebrada. Waarom welke keuzesquote:Maar dit vindt allemaal op het onderste deel Pianista plaats, wat is de relevantie voor Kris en Lisanne? Die hebben dit toch veilig doorlopen allemaal?
Ik zoek verklaringen vanaf wakker worden op 1 april TOT de foto op de 1e quebrada.
Ik denk dat daar de waarheid al ligt.![]()
Jackie:quote:Op zondag 22 februari 2015 23:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kijk nou gewoon even de Benefits video na de 2e rivieroversteek.
Links alleen maar hek en nergens wegbewijzering
- jij ZIET alleen maar een hek (waarvan je niet weet of het open kan)
- jij ZIET GEEN bewegwijzering
Daaruit trek jij de conclusie; het is er beide niet. Dat kan je helemaal niet concluderen, zeker niet met een helmcamera die snel gaat.Ja, maar als je zo uit de losse pols stelt; "ik denk dat ze een ander pad genomen hebben", terwijl:quote:Het verschil tussen jou en mij is dat jij verklaringen zoekt NA de laatste foto van de 1e quebrada. Waarom welke keuzes
Ik zoek verklaringen vanaf wakker worden op 1 april TOT de foto op de 1e quebrada.
Ik denk dat daar de waarheid al ligt.
- we weten dat ze goed gelopen zijn (de foto's)
- dit heel ver benedenaan de Pianista is, op dit stuk ben je nog laaaaaaaang niet bij "het bos"
- op HERE zie je toch duidelijk hoe het pad loopt en dat het zeer snel weer samenkomt?
Hoe wilde je dan lopen?
Ik zie trouwens wel een hek dat open moet kunnen (links):
[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 23-02-2015 00:02:55 ]The only limit is your own imagination
Die foto stond bij de routebeschrijving die in z'n geheel offline gehaald is omdat hij misleidend kon zijn.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:52 schreef gynaika het volgende:
[..]
Een heel aantal maanden geleden was van dat hek nog een foto te zien. Een wandelaar stond ervoor om het te openen. Deze foto hebben ze volgens mij verwijderd. Misschien na het gebeuren met K en L? Wat daar de reden voor zou kunnen zijn? Geen idee.![]()
Je begrijpt me niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie:
Daaruit trek jij de conclusie; het is er beide niet. Dat kan je helemaal niet concluderen, zeker niet met een helmcamera die snel gaat.
[..]
Ja, maar als je zo uit de losse pols stelt; "ik denk dat ze een ander pad genomen hebben", terwijl:
- dit heel ver benedenaan de Pianista is, op dit stuk ben je nog laaaaaaaang niet bij "het bos"
- op HERE zie je toch duidelijk hoe het pad loopt en dat het zeer snel weer samenkomt?
Hoe wilde je dan lopen?
Tuurlijk zijn ze uiteindelijk het bos in gegaan. Linksom of rechtsom.
Maar ALS er tot het bos ook een ander (leuker) pad is die je moet nemen via het bruggetje (wel te zien op BING trouwens) dan is dat zeker wel belangrijk.![]()
Maar er is geen ander pad; dit komt gewoon uit op El Pianista. Bovendien ben je nog zo laag dat het echt niet uitmaakt welk "pad" je neemt naarboven.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet.
Maar ALS er tot het bos ook een ander (leuker) pad is die je moet nemen via het bruggetje (wel te zien op BING trouwens) dan is dat zeker wel belangrijk.
Als het je te doen is om de tijd te verkorten, kan ik met je meegaan, maar de Pianista is al de kortste weg, het is niet dat je hele stukken makkelijk kan afsnijden ofzo.
Zie de edit trouwens; ik zie het te openen hek gewoon in de video.The only limit is your own imagination
Zeg dat wel!quote:Op zondag 22 februari 2015 23:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die foto stond bij de routebeschrijving die in z'n geheel offline gehaald is omdat hij misleidend kon zijn.
Als je de brug over gaat en dan blijkbaar meteen rechts gaat, loop je evenwijdig aan de weg die je net verlaten hebt.
Loop je over de brug wel verder rechtdoor. kom je bij een gesloten hek.
Gaat dat allemaal toch goed, moet je goed naar de grond kijken want ergens ligt een steen met een oranje pijl erop, als je die mist en rechtdoor gaat , kom je ??? ( die houden we nog even open).
Dan kan ik ook nog wel zegen dat je bijna boven kunt kiezen voor de Mirador route of die rechts laten liggen en via een andere route de CD over, maar dat is inmiddels gecorrigeerd.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Gek dat die info nu opeens offline is:
"Here’s where everybody freaks out: there is a bridge to the left, farm to the right. Cross the bridge. That’s it."
http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797Make my day!![]()
Het is inderdaad mogelijk dat deze route niet meer gangbaar is verklaard en dat daarom de routebeschrijving totaal verwijderd is. Hij stond dus nog wel beschreven zonder foto’s in deze link:quote:Op zondag 22 februari 2015 23:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die foto stond bij de routebeschrijving die in z'n geheel offline gehaald is omdat hij misleidend kon zijn.
http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
K en L zouden deze route echter nog wel gedaan kunnen hebben.![]()
Is al een tijdje offline. Was dezelfde beschrijving die stelde dat je weet wanneer je op de mirador bent als de trail rechtdoor naar beneden weer verder gaat. Wat je zou kunnen interpreteren als dat je rechtdoor naar beneden verder moet. Stond nergens iets in over omkeren.![]()
Lijkt mij zeker interessant om te weten of er meer paden omhoog zijn, ook om in te schatten of ze met iemand waren of vervoer hadden geregeld.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet.
Maar ALS er tot het bos ook een ander (leuker) pad is die je moet nemen via het bruggetje (wel te zien op BING trouwens) dan is dat zeker wel belangrijk.![]()
De foto van MeloD, genomen vanaf de brug staat nog in de OP + nog twee van daar vlakbij.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:07 schreef agter het volgende:
Gek dat die info nu opeens offline is:
"Here’s where everybody freaks out: there is a bridge to the left, farm to the right. Cross the bridge. That’s it."
http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ben benieuwd wat K&L gelezen hebben aan info. Toen stond dit er nog.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:10 schreef 11en30 het volgende:
Is al een tijdje offline. Was dezelfde beschrijving die stelde dat je weet wanneer je op de mirador bent als de trail rechtdoor naar beneden weer verder gaat. Wat je zou kunnen interpreteren als dat je rechtdoor naar beneden verder moet. Stond nergens iets in over omkeren.Make my day!![]()
Nogmaals, als Kris en Lisanne via de map van de taalschool (Lonely Planet) alleen de Pianista zijn gaan doen dan zijn ze ook over dit bruggetje gegaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:07 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Zeg dat wel!
Als je de brug over gaat en dan blijkbaar meteen rechts gaat, loop je evenwijdig aan de weg die je net verlaten hebt.
Loop je over de brug wel verder rechtdoor. kom je bij een gesloten hek.
Gaat dat allemaal toch goed, moet je goed naar de grond kijken want ergens ligt een steen met een oranje pijl erop, als je die mist en rechtdoor gaat , kom je ??? ( die houden we nog even open).
Wat is er achter dit bruggetje?
Dingen gelezen van mensen die bij een dicht hek kwamen van prive terrein en maar terug naar Boquete zijn gegaan.
Dingen gezien op foto's waarvan ik denk dat die niet genomen zijn op de motorweg
Hekken die je bij een trail zelf open moet doen?![]()
Ja, volkomen logisch. Nooit gehiked?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:19 schreef jackie12 het volgende:
Hekken die je bij een trail zelf open moet doen?The only limit is your own imagination
Ja.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:16 schreef agter het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat K&L gelezen hebben aan info. Toen stond dit er nog.
En die routebeschrijving werd ook nog eens aangeprezen als speciaal gemaakt om de Pianista zonder gids te lopen.![]()
![]()
Dat is NA de brug van ca. 2.32.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie:
Daaruit trek jij de conclusie; het is er beide niet. Dat kan je helemaal niet concluderen, zeker niet met een helmcamera die snel gaat.
[..]
Ja, maar als je zo uit de losse pols stelt; "ik denk dat ze een ander pad genomen hebben", terwijl:
Hoe wilde je dan lopen?
Ik zie trouwens wel een hek dat open moet kunnen (links):
[ afbeelding ]
En als je over die brug (2.32) bent en dan doorloopt en dan ergens voor een hek komt te staan ( zie postings @gynaika) kan dat niet dit hek zijnHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Zelf hekken open moeten doen is ook normaal in Nederland. Zelfs natuurmonumenten beschrijft dat bij normale gezinswandelingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, volkomen logisch. Nooit gehiked?Make my day!![]()
Even om aan te geven hoe laag de video Retiring op de Pianista wel niet is en hoe weinig het uitmaakt of je bij dat bruggetje (nog onder mijn kaart) de route pakt; uiteindelijk moet je bergop via het dal van de Pianista:
- Helemaal onderaan, op het W-E stuk, komen de pensionado's de auto tegen
- Video stopt bij de witte lijn, net onder/voor het huis daarThe only limit is your own imagination
Ja, direct erna. Je ziet het ook heel mooi op HERE (speel de video af in het ene en volg de route in het andere scherm; aanrader). Dat is dus het hek dat je opendoet als je over het bruggetje bent doorgelopen.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:23 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat is NA de brug van ca. 2.32.
En als je over die brug (2.32) bent en dan doorloopt en dan ergens voor een hek komt te staan ( zie postings @gynaika) kan dat niet dit hek zijn
Welk hek gynaika bedoelt weet ik niet, heeft ze een foto? En waar is dat hek?The only limit is your own imagination
Inderdaad, het metalen hek dat komt als je over het bruggetje bent, is een ander hek dan in de video te zien is.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:23 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat is NA de brug van ca. 2.32.
En als je over die brug (2.32) bent en dan doorloopt en dan ergens voor een hek komt te staan ( zie postings @gynaika) kan dat niet dit hek zijn![]()
Zoals het eruitziet op de kaart is dat dan ook koekie. Je moet alleen niet doorlopen en blijven doorlopen (de paddocks over).quote:Op maandag 23 februari 2015 00:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja.
En die routebeschrijving werd ook nog eens aangeprezen als speciaal gemaakt om de Pianista zonder gids te lopen.
Ik begin steeds minder te snappen van die keuze van Kris en Lisanne. En dat 10 dagen lang, achterlijk achterlijk ver naar het noorden.
Dat doe je niet als normaal mens. Moet dus meer aan de hand zijn dan "een simpele verdwaling".
Elkaar kwijtraken op die duidelijke paddocks zie ik ook niet meer zo. Wellicht tot derden in het spel.The only limit is your own imagination
Hoe weet je van een metalen hek daar? Heb je foto's?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:39 schreef gynaika het volgende:
[..]
Inderdaad, het metalen hek dat komt als je over het bruggetje bent, is een ander hek dan in de video te zien is.
Dan nog is het wel te doen; je kan de weg pakken en een plank (ligt daar links al klaar) over het stroompje leggen.
Maar uiteindelijk is dit allemaal goed gegaan voor Kris en Lisanne, dit bruggetje en hek zijn al na een kwartiertje lopen.
Die motorrijders zo bekijkend, en hoe ver ze komen met een paar pauzes in 10 minuten geeft wel aan dat je echt niet in een uurtje van begin Pianista naar de Klim komt (oranje lijn op de kaart).The only limit is your own imagination
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Forum Opties Forumhop: Hop naar: