abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149926078
Antwoorden voor Kris
quote:
Voor het maken van kaarten hebben we 5 mogelijkheden tot onze beschikking
elk met hun voor- en nadelen

mapcarta.com - NIEUW - resolutie van de paddocks is net zo slecht als Google Maps/Earth maar er zijn andere handige features
here.com - NIEUW - het gebied van de paddocks en ten zuiden daarvan is met hoge resolutie en weinig bedekt met wolken, ten noorden juist veel - coördinaten mogelijk, geen 3D, hoogtes of reliëfkaart
BING.com - Resolutie is goed en hier is juist gebied ten noorden van de paddocks wolkenvrij - zelfde eigenschappen als here, behalve het vogelperspectief dat altijd getilt is - kaart is gemaakt door Baru (WS)
Google Maps - kaartmateriaal is incorrect op nogal wat plekken, wel de mogelijkheid reliëf en satelliet te vergelijken, punten te plotten en naar GE exporteren - kaarten gemaakt met Google Maps door Geruisloos
Google Earth - de resolutie is zeer brak, maar het sterke is om het gebied in 3D te bekijken, afstanden te meten en punten te plotten m.b.v. coördinaten
Nieuws:

Overzicht van de Mirador(s) door ToniB
Tips Gorraay voor het gebruik van Photobucket
Vertaling van artikel "Familie van de Nederlandsen vertrouwt het OM niet" (El Siglo, vrijdag 16 mei 2014)

• Duidelijk filmpje dat het eerste deel van de Pianista laat zien, inclusief de paddocks en de hutjes aldaar
- Screenshots van de Mirador tot de paddock

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-02-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Interviews / getuigen
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts - update 14-02-2015
SPOILER
Vragenlijsten - update 16-02-2015
SPOILER
In de herhaling; de dierentuin
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7
Overzichtskaart - Geruisloos - 09-12
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Analyses van de foto's
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
Kaarten en luchtfoto's
Meer kaarten, vondsten en coördinaten
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

FOK!peditie 2015
SPOILER
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Centrale vraag 1
SPOILER
Centrale vragen 2

Waar bevindt zich precies "de Mirador" die we in de video's gezien hebben - vermoedelijk beantwoord
Hoe is de weg ernaartoe (vanaf het pad langs de rivier de Pianista) en vanaf de Mirador naar de 1e en 2e quebrada? - nog steeds een vraag

Juiste antwoord - Gorraay

SPOILER
Punten langs de route
SPOILER
Eerdere antwoorden vraag 1

SPOILER
Mogelijk antwoord vraag 2

- de oranje route is de Pianista (langs de gelijknamige rivier)
- de rode stippellijn is de GPS-route van die rivier naar de Miradors
- de witte stippellijn is een mogelijke route van Mirador 2 door de "tunnel" naar de eerste quebrada
- de eerste Mirador is die met het pad erdoorheen

De HERE-kaart van het gebied (Mata) zoals ie nu is

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 23-02-2015 17:53:07 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149926116
quote:
15s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat is dan een trail die je hebt geladen ofzo? Heb je een file oid? Hoe krijgt GE dat profiel erin? Ik heb dat niet.
Ik heb geen GE pro of wat dan ook. Ik heb die kmz file ergens gevonden, net zo als de Quetztals trail en de 3 Cascades(watervallen) trail
Er staat het symbool van Wikiloc bij dus het gaat denk ik om precies de zelfde data als op wikiloc
Ik ben aan het zoeken hoe ik er aan gekomen ben.
Wie dit leest is gek
pi_149926143
quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik heb geen GE pro of wat dan ook. Ik heb die kmz file ergens gevonden, net zo als de Quetztals trail en de 3 Cascades(watervallen) trail
Er staat het symbool van Wikiloc bij dus het gaat denk ik om precies de zelfde data als op wikiloc
Ik ben aan het zeken hoe ik er aan gekomen ben.
Ok, top dank je. Die kmz zou handig zijn idd. Ik heb het nu op het oog geplot, met behulp van bochten in die route.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149926761
Op het hier misschien wel bekende FOK-forum staat het verhaal van de 2 uitzichtpunten al uitgelegd door Gorray en Poekje via Websleuth

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?

:P
Wie dit leest is gek
pi_149927043
Hier het origineel
http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-5/page34
en dan post 829

Baru zegt dat de op "Mirador 1" je de pacific kunt zien en met heeeeeel veel moeite en geluk de carabian. Voor beter uitzicht op de carabian moet je 50 meter lopen
Dus geen dikke 200.

Iets klopt er nog niet
Wie dit leest is gek
pi_149927163
quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Op het hier misschien wel bekende FOK-forum staat het verhaal van de 2 uitzichtpunten al uitgelegd door Gorray en Poekje via Websleuth

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #105 - case closed?

:P
quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hier het origineel
en dan post 829

Baru zegt dat de op "Mirador 1" je de pacific kunt zien en met heeeeeel veel moeite en geluk de carabian. Voor beter uitzicht op de carabian moet je 50 meter lopen
Dus geen dikke 200.

Iets klopt er nog niet
Goeie posts.

Misschien dat Gorraay ons kan helpen ophelderen wat en waar "M1" dan is?

50 m valt binnen 1 shot van de M2 op HERE, dat is idd veel dichterbij dan wat we nu hebben.

pi_149927227
quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hier het origineel
en dan post 829

Dus geen dikke 200.

Iets klopt er nog niet
Misschien ca 75 m zoals Gorraay schreef? Die heeft in het vorige topic (zaterdag) eerst een posting gedaan met coördinaten nav GPS en later in dat topic ( zondag= vandaag) een foto geplaatst waarvan hij schreef dat ie ca 75 m noordoostelijk lag dan z'n vorige post ( zo ik het begreep)

zondag 22 februari 2015 @ 18:00:51 #296 = posting van mij

Vandaag ( vorige topic) heeft Gorraay een foto geplaatst van oranje
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149927378
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:39 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Misschien ca 75 m zoals Gorraay schreef? Die heeft in het vorige topic (zaterdag) eerst een posting gedaan met coördinaten nav GPS en later in dat topic ( zondag= vandaag) een foto geplaatst waarvan hij schreef dat ie ca 75 m noordoostelijk lag dan z'n vorige post ( zo ik het begreep)

zondag 22 februari 2015 @ 18:00:51 #296 = posting van mij

Deze:

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:00 schreef Lutalo het volgende:

Geel is dan 11en30's Mirador ( op Matas map Mirador 2) en

weet ik niet zeker moet ik nog verder terug lezen -heeft Gorraay deze geel omcirkelde plek gisteren als Mirador gezien ( kan ook Tony zijn geweest).

pi_149927404
Ja Mata ja
pi_149927421
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:44 schreef Lutalo het volgende:
Ja Mata ja
Je zit mobiel? Dan is quoten uit een gesloten topic volgens mij niet mogelijk. Daarom hielp ik je ff.

pi_149927470
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je zit mobiel? Dan is quoten uit een gesloten topic volgens mij niet mogelijk. Daarom hielp ik je ff.
Thanks, ik had 'm zelf ondertussen ook in mijn bericht geplaatst.
pi_149927607
Ik vraag me wel af waar en hoe je 50 meter moet lopen ( op dat ene pad) om de Caraïbische zee te kunnen zien.
pi_149927619
splitsing op het pad 5.02
splitsing op pad 1.09

kunnen we dit lokaliseren?
pi_149927666
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:51 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me wel af waar en hoe je 50 meter moet lopen ( op dat ene pad) om de Caraïbische zee te kunnen zien.
"M1" ligt op 1846 m
M2 ligt op 1844 m

Ertussen bevindt zich een punt (staat aangegeven in de OP) die de CD vormt, op 1855 m. Erna/over/ten noorden ervan moet je de Caribische Zee kunnen zien liggen.

pi_149927875
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"M1" ligt op 1846 m
M2 ligt op 1844 m

Ertussen bevindt zich een punt (staat aangegeven in de OP) die de CD vormt, op 1855 m. Erna/over/ten noorden ervan moet je de Caribische Zee kunnen zien liggen.
En kom je daar vanzelf langs of moet je dan van het pad afwijken?
pi_149927956
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:00 schreef Lutalo het volgende:

[..]

En kom je daar vanzelf langs of moet je dan van het pad afwijken?
Er staat niet een zwaar uitgesleten pad op HERE, maar met behulp van Gorraays route is het er wel in te zien.

Je komt er dus overheen:

M1 (1846) (Pacifisch) / Punt3 (CD) (1855) \ M2 (1844) (Caribisch)

pi_149928197
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:52 schreef ToniB het volgende:
splitsing op pad 1.09

:@ Ik niet (die eerste video) een idee waar dit is, maar afgaande op alles wat ooit over de El Pianista Trail is gezien/hoord/lezen, zou het overal kunnen zijn.
pi_149928505

pi_149928922
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:52 schreef ToniB het volgende:
splitsing op pad 1.09

Dat is de plek waar het zijpad naar de Mirador begint en het pad eerst scherp omlaag gaat,
Zie onderstaand shot uit GE, de GPS coördinaten staan er bij

Wie dit leest is gek
pi_149928935
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:39 schreef Lutalo het volgende:

Vandaag ( vorige topic) heeft Gorraay een foto geplaatst van oranje
Voor wat het waard is, ik stem op geel.

Ze komen de Mirador op met aan de linkerzijde het uitzicht, klopt met de gele.
pi_149929108
Let op het oranje pijltje op de grond, met dank aan ToniB

Hoe de ouders van Kris kunnen zeggen dat er maar één pad is en je niet kunt verdwalen is me een raadsel.

Achter de oude meneer de Pianista Trail, achter de jonge meneer het gat dat het pad is dat naar de Mirador leidt. denk ik
Wie dit leest is gek
pi_149929173
Op dit punt ben je dus al een behoorlijk end de berg op?
pi_149929289
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:40 schreef Lutalo het volgende:
Op dit punt ben je dus al een behoorlijk end de berg op?
1730 van de 1855 meter, 125 meter onder de 'top'
Restaurant El Pianista ligt op 735 meter dacht ik
Wie dit leest is gek
pi_149929357
quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

1730 van de 1855 meter, 125 meter onder de 'top'
Restaurant El Pianista ligt op 735 meter dacht ik
Begin Pianista heb ik op 1268 m, dus dat lijkt me sterk, die hoogte van het restaurant...

pi_149929537
quote:
15s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Begin Pianista heb ik op 1268 m, dus dat lijkt me sterk, die hoogte van het restaurant...
Ja, idd dat klopt.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')