abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149924380
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hou ff op met dat gemekker > tia
hzjb
pi_149924572
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat is de hele essentie van hun video! Ze hebben het vaak geuit: er is maar één pad. Ze hebben het pad ook beschreven als <verzonken (in de grond)>. Dat geldt met name voor het gebied bij de quebrada's. Het pad bij de paddock is omgeven door prikkeldraad (daar is het trouwens ook verzonken).
Een deel (het eerste) kent prikkeldraad. De rest niet volgens mij (zie ook Edwins video).

Klopt; er lijkt ook maar 1 pad van de Mirador(s) naar Q2.

Maar dit lijkt toch wel te duiden op "terug kunnen komen via de Pianista (of de Caribische continuering daarvan)"

Onderaan zie je nog een klein stukje "paddock" van het huis dat daar staat.

Link op HERE:

https://www.here.com/dire(...),-82.42338,18,normal

4 "wegen":

1 - de paddocks op (wat de ouders en Edwin deden en Kris en Lisanne vermoedelijk ook) - niet ingetekend, maar rode vaste pijl
2 - de 2e quebrada volgen (een crime) - helderblauwe lijn
3 - terug naar El Pianista (onbekend of dit ook kan, op de kaart lijkt het van wel) - grijze lijn en rode gestippelde pijl
4 - dezelfde weg terug via Q1 naar de Miradors en zo de klim weer naar beneden maken - witte gestippelde lijn
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149924886
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:11 schreef 11en30 het volgende:
Ik vertrouw meer op Baru (die ook de foto's kent) dan op een anonieme gps-toerist die niet thuis is in het terrein en niet eens weet wat hij daar gelogd heeft, zéker niet "hier zijn de foto's van K en L gemaakt".
Zit ook iets in, want er is geen vergelijking.
Veldonderzoek zal dit concretiseren hopefully.
pi_149924947
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:33 schreef doorgaan het volgende:
Veldonderzoek zal dit concretiseren hopefully.
Oh dat zeker, daarom is dit ook een geweldige voorbereiding. Alvast punten met coördinaten hebben en dan die hele route aflopen en die punten bekijken en vooral veel nieuwe toevoegen.

We kunnen zo coördinaten aan de fotopunten van Kris en Lisanne linken.

Voorlopig blijf ik erbij dat die foto van Kris met het waterflesje de klim naar de Miradors uitbeeldt, met de Pianista (die dan nog maar een klein stroompje is, zo vlak onder de CD) op de voorgrond.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149925033
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:
Een deel (het eerste) kent prikkeldraad. De rest niet volgens mij (zie ook Edwins video).

De ouders zijn 1 uur verder gelopen, langs prikkeldraad, in de richting van ongeveer noord. Na 1 uur zie dat draad nog steeds.
Edwin liep op'n gegeven moment niet langs prikkeldraad, hij liep naar het oosten, naar locatie
H13. Hij is dus door het hek gegaan en via de paddocks naar H13.
Dit duidt op 2 verschillende routes.

quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:
3 - terug naar El Pianista (onbekend of dit ook kan, op de kaart lijkt het van wel) - grijze lijn en rode gestippelde pijl
Dat lijkt mij sterk, want dan moet je bergopwaarts ahw tegen de stroomrichting in van de quebrada om er te geraken. Als geoloog kun je dat toch bedenken?
pi_149925128
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:38 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De ouders zijn 1 uur verder gelopen, langs prikkeldraad, in de richting van ongeveer noord. Na 1 uur zie dat draad nog steeds.
Weten we zeker dat dat 1 uur was?

quote:
Edwin liep op'n gegeven moment niet langs prikkeldraad, hij liep naar het oosten, naar locatie
H13. Hij is dus door het hek gegaan en via de paddocks naar H13.
Dit duidt op 2 verschillende routes.
Jij zegt dat ie naar het oosten en H13 liep, ik denk dat zeker niet. Eerder naar Mata's paddock of een van de andere dichterbij Q2.
quote:
Dat lijkt mij sterk, want dan moet je bergopwaarts ahw tegen de stroomrichting in van de quebrada om er te geraken. Als geoloog kun je dat toch bedenken?
Ja, dat is zo, maar dat stroompje is dus heel klein (net als de Pianista op foto _491 aan de andere kant).

Het is dus de vraag of het kan. Het lijkt jou sterk, ik zie het als mogelijkheid. Het is een punt om daar ter plekke te bekijken. Ook tot hoever je door kan lopen over de grijze Pianista vanaf het punt van de Klim. Er staat een huis langs, dus je moet er kunnen komen over dat pad. Misschien wel helemaal door te lopen tot Q2 en de paddocks aan je linkerhand.

pi_149925245
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:35 schreef El_Matador het volgende:
Oh dat zeker, daarom is dit ook een geweldige voorbereiding. Alvast punten met coördinaten hebben en dan die hele route aflopen en die punten bekijken en vooral veel nieuwe toevoegen.

We kunnen zo coördinaten aan de fotopunten van Kris en Lisanne linken.

Voorlopig blijf ik erbij dat die foto van Kris met het waterflesje de klim naar de Miradors uitbeeldt, met de Pianista (die dan nog maar een klein stroompje is, zo vlak onder de CD) op de voorgrond.
ja, is goed dit...
Voor de expeditie bedenk goed hoe alle risico's tot minimum in te perken. Gezien de vele hier genoemde scenario's moet je daar ''van alles'' kunnen verwachten, want we weten in feite niets van de toedracht - alles is open -. Worst case is dat jullie gedwarsboomd worden.
Kris en flesje vóór de Mirador...zou mij niet verbazen.
pi_149925293
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:46 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja, is goed dit...
Voor de expeditie bedenk goed hoe alle risico's tot minimum in te perken. Gezien de vele hier genoemde scenario's moet je daar ''van alles'' kunnen verwachten, want we weten in feite niets van de toedracht - alles is open -. Worst case is dat jullie gedwarsboomd worden.
Kris en flesje vóór de Mirador...zou mij niet verbazen.
De natuurlijke risico's zijn talrijk maar kunnen we wel aan.

Hoe meer ik van het gebied leer kennen hoe onmogelijker de keuzes van Kris en Lisanne lijken en dus hoe meer ruimte voor betrokkenheid van derden.

Dat is het enige risico dat ik echt zie.

Maar dan heb ik altijd een geologenhamer bij me. :7

pi_149925320
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:38 schreef RapaNui het volgende:
Maar denkbaar in een vluchtscenario met weinig opties en mogelijk bereik op de top.
pi_149925326
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:33 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Zit ook iets in, want er is geen vergelijking.
Anonieme toerist die voor het eerst door het terrein wandelt logt de mirador op M1 en loopt verder. Woepsie, oh nee dit moet de mirador zijn. M2 de logs in.
pi_149925361
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:47 schreef El_Matador het volgende:
Dat is het enige risico dat ik echt zie.
+ wat pepperspray erbij en een verlammend middel?
pi_149925396
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:48 schreef 11en30 het volgende:
Anonieme toerist die voor het eerst door het terrein wandelt logt de mirador op M1 en loopt verder. Woepsie, oh nee dit moet de mirador zijn. M2 de logs in.
Zo gaat t wel in de praktijk denk ik. Maar ok we hebben een paar indicaties. Beter 2 dan geen, toch..?
pi_149925411
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:49 schreef doorgaan het volgende:

[..]

+ wat pepperspray erbij en een verlammend middel?
Ja, pepperspray wil ik nog kopen, sowieso handig, ook voor hier.

Verlammende middelen? Slangengif? Daar was ik niet naar op zoek, eerlijk gezegd. Tripmiddelen (maar dan geen kikkergif) prima. :9

pi_149925441
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 02:17 schreef Gorraay het volgende:
[ afbeelding ]

Zou deze relatief open plek op de HERE-kaart de Mirador zijn? Coördinaten: 8.8349, -82.4231.

Dat is ongeveer 75 meter noordoostelijk van de locatie die ik heb geschat op grond

van de GPS-gegevens op de (erg onduidelijke) Google Earth-kaart.
Deze foto van Gorraay had ik op mijn kaartjes als mogelijke Miradors gezien ( maar waarschijnlijk te groot), deze foto heb ik al eens geplaatst ( met oranje cirkels)

en Mata heeft ze vls mijn blote oog nu groen gekleurd ( GEEN groene cirkels of dots) maar groen gekleurd.

Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149925468
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:50 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Zo gaat t wel in de praktijk denk ik. Maar ok we hebben een paar indicaties. Beter 2 dan geen, toch..?
Ja, die afwijkingen in de GPS zie je terug in het verschil in het pad tussen heen en terug. Kleine verschillen, maar toch. de resolutie van die dingen is iets van 10 m.

pi_149925495
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:
Weten we zeker dat dat 1 uur was?
Ja, ze zeggen "het zou nu half 4 zijn geweest voor K&L... bij dit open stuk". Dat betekent ongeveer 1 uur verder lopen. K&L zouden ongeveer tussen half drie, hooguit kwart voor 3 aan zijn gekomen bij de padddock als ze waren doorgelopen va de 1e+2e Q.
pi_149925533
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:51 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Deze foto van Gorraay had ik op mijn kaartjes als mogelijke Miradors gezien ( maar waarschijnlijk te groot), deze foto heb ik al eens geplaatst ( met oranje cirkels) en Mata heeft ze vls mijn blote oog nu groen gekleurd ( GEEN groene cirkels of dots) maar groen gekleurd.
Ja, gisteren gaf je naast de open plek in het oosten en de paddock in het westen de "juiste" Mirador (M2) aan. ^O^

pi_149925571
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:52 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, ze zeggen "het zou nu half 4 zijn geweest voor K&L... bij dit open stuk". Dat betekent ongeveer 1 uur verder lopen. K&L zouden ongeveer tussen half drie, hooguit kwart voor 3 aan zijn gekomen bij de padddock als ze waren doorgelopen va de 1e+2e Q.
Ok, dank je. ^O^

We weten natuurlijk niet of het prikkeldraad dat uur doorloopt of dat ze een nieuw hek tegenkwamen, maar het is een prima indicatie dat de paddocks beprikkeldraad zijn, in ieder geval deels.

pi_149925578
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:41 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dat is zo, maar dat stroompje is dus heel klein (net als de Pianista op foto _491 aan de andere kant).
Hoe klein ook..... steil, drassig, glad, blote benen, ieeeoeew
pi_149925613
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:54 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hoe klein ook..... steil, drassig, glad, blote benen, ieeeoeew
Ja, maar de idioot lange route naar de 2e kabelbrug (de rugzakplek wil ik nog niet eens aan denken) bekijkend, is dat soberso nogal "ieeeoeew". ;)

pi_149925795

Geel is dan 11en30's Mirador ( op Matas map Mirador 2) en

weet ik niet zeker moet ik nog verder terug lezen -heeft Gorraay deze geel omcirkelde plek gisteren als Mirador gezien ( kan ook Tony zijn geweest).
pi_149925929
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:00 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]

Geel is dan 11en30's Mirador ( op Matas map Mirador 2) en

weet ik niet zeker moet ik nog verder terug lezen -heeft Gorraay deze geel omcirkelde plek gisteren als Mirador gezien ( kan ook Tony zijn geweest).
M2 = de gele cirkel. Als je er al een FOK!ker aan wilt hangen, was ik een halve dag eerder dan 11en30. ;)

Mirador 2. Bevestigd met GPS-data en Baru. Lijkt me redelijk dichtgetimmerd.

pi_149925998
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar de idioot lange route naar de 2e kabelbrug (de rugzakplek wil ik nog niet eens aan denken) bekijkend, is dat soberso nogal "ieeeoeew". ;)
En toch zijn hun spullen en resten daar in de buurt gevonden?

Eén nacht op die hoogte in de Cordillera zouden ze met moeite hebben overleefd in de open lucht.
Hypothermia weet je wel.
pi_149926033
Oké Mata ik dacht alleen dat jij gisteren deze had ( dezelfde als Ootje)

pi_149926052
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:07 schreef RapaNui het volgende:

[..]

En toch zijn hun spullen en resten daar in de buurt gevonden?

Eén nacht op die hoogte in de Cordillera zouden ze met moeite hebben overleefd in de open lucht.
Hypothermia weet je wel.
Ja, bizar is dat.

True, ik zeg ook niet dat ze daar zouden blijven, maar dat ze uberhaupt die paddocks nog zijn opgegaan zo laat is vaag. In welk scenario dan ook.

Als ze de paddocks om ~14:45 opgingen, deden ze de eerste oproeppoging pas twee uur later...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')