abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149905552
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En is dat dan bij het bruggetje of verder hogerop?

Ik las ergens dat een groepje die over het bruggetje gingen uiteindlijk bij een hek o.i.d. en een bord 'verboden toegang' niet verder omhoog konden
Ik
Als Kris en Lisanne links het bruggetje over zijn gegaan zoals in de map van de taalschool stond dan hebben ze het niet in minder dan 2 uur kunnen doen.
Het terrein is achter het bruggetje heel anders dan het vlakke gedeelte via de weg
pi_149905723
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als Kris en Lisanne links het bruggetje over zijn gegaan zoals in de map van de taalschool stond dan hebben ze het niet in minder dan 2 uur kunnen doen.
Het terrein is achter het bruggetje heel anders dan het vlakke gedeelte via de weg
Dat zag ik ook. Al moet uiteindelijk wel hetzelfde hoogteverschil worden overbrugd, dus wat je eerst wint lever je later misschien weer in.
De vraag is óf en waar beide routes samenkomen.
Wie dit leest is gek
pi_149905826
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:58 schreef Lutalo het volgende:

[..]

?
Ik snap 'm niet?

Je kunt halverwege die berg kiezen of je via de Mirador ( Kris en Lisanne, AFK, Nos Eva Wiessing) gaat of niet?
Nee, dat oranje pad is inmiddels fantasie geworden. Achterhaald door de (GPS) feiten. Het witte pad is een mogelijk traject en de 1e en 2e quebrada zijn nu aan de beurt.
Baru zei dat het pad naar de 1e kabelbrug maar 2x een riviertje kruist (e.e.a. i.v.m. de beschikbaarheid van schoon drinkwater. Na de 2e quebrada dus geen water meer.
Op de foto's komen beide riviertjes van links. Dan moeten ze het eerste dal paallel an het beginnende stroompje van de 1e quebrada hebben gelopen en dat op gegeven moment zijn overgestoken. 20 minuten later (ca 350 meter in het terrein) komen ze dan bij de 2e quebrada, het riviertje dat doorstroomt naar hut 13 en verder naar de rio culebra. Het stroompje van de 1e quebrada komt er ook in uit.
Baru heeft dat hele traject correct uitgetekend, al is het wel ongeveer.
pi_149906089
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:58 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat zag ik ook. Al moet uiteindelijk wel hetzelfde hoogteverschil worden overbrugd, dus wat je eerst wint lever je later misschien weer in.
De vraag is óf en waar beide routes samenkomen.
Als ik naar benefits kijk dan is het eerste stuk behoorlijk vlak.
Dan zou er dus in het laatste uur zo'n 1600 meter geklommen moeten worden en niet in 2 uur
pi_149906160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja hij lijkt wel iets gedraaid?
want ... de pianista rivier loopt hier anders ?
De rivier niet, maar de naam staat verkeerd. 8)7
pi_149906357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:13 schreef ootjekatootje het volgende:
http://mapcarta.com/19751666

Ook een lekkere, zonder wolken en mist
Dit is gewoon Google Maps.

Over de kwaliteit:

"Helaas hebben wij hier geen beelden van"

Jammer, je HERE-link was zo goed. Een heel beeld van alles zonder wolken zou mooi zijn, in plaats van schipperen tussen HERE en BING.

Maar goed, lekker puzzelwerkje.

Ben inmiddels wat verder gevorderd...

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149906613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 22:58 schreef Lutalo het volgende:

[..]

?
Ik snap 'm niet?

Je kunt halverwege die berg kiezen of je via de Mirador ( Kris en Lisanne, AFK, Nos Eva Wiessing) gaat of niet?
Ja, er moet een punt zijn waar je van het zuid-noord-lopende pad omhoog de klim gaat maken naar de Mirador. Lijkt me ook dat daar een bordje staat?

Het dal van de Pianista loopt door tot aan de 2e Quebrada, er staat ook een huis langs.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 22 februari 2015 @ 00:31:58 #158
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149906801
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, er moet een punt zijn waar je van het zuid-noord-lopende pad omhoog de klim gaat maken naar de Mirador. Lijkt me ook dat daar een bordje staat?

Het dal van de Pianista loopt door tot aan de 2e Quebrada, er staat ook een huis langs.
En die 2 Miradors liggen beide op de bergkam? Maar op welke zijn de foto's genomen?
Wie dit leest is gek
  zondag 22 februari 2015 @ 00:37:12 #159
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149906963
Op een Panamees filmpje van eind juli 2014 over de vondsten van de botten staat dit uitzicht.
Is dat een bekende plek?
Wie dit leest is gek
pi_149907180
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is gewoon Google Maps.

Over de kwaliteit:

"Helaas hebben wij hier geen beelden van"

Jammer, je HERE-link was zo goed. Een heel beeld van alles zonder wolken zou mooi zijn, in plaats van schipperen tussen HERE en BING.

Maar goed, lekker puzzelwerkje.

Ben inmiddels wat verder gevorderd...

Ja de HERE link was voor de kaarten bouwers, en mapcarta.com is heerlijk voor de niet die-hard posters hier. Het is anders dan googlemaps want wat doet deze site:
Je klikt op een punt en links verschijnen diverse foto's gemaakt op en rond deze locatie.

Heel veel informatie over de vegetatie, bergen, hoogtes, open gebieden, hutten, droge rivieren, de teetrack trail, huizen daar enz Oftewel het tegenovergestelde als de platte kaarten.
Je krijgt dus een heel goed beeld van de omgeving daar, gezien het jaartal onderaan de site is dit ook weer nieuw. Heel mooi gedaan, dus zeker niet de "gewone Google earth".
pi_149907244
quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:31 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En die 2 Miradors liggen beide op de bergkam? Maar op welke zijn de foto's genomen?
Die we gezien hebben alleen bij de 1e (!).

- er zaten maar 6 seconden tussen de beide foto's uitgelicht in de OP
- de wolken hingen wel boven de Caribische kant, maar Lisanne steekt nog steeds haar duimpjes op bij de Pacifische

pi_149907370
en ook leuk als je op de foto's klikt zie je wie/wat/waar met coördinaten, en de plekken waar de foto's gemaakt zijn.

hoezo niet handig?
pi_149907428
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
en ook leuk als je op de foto's klikt zie je wie/wat/waar met coördinaten, en de plekken waar de foto's gemaakt zijn.

hoezo niet handig?
Ok, prima, ik had snel de resolutie van de paddocks bekeken en die was precies de brakke van Google. Staat er ook onder; images from Google.

Huisjes zoeken tussen de 2e quebrada en de 2e kabelbrug is hard nodig. Ik heb er 1 van matteo, buiten de gevonden huizen op de paddocks, verder nog niks... -O-

pi_149907440
http://www.panoramio.com/photo/1327921,
zelfs locaties die in de sateliet foto's onduidelijk zijn
  zondag 22 februari 2015 @ 01:02:14 #165
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149907675
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die we gezien hebben alleen bij de 1e (!).

- er zaten maar 6 seconden tussen de beide foto's uitgelicht in de OP
- de wolken hingen wel boven de Caribische kant, maar Lisanne steekt nog steeds haar duimpjes op bij de Pacifische
Ok. En dan gaat het ene "niet te missen" pad verder over een tweede hoogte waar ook mirador/uitzicht is voordat het afdaalt naar de 1e-quebrada foto?

btw die duimpjes... die lijken ook twijfel aan te geven: welke kant gaan we op? Kris wil verder maar ik wil eigenlijk terug..
Wie dit leest is gek
  zondag 22 februari 2015 @ 01:06:58 #166
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149907803
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En is dat dan bij het bruggetje of verder hogerop?

Ik las ergens dat een groepje die over het bruggetje gingen uiteindlijk bij een hek o.i.d. en een bord 'verboden toegang' niet verder omhoog konden
Weer gevonden:

Not yet hiked out, the next morning, we took another small local bus to the trail head for the Sendero El Pianista. The farm track path went through dairy country interspersed with more small farms, alongside the Rio Pianista. We crossed the river several times, the most interesting bridge made from a concrete filled metal wall stud, with two bits of wire strung across for hand holds (one bare, the other barbed wire with the barbs mostly removed). Again, very pretty countryside, steadily climbing, the cloud forest getting closer and closer. Right at the tree line entrance to the cloud forest there was a fence, a locked gate and a sign ~ Private Property No Admittance. Curses!!! A little disappointed, we walked back to town.
Wie dit leest is gek
pi_149907940
https://www.here.com/pan/(...)=Valle%20del%20Risco

deze was geloof ik van toni, vlak boven die 2 ruïnes van jou paddock en verder die van Matteo gevonden.
pi_149908087
https://www.here.com/dire(...)2.40666,19,satellite

Eentje tussen de wolken, wat hoger, ook een "huis"en geen hut

Check deze even, mata en matteo

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 22-02-2015 01:25:57 ]
pi_149908306
Zo. :7

pi_149908454
Ik heb nog een huis gevonden tussen de wolken:
https://www.here.com/dire(...)2.40202,19,satellite
pi_149908595
https://www.here.com/dire(...)2.41791,18,satellite

Deze is wat lager en in de bossen, het is in ieder geval geen boom/bron of riviertje, onder die van Matteo
pi_149908722
en weer een wat hoger hut:
https://www.here.com/dire(...)2.41296,14,satellite

zo wolkjes genoeg gezien. :O
pi_149908741
quote:
6s.gif Op zondag 22 februari 2015 01:27 schreef El_Matador het volgende:
Zo. :7

[ afbeelding ]
Nice! ^O^
  zondag 22 februari 2015 @ 02:17:57 #175
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_149909347

Zou deze relatief open plek op de HERE-kaart de Mirador zijn? Coördinaten: 8.8349, -82.4231. Dat is ongeveer 75 meter noordoostelijk van de locatie die ik heb geschat op grond van de GPS-gegevens op de (erg onduidelijke) Google Earth-kaart.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')