abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149922786
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik hem ook:

[ afbeelding ]

rechts de open plek vlakbij de 2 Miradors.

Interessante vraag; hebben Kris en Lisanne bij de 2e Mirador ook foto's gemaakt?

Laatste die we hebben op de 1e Mirador is _500. Eerste in de "tunnel" is _505... Zouden dus 4 foto's tussen 13:00 en 13:20 gemaakt moeten zijn, op die 2e Mirador?
Inderdaad, de groene dot die rechtsboven / noordoost van de andere groene dot staat zou 'de' mirador kunnen zijn (meest waarschijnlijk).

Misschien heb ik iets gemist, maar waar komt een 2e mirador vandaan? Is dat een hypothese of een feit?
En bestaat de nu grijze lijn wel als pad?
pi_149922851
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:39 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Zijn er aanwijzingen dat de oranje route bestaat als pad, en welke dan?
De sinaproc zoekkaart geeft aanwijzing dat er oostelijk van de mirador ook nog een overgang zou kunnen zijn, op weg naar de rode route naar hut 13 o.a.
Maar de oranje route loopt westelijk.
Ik heb hem ingetekend langs de Pianista, zo heb ik het begrepen. Als je bronnen hebt voor hoe het pad precies loopt; graag natuurlijk.

Ja, die SINAPROC-routes moet ik nog beter intekenen. Ik heb al gezien dat je evenwijdig aan en net aan de Caribische kant van de CD kan lopen.

Die SINAPROCkaart is trouwens belachelijk slecht, ook die rivieren. Intekenen op basis van HERE en dan die kaart van de rivieren van Toni eroverheen leggen werkt veel beter. Die SINAPROC zijn me een stel prutsers, ik heb nog steeds het idee dat jij die lui verdedigt, ik vraag me echt af waarom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149922881
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:43 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Inderdaad, de groene dot die rechtsboven / noordoost van de andere groene dot staat zou 'de' mirador kunnen zijn (meest waarschijnlijk).
Mata houdt voor zijn theorie de zuidelijkste groene stip aan als lokatie waar de foto's gemaakt zijn.
pi_149922963
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:43 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist, maar waar komt een 2e mirador vandaan? Is dat een hypothese of een feit?
En bestaat de nu grijze lijn wel als pad?
Die 2 Miradors komen van Gorraays GPS-data.

De grijze lijn is de Pianista, ik kan natuurlijk onmogelijk weten of het een pad is, maar zo lijkt het wel. Je ziet ook die open plek (groene vlak) met het huis erlangs. Die mensen moeten daar toch kunnen komen, dus die Pianista lijkt me het meest logische.

Of je terug zou kunnen lopen over de Pianista vanaf de 2e quebrada (dus niet langs de 1e, de "tunnel" en de Miradors) zou wel een goeie vraag zijn.

Dat zouden Kris en Lisanne namelijk ook gedaan kunnen hebben.

De bewering van de ouders van "er is maar een pad" is nu wel een stuk duidelijker geworden. Ook als de Pianista zelf nog een (soort) pad is, zijn er bar weinig mogelijkheden om echt te verdwalen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149923148
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Interessante vraag; hebben Kris en Lisanne bij de 2e Mirador ook foto's gemaakt?
Dit is alleen een interessante vraag voor degenen die de theorie aanhangen dat de foto's bij M1 zijn gemaakt. Wie dat zijn? Jij. En Gorraay? Wie nog meer?
pi_149923157
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
Dat zouden Kris en Lisanne namelijk ook gedaan kunnen hebben.
Objection
pi_149923162
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die punten die hij heeft staan in zijn plaatje kan je gewoon invoeren op GE en op HERE en dan krijg je de plekken te zien.
Heeft Baru het ooit over 2 miradors gehad? Ik heb steeds een mirador gehoord, met blik naar twee oceanen. Da's juist de sensatie. :?
pi_149923263
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:52 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Heeft Baru het ooit over 2 miradors gehad? Ik heb steeds een mirador gehoord, met blik naar twee oceanen. Da's juist de sensatie. :?
Nee, niet dat ik weet.

Ja, dat dacht ik ook, maar Gorraay plaatste de GPS-data met 2 Miradors, een voor de Pacifische en een voor de Caribische kant.

Uiteindelijk is het op grote schaal ook dezelfde Mirador; er zit maar een klein stukje (heuveltje; de CD) tussen.

Het is technologische biasing; omdat we nu een enorme zoom hebben worden 2 boompjes ineens onderscheiden en 2 vlakbij elkaar liggende Miradors dus ook.

pi_149923306
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:51 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik vooral interessant vind is:
- Waarom deden Kris en Lisanne de Pianista? (wie vertelde hen dit?)
- Waar haalde zij de info vandaan?
- Welke info was er destijds te vinden via Google of bij de taalschool?
- hoe kunnen zij binnen 2 uur boven komen op de top zonder fout te lopen?

Dat vind ook interessante vragen.
pi_149923320
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:52 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Objection
:?

pi_149923372
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:43 schreef El_Matador het volgende:
Een iets duidelijker plaatje van de gevolgde route. Zie de 2 quebrada 1's, zou goed zijn die ook te kunnen plotten op de kaart. De Pianista is oranje, waar dat dal doorloopt en de trail de rode klim maakt, wordt ie grijs.

[ afbeelding ]
Als M1 en M2 heel dicht bij elkaar moeten zijn, dan zie ik op je kaart toch een afstand van 200 meter. Dat zou dan niet echt kloppen.
pi_149923393
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:57 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Als M1 en M2 heel dicht bij elkaar moeten zijn, dan zie ik op je kaart toch een afstand van 200 meter. Dat zou dan niet echt kloppen.
Ja, die afstand volgt direct uit de harde data. Ik verzin die niet. :)

pi_149923514
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
Of je terug zou kunnen lopen over de Pianista vanaf de 2e quebrada (dus niet langs de 1e, de "tunnel" en de Miradors) zou wel een goeie vraag zijn.
De ouders hebben daar gefilmd en hebben aangetoond dat je maar één terugweg hebt vanaf de 2eQ. Dat is via 1eQ, tunnel, Mirador. Daarom begrijp ik niet dat je oppert dat K&L vanaf de 2eQ misschien via een andere route teruggelopen zouden kunnen hebben.
pi_149923560
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 15:09 schreef 11en30 het volgende:
Voor mij niet te volgen maar ik probeer het nog een keer.

- M2 is de mirador volgens Baru
- jij had (o.a.) M2 gekozen als lokatie van de foto's
- toen kwam Gorraay met gps en M1
- toen switchte je naar M1 als lokatie voor de mirador van de foto's

Waarom zou Baru een andere mirador aanwijzen als "de" mirador die op alle foto's en video's staat?
M.i. komen de lijnen volgens de GPS data uit (vrijwel exact) op de locatie M2 en is de rest hypothese of erger. De mirador volgens Baru's GPS invoeging op zijn BING kaart:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=2
pi_149923606
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De ouders hebben daar gefilmd en hebben aangetoond dat je maar één terugweg hebt vanaf de 2eQ. Dat is via 1eQ, tunnel, Mirador. Daarom begrijp ik niet dat je oppert dat K&L vanaf de 2eQ misschien via een andere route teruggelopen zouden kunnen hebben.
Is dat zo? Dat heb ik niet van ze gehoord.

Zie de kaart, dat werkt beter dan vage beweringen.

Het lijkt alsof je van het punt van Q2 via de Pianista (of het verlengde, Caribische deel ervan) kunt teruglopen naar het begin (de oranje lijn vervolgend).

Vanaf de paddocks is het heel dichtbij die 2e Quebrada, maar iets van 30 m.

pi_149923729
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 16:54 schreef El_Matador het volgende:

Het is technologische biasing; omdat we nu een enorme zoom hebben worden 2 boompjes ineens onderscheiden en 2 vlakbij elkaar liggende Miradors dus ook.
2 Boompjes? De afstand tussen jouw miradors is groter dan matteo's hele paddock.
pi_149923747
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:02 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

M.i. komen de lijnen volgens de GPS data uit (vrijwel exact) op de locatie M2 en is de rest hypothese of erger. De mirador volgens Baru's GPS invoeging op zijn BING kaart:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=2
Klopt, daar komen de lijnen uit en die had ik ook als Mirador.

Maar wie ben ik om tegen echt gelopen routes in te gaan? Die GPS-data is er niet voor niks toch?

pi_149923787
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:06 schreef 11en30 het volgende:
De afstand tussen jouw miradors is groter dan matteo's hele paddock.
Niet "mijn Miradors". :N

Bovendien zou ik met die bewering eens langs Hans Anders gaan.

pi_149923949
quote:
9s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet "mijn Miradors". :N

Bovendien zou ik met die bewering eens langs Hans Anders gaan.
De afstand tussen M1 en M2.

Ik vertrouw meer op Baru (die ook de foto's kent) dan op een anonieme gps-toerist die niet thuis is in het terrein en niet eens weet wat hij daar gelogd heeft, zéker niet "hier zijn de foto's van K en L gemaakt".
pi_149924024
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De afstand tussen M1 en M2.

Ik vertrouw meer op Baru (die ook de foto's kent) dan op een anonieme gps-toerist die niet thuis is in het terrein en niet eens weet wat hij daar gelogd heeft, zéker niet "hier zijn de foto's van K en L gemaakt".
Die is zo'n 220 meter.

Ik vertrouw ook op Baru, maar die "anonieme GPS-toerist" wegzetten als onzindata omdat het niet in je verhaal past, lijkt me ook belachelijk. Misschien dat Gorraay dat eerste punt (M1) kan ophelderen?

pi_149924054
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

2 Boompjes? De afstand tussen jouw miradors is groter dan matteo's hele paddock.
Ca. 200 meter, mijn paddock is wel wat groter! :Y

De GPS data heb ik niet bestudeerd en ik ben daar ook niet zo in thuis. Wat ik wel weet is dat er meer en minder nauwkeurige metingen kunnen plaatsvinden, afhankelijk van het aantal satellieten dat wordt gepeild. Vraag is dan of de opgetelde toleranties tot 2 miradors kunnen leiden waar er maar een is. 200 meter lijkt me daarvoor te veel.
Misschien is er nog een uitkijkpunt naar het zuiden voordat je op de echte mirador komt (die van de foto's & Baru) en is dat benoemd?

NB de mirador hoeft hgeen top te zijn, maar waarschijnlijk is een pas of een overgang ergens op een kam.

[ Bericht 31% gewijzigd door matteo_111 op 22-02-2015 17:19:22 ]
pi_149924128
quote:
19s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vertrouw ook op Baru, maar die "anonieme GPS-toerist" wegzetten als onzindata omdat het niet in je verhaal past, lijkt me ook belachelijk. Misschien dat Gorraay dat eerste punt (M1) kan ophelderen?
Ik zie het anders. Jij past anonieme data in je onzinverhaal.
pi_149924172
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:16 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Mijn werk afdoen als "onzinverhaal". Je hebt geen idee waar je over praat en blijft maar zuigen en zieken als een 12-jarige over "stemmen, nee jij hebt gelijk".

Treurig.

pi_149924213
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:16 schreef 11en30 het volgende:

[..]

hou ff op met dat gemekker > tia
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149924270
quote:
12s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
Is dat zo? Dat heb ik niet van ze gehoord.
Dat is de hele essentie van hun video! Ze hebben het vaak geuit: er is maar één pad. Ze hebben het pad ook beschreven als <verzonken (in de grond)>. Dat geldt met name voor het gebied bij de quebrada's. Het pad bij de paddock is omgeven door prikkeldraad (daar is het trouwens ook verzonken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')