Ik heb ze hier vannacht allemaal gepost... met coordinatenquote:Op zondag 22 februari 2015 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw "remains" en "backpack" liggen volgens mij te ver naar het zuiden; het is nóg verder van de Mirador(s)...
Je hebt wel al veel huisjes gevonden, kan je de coordinaten daarvan hier delen?
Ah ja die moet ik nog checken, had gisternacht alleen mobiel want mijn computer crashte. Gelukkig niet al teveel werk kwijt...quote:Op zondag 22 februari 2015 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb ze hier vannacht allemaal gepost... met coordinaten
2 huisjes en diverse hutten, ook tussen het wolkendek
Tja der zitten 2 hele bijzondere bij, vrij grote in de richting van de vindplaatsen..quote:Op zondag 22 februari 2015 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja die moet ik nog checken, had gisternacht alleen mobiel want mijn computer crashte. Gelukkig niet al teveel werk kwijt...
Huh, welke priveadressen stonden er dan op dat kaartje van Stacey?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:40 schreef Lavenderr het volgende:
Denken we aan de topicpointers?
Heb net weer een post geedit met allemaal privéadressen en namen.
Oh je weet dus precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh, welke priveadressen stonden er dan op dat kaartje van Stacey?
Nee, juist niet, daarom vraag ik het. Het was een plaatje van de route van Stacey, wat was daar mis mee?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh je weet dus precies wat ik bedoel.
Dat is dus niet de bedoeling.
The lost waterfalls is toch wat anders dan Horqueta?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:19 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik niet. Alleen maar dat dat rots plateau bij de lost waterfall Cerro horqueta is.
Puur als feit/gegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil de Horqueta Trail wel eens op de kaart geplot zien.![]()
allemaal privéadressen ??quote:
quote:Op zondag 22 februari 2015 21:45 schreef 11en30 het volgende:
[..]
The lost waterfalls is toch wat anders dan Horqueta?
Op de Horqueta trail met "beauty waterfall" zie ik trouwens voor het eerst iets van de wit met rode kringeltjesstenen terug.Dat is idd de plek waar we veel eerder als een een foto van drie mannen op een rots plateau hebben gezien en getwijfeld of dat DE nachtfoto was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil de Horqueta Trail wel eens op de kaart geplot zien.
en eergisteren ofzo heeft iemand een videootje geplaatst van deze plek.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Als dat gewoon publieke informatie is, valt het toch niet onder de topicpointer?quote:Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er stonden de eigenaren van diverse Fincas op
Weet ik veel, Finca André van Duin en Finca Barrack Obama stond er geloof ik opquote:Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat gewoon publieke informatie is, valt het toch niet onder de topicpointer?
We korten achternamen in nieuwsberichten ook niet af.
Die waterval met plateau zit ook in de video van onze vrienden, ergens tussen de Pianista en de paddocks. Daar plaats ik de lost waterfalls niet. Daarom denk ik dat deze waterfall niet lost is.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:52 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat is idd de plek waar we veel eerder als een een foto van drie mannen op een rots plateau hebben gezien en getwijfeld of dat DE nachtfoto was.
en eergisteren ofzo heeft iemand een videootje geplaatst van deze plek.
Hier wel, dat moge zo langzamerhand duidelijk zijn. Ook privé huisadressen werden gepinpoint. Dat is dus echt not done en dat weet Stacey en dat weet jij en dat weet iedereen hier op dit topic.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat gewoon publieke informatie is, valt het toch niet onder de topicpointer?
We korten achternamen in nieuwsberichten ook niet af.
Simpel, K en L hebben deze tocht niet op eigen houtje gedaan. Zij waren met begeleiders die de route en omgeving goed kenden.quote:Op zondag 22 februari 2015 15:51 schreef jackie12 het volgende:
Als ik het dus goed begrijp zijn we er na een jaar achter dat er verschillende manieren zijn op de top te komen en dat er niet een top is maar 2?
Wat ik vooral interessant vind is:
- Waarom deden Kris en Lisanne de Pianista? (wie vertelde hen dit?)
- Waar haalde zij de info vandaan?
- Welke info was er destijds te vinden via Google of bij de taalschool?
- hoe kunnen zij binnen 2 uur boven komen op de top zonder fout te lopen?
Ik zeg het verkeerd: Bij het begin van de Pianista word je volgens de map van de taalschool over het bruggetje geleidt.quote:
telepathie? haha.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:11 schreef gynaika het volgende:
[..]
Simpel, K en L hebben deze tocht niet op eigen houtje gedaan. Zij waren met begeleiders die de route en omgeving goed kenden.
Maar wat is "het bruggetje"? Waar bevindt zich dat op de kaart? En dat het niet gefilmd is wil niet zeggen dat de ouders er niet overheen gegaan zijn...quote:Op zondag 22 februari 2015 22:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd: Bij het begin van de Pianista word je volgens de map van de taalschool over het bruggetje geleidt.
Ik heb inmiddels al heel veel foto's gezien van allemaal mensen die ook over het bruggetje gingen.
De motorrijders en de ouders deden dit niet
Als Kris en Lisanne dit bruggetje NIET over zijn gegaan rijst bij mij de vraag: Waarom niet?
Ze hadden toch in de map van de taalschool gelezen dat ze hier over moesten!
En als zij WEL het bruggetje over zijn gegaan en er dan op een gegeven moment een hek zit dan kunnen Kris en Lisanne het vanaf 11.05 uur (begin Pianista) tot de top nooit binnen 2 uur hebben gedaan.
De moeite waard om de Horqueta Trail op de kaart te tekenen!quote:Op zondag 22 februari 2015 22:03 schreef Lutalo het volgende:
The lost waterfall zal dan idd niet bij Cerro Horqueta zijn, de waterval vd Cerro Horqueta is de waterval vd Cerro Horqueta.![]()
Vls diverse bronnen (mapcarta Domnivoor) is de Cerro Horqueta aan de Boquetekant van de CD.
Mijn verstand en gevoel zeggen mij dat. Die foto 11:05 uur zou ik graag willen zien.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:13 schreef jackie12 het volgende:
[..]
telepathie? haha.
Geef mij foto 11.05 uur en ik kan zeggen of het waarschijnlijk is of zij alleen waren of niet.
Dat is mos, daardoor kan je niet precies zien hoe het verse gesteente eruitziet.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:17 schreef 11en30 het volgende:
deze kringeltjesstenen. Die vind je niet meer verderop, alleen terug.
oh zoquote:Op zondag 22 februari 2015 21:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja joh. Dat heeft hij gedroomd en natuurlijk niet van hun gids F of andere locals gehoord.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is mos, daardoor kan je niet precies zien hoe het verse gesteente eruitziet.
Waar je welke stenen wel of niet vindt, lijkt me vanaf zo'n afstand en zonder de geologie van het gebied te kennen onmogelijk te zeggen.
Dat is het ook, maar de nachtfoto's gemaakt zo dichtbij de Mirador na 7 dagen zou vreemd zijn. Dan waren ze al op de weg terug en dan toch heul ver naar het noorden komen te overlijden?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:23 schreef 11en30 het volgende:
Als de nachtfoto's aan Boquetezijde zijn gemaakt of ergens tussen de Pianista en de paddocks in dan vind ik het hoogst merkwaardig dat de vondsten in de rio Culebre zijn gedaan.
Ja ik weet, jou komt het niet uit. Maar mij wel.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar de nachtfoto's gemaakt zo dichtbij de Mirador na 7 dagen zou vreemd zijn. Dan waren ze al op de weg terug en dan toch heul ver naar het noorden komen te overlijden?
Ik zie ;t niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:17 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De moeite waard om de Horqueta Trail op de kaart te tekenen!
Misschien ging de opmerking van HK in AFK over deze kringeltjesstenen. Die vind je niet meer verderop, alleen terug. Dat ze daarom weinig zin hadden om dat hele eind door te baggeren richting de kabelbruggen.
Is de waterval met plateau op de video van onze vrienden dezelfde als die met de kringeltjesstenen van de Horqueta Hike?
Hier lijkt de trail 2x over de Rio P. te gaanquote:Op zondag 22 februari 2015 22:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd: Bij het begin van de Pianista word je volgens de map van de taalschool over het bruggetje geleidt.
Ik heb inmiddels al heel veel foto's gezien van allemaal mensen die ook over het bruggetje gingen.
De motorrijders en de ouders deden dit niet
Als Kris en Lisanne dit bruggetje NIET over zijn gegaan rijst bij mij de vraag: Waarom niet?
Ze hadden toch in de map van de taalschool gelezen dat ze hier over moesten!
En als zij WEL het bruggetje over zijn gegaan en er dan op een gegeven moment een hek zit dan kunnen Kris en Lisanne het vanaf 11.05 uur (begin Pianista) tot de top nooit binnen 2 uur hebben gedaan.
Ik denk dat je mijn post van de week gemist hebt.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar wat is "het bruggetje"? Waar bevindt zich dat op de kaart? En dat het niet gefilmd is wil niet zeggen dat de ouders er niet overheen gegaan zijn...
Zie de hele Pianista bij Nieuwschierig op Google Earth, bij Baru op BING en bij mij op HERE. Het is echt een fokking eind lopen om binnen een uurtje (!) van start Pianista (11:05) naar de start Klim (12:03 imo) te komen.
Kan bijna niet dat die foto van 11:05 bij Begin Pianista is gemaakt.
In 58 min van Il Pianista naar de Klim en dan in 58 minuten van begin Klim naar Mirador 2?
Als foto _491 niet het begin van de klim aanwijst, moet het punt zeker een stuk lager op de helling liggen.
ah..mijn link nalv Stacey's vraag. Okquote:Op zondag 22 februari 2015 21:56 schreef El_Matador het volgende:
Die video bekijk ik nu voor het eerst, maar 2 vragen:quote:Op zondag 22 februari 2015 22:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post van de week gemist hebt.
De ouders zijn het bruggetje niet over geweest en hebben dezelfde route gelopen als de motorrijders.
Ik snap nog steeds niet precies waar dat bruggetje nou precies is, maar ik zal die video's es bekijken.quote:Benefits; Na 9.21 min de boom aan de rechterkant
AFK: Na 4.28 min zelfde boom aan de rechterkant waar de ouders rusten.
https://vimeo.com/104789019
Langs het hele stuk vanaf het bruggetje in Benefits na 2.32 min zit er links een hek met prikkeldraad.
Ik heb nergens een plek kunnen ontdekken waar als je WEL het bruggetje over gaat je dan op een gegeven moment weer terug op de weg van de ouders komt.
In mijn optiek zijn er dan 2 mogelijkheden:
1- het bruggetje overgaan is fout en moet je bij een hek gekomen weer terug het bruggetje over.
2- het bruggetje overgaan is (ook) goed en brengt je na de video van Benefits vlak voor het bos weer op dezelfde plek als de ouders.
Bij 1 haal je het niet binnen 2 uur
Bij 2 de terechte vraag waarom gingen ze niet het bruggetje over als dat WEL in de map beschreven stond?
Verder wordt er in de Telegraaf gezegd 11.05 uur begin Pianista.
Aan de hand van de fototijden die ToniB netjes onder elkaar had gezet ga ik, terwijl jullie op zoek zijn naar de mirador, op zoek naar "logische" plekken die K en L gefotografeerd hebben.
Direct in het oog springen bij mij de vele foto's binnen een minuut om 11.25 uur.
Doe mij 11.05 uur!!
2.32 min aan de linkerkantquote:Op zondag 22 februari 2015 22:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die video bekijk ik nu voor het eerst, maar 2 vragen:
- hoe weet jij of de ouders iets niet gedaan hebben?
- waar is dit filmpje geschoten? Ik ben nu bij 0:24 en ze komen bij een riviertje, welke is dat?
[..]
Ik snap nog steeds niet precies waar dat bruggetje nou precies is, maar ik zal die video's es bekijken.
Een bruggetje over de rivier waar je wandelend kan oversteken waar de motorrijders ~50 m over de "weg" door de rivier gaan, dat is toch verder niet opvallend?quote:
Mata toch, dat is toch de brug waar je overheen moet vlgs de route beschrijving van Lonely Planet ?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een bruggetje over de rivier waar je wandelend kan oversteken waar de motorrijders ~50 m over de "weg" door de rivier gaan, dat is toch verder niet opvallend?
Ik snap het punt niet?
Rijden ze hier over de Pianista trouwens? Dat is me nog steeds niet duidelijk?
Nog even iets over het bruggetje en het metalen hek:quote:Op zondag 22 februari 2015 22:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post van de week gemist hebt.
De ouders zijn het bruggetje niet over geweest en hebben dezelfde route gelopen als de motorrijders.
Benefits; Na 9.21 min de boom aan de rechterkant
AFK: Na 4.28 min zelfde boom aan de rechterkant waar de ouders rusten.
https://vimeo.com/104789019
Langs het hele stuk vanaf het bruggetje in Benefits na 2.32 min zit er links een hek met prikkeldraad.
Ik heb nergens een plek kunnen ontdekken waar als je WEL het bruggetje over gaat je dan op een gegeven moment weer terug op de weg van de ouders komt.
In mijn optiek zijn er dan 2 mogelijkheden:
1- het bruggetje overgaan is fout en moet je bij een hek gekomen weer terug het bruggetje over.
2- het bruggetje overgaan is (ook) goed en brengt je na de video van Benefits vlak voor het bos weer op dezelfde plek als de ouders.
Bij 1 haal je het niet binnen 2 uur
Bij 2 de terechte vraag waarom gingen ze niet het bruggetje over als dat WEL in de map beschreven stond?
Verder wordt er in de Telegraaf gezegd 11.05 uur begin Pianista.
Aan de hand van de fototijden die ToniB netjes onder elkaar had gezet ga ik, terwijl jullie op zoek zijn naar de mirador, op zoek naar "logische" plekken die K en L gefotografeerd hebben.
Direct in het oog springen bij mij de vele foto's binnen een minuut om 11.25 uur.
Doe mij 11.05 uur!!
Geen idee, er zijn zoveel bruggetjes op die route, waarom is dit bruggetje nou zo speciaal?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Mata toch, dat is toch de brug waar je overheen moet vlgs de route beschrijving van Lonely Planet ?
Je herkent toch ook Martina wel met d;r bloementuin en het huis van Oliva de K.?
Omdat je over dit bruggetje zou moeten vls de beschrijving van de trail.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen idee, er zijn zoveel bruggetjes op die route, waarom is dit bruggetje nou zo speciaal?
Nee, Martina haar tuintje herken ik nergens en het huis van Oliva de K. ken ik niet.
Volgens mij zijn ze allemaal erg hoog.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik zie ;t niet.
Die waterval bij de Horqueta is veel hoger, die op de video van de vrienden zie ik als verspringend beekje, niet echt een waterval. (welke minuut hebben we het trouwens over?)
En je weet zeker dat dat dit bruggetje is? Hoe weet je dat dan?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:59 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Omdat je over dit bruggetje zou moeten vls de beschrijving van de trail.
En als je Martina en Olivia herkent snap je waar ze 't over hebben als zij zeggen twee meiden gezien te hebben en hoe laat enzo.
W1 is geen waterval. W1 is ofwel de 1e ofwel de 2e quebrada.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze allemaal erg hoog.
W1) De waterval van de vrienden (vanaf 4:10)
W2) De waterval van Stacey's Jan (vanaf 0:36)
W3) De "beauty waterfall" van de Horqueta Trail:
https://2.bp.blogspot.com(...)I/s1600/IMG_0235.JPG
--------------
Ik denk dat W1 dezelfde is als W2. Of het ook W3 is lijkt me nou een goeie nieuwe vraag voor de OP.
Na 2.32 min is links het bruggetje waar je volgens Lonely Planet over moet.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een bruggetje over de rivier waar je wandelend kan oversteken waar de motorrijders ~50 m over de "weg" door de rivier gaan, dat is toch verder niet opvallend?
Ik snap het punt niet?
Rijden ze hier over de Pianista trouwens? Dat is me nog steeds niet duidelijk?
Nee, dat moet dus liggen VOOR het punt dat de motorrijders het water overgaan. Dus de weg die de wandelaars belopen loopt evenwijdig aan de rivier en daar komen de motorrijders ~50 m later op uit.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Na 2.32 min is links het bruggetje waar je volgens Lonely Planet over moet.
Even verder gaan de motorrijders door het water naar de andere kant.
Vanaf dat ze deze (zelfde )rivier passeren is er de HELE video een hek aan je linkerhand en zie ik nergens een plek waar, als je dat Lonely Planet bruggetje overgaat, een plek waar beide paden samen komen.
Ik denk dat W1 wel een waterval is, namelijk W2. Onze meningen verschillen dus. Moeilijk te hanteren concept voor je verschil van inzicht?quote:Op zondag 22 februari 2015 23:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
W1 is geen waterval. W1 is ofwel de 1e ofwel de 2e quebrada.
Toppie Gynaika.quote:Op zondag 22 februari 2015 22:55 schreef gynaika het volgende:
[..]
Nog even iets over het bruggetje en het metalen hek:
Il Pianista Trail is een mooie wandelroute waar de meeste mensen veilig doorheen lopen. Op de wandelroute bevinden zich echter sowieso enkele knelpunten voor wandelaars.
Zo is er op het pad een gewone kleine brug, maar vlak voor de brug bevinden zich ook twee zijpaden. Als toerist moet je dan wel weten dat je de brug moet nemen anders loop je de verkeerde kant op.
Op een andere plek op het pad stuit je op een metalen hekje. Het pad loopt er ogenschijnlijk voorlangs verder, maar je moet door het metalen hekje heen gaan om Il Pianista Trail te vervolgen. Als je de route op de goede manier volgt is de rest van de wandelroute gemarkeerd met oranje pijlen geverfd op o.a. stenen en rotsblokken, waardoor je niet snel meer verdwalen zal.
Aan het eind van de route kan je dus echter ook weer gemakkelijk de weg kwijtraken en de jungle inlopen. Als je over de heuvel van het hoogste punt van de wandeling klimt, kom je (zoals eerder genoemd) vrij snel in het oerwoud terecht, alwaar geen duidelijke paden meer zijn en waar alles op elkaar lijkt.
(bron: boquetegardeninn.com/archives)
http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
W1 is geen waterval, maar een quebrada. Dat kan eruit zien als een watervalletje, maar dat is het niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dat W1 wel een waterval is, namelijk W2. Onze meningen verschillen dus. Moeilijk te hanteren concept voor je verschil van inzicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |