abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149675528
quote:
Schietpartij bij congres vrijheid van meningsuiting

In Kopenhagen zijn tijdens een bijeenkomst over moslimextremisme schoten afgevuurd. De Franse ambassadeur in Denemarken sprak bij de bijeenkomst. Ook de cartoonist Lars Vilks, berucht van cartoons over Mohammed, was ook aanwezig bij deze bijeenkomst. Beiden zijn ongedeerd gebleven.

Naar verluid zijn er tot op heden drie gewonden gevallen. Over de dader(s) of de reden van de schietpartij is nog niets bekend

Update 17.19 uur:
De drie eerder gemelde gewonden zijn agenten. Ook is er één burgerslachtoffer overleden. In Denemarken is er nu een klopjacht gaande naar de auto van twee daders. Ze zoeken naar een zwarte Volkswagen Polo met kenteken AT 25 919.

FOK! houdt je op de hoogte zodra er meer bekend is.
Dode bij aanslag op Mohammed-cartoonist

BklynMiddleton twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 16:47:46 Reports: Gunshots fired at event in Copenhagen where Lars Vilks - who drew caricatures of the Prophet - was speaking http://t.co/98aOuP3bc5 reageer retweet
pi_149675648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk, mag hij dat zeggen, waar heb ik gezegd dat-ie dat niet mag zeggen? Alleen voor mij is het een teken in hoeverre gematigde moslims zijn geradicaliseerd. Door Charlie Hebdo. En voor mij ook een teken dat de stellingen steeds verder van elkaar komen af te liggen en dat het mij somber, pessimistisch stemt. Ik kan me een aanslag in NL ook wel voorstellen nu. Ik denk ook dat Geert Wilders, maar bijv. ook Annabel Nanninga echt goed beschermd moeten worden.
Ik heb het niet over jou, ik heb het over beleid, zoals ik al zei, alles in mijn reacties zijn niet gericht naar de persoon, maar naar de inhoud, dat gezegd hebbende:

Je bent niet de enige, ik zie het ook niet erg rooskleurig in als ik idiote opvattingen hoor van beide kanten en de verwijzingen en schuldverschuivingen naar de ander. Iedereen is ineens een kenner, iedereen heeft ineens een mening, iedereen heeft ineens de oplossing terwijl ze al tig fouten maken in de conclusies die ze hebben, dat geeft mij net zo goed een fijn beeld over de toekomst, maar dat laat onverlet dat als het oproepen tot een verbod - via de overheid - notabene - je al in radicalere labels kan laten geraken, is het de vraag wanneer je dan nog gematigd bent.
pi_149675678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
Sam Harris zou een privé leger moeten krijgen trouwens.
Hij is echt niet op het niveau van een Wilders, Ayaan of Westergaard wat betreft doelwit hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 21:30:14 ]
pi_149675714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij is echt niet om het niveau van een Wilders, Ayaan of Westergaard wat betreft doelwit hoor.
Maar hij is wel supertof.
pi_149675756
quote:
Hij is echt niet om het niveau van een Wilders, Ayaan of Westergaard wat betreft doelwit hoor.
Gelukkig niet inderdaad. Terwijl wat hij zegt niet onder doet aan bovengenoemde én het degelijk beargumenteert.
pi_149675775
quote:

[..]

Dat zegt niet zoveel, zelfs die redneck-pastoor Terry Jones staat op het to kill lijstje van al-Qaeda.

:')
pi_149675815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Gelukkig niet inderdaad. Terwijl wat hij zegt niet onder doet aan bovengenoemde én het degelijk beargumenteert.
Mwuah, als je echt bekend bent met zijn literatuur en optredens kan je niet zeggen dat hij een carrière heeft gebouwd op het beledigen inderdaad, puur om grond van dat hij het rationeel en fatsoenlijk brengt, dit itt de eerder genoemde namen.
pi_149675843
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef Irakees het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel, zelfs die redneck-pastoor Terry Jones staat op het to kill lijstje van al-Qaeda.

Koranverbranding, Wilders durfde niet eens een Koranverscheur te vertonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 21:32:40 ]
pi_149675958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, als je echt bekend bent met zijn literatuur en optredens kan je niet zeggen dat hij een carrière heeft gebouwd op het beledigen inderdaad, puur om grond van dat hij het rationeel en fatsoenlijk brengt, dit itt de eerder genoemde namen.
Ja, dus hij is geen doelwit omdat hij niet ''plat beledigd'', maar zijn (goed onderbouwde) ideeën zijn uiteindelijk evenzeer, zo niet een groter, gevaar voor ''de islam'' in het Westen dan een Ayaan bv.

Maar goed, het doel van die aanslagen zijn natuurlijk niet om ''gevaren'' te verwijderen. Dus tja...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 21:35:46 ]
pi_149675986
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Koranverbranding, Wilders durfde niet eens een Koranverscheur te vertonen.
Daaruit blijkt dat intimidatie werkt. Ik zie net op CNN dat ze de tekening van Vilks censureren. Met geweld kunnen extremisten hun zin krijgen.
pi_149676014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou, ik heb het over beleid, zoals ik al zei, alles in mijn reacties zijn niet gericht naar de persoon, maar naar de inhoud, dat gezegd hebbende:

Je bent niet de enige, ik zie het ook niet erg rooskleurig in als ik idiote opvattingen hoor van beide kanten en de verwijzingen en schuldverschuivingen naar de ander. Iedereen is ineens een kenner, iedereen heeft ineens een mening, iedereen heeft ineens de oplossing terwijl ze al tig fouten maken in de conclusies die ze hebben, dat geeft mij net zo goed een fijn beeld over de toekomst, maar dat laat onverlet dat als het oproepen tot een verbod - via de overheid - notabene - je al in radicalere labels kan laten geraken, is het de vraag wanneer je dan nog gematigd bent.
Nou ja de zaak radicaliseert ook aan de andere kant heb je gelijk in. Islam is een ziekte, kon ik optekenen. Maar voor een zeg seculiere Westerling die na Charlie Hebdo nu de kogelgaten ziet in een ruit bij een café waarin over vrijheid van meningsuiting wordt gedebatteerd, is het ook wel een long stretch, toch? Als ik boven de discussie moet staan dan zou ik moeten begrijpen dat moslims de belediging van de profeet als iets heel ergs zien, maar als ik dan erboven moet staan om dat te begrijpen moet ik juist weer een niveau omlaag gaan, wat toch niet de bedoeling is met boven de discussie staan... East is east, west is west, the twain will never meet, vrees ik. Ik kan niet boven een discussie staan door juist weer omlaag te gaan.
Uiteindelijk is het een mensenrechten kwestie.
I´m back.
pi_149676018
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daaruit blijkt dat intimidatie werkt. Ik zie net op CNN dat ze de tekening van Vilks censureren. Met geweld kunnen extremisten hun zin krijgen.
Mogen we dat dan weer balanceren met countergeweld?
pi_149676059
quote:

[..]

De VS heeft totale vrijheid van meningsuiting, misschien dat ze er daarom wat volwassener mee omgaan.

(en lobbygroepen zorgen ervoor dat je ontslagen wordt als je een bevolkingsgroep beledigd)
pi_149676085
quote:

[..]

The land of the free, home of the brave. _O-
pi_149676096
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dus hij is geen doelwit omdat hij niet ''plat beledigd'', maar zijn (goed onderbouwde) ideeën zijn uiteindelijk evenzeer, zo niet een groter, gevaar voor ''de islam'' in het Westen dan een Ayaan bv.

Maar goed, het doel van die aanslagen zijn natuurlijk niet om ''gevaren'' te verwijderen. Dus tja...
Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat de radicale moslims niet reageren met verstand, maar met emotie? En dat iets als een regelrechte belediging gewoon meer losmaakt toch?
pi_149676145
quote:

[..]

Of ze hun zin krijgen weet ik niet, hoeveel mensen hadden gehoord van een Charlie Hebdo voor de aanslagen en hoeveel daarna?
pi_149676148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat de radicale moslims niet reageren met verstand, maar met emotie? En dat iets als een regelrechte belediging gewoon meer losmaakt toch?
Toch als je hun glossy een beetje door skimt een godsdienst die nogal veel vergt van het intellect van de gemiddelde gelovige.
I´m back.
pi_149676189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:36 schreef LelijKnap het volgende:
Mogen we dat dan weer balanceren met countergeweld?
Daar bereik je niets mee. Ik denk niet dat de Westerse samenleving een oplossing heeft tegen dit soort intimidatie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:37 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De VS heeft totale vrijheid van meningsuiting, misschien dat ze er daarom wat volwassener mee omgaan.

(en lobbygroepen zorgen ervoor dat je ontslagen wordt als je een bevolkingsgroep beledigd)
Maakt niets uit waar je woont. Niemand heeft zin afgeslacht te worden door schuimbekkende Moslims. Als ik journalist was zou ik Mohammed ook censureren. De extremisten krijgen hun zin omdat het Westen geen antwoord heeft op dit soort terrorisme.
pi_149676191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:37 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal erg volwassen ja. :')
pi_149676205
quote:

[..]

Alsof die extremisten zullen stoppen wanneer er wel censuur zou komen op dergelijke spotprenten...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:41:48 #21
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_149676222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of ze hun zin krijgen weet ik niet, hoeveel mensen hadden gehoord van een Charlie Hebdo voor de aanslagen en hoeveel daarna?
Sure, Charlie Hebdo is nu beroemd. Ik denk echter ook dat journalisten en cartoonists nu nog meer op hun tellen passen mbt Islam.
pi_149676226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch als je hun glossy een beetje door skimt een godsdienst die nogal veel vergt van het intellect van de gemiddelde gelovige.
Lees jij Inspire? :o
pi_149676243
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alsof die extremisten zullen stoppen wanneer er wel censuur zou komen op dergelijke spotprenten...
Natuurlijk niet. Dat wordt het het volgende; alcohol drinken bijvoorbeeld in het openbaar.
pi_149676260
quote:

[..]

Dat doen alle belangrijke media in de VS al tijden daar wordt het maatschappelijk niet geaccepteerd als je godslasterlijke tekeningen toont.
pi_149676284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:42 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Lees jij Inspire? :o
WTF is Inspire joh?
I´m back.
pi_149676309
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WTF is Inspire joh?
Het Al Qaeda magazine.
pi_149676350

[ Bericht 50% gewijzigd door Pharmacist op 14-02-2015 21:50:19 ]
pi_149676356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het Al Qaeda magazine.
Van IS, bedoel je?
Die werd laatst aangehaald in een topic hier op NWS.
Heb paar artikelen gelezen.
I´m back.
pi_149676404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van IS, bedoel je?
Die werd laatst aangehaald in een topic hier op NWS.
Heb paar artikelen gelezen.
Oh, Dabiq, my mistake ;)
pi_149676431
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oh, Dabiq, my mistake ;)
Ja, Dabiq.
I´m back.
pi_149676521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:45 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk anders dat het feit dat bijv Southpark in het verleden Mohammed niet censureerde, en nu wel, duidelijk laat zien dat er invloed is.
Geen idee, kan ook zijn dat daar druk achter de schermen is uitgeoefend.
pi_149676589
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Probeerde net iets te te voegen, maar mn mssg blijft leeg.

Hier nog een voorbeeld:
Ten years ago, the Danish newspaper Jyllands-Posten angered the Muslim community worldwide when they depicted Muhammad in a cartoon. Amidst calls to republish the cartoon after free speech was so brutally assaulted in the slaughter of twelve innocent people in France this week, the newspaper has declared that they will not be republishing it, offering a sad note that “It shows violence works.
pi_149676597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja de zaak radicaliseert ook aan de andere kant heb je gelijk in. Islam is een ziekte, kon ik optekenen. Maar voor een zeg seculiere Westerling die na Charlie Hebdo nu de kogelgaten ziet in een ruit bij een café waarin over vrijheid van meningsuiting wordt gedebatteerd, is het ook wel een long stretch, toch? Als ik boven de discussie moet staan dan zou ik moeten begrijpen dat moslims de belediging van de profeet als iets heel ergs zien, maar als ik dan erboven moet staan om dat te begrijpen moet ik juist weer een niveau omlaag gaan, wat toch niet de bedoeling is met boven de discussie staan... East is east, west is west, the twain will never meet, vrees ik. Ik kan niet boven een discussie staan door juist weer omlaag te gaan.
Uiteindelijk is het een mensenrechten kwestie.
Zolang het beperkt is tot een discussie kan je alle kanten op wat mij betreft, mits dit beperkt is tot verbale uitingen. Fysieke reacties uitroepen is dan wmb ook per direct afgekeurd, maar dat laat onverlet dat niet iedereen reageert op hetzelfde als elk ander. Maar als de discussie komt op een niveau dat het zich gaat afspelen tussen "wij" en "zij" ben je wmb al tevergeefs bezig, gezien er zoveel details aan te halen zijn, met name over de Islam in dit geval, nogmaals de agent bij Charlie Hebdo behoorde tot het Islamitisch geloof, hij was niet minder een moslim dan de daders in kwestie, als je het dan hebt over de Islam en moslims is het behoorlijk al een dooddoener, is het je bijvoorbeeld opgevallen dat in het eerste topic er een user was dat er een "kleine groep" moslims zijn die hier last van zullen hebben en er niets mee te maken hebben?

Een kogel of een bom die ergens ontploft is echt niet minder dodelijk voor een moslim dan een niet moslim, ook moslims maken zich zorgen over hun veiligheid en leven, sommigen radicaliseren, meerderen proberen hun leven op te pakken, dus wat is dan een long stretch, wanneer de moslims er ook er onder lijden? De meeste slachtoffers van moslims zijn nog altijd moslims.
pi_149676660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja, dat heet ook wel 'invloed'.
pi_149676671
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Sure, Charlie Hebdo is nu beroemd. Ik denk echter ook dat journalisten en cartoonists nu nog meer op hun tellen passen mbt Islam.
Dat weet ik eik niet, kort er na verschenen weer vele cartoons met signatures er onder.
pi_149676755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:51 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Probeerde net iets te te voegen, maar mn mssg blijft leeg.

Hier nog een voorbeeld:
Ten years ago, the Danish newspaper Jyllands-Posten angered the Muslim community worldwide when they depicted Muhammad in a cartoon. Amidst calls to republish the cartoon after free speech was so brutally assaulted in the slaughter of twelve innocent people in France this week, the newspaper has declared that they will not be republishing it, offering a sad note that “It shows violence works.
Helaas is het inderdaad zo dat geweld bij sommige mensen werkt. Dat is ook de reden dat ik vind dat alle kranten na deze acties deze cartoons moeten publiceren met als statement dat geweld niet mag werken.
pi_149676762
quote:
Hoor ik daar nou allah ahkbar? Domme moslims zo die niet door hebben dat ze enkel zichzelf vernietigen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:58:01 #39
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149676919
Ik ben er inmiddels wel achter dat die vrijheid van meningsuiting alleen opgaat voor lieden die het eens zijn met slechte tekeningen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149677021
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang het beperkt is tot een discussie kan je alle kanten op wat mij betreft, mits dit beperkt is tot verbale uitingen. Fysieke reacties uitroepen is dan wmb ook per direct afgekeurd, maar dat laat onverlet dat niet iedereen reageert op hetzelfde als elk ander. Maar als de discussie komt op een niveau dat het zich gaat afspelen tussen "wij" en "zij" ben je wmb al tevergeefs bezig, gezien er zoveel details aan te halen zijn, met name over de Islam in dit geval, nogmaals de agent bij Charlie Hebdo behoorde tot het Islamitisch geloof, hij was niet minder een moslim dan de daders in kwestie, als je het dan hebt over de Islam en moslims is het behoorlijk al een dooddoener, is het je bijvoorbeeld opgevallen dat in het eerste topic er een user was dat er een "kleine groep" moslims zijn die hier last van zullen hebben en er niets mee te maken hebben?

Een kogel of een bom die ergens ontploft is echt niet minder dodelijk voor een moslim dan een niet moslim, ook moslims maken zich zorgen over hun veiligheid en leven, sommigen radicaliseren, meerderen proberen hun leven op te pakken, dus wat is dan een long stretch, wanneer de moslims er ook er onder lijden? De meeste slachtoffers van moslims zijn nog altijd moslims.
Het grappige is dat mijn discussies altijd over mensenrechten gingen, over dat ieder mens waar dan ook dezelfde is en eigenlijk dezelfde rechten heeft als mens, en dat nieuwe regeringen eigenlijk een eed moeten afleggen in de VN, dat ze alleen werken voor het voordeel van hun bevolking. Het gaat als basis uit van gelijkheid dus.
En dat die politie-agent moslim was, het is toch voor extremisten onbelangrijk, al bij 9/11 werden moslims door moslims vermoord, in het M-O gaat dat elke dag ook door. Meer moslims zijn slachtoffer van moslims dan niet-moslims, dat is nog eens het navrante ook. Dat ze niet doorhebben dat de islam een doodlopende weg is dan.... denk ik, als simpele. Kap met die islam, of verander hem dusdanig dat dit soort dingen niet meer kunnen voorkomen. Wordt kwaad als moslims op mede moslims, zonder ze te doden. Ipv huilen over beledigingen van de profeet.... (vzmh).
I´m back.
pi_149677066
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben er inmiddels wel achter dat die vrijheid van meningsuiting alleen opgaat voor lieden die het eens zijn met slechte tekeningen. :N

Is een kritiek op iedereen die niet de klare lijn gebruikt?
I´m back.
pi_149677299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:00 schreef Ryan3 het volgende:
Kap met die islam, of verander hem dusdanig dat dit soort dingen niet meer kunnen voorkomen.
Je kunt de islam niet veranderen, je moet de mensen veranderen en dat gaat honderden jaren duren als het al lukt. Overal worden om de meest idiote dingen mensen vermoord.
pi_149677392
gaat het met de dader of?
Zie!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:11:32 #44
13462 BansheeBoy
pi_149677457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is een kritiek op iedereen die niet de klare lijn gebruikt?
Hergé, Joost Swarte, Jan Vervoort, Theo van den Boogaard, Willy Vandersteen in de Blauwe Reeks. Toppers!! :Y

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149677511
quote:
“Denmark has today been hit by a cynical act of violence,” said Danish Prime Minister Helle Thorning-Schmidt. “Everything suggests that the shooting in Osterbro was a political assassination and thus an act of terrorism.”
Wat is er precies cynisch aan deze aanval?
pi_149677646
Het waren amateurs aldus Nieuwsuur
pi_149677681
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:58 schreef BansheeBoy het volgende:

Je mag ook best aangeven dat je die cartoons kut vindt. Alleen dan wel graag zonder geweld.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 14 februari 2015 @ 22:23:44 #48
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_149677926
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je mag ook best aangeven dat je die cartoons kut vindt. Alleen dan wel graag zonder geweld.
Sstt, zie je niet dat hij als een volleerd professional gelijk de slachtofferrol inkruipt?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_149678090
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Sstt, zie je niet dat hij als een volleerd professional gelijk de slachtofferrol inkruipt?
Nee, daar ben ik te autistisch voor.
pi_149678284
Het was een incidentje van 1 individu. Heeft niks met de islam te maken. Op naar PS2015.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_149678340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

False flag, bedoel je?
Zou het?

BNW / Schietpartij moslimdebat Kopenhagen - 14-02-2015
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149681416
Dader dus nog steeds spoorloos?
Zonder wrijving geen glans
pi_149681451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 23:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dader dus nog steeds spoorloos?
Zeker.
pi_149681469
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 23:55 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zeker.
Die duikt van de week ineens ergens op met meer doden als gevolg :{
pi_149681905
Grappig hoe rustig het is rondom dit onderwerp.

- Carnaval
- Zaterdagavond
- Te weinig doden
- Pas geleden al iets soortgelijks gebeurt
- Hebben er niks meer over te zeggen (zie hierboven)

??
pi_149682183
Er valt feitelijk ook niet zoveel meer te zeggen. Het is nu wachten op het moment dat de politie de daders ergens heeft omsingeld, maar het zou mij ook niet verbazen als ze wel eens heel lang uit beeld weten te blijven.
pi_149682338
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:07 schreef LelijKnap het volgende:

- Carnaval
- Zaterdagavond
- Te weinig doden

??
- Er zijn te weinig doden gevallen + wellicht een combinatie van bovenstaande vijf.
pi_149682382
Zag deze reportage van EenVandaag uit 2007 waarin Lars Vilks ook werd geïnterviewd en hij komt wel over als een enorme freak (de moslims die hem bedreigen trouwens net zozeer) :

http://www.eenvandaag.nl/(...)id_van_meningsuiting
pi_149682858
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:23 schreef Downwards het volgende:
Zag deze reportage van EenVandaag uit 2007 waarin Lars Vilks ook werd geïnterviewd en hij komt wel over als een enorme freak (de moslims die hem bedreigen trouwens net zozeer) :

http://www.eenvandaag.nl/(...)id_van_meningsuiting
Een freak? Ik vind het een held _O_
pi_149682974
Freak = opkomen voor idealen tegenwoordig.
pi_149683124
Freak hoeft niet alleen maar negatief te zijn, maar dat hij geestesziek is en een behoorlijke fantast is evident.
pi_149683191
Ik haal dat er dus absoluut niet uit. Welke symptomen van geestesziek haal jij er uit?

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 00:53:26 ]
pi_149683261
Inderdaad, leg eens uit, Downwards.
pi_149683396
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:43 schreef LelijKnap het volgende:
Freak = opkomen voor idealen tegenwoordig.
Ja, droevig genoeg. Te veel mensen die liever lafjes inbinden. "Laten we maar niks onaardigs over die barbaarse pedofiel zeggen, want..."

Het criterium is trouwens ook niet of iemand freak is. Het criterium is of zijn uitspraken en tekeningen binnen de grenzen van onze wetten vallen. Niet de wetten van moslims en hun imaginaire vriendje.
pi_149683559
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ja, droevig genoeg. Te veel mensen die liever lafjes inbinden. "Laten we maar niks onaardigs over die barbaarse pedofiel zeggen, want..."

Het criterium is trouwens ook niet of iemand freak is. Het criterium is of zijn uitspraken en tekeningen binnen de grenzen van onze wetten vallen. Niet de wetten van moslims en hun imaginaire vriendje.
Ja, i.c.m. het idee van: ''Waarom zou je niet ''gewoon'' doen en een ''goed/normaal'' leven leiden (want dat kan immers in het Westen)?''. Iemand die er dan voor kiest ergens voor te staan, met het eigen leven in de balans, moet wel iets ''mis'' mee zijn.
Dan kon men voorheen dan misschien nog zeggen; ''maar er is helemaal niets om voor te staan!'' , maar het tegendeel is meer dan bewezen de afgelopen vijftien jaar. De nuance van toen kan je nu enkel lezen als een bagatellisering van de dreiging.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 01:10:44 ]
pi_149683632
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, i.c.m. het idee van: ''Waarom zou je niet ''gewoon'' doen en een ''goed/normaal'' leven leiden (want dat kan immers in het Westen)?''. Iemand die er dan voor kiest ergens voor te staan, met het eigen leven in de balans, moet wel iets ''mis'' mee zijn.
Dan kon men voorheen dan misschien nog zeggen; ''maar er is helemaal niets om voor te staan!'' , maar het tegendeel is meer dan bewezen de afgelopen vijftien jaar. De nuance van toen kan je nu enkel lezen als een bagatellisering van de dreiging.
Inderdaad. We hebben levensgrote en duidelijk zichtbare problemen niet onder ogen willen zien. Sterker nog: er is veel in het werk gesteld om ze weg te moffelen en goed te praten. Het resultaat is een steeds grotere kloof. Ik geloof er niet meer in dat die kloof verdwijnt. En ik vind - hoe raar het ook mag klinken - dat Nederland ons land is. Niet het land van mensen die vertikken om te integreren en er compleet verknipte religieuze moraal op nahouden. Die hobby gaan ze maar ergens in Noord-Afrika of het Midden-Oosten beoefenen.
  Forum Admin zondag 15 februari 2015 @ 01:22:54 #67
232445 crew  Specularium
pi_149683810
quote:
'Schoten gelost bij synagoge in Kopenhagen'

Bij een synagoge in het Deense Kopenhagen zijn schoten gelost. Er zou minstens één gewonde zijn gevallen. Twee politieagenten zijn gewond.

Dat meldt Reuters.

De politie is ter plekke. Het Nørreport Station wordt geëvacueerd.

Er werden zaterdag al eerder schoten gelost bij een debat over vrije meningsuiting in een café in de Deense hoofdstad Kopenhagen. Daarbij is een persoon om het leven gekomen. Drie politieagenten raakten gewond.

De Deense politie heeft zaterdagavond laten weten dat gesprekken met getuigen wijzen op slechts één voortvluchtige dader. Eerder was sprake van twee daders. De politie heeft beelden van de verdachte verspreid. Hij schoot met een automatisch wapen.

Terroristische aanslag

Het debat over vrije meningsuiting werd georganiseerd door de Zweedse cartoonist Lars Vilks. De politie gaat er volgens Deense media van uit dat de daders het op Vilks hadden gemunt. in het cultureelcentrum Krudttonden waar een bijeenkomst over ''kunst, godslastering en de vrijheid van meningsuiting'' werd gehouden.

De Deense autoriteiten gaan uit van een terroristische aanslag en een moordaanslag op Vilks. Vilks heeft veel vijanden gemaakt met spotprenten van de profeet Mohammed.

De 68-jarige Vilks is vaker het doelwit van een aanslag geweest sinds hij in 2007 de profeet Mohammed als hond afbeeldde. Figuren uit de kringen van al-Qaeda hebben een beloning uitgeloofd voor degene die hem ombrengt.
  zondag 15 februari 2015 @ 01:23:19 #68
13462 BansheeBoy
pi_149683818
Wat gebeurt er allemaal? :?

pi_149683822
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:13 schreef Elfletterig het volgende:
Inderdaad. We hebben levensgrote en duidelijk zichtbare problemen niet onder ogen willen zien. Sterker nog: er is veel in het werk gesteld om ze weg te moffelen en goed te praten. Het resultaat is een steeds grotere kloof. Ik geloof er niet meer in dat die kloof verdwijnt. En ik vind - hoe raar het ook mag klinken - dat Nederland ons land is. Niet het land van mensen die vertikken om te integreren en er compleet verknipte religieuze moraal op nahouden. Die hobby gaan ze maar ergens in Noord-Afrika of het Midden-Oosten beoefenen.
Klopt, maar dat je zegt ''hoe raar het ook klinkt'' is ook weer erg tekenend en komt volgens mij voort uit dezelfde morele gevangenis (angst voor racisme, discriminatie, nationalisme, geloof in cultuurrelativisme, gelijkheid, et cetera) die we opgebouwd hebben en die tot deze ''pleuriszooi'' geleid heeft.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 01:23:39 #70
88815 The_Emotion
98.3
pi_149683826

'Waarom tref ik nu weer zulke aanhangers'

Wellicht mijn laatste post op FOK!
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 15 februari 2015 @ 01:25:08 #71
13462 BansheeBoy
pi_149683857
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt, maar dat je zegt ''hoe raar het ook klinkt'' is ook weer erg tekenend en komt volgens mij voort uit dezelfde morele gevangenis (angst voor racisme, discriminatie, nationalisme, geloof in cultuurrelativisme, gelijkheid, et cetera) die we opgebouwd hebben en die tot deze ''pleuriszooi'' geleid heeft.
Je kunt ook overdrijven. Zolang je niet wilt inzien dat de overgrote meerderheid van de Moslims romig en bonafide is zul je zulke grote woorden (onterecht) blijven gebruiken. :{

pi_149683859
Oh ja, in Parijs werden er naast de aanslag op het vrije woord ook nog Joden gedood. Gewoon omdat ze Joods waren. Dat hadden we hier in Denemarken nog niet gehad. Dus deze booslims waren nog niet klaar. Zo walgelijk weer :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149683860
Zal dat dezelfde zijn?
pi_149683870
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:23 schreef Remqo het volgende:
[ afbeelding ]

Sterkte
  zondag 15 februari 2015 @ 01:27:08 #75
13462 BansheeBoy
pi_149683904
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:25 schreef LelijKnap het volgende:
Zal dat dezelfde zijn?
Zolang niemand gepakt is en ik nog geen sterk en onderbouwd verhaal onder ogen krijg sluit ik een false flag operatie zeker nog niet uit. Wat dat aan gaat sta ik er helemaal neutraal in. Het kan nog beide kanten op. :{

pi_149683911
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven. Zolang je niet wilt inzien dat de overgrote meerderheid van de Moslims romig en bonafide is zul je zulke grote woorden (onterecht) blijven gebruiken. :{

Ik stel deze vraag nu even als man tot man: Heb jij er persoonlijk problemen mee als mensen, die niet eens jouw geloof en levensvisie aanhangen, spotprenten maken van de Profeet? En begrijp jij ook waarom mensen na dit soort gebeurtenissen er juist meer op gebrand zijn om nog meer tekeningen van jouw Profeet te maken?
pi_149683947
Weer iemand door het hoofd geschoten en verder weer politieagenten neergeschoten. Die politie was dus wel al aanwezig om Joodse instellingen te verdedigen.

Je kan misschien wel zeggen dat de Denen gefaalt hebben om daders op te pakken, maar zowel bij Lars Viks als bij de Synagoge waren wel politie aanwezig die veel erger hebben kunnen voorkomen.

En als politie vandaag de dag Joodse instellingen moeten verdedigen is geen prettige taak.
pi_149683948
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt ook overdrijven. Zolang je niet wilt inzien dat de overgrote meerderheid van de Moslims romig en bonafide is zul je zulke grote woorden (onterecht) blijven gebruiken.
Ik woon te midden van circa 50.000. moslims dus ik wordt dagelijks geconfronteerd met het feit dat vele een normaal leven leiden. Dat betekent niet dat ik weet wat ze denken; hoeveel er achter het een en achter het ander staan; hoeveel vatbaar zijn voor radicalisatie of hoe veel radicalisatie van bekende/familie gedogen.
  zondag 15 februari 2015 @ 01:30:32 #79
13462 BansheeBoy
pi_149683965
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:27 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ik stel deze vraag nu even als man tot man: Heb jij er persoonlijk problemen mee als mensen, die niet eens jouw geloof en levensvisie aanhangen, spotprenten maken van de Profeet? En begrijp jij ook waarom mensen na dit soort gebeurtenissen er juist meer op gebrand zijn om nog meer tekeningen van jouw Profeet te maken?
Van man tot man hier een stabiel antwoord: Ja, ik heb er problemen mee. Ik heb liever niet dat je het doet. En ik zal je vragen verstandig te zijn en hiermee te stoppen. Echter, keur ik geweld af en vind ik dat je dat gewoon op een nette manier kenbaar moet kunnen maken. Zoals ik dat nu ook doe. :{

Ik snap de reactie dat men gebrand is meer tekeningen te maken. Het is wel dom en je raakt onschuldige Moslims in het diepst van hun ziel. Zij hebben hier ook niet om gevraagd. :{

pi_149683986
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Zolang niemand gepakt is en ik nog geen sterk en onderbouwd verhaal onder ogen krijg sluit ik een false flag operatie zeker nog niet uit. Wat dat aan gaat sta ik er helemaal neutraal in. Het kan nog beide kanten op.

²
Wanneer het waarschijnlijk een moslim is die een jood neerschiet, dan is het inderdaad het meest waarschijnlijk dat we met een false flag te makken hebben, gestuurd vanuit het zionistisch hoofdkantoor.

Heb je je al aangemeld bij de islamjugend?
  zondag 15 februari 2015 @ 01:31:34 #81
13462 BansheeBoy
pi_149683989
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik woon te midden van circa 50.000. moslims dus ik wordt dagelijks geconfronteerd met het feit dat vele een normaal leven leiden. Dat betekent niet dat ik weet wat ze denken; hoeveel er achter het een en achter het ander staan; hoeveel vatbaar zijn voor radicalisatie of hoe veel radicalisatie van bekende/familie gedogen.
Dit is perceptiemanagement, als je in een andere wijk had gewoond zou je er anders over kunnen denken. :{

pi_149683997
Je haalt je ook wel wat op de hals als gemeente als je een geesteszieke cartoonist een podium verschaft.
pi_149684010
Als de schietpartij op de Synagoge net heeft plaatsgevonden, zullen er wel niet veel mensen aanwezig zijn geweest. Het is immers 's nachts. Wellicht een aantal agenten die de Synagoge moesten beschermen en de rabbijn?
pi_149684014
pi_149684022
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:31 schreef Downwards het volgende:
Je haalt je ook wel wat op de hals als gemeente als je een geesteszieke cartoonist een podium verschaft.
Hey, je bent er weer. Had je nog een antwoord op de vraag (mbt die ''freak) of laat je 't liever varen?
pi_149684045
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is perceptiemanagement, als je in een andere wijk had gewoond zou je er anders over kunnen denken. :{

Dat zou zo maar kunnen :{ .
pi_149684094
quote:
2s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:23 schreef Remqo het volgende:
[ afbeelding ]

Als -ie nog zou leven, zou -ie niet verbaasd zijn, maar eerder trots. Zijn leven stond namelijk in het teken van gewelddadigheden, om over z'n pedoseksuele gedrag nog maar te zwijgen.
pi_149684124
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap de reactie dat men gebrand is meer tekeningen te maken. Het is wel dom en je raakt onschuldige Moslims in het diepst van hun ziel. Zij hebben hier ook niet om gevraagd. :{

Al die "onschuldige" moslims, die op cruciale momenten zo graag partij kiezen voor hun radicale geloofsgenoten en zich nadrukkelijk tegen de waarden van de westerse samenleving keren, moeten hun incasserings- en relativeringsvermogen maar eens wat beter ontwikkelen. Of gewoon opzouten, dat kan ook.
pi_149684133
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Van man tot man hier een stabiel antwoord: Ja, ik heb er problemen mee. Ik heb liever niet dat je het doet. En ik zal je vragen verstandig te zijn en hiermee te stoppen. Echter, keur ik geweld af en vind ik dat je dat gewoon op een nette manier kenbaar moet kunnen maken. Zoals ik dat nu ook doe. :{

Waarom kun je het niet gewoon van je afschudden? Waarom doet zo'n stom tekeningetje zoveel pijn? Ik bedoel, het is maar een tekening. Wees dan ook sterker dan die tekenaars en leg het gewoon naast je neer.

En tekeningen maken of spotten met het gezag om onvrede te uiten wordt hier al vele eeuwen gedaan. Sterker nog, het is altijd een uitlaatklep voor velen geweest hetgeen je ook terugziet in de viering van het Carnaval (pre-christelijke oorsprong) of het fenomeen van de hofnar. Waarom kun jij je er niet bij neerleggen dat dit gewoon bij onze manier van leven hoort? Je bent hier tenslotte naartoe gekomen voor een beter leven of om wat voor reden dan ook.
pi_149684142
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weer iemand door het hoofd geschoten en verder weer politieagenten neergeschoten. Die politie was dus wel al aanwezig om Joodse instellingen te verdedigen.

Je kan misschien wel zeggen dat de Denen gefaalt hebben om daders op te pakken, maar zowel bij Lars Viks als bij de Synagoge waren wel politie aanwezig die veel erger hebben kunnen voorkomen.

En als politie vandaag de dag Joodse instellingen moeten verdedigen is geen prettige taak.
Die politie wordt al gauw gezien als bijvangst door die terroristen. ;(
pi_149684159
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Denen hebben niet gefaald de Europese politiek heeft gefaald. Onze politici zijn politieke correcte struisvogels die de Europese burgers blootstellen aan religieuze extremisten. De weigering van de politieke elite om deze godsdienstwaanzinnige radicalen uit te zetten is ronduit misdadig.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_149684168
Je zult zien dat Lars Vilks binnenkort in de slachtofferrol kruipt, maar niet voordat hij zwaar beveiligd en riant heeft zitten te genieten van hetgeen hij een gemeenschap heeft aangedaan.
pi_149684174
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:39 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Waarom kun je het niet gewoon van je afschudden? Waarom doet zo'n stom tekeningetje zoveel pijn? Ik bedoel, het is maar een tekening. Wees dan ook sterker dan die tekenaars en leg het gewoon naast je neer.

En tekeningen maken om onvrede te uiten wordt hier al vele eeuwen gedaan. Sterker nog, het is altijd een uitlaatklep voor velen geweest hetgeen je ook terugziet in de viering van het Carnaval (pre-christelijke oorsprong). Waarom kun jij je er niet bij neerleggen dat dit gewoon bij onze manier van leven hoort? Je bent hier tenslotte naartoe gekomen voor een beter leven of om wat voor reden dan ook.
Waarom mag iemand niet gekwetst zijn door een tekening? Als ik vervelende tekeningen over jouw familieleden zou maken, zou ik ook niet verwachten dat je staat te juichen. En als je dan niet juicht ga ik ook niet roepen dat je maar gevoel voor humor moet ontwikkelen. Deze persoon zegt toch het geweld af te keuren? Dat is genoeg.
pi_149684210
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:39 schreef SuicideErrorist het volgende:
Je bent hier
Naja, da's ook nog een probleem. 2e en 3e generaties maken, net zoals wij, met evenveel ''recht'' claim op dit land. Dat begrijp ik dan nog wel en in dat opzicht moet je dus opnieuw gaan uitvechten welke normen de leidende moeten worden.
pi_149684218
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:42 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Waarom mag iemand niet gekwetst zijn door een tekening? Als ik vervelende tekeningen over jouw familieleden zou maken, zou ik ook niet verwachten dat je staat te juichen. En als je dan niet juicht ga ik ook niet roepen dat je maar gevoel voor humor moet ontwikkelen. Deze persoon zegt toch het geweld af te keuren? Dat is genoeg.
Om eerlijk te zijn zou mij dat geen fuck kunnen schelen. Een tekening zorgt er niet voor dat degene minder of meer waard is.

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Naja, da's ook nog een probleem. 2e en 3e generaties maken, net zoals wij, met evenveel ''recht'' claim op dit land. Dat begrijp ik dan nog wel en in dat opzicht moet je dus opnieuw gaan uitvechten welke normen de leidende moeten worden.
Ach, mijn bloedlijn hier in de Nederlanden loopt terug tot minstens 1100 (wellicht zelfs verder dan dat) dus ik ben wel in voor een verzetje.

[ Bericht 15% gewijzigd door SuicideErrorist op 15-02-2015 02:30:58 ]
pi_149684223
quote:

[..]

Gekwetst door een tekening ??? Meen je dat nou ? Ben je echt zo'n zacht gekookt eitje ?
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_149684234
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:41 schreef Religieisfacisme het volgende:
De Denen hebben niet gefaald de Europese politiek heeft gefaald. Onze politici zijn politieke correcte struisvogels die de Europese burgers blootstellen aan religieuze extremisten. De weigering van de politieke elite om deze godsdienstwaanzinnige radicalen uit te zetten is ronduit misdadig.
Ik ben soms nog steeds bang dat het een langere termijnplan is geweest welke moslims als middel gebruiken ons te ontvreemden van rechten en cultuur.
  zondag 15 februari 2015 @ 01:45:35 #98
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_149684248
quote:

[..]

Familie is wel iets persoonlijker ofcourse.....
pi_149684261
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:41 schreef Downwards het volgende:
Je zult zien dat Lars Vilks binnenkort in de slachtofferrol kruipt, maar niet voordat hij zwaar beveiligd en riant heeft zitten te genieten van hetgeen hij een gemeenschap heeft aangedaan.
Ik haal dat er dus absoluut niet uit. Welke symptomen van geestesziek haal jij er uit?

En hij leeft al jaren onder beveiliging. En hij verdient een standbeeld. En hij verdient wraak mocht hij ooit gedood worden.
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 01:46:52 #100
88815 The_Emotion
98.3
pi_149684266
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als -ie nog zou leven, zou -ie niet verbaasd zijn, maar eerder trots. Zijn leven stond namelijk in het teken van gewelddadigheden, om over z'n pedoseksuele gedrag nog maar te zwijgen.
Zijn werkelijke bestaan wordt zelfs betwist, omdat de eerste vermeldingen over Mo zo'n 100 jaar later kwam nadat de Islam verspreid werd.
Hoe dan ook, het punt met die paint die ik wou maken is, de huis-tuin en keuken moslim doet hier afstand van. Het zijn weer die opgehitste gekken die weer aan het stunten zijn.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_149684271
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:41 schreef Downwards het volgende:
Er zijn al meerdere aanslagen door moslims uitgevoerd op Lars Viks. Zo leuk zal hij het dus niet vinden. Wat hem anders maakt dan andere cartoonisten die ooit kritische cartoons van de
profeet (TEAB) hebben gemaakt, is dat hij wel doorgaat. Hij heeft het lef om te blijven strijden voor de vrijheid van meningsuiting. Hem beschuldigen in de slachtofferrol te kruipen is te debiel voor woorden.

Je probeert jezelf in een slachtofferrol te krijgen, maar je bent gewoon een laf mannetje die totaal niet begrijpt waar de westerse grondwet voor staat en waarom we die moeten verdedigen.
pi_149684285
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:46 schreef Remqo het volgende:
Zijn werkelijke bestaan wordt zelfs betwist, omdat de eerste vermeldingen over Mo zo'n 100 jaar later kwam nadat de Islam verspreid werd.
Hoe dan ook, het punt met die paint die ik wou maken is, de huis-tuin en keuken moslim doet hier afstand van. Het zijn weer die opgehitste gekken die weer aan het stunten zijn.
Welke label zou je aan BSB toebedelen dan?
pi_149684288
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:44 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zou mij dat geen fuck kunnen schelen. Een tekening zorgt er niet voor dat degene minder of meer waard is.
Het zou je niets doen als iemand specifiek jouw familieleden ongunstig portretteert en die tekeningen vervolgens grootschalig verspreid? Het is echt grootspraak om te doen alsof dat je niets zou doen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:44 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Gekwetst door een tekening ??? Meen je dat nou ? Ben je echt zo'n zacht gekookt eitje ?
Ja, iemand mag zich best gekwetst voelen door een tekening. Ik zeg niet dat ik me snel gekwetst zal voelen door een tekening, maar ik ga niet doen alsof woorden/tekeningen niet kwetsend kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Familie is wel iets persoonlijker ofcourse.....
Tja, religieuzen zien de profeet als meer dan familie.
pi_149684292
RIP en sterkte voor de nabestaanden. Dit gaat weer erg dramatisch.

quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zolang niemand gepakt is en ik nog geen sterk en onderbouwd verhaal onder ogen krijg sluit ik een false flag operatie zeker nog niet uit. Wat dat aan gaat sta ik er helemaal neutraal in. Het kan nog beide kanten op. :{

:') :')
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 01:50:09 #105
88815 The_Emotion
98.3
pi_149684316
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke label zou je aan BSB toebedelen dan?
deze: :{z
- Ian Malcolm
  zondag 15 februari 2015 @ 01:50:22 #106
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149684319
quote:
holy fuck dat verwachte ik niet :o
graag op anoniem
  zondag 15 februari 2015 @ 01:51:16 #107
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149684332
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:50 schreef topdeck het volgende:

[..]

holy fuck dat verwachte ik niet :o
Wat verwachte je dan?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 15 februari 2015 @ 01:51:57 #108
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_149684341
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:51 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat verwachte je dan?
pew pew pew
RED ONS HENNIEGOD
pi_149684344
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:48 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het zou je niets doen als iemand specifiek jouw familieleden ongunstig portretteert en die tekeningen vervolgens grootschalig verspreid? Het is echt grootspraak om te doen alsof dat je niets zou doen.

Dan kan ik ook stellen dat Wodan mijn vader is en Donar mijn neef. En nee, nogmaals, het kan mij niets schelen als jij hen op een negatieve manier afbeeldt.
pi_149684351
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

je bent gewoon een laf mannetje die totaal niet begrijpt waar de westerse grondwet voor staat
Staat voor boete voor AEL-cartoon.
pi_149684362
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:52 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dan kan ik ook stellen dat Wodan mijn vader is en Donar mijn neef. En nee, nogmaals, het kan mij niets schelen als jij hen op een negatieve manier afbeeldt.
Ik geloof er geen ruk van. Natuurlijk zul je er niet om gaan moorden, maar het doet iedereen wel wat als je dierbaren belachelijk worden gemaakt.
pi_149684374
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn al meerdere aanslagen door moslims uitgevoerd op Lars Viks. Zo leuk zal hij het dus niet vinden. Wat hem anders maakt dan andere cartoonisten die ooit kritische cartoons van de
profeet (TEAB) hebben gemaakt, is dat hij wel doorgaat. Hij heeft het lef om te blijven strijden voor de vrijheid van meningsuiting. Hem beschuldigen in de slachtofferrol te kruipen is te debiel voor woorden.

Je probeert jezelf in een slachtofferrol te krijgen, maar je bent gewoon een laf mannetje die totaal niet begrijpt waar de westerse grondwet voor staat en waarom we die moeten verdedigen.
westerse grondwet? oh please, In Frankrijk heeft men na charlie hebdo al vijftig mensen veroordeeld die dachten dat ze recht op vrije meningsuiting hadden.

De satire die verdedigd moet worden:

Satire die verboden wordt:
pi_149684382
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ruk van. Natuurlijk zul je er niet om gaan moorden, maar het doet iedereen wel wat als je dierbaren belachelijk worden gemaakt.
Ben jij nou echt zo'n watje die zich daar niet bij neer zou kunnen leggen? Bovendien is dit jullie land niet dus hoef je niet te doen alsof wij ons aan jullie regels moeten houden omdat er een kans is dat jullie weer eens gekwetst worden.
pi_149684384
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:52 schreef Irakees het volgende:

[..]

En hoeveel mensen zijn er van de AEL geliquideerd vanwege de cartoon? Hoeveel doodsbedreigingen zijn er geuit naar de makers? Wat was de prijs die er op het hoofd kwam van de makers, zoals Lars Viks al jaren heeft?
pi_149684386
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:55 schreef meth1745 het volgende:
n Frankrijk heeft men na charlie hebdo al vijftig mensen veroordeeld die dachten dat ze recht op vrije meningsuiting hadden.
Wut?
pi_149684406
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:56 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo'n watje die zich daar niet bij neer zou kunnen leggen? Bovendien is dit jullie land niet dus hoef je niet te doen alsof wij ons aan jullie regels moeten houden omdat er een kans is dat jullie weer eens gekwetst worden.
Je erbij neerleggen is niet hetzelfde als "het doet mij niets, ik geef geen fuck om wat anderen over mijn familie zeggen". Dat is namelijk de houding die jij stoer probeert te doen overkomen, maar die echt wel genuanceerder zal liggen. Waarom heb je het opeens over "jullie"? En waarom is dit mijn land niet?
pi_149684446
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:52 schreef Irakees het volgende:

[..]

Recht op vrije meningsuiting is nog steeds niet hetzelfde als het recht om te beledigen, er was met die cartoon niet een andere bedoeling dan proberen haat te zaaien en te beledigen, als je dat niet begrijpt is dat toch erg zorgwekkend.
pi_149684449
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je erbij neerleggen is niet hetzelfde als "het doet mij niets, ik geef geen fuck om wat anderen over mijn familie zeggen". Dat is namelijk de houding die jij stoer probeert te doen overkomen, maar die echt wel genuanceerder zal liggen.
Ben jij een directe afstammeling van Mohammed?

Je claimt elke keer dat wij je familie beledigen als wij met de profeet Mohammed spotten.
quote:
Waarom heb je het opeens over "jullie"? En waarom is dit mijn land niet?
Aannemende dat je een immigrant bent (ik wilde het nog in de post editten maar ik was te laat). Ik ken je namelijk verder niet afgezien van wat sporadische posts in andere topics. En nee, het is inderdaad jouw land niet als je hier enkele generaties geleden heen geëmigreerd bent.
pi_149684474
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wut?
quote:
Wave of Arrests in France for ‘Advocating Terrorism’ After Charlie Hebdo Attack

Since the attack in France that left 17 dead in early January, an unprecedented wave of arrests has been unleashed throughout the country for “advocating terrorism” – defending or publicly praising terrorist actions or organizations – characterized by an unprecedented hostility in a country with such a longtime tradition of defending freedom of expression. Authorities have asked judges and prosecutors to show the utmost rigor and firmness when penalizing these types of crimes.

On January 21, 117 criminal proceedings were already initiated against French citizens accused of threatening terrorist acts, incitement of racial hatred, or for advocating terrorism. With the new law from November 2014, this crime – which only affected freedom of the press before – can impose between 5 and 7 years of imprisonment and fines ranging from 75,000¤ to 100,000¤. The new law considers the dissemination of messages on the Internet as an aggravating circumstance. Upon studying the impact of the new law, legislators said that they were not intended “to repress abuses to freedom of expression, but to punish acts that are directly originating terrorist acts.”

But the wild witch hunt in France does not seem to respond to this philosophy. The situation is so serious that not only adults are suffering the rigorous application of this law, but several children have also been in trouble for the same reason. In Seine-en-Marne, four teenagers will appear before juvenile court on March 25 for posting the following message on Facebook: “We are not Charlie nor will we ever be, bunch of whores. You reap what you sow.”

On January 14, a 14-year-old girl was charged in Nantes for telling off public transport officials, saying “We are the Kouachi sisters, we're going to take out Kalashnikov rifles!” In the same city, a 16-year-old young man was arrested and was released on charges for having published a cartoon satirizing the murder of the Charlie Hebdo cartoonists on his Facebook page. Ironically, the cartoon that brought the adolescent to justice parodies a cover of the magazine itself, published in July 2013, and refers to Egyptian army attacks against the Muslim Brotherhood following the coup. In the image below, we can see the original cover on the left and the drawing published by the young detainee on the right:
http://globalvoicesonline(...)harlie-hebdo-attack/
quote:
A string of at least 69 arrests in France this week on the vague charge of “defending terrorism” (“l’apologie du terrorisme”) risks violating freedom of expression, Amnesty International said.

All the arrests appear to be on the basis of statements made in the aftermath of the deadly attacks against the magazine Charlie Hebdo, a kosher supermarket and security forces in Paris on 7 and 9 January.

“In a week in which world leaders and millions around the world have spoken out in defence of freedom of expression, the French authorities must be careful not to violate this right themselves,” said John Dalhuisen, Europe and Central Asia Programme Director at Amnesty International.

“How the French authorities act in the aftermath of the horrific killings is the litmus test for its commitment to human rights for all.”

The arrests and prosecutions are the first to be carried out under the new November 2014 counterterrorism law. They are based on a criminal code article under which “inciting” or “defending” terrorism carries a sentence of up to five years in prison and a fine of EUR 45,000, and up to seven years and a EUR 100,000 fine if it involved posting something online.

While “incitement” and “defence of terrorism” were already offences in France, the November 2014 law moved them from the press law to the criminal code. This means the process can be fast-tracked by the authorities, which has happened in several of this week’s cases.

Besides the highly publicized case of comedian Dieudonné M’bala M’bala, examples of cases include a man shouting in the street “I am proud to be a Muslim, I do not like Charlie, they were right to do that”, as well as an intoxicated man who, upon his arrest for drunk driving, allegedly told the police “there should be more Kouachi; I hope you will be next.”

Another case involves a 21-year-old who was caught without a ticket on a tram, and subsequently sentenced to 10 months in prison for allegedly saying, “The Kouachi brothers is just the beginning; I should have been with them to kill more people.”

A number of cases have already been prosecuted and led to convictions under an expedited procedure.

The arrests, investigations and convictions follow a circular issued on Monday 12 January in which Minister of Justice Christiane Taubira instructed prosecutors that “words or wrongdoing, hatred or contempt, uttered or committed against someone because of their religion must be fought and pursued with great vigour”.

Governments have an obligation under international human rights law to prohibit advocacy of national, racial or religious hatred that constitutes incitement to discrimination, hostility or violence. But vaguely-defined offences such as “defence of terrorism” risk criminalizing statements or other forms of expression which, while undoubtedly offensive to many, fall well short of inciting others to violence or discrimination.

International treaties on the prevention of terrorism require criminalization of incitement to commit a terrorist offence. However, there is a risk that notions such as "defence of terrorism” will be used to criminalize statements made without the necessary element of intent and the direct and immediate likelihood that they would prompt such violence.

Some of the recently reported cases in France may cross the high threshold of expression that can legitimately be prosecuted. Others, however offensive the statements made, do not.

“Freedom of expression does not have favourites. Now is not the time for knee-jerk prosecutions, but measured responses that protect lives and respect the rights of all,” said John Dalhuisen.
https://www.indybay.org/newsitems/2015/01/17/18767056.php
pi_149684495
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:02 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ben jij een directe afstammeling van Mohammed?

Je claimt elke keer dat wij je familie beledigen als wij met de profeet Mohammed spotten.

[..]

Aannemende dat je een immigrant bent (ik wilde het nog in de post editten maar ik was te laat). Ik ken je namelijk verder niet afgezien van wat sporadische posts in andere topics.
Ik claim nergens dat mijn familie wordt beledigd. Ik verdedig alleen de stelling dat het voor moslims voelt alsof hun familie wordt beledigd als de profeet wordt beledigd en dat ik me dus kan voorstellen dat ze dat als kwetsend zien. En voor je begint met beschuldigingen dat ik terrorisme goedkeur, dat heeft daar niet mee van doen. Ik kwam op voor iemand die zich beledigt voelde, maar toch het geweld afzwoor. Die werd door jou namelijk aan de kant gezet als een watje dat toch maar beter gewoon kon lachen om de belediging van wat hij als heilig beschouwt. Ik ben overigens geen immigrant, 100% Nederlands, voor wat het waard is.
pi_149684501
Ook een schietpartij bij een synagoge in Denemarken.
pi_149684506
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alle ''religieuze'' normen die wij hier hanteren komen niet uit die religies zelf.
Er zijn tal van religieuze normen die overduidelijk wel botsen met de westerse.
Een religieus iemand die de westerse waarden die botsen met de religieuze oké vindt gelooft niet oprecht óf die bepaalde normen zijn niet belangrijk (tov van andere, zoals; pas je aan in je gastland (is b.v. een citaat in de Koran).
Westerse normen en waarden kunnen allemaal binnen religies worden gebruikt, maar vergeet in ieder geval niet dat de normen en waarden zoals wij die kennen mede dankzij religies in de huidige interpretatievorm herkenbaar zijn, en mede daarom is het belangrijk dat we de enorme waarde van religies blijven zien en accepteren.
pi_149684508
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Je erbij neerleggen is niet hetzelfde als "het doet mij niets, ik geef geen fuck om wat anderen over mijn familie zeggen". Dat is namelijk de houding die jij stoer probeert te doen overkomen, maar die echt wel genuanceerder zal liggen. Waarom heb je het opeens over "jullie"? En waarom is dit mijn land niet?
Die cartoons zeggen eigenlijk en voornamelijk één ding: wij delen jullie belevenis van Mohammed niet, wij erkennen hem niet op dezelfde wijze als jullie dat doen. Als een moslim vervolgens zegt; ''Hij is net als familie voor ons'', zegt de cartoonist weer; ''Dat is een fout in jouw denken.'' En daar ligt weer de uiteindelijk kern van het probleem; we zijn het oneens over het leven, over de basis ervan (zijn we afhankelijk van Allah of niet?); over wat belangrijk is en niet. Als jij dus zegt; ''Mijn belevenis is zo belangrijk dat jij me moet bedwingen'', zeg je gelijktijdig; ''jouw belevenis van het leven is minderwaardig.''
  zondag 15 februari 2015 @ 02:08:41 #124
168304 Mani89
pi_149684538
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:05 schreef Inspireme het volgende:
Ook een schietpartij bij een synagoge in Denemarken.
Dat weten we.
pi_149684545
quote:
Thanks.

Zéér kwalijke zaak. Het is een antwoord op het bekende probleem; hoe kom je af van zij die van (bepaalde) vrijheden af willen zonder die vrijheden in te perken. Een foute w.m.b.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 02:11:00 ]
pi_149684549
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die cartoons zeggen eigenlijk en voornamelijk één ding: wij delen jullie belevenis van Mohammed niet, wij erkennen hem niet op dezelfde wijze als jullie dat doen. Als een moslim vervolgens zegt; ''Hij is net als familie voor ons'', zegt de cartoonist weer; ''Dat is een fout in jouw denken.'' En daar ligt weer de uiteindelijk kern van het probleem; we zijn het oneens over het leven, over de basis ervan (zijn we afhankelijk van Allah of niet?); over wat belangrijk is en niet. Als jij dus zegt; ''Mijn belevenis is zo belangrijk dat jij me moet bedwingen'', zeg je gelijktijdig; ''jouw belevenis van het leven is minderwaardig.''
Oneens. Als iemand jouw moeder een hoer noemt, neem je dan genoegen met de uitleg dat diegene "een andere belevenis van jouw moeder" heeft? Dat is namelijk impliciet wat je zegt. De cartoonist moet vooral zijn grappen maken over profeten, Allah en wie dan ook. Maar dat betekent toch niet dat moslims de cartoons geweldig moeten vinden of anders naar een gesticht moeten? Overigens ben ik zelf een groot tegenstander van elke vorm van religie, maar ik ben niet inhumaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 02:09:29 #127
168304 Mani89
pi_149684553
Alle ramen en deuren dicht. #oorlog
rConflictNews twitterde op zondag 15-02-2015 om 01:28:51 Danish police: Not safe to be outside in the central Copenhagen right now, reports Danish TV2 - @MortenFrich reageer retweet
pi_149684558
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:05 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik claim nergens dat mijn familie wordt beledigd. Ik verdedig alleen de stelling dat het voor moslims voelt alsof hun familie wordt beledigd als de profeet wordt beledigd en dat ik me dus kan voorstellen dat ze dat als kwetsend zien. En voor je begint met beschuldigingen dat ik terrorisme goedkeur, dat heeft daar niet mee van doen.
Daar ben ik nog geen enkele keer over begonnen in deze discussie met jou. Sterker nog, daarom begon ik bij Bansheeboy met 'als man tot man' omdat ik even dat religeuze aan de kant wilde schuiven en ik verwacht ook helemaal niet dat iedere moslim terrorisme oid goedkeurt.

quote:
Ik kwam op voor iemand die zich beledigt voelde, maar toch het geweld afzwoor. Die werd door jou namelijk aan de kant gezet als een watje dat toch maar beter gewoon kon lachen om de belediging van wat hij als heilig beschouwt. Ik ben overigens geen immigrant, 100% Nederlands, voor wat het waard is.
Dat maakt verder niets uit maar je moet begrijpen dat je in zo'n topic als dit ook maar een naam bent. Ik ken je verder niet.
pi_149684583
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:09 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Daar ben ik nog geen enkele keer over begonnen in deze discussie met jou. Sterker nog, daarom begon ik bij Bansheeboy met 'als man tot man' omdat ik even dat religeuze aan de kant wilde schuiven en ik verwacht ook helemaal niet dat iedere moslim terrorisme oid goedkeurt.

[..]

Dat maakt verder niets uit maar je moet begrijpen dat je in zo'n topic als dit ook maar een naam bent. Ik ken je verder niet.
Ik denk dat we het hoofdzakelijk gewoon eens zijn. Namelijk dat een tekening nooit een reden kan zijn voor geweld.
pi_149684584
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:08 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat weten we.
3 gewonden.
  zondag 15 februari 2015 @ 02:12:27 #131
168304 Mani89
pi_149684603
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:11 schreef Inspireme het volgende:

[..]

3 gewonden.
Yup.
pi_149684610
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:09 schreef Childofthe90s het volgende:
Oneens. Als iemand jouw moeder een hoer noemt, neem je dan genoegen met de uitleg dat diegene "een andere belevenis van jouw moeder" heeft? Dat is namelijk impliciet wat je zegt. De cartoonist moet vooral zijn grappen maken over profeten, Allah en wie dan ook. Maar dat betekent toch niet dat moslims de cartoons geweldig moeten vinden of anders naar een gesticht moeten? Overigens ben ik zelf een groot tegenstander van elke vorm van religie, maar ik ben niet inhumaan.
Jij redeneert nu vanaf het punt alsof het een absolute zekerheid is dat Mohammed een profeet was en dat is precies wat betwijfelt wordt. Maw: wij betwijfelen of Mohammed überhaupt wel ''jouw moeder'' is; wij gaan niet akkoord met die premisse. Dát was mijn punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 02:13:10 ]
pi_149684614
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:11 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat we het hoofdzakelijk gewoon eens zijn. Namelijk dat een tekening nooit een reden kan zijn voor geweld.
Klopt. En ik kan wel enigszins 'begrip' opbrengen dat iemand zich beledigd kan voelen maar ik vind het zelf juist van kracht getuigen als iemand het gewoon naast zich neerlegt. En daar draait het nu vooral om. Hoe men er mee omgaat. Dat laat juist zien wat voor iemand je bent. Als iemand gaat protesteren tegen de vrijheid van meningstuiting of naar een geweer grijpt omdat iemand een afbeelding maakt van de profeet die niet eens de zijne is, is dat in mijn ogen bijzonder zwak en een gebrek van degene.

Een 'jouw moeder' opmerking is ook alleen maar iets waard als je er iets van aantrekt en je je beledigd voelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SuicideErrorist op 15-02-2015 02:24:33 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 02:16:33 #134
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149684655
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:51 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat verwachte je dan?
k klikte toevallig zonder youtube titel te lezen en was vergeten dat ik deze tab aan had. Ineens die knallen, damn.
graag op anoniem
pi_149684668
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij redeneert nu vanaf het punt alsof het een absolute zekerheid is dat Mohammed een profeet was en dat is precies wat betwijfelt wordt. Maw: wij betwijfelen of Mohammed überhaupt wel ''jouw moeder'' is; wij gaan niet akkoord met die premisse. Dát was mijn punt.
Sterker nog, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Mohammed geen profeet was, maar gewoon een oorlogsheld/misdadiger (ligt eraan vanaf welke kant bezien). Zelfs dan kan iemand het wel zo zien en er zich door beledigd voelen. En dat mag iemand, dat lucht soms ook gewoon lekker op. Vervolgens ga je gewoon weer verder met je dagelijkse bezigheden en leg je het, zoals SuicideErrorist zegt, naast je neer.
pi_149684688
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:17 schreef Childofthe90s het volgende:
Sterker nog, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Mohammed geen profeet was, maar gewoon een oorlogsheld/misdadiger (ligt eraan vanaf welke kant bezien). Zelfs dan kan iemand het wel zo zien en er zich door beledigd voelen. En dat mag iemand, dat lucht soms ook gewoon lekker op. Vervolgens ga je gewoon weer verder met je dagelijkse bezigheden en leg je het, zoals SuicideErrorist zegt, naast je neer.
Ik probeerde alleen uit te leggen waarom die vergelijking ''moeder/profeet'' niet vanzelfsprekend opgaat... en eigenlijk voorbij gaat aan het punt van de cartoons.
pi_149684705
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik probeerde alleen uit te leggen waarom die vergelijking ''moeder/profeet'' niet vanzelfsprekend opgaat... en eigenlijk voorbij gaat aan het punt van de cartoons.
Ik begrijp je punt ook wel hoor. Iemand kiest ervoor de profeet als familie te zien, terwijl iemand er niet voor kiest van iemand familie te zijn.
pi_149684721
Vast weer zo'n "Joods complot".
pi_149684753
Triest dat de Joodse bevolking weer te maken krijgt met de door moslims aangeleerde Jodenhaat.
pi_149684784
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

Waar komen dan al die verhalen over zijn gewelddadigheden en vele vrouwen (nou ja... meisjes) vandaan? Allemaal verzonnen? Dat moeten perverse geesten zijn geweest zeg...
pi_149685079
Net terug van carnaval,
Maar dus nog een schietpartij bij een synagoge?

Lijkt veel op de aanslagen in Parijs
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 03:08:10 #142
88815 The_Emotion
98.3
pi_149685081
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar komen dan al die verhalen over zijn gewelddadigheden en vele vrouwen (nou ja... meisjes) vandaan? Allemaal verzonnen? Dat moeten perverse geesten zijn geweest zeg...
Min of meer wel ja, er van uitgaande dat het in die regio al millennia al gevochten werd, ver voordat de islam zijn intrede deed. Ik kijk er niet raar van op dat het uithuwelijken van kinderen voor de islam ook voorkwam, het gebeurde ook in middeleeuws Europa wat je niet in de geschiedenisboekjes terug ziet.
Dat het nog steeds toegepast wordt in de Arabische wereld vind ik zelf ook verwerpelijk.
Zelf denk ik dat Mo net zo'n symbolisch figuur is als Jezus voor de Christenen, alleen Jezus mag wel uitgebeeld worden, het liefst als de liefdevolle, maar treurige hipster met doordringende ogen
- Ian Malcolm
pi_149685093

[ Bericht 52% gewijzigd door Houtenbeen op 15-02-2015 03:13:27 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 03:12:59 #144
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149685104
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:10 schreef Houtenbeen het volgende:
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 01:40:19 BREAKING: Danish military deployed in central Copenhagen. reageer retweet
Duitse politie bewaakt de grensovergangen

Waarom nou perse vanavond, net met carnaval
Er worden elke dag mensen doodgeschoten joh
pi_149685113
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 01:40:19 BREAKING: Danish military deployed in central Copenhagen. reageer retweet
RTLNieuwsnl twitterde op zondag 15-02-2015 om 02:33:29 Duitse politie controleert auto’s uit Denemarken bij de grens http://t.co/71gj4qhhIT http://t.co/a9RPgxgFA8 reageer retweet
pi_149685129
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:12 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Er worden elke dag mensen doodgeschoten joh
  zondag 15 februari 2015 @ 03:18:17 #147
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149685134
Het feit dat moslims een analfabeet die met geweld mensen onderdrukte en uitmoorden zien als hun profeet en belangrijker vinden dan hun eigen bestaande familie geeft alleen maar aan hoe erg het gebrek aan realiteitsbesef is.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 15 februari 2015 @ 03:20:10 #148
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149685149
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:16 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

ohja nu is het opeens weer erg omdat "moslims" de daders zijn, vergeten sorry
  zondag 15 februari 2015 @ 03:20:16 #149
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149685152
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:08 schreef Remqo het volgende:

[..]

Min of meer wel ja, er van uitgaande dat het in die regio al millennia al gevochten werd, ver voordat de islam zijn intrede deed. Ik kijk er niet raar van op dat het uithuwelijken van kinderen voor de islam ook voorkwam, het gebeurde ook in middeleeuws Europa wat je niet in de geschiedenisboekjes terug ziet.
Dat het nog steeds toegepast wordt in de Arabische wereld vind ik zelf ook verwerpelijk.
Zelf denk ik dat Mo net zo'n symbolisch figuur is als Jezus voor de Christenen, alleen Jezus mag wel uitgebeeld worden, het liefst als de liefdevolle, maar treurige hipster met doordringende ogen
Het is vrij algemeen bekend dat 15-16 jarige al sinds de romeinse tijd tot ver in de nadagen van de british empire werden uitgehuwelijkt in Europa hoor.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_149685159
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:07 schreef LelijKnap het volgende:

- Carnaval
- Zaterdagavond
- Te weinig doden

??
Carnaval *O*
pi_149685160
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Excuses aanvaard, dwaas.
pi_149685165
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een ogenschijnlijk islamitisch motief is. Als een moslim iemand doodschiet tijdens een overval (met als doel geld winnen bv) dan boeit men het een stuk minder.
pi_149685173
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:23 schreef LelijKnap het volgende:
quote:
Maar is dus nog een tweede schietpartij geweest?
pi_149685179
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[..]

Maar is dus nog een tweede schietpartij geweest?
Ja, er is nog iemand doodgeschoten in/rondom een synagoog.
pi_149685182
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het is vrij algemeen bekend dat 15-16 jarige al sinds de romeinse tijd tot ver in de nadagen van de british empire werden uitgehuwelijkt in Europa hoor.
En in Rock'n'Roll.
Bill Wyman van de Stones, toen 47, met Mandy Smith, 13.
Jerry Lee Lewis trouwde z'n dertienjarige nicht.
...
pi_149685184
Synagoog is gewoon toevallig overigens. Heeft niets met het motief en het belang van de daad te maken. Gewoon een van de vele doden.
pi_149685187
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Drie* waarvan één in het hoofd.
  zondag 15 februari 2015 @ 03:26:54 #158
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149685188
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een ogenschijnlijk islamitisch motief is. Als een moslim iemand doodschiet tijdens een overval (met als doel geld winnen bv) dan boeit men het een stuk minder.
ja die 3 moslims in usa waren ook "ogenschijnlijk" een islamitisch motief
pi_149685200
quote:

[..]

Zelfde dader of weten ze dat nog niet?
pi_149685202
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:26 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Drie* waarvan één in het hoofd.
Er was er toch maar een overleden?
pi_149685205
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:28 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Zelfde dader of weten ze dat nog niet?
Geen idee. Lijkt me wel waarschijnlijk.
  Redactie Frontpage zondag 15 februari 2015 @ 03:29:23 #162
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_149685207
quote:

[..]

Er is (nog) niemand doodgeschoten, wel 3 gewonden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 03:30:44 #163
88815 The_Emotion
98.3
pi_149685212
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Daar geef ik je ook gelijk in, als voorbeeld de Habsburgers waren daar goed in: Trouw met mijn dochter, maar dan wil ik dat stukkie land hebben.
Om het simpelweg te zeggen.

Maar we dwalen af.
Het draait om boze moslims en stomme tekeningen.
- Ian Malcolm
pi_149685215
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er was er toch maar een overleden?
Ja, bij die aanslag van vanmiddag maar bij die synagoge zijn er drie mensen neergeschoten.
  zondag 15 februari 2015 @ 03:34:20 #165
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149685230
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:26 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

ja die 3 moslims in usa waren ook "ogenschijnlijk" een islamitisch motief
Slaat nergens op. In nederland schieteb moslims ook mensen dood , maar daar zit ook geen islamitisch motief achter, dus geen (religieus);terrorisme. Dat was wss in de usa ook zo. Maar moslims huilen echt om alles en kruipen graag in het slachtofferrol. Zelfreflectie is ver te zoeken.

Tot zover mijn bijdrage.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_149685237
Islam (of islamitische staten) = fascistisch?

1. Krachtige en doorgedreven -
fascistische regimes neigen constant gebruik te maken van patriottische motto's, slogans, symbolen,
liederen en andere parafernalia

Check

2. Minachting voor de erkenning van de rechten van de mens -

Check

3. Identificatie van vijanden /zwarte schapen als een eenmakende factor

Check: ongelovige, kapitalisten, westerlingen, communisten, homo's, christenen, boeddhisten en joden

5. Ongebreideld Sexisme - De regeringen van de fascistische landen hebben de neiging bijna uitsluitend door mannen te worden gedomineerd. Onder fascistische regimes worden de
traditionele rolpatronen strakker. Echtscheiding, abortus en homoseksualiteit worden onderdrukt en de staat wordt voorgesteld als de ultieme hoeder van het gezin.

Check check check

6. Gecontroleerde Massamedia - Soms worden de media rechtstreeks gecontroleerd door de regering, maar in andere gevallen worden de media indirect gecontroleerd door de regelgeving van die overheid
of door sympatiserende media-zegsmannen en leidinggevenden.

Check

8. Religie en regering zijn met mekaar verweven - regeringen in fascistische landen neigen gebruik te maken van de meest voorkomende godsdienst in de natie als een instrument om de publieke opinie te manipuleren.

Check. Sterker regering=religie

11. Minachting voor de intellectuelen en de Kunsten - Fascistische landen neigen een open vijandigheid voor hoger onderwijs en de academische wereld aan te moedigen en te tolereren . Het is niet ongebruikelijk voor hoogleraren en andere academici te worden gecensureerd of zelfs gearresteerd. Vrije meningsuiting in de Kunsten en Letteren wordt openlijk aangevallen.

CHECK

12. Obsessie voor Misdaad en straf - Onder fascistische regimes krijgt de politie haast onbeperkte macht om wetten af te dwingen. De mensen zijn vaak bereid om misbruiken bij de politie over het hoofd te zien en zijn zelfs bereid hun burgerlijke vrijheden in te perken in naam van vaderlandsliefde. Er is vaak een nationale politie met een vrijwel onbeperkte macht in fascistische naties.

CHECK
pi_149685250
Begint wel op Parijs te lijken, eerst een aanval op een cartoonist daarna op een Joods doel.
pi_149685274
Om 4.00 een nieuwe persconferentie
pi_149685296
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Om 4.00 een nieuwe persconferentie
Welke site zal 't als eerst vertaald/samengevat hebben?
pi_149685305
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke site zal 't als eerst vertaald/samengevat hebben?
Tv2 en dan google translate
http://nyhederne.tv2.dk/k(...)sendt-til-koebenhavn
pi_149685399
Zat er iets note-waardig bij?
  Forum Admin zondag 15 februari 2015 @ 04:02:49 #172
232445 crew  Specularium
pi_149685415
Wat posts weg, hoeft allemaal niet hier.
pi_149685443
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 04:04:57 BREAKING: Police confirm at press conference that one of the wounded from the synagogue shooting in Copenhagen has died. reageer retweet
2 doden in totaal dus, 1 bij de bijeenkomst en 1 bij de synagoge
pi_149685447
nvm

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 04:10:09 ]
pi_149685469
quote:
04:09
De politie benadrukt dat er een algemeen verbod op de beweging van de binnenstad, maar sommige plaatsen zijn nog in isolement.

04:08
Het is niet bekend of de twee incidenten zijn met elkaar verbonden. Het is natuurlijk te denken, zeggen de politie, maar op dit moment weten we het.

04:07
In verband met de schietpartij in Krystalgade, zodat de politie zei dat er politieagenten te herkennen wanneer een persoon aankomt en scheuten. Men wordt geraakt in het been en wordt geraakt in de arm. Beiden zijn buiten levensgevaar.

04:05
Het is niet bekend of er een daad mannen.

04:05
De politie zei op de persconferentie dat de man nog werkt op de plaats delict op Krudttønden. Drie politieagenten raakten gewond, maar heeft of in behandeling is, en ze zijn buiten levensgevaar.

04:04
De politie bevestigt nu dat een persoon is gedood na een schietpartij in Krystalgade in Kopenhagen tegen de Joodse synagoge.

03:54
Ritzau schrijft dat de politie wordt verwacht om te komen met belangrijk nieuws op de persconferentie om 04:00.
  zondag 15 februari 2015 @ 04:14:44 #176
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149685480
allah ackbar
graag op anoniem
pi_149685487
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Het is niet bekend of er een daad mannen.
:?
pi_149685490
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

:?
Translate is niet zo goed :P

Maar ze bedoelen het is niet bekend of het dezelfde dader is
pi_149685494
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:17 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Translate is niet zo goed :P

Maar ze bedoelen het is niet bekend of het dezelfde dader is
Tsja, het blijft een Belg hè.
pi_149685501
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:18 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Tsja, het blijft een Belg hè.
}:| }:| }:|
pi_149685503
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

}:| }:| }:|
:D
pi_149685590
Je zou je als Jood zijnde toch extreem onveilig moeten voelen momenteel in Europa.
pi_149685628
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je zou je als Jood zijnde toch extreem onveilig moeten voelen momenteel in Europa.
Het is dan ook geen verrassing dat we de grootste golf van emigratie van joden naar Israel zien sinds de Tweede Wereldoorlog. Allemaal dankzij 't Ultieme Verraad.
pi_149685631
AFP twitterde op zondag 15-02-2015 om 05:40:53 #BREAKING: Copenhagen police fire shots near train station, person hit reageer retweet
I´m back.
pi_149685632
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 04:06 schreef Houtenbeen het volgende:
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 04:04:57 BREAKING: Police confirm at press conference that one of the wounded from the synagogue shooting in Copenhagen has died. reageer retweet
2 doden in totaal dus, 1 bij de bijeenkomst en 1 bij de synagoge
Fuck.
I´m back.
pi_149685635
quote:
Niet alleen, denk ik.
I´m back.
pi_149685637
Zijn er twee gun attacks geweest?

moelhoej twitterde op zondag 15-02-2015 om 05:42:06 #Kopenhagen Police have shot a person in Copenhagen hours after two separate gun attacks http://t.co/kM0lr3hXol http://t.co/aNzKSNifiE reageer retweet
I´m back.
pi_149685638
Nog een sidenote: Het Deense equivalent van Carnaval (in Denemarken is het voornamelijk een kinderfeest in de trant van Halloween) gaat vandaag van start. Dat wordt gezellig voor die kinderen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fastelavn
pi_149685641
Er is dus nog een synagoge onder vuur genomen.
I´m back.
pi_149685642
quote:
9s.gif Op zondag 15 februari 2015 05:50 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nog een sidenote: Het Deense equivalent van Carnaval (in Denemarken is het voornamelijk een kinderfeest in de trant van Halloween) gaat vandaag van start. Dat wordt gezellig voor die kinderen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fastelavn
pi_149685643
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 05:55 schreef Ryan3 het volgende:
Er is dus nog een synagoge onder vuur genomen.
Wat?! Bron graag.
pi_149685646
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 05:55 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Wat?! Bron graag.
quote:
The second attack took place outside the Jewish synagogue in Krystalgade in the center of Copenhagen. A civilian male was shot in the head and killed. Two police officers were hit in arm and leg.
bron
I´m back.
pi_149685648
5 gewonden en 2 doden dus.
I´m back.
pi_149685652
PzFeed twitterde op zondag 15-02-2015 om 05:40:26 COPENHAGEN TERROR- 1 dead, 3 injured at cafe- 1 dead, 2 injured at synagogue- NEW: 1 person shot at train station reageer retweet
I´m back.
pi_149685661
Ja, maar dat is dus de aanslag op het café waar de cartoonist was en de synagoge. Er is dus één synagoge onder vuur genomen (ik dacht dat je het over een tweede synagoge had).
pi_149685664
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ja, maar dat is dus de aanslag op het café waar de cartoonist was en de synagoge. Er is dus één synagoge onder vuur genomen (ik dacht dat je het over een tweede synagoge had).
Door dezelfde dader, volgens mij. En daar 1 dode en 2 gewonden.
Die dader is nu doodgeschoten door Deense politie.
I´m back.
pi_149685665
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
1 synagoge idd.
I´m back.
pi_149685667
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Door dezelfde dader, volgens mij. En daar 1 dode en 2 gewonden.
Die dader is nu doodgeschoten door Deense politie.
Al met al een zeer treurige dag voor Denemarken. Wat één zo'n dwaas (voor zover we weten) kan aanrichten, ongelooflijk. Ik heb zelfs verhalen gehoord over enkele burgers die met jachtwapens Kopenhagen in zijn gegaan om op de dader te jagen.
pi_149685677
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:17 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Al met al een zeer treurige dag voor Denemarken. Wat één zo'n dwaas (voor zover we weten) kan aanrichten, ongelooflijk.
Ja, zonder meer, en ook wat treuriger nog dan we dachten. Eerst naar een bijeenkomst gaan waar mensen vrijheid van meningsuiting bediscussiëren, 1 dode, en dan vervolgens naar synagoge gaan om nog iemand neer te knallen, 1 dode, omdat-ie een Jood is kennelijk. Treurnis straalt er van af, leg het maar uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 15-02-2015 06:33:10 ]
I´m back.
pi_149685689
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zonder meer, en ook wat treuriger nog dan we dachten. Eerst naar een bijeenkomst gaan waar mensen vrijheid van meningsuiting bediscussiëren, 1 dode, en dan vervolgens naar synagoge gaan om nog iemand neer te knallen, 1 dode, omdat-ie een Jood is kennelijk. Treurnis straalt er van af, leg het maar uit.
't Was 's nachts, die schietpartij aan de synagoge, slachtoffer kan eender wie zijn, hoeft niet noodzakelijk een jood te zijn.
pi_149685692
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

't Was 's nachts, die schietpartij aan de synagoge, slachtoffer kan eender wie zijn, hoeft niet noodzakelijk een jood te zijn.
Iemand die zomaar rond liep daar? En ook twee gewonden?
Was het wel nacht btw?
I´m back.
pi_149685708
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iemand die zomaar rond liep daar? En ook twee gewonden?
Was het wel nacht btw?
de twee gewonden waren agenten, de dode een burger. Het eerste bericht over de tweede schietpartij werd om 1:22 in dit topic gepost.
quote:
The second attack, adjacent to a synagogue in the Krystalgade area of Copenhagen, left a male civilian dead, and two officers with wounds to the arms and legs, police said. The wounded officers were receiving treatment. Police spokesman Allan Wadsworth-Hansen said that is was unclear if the attack at the synagogue was related to the attack at the free speech event.

The identity of the victim had not been released.
http://www.huffingtonpost(...)ogue-_n_6685512.html
pi_149685715
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 06:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

de twee gewonden waren agenten, de dode een burger. Het eerste bericht in dit topic over de tweede schietpartij werd om 1:22 gepost.

[..]

http://www.huffingtonpost(...)ogue-_n_6685512.html
Ja, dus 1ste schietpartij bij café 1 dode en 3 gewonden.
2de schietpartij bij synagoge 1 dode en 2 gewonden, toch?
2 schietpartijen dus.
Daarna iemand bij een station doodgeschoten door politie, wrs schutter in schietpartij 1 en 2?
________________________________________________________________________ +
2 doden en 5 gewonden Kafir
1 dode voor Allah, hij alles weten zijn naam zij geprezen. Allah hij alles weten hij beste mensen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ryan3 op 15-02-2015 07:12:31 ]
I´m back.
pi_149685978
En weer iemand erbij die kwaad omdat er toch geen 72 maagden blijken te zijn en het allemaal toch voor niks was :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_149686252
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:51 schreef TLC het volgende:
En weer iemand erbij die kwaad omdat er toch geen 72 maagden blijken te zijn en het allemaal toch voor niks was :D
Ik gok dat ze daarvoor ook een demo organiseren? *O*
pi_149686481
pi_149686494
nbbrk twitterde op zondag 15-02-2015 om 09:35:44 Dode aan synagoge in #Kopenhagen was "Joodse man die gemeenschapsdienst bewaakte tijdens Bat-Mitzva" http://t.co/U4sgx5mimT reageer retweet
pi_149686566
Mooi, die dader is ook dood :).
pi_149686589
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:53 schreef Smack10 het volgende:
nbbrk twitterde op zondag 15-02-2015 om 09:35:44 Dode aan synagoge in #Kopenhagen was "Joodse man die gemeenschapsdienst bewaakte tijdens Bat-Mitzva" http://t.co/U4sgx5mimT reageer retweet
;(
pi_149686776
nbbrk twitterde op zondag 15-02-2015 om 10:00:18 #Kopenhagen - Wachten op meer details over neergeschoten vermoedelijke dader. Volgens getuige Arabische taal gehoord http://t.co/EQOqecyTjw reageer retweet
Schreeuwde hij zeker "islam is vrede".
pi_149686877
quote:
Copenhagen shootings timeline

15:30 Saturday: A gunman fires an automatic weapon through the windows of the Krudttonden cultural centre, killing a 55-year-old man and wounding three police officers.

01:00 Sunday: Gunman opens fire outside a synagogue in Krystalgade where a Bar Mitzvah ceremony is taking place. A Jewish man at the entrance is killed and two police officers wounded.

05:00 Sunday: Police shoot the suspected gunman dead after staking out an address in the Norrebro district.

(All times local)
http://www.bbc.com/news/world-europe-31475803
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_149686942
Het is nu natuurlijk wachten op een uitspraak van Rutte over zijn Turkse schoonmaker waar hij diep respect voor heeft.

Dat Turken bijna niet radicaliseren vergeten we nu maar even. :')
pi_149687624
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:27 schreef Smack10 het volgende:
Het is nu natuurlijk wachten op een uitspraak van Rutte over zijn Turkse schoonmaker waar hij diep respect voor heeft.

Dat Turken bijna niet radicaliseren vergeten we nu maar even. :')
Is er wat bekend over zijn afkomst dan?
pi_149687701
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:15 schreef Djibril het volgende:

[..]

Is er wat bekend over zijn afkomst dan?
Arabisch uiterlijk etc.

Lees topic maar door.
pi_149687760
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Arabisch uiterlijk etc.

Lees topic maar door.
I know, maar omdat jij het over turken had dacht ik dat je er meer over wist. Ara isch is nog beetje vaag.
pi_149687827
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:22 schreef Djibril het volgende:

[..]

I know, maar omdat jij het over turken had dacht ik dat je er meer over wist. Ara isch is nog beetje vaag.
Nee, ik zei dat Turken vaak geen verdachte van terrorisme zijn maar daar naar wordt gerefereerd als zijnde "mijn Turkse buurman blabalbla".

Ik zou als Turk eerder beledigt zijn in dat geval.
pi_149688405
pi_149690490
RTLNieuwsnl twitterde op zondag 15-02-2015 om 12:47:58 In het Duitse Braunschweig is de carnavalsoptocht afgelast om terreurdreiging met islamitische achtergrond http://t.co/dmcdrRVRUs reageer retweet
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 13:28:54 BREAKING: Unconfirmed; Two car bombs found along carnival parade in Germany's Braunschweig. (@L0gg0l) reageer retweet

[ Bericht 31% gewijzigd door Houtenbeen op 15-02-2015 13:30:39 ]
pi_149690686
De verdachte:
pi_149691334
quote:
Ja. Niet voor niets emigreren er veel. In Frankrijk zeggen ze weleens dat elke Franse Jood al is geëmigreerd of concrete plannen heeft om te emigreren.

In Braunschweig is vanwege de terreurdreiging een grote carnavalsoptocht afgelast. Zo leidt het steeds meer tot het gedwongen aan moeten passen van het dagelijks leven: publieke personen moeten hun woorden wikken en wegen, een debat is kennelijk niet veilig, Joodse mensen zijn vogelvrij, een carnavalsoptocht wordt afgelast of gaat door met kogelvrije vesten (Aalst), etc.
pi_149695147
Tijdens een nieuwe politieoperatie zijn 2 mensen opgepakt in een internetcafé in Kopenhagen

NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 16:01:22 UPDATE: At least two people are reported now arrested in Norrebro Copenhagen cafe. TV 2 reageer retweet
pi_149695234
quote:
Klopt er zijn nogal wat moslims die de 'Endlösung der Judenfrage' proberen af te maken.
pi_149697786
Dader is niet in Syrie geweest, geen handlangers. Oftewel hij is door internetsites opgejut. Toch jammer van zo'n knul, in z'n zolderkamer helemaal holderdebolder geraakt door haatsites. Vriend en vijand moet het er toch over eens zijn om die sites een keer aan te pakken.
pi_149697869
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
Dader is niet in Syrie geweest, geen handlangers. Oftewel hij is door internetsites opgejut. Toch jammer van zo'n knul, in z'n zolderkamer helemaal holderdebolder geraakt door haatsites. Vriend en vijand moet het er toch over eens zijn om die sites een keer aan te pakken.
Welke haatsites?
pi_149697895
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:09 schreef Irakees het volgende:

[..]

Welke haatsites?
Ik kom er niet op maar ik neem aan dat er talloze in de lucht zijn.
pi_149697989
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zoals dewarereligie.nl
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149698101
quote:
Tsja, mensen die dat willen lezen, komen toch wel aan de teksten. Die haatsites citeren feitelijk ook alleen maar uit de Koran.
pi_149698169
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er zijn geen centrale haatsites zoals Stormfront. IS opereert o.a. op sociale media en hun Twitter-accounts zijn inmiddels al tienduizenden keren verwijderd, hetzelfde geldt voor hun Youtube-video's, maar ze keren weer terug, dweilen met de kraan open. Daarnaast heb je ook Dumpert, Geenstijl en Powned die IS-materiaal hosten op hun server (dat blijft juist jarenlang online staan) en meehelpen aan het verspreiden van IS-gedachtegoed.
pi_149698482
quote:
Of gewoon in de moskee, sluiten die hutten van de haat dus.
pi_149700770
Filmpje van 5 seconden van de shooting

I´m back.
pi_149700776
quote:
Copenhagen gunman identified as Danish-born man, 22, known to police because of violence and gang-related activity
BBC breaking

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 18:33:00 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 18:46:01 #232
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149701091
quote:
Daar gaat iig het "het was zo'n lieve jongen"
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_149701386
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zoals dewarereligie.nl
Die site is toch geblokkeerd, neem ik aan?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_149701601
Voor de tweede keer in korte tijd is het dus een aanslag die wordt gepleegd door iemand die allang bij de politie in het vizier was. De conclusie die we daaruit kunnen trekken, is dat we stukken minder naïef zullen moeten worden. Als je mensen ziet radicaliseren, zul je op de één of andere manier preventief moeten gaan opsluiten. Onder het mom van "geestelijk gestoord zijn", of zo. Of vanwege het gevaar dat ze vormen voor de samenleving.
pi_149701816
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:05 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de tweede keer in korte tijd is het dus een aanslag die wordt gepleegd door iemand die allang bij de politie in het vizier was. De conclusie die we daaruit kunnen trekken, is dat we stukken minder naïef zullen moeten worden. Als je mensen ziet radicaliseren, zul je op de één of andere manier preventief moeten gaan opsluiten. Onder het mom van "geestelijk gestoord zijn", of zo. Of vanwege het gevaar dat ze vormen voor de samenleving.
quote:
Hij was een bekende van de politie omdat hij in verband werd gebracht met geweldsdelicten, geweld tussen bendes en wapenbezit.
http://www.volkskrant.nl/(...)an-politie~a3851840/

Alle criminelen levenslang geven of zo?
pi_149702902
Omar el-Hussein heette hij.
I´m back.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:46:53 #237
13462 BansheeBoy
pi_149702995
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Klopt er zijn nogal wat moslims die de 'Endlösung der Judenfrage' proberen af te maken.
Het is een marginaal probleem. Volgens mij heb je als Jood ook helemaal niets te vrezen als je je onvoorwaardelijk uitspreekt tegen alles wat zionisme ademt. :{

pi_149703414
Dit is hem:

Hij was net 2 weekjes vrij nadat hij iemand had neergestoken.
pi_149703504
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
Omar el-Hussein heette hij.
Dat is niet onverwacht.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:59:25 #240
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_149703536
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is een marginaal probleem.

Rot op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_149703568
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is niet onverwacht.
Volgens Kuzu en Ozturk geen allochtoon hoor. :).
I´m back.
pi_149703740
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is niet onverwacht.
Ik had mijn geld op Coulibaly gezet :{
  zondag 15 februari 2015 @ 20:12:18 #243
13462 BansheeBoy
pi_149704016
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Rot op.
Joden leven toch hier al jaren veilig? Ik eet zelf altijd een heerlijk visje bij de visbrug in Dordrecht. Zit een oude Synagoge naast. :{

pi_149706964
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 20:56:33 BREAKING: Denmark Terrorist who killed 2 and injured several and later killed by police had ties to ISIS. http://t.co/JBWNKuGGlT reageer retweet
  zondag 15 februari 2015 @ 21:20:42 #245
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_149708199
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Joden leven toch hier al jaren veilig? Ik eet zelf altijd een heerlijk visje bij de visbrug in Dordrecht. Zit een oude Synagoge naast. :{

Dat mensen worden doodgeschoten lijkt mij geen marginaal probleem.
Per definitie.
  zondag 15 februari 2015 @ 21:57:23 #246
13462 BansheeBoy
pi_149710120
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat mensen worden doodgeschoten lijkt mij geen marginaal probleem.
Per definitie.
In dat geval kunnen we er vanaf beide zijden een groot probleem van maken. Ik pas daar zelf voor. :{

zondag 15 februari 2015 @ 21:58:44 #247
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_149710206
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In dat geval kunnen we er vanaf beide zijden een groot probleem van maken. Ik pas daar zelf voor. :{

Wat bedoel je daarmee?

Hoezo zijn er twee zijdes?
pi_149711482
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is hem:

[ afbeelding ]

Hij was net 2 weekjes vrij nadat hij iemand had neergestoken.
Ik ben benieuwd hoe lang hij nu werkelijk heeft gezeten. Eind november 2013 was de zoektocht naar hem nog gaande. Hij was nu alweer twee weken vrij, dus hij heeft hooguit een jaar en 2 maanden in de cel gezeten.

Een straf die overduidelijk geweldig heeft gewerkt. ^O^
  zondag 15 februari 2015 @ 22:37:30 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149712433
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Rot op.
Niet reageren op die lege ziel joh, net zoals bij bluesdude. Ook zo'n halve. Iedereen zou dat moeten doen, dan zijn ze snel weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 15 februari 2015 @ 22:43:04 #250
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_149712744
lekker interessant :')
Ik drink geen kraantjeswater.
  zondag 15 februari 2015 @ 22:52:19 #251
13462 BansheeBoy
pi_149713303
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?

Hoezo zijn er twee zijdes?
Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut. :{

Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis. :{

Op dit moment zijn we weinig te benijden. :{

zondag 15 februari 2015 @ 22:58:24 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149713583
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut. :{

Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis. :{

Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden, ipv betogen tegen belediging van de profeet.

Want daar kan wel tegen betoogd worden, en met die betogingen sterkt "de moslim" de daders van dit soort aanslagen juist, terwijl diezelfde moslim niets doet om de aanslagen te veroordelen, verder dan "dat is niet mijn manier van religie bedrijven" komt men niet als het gaat om het veroordelen van die aanslagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:00:45 #253
13462 BansheeBoy
pi_149713680
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden, ipv betogen tegen belediging van de Profeet vrede zij met hem.
Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem. :{

Een klein detail is dat we dit ook vinden voor de overige Profeten zoals Jezus, Mozes en Abraham. :{

pi_149713780
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem. :{

Een klein detail is dat we dit ook vinden voor de overige Profeten zoals Jezus, Mozes en Abraham. :{

Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:03:08 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149713784
quote:

[..]

Hoezo moet het zwaartepunt daar liggen?
Vind je het werkelijk belangrijker dat een dode met mythische vaardigheden niet beledigd wordt dan dat levende mensen niet vermoord worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:04:48 #256
13462 BansheeBoy
pi_149713857
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo moet het zwaartepunt daar liggen?
Want dan neem je de grootste oorzaak weg voor gasten die dit als rechtvaardiging gebruiken. Daarom heb ik het ook voortdurend over een win-win situatie. :{

pi_149713915
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden
Zodat jij na de volgende aanslag weer kunt ontkennen dat men afstand heeft genomen van de terreurdaden.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:11:53 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714170
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Want dan neem je de grootste oorzaak weg voor gasten die dit als rechtvaardiging gebruiken. Daarom heb ik het ook voortdurend over een win-win situatie. :{

En dat is dan een garantie dat er geen terreurdaden meer plaatsvinden?

Dan komt er geen reden2.0 doordat ik weiger de profeet te erkennen, of niet gelovig ben, of toevallig het verkeerde geloof heb?

Ik geloof er weinig van dat dit werkelijk om de cartoons gaat, dit is een nachtsspelletje en men gebruikt de belediging als excuus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:13:20 #259
13462 BansheeBoy
pi_149714201
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:
Dan komt er geen reden2.0 doordat ik weiger de profeet te erkennen, of niet gelovig ben, of toevallig het verkeerde geloof heb?
Garanties heb je nooit. Maar in het verleden is dit hier in het Westen nooit een reden geweest voor een terroristische actie. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:15:24 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714279
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Garanties heb je nooit. Maar in het verleden is dit hier in het Westen nooit een reden geweest voor een terroristische actie. :{

In het verleden waren de cartoons dat ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:16:19 #261
13462 BansheeBoy
pi_149714314
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
In het verleden waren de cartoons dat ook niet.
Dat is dus precies het punt dat ik wil maken. :{

pi_149714373
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat is dan een garantie dat er geen terreurdaden meer plaatsvinden?

Ik geloof er weinig van dat dit werkelijk om de cartoons gaat, dit is een nachtsspelletje en men gebruikt de belediging als excuus.
afbeeldingen van de profeet zijn in de meeste islamitische landen verboden, staat vaak zelfs doodstraf op dacht ik.
Als een cartoon in een Frans krantje meer rellen en doden in Ismlamitische landen veroorzaakt dan bvb de invasie in Irak, dan mag je wel aannemen dat het gevoelig ligt...
  zondag 15 februari 2015 @ 23:19:32 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714406
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar je begrijpt mijn punt niet?
Als iets wat in het verleden geen probleem was dat nu ineens wel is (cartoons), welke garantie heb ik dan dat andere zaken die in het verleden heden probleem waren (geen of andere religie) dat ook niet gaan worden als er geen cartoons meer zijn als excuus voor terreurdaden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149714410
quote:

[..]

Blijkbaar snap jij nog steeds het hele probleem niet. Het is geen enkel probleem om beledigende uitspraken te doen over welke profeet dan ook, zo is de wet hier namelijk. Het probleem is dat er mensen zijn die te kleinzerig zijn om met zulke vrijheden (die vaak 2 kanten opwerken) om te gaan.
60 HRC
pi_149714465
quote:

[..]

Goed punt wel. Als iemand bereid is om te moorden om een cartoon, is diegene ook bereid om te moorden voor iets anders triviaals en isie gewoon een psychopaat, ongeacht de religie die men dan schijnt aan te hangen.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:23:39 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714494
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

afbeeldingen van de profeet zijn in de meeste islamitische landen verboden, staat vaak zelfs doodstraf op dacht ik.
Als een cartoon in een Frans krantje meer rellen en doden in Ismlamitische landen veroorzaakt dan bvb de invasie in Irak, dan mag je wel aannemen dat het gevoelig ligt...
Je moet je vooral eens afvragen wie er kennelijk belang bij heeft dat een Frans krantje met een cartoon ergens in de binnenlanden van Pakistan terechtkomt en mensen die het blad nog nooit gezien hebben volledig over de zeik gaan omdat er een cartoon in staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149714499
Het aanhangen van een religie is sowieso een psychose, daar niet van.
pi_149714515
quote:
6s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:23 schreef Salvad0R het volgende:
Het aanhangen van een religie is sowieso een psychose, daar niet van.
Zulke uitspraken doen al helemaal.
pi_149714543
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet je vooral eens afvragen wie er kennelijk belang bij heeft dat een Frans krantje met een cartoon ergens in de binnenlanden van Pakistan terechtkomt en mensen die het blad nog nooit gezien hebben volledig over de zeik gaan omdat er een cartoon in staat.
misschien waren ze in het verleden geen probleem omdat de meeste mensen niet wisten dat ze bestonden? Tegenwoordig verspreidt nieuws zich veel sneller en verder dankzij internet. Vroeger hoorde je ook nooit over verkrachtingen van toeristen in India, je gaat toch niet beweren dat we dat toen goedkeurden?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:26:21 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714570
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

misschien waren ze in het verleden geen probleem omdat de meeste mensen niet wisten dat ze bestonden? Tegenwoordig verspreidt nieuws zich veel sneller en verder dankzij internet. Vroeger hoorde je ook nooit over verkrachtingen van toeristen in India, je gaat toch niet beweren dat we dat toen goedkeurden?
Of misschien kwam het minder voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149714613

Andermans post bewerken op deze manier. :')

quote:
Het zwaartepunt zou juist moeten liggen bij het afstand nemen van geweld. Dat jij het omgekeerde beweert, is veelzeggend.
pi_149714745
quote:
6s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:24 schreef Irakees het volgende:

[..]

Zulke uitspraken doen al helemaal.
De band tussen een individu en het bestaan is persoonlijk, elke vorm van het collectiviseren er van, ongeacht of je Christendom of Jodendom of Islam noemt, is corrupt en incompleet. Mijn inziens bestaan er 7 miljard verschillende religies.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:32:12 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714770
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]

Andermans post bewerken op deze manier. :')
Die had ik niet eens gezien... Als het nog een keer gebeurt is BSB niet de enige die een post bewerkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:34:40 #274
13462 BansheeBoy
pi_149714855
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Het zwaartepunt zou juist moeten liggen bij het afstand nemen van geweld. Dat jij het omgekeerde beweert, is veelzeggend.
Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:36:19 #275
13462 BansheeBoy
pi_149714903
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Blijkbaar snap jij nog steeds het hele probleem niet. Het is geen enkel probleem om beledigende uitspraken te doen over welke profeet dan ook, zo is de wet hier namelijk. Het probleem is dat er mensen zijn die te kleinzerig zijn om met zulke vrijheden (die vaak 2 kanten opwerken) om te gaan.
Wet, mening, gevoel, melkzuurbacterie. Er is ook nog zoiets als je verstand gebruiken. Beledigen om te beledigen, nee, dat is niet verstandig. En zo is ook steeds gebleken. :{

pi_149714924
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht. :{

Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.

En mocht je op deze post reageren, dan blijf je van mijn tekst af. Dat jij na het woord profeet meteen plichtmatig "vrede zij met hem" kwijt wil, wil niet zeggen dat ik dat ook vind.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:37:18 #277
13462 BansheeBoy
pi_149714927
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:

Als iets wat in het verleden geen probleem was dat nu ineens wel is (cartoons)
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate. :{

Dat is dus precies hetgeen mijn punt extra cachet geeft.

pi_149715009
ISIL terrorists threaten to launch attacks in France, Belgium

http://www.presstv.ir/Det(...)ttack-France-Belgium
  zondag 15 februari 2015 @ 23:42:17 #279
13462 BansheeBoy
pi_149715056
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:

Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet
Vrede zij met Hem
quote:
in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:43:30 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149715091
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate. :{

Of in mindere mate...
Dan werden ze dus wel gemaakt en niet als excuus voor terreurdaden gebruikt.

Als de cartoons er niet meer zijn komt er gewoon een ander excuus voor terreurdaden, de reactie staat nu immers ook al niet tot de daad, dus er is geen reden aan te nemen dat mensen die dit soort dingen uitvoeren, aanmoedigen, goedkeuren, goedpraten of op wat voor manier dan ook niet veroordelen, een volgend excuus weer net zo hard als "valide excuus" zien.

Het is werkelijk stuitend dat je deze terreurdaden min of meer goedkeurt omdat de cartoons je niet bevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:44:59 #281
13462 BansheeBoy
pi_149715129
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:

Het is werkelijk stuitend dat je deze terreurdaden min of meer goedkeurt omdat de cartoons je niet bevallen.
En dit doe ik dus nergens. Mijn eerdere betoog is niets anders dan een constatering. :{

Ik keur beiden af. Slechte tekeningen en die onzinmoorden. :{

pi_149715138
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In SA had je volledig gelijk gehad met je punt met extra cachet.

Echter leven we hier in een westers land met duidelijk andere gebruiken en gewoontes, hier heb je namelijk WEL dat recht en is het aan de gast, de moslim, om hiermee te dealen en als hij dat niet kan een plekje op de wereld te zoeken waar dat wel past.

Conclusie, aanpassen of wegwezen.

En je weet waar je je puntje met extra cachet kan stoppen wat mij betreft.
pi_149715186
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

(TEAB)

[..]

Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:48:04 #284
13462 BansheeBoy
pi_149715207
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:

Echter leven we hier in een westers land met duidelijk andere gebruiken en gewoontes, hier heb je namelijk WEL dat recht en is het aan de gast, de moslim, om hiermee te dealen en als hij dat niet kan een plekje op de wereld te zoeken waar dat wel past.
Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen? :?

En laat ik duidelijk maken dat ik een duidelijk onderscheid maak tussen kritiek of het beledigen om het beledigen. :{

Ik blijf beiden gewoon afkeuren: slechte tekeningen en onzinmoorden. :{

pi_149715266
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen? :?

Ik blijf beiden gewoon afkeuren: slechte tekeningen en onzinmoorden. :{

De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:51:22 #286
13462 BansheeBoy
pi_149715297
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.
En daarnaast vind ik het voornamelijk vreselijk voor de nabestaanden. En dat geldt eigenlijk voor beide kampen wat mij betreft. Elke moord is er een te veel gewoon. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:51:33 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149715302
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vrede zij met Hem

[..]

Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.

Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.

Zo doet men dat in een geciviliseerd land, en als een normale rechtsgang te hoog gegrepen is, dan moet men misschien eerst nog een aantal generaties aan civilisatie doen voor men zich in een omgeving vestigt waar de men al wel zo ver is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149715374
De hele discussie om die spotprents en de mate waarin mensen zich erdoor beledigd voelen heb ik nooit begrepen. In de eerste plaats is er geen foto o.i.d. van Mohammed dus de cartoonisten zetten louter hun eigen fantasie van wat mogelijk mohammed zou kunnen zijn op papier. In die zin zijn het dus niet eens beeltenissen van Mohammed.

De enige reden om boos te worden is als de tekeningen die de cartoonisten maken op de waarheid berusten en daardoor een gevoelige snaar raken.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:55:49 #289
13462 BansheeBoy
pi_149715420
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.
Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard. :{

Je kan star bij je principes blijven maar het is gewoon onverantwoord. Een andere conclusie kun je gewoon niet trekken als je de recente gebeurtenissen in ogenschouw neemt. :{

Wat dat aan gaat een petje af voor de BBC. Zij hebben het begrepen.

pi_149715456
Heb jij ook een neef in Kopenhagen, BansheeBoy?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:57:45 #291
13462 BansheeBoy
pi_149715469
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:57 schreef jamesdeen het volgende:
Heb jij ook een neef in Kopenhagen, BansheeBoy?
Nee, een Turkse vriend van me heeft er zijn schoonouders wonen. :{

maandag 16 februari 2015 @ 00:00:42 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149715538
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard. :{

Je kan star bij je principes blijven maar het is gewoon onverantwoord. :{

Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.

Je kunt de cartoons vervelend vinden, maar het zal nooit zo mogen zijn dat de cartoons maar moeten ophouden.

Als de cartoons alleen maar beledigen om het beledigen zijn dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen je niet aangesproken te voelen.

Het werkt alleen maar omdat mensen zich om zo'n absurde reden zo "beledigd" voelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 februari 2015 @ 00:02:06 #293
13462 BansheeBoy
pi_149715579
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:
Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.
Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen. :{

pi_149715588
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.

Zo doet men dat in een geciviliseerd land, en als een normale rechtsgang te hoog gegrepen is, dan moet men misschien eerst nog een aantal generaties aan civilisatie doen voor men zich in een omgeving vestigt waar de men al wel zo ver is.
Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.
Frankrijk was een perfect voorbeeld, iedereen roepen dat vrije meningsuiting heilig is en dan een zestienjarige oppakken voor een aangepaste cartoon waarin de Koran vervangen was door Charlie Hebdo.

Als justitie zo overduidelijk hypocriet is dan is het logisch dat mensen niet in de "normale rechtsgang" geloven.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:05:02 #295
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149715654
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.
Frankrijk was een perfect voorbeeld, iedereen roepen dat vrije meningsuiting heilig is en dan een zestienjarige oppakken voor een aangepaste cartoon waarin de Koran vervangen was door Charlie Hebdo.
[ afbeelding ]
Als justitie zo overduidelijk hypocriet is dan is het logisch dat mensen niet in de "normale rechtsgang" geloven.
Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:13:48 #296
13462 BansheeBoy
pi_149715855
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.
In Frankrijk is een kind (samen met zijn vader) opgepakt omdat hij geen "Je suis Charles" wilde zeggen. Vrijheid van meningsuiting gaat ook alleen maar op als je hetzelfde vindt. :')

pi_149715864
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.
Dat zou fantastisch zijn, maar sommige mensen kijken liever naar wat anderen fout doen. :)

Overigens vind ik die Mohammed cartoons ook behoorlijk kansloos. Als vrijheid van meningsuiting gelijk staat aan anderen beledigen, denk ik niet dat de samenleving er beter op wordt. En voor de mensen die gelijk beginnen te schuimbekken, het hoeft voor mij niet verboden te worden. Integendeel. Alleen behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
pi_149715931
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Laat ook maar.
pi_149716000
quote:

[..]

Je hebt de wet waar je je aan moet houden. Die wet houdt in dat beledigen mag en mensen zomaar afschieten niet.
Als je het daar niet mee eens bent kan je 2 dingen doen. 1. weg gaan. 2. op vreedzame wijze binnen de wet zorgen dat de wet wordt aangepast.

Win-win bestaat niet, want dan zou je het ene wettelijke namelijk beledigen gaan beperken met een actie die buiten de wet valt, namelijk aanslagen. Als je dat win-win noemt heb je niks van de westerse samenleving begrepen.
pi_149716070
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen. :{

Cartoons zijn een kwestie van smaak.

Iemand neerschieten niet.

Beide als gelijken tegenover elkaar zetten is debiel.
pi_149716099
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er zijn helaas, tientallen minderheden in de samneleving die er minder goed vanaf komen dan de dominante. Wordt een lekkere boel als die allemaal aanslagen gaan plegen. Enorm zwaktebod zo'n argument.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')