abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149675528
quote:
Schietpartij bij congres vrijheid van meningsuiting

In Kopenhagen zijn tijdens een bijeenkomst over moslimextremisme schoten afgevuurd. De Franse ambassadeur in Denemarken sprak bij de bijeenkomst. Ook de cartoonist Lars Vilks, berucht van cartoons over Mohammed, was ook aanwezig bij deze bijeenkomst. Beiden zijn ongedeerd gebleven.

Naar verluid zijn er tot op heden drie gewonden gevallen. Over de dader(s) of de reden van de schietpartij is nog niets bekend

Update 17.19 uur:
De drie eerder gemelde gewonden zijn agenten. Ook is er één burgerslachtoffer overleden. In Denemarken is er nu een klopjacht gaande naar de auto van twee daders. Ze zoeken naar een zwarte Volkswagen Polo met kenteken AT 25 919.

FOK! houdt je op de hoogte zodra er meer bekend is.
Dode bij aanslag op Mohammed-cartoonist

BklynMiddleton twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 16:47:46 Reports: Gunshots fired at event in Copenhagen where Lars Vilks - who drew caricatures of the Prophet - was speaking http://t.co/98aOuP3bc5 reageer retweet
pi_149675648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tuurlijk, mag hij dat zeggen, waar heb ik gezegd dat-ie dat niet mag zeggen? Alleen voor mij is het een teken in hoeverre gematigde moslims zijn geradicaliseerd. Door Charlie Hebdo. En voor mij ook een teken dat de stellingen steeds verder van elkaar komen af te liggen en dat het mij somber, pessimistisch stemt. Ik kan me een aanslag in NL ook wel voorstellen nu. Ik denk ook dat Geert Wilders, maar bijv. ook Annabel Nanninga echt goed beschermd moeten worden.
Ik heb het niet over jou, ik heb het over beleid, zoals ik al zei, alles in mijn reacties zijn niet gericht naar de persoon, maar naar de inhoud, dat gezegd hebbende:

Je bent niet de enige, ik zie het ook niet erg rooskleurig in als ik idiote opvattingen hoor van beide kanten en de verwijzingen en schuldverschuivingen naar de ander. Iedereen is ineens een kenner, iedereen heeft ineens een mening, iedereen heeft ineens de oplossing terwijl ze al tig fouten maken in de conclusies die ze hebben, dat geeft mij net zo goed een fijn beeld over de toekomst, maar dat laat onverlet dat als het oproepen tot een verbod - via de overheid - notabene - je al in radicalere labels kan laten geraken, is het de vraag wanneer je dan nog gematigd bent.
pi_149675678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
Sam Harris zou een privé leger moeten krijgen trouwens.
Hij is echt niet op het niveau van een Wilders, Ayaan of Westergaard wat betreft doelwit hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 21:30:14 ]
pi_149675714
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij is echt niet om het niveau van een Wilders, Ayaan of Westergaard wat betreft doelwit hoor.
Maar hij is wel supertof.
pi_149675756
quote:
Hij is echt niet om het niveau van een Wilders, Ayaan of Westergaard wat betreft doelwit hoor.
Gelukkig niet inderdaad. Terwijl wat hij zegt niet onder doet aan bovengenoemde én het degelijk beargumenteert.
pi_149675775
quote:

[..]

Dat zegt niet zoveel, zelfs die redneck-pastoor Terry Jones staat op het to kill lijstje van al-Qaeda.

:')
pi_149675815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Gelukkig niet inderdaad. Terwijl wat hij zegt niet onder doet aan bovengenoemde én het degelijk beargumenteert.
Mwuah, als je echt bekend bent met zijn literatuur en optredens kan je niet zeggen dat hij een carrière heeft gebouwd op het beledigen inderdaad, puur om grond van dat hij het rationeel en fatsoenlijk brengt, dit itt de eerder genoemde namen.
pi_149675843
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:30 schreef Irakees het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel, zelfs die redneck-pastoor Terry Jones staat op het to kill lijstje van al-Qaeda.

:')
Koranverbranding, Wilders durfde niet eens een Koranverscheur te vertonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 21:32:40 ]
pi_149675958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, als je echt bekend bent met zijn literatuur en optredens kan je niet zeggen dat hij een carrière heeft gebouwd op het beledigen inderdaad, puur om grond van dat hij het rationeel en fatsoenlijk brengt, dit itt de eerder genoemde namen.
Ja, dus hij is geen doelwit omdat hij niet ''plat beledigd'', maar zijn (goed onderbouwde) ideeën zijn uiteindelijk evenzeer, zo niet een groter, gevaar voor ''de islam'' in het Westen dan een Ayaan bv.

Maar goed, het doel van die aanslagen zijn natuurlijk niet om ''gevaren'' te verwijderen. Dus tja...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 21:35:46 ]
pi_149675986
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Koranverbranding, Wilders durfde niet eens een Koranverscheur te vertonen.
Daaruit blijkt dat intimidatie werkt. Ik zie net op CNN dat ze de tekening van Vilks censureren. Met geweld kunnen extremisten hun zin krijgen.
pi_149676014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou, ik heb het over beleid, zoals ik al zei, alles in mijn reacties zijn niet gericht naar de persoon, maar naar de inhoud, dat gezegd hebbende:

Je bent niet de enige, ik zie het ook niet erg rooskleurig in als ik idiote opvattingen hoor van beide kanten en de verwijzingen en schuldverschuivingen naar de ander. Iedereen is ineens een kenner, iedereen heeft ineens een mening, iedereen heeft ineens de oplossing terwijl ze al tig fouten maken in de conclusies die ze hebben, dat geeft mij net zo goed een fijn beeld over de toekomst, maar dat laat onverlet dat als het oproepen tot een verbod - via de overheid - notabene - je al in radicalere labels kan laten geraken, is het de vraag wanneer je dan nog gematigd bent.
Nou ja de zaak radicaliseert ook aan de andere kant heb je gelijk in. Islam is een ziekte, kon ik optekenen. Maar voor een zeg seculiere Westerling die na Charlie Hebdo nu de kogelgaten ziet in een ruit bij een café waarin over vrijheid van meningsuiting wordt gedebatteerd, is het ook wel een long stretch, toch? Als ik boven de discussie moet staan dan zou ik moeten begrijpen dat moslims de belediging van de profeet als iets heel ergs zien, maar als ik dan erboven moet staan om dat te begrijpen moet ik juist weer een niveau omlaag gaan, wat toch niet de bedoeling is met boven de discussie staan... East is east, west is west, the twain will never meet, vrees ik. Ik kan niet boven een discussie staan door juist weer omlaag te gaan.
Uiteindelijk is het een mensenrechten kwestie.
I´m back.
pi_149676018
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daaruit blijkt dat intimidatie werkt. Ik zie net op CNN dat ze de tekening van Vilks censureren. Met geweld kunnen extremisten hun zin krijgen.
Mogen we dat dan weer balanceren met countergeweld?
pi_149676059
quote:

[..]

De VS heeft totale vrijheid van meningsuiting, misschien dat ze er daarom wat volwassener mee omgaan.

(en lobbygroepen zorgen ervoor dat je ontslagen wordt als je een bevolkingsgroep beledigd)
pi_149676085
quote:

[..]

The land of the free, home of the brave. _O-
pi_149676096
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dus hij is geen doelwit omdat hij niet ''plat beledigd'', maar zijn (goed onderbouwde) ideeën zijn uiteindelijk evenzeer, zo niet een groter, gevaar voor ''de islam'' in het Westen dan een Ayaan bv.

Maar goed, het doel van die aanslagen zijn natuurlijk niet om ''gevaren'' te verwijderen. Dus tja...
Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat de radicale moslims niet reageren met verstand, maar met emotie? En dat iets als een regelrechte belediging gewoon meer losmaakt toch?
pi_149676145
quote:

[..]

Of ze hun zin krijgen weet ik niet, hoeveel mensen hadden gehoord van een Charlie Hebdo voor de aanslagen en hoeveel daarna?
pi_149676148
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat de radicale moslims niet reageren met verstand, maar met emotie? En dat iets als een regelrechte belediging gewoon meer losmaakt toch?
Toch als je hun glossy een beetje door skimt een godsdienst die nogal veel vergt van het intellect van de gemiddelde gelovige.
I´m back.
pi_149676189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:36 schreef LelijKnap het volgende:
Mogen we dat dan weer balanceren met countergeweld?
Daar bereik je niets mee. Ik denk niet dat de Westerse samenleving een oplossing heeft tegen dit soort intimidatie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:37 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De VS heeft totale vrijheid van meningsuiting, misschien dat ze er daarom wat volwassener mee omgaan.

(en lobbygroepen zorgen ervoor dat je ontslagen wordt als je een bevolkingsgroep beledigd)
Maakt niets uit waar je woont. Niemand heeft zin afgeslacht te worden door schuimbekkende Moslims. Als ik journalist was zou ik Mohammed ook censureren. De extremisten krijgen hun zin omdat het Westen geen antwoord heeft op dit soort terrorisme.
pi_149676191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:37 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal erg volwassen ja. :')
pi_149676205
quote:

[..]

Alsof die extremisten zullen stoppen wanneer er wel censuur zou komen op dergelijke spotprenten...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 21:41:48 #21
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_149676222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of ze hun zin krijgen weet ik niet, hoeveel mensen hadden gehoord van een Charlie Hebdo voor de aanslagen en hoeveel daarna?
Sure, Charlie Hebdo is nu beroemd. Ik denk echter ook dat journalisten en cartoonists nu nog meer op hun tellen passen mbt Islam.
pi_149676226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch als je hun glossy een beetje door skimt een godsdienst die nogal veel vergt van het intellect van de gemiddelde gelovige.
Lees jij Inspire? :o
pi_149676243
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alsof die extremisten zullen stoppen wanneer er wel censuur zou komen op dergelijke spotprenten...
Natuurlijk niet. Dat wordt het het volgende; alcohol drinken bijvoorbeeld in het openbaar.
pi_149676260
quote:

[..]

Dat doen alle belangrijke media in de VS al tijden daar wordt het maatschappelijk niet geaccepteerd als je godslasterlijke tekeningen toont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')