Met dank aan de moslims die er wel een teringzooi van maken bedoel je?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat is precies de groep die tussen wal en schip gaan vallen. Met dank aan de policor.
De NL rapscene is niet meer wat het is geweest idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met dank aan de moslims die er wel een teringzooi van maken bedoel je?
Ja lach er maar om.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De NL rapscene is niet meer wat het is geweest idd.
Het ligt altijd aan een ander ja.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:20 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat is precies de groep die tussen wal en schip gaan vallen. Met dank aan de policor.
Hij wordt beschermd tegen vervolging.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje lastig als hij zijn individualiteit uitput uit zijn religie, zijn hele identiteit er op is gebouwd, wie ben je dan aan het beschermen, hem?
Onzin dit is na Charlie Hebdo en de discussie over vrijheid van meningsuiting icm het beledigen van de profeet en de redelijk halfslachtige houding van moslims, totdat 3 moslims worden vermoord door zogenaamd een terrorist. Het gaat hier om iemand die hoog opgeleid lijkt en die wrs gematigd is. Ik vind dit dus een vrij opmerkelijke ontboezeming. In hoeverre hij voor een meerderheid van moslims pleit, valt idd te bediscussiëren, maar ik vrees met grote vreze...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dan ben je wel erg simpel te beinvloeden. Misschien nog simpeler dan de jongen in kwestie, zonder dat ik een persoonlijk aantijging wil maken, reageer ik hiermee uitsluitend op wat jij als 'eyeopener' benoemd. In een democratisch rechtstaat mag je oproepen tot het verbod van alles wat je wilt, als moslim hoor je niks anders dan dat dagelijks, een verbod op hoofddoeken, moskeeën, scholen, beschuldigingen en verwijten, dus een selectieve verontwaardiging is wel opvallend hierin. Dat jij je hierdoor ongemakkelijk voelt is je goed recht, dat hij zich ongemakkelijk voelt door het beledigen van zijn heilig huisje is net zo goed zijn recht, daar waar je de wet overtreed ben je pas fout bezig imo.
Als moslim kom je op de je werkvloer, in je school geen beledigingen tegen van de profeet. Die kom je alleen tegen in de publieke ruimte van bekende NL'ers en op internet. Vroeger Van Gogh, daarna Wilders, tegenwoordig veel Annabel Nanninga. De gewone mensen doen daar niet erg veel aan. Op een alledaags vlak kun je daar gewoon mee om gaan. Maar moslims hebben de neiging om dit te vergeten. Want wat Geert Wilders debiteert, geeft aan wat we allemaal denken....... en we zijn altijd op elk moment racistisch, daar hebben we een blinde vlek voor (zie artikel VN) en de profeet mag je niet beledigen?quote:[..]
Waar heb je het in godsnaam over, er woedt een hevig strijd tegenover de islamitische samenleving van alle aspecten, van het werkvloer tot aan de politiek en zelfs als het gaat om het uiten van zichzelf in het publieke domein, wanneer er is een geprovoceerd mening is met een moslim-etiket is het onwenselijk en daarbuiten is alles geoorloofd onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Over hypocrisie gesproken zeg, je hebt het over doelbewust mensen kwetsen zodat hopelijk ooit jouw doel tot standkomt, bizar en verwerpelijk.
Hoe precies als zijn religie wordt vervolgd?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij wordt beschermd tegen vervolging.
Het vrije woord, waaronder dus ook het maken van spotprents, weegt vele malen zwaarder dan je imaginaire vriendje. Zint je dat niet, dan staat het je vrij om dit land te verlaten of om spotprents gewoon te negeren. Je mag hier wonen, het hoeft niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Doe normaal man!
Ik zei het volgende:
"Ik denk dat we een win-win situatie hebben als er geen spotprenten meer worden gemaakt van onze geliefde Profeet vrede zij met hem." Niet meer dan een constatering.
Dit is censuur. Ik mag mijn mening hier toch wel posten?²
Ook, maar veel meer het laffe wegkijken en bagataliseren, tientallen jaren lang, tot op de dag van vandaag.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met dank aan de moslims die er wel een teringzooi van maken bedoel je?
Je reactie, die sloeg namelijk helemaal nergens op.quote:
We kunnen ook een prima functionerende samenleving mét slechte tekeningen en mét vrijheid van meningsuiting. Dat lukt ons al heel lang vrij goed. Zint het je niet, dan hoepel je maar fijn op.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We kunnen heus wel een mooie goed functionerende samenleving hebben zonder die slechte tekeningen. Laten we ze aub niet belangrijker maken dan ze zijn.²
Want als je het daar niet mee eens bent heb je geen recht op vrije meningsuiting?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
Zint je dat niet, dan staat het je vrij om dit land te verlaten
Ik denk dat we een win win situatie hebben als moslims eens humor zouden krijgen, en in hun ogen foute humor met de juiste vorm van kritiek zouden bestrijden, gelukkig ken ik goed opgeleide Moslims die hier het zelfde over denken, en aangeven het jammer te vinden dat het gebeurt, maar dat ze er echt niet wakker van liggen, zoals een goede moslim vriend mij zij: Wie ben ik om daar over te oordelen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Doe normaal man!
Ik zei het volgende:
"Ik denk dat we een win-win situatie hebben als er geen spotprenten meer worden gemaakt van onze geliefde Profeet vrede zij met hem." Niet meer dan een constatering.
Dit is censuur. Ik mag mijn mening hier toch wel posten?²
Als er straks in Nederland een aanslag plaatsvindt - je kunt erop wachten - roept iedereen dat er niet genoeg veiligheidsmaatregelen werden genomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:59 schreef Szura het volgende:
En daarnaast vind ik Bontes en Van Klaveren walgelijke symboolpoltici met hun oproep aan Opstelten om extra veiligheidsmaatregelen. Dwazen die zelf alleen maar meer olie op het vuur gooien.
Nee tuurlijk niet, ik, wij, de westerlingen vallen de moslims altijd aan om die vermalijde spotprentjes, de moslims zijn natuurlijk het slachtoffer hier van de stoute westerlingen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ligt altijd aan een ander ja.
Met je onzin, een moslimagent heeft een kogel door zijn kop gekregen omdat hij mensen beschermde die zijn geloof en zijn profeet aan het bespotten was, een andere moslim heeft de levens van meerdere joden gered tot grote waardering van Netanyahu en Frankrijk, waar heb jij het over? Tijdens de aanvallen van Charlie was mijn grootste koppijn dat ik nog iets op tijd moest betalen maar de ING bank er weer uit lag, wat denk je van al die moslims in NL die daar boven op hun gezin moeten verzorgen, proberen rond te komen en kampen met problemen zoals jij en elk ander om te leven in Nederland. Open je ogen eens echt zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin dit is na Charlie Hebdo en de discussie over vrijheid van meningsuiting icm het beledigen van de profeet en de redelijk halfslachtige houding van moslims, totdat 3 moslims worden vermoord door zogenaamd een terrorist. Het gaat hier om iemand die hoog opgeleid lijkt en die wrs gematigd is. Ik vind dit dus een vrij opmerkelijke ontboezeming. In hoeverre hij voor een meerderheid van moslims pleit, valt idd te bediscussiëren, maar ik vrees met grote vreze...
Gatverdamme, 'gewone' mensen, maar wel constant strooien met 'moslims', kom mij niet vertellen hoe moslims worden aangekeken na er zoiets voorvalt op het werkvloer, in het OV, supermarkt etc,quote:Als moslim kom je op de je werkvloer, in je school geen beledigingen tegen van de profeet. Die kom je alleen tegen in de publieke ruimte van bekende NL'ers en op internet. Vroeger Van Gogh, daarna Wilders, tegenwoordig veel Annabel Nanninga. De gewone mensen doen daar niet erg veel aan. Op een alledaags vlak kun je daar gewoon mee om gaan. Maar moslims hebben de neiging om dit te vergeten. Want wat Geert Wilders, geeft aan wat we allemaal denken....... en we zijn altijd racistisch, daar hebben we een blinde vlek voor (zie artikel VN).
Tsja, je kunt moeilijk op elke hoek van de straat soldaten zetten. Daar heeft Nederland niet eens genoeg soldaten voor.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als er straks in Nederland een aanslag plaatsvindt - je kunt erop wachten - roept iedereen dat er niet genoeg veiligheidsmaatregelen werden genomen.
hoezo niet, een van de vele sectoren waar de moslims het verpesten als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je reactie, die sloeg namelijk helemaal nergens op.
Dat denk ik niet. De afkeer tegen moslims wordt breder en sterker, maar ik denk dat mensen wel zullen inzien dat dat soort geweld bijna niet te voorkomen is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als er straks in Nederland een aanslag plaatsvindt - je kunt erop wachten - roept iedereen dat er niet genoeg veiligheidsmaatregelen werden genomen.
Laat me niet lachen, dit soort aanslagen zijn niet te voorkomen, het is voor iedereen in europa mogelijk om met 1500 euro een automatisch wapen te regelen, kortom je hebt maar 1 gek nodig en het is al gebeurt, slechts de hele grote opgezette aanslagen kun je misschien voorkomen, maar dat kost zeer veel tijd en geld, en zelfs dan pak je ze niet allemaal. Vergeet niet dat groepen als Al Quaida inmiddels ook bijna 30 jaar ervaring hebben, en dat ze technologisch altijd behoorlijk ver zijn geweest, en bovenal vooral gebruik maken van hoogopgeleide mensen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. In de zin dat we de Islam teveel ruimte hebben gegeven. Nederland had niet allerlei Islamitische structuren moeten faciliteren, maar eerder nuttige zaken (zoals de taal leren e.d.) moeten faciliteren.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, ik, wij, de westerlingen vallen de moslims altijd aan om die vermalijde spotprentjes, de moslims zijn natuurlijk het slachtoffer hier van de stoute westerlingen.
Nee, het ligt volledig aan ons.
Zelfs nu nog ben je niet serieus, dus laat maar zitten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoezo niet, een van de vele sectoren waar de moslims het verpesten als je het mij vraagt.
dat maak jij er van, je weet constant zo goed waar ik mee bezig ben, maar weigert vooralsnog een richting op te gaan wat meer tot jouw liking is, ben dus benieuwd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zelfs nu nog ben je niet serieus, dus laat maar zitten.
Maar daar kan best wel wat meer tegen worden gedaan. Gelukkig riep de politievakbond dat laatst zelf ook, nu hoop ik maar dat men het beleid gaat aanpassen en wapenhandel prioriteit gaat geven.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:34 schreef raptorix het volgende:
het is voor iedereen in europa mogelijk om met 1500 euro een automatisch wapen te regelen,
Joh, je begint over rappers in een topic als dit...denk eens na.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat maak jij er van, je weet constant zo goed waar ik mee bezig ben, maar weigert vooralsnog een richting op te gaan wat meer tot jouw liking is, ben dus benieuwd.
Ja. Een grote, uitgebreid gepland en georganiseerde aanslag zou te voorkomen moeten zijn. Een aanslag van een individu of een klein groepje kan gebeuren. Dat laatste snapt bijna iedereen wel volgens mij.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De afkeer tegen moslims wordt breder en sterker, maar ik denk dat mensen wel zullen inzien dat dat soort geweld bijna niet te voorkomen is.
Daarom leg ik ook een heel groot deel van de verantwoordelijkheid van de nu spelende problemen bij de politiek al dan niet onder druk of met instemming van policor nederland.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. In de zin dat we de Islam teveel ruimte hebben gegeven. Nederland had niet allerlei Islamitische structuren moeten faciliteren, maar eerder nuttige zaken (zoals de taal leren e.d.) moeten faciliteren.
Open jij je ogen even, de profeet beledigen gaat boven al die dagelijkse zorgen die we zogenaamd gemeen hebben. Maar dat is dus idd onzin? Toch wordt dat zo gesteld in dat filmpje en daar moet door de overheid een einde aan gemaakt worden, anders kun je niet "samenleven" met andere bevolkingsgroepen. Het geeft precies de radicalisering bij iig sommige moslims (zal niet iedereen zijn wrs) aan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met je onzin, een moslimagent heeft een kogel door zijn kop gekregen omdat hij mensen beschermde die zijn geloof en zijn profeet aan het bespotten was, een andere moslim heeft de levens van meerdere joden gered tot grote waardering van Netanyahu en Frankrijk, waar heb jij het over? Tijdens de aanvallen van Charlie was mijn grootste koppijn dat ik nog iets op tijd moest betalen maar de ING bank er weer uit lag, wat denk je van al die moslims in NL die daar boven op hun gezin moeten verzorgen, proberen rond te komen en kampen met problemen zoals jij en elk ander om te leven in Nederland. Open je ogen eens echt zou ik zeggen.
Ja, mutant01 zal zeggen dat je wrs een magazijnbediende bent.quote:Gatverdamme, 'gewone' mensen, maar wel constant strooien met 'moslims', kom mij niet vertellen hoe moslims worden aangekeken na er zoiets voorvalt op het werkvloer, in het OV, supermarkt etc,
Ik reageer op teringzooi van de moslims, met een concreet voorbeeld. Nu kan ik best gissen naar waar je het over hebt, maar ik gaf simpelweg een ander voorbeeld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh, je begint over rappers in een topic als dit...denk eens na.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Destijds was het allemaal goed bedoeld, maar met goede bedoelingen alleen kom je meestal niet heel ver.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Daarom leg ik ook een heel groot deel van de verantwoordelijkheid van de nu spelende problemen bij de politiek al dan niet onder druk of met instemming van policor nederland.
Iedereen heeft - binnen de grenzen van de wet - recht op vrije meningsuiting. Maar als het allemaal zo naar en akelig in Nederland is, dan zout je toch fijn op? Religieuze gekken die spotprents van Mohammed willen verbieden, zie ik nog liever vandaag dan morgen hun koffers pakken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Want als je het daar niet mee eens bent heb je geen recht op vrije meningsuiting?
Ik zou niet weten waarom die mensen moeten vertrekken, als jij niet kunt omgaan met mensen die die mening uiten moet je mogelijk zelf maar vertrekken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iedereen heeft - binnen de grenzen van de wet - recht op vrije meningsuiting. Maar als het allemaal zo naar en akelig in Nederland is, dan zout je toch fijn op? Religieuze gekken die spotprents van Mohammed willen verbieden, zie ik nog liever vandaag dan morgen hun koffers pakken.
Ok er zijn volgens jou geen moslims die er een teringzooi van maken dan? Want die indruk krijg ik namelijk niet als ik naar het journaal kijk s'avonds. Als jij daar vervolgens uit opmaakt dat ik daarmee ALLE moslims bedoel, dan is dat niet mijn probleem.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik reageer op teringzooi van de moslims, met een concreet voorbeeld. Nu kan ik best gissen naar waar je het over hebt, maar ik gaf simpelweg een ander voorbeeld.
Vrijheid gebruiken om de vrijheid van anderen in te perken, zonder zinvolle en geldige argumenten, is m.i. niet wenselijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom die mensen moeten vertrekken, als jij niet kunt omgaan met mensen die die mening uiten moet je mogelijk zelf maar vertrekken.
Wat voor zorgen blijven er over na die kogel door je kop dan? De moslim op televisie gaat vanavond weer netjes naar zijn bed om de volgende werkdag op te staan of te wachten op zijn uitkering, jij denkt dat de aan NL-participerende moslim social-media op internet kapotsurft en conferenties en bijeenkomsten opzoekt zodat hij zijn verontwaardiging en ontevredenheid kan uiten over dat in een Limburgse dagblad zijn profeet is beledigd? Ogen openen is een goed voorstel ja, maar een beter milieu begint bij jezelf is net zo inspirerend als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Open jij je ogen even, de profeet beledigen gaat boven al die dagelijkse zorgen die we zogenaamd gemeen hebben. Maar dat is dus idd onzin? Toch wordt dat zo gesteld in dat filmpje en daar moet door de overheid een einde aan gemaakt worden, anders kun je niet "samenleven" met andere bevolkingsgroepen. Het geeft precies de radicalisering bij iig sommige moslims (zal niet iedereen zijn wrs) aan.
Wat heeft mutant01 hiermee te maken en wat doet wat ik als baan heb af aan het feit dat er meer en makkelijker moslims worden aangekeken in verhouding tot andere groepen en daden? Het is toch echt jij die een illustratief voorbeeld is met een fragment van een paar minuten van minder dan 50 mensen een 'eyeopener' noemt.quote:Ja, mutant01 zal zeggen dat je wrs een magazijnbediende bent.. Zo makkelijk wordt er geredeneerd door moslims.
Maar ik heb jou dat toch ook niet verweten, dat je zo een standpunt zou hebben mbt moslims?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ok er zijn volgens jou geen moslims die er een teringzooi van maken dan? Want die indruk krijg ik namelijk niet als ik naar het journaal kijk s'avonds. Als jij daar vervolgens uit opmaakt dat ik daarmee ALLE moslims bedoel, dan is dat niet mijn probleem.
Het ging niet om gewelddadig reageren.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrijheid gebruiken om de vrijheid van anderen in te perken, zonder zinvolle en geldige argumenten, is m.i. niet wenselijk.
Iemand die gewelddadig reageert op meningen of tekeningen van anderen, kan echt beter vertrekken. Beter voor hem, beter voor de rest.
De vrijheid van meningsuiting is er juist om de meningen die je niet zint te beschermen en zeggen dat die hier niet horen of beter kunnen vertrekken is dus in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting. Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat en het overtuigen van mensen en niet het oproepen om te vertrekken.quote:Het vrije woord, waaronder dus ook het maken van spotprents, weegt vele malen zwaarder dan je imaginaire vriendje. Zint je dat niet, dan staat het je vrij om dit land te verlaten of om spotprents gewoon te negeren.
Maar goed, ik denk dat we dus keihard de profeet moeten beledigen (niet op werk of school btw). En dat moslims nodig geëmancipeerd dienen te worden uit een mensonterend en mensonwaardig geloof.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor zorgen blijven er over na die kogel door je kop dan? De moslim op televisie gaat vanavond weer netjes naar zijn bed om de volgende werkdag op te staan of te wachten op zijn uitkering, jij denkt dat de aan NL-participerende moslim social-media op internet kapotsurft en conferenties en bijeenkomsten opzoekt zodat hij zijn verontwaardiging en ontevredenheid kan uiten over dat in een Limburgse dagblad zijn profeet is beledigd? Ogen openen is een goed voorstel ja, maar een beter milieu begint bij jezelf is net zo inspirerend als je het mij vraagt.
[..]
Wat heeft mutant01 hiermee te maken en wat doet wat ik als baan heb af aan het feit dat er meer en makkelijker moslims worden aangekeken in verhouding tot andere groepen en daden? Het is toch echt jij die een illustratief voorbeeld is met een fragment van een paar minuten van minder dan 50 mensen een 'eyeopener' noemt.
Mij wel. En om als iets iemand echt niet aanstaat en iemand daar echt niet mee kan leven, dan is het beter om te wieberen. Als ik me bijvoorbeeld echt stoort aan de manier waarop zaken in Saoedi Arabië zijn geregeld, dan kan ik daar beter vertrekken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het ging niet om gewelddadig reageren.
[..]
De vrijheid van meningsuiting is er juist om de meningen die je niet zint te beschermen en zeggen dat die hier niet horen of beter kunnen vertrekken is dus in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting. Bij de vrijheid van meningsuiting hoort het debat en het overtuigen van mensen en niet het oproepen om te vertrekken.
Je kunt fundamenten van de Islam niet eens uitwerken in detail, maar spreekt wel over mensonterend en mensonwaardige godsdiensten om vervolgens beledigen en kwetsen goed te spreken? Zo zie je maar weer eens, voor sommigen is vrijheid van meningsuiting geen verworven heilig vrijheid geworden, maar niets meer dan een simpel vrijbrief om doelgericht te beledigen. Zwakzinnig mentaliteit.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk dat we dus keihard de profeet moeten beledigen (niet op werk of school btw). En dat moslims nodig geëmancipeerd dienen te worden uit een mensonterend en mensonwaardig geloof.. Net als destijds gebeurde met het christendom. Zodat over een decennium bijna niemand een dergelijk religie meer aanhangt. Zodat mensen weer met waardigheid een debat kunnen aangaan ipv te moeten debatteren met kogels.
Ja, want maar toegeven aan moslims is beschaving.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt fundamenten van de Islam niet eens uitwerken in detail, maar spreekt wel over mensonterend en mensonwaardige godsdiensten om vervolgens beledigen en kwetsen goed te spreken? Zo zie je maar weer eens, voor sommigen is vrijheid van meningsuiting geen verworven heilig vrijheid geworden, maar niets meer dan een simpel vrijbrief om doelgericht te beledigen. Zwakzinnig mentaliteit.
Mja, iemand krijgt dan vervolgens op de Islamitische school of in de Moskee wel weer te horen dat je de profeet niet mag beledigen...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk dat we dus keihard de profeet moeten beledigen (niet op werk of school btw). En dat moslims nodig geëmancipeerd dienen te worden uit een mensonterend en mensonwaardig geloof.. Net als destijds gebeurde met het christendom. Zodat over een decennium bijna niemand een dergelijk religie meer aanhangt. Zodat mensen weer met waardigheid een debat kunnen aangaan ipv te moeten debatteren met kogels.
Op de herdenkingsdagen zou ik het iig niet adviseren te proberen. Denk dat het hier wel makkelijker als etter gedrag zal gezien worden als de aandacht er minimaal op is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:53 schreef meth1745 het volgende:
Je mag niet eens een gestrekte arm vooruit steken in België (hoe is dat in Nederland geregeld?). Dan vind ik dat een verbod op spotprenten ook kan.
Lekker denken in kampen is beschaving.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, want maar toegeven aan moslims is beschaving..
Je kunt niet op basis van feiten een discussie voeren met moslims, heb je het wel eens IRL gedaan of geprobeerd?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, iemand krijgt dan vervolgens op de Islamitische school of in de Moskee wel weer te horen dat je de profeet niet mag beledigen...
Ik denk oprecht dat mensen niet minder religieus worden als je constant gaat lopen beledigen. Ik zie dagelijks JG, ik geloof er niks van dat die van hun geloof afstappen puur en alleen omdat ik ze bv. elke dag uit zou schelden.
Geloof moet je onderuit halen op basis van geldige argumenten, onderwijs moet wetenschappelijk verantwoord zijn en niet gebaseerd zijn op religie, etc.
Dus toegeven aan moslims is beschaving of juist niet?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lekker denken in kampen is beschaving.
Dat is soms lastig inderdaad. Maar hoe zou dat komen: door het geloof dat erin is gestampt vanaf de geboorte of doordat hun profeet niet genoeg is beledigd?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt niet op basis van feiten een discussie voeren met moslims, heb je het wel eens IRL gedaan of geprobeerd?
Wat is toegeven aan moslims dan, boven het beledigen staan? Dan is dat beschaafd ja.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Dus toegeven aan moslims is beschaving of juist niet?
Dat een debat lastig is kan zeker waar zijn maar desondanks is het natuurlijk ook de eigen schuld als je een ander niet kunt overtuigen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij wel. En om als iets iemand echt niet aanstaat en iemand daar echt niet mee kan leven, dan is het beter om te wieberen. Als ik me bijvoorbeeld echt stoort aan de manier waarop zaken in Saoedi Arabië zijn geregeld, dan kan ik daar beter vertrekken.
Een debat is lastig als iemand heel veel dingen baseert op een boek dat je niet mag bekritiseren. Dat is bijna niet te doen. Een debat voeren met iemand die voortdurend cirkelredeneringen opvoert, is ook geen debat.
Toegeven wat die knaap in dat filmpje zegt: verbod op beledigen van profeet. Door de staat afgedwongen. De staat die bepaalt wat jij of ik mag zeggen. dat is beschaving, want wee je gebeente dat je de profeet (vzmh) beledigt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is toegeven aan moslims dan, boven het beledigen staan? Dan is dat beschaafd ja.
ik dacht even een gephotoshopt baardje ofzoquote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:59 schreef Downwards het volgende:
[..]
Ja. Een shawl die qua kleuren ook aan het signalement voldoet.
Dat kan heel goed.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt niet op basis van feiten een discussie voeren met moslims, heb je het wel eens IRL gedaan of geprobeerd?
Zal ook wel een kostenafweging zijn. Als je overal betere kwaliteit wil, zul je duurde camera's moeten gebruiken en zal het qua dataopslag ook duurder worden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik dacht even een gephotoshopt baardje ofzo
maar ze moeten echt wat aan die camera's doen, de resoluties zijn echt bagger slecht altijd.
Die jongen is een moslim, een persoon is nog altijd een enkelvoud, dan is het alsnog de vraag of hij voor zijn mening staat of een namens de moslims in Nederland spreekt. Per slot van rekening is de random stemmer van de partij waar jij niets mee hebt ook niet jouw geluid of wel?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toegeven wat die knaap in dat filmpje zegt: verbod op beledigen van profeet. Door de staat afgedwongen. De staat die bepaalt wat jij of ik mag zeggen. dat is beschaving, want wee je gebeente dat je de profeet (vzmh) beledigt.
Ja ongetwijfeld, maar nu een heel leger ambtenaren die zoeken op grond van een vaag portret zal ook niet mama's goedkoopste oplossing zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:02 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zal ook wel een kostenafweging zijn. Als je overal betere kwaliteit wil, zal je duurde camera's moeten gebruiken en zal het qua dataopslag ook duurder worden.
Elke verwijzing van een gelovige naar een al dan niet bestaand figuur van duizenden jaren geleden is per definitie discussie-dodend.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, want ---> zionisten ---> olie etc.
Ook toen waren er waarschuwingen genoeg, maar lange tijd volstond het om iemand die enige kritiek uitte of ergens vraagtekens bij plaatste uit te maken voor racist, nazi en vul het hele rijtje hier maar in.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel mee eens. Destijds was het allemaal goed bedoeld, maar met goede bedoelingen alleen kom je meestal niet heel ver.
twitter:chaddyville twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 21:04:44Waiting for Cameron to say Islam is not responsible for murder in #Copenhagen and for moderate Muslims to march in protest at the murder. reageer retweet
Nou, dat vind ik een beetje te simpel. De wereld steekt niet zo simpel in elkaar dat je een jarenlange brainwash in een debat van een kwartiertje ongedaan zou kunnen maken... Probeer maar eens in discussie te gaan met bijvoorbeeld een JG. Hier op het forum zitten er een paar. Die reeksen lopen al enkele delen en overtuigd zijn ze nog totaal niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat een debat lastig is kan zeker waar zijn maar desondanks is het natuurlijk ook de eigen schuld als je een ander niet kunt overtuigen.
Het voorbeeld van Saoedi Arabië vind ik niet sterk. Juist dat land is er geen vrijheid van meningsuiting en daar heb je waarschijnlijk dus gelijk, hier kun je heel goed blijven en op democratische manier jouw zin proberen te krijgen.
Verder hoort bij een vrij land ook risico, eigenlijk bij ieder land. Als men niet democratische middelen zou gebruiken hebben we ook middelen dat tegen te gaan. Dat is een heel andere discussie dan het toestaan van de onwelgevallige meningsuiting of het oproepen te vertrekken bij een onwelgevallige mening.
Het zou best grappig zijn om een burger initiatief te starten en de tweede kamer tot een debat te dwingen over zo'n verbod. Eens kijken wat die twee Turken dan doen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toegeven wat die knaap in dat filmpje zegt: verbod op beledigen van profeet. Door de staat afgedwongen. De staat die bepaalt wat jij of ik mag zeggen. dat is beschaving, want wee je gebeente dat je de profeet (vzmh) beledigt.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou best grappig zijn om een burger initiatief te starten en de tweede kamer tot een debat te dwingen over zo'n verbod. Eens kijken wat die twee Turken dan doen.
Ik denk dat het oprechte naïviteit was destijds en geen actie van z.s.m. het point of no return proberen te bereiken, zodat de critici daarna met een voldongen feit zitten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ook toen waren er waarschuwingen genoeg, maar lange tijd volstond het om iemand die enige kritiek uitte of ergens vraagtekens bij plaatste uit te maken voor racist, nazi en vul het hele rijtje hier maar in.
Dat is nu behoorlijk minder geworden, doodsimpel omdat je er niet meer zo makkelijk mee wegkomt, steeds meer mensen gaan zich achter de oren krabben en zien de auwe waarheid zoals ie is, en we hoeven er niets voor te doen ze doen het helemaal zelf.
#kopenhagen
Inderdaad, maar men lijkt meestal naar de korte termijn te kijken en wat dan mogelijk het goedkoopste is. Waarsch. ook veel verouderd meteriaal waar ze nog gebruik van maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja ongetwijfeld, maar nu een heel leger ambtenaren die zoeken op grond van een vaag portret zal ook niet mama's goedkoopste oplossing zijn.
Ik beledig de profeet ook niet, maar wil je de profeet beledigen moet dat kunnen. De profeet beledigen wordt gedaan door mensen in de media en op internet. Van Gogh (voorheen), Nanninga, Wilders etc. en het is hun goed recht.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die jongen is een moslim, een persoon is nog altijd een enkelvoud, dan is het alsnog de vraag of hij voor zijn mening staat of een namens de moslims in Nederland spreekt. Per slot van rekening is de random stemmer van de partij waar jij niets mee hebt ook niet jouw geluid of wel?
En ja ik ben inderdaad van mening dat het boven staan op doelgericht en bewust beledigen inderdaad beschaafd is, itt het wel.
true truequote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:09 schreef Downwards het volgende:
[..]
Inderdaad, maar men lijkt meestal naar de korte termijn te kijken en wat dan mogelijk het goedkoopste is.
Ik ben dan niet benieuwd naar alleen die twee Turken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou best grappig zijn om een burger initiatief te starten en de tweede kamer tot een debat te dwingen over zo'n verbod. Eens kijken wat die twee Turken dan doen.
Een of ander inteeltkind van GeenStijl.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:11 schreef arjan1112 het volgende:
Wie is die Nanninga nou weer ? Nog nooit van gehoord
wmb roept iedereen wat ze maar willen, Wilders roept alles los en vast over de Islam, christenen over het homo-huwelijk, Imam's van alles en nog wat, maar dan moet daar ook een moslim onder moge vallen die staat voor een verbod op het beledigen, het is een uiting, een wens, niets meer. Ik zie niet in waarom principeel oproepen tot een verbod op het beledigen anders is dan een 'kopvoddentax' of wat dan ook in de richting, beiden tasten de individuele vrijheden aan. Of een streep trekken en alles gelijk maken, of beiden gedogen ipv selectieve verontwaardigingen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik beledig de profeet ook niet, maar wil je de profeet beledigen moet dat kunnen. De profeet beledigen wordt gedaan door mensen in de media en op internet. Van Gogh (voorheen), Nanninga, Wilders etc. en het is hun goed recht.
Punt is mede dat moslims om de gekste dingen beledigd kunnen raken. Zonder dat je dit weet. De meest idiote idiosyncrasieën zijn dagelijkse kost. Wat moet ik met verhalen als zou de moderne deeltjesfysica al voorspeld zijn in de koran? Als ik dat tegenspreek, beledig ik al de profeet. 1 van de vele voorbeelden... waardoor het huilen je echt nader staat dan het lachen...
Geluid van de schoten etc.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben dan niet benieuwd naar alleen die twee Turken.
Ook zo'n commercieel figuur dat geld verdient met tegen de islam zijn, dat is tegenwoordig big business.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:11 schreef arjan1112 het volgende:
Wie is die Nanninga nou weer ? Nog nooit van gehoord
Wist je dat je in NL als afvallige moslim jezelf door een vrouwelijke reporter kon laten interviewen in een moskee, zonder dat je wordt aangevallen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook zo'n commercieel figuur dat geld verdient met tegen de islam zijn, dat is tegenwoordig big business.
Wel met gevaar voor eigen leven. Betaald pro-Islam zijn levert de nodige schnabbels op en een stuk minder dreiging.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook zo'n commercieel figuur dat geld verdient met tegen de islam zijn, dat is tegenwoordig big business.
Ik dacht dat als je voor was juist de baantjes en zendtijd kreeg.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
SGP, CU en CDA ben ik ook niet zeker van gezien hun houding over godslastering maar mogelijk zien die de profeet dan weer niet als godslastering. Dat er bij andere partijen verrassingen zouden komen kan ook heel goed maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben dan niet benieuwd naar alleen die twee Turken.
Ja, zie voormalige maffiamaat Peter R. de Vries. Die is niet weg te slaan uit de praatprogramma's.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat als je voor was juist de baantjes en zendtijd kreeg.
Maar tegen levert heel veel publiciteit en bezoekers op de website op.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat als je voor was juist de baantjes en zendtijd kreeg.
SGP zal wel ergens een scheiding hanteren. CU zal sowieso tegen godslastering zijn en CDA zal zoals altijd wel ergens daar tussenin draaien.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
SGP, CU en CDA ben ik ook niet zeker van gezien hun houding over godslastering maar mogelijk zien die de profeet dan weer niet als godslastering. Dat er bij andere partijen verrassingen zouden komen kan ook heel goed maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geluid van de schoten etc.
http://www.bbc.com/news/world-europe-31472745
Mooi zo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar tegen levert heel veel publiciteit en bezoekers op de website op.
Tuurlijk, mag hij dat zeggen, waar heb ik gezegd dat-ie dat niet mag zeggen? Alleen voor mij is het een teken in hoeverre gematigde moslims zijn geradicaliseerd. Door Charlie Hebdo. En voor mij ook een teken dat de stellingen steeds verder van elkaar komen af te liggen en dat het mij somber, pessimistisch stemt. Ik kan me een aanslag in NL ook wel voorstellen nu. Ik denk ook dat Geert Wilders, maar bijv. ook Annabel Nanninga echt goed beschermd moeten worden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wmb roept iedereen wat ze maar willen, Wilders roept alles los en vast over de Islam, christenen over het homo-huwelijk, Imam's van alles en nog wat, maar dan moet daar ook een moslim onder moge vallen die staat voor een verbod op het beledigen, het is een uiting, een wens, niets meer. Ik zie niet in waarom principeel oproepen tot een verbod op het beledigen anders is dan een 'kopvoddentax' of wat dan ook in de richting, beiden tasten de individuele vrijheden aan. Of een streep trekken en alles gelijk maken, of beiden gedogen ipv selectieve verontwaardigingen.
Wilders moet zeker meer beveiliging krijgen. Haal dat geld maar uit de moskeesubsidiepot of zo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
k denk ook dat Geert Wilders, maar bijv. ook Annabel Nanninga echt goed beschermd moeten worden.
Ja, vraag dat maar aan maffiamaatje Peter R.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk, geld moet rollen.
Ook Annabel Nanninga imo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wilders moet zeker meer beveiliging krijgen. Haal dat geld maar uit de moskeesubsidiepot of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |