abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2015 @ 22:52:19 #251
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149713303
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?

Hoezo zijn er twee zijdes?
Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut. :{

Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis. :{

Op dit moment zijn we weinig te benijden. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 15 februari 2015 @ 22:58:24 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149713583
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut. :{

Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis. :{

Op dit moment zijn we weinig te benijden. :{

Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden, ipv betogen tegen belediging van de profeet.

Want daar kan wel tegen betoogd worden, en met die betogingen sterkt "de moslim" de daders van dit soort aanslagen juist, terwijl diezelfde moslim niets doet om de aanslagen te veroordelen, verder dan "dat is niet mijn manier van religie bedrijven" komt men niet als het gaat om het veroordelen van die aanslagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:00:45 #253
13462 BansheeBoy
pi_149713680
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden, ipv betogen tegen belediging van de Profeet vrede zij met hem.
Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem. :{

Een klein detail is dat we dit ook vinden voor de overige Profeten zoals Jezus, Mozes en Abraham. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149713780
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem. :{

Een klein detail is dat we dit ook vinden voor de overige Profeten zoals Jezus, Mozes en Abraham. :{

Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:03:08 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149713784
quote:

[..]

Hoezo moet het zwaartepunt daar liggen?
Vind je het werkelijk belangrijker dat een dode met mythische vaardigheden niet beledigd wordt dan dat levende mensen niet vermoord worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:04:48 #256
13462 BansheeBoy
pi_149713857
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo moet het zwaartepunt daar liggen?
Want dan neem je de grootste oorzaak weg voor gasten die dit als rechtvaardiging gebruiken. Daarom heb ik het ook voortdurend over een win-win situatie. :{

pi_149713915
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden
Zodat jij na de volgende aanslag weer kunt ontkennen dat men afstand heeft genomen van de terreurdaden.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:11:53 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714170
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Want dan neem je de grootste oorzaak weg voor gasten die dit als rechtvaardiging gebruiken. Daarom heb ik het ook voortdurend over een win-win situatie. :{

En dat is dan een garantie dat er geen terreurdaden meer plaatsvinden?

Dan komt er geen reden2.0 doordat ik weiger de profeet te erkennen, of niet gelovig ben, of toevallig het verkeerde geloof heb?

Ik geloof er weinig van dat dit werkelijk om de cartoons gaat, dit is een nachtsspelletje en men gebruikt de belediging als excuus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:13:20 #259
13462 BansheeBoy
pi_149714201
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:
Dan komt er geen reden2.0 doordat ik weiger de profeet te erkennen, of niet gelovig ben, of toevallig het verkeerde geloof heb?
Garanties heb je nooit. Maar in het verleden is dit hier in het Westen nooit een reden geweest voor een terroristische actie. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:15:24 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714279
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Garanties heb je nooit. Maar in het verleden is dit hier in het Westen nooit een reden geweest voor een terroristische actie. :{

In het verleden waren de cartoons dat ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:16:19 #261
13462 BansheeBoy
pi_149714314
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
In het verleden waren de cartoons dat ook niet.
Dat is dus precies het punt dat ik wil maken. :{

pi_149714373
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat is dan een garantie dat er geen terreurdaden meer plaatsvinden?

Ik geloof er weinig van dat dit werkelijk om de cartoons gaat, dit is een nachtsspelletje en men gebruikt de belediging als excuus.
afbeeldingen van de profeet zijn in de meeste islamitische landen verboden, staat vaak zelfs doodstraf op dacht ik.
Als een cartoon in een Frans krantje meer rellen en doden in Ismlamitische landen veroorzaakt dan bvb de invasie in Irak, dan mag je wel aannemen dat het gevoelig ligt...
  zondag 15 februari 2015 @ 23:19:32 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714406
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar je begrijpt mijn punt niet?
Als iets wat in het verleden geen probleem was dat nu ineens wel is (cartoons), welke garantie heb ik dan dat andere zaken die in het verleden heden probleem waren (geen of andere religie) dat ook niet gaan worden als er geen cartoons meer zijn als excuus voor terreurdaden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149714410
quote:

[..]

Blijkbaar snap jij nog steeds het hele probleem niet. Het is geen enkel probleem om beledigende uitspraken te doen over welke profeet dan ook, zo is de wet hier namelijk. Het probleem is dat er mensen zijn die te kleinzerig zijn om met zulke vrijheden (die vaak 2 kanten opwerken) om te gaan.
60 HRC
pi_149714465
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Goed punt wel. Als iemand bereid is om te moorden om een cartoon, is diegene ook bereid om te moorden voor iets anders triviaals en isie gewoon een psychopaat, ongeacht de religie die men dan schijnt aan te hangen.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:23:39 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714494
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

afbeeldingen van de profeet zijn in de meeste islamitische landen verboden, staat vaak zelfs doodstraf op dacht ik.
Als een cartoon in een Frans krantje meer rellen en doden in Ismlamitische landen veroorzaakt dan bvb de invasie in Irak, dan mag je wel aannemen dat het gevoelig ligt...
Je moet je vooral eens afvragen wie er kennelijk belang bij heeft dat een Frans krantje met een cartoon ergens in de binnenlanden van Pakistan terechtkomt en mensen die het blad nog nooit gezien hebben volledig over de zeik gaan omdat er een cartoon in staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149714499
Het aanhangen van een religie is sowieso een psychose, daar niet van.
pi_149714515
quote:
6s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:23 schreef Salvad0R het volgende:
Het aanhangen van een religie is sowieso een psychose, daar niet van.
Zulke uitspraken doen al helemaal.
pi_149714543
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet je vooral eens afvragen wie er kennelijk belang bij heeft dat een Frans krantje met een cartoon ergens in de binnenlanden van Pakistan terechtkomt en mensen die het blad nog nooit gezien hebben volledig over de zeik gaan omdat er een cartoon in staat.
misschien waren ze in het verleden geen probleem omdat de meeste mensen niet wisten dat ze bestonden? Tegenwoordig verspreidt nieuws zich veel sneller en verder dankzij internet. Vroeger hoorde je ook nooit over verkrachtingen van toeristen in India, je gaat toch niet beweren dat we dat toen goedkeurden?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:26:21 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714570
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

misschien waren ze in het verleden geen probleem omdat de meeste mensen niet wisten dat ze bestonden? Tegenwoordig verspreidt nieuws zich veel sneller en verder dankzij internet. Vroeger hoorde je ook nooit over verkrachtingen van toeristen in India, je gaat toch niet beweren dat we dat toen goedkeurden?
Of misschien kwam het minder voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149714613

Andermans post bewerken op deze manier. :')

quote:
Het zwaartepunt zou juist moeten liggen bij het afstand nemen van geweld. Dat jij het omgekeerde beweert, is veelzeggend.
pi_149714745
quote:
6s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:24 schreef Irakees het volgende:

[..]

Zulke uitspraken doen al helemaal.
De band tussen een individu en het bestaan is persoonlijk, elke vorm van het collectiviseren er van, ongeacht of je Christendom of Jodendom of Islam noemt, is corrupt en incompleet. Mijn inziens bestaan er 7 miljard verschillende religies.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:32:12 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149714770
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]

Andermans post bewerken op deze manier. :')
Die had ik niet eens gezien... Als het nog een keer gebeurt is BSB niet de enige die een post bewerkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 februari 2015 @ 23:34:40 #274
13462 BansheeBoy
pi_149714855
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Het zwaartepunt zou juist moeten liggen bij het afstand nemen van geweld. Dat jij het omgekeerde beweert, is veelzeggend.
Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:36:19 #275
13462 BansheeBoy
pi_149714903
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Blijkbaar snap jij nog steeds het hele probleem niet. Het is geen enkel probleem om beledigende uitspraken te doen over welke profeet dan ook, zo is de wet hier namelijk. Het probleem is dat er mensen zijn die te kleinzerig zijn om met zulke vrijheden (die vaak 2 kanten opwerken) om te gaan.
Wet, mening, gevoel, melkzuurbacterie. Er is ook nog zoiets als je verstand gebruiken. Beledigen om te beledigen, nee, dat is niet verstandig. En zo is ook steeds gebleken. :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')