abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149684549
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die cartoons zeggen eigenlijk en voornamelijk één ding: wij delen jullie belevenis van Mohammed niet, wij erkennen hem niet op dezelfde wijze als jullie dat doen. Als een moslim vervolgens zegt; ''Hij is net als familie voor ons'', zegt de cartoonist weer; ''Dat is een fout in jouw denken.'' En daar ligt weer de uiteindelijk kern van het probleem; we zijn het oneens over het leven, over de basis ervan (zijn we afhankelijk van Allah of niet?); over wat belangrijk is en niet. Als jij dus zegt; ''Mijn belevenis is zo belangrijk dat jij me moet bedwingen'', zeg je gelijktijdig; ''jouw belevenis van het leven is minderwaardig.''
Oneens. Als iemand jouw moeder een hoer noemt, neem je dan genoegen met de uitleg dat diegene "een andere belevenis van jouw moeder" heeft? Dat is namelijk impliciet wat je zegt. De cartoonist moet vooral zijn grappen maken over profeten, Allah en wie dan ook. Maar dat betekent toch niet dat moslims de cartoons geweldig moeten vinden of anders naar een gesticht moeten? Overigens ben ik zelf een groot tegenstander van elke vorm van religie, maar ik ben niet inhumaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 02:09:29 #127
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149684553
Alle ramen en deuren dicht. #oorlog
rConflictNews twitterde op zondag 15-02-2015 om 01:28:51 Danish police: Not safe to be outside in the central Copenhagen right now, reports Danish TV2 - @MortenFrich reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149684558
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:05 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik claim nergens dat mijn familie wordt beledigd. Ik verdedig alleen de stelling dat het voor moslims voelt alsof hun familie wordt beledigd als de profeet wordt beledigd en dat ik me dus kan voorstellen dat ze dat als kwetsend zien. En voor je begint met beschuldigingen dat ik terrorisme goedkeur, dat heeft daar niet mee van doen.
Daar ben ik nog geen enkele keer over begonnen in deze discussie met jou. Sterker nog, daarom begon ik bij Bansheeboy met 'als man tot man' omdat ik even dat religeuze aan de kant wilde schuiven en ik verwacht ook helemaal niet dat iedere moslim terrorisme oid goedkeurt.

quote:
Ik kwam op voor iemand die zich beledigt voelde, maar toch het geweld afzwoor. Die werd door jou namelijk aan de kant gezet als een watje dat toch maar beter gewoon kon lachen om de belediging van wat hij als heilig beschouwt. Ik ben overigens geen immigrant, 100% Nederlands, voor wat het waard is.
Dat maakt verder niets uit maar je moet begrijpen dat je in zo'n topic als dit ook maar een naam bent. Ik ken je verder niet.
pi_149684583
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:09 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Daar ben ik nog geen enkele keer over begonnen in deze discussie met jou. Sterker nog, daarom begon ik bij Bansheeboy met 'als man tot man' omdat ik even dat religeuze aan de kant wilde schuiven en ik verwacht ook helemaal niet dat iedere moslim terrorisme oid goedkeurt.

[..]

Dat maakt verder niets uit maar je moet begrijpen dat je in zo'n topic als dit ook maar een naam bent. Ik ken je verder niet.
Ik denk dat we het hoofdzakelijk gewoon eens zijn. Namelijk dat een tekening nooit een reden kan zijn voor geweld.
pi_149684584
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:08 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat weten we.
3 gewonden.
  zondag 15 februari 2015 @ 02:12:27 #131
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149684603
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:11 schreef Inspireme het volgende:

[..]

3 gewonden.
Yup.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149684610
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:09 schreef Childofthe90s het volgende:
Oneens. Als iemand jouw moeder een hoer noemt, neem je dan genoegen met de uitleg dat diegene "een andere belevenis van jouw moeder" heeft? Dat is namelijk impliciet wat je zegt. De cartoonist moet vooral zijn grappen maken over profeten, Allah en wie dan ook. Maar dat betekent toch niet dat moslims de cartoons geweldig moeten vinden of anders naar een gesticht moeten? Overigens ben ik zelf een groot tegenstander van elke vorm van religie, maar ik ben niet inhumaan.
Jij redeneert nu vanaf het punt alsof het een absolute zekerheid is dat Mohammed een profeet was en dat is precies wat betwijfelt wordt. Maw: wij betwijfelen of Mohammed überhaupt wel ''jouw moeder'' is; wij gaan niet akkoord met die premisse. Dát was mijn punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 02:13:10 ]
pi_149684614
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:11 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik denk dat we het hoofdzakelijk gewoon eens zijn. Namelijk dat een tekening nooit een reden kan zijn voor geweld.
Klopt. En ik kan wel enigszins 'begrip' opbrengen dat iemand zich beledigd kan voelen maar ik vind het zelf juist van kracht getuigen als iemand het gewoon naast zich neerlegt. En daar draait het nu vooral om. Hoe men er mee omgaat. Dat laat juist zien wat voor iemand je bent. Als iemand gaat protesteren tegen de vrijheid van meningstuiting of naar een geweer grijpt omdat iemand een afbeelding maakt van de profeet die niet eens de zijne is, is dat in mijn ogen bijzonder zwak en een gebrek van degene.

Een 'jouw moeder' opmerking is ook alleen maar iets waard als je er iets van aantrekt en je je beledigd voelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SuicideErrorist op 15-02-2015 02:24:33 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 02:16:33 #134
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149684655
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:51 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat verwachte je dan?
k klikte toevallig zonder youtube titel te lezen en was vergeten dat ik deze tab aan had. Ineens die knallen, damn.
graag op anoniem
pi_149684668
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij redeneert nu vanaf het punt alsof het een absolute zekerheid is dat Mohammed een profeet was en dat is precies wat betwijfelt wordt. Maw: wij betwijfelen of Mohammed überhaupt wel ''jouw moeder'' is; wij gaan niet akkoord met die premisse. Dát was mijn punt.
Sterker nog, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Mohammed geen profeet was, maar gewoon een oorlogsheld/misdadiger (ligt eraan vanaf welke kant bezien). Zelfs dan kan iemand het wel zo zien en er zich door beledigd voelen. En dat mag iemand, dat lucht soms ook gewoon lekker op. Vervolgens ga je gewoon weer verder met je dagelijkse bezigheden en leg je het, zoals SuicideErrorist zegt, naast je neer.
pi_149684688
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:17 schreef Childofthe90s het volgende:
Sterker nog, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat Mohammed geen profeet was, maar gewoon een oorlogsheld/misdadiger (ligt eraan vanaf welke kant bezien). Zelfs dan kan iemand het wel zo zien en er zich door beledigd voelen. En dat mag iemand, dat lucht soms ook gewoon lekker op. Vervolgens ga je gewoon weer verder met je dagelijkse bezigheden en leg je het, zoals SuicideErrorist zegt, naast je neer.
Ik probeerde alleen uit te leggen waarom die vergelijking ''moeder/profeet'' niet vanzelfsprekend opgaat... en eigenlijk voorbij gaat aan het punt van de cartoons.
pi_149684705
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik probeerde alleen uit te leggen waarom die vergelijking ''moeder/profeet'' niet vanzelfsprekend opgaat... en eigenlijk voorbij gaat aan het punt van de cartoons.
Ik begrijp je punt ook wel hoor. Iemand kiest ervoor de profeet als familie te zien, terwijl iemand er niet voor kiest van iemand familie te zijn.
pi_149684721
Vast weer zo'n "Joods complot".
pi_149684753
Triest dat de Joodse bevolking weer te maken krijgt met de door moslims aangeleerde Jodenhaat.
pi_149684784
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

Zijn werkelijke bestaan wordt zelfs betwist, omdat de eerste vermeldingen over Mo zo'n 100 jaar later kwam nadat de Islam verspreid werd.
Hoe dan ook, het punt met die paint die ik wou maken is, de huis-tuin en keuken moslim doet hier afstand van. Het zijn weer die opgehitste gekken die weer aan het stunten zijn.
Waar komen dan al die verhalen over zijn gewelddadigheden en vele vrouwen (nou ja... meisjes) vandaan? Allemaal verzonnen? Dat moeten perverse geesten zijn geweest zeg...
pi_149685079
Net terug van carnaval,
Maar dus nog een schietpartij bij een synagoge?

Lijkt veel op de aanslagen in Parijs
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 03:08:10 #142
88815 The_Emotion
98.3
pi_149685081
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar komen dan al die verhalen over zijn gewelddadigheden en vele vrouwen (nou ja... meisjes) vandaan? Allemaal verzonnen? Dat moeten perverse geesten zijn geweest zeg...
Min of meer wel ja, er van uitgaande dat het in die regio al millennia al gevochten werd, ver voordat de islam zijn intrede deed. Ik kijk er niet raar van op dat het uithuwelijken van kinderen voor de islam ook voorkwam, het gebeurde ook in middeleeuws Europa wat je niet in de geschiedenisboekjes terug ziet.
Dat het nog steeds toegepast wordt in de Arabische wereld vind ik zelf ook verwerpelijk.
Zelf denk ik dat Mo net zo'n symbolisch figuur is als Jezus voor de Christenen, alleen Jezus mag wel uitgebeeld worden, het liefst als de liefdevolle, maar treurige hipster met doordringende ogen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_149685093

[ Bericht 52% gewijzigd door Houtenbeen op 15-02-2015 03:13:27 ]
  zondag 15 februari 2015 @ 03:12:59 #144
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149685104
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:10 schreef Houtenbeen het volgende:
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 01:40:19 BREAKING: Danish military deployed in central Copenhagen. reageer retweet
Duitse politie bewaakt de grensovergangen

Waarom nou perse vanavond, net met carnaval
Er worden elke dag mensen doodgeschoten joh
pi_149685113
NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 01:40:19 BREAKING: Danish military deployed in central Copenhagen. reageer retweet
RTLNieuwsnl twitterde op zondag 15-02-2015 om 02:33:29 Duitse politie controleert auto’s uit Denemarken bij de grens http://t.co/71gj4qhhIT http://t.co/a9RPgxgFA8 reageer retweet
pi_149685129
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:12 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Er worden elke dag mensen doodgeschoten joh
:')
  zondag 15 februari 2015 @ 03:18:17 #147
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149685134
Het feit dat moslims een analfabeet die met geweld mensen onderdrukte en uitmoorden zien als hun profeet en belangrijker vinden dan hun eigen bestaande familie geeft alleen maar aan hoe erg het gebrek aan realiteitsbesef is.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 15 februari 2015 @ 03:20:10 #148
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149685149
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:16 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

:')
ohja nu is het opeens weer erg omdat "moslims" de daders zijn, vergeten sorry
  zondag 15 februari 2015 @ 03:20:16 #149
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149685152
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 03:08 schreef Remqo het volgende:

[..]

Min of meer wel ja, er van uitgaande dat het in die regio al millennia al gevochten werd, ver voordat de islam zijn intrede deed. Ik kijk er niet raar van op dat het uithuwelijken van kinderen voor de islam ook voorkwam, het gebeurde ook in middeleeuws Europa wat je niet in de geschiedenisboekjes terug ziet.
Dat het nog steeds toegepast wordt in de Arabische wereld vind ik zelf ook verwerpelijk.
Zelf denk ik dat Mo net zo'n symbolisch figuur is als Jezus voor de Christenen, alleen Jezus mag wel uitgebeeld worden, het liefst als de liefdevolle, maar treurige hipster met doordringende ogen
Het is vrij algemeen bekend dat 15-16 jarige al sinds de romeinse tijd tot ver in de nadagen van de british empire werden uitgehuwelijkt in Europa hoor.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_149685159
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 00:07 schreef LelijKnap het volgende:
Grappig hoe rustig het is rondom dit onderwerp.

- Carnaval
- Zaterdagavond
- Te weinig doden
- Pas geleden al iets soortgelijks gebeurt
- Hebben er niks meer over te zeggen (zie hierboven)

??
Carnaval *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')