Excuses aanvaard, dwaas.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ohja nu is het opeens weer erg omdat "moslims" de daders zijn, vergeten sorry
Het gaat er om dat het een ogenschijnlijk islamitisch motief is. Als een moslim iemand doodschiet tijdens een overval (met als doel geld winnen bv) dan boeit men het een stuk minder.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ohja nu is het opeens weer erg omdat "moslims" de daders zijn, vergeten sorry
Ja, er is nog iemand doodgeschoten in/rondom een synagoog.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Maar is dus nog een tweede schietpartij geweest?
En in Rock'n'Roll.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is vrij algemeen bekend dat 15-16 jarige al sinds de romeinse tijd tot ver in de nadagen van de british empire werden uitgehuwelijkt in Europa hoor.
Drie* waarvan één in het hoofd.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, er is nog iemand doodgeschoten in/rondom een synagoog.
ja die 3 moslims in usa waren ook "ogenschijnlijk" een islamitisch motiefquote:Op zondag 15 februari 2015 03:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het een ogenschijnlijk islamitisch motief is. Als een moslim iemand doodschiet tijdens een overval (met als doel geld winnen bv) dan boeit men het een stuk minder.
Zelfde dader of weten ze dat nog niet?quote:Op zondag 15 februari 2015 03:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er was er toch maar een overleden?quote:Op zondag 15 februari 2015 03:26 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Drie* waarvan één in het hoofd.
Geen idee. Lijkt me wel waarschijnlijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zelfde dader of weten ze dat nog niet?
Er is (nog) niemand doodgeschoten, wel 3 gewonden.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar geef ik je ook gelijk in, als voorbeeld de Habsburgers waren daar goed in: Trouw met mijn dochter, maar dan wil ik dat stukkie land hebben.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is vrij algemeen bekend dat 15-16 jarige al sinds de romeinse tijd tot ver in de nadagen van de british empire werden uitgehuwelijkt in Europa hoor.
Ja, bij die aanslag van vanmiddag maar bij die synagoge zijn er drie mensen neergeschoten.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er was er toch maar een overleden?
Slaat nergens op. In nederland schieteb moslims ook mensen dood , maar daar zit ook geen islamitisch motief achter, dus geen (religieus);terrorisme. Dat was wss in de usa ook zo. Maar moslims huilen echt om alles en kruipen graag in het slachtofferrol. Zelfreflectie is ver te zoeken.quote:Op zondag 15 februari 2015 03:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja die 3 moslims in usa waren ook "ogenschijnlijk" een islamitisch motief
Tv2 en dan google translatequote:Op zondag 15 februari 2015 03:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke site zal 't als eerst vertaald/samengevat hebben?
2 doden in totaal dus, 1 bij de bijeenkomst en 1 bij de synagogetwitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 04:04:57BREAKING: Police confirm at press conference that one of the wounded from the synagogue shooting in Copenhagen has died. reageer retweet
quote:04:09
De politie benadrukt dat er een algemeen verbod op de beweging van de binnenstad, maar sommige plaatsen zijn nog in isolement.
04:08
Het is niet bekend of de twee incidenten zijn met elkaar verbonden. Het is natuurlijk te denken, zeggen de politie, maar op dit moment weten we het.
04:07
In verband met de schietpartij in Krystalgade, zodat de politie zei dat er politieagenten te herkennen wanneer een persoon aankomt en scheuten. Men wordt geraakt in het been en wordt geraakt in de arm. Beiden zijn buiten levensgevaar.
04:05
Het is niet bekend of er een daad mannen.
04:05
De politie zei op de persconferentie dat de man nog werkt op de plaats delict op Krudttønden. Drie politieagenten raakten gewond, maar heeft of in behandeling is, en ze zijn buiten levensgevaar.
04:04
De politie bevestigt nu dat een persoon is gedood na een schietpartij in Krystalgade in Kopenhagen tegen de Joodse synagoge.
03:54
Ritzau schrijft dat de politie wordt verwacht om te komen met belangrijk nieuws op de persconferentie om 04:00.
quote:Op zondag 15 februari 2015 04:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Het is niet bekend of er een daad mannen.
Tsja, het blijft een Belg hè.quote:Op zondag 15 februari 2015 04:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Translate is niet zo goed
Maar ze bedoelen het is niet bekend of het dezelfde dader is
quote:Op zondag 15 februari 2015 04:18 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Tsja, het blijft een Belg hè.
Het is dan ook geen verrassing dat we de grootste golf van emigratie van joden naar Israel zien sinds de Tweede Wereldoorlog. Allemaal dankzij 't Ultieme Verraad.quote:Op zondag 15 februari 2015 04:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je zou je als Jood zijnde toch extreem onveilig moeten voelen momenteel in Europa.
twitter:AFP twitterde op zondag 15-02-2015 om 05:40:53#BREAKING: Copenhagen police fire shots near train station, person hit reageer retweet
Fuck.quote:Op zondag 15 februari 2015 04:06 schreef Houtenbeen het volgende:
2 doden in totaal dus, 1 bij de bijeenkomst en 1 bij de synagogetwitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 04:04:57BREAKING: Police confirm at press conference that one of the wounded from the synagogue shooting in Copenhagen has died. reageer retweet
Niet alleen, denk ik.quote:Op zondag 15 februari 2015 04:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je zou je als Jood zijnde toch extreem onveilig moeten voelen momenteel in Europa.
twitter:moelhoej twitterde op zondag 15-02-2015 om 05:42:06#Kopenhagen Police have shot a person in Copenhagen hours after two separate gun attacks http://t.co/kM0lr3hXol http://t.co/aNzKSNifiE reageer retweet
quote:Op zondag 15 februari 2015 05:50 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nog een sidenote: Het Deense equivalent van Carnaval (in Denemarken is het voornamelijk een kinderfeest in de trant van Halloween) gaat vandaag van start. Dat wordt gezellig voor die kinderen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fastelavn
Wat?! Bron graag.quote:Op zondag 15 februari 2015 05:55 schreef Ryan3 het volgende:
Er is dus nog een synagoge onder vuur genomen.
quote:
bronquote:The second attack took place outside the Jewish synagogue in Krystalgade in the center of Copenhagen. A civilian male was shot in the head and killed. Two police officers were hit in arm and leg.
twitter:PzFeed twitterde op zondag 15-02-2015 om 05:40:26COPENHAGEN TERROR- 1 dead, 3 injured at cafe- 1 dead, 2 injured at synagogue- NEW: 1 person shot at train station reageer retweet
Door dezelfde dader, volgens mij. En daar 1 dode en 2 gewonden.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ja, maar dat is dus de aanslag op het café waar de cartoonist was en de synagoge. Er is dus één synagoge onder vuur genomen (ik dacht dat je het over een tweede synagoge had).
1 synagoge idd.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ja, maar dat is dus de aanslag op het café waar de cartoonist was en de synagoge. Er is dus één synagoge onder vuur genomen (ik dacht dat je het over een tweede synagoge had).
Al met al een zeer treurige dag voor Denemarken. Wat één zo'n dwaas (voor zover we weten) kan aanrichten, ongelooflijk. Ik heb zelfs verhalen gehoord over enkele burgers die met jachtwapens Kopenhagen in zijn gegaan om op de dader te jagen.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Door dezelfde dader, volgens mij. En daar 1 dode en 2 gewonden.
Die dader is nu doodgeschoten door Deense politie.
Ja, zonder meer, en ook wat treuriger nog dan we dachten. Eerst naar een bijeenkomst gaan waar mensen vrijheid van meningsuiting bediscussiëren, 1 dode, en dan vervolgens naar synagoge gaan om nog iemand neer te knallen, 1 dode, omdat-ie een Jood is kennelijk. Treurnis straalt er van af, leg het maar uit.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:17 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Al met al een zeer treurige dag voor Denemarken. Wat één zo'n dwaas (voor zover we weten) kan aanrichten, ongelooflijk.
't Was 's nachts, die schietpartij aan de synagoge, slachtoffer kan eender wie zijn, hoeft niet noodzakelijk een jood te zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zonder meer, en ook wat treuriger nog dan we dachten. Eerst naar een bijeenkomst gaan waar mensen vrijheid van meningsuiting bediscussiëren, 1 dode, en dan vervolgens naar synagoge gaan om nog iemand neer te knallen, 1 dode, omdat-ie een Jood is kennelijk. Treurnis straalt er van af, leg het maar uit.
Iemand die zomaar rond liep daar? En ook twee gewonden?quote:Op zondag 15 februari 2015 06:39 schreef meth1745 het volgende:
[..]
't Was 's nachts, die schietpartij aan de synagoge, slachtoffer kan eender wie zijn, hoeft niet noodzakelijk een jood te zijn.
de twee gewonden waren agenten, de dode een burger. Het eerste bericht over de tweede schietpartij werd om 1:22 in dit topic gepost.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iemand die zomaar rond liep daar? En ook twee gewonden?
Was het wel nacht btw?
http://www.huffingtonpost(...)ogue-_n_6685512.htmlquote:The second attack, adjacent to a synagogue in the Krystalgade area of Copenhagen, left a male civilian dead, and two officers with wounds to the arms and legs, police said. The wounded officers were receiving treatment. Police spokesman Allan Wadsworth-Hansen said that is was unclear if the attack at the synagogue was related to the attack at the free speech event.
The identity of the victim had not been released.
Ja, dus 1ste schietpartij bij café 1 dode en 3 gewonden.quote:Op zondag 15 februari 2015 06:53 schreef meth1745 het volgende:
[..]
de twee gewonden waren agenten, de dode een burger. Het eerste bericht in dit topic over de tweede schietpartij werd om 1:22 gepost.
[..]
http://www.huffingtonpost(...)ogue-_n_6685512.html
Ik gok dat ze daarvoor ook een demo organiseren?quote:Op zondag 15 februari 2015 08:51 schreef TLC het volgende:
En weer iemand erbij die kwaad omdat er toch geen 72 maagden blijken te zijn en het allemaal toch voor niks was
twitter:nbbrk twitterde op zondag 15-02-2015 om 09:35:44Dode aan synagoge in #Kopenhagen was "Joodse man die gemeenschapsdienst bewaakte tijdens Bat-Mitzva" http://t.co/U4sgx5mimT reageer retweet
quote:Op zondag 15 februari 2015 09:53 schreef Smack10 het volgende:
twitter:nbbrk twitterde op zondag 15-02-2015 om 09:35:44Dode aan synagoge in #Kopenhagen was "Joodse man die gemeenschapsdienst bewaakte tijdens Bat-Mitzva" http://t.co/U4sgx5mimT reageer retweet
Schreeuwde hij zeker "islam is vrede".twitter:nbbrk twitterde op zondag 15-02-2015 om 10:00:18#Kopenhagen - Wachten op meer details over neergeschoten vermoedelijke dader. Volgens getuige Arabische taal gehoord http://t.co/EQOqecyTjw reageer retweet
http://www.bbc.com/news/world-europe-31475803quote:Copenhagen shootings timeline
15:30 Saturday: A gunman fires an automatic weapon through the windows of the Krudttonden cultural centre, killing a 55-year-old man and wounding three police officers.
01:00 Sunday: Gunman opens fire outside a synagogue in Krystalgade where a Bar Mitzvah ceremony is taking place. A Jewish man at the entrance is killed and two police officers wounded.
05:00 Sunday: Police shoot the suspected gunman dead after staking out an address in the Norrebro district.
(All times local)
Is er wat bekend over zijn afkomst dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 10:27 schreef Smack10 het volgende:
Het is nu natuurlijk wachten op een uitspraak van Rutte over zijn Turkse schoonmaker waar hij diep respect voor heeft.
Dat Turken bijna niet radicaliseren vergeten we nu maar even.
Arabisch uiterlijk etc.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:15 schreef Djibril het volgende:
[..]
Is er wat bekend over zijn afkomst dan?
I know, maar omdat jij het over turken had dacht ik dat je er meer over wist. Ara isch is nog beetje vaag.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Arabisch uiterlijk etc.
Lees topic maar door.
Nee, ik zei dat Turken vaak geen verdachte van terrorisme zijn maar daar naar wordt gerefereerd als zijnde "mijn Turkse buurman blabalbla".quote:Op zondag 15 februari 2015 11:22 schreef Djibril het volgende:
[..]
I know, maar omdat jij het over turken had dacht ik dat je er meer over wist. Ara isch is nog beetje vaag.
twitter:RTLNieuwsnl twitterde op zondag 15-02-2015 om 12:47:58In het Duitse Braunschweig is de carnavalsoptocht afgelast om terreurdreiging met islamitische achtergrond http://t.co/dmcdrRVRUs reageer retweet
twitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 13:28:54BREAKING: Unconfirmed; Two car bombs found along carnival parade in Germany's Braunschweig. (@L0gg0l) reageer retweet
Ja. Niet voor niets emigreren er veel. In Frankrijk zeggen ze weleens dat elke Franse Jood al is geëmigreerd of concrete plannen heeft om te emigreren.quote:Op zondag 15 februari 2015 04:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 16:01:22UPDATE: At least two people are reported now arrested in Norrebro Copenhagen cafe. TV 2 reageer retweet
Klopt er zijn nogal wat moslims die de 'Endlösung der Judenfrage' proberen af te maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 04:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Welke haatsites?quote:Op zondag 15 februari 2015 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
Dader is niet in Syrie geweest, geen handlangers. Oftewel hij is door internetsites opgejut. Toch jammer van zo'n knul, in z'n zolderkamer helemaal holderdebolder geraakt door haatsites. Vriend en vijand moet het er toch over eens zijn om die sites een keer aan te pakken.
Zoals dewarereligie.nlquote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik kom er niet op maar ik neem aan dat er talloze in de lucht zijn.
Tsja, mensen die dat willen lezen, komen toch wel aan de teksten. Die haatsites citeren feitelijk ook alleen maar uit de Koran.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
Dader is niet in Syrie geweest, geen handlangers. Oftewel hij is door internetsites opgejut. Toch jammer van zo'n knul, in z'n zolderkamer helemaal holderdebolder geraakt door haatsites. Vriend en vijand moet het er toch over eens zijn om die sites een keer aan te pakken.
Er zijn geen centrale haatsites zoals Stormfront. IS opereert o.a. op sociale media en hun Twitter-accounts zijn inmiddels al tienduizenden keren verwijderd, hetzelfde geldt voor hun Youtube-video's, maar ze keren weer terug, dweilen met de kraan open. Daarnaast heb je ook Dumpert, Geenstijl en Powned die IS-materiaal hosten op hun server (dat blijft juist jarenlang online staan) en meehelpen aan het verspreiden van IS-gedachtegoed.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik kom er niet op maar ik neem aan dat er talloze in de lucht zijn.
Of gewoon in de moskee, sluiten die hutten van de haat dus.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:07 schreef Loekie1 het volgende:
BBC breakingquote:Copenhagen gunman identified as Danish-born man, 22, known to police because of violence and gang-related activity
Daar gaat iig het "het was zo'n lieve jongen"quote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 19:05 schreef Elfletterig het volgende:
Voor de tweede keer in korte tijd is het dus een aanslag die wordt gepleegd door iemand die allang bij de politie in het vizier was. De conclusie die we daaruit kunnen trekken, is dat we stukken minder naïef zullen moeten worden. Als je mensen ziet radicaliseren, zul je op de één of andere manier preventief moeten gaan opsluiten. Onder het mom van "geestelijk gestoord zijn", of zo. Of vanwege het gevaar dat ze vormen voor de samenleving.
http://www.volkskrant.nl/(...)an-politie~a3851840/quote:Hij was een bekende van de politie omdat hij in verband werd gebracht met geweldsdelicten, geweld tussen bendes en wapenbezit.
Het is een marginaal probleem. Volgens mij heb je als Jood ook helemaal niets te vrezen als je je onvoorwaardelijk uitspreekt tegen alles wat zionisme ademt.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Klopt er zijn nogal wat moslims die de 'Endlösung der Judenfrage' proberen af te maken.
Rot op.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is een marginaal probleem.²
Joden leven toch hier al jaren veilig? Ik eet zelf altijd een heerlijk visje bij de visbrug in Dordrecht. Zit een oude Synagoge naast.quote:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op zondag 15-02-2015 om 20:56:33BREAKING: Denmark Terrorist who killed 2 and injured several and later killed by police had ties to ISIS. http://t.co/JBWNKuGGlT reageer retweet
Dat mensen worden doodgeschoten lijkt mij geen marginaal probleem.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Joden leven toch hier al jaren veilig? Ik eet zelf altijd een heerlijk visje bij de visbrug in Dordrecht. Zit een oude Synagoge naast.²
In dat geval kunnen we er vanaf beide zijden een groot probleem van maken. Ik pas daar zelf voor.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat mensen worden doodgeschoten lijkt mij geen marginaal probleem.
Per definitie.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 15 februari 2015 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In dat geval kunnen we er vanaf beide zijden een groot probleem van maken. Ik pas daar zelf voor.²
Ik ben benieuwd hoe lang hij nu werkelijk heeft gezeten. Eind november 2013 was de zoektocht naar hem nog gaande. Hij was nu alweer twee weken vrij, dus hij heeft hooguit een jaar en 2 maanden in de cel gezeten.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is hem:
[ afbeelding ]
Hij was net 2 weekjes vrij nadat hij iemand had neergestoken.
Niet reageren op die lege ziel joh, net zoals bij bluesdude. Ook zo'n halve. Iedereen zou dat moeten doen, dan zijn ze snel weg.quote:
Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
Hoezo zijn er twee zijdes?
Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden, ipv betogen tegen belediging van de profeet.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut.
Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis.
Op dit moment zijn we weinig te benijden.²
Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden, ipv betogen tegen belediging van de Profeet vrede zij met hem.
Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem.
Een klein detail is dat we dit ook vinden voor de overige Profeten zoals Jezus, Mozes en Abraham.²
Hoezo moet het zwaartepunt daar liggen?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het ene sluit het andere niet uit. Het kan perfect samen, en het gebeurt ook. Het zwaartepunt moet wel blijven liggen op het stoppen van het beledigen van de Profeet vrede zij met hem.
Een klein detail is dat we dit ook vinden voor de overige Profeten zoals Jezus, Mozes en Abraham.²
Want dan neem je de grootste oorzaak weg voor gasten die dit als rechtvaardiging gebruiken. Daarom heb ik het ook voortdurend over een win-win situatie.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo moet het zwaartepunt daar liggen?
Zodat jij na de volgende aanslag weer kunt ontkennen dat men afstand heeft genomen van de terreurdaden.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet men dan eens afstand nemen van dit soort terreurdaden
En dat is dan een garantie dat er geen terreurdaden meer plaatsvinden?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Want dan neem je de grootste oorzaak weg voor gasten die dit als rechtvaardiging gebruiken. Daarom heb ik het ook voortdurend over een win-win situatie.²
Garanties heb je nooit. Maar in het verleden is dit hier in het Westen nooit een reden geweest voor een terroristische actie.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:
Dan komt er geen reden2.0 doordat ik weiger de profeet te erkennen, of niet gelovig ben, of toevallig het verkeerde geloof heb?
In het verleden waren de cartoons dat ook niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Garanties heb je nooit. Maar in het verleden is dit hier in het Westen nooit een reden geweest voor een terroristische actie.²
Dat is dus precies het punt dat ik wil maken.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het verleden waren de cartoons dat ook niet.
afbeeldingen van de profeet zijn in de meeste islamitische landen verboden, staat vaak zelfs doodstraf op dacht ik.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat is dan een garantie dat er geen terreurdaden meer plaatsvinden?
Dan komt er geen reden2.0 doordat ik weiger de profeet te erkennen, of niet gelovig ben, of toevallig het verkeerde geloof heb?
Ik geloof er weinig van dat dit werkelijk om de cartoons gaat, dit is een nachtsspelletje en men gebruikt de belediging als excuus.
Maar je begrijpt mijn punt niet?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus precies het punt dat ik wil maken.²
Blijkbaar snap jij nog steeds het hele probleem niet. Het is geen enkel probleem om beledigende uitspraken te doen over welke profeet dan ook, zo is de wet hier namelijk. Het probleem is dat er mensen zijn die te kleinzerig zijn om met zulke vrijheden (die vaak 2 kanten opwerken) om te gaan.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goed punt wel. Als iemand bereid is om te moorden om een cartoon, is diegene ook bereid om te moorden voor iets anders triviaals en isie gewoon een psychopaat, ongeacht de religie die men dan schijnt aan te hangen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet je vooral eens afvragen wie er kennelijk belang bij heeft dat een Frans krantje met een cartoon ergens in de binnenlanden van Pakistan terechtkomt en mensen die het blad nog nooit gezien hebben volledig over de zeik gaan omdat er een cartoon in staat.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
afbeeldingen van de profeet zijn in de meeste islamitische landen verboden, staat vaak zelfs doodstraf op dacht ik.
Als een cartoon in een Frans krantje meer rellen en doden in Ismlamitische landen veroorzaakt dan bvb de invasie in Irak, dan mag je wel aannemen dat het gevoelig ligt...
Zulke uitspraken doen al helemaal.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:23 schreef Salvad0R het volgende:
Het aanhangen van een religie is sowieso een psychose, daar niet van.
misschien waren ze in het verleden geen probleem omdat de meeste mensen niet wisten dat ze bestonden? Tegenwoordig verspreidt nieuws zich veel sneller en verder dankzij internet. Vroeger hoorde je ook nooit over verkrachtingen van toeristen in India, je gaat toch niet beweren dat we dat toen goedkeurden?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet je vooral eens afvragen wie er kennelijk belang bij heeft dat een Frans krantje met een cartoon ergens in de binnenlanden van Pakistan terechtkomt en mensen die het blad nog nooit gezien hebben volledig over de zeik gaan omdat er een cartoon in staat.
Of misschien kwam het minder voor?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
misschien waren ze in het verleden geen probleem omdat de meeste mensen niet wisten dat ze bestonden? Tegenwoordig verspreidt nieuws zich veel sneller en verder dankzij internet. Vroeger hoorde je ook nooit over verkrachtingen van toeristen in India, je gaat toch niet beweren dat we dat toen goedkeurden?
Het zwaartepunt zou juist moeten liggen bij het afstand nemen van geweld. Dat jij het omgekeerde beweert, is veelzeggend.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
De band tussen een individu en het bestaan is persoonlijk, elke vorm van het collectiviseren er van, ongeacht of je Christendom of Jodendom of Islam noemt, is corrupt en incompleet. Mijn inziens bestaan er 7 miljard verschillende religies.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:24 schreef Irakees het volgende:
[..]
Zulke uitspraken doen al helemaal.
Die had ik niet eens gezien... Als het nog een keer gebeurt is BSB niet de enige die een post bewerkt.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Andermans post bewerken op deze manier.
Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Het zwaartepunt zou juist moeten liggen bij het afstand nemen van geweld. Dat jij het omgekeerde beweert, is veelzeggend.
Wet, mening, gevoel, melkzuurbacterie. Er is ook nog zoiets als je verstand gebruiken. Beledigen om te beledigen, nee, dat is niet verstandig. En zo is ook steeds gebleken.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij nog steeds het hele probleem niet. Het is geen enkel probleem om beledigende uitspraken te doen over welke profeet dan ook, zo is de wet hier namelijk. Het probleem is dat er mensen zijn die te kleinzerig zijn om met zulke vrijheden (die vaak 2 kanten opwerken) om te gaan.
Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht.²
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:
Als iets wat in het verleden geen probleem was dat nu ineens wel is (cartoons)
Vrede zij met Hemquote:Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts.quote:in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.
Of in mindere mate...quote:Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate.
Dat is dus precies hetgeen mijn punt extra cachet geeft.²
En dit doe ik dus nergens. Mijn eerdere betoog is niets anders dan een constatering.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:
Het is werkelijk stuitend dat je deze terreurdaden min of meer goedkeurt omdat de cartoons je niet bevallen.
In SA had je volledig gelijk gehad met je punt met extra cachet.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate.
Dat is dus precies hetgeen mijn punt extra cachet geeft.²
quote:Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
(TEAB)
[..]
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts.²
Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:
Echter leven we hier in een westers land met duidelijk andere gebruiken en gewoontes, hier heb je namelijk WEL dat recht en is het aan de gast, de moslim, om hiermee te dealen en als hij dat niet kan een plekje op de wereld te zoeken waar dat wel past.
De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen?
Ik blijf beiden gewoon afkeuren: slechte tekeningen en onzinmoorden.²
En daarnaast vind ik het voornamelijk vreselijk voor de nabestaanden. En dat geldt eigenlijk voor beide kampen wat mij betreft. Elke moord is er een te veel gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.
Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrede zij met Hem
[..]
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts.²
Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.
Nee, een Turkse vriend van me heeft er zijn schoonouders wonen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:57 schreef jamesdeen het volgende:
Heb jij ook een neef in Kopenhagen, BansheeBoy?
Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard.
Je kan star bij je principes blijven maar het is gewoon onverantwoord.²
Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:
Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.
Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.
Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.
Zo doet men dat in een geciviliseerd land, en als een normale rechtsgang te hoog gegrepen is, dan moet men misschien eerst nog een aantal generaties aan civilisatie doen voor men zich in een omgeving vestigt waar de men al wel zo ver is.
Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.
Frankrijk was een perfect voorbeeld, iedereen roepen dat vrije meningsuiting heilig is en dan een zestienjarige oppakken voor een aangepaste cartoon waarin de Koran vervangen was door Charlie Hebdo.
[ afbeelding ]
Als justitie zo overduidelijk hypocriet is dan is het logisch dat mensen niet in de "normale rechtsgang" geloven.
In Frankrijk is een kind (samen met zijn vader) opgepakt omdat hij geen "Je suis Charles" wilde zeggen. Vrijheid van meningsuiting gaat ook alleen maar op als je hetzelfde vindt.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.
Dat zou fantastisch zijn, maar sommige mensen kijken liever naar wat anderen fout doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.
Laat ook maar.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut.
Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis.
Op dit moment zijn we weinig te benijden.²
Je hebt de wet waar je je aan moet houden. Die wet houdt in dat beledigen mag en mensen zomaar afschieten niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Cartoons zijn een kwestie van smaak.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |