Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht.²
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:
Als iets wat in het verleden geen probleem was dat nu ineens wel is (cartoons)
Vrede zij met Hemquote:Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts.quote:in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.
Of in mindere mate...quote:Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate.
Dat is dus precies hetgeen mijn punt extra cachet geeft.²
En dit doe ik dus nergens. Mijn eerdere betoog is niets anders dan een constatering.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:
Het is werkelijk stuitend dat je deze terreurdaden min of meer goedkeurt omdat de cartoons je niet bevallen.
In SA had je volledig gelijk gehad met je punt met extra cachet.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate.
Dat is dus precies hetgeen mijn punt extra cachet geeft.²
quote:Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
(TEAB)
[..]
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts.²
Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen?quote:Op zondag 15 februari 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:
Echter leven we hier in een westers land met duidelijk andere gebruiken en gewoontes, hier heb je namelijk WEL dat recht en is het aan de gast, de moslim, om hiermee te dealen en als hij dat niet kan een plekje op de wereld te zoeken waar dat wel past.
De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen?
Ik blijf beiden gewoon afkeuren: slechte tekeningen en onzinmoorden.²
En daarnaast vind ik het voornamelijk vreselijk voor de nabestaanden. En dat geldt eigenlijk voor beide kampen wat mij betreft. Elke moord is er een te veel gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.
Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrede zij met Hem
[..]
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts.²
Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.
Nee, een Turkse vriend van me heeft er zijn schoonouders wonen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:57 schreef jamesdeen het volgende:
Heb jij ook een neef in Kopenhagen, BansheeBoy?
Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard.
Je kan star bij je principes blijven maar het is gewoon onverantwoord.²
Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:
Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.
Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.
Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.
Zo doet men dat in een geciviliseerd land, en als een normale rechtsgang te hoog gegrepen is, dan moet men misschien eerst nog een aantal generaties aan civilisatie doen voor men zich in een omgeving vestigt waar de men al wel zo ver is.
Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.
Frankrijk was een perfect voorbeeld, iedereen roepen dat vrije meningsuiting heilig is en dan een zestienjarige oppakken voor een aangepaste cartoon waarin de Koran vervangen was door Charlie Hebdo.
[ afbeelding ]
Als justitie zo overduidelijk hypocriet is dan is het logisch dat mensen niet in de "normale rechtsgang" geloven.
In Frankrijk is een kind (samen met zijn vader) opgepakt omdat hij geen "Je suis Charles" wilde zeggen. Vrijheid van meningsuiting gaat ook alleen maar op als je hetzelfde vindt.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.
Dat zou fantastisch zijn, maar sommige mensen kijken liever naar wat anderen fout doen.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.
Laat ook maar.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut.
Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis.
Op dit moment zijn we weinig te benijden.²
Je hebt de wet waar je je aan moet houden. Die wet houdt in dat beledigen mag en mensen zomaar afschieten niet.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus precies het punt dat ik wil maken.²
Cartoons zijn een kwestie van smaak.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |