abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149714924
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij doet met de andere kant helemaal niks. Ik denk dat je het meeste rendement haalt als je beide kanten uitlicht. :{

:{²
Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.

En mocht je op deze post reageren, dan blijf je van mijn tekst af. Dat jij na het woord profeet meteen plichtmatig "vrede zij met hem" kwijt wil, wil niet zeggen dat ik dat ook vind.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:37:18 #277
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149714927
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:19 schreef Leandra het volgende:

Als iets wat in het verleden geen probleem was dat nu ineens wel is (cartoons)
Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate. :{

Dat is dus precies hetgeen mijn punt extra cachet geeft.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149715009
ISIL terrorists threaten to launch attacks in France, Belgium

http://www.presstv.ir/Det(...)ttack-France-Belgium
  zondag 15 februari 2015 @ 23:42:17 #279
13462 BansheeBoy
pi_149715056
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:

Zolang de conclusie maar is dat religie niet boven de wet staat en dat kritiek op religie en/of het bespotten van de profeet
Vrede zij met Hem
quote:
in Nederland gewoon is toegestaan. Ook als moslims dat vervelend vinden.
Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:43:30 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149715091
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze werden in het verleden helemaal niet gemaakt of in ieder geval in veel mindere mate. :{

Of in mindere mate...
Dan werden ze dus wel gemaakt en niet als excuus voor terreurdaden gebruikt.

Als de cartoons er niet meer zijn komt er gewoon een ander excuus voor terreurdaden, de reactie staat nu immers ook al niet tot de daad, dus er is geen reden aan te nemen dat mensen die dit soort dingen uitvoeren, aanmoedigen, goedkeuren, goedpraten of op wat voor manier dan ook niet veroordelen, een volgend excuus weer net zo hard als "valide excuus" zien.

Het is werkelijk stuitend dat je deze terreurdaden min of meer goedkeurt omdat de cartoons je niet bevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:44:59 #281
13462 BansheeBoy
pi_149715129
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:43 schreef Leandra het volgende:

Het is werkelijk stuitend dat je deze terreurdaden min of meer goedkeurt omdat de cartoons je niet bevallen.
En dit doe ik dus nergens. Mijn eerdere betoog is niets anders dan een constatering. :{

Ik keur beiden af. Slechte tekeningen en die onzinmoorden. :{

pi_149715138
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In SA had je volledig gelijk gehad met je punt met extra cachet.

Echter leven we hier in een westers land met duidelijk andere gebruiken en gewoontes, hier heb je namelijk WEL dat recht en is het aan de gast, de moslim, om hiermee te dealen en als hij dat niet kan een plekje op de wereld te zoeken waar dat wel past.

Conclusie, aanpassen of wegwezen.

En je weet waar je je puntje met extra cachet kan stoppen wat mij betreft.
pi_149715186
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

(TEAB)

[..]

Als je een samenleving nastreeft gebaseerd op harmonie en romige naastenliefde zul je toch respect moeten hebben voor elkaars gevoeligheden. Niet alles wat bij wet is toegestaan is verstandig om te doen. Ik kan ook voor een synagoge gaan staan (en for the sake of the argument) op een groot bord "Hitler was een stabiele entiteit" zetten. Het mag bij wet, maar ik weet zeker dat ik geen dialoog meer met deze bonafide joden kan voeren. Het is dus buitengewoon onverstandig en werkt averechts. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:48:04 #284
13462 BansheeBoy
pi_149715207
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:

Echter leven we hier in een westers land met duidelijk andere gebruiken en gewoontes, hier heb je namelijk WEL dat recht en is het aan de gast, de moslim, om hiermee te dealen en als hij dat niet kan een plekje op de wereld te zoeken waar dat wel past.
Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen? :?

En laat ik duidelijk maken dat ik een duidelijk onderscheid maak tussen kritiek of het beledigen om het beledigen. :{

Ik blijf beiden gewoon afkeuren: slechte tekeningen en onzinmoorden. :{

pi_149715266
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jullie moeten het zelf weten. Ik vind het die slechte tekeningen dit allemaal niet waard. Mensenlevens zijn mij gewoon te lief. Of ga je wekelijks bij de nabestaanden van deze moorden langs om onder het genot van een kopje koffie je principes kenbaar te maken en te verdedigen? :?

Ik blijf beiden gewoon afkeuren: slechte tekeningen en onzinmoorden. :{

De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:51:22 #286
13462 BansheeBoy
pi_149715297
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De vanzelfspekendheid waarmee jij moord goedpraat vanwege een spotprent is echt weerzinwekkend te noemen.
En daarnaast vind ik het voornamelijk vreselijk voor de nabestaanden. En dat geldt eigenlijk voor beide kampen wat mij betreft. Elke moord is er een te veel gewoon. :{

zondag 15 februari 2015 @ 23:51:33 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149715302
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vrede zij met Hem

[..]

Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.

Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.

Zo doet men dat in een geciviliseerd land, en als een normale rechtsgang te hoog gegrepen is, dan moet men misschien eerst nog een aantal generaties aan civilisatie doen voor men zich in een omgeving vestigt waar de men al wel zo ver is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_149715374
De hele discussie om die spotprents en de mate waarin mensen zich erdoor beledigd voelen heb ik nooit begrepen. In de eerste plaats is er geen foto o.i.d. van Mohammed dus de cartoonisten zetten louter hun eigen fantasie van wat mogelijk mohammed zou kunnen zijn op papier. In die zin zijn het dus niet eens beeltenissen van Mohammed.

De enige reden om boos te worden is als de tekeningen die de cartoonisten maken op de waarheid berusten en daardoor een gevoelige snaar raken.
  zondag 15 februari 2015 @ 23:55:49 #289
13462 BansheeBoy
pi_149715420
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:
Er is niets mis met de wetgeving in Europa, als je klachten hebt over het harmoniegevoel van een tekenaar dan ga je naar de rechter om je beklag te doen, niet naar een wapenhandelaar om eigen rechter te kunnen spelen.
Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard. :{

Je kan star bij je principes blijven maar het is gewoon onverantwoord. Een andere conclusie kun je gewoon niet trekken als je de recente gebeurtenissen in ogenschouw neemt. :{

Wat dat aan gaat een petje af voor de BBC. Zij hebben het begrepen.

pi_149715456
Heb jij ook een neef in Kopenhagen, BansheeBoy?
  zondag 15 februari 2015 @ 23:57:45 #291
13462 BansheeBoy
pi_149715469
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:57 schreef jamesdeen het volgende:
Heb jij ook een neef in Kopenhagen, BansheeBoy?
Nee, een Turkse vriend van me heeft er zijn schoonouders wonen. :{

maandag 16 februari 2015 @ 00:00:42 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149715538
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit vind ik dus ook. Maar er is een nieuwe realiteit ontstaan waar je simpelweg verstandig mee moet dealen. Daarom zie je mij ook de moorden helemaal niet goedpraten. maar juist beide zaken afkeuren. De nieuwe realiteit laat blijken dat het onverstandig is om Moslims nodeloos te kwetsen. Het dient ook geen enkel doel wat de hieruit voortvloeiende mogelijke slachtoffers zou rechtvaardigen. M.a.w., en ik val in herhaling, het is het mij allemaal niet waard. :{

Je kan star bij je principes blijven maar het is gewoon onverantwoord. :{

Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.

Je kunt de cartoons vervelend vinden, maar het zal nooit zo mogen zijn dat de cartoons maar moeten ophouden.

Als de cartoons alleen maar beledigen om het beledigen zijn dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen je niet aangesproken te voelen.

Het werkt alleen maar omdat mensen zich om zo'n absurde reden zo "beledigd" voelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 februari 2015 @ 00:02:06 #293
13462 BansheeBoy
pi_149715579
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:
Op het moment dat jij claimt dat ze maar moeten ophouden met de cartoons, en dat de terreurdaden dan wel zullen ophouden ben je heel dichtbij goedpraten.
Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen. :{

pi_149715588
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mensen die andere mensen afslachten omdat ze een tekening gemaakt hebben zie ik niet als mensen die in harmonie en naastenliefde wensen samen te leven.

Zo doet men dat in een geciviliseerd land, en als een normale rechtsgang te hoog gegrepen is, dan moet men misschien eerst nog een aantal generaties aan civilisatie doen voor men zich in een omgeving vestigt waar de men al wel zo ver is.
Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.
Frankrijk was een perfect voorbeeld, iedereen roepen dat vrije meningsuiting heilig is en dan een zestienjarige oppakken voor een aangepaste cartoon waarin de Koran vervangen was door Charlie Hebdo.

Als justitie zo overduidelijk hypocriet is dan is het logisch dat mensen niet in de "normale rechtsgang" geloven.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:05:02 #295
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149715654
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het is net de ongelijke behandeling door de wetgever en de rechters die verdere radicalisering in de hand werkt.
Frankrijk was een perfect voorbeeld, iedereen roepen dat vrije meningsuiting heilig is en dan een zestienjarige oppakken voor een aangepaste cartoon waarin de Koran vervangen was door Charlie Hebdo.
[ afbeelding ]
Als justitie zo overduidelijk hypocriet is dan is het logisch dat mensen niet in de "normale rechtsgang" geloven.
Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 16 februari 2015 @ 00:13:48 #296
13462 BansheeBoy
pi_149715855
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gregorius Nekschot is ook wel eens gearresteerd. Wilders is vaker aanwezig in de rechtbank, als beklaagde, dan in het parlement.
In Frankrijk is een kind (samen met zijn vader) opgepakt omdat hij geen "Je suis Charles" wilde zeggen. Vrijheid van meningsuiting gaat ook alleen maar op als je hetzelfde vindt. :')

pi_149715864
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stop dan ook met het beledigen van homo's, joden en ongelovigen in de Koran.
Dat zou fantastisch zijn, maar sommige mensen kijken liever naar wat anderen fout doen. :)

Overigens vind ik die Mohammed cartoons ook behoorlijk kansloos. Als vrijheid van meningsuiting gelijk staat aan anderen beledigen, denk ik niet dat de samenleving er beter op wordt. En voor de mensen die gelijk beginnen te schuimbekken, het hoeft voor mij niet verboden te worden. Integendeel. Alleen behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149715931
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt het kleine aantal slachtoffers wel in beide kampen gaan uitvergroten. Het is hoe dan ook een klein probleem. Zowel relatief als absoluut. :{

Neemt niet weg dat het behoorlijk vervelend is die enkele keer dat er in naam van de Islam een gruweldaad wordt gepleegd. Wij Moslims zijn de grootste slachtoffers. Probeer maar eens als bonafide en vochtige Moslim te solliciteren vlak na zo'n gebeurtenis. :{

Op dit moment zijn we weinig te benijden. :{

Laat ook maar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_149716000
quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is dus precies het punt dat ik wil maken. :{

Je hebt de wet waar je je aan moet houden. Die wet houdt in dat beledigen mag en mensen zomaar afschieten niet.
Als je het daar niet mee eens bent kan je 2 dingen doen. 1. weg gaan. 2. op vreedzame wijze binnen de wet zorgen dat de wet wordt aangepast.

Win-win bestaat niet, want dan zou je het ene wettelijke namelijk beledigen gaan beperken met een actie die buiten de wet valt, namelijk aanslagen. Als je dat win-win noemt heb je niks van de westerse samenleving begrepen.
pi_149716070
quote:
15s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan maak je een denkfout. Als ik zeg dat ze beiden moeten ophouden praat ik helemaal niks goed. Ik keur het juist beiden af. Concreter kan ik het ook niet zeggen. :{

Cartoons zijn een kwestie van smaak.

Iemand neerschieten niet.

Beide als gelijken tegenover elkaar zetten is debiel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')