abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:22:08 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149600625
quote:
De islam is geen religie van vrede en verzoening maar van 'het zwaard'. Pacifistische moslims zijn verraders.

Dit en meer valt te lezen in de zevende editie van Dabiq, het glossy tijdschrift van koppensnellersbende Islamitische Staat (IS).

De schrijver van het stuk valt vredelievende moslims aan door uit te leggen dat Allah de islam een religie van het zwaard heeft gemaakt: "En het bewijs hiervoor is zo overvloedig dat alleen een ketter hier aan zou kunnen twijfelen."

In een ander artikel wordt uitgelegd waarom beledigers van de profeet moeten worden uitgeroeid. Wijlen Theo van Gogh komt ook nog voorbij, inclusief foto.

Interview met de vrouw van Parijs-schutter

Het blad heeft een exclusief interview met Umm Basir al-Muhajirah, de vrouw van Amedy Coulibaly, een van de terroristen die Charlie Hebdo aanviel.

Umm woont tegenwoordig in de Islamitische Staat en deelt haar levenservaringen.

Jordaanse piloot was represaille

Ook wordt uitgelegd dat de Jordaanse piloot werd verbrand als represaille voor het bombarderen van moslimkinderen.

En verder: een interview met een spion van de Mossad, een stuk over het gevaar van sodomie.

Dabiq is vernoemd naar een stadje in het noorden van Syrie, waar volgens de hadith moslims en christenen tijdens de Armageddon tot een bloedige clash zullen komen.

http://www.powned.tv/nieu(...)m_is_geen_vrede.html
Volgens IS staat de koran zo vol met haat en geweld dat alleen een ketter zou kunnen vinden dat het een religie van vrede is. Ben je het hier mee eens, of oneens? Laat het ons weten door een berichtje achter te laten onder deze post.

En mocht je de hele glossy willen lezen, hier is een pdf link.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149600798
Bondgenoten van o.a. Wilders op dat punt, geen verrassing.
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:29:14 #3
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_149600821
Ah, een topic over Islam, moslims en het al dan niet bestaan van gematigde moslims te praten ^O^
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_149600829
En nu wil je zeker dat de moslims die hier niet mee eens zijn zich hiervan distantiëren, zodat jij bewijs hebt dat er daadwerkelijk moslims zijn die het hier niet mee eens zijn?

Ben benieuwd welke moslim in die valkuil gaat trappen... Ik lees mee.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 14:29:56 ]
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:35:26 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149600984
Oud nieuws.
pi_149601227
Beetje makkelijk scoren weer dit natuurlijk.

Verkondigen dat islam haat is, en elke moslim die zich hier niet in drievoud schriftelijk van distantieert binnen 24 uur na dagtekening glossy is dus ook een terrorist. Dit leidt tot meer frustratie bij niet militante moslims, die dan alsnog wellicht radicaliseren. Goede zet wel van IS.

;(
Ja doei.
pi_149601289
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje makkelijk scoren weer dit natuurlijk.

Verkondigen dat islam haat is, en elke moslim die zich hier niet in drievoud schriftelijk van distantieert binnen 24 uur na dagtekening glossy is dus ook een terrorist. Dit leidt tot meer frustratie bij niet militante moslims, die dan alsnog wellicht radicaliseren. Goede zet wel van IS.

;(
Iedereen die het er mee eens is is ook een terrorist, oh nee toch niet. Lastig onderwerp, moet je IS nu beschermen door te verklaren dat hun uitleg juist is?
pi_149601360
IS hebben qua denkbeelden meer overeenkomsten met bepaalde lieden op dit forum die zich ongelovig noemen dan met de gemiddelde moslim. Goh.
pi_149601542
Waarom is dit nieuws?
Iedereen die een beetje nadenkt weet dit toch allang.

Moslims die zich niet kunnen vinden in dit standpunt moeten gewoon een ander of geen geloof kiezen.
(maar dat schijnt moeilijk/dodelijk te kunnen zijn)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_149601556
Wie is in dit verhaal het slachtoffer, de pacifistische moslim of de extremist?
pi_149601576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
IS hebben qua denkbeelden meer overeenkomsten met bepaalde lieden op dit forum die zich ongelovig noemen dan met de gemiddelde moslim. Goh.
Kan jij ons vertellen welke interpretatie van Islam correct is? Die van ISIS, of die van de gemiddelde Moslim?
pi_149601633
Ik ben moslim, maar eet wel varken en steek mijn piemeltje wel eens in iemands anus.
pi_149601650
Geenstijl, Dumpert en Powned hosten dus niet alleen IS-(moordpartijen en propaganda)video's, maar verspreiden ook IS-magazine's. In het Verenigd Koninkrijk ben je al strafbaar als je een video bekijkt.

The Metropolitan Police have issued an extraordinary warning today that anyone viewing or sharing a graphic video of the beheading of a US journalist may be liable for arrest. The Met warned that "viewing, downloading or disseminating extremist material within the UK may constitute an offence under Terrorism legislation".
http://www.huffingtonpost(...)ested_n_5694871.html
pi_149601660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Kan jij ons vertellen welke interpretatie van Islam correct is? Die van ISIS, of die van de gemiddelde Moslim?
De rest van de wereld heeft het fout en IS (zwaar in de minderheid) zal het wel goed hebben toch?
pi_149601691
quote:

[..]

There is only one religion
pi_149601717
Ik zie ze graag komen met hun zwaard. Ik ben van alle markten thuis.
pi_149601745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Chadi het volgende:
De rest van de wereld heeft het fout en IS (zwaar in de minderheid) zal het wel goed hebben toch?
Dat is natuurlijk een drogreden. De gehele wereld heeft ook geloofd dat de aarde plat is. De meerderheid, hell, de hele wereld, kan er naast zitten.

Er wordt niet gestemd of iets correct of incorrect is, het is geen verkiezing.
pi_149601810
Bizar fragment Saoedische tv

Een uitspraak van een historicus uit Saoedi-Arabië heeft op sociale media voor behoorlijk wat ophef gezorgd. De man is van mening dat vrouwen die autorijden, het niet erg vinden om te worden verkracht. In Saoedi-Arabië is het verboden voor vrouwen om een auto te besturen.

:N :{w :|W
pi_149601938
En hoe weten ze dat?

Is het niet zo dat het christendom het eerste was en moslims of het geloof zich had te houde aan het eerste boek van het christendom.
En alleen dat eerste boek in de (kelders) ligt van Rome?
pi_149601950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bizar fragment Saoedische tv

Een uitspraak van een historicus uit Saoedi-Arabië heeft op sociale media voor behoorlijk wat ophef gezorgd. De man is van mening dat vrouwen die autorijden, het niet erg vinden om te worden verkracht. In Saoedi-Arabië is het verboden voor vrouwen om een auto te besturen.

:N :{w :|W
Zo denk ik er ook over. Ben ik nu een fundamentalist?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149602012
quote:

[..]

Nee, ik ben tenslotte niet gelovig. Ik wijs alleen op de overeenkomsten.
pi_149602045
quote:

[..]

Alsof de gemiddelde moslim zo jofel is tegenover homo's, geloofsafval, vrouwenrechten, joden, niet-gelovigen, anders-gelovigen etc.
pi_149602075
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde moslim gelovige zo jofel is tegenover homo's, geloofsafval, vrouwenrechten, joden, niet-gelovigen, anders-gelovigen etc.
Fixed.
pi_149602139
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:11 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, ik ben tenslotte niet gelovig. Ik wijs alleen op de overeenkomsten.
Aight, dan kan ik me daar in vinden :). Ik claim ook niet te weten wie gelijk heeft. Ik vind het gewoon een interessant onderwerp.
pi_149602235
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde moslim zo jofel is tegenover homo's, geloofsafval, vrouwenrechten, joden, niet-gelovigen, anders-gelovigen etc.
Ik geloof het niet het is hier nog niet voormekaar te krijgen dat ze jofel tegenover andermans mening zijn vind ik!
pi_149602242
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Ben ik nu een fundamentalist?
Wees er trots op dat je zo denkt, enkeltje Syrië iets voor je?
pi_149602416
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:17 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wees er trots op dat je zo denkt, enkeltje Syrië iets voor je?
Nee man, dan mis ik m'n iPod.
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:26:20 #28
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_149602516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Een iPod gebruiken :')
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_149602557
Islam is het geloof van gematigdheid, extremistische moslims zijn ketters.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_149602604
Jaahaaa mongooltjes van IS, dat wisten we allang.
pi_149602629
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:28 schreef trancethrust het volgende:
Islam is het geloof van gematigdheid, extremistische moslims zijn ketters.
Raar dat de profeet leefde zoals IS, maar mensen die eeuwen later selectief boekjes lezen het beter begrepen dan big Mo.
  Forum Admin donderdag 12 februari 2015 @ 15:31:25 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_149602647
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:29 schreef zarGon het volgende:
En nu wil je zeker dat de moslims die hier niet mee eens zijn zich hiervan distantiëren, zodat jij bewijs hebt dat er daadwerkelijk moslims zijn die het hier niet mee eens zijn?

Is natuurlijk ook onzin, dat ''moslims'' (alsof ''de'' moslim bestaat) zich moeten distantiëren van dit soort onzin. Sterker nog, IS doet het zelf al door alle andere moslims die hun ideologie niet aanhangt weg te zetten als ketters, en dat zijn er nogal wat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_149602670
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Raar dat de profeet leefde zoals IS, maar mensen die eeuwen later selectief boekjes lezen het beter begrepen dan big Mo.
Alsof jij erbij was (en lekker boeiend wat `Big Mo' deed).
  Forum Admin donderdag 12 februari 2015 @ 15:32:27 #34
pi_149602674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tja, zo had je vroeger ook kruistochten in naam van God. De islam loopt in mijn ogen nogal achter. Dat doet religie sowieso al, maar toch.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_149602769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat noemt zich dan een moslim, helemaal verwesterd maar wel willen leven naar de idealen van een moslimstaat.
pi_149602774
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:32 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Alsof jij erbij was (en lekker boeiend wat `Big Mo' deed).
Ontken je ook de holocaust omdat je er niet bij was? Achterlijke manier van redeneren. Ook briljant dat je zegt dat het niet uitmaakt wat de profeet voorschreef bij de vraag wie er nou een ketter is.
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, zo had je vroeger ook kruistochten in naam van God. De islam loopt in mijn ogen nogal achter. Dat doet religie sowieso al, maar toch.
Owjajo heeft Jezus kruistochten georganiseerd?
  Forum Admin donderdag 12 februari 2015 @ 15:36:39 #37
pi_149602796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ontken je ook de holocaust omdat je er niet bij was? Achterlijke manier van redeneren. Ook briljant dat je zegt dat het niet uitmaakt wat de profeet voorschreef bij de vraag wie er nou een ketter is.

[..]

En dan zeg je dat iemand anders achterlijk redeneert. Waar stel ik dat jezus kruistochten georganiseerd heeft dan?
pi_149602929
quote:

[..]

[..]

Lekker boeiend.

Alle moslims aan Mohammed meten, alle Christenen aan Jezus meten, :')
pi_149603027
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dan zeg je dat iemand anders achterlijk redeneert. Waar stel ik dat jezus kruistochten georganiseerd heeft dan?
Ik maar denken dat je op mij reageerde, maar je wilde gewoon wat roepen. Zeg dat dan.
quote:
13s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Lekker boeiend.

Alle moslims aan Mohammed meten, alle Christenen aan Jezus meten, :')
Grappig hoeveel mensen over een religie weten zonder ook maar ooit wat zelf gelezen te hebben of wat af te weten van de interpretaties van zelfs de meest mainstream theologen.
pi_149603043
quote:
Lees het OT eens. God heeft regelmatig geboden om een vijandig volk te vermoorden.
pi_149603151
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het OT eens. God heeft regelmatig geboden om een vijandig volk te vermoorden.
Jij bent bewijs van mijn vorige post.
pi_149603240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee, je hanteert dubbele standaarden.
pi_149603258
Komt IS altijd met oud nieuws? Dit wisten we allang natuurlijk.
pi_149603303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef Halcon het volgende:
Komt IS altijd met oud nieuws? Dit wisten we allang natuurlijk.
Wat wisten we allang? Dat de interpretatie van IS de juiste is? Misschien moeten we jou dan maar het land uitzetten, je vertoont tenslotte meer overeenkomsten met IS dan de gemiddelde moslim.
pi_149603329
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tenzij jij een van die christenen bent die in een vertaling geloofd waarin Jezus eigenlijk god is, heb je ongelijk, aangezien Jezus niet de brenger van het oude testament was. Daarnaast heb ik vrij weinig mensen horen claimen dat Jezus plundertochten en stadsbelegringen heeft georganiseerd. Iets wat massamoordenaar Mo wel heeft gedaan.
pi_149603384
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat wisten we allang? Dat de interpretatie van IS de juiste is? Misschien moeten we jou dan maar het land uitzetten, je vertoont tenslotte meer overeenkomsten met IS dan de gemiddelde moslim.
Dat die teksten bol staan van geweld, discriminatie, roof- en moordpartijen. Om te bepalen welke interpretatie juist is, zou je moeten weten wie die tekst heeft geschreven en wat hij er precies mee heeft bedoeld. Tot die tijd interpreteer jij maar een beetje wat het best in je straatje past.
pi_149603405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tenzij jij een van die christenen bent die in een vertaling geloofd waarin Jezus eigenlijk god is, heb je ongelijk, aangezien Jezus niet de brenger van het oude testament was. Daarnaast heb ik vrij weinig mensen horen claimen dat Jezus plundertochten en stadsbelegringen heeft georganiseerd. Iets wat massamoordenaar Mo wel heeft gedaan.
Dat zeg ik, je hanteert dubbele standaarden. En je maakt ook nog eens een gekunsteld onderscheid tussen Jezus en zijn vader, terwijl je daarmee de drieenigheid wat toch echt een dogma is binnen veel kerken, negeert.

Het verwijt dat anderen mainstream theologen negeren is in dat opzicht erg ironisch.
pi_149603409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

:Y

Die vent is of Moslim en hij probeert het wat te verdedigen of hij is echt stekeblind en dom.
pi_149603419
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De volgers van de islamitische god zijn door de bank genomen simpelweg vervelender tegenover joden, homo's, niet-gelovigen, anders-gelovigen, afvalligen dan leden van welke andere religie, of geen religie, dan ook. Dat ontkennen helpt de discussie niet verder.
pi_149603491
Wie maakt er nou een glossy met glansende foto's van gruwelijk verminkte mensen erin??? Ik denk dat je dan toch nog even langs de redactie van de Vogue, de Elle of de Linda moet gaan. Dan heb je niet echt begrepen wat de bedoeling van een glossy is. Zie je het al voor je dat de dames onder de droogkap bij de plaatselijke kapper, onder het genot van een kopje Earl Gray met een biscuitje, deze glossy doorbladeren? Er staat ook helemaal niet een mode-artikel in, iets over parfums, lippenstick, haarlak. Niet een Lieve Linda rubriek, waarin vrouwen die te kampen hebben met ontiegelijk lijden (bijv. welke kleur lipstick te dragen bij zus of zo jurkje) hun hart kunnen uitstorten. De gebruikelijk kruiswoordpuzzle ontbreekt ook en iets van een kookrubriekje is ook al ver te zoeken.
Ben je dan een apostaat of ben je het niet? 8)7 .
I´m back.
pi_149603510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat die teksten bol staan van geweld, discriminatie, roof- en moordpartijen. Om te bepalen welke interpretatie juist is, zou je moeten weten wie die tekst heeft geschreven en wat hij er precies mee heeft bedoeld. Tot die tijd interpreteer jij maar een beetje wat het best in je straatje past.
Ik interpreteer niks, ik wijs je er alleen op dat jouw gedachtegang dat IS de juiste interpretatie hanteert en moslims die dat niet doen ketters zijn nogal gevaarlijk is.
pi_149603552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

De volgers van de islamitische god zijn door de bank genomen simpelweg vervelender tegenover joden, homo's, niet-gelovigen, anders-gelovigen, afvalligen dan leden van welke andere religie, of geen religie, dan ook. Dat ontkennen helpt de discussie niet verder.
En wat heeft dat met dit topic of IS die beweert dat moslims die niet het zwaard verkiezen te maken?
pi_149603596
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik interpreteer niks, ik wijs je er alleen op dat jouw gedachtegang dat IS de juiste interpretatie hanteert en moslims die dat niet doen ketters zijn nogal gevaarlijk is.
Nee, ik stel dat de teksten zijn zoals ze zijn en dat van geen enkele vorm van interpretatie bewezen kan worden dat het de juiste is. Sterker nog: de autoriteit van die teksten is tot nu toe op geen enkele wijze bewezen worden en zal ook nooit bewezen worden.

Jij stelt echter graag dat IS het mis heeft en de zogenaamd gematigde Moslim het juist. Puur omdat dat kennelijk beter in je straatje past en je graag het aanbidden van deze gewelddadige teksten intact laat.
pi_149603652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat de teksten zijn zoals ze zijn en dat van geen enkele vorm van interpretatie bewezen kan worden dat het de juiste is.
Wat bedoelde je dan precies met de opmerking dat dit oud nieuws is? En dat gematigde moslims niet bestaan?
pi_149603660
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je hanteert dubbele standaarden. En je maakt ook nog eens een gekunsteld onderscheid tussen Jezus en zijn vader, terwijl je daarmee de drieenigheid wat toch echt een dogma is binnen veel kerken, negeert.

Het verwijt dat anderen mainstream theologen negeren is in dat opzicht erg ironisch.
Ik ben geen gelovige dus ik behandel profeten als echt bestaande mensen. Jij zegt dat Jezus verantwoordelijk is voor moordpartijen vanwege het oude testament en dat klopt niet aangezien hij daar niet verantwoordelijk voor was. Leg alsjeblieft nog eens uit hoe mijn standaard voor Jezus anders is dan Big Mo.
pi_149603741
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben geen gelovige dus ik behandel profeten als echt bestaande mensen. Jij zegt dat Jezus verantwoordelijk is voor moordpartijen vanwege het oude testament en dat klopt niet aangezien hij daar niet verantwoordelijk voor was.
In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?
pi_149603752
Eens met IS. Je kan zeggen over ze wat je wilt, ze zijn tenminste eerlijk.
Conscience do cost.
pi_149603793
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat bedoelde je dan precies met de opmerking dat dit oud nieuws is? En dat gematigde moslims niet bestaan?
Oud nieuws aangezien die teksten volgens mij al een tijdje bestaan. Of zijn ze afgelopen weekend pas geschreven?

Iemand neemt aanstoot aan die teksten of iemand doet dat niet. Een beetje als de hele week vlees eten, de hele week geen vlees eten of alleen om de dag vlees eten.
pi_149603825
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?

Best zielig eigenlijk hoe je altijd de discussie probeert te verzieken, probeert te duwen richting irrelevante zaken en mensen uitmaakt voor terrorist of boodschappenjongen van Bin Laden.
pi_149604039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?

Best zielig eigenlijk hoe je altijd de discussie probeert te verzieken, probeert te duwen richting irrelevante zaken en mensen uitmaakt voor terrorist of boodschappenjongen van Bin Laden.
De relatie tussen OT en Islam lijkt mij wel duidelijk.
pi_149604069
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eindeloos herdefiniëren om maar niet toe te hoeven geven dat je fout zit. Je lijkt wel een gelovige.
pi_149604132
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand beweert hier dat het logischer is dat IS dit doet omdat de koran nu eenmaal sneller tot geweld zou leiden en ontkent vervolgens gelijkenissen met de bijbel omdat zijn betoog daarmee niet echt overeind blijft. Of er worden arbitraire definities verzonnen en de drie-eenheid binnen het christendom wordt ontkend terwijl de kern hetzelfde is.
pi_149604139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
Wie maakt er nou een glossy met glansende foto's van gruwelijk verminkte mensen erin??? Ik denk dat je dan toch nog even langs de redactie van de Vogue, de Elle of de Linda moet gaan. Dan heb je niet echt begrepen wat de bedoeling van een glossy is. Zie je het al voor je dat de dames onder de droogkap bij de plaatselijke kapper, onder het genot van een kopje Earl Gray met een biscuitje, deze glossy doorbladeren? Er staat ook helemaal niet een mode-artikel in, iets over parfums, lippenstick, haarlak. Niet een Lieve Linda rubriek, waarin vrouwen die te kampen hebben met ontiegelijk lijden (bijv. welke kleur lipstick te dragen bij zus of zo jurkje) hun hart kunnen uitstorten. De gebruikelijk kruiswoordpuzzle ontbreekt ook en iets van een kookrubriekje is ook al ver te zoeken.
Ben je dan een apostaat of ben je het niet? 8)7 .
John Cantlie, of een ghostwriter, heeft ook een lang opiniestuk geschreven. Dan heb je nog een stukje 'to our sisters' en een 'in memoriam' van een gevallen strijder, dan nog een stukje over waarom het belangrijk is om sodomie te bevechten. Het is gewoon een 'live' kijkje in de middeleeuwen. Het is best fascinerend.
pi_149604167
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De relatie tussen OT en Islam lijkt mij wel duidelijk.
Het OT heeft geen drol te maken met IS en de acties van IS.
pi_149604169
Als mensen het hier daadwerkelijk mee eens zijn, dan is het misschien tijd om daar consequenties aan te verbinden.

Want als alle moslims het IS-gedachtegoed moeten onderschrijven, dan zijn maatregelen wenselijk, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149604173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eindeloos herdefiniëren om maar niet toe te hoeven geven dat je fout zit. Je lijkt wel een gelovige.
Het over herdefiniëren hebben terwijl je zojuist nog een van de belangrijkste dogma's van het christendom negeert omdat dat niet goed in je straatje past. Zoals ik al zei: dubbele standaarden.
pi_149604185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het OT heeft geen drol te maken met IS en de acties van IS.
Als het OT duidelijk delen van de islam heeft geïnspireerd lijkt het mij niet vol te houden dat er geen relatie bestaat.
pi_149604206
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand beweert hier dat het logischer is dat IS dit doet omdat de koran nu eenmaal sneller tot geweld zou leiden en ontkent vervolgens gelijkenissen met de bijbel omdat zijn betoog daarmee niet echt overeind blijft. Of er worden arbitraire definities verzonnen en de drie-eenheid binnen het christendom wordt ontkend terwijl de kern hetzelfde is.
Die teksten zijn gewelddadig. Geen idee of je ze ooit hebt gelezen, maar dat valt moeilijk te ontkennen. Vervolgens kom je dan op het punt "interpreteren". Dat heb ik net besproken en daar voeg ik aan toe dat je al heel veel en heel fantasierijk moet gaan interpreteren wil je niet-gewelddadige teksten overhouden. De grote vraag is waar je op baseert dat dat juist is, m.a.w. hoe ga je bewijzen dat het zo is bedoeld en dat de schrijver inderdaad autoriteit heeft.
pi_149604218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als het OT duidelijk delen van de islam heeft geïnspireerd lijkt het mij niet vol te houden dat er geen relatie bestaat.
IS zwaait met de Koran, niet met het OT.
pi_149604224
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het over herdefiniëren hebben terwijl je zojuist nog een van de belangrijkste dogma's van het christendom negeert omdat dat niet goed in je straatje past. Zoals ik al zei: dubbele standaarden.
Halcon stemt SGP. Die arme jongen is dus niet geheel objectief.
pi_149604262
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

IS zwaait met de Koran, niet met het OT.
Dat maakt toch weinig uit als de islam is geïnspireerd door o.a. de gruwelen van in het oude testament.
pi_149604300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat maakt toch weinig uit als de islam is geïnspireerd door o.a. de gruwelen van in het oude testament.
Dat maakt wel uit. Ze zwaaien immers met de Koran, legitimeren hun acties middels de Koran, roepen andere Koran fanboys op om hetzelfde te doen, etc.
pi_149604326
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die teksten zijn gewelddadig. Geen idee of je ze ooit hebt gelezen, maar dat valt moeilijk te ontkennen.
Die staan evengoed in de bijbel. En ondanks het feit dat de bijbel eigenlijk meer autoriteit heeft - het bestaan van schrijvers van de bijbeltekst en van Jezus kan immers historisch worden aangetoond - leiden bijbelteksten uiteindelijk significant minder tot geweld dan de koran. Dat maakt de claim van Glazenmaker dat dit allemaal vrij logisch is en het lezen van de koran tot geweld leidt een nogal wankel verhaal. Kennelijk zijn er heel andere factoren die daar een rol in spelen.
pi_149604342
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Cum hoc ergo propter hoc. Drogreden die domme boys vaker gebruiken.
pi_149604347
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

For real?
pi_149604352
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit. Ze zwaaien immers met de Koran, legitimeren hun acties middels de Koran, roepen andere Koran fanboys op om hetzelfde te doen, etc.
Maar als zonder OT de koran er anders uit had gezien bestaat er toch een duidelijk verband met het OT?
pi_149604377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Cum hoc ergo propter hoc. Drogreden die domme boys vaker gebruiken.
Ik heb dan ook nooit beweerd slim te zijn.
pi_149604393
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerst schep je een specifieke en foutieve omstandigheid voor mijn dubbele standaard en nu is een vermeende struikel over een heel ander onderwerp het bewijs voor die dubbele standaard. Nogmaals: eindeloos herdefiniëren ben je goed in.
pi_149604404
quote:
5s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef Smack10 het volgende:
Wie is in dit verhaal het slachtoffer, de pacifistische moslim of de extremist?
De PvdA.
pi_149604407
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die staan evengoed in de bijbel. En ondanks het feit dat de bijbel eigenlijk meer autoriteit heeft - het bestaan van schrijvers van de bijbeltekst en van Jezus kan immers historisch worden aangetoond - leiden bijbelteksten uiteindelijk significant minder tot geweld dan de koran. Dat maakt de claim van Glazenmaker dat dit allemaal vrij logisch is een nogal wankel verhaal. Kennelijk zijn er heel andere factoren die daar een rol in spelen.
Ze staan misschien ook wel in het clubblad van de biljartclub. Daar gaat het nu echter niet over. Je kunt Jezus ook moeilijk met droge ogen beschuldigen van het organiseren van bloederige stroop- en moordtochten. Van de Bijbel wordt ook niet beweerd dat deze integraal geschapen is.

Hoe het e.e.a. is gegaan heb ik wel een mening over, maar 100% bewijzen kan ik het natuurlijk niet. Niemand overigens.
pi_149604421
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

For real?
Yup.

Dat ik dom ben betekent natuurlijk automatisch dat ik ook lieg.
pi_149604438
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar als zonder OT de koran er anders uit had gezien bestaat er toch een duidelijk verband met het OT?
Dat weet je niet of de Koran er zonder het OT anders uit zou hebben gezien. Sterker nog: je weet ook niet of dingen uit Koran zo in de Koran staan omdat ze zo in het OT stonden of dat dat wellicht toeval is of andere redenen dan "het staat in het OT" heeft.
pi_149604480
Gaan we voor de verandering eens een niveauloze flutdiscussie houden over de islam en de koran?

NWS: immer verfrissende diepgang, geen hinderlijke abbo kosten!
pi_149604526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Deze discussie begon met de stelling dat IS zich gedraagt zoals Mohammed vroeger. Nu zijn we geëindigd met een jij bak naar christenen en joden, via een omweg die stelde dat Jezus vroeger plundertochten leidde.
pi_149604529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eerst schep je een specifieke en foutieve omstandigheid voor mijn dubbele standaard en nu is een vermeende struikel over een heel ander onderwerp het bewijs voor die dubbele standaard. Nogmaals: eindeloos herdefiniëren ben je goed in.
Een vermeende struikel? Je doet net alsof de bijbel essentieel anders is dan de koran terwijl je er dezelfde oproepen in terug kunt vinden, je bepaalde gebeurtenissen en die specifieke oproepen op meerdere manieren kunt interpreteren (zowel letterlijk in de zin van een oproep tot de gelovige zelf als een meer historische beschrijving van die gebeurtenis) en vervolgens ontwijk je mijn vraag waarin de koran essentieel anders is dan de bijbel. Het is goed met je.
pi_149604548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Deze discussie begon met de stelling dat IS zich gedraagt zoals Mohammed vroeger. Nu zijn we geëindigd met een jij bak naar christenen en joden, via een omweg die stelde dat Jezus vroeger plundertochten leidde.
Dat was vermoedelijk ook zijn doel. Ach ja, de teksten zijn zoals ze zijn, net zoals Mo deed zoals hij deed.
pi_149604584
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

John Cantlie, of een ghostwriter, heeft ook een lang opiniestuk geschreven. Dan heb je nog een stukje 'to our sisters' en een 'in memoriam' van een gevallen strijder, dan nog een stukje over waarom het belangrijk is om sodomie te bevechten. Het is gewoon een 'live' kijkje in de middeleeuwen. Het is best fascinerend.
Het is zeker interessant om te lezen wat er in die kopjes omgaat. Ik blijf het fascinerend vinden dat er mensen zijn die hier echt in geloven en van mening zijn dat gelijkwaardigheid een uitvinding van de duivel is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149604596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet je niet of de Koran er zonder het OT anders uit zou hebben gezien. Sterker nog: je weet ook niet of dingen uit Koran zo in de Koran staan omdat ze zo in het OT stonden of dat dat wellicht toeval is of andere redenen dan "het staat in het OT" heeft.
De koran zou het vast niet over de geschriften van Mozes en Abraham hebben als het OT er niet was.

quote:
Koran 3:3 Hij heeft aan jou het Boek met de Waarheid neergezonden, bevestigend wat daaraan voorafgegaan was, en Hij zond de Taurat (Thora) en de Indjil (Evangelien) neer,
Er zijn gewoon teveel overeenkomsten om te negeren.
pi_149604600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze staan misschien ook wel in het clubblad van de biljartclub. Daar gaat het nu echter niet over. Je kunt Jezus ook moeilijk met droge ogen beschuldigen van het organiseren van bloederige stroop- en moordtochten.
Jezus is toch naast zijn bestaan als zoon van zijn vader ook tegelijkertijd zijn vader en de heilige geest zelf? Of was die drie-eenheid niet zo'n prominent dogma binnen de kerk?
pi_149604656
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er komt geen jij bak aan te pas. Je kunt het christenen en joden toch niet verwijten dat de Mohammed inspiratie heeft gehaald uit het OT. Alleen dat er een verband bestaat tussen Isis via de koran met het OT lijkt mij wel duidelijk.
pi_149604665
Laten we gewoon weer christen worden met z'n allen.

Kunnen we samen met de moslims gezellig homo's en ongelovigen haten.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:47:02 #92
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149604669
TS is echt een kneusje, elke dag een nieuw topic met hetzelfde onderwerp aankaarten :')
pi_149604702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De koran zou het vast niet over de geschriften van Mozes en Abraham hebben als het OT er niet was.

Er zijn gewoon teveel overeenkomsten om te negeren.
Tsja, ik denk dat het over is geschreven en dat Mo er om tactische redenen een eigen draai aan heeft gegeven of beter gezegd: een eigen versie heeft gemaakt van bepaalde delen. Godsdienst was toen al, en is nu nog steeds, een handig bindmiddel om snel wat mensen bij elkaar te krijgen om te gaan roven en plunderen.

Dat is het OT en de huidige volgers van het Christendom m.i. niet echt aan te rekenen. Ze zitten ook niet zo spastisch in de wedstrijd als de gemiddelde Moslim.

Voor zover je hier een "Ja, maar het Christendom..."-discussie van zou moeten maken.

Update: ik zie dat je een citaat hebt toegevoegd. Heb je dat citaat goed bekeken? Dan kun je je er wel een voorstelling bij maken waarom dat daar zo zou staan.
pi_149604737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

De islam ziet christenen ook als ongelovigen en vice versa.
pi_149604776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, ik denk dat het over is geschreven en dat Mo er om tactische redenen een eigen draai aan heeft gegeven of beter gezegd: een eigen versie heeft gemaakt van bepaalde delen. Godsdienst was toen al, en is nu nog steeds, een handig bindmiddel om snel wat mensen bij elkaar te krijgen om te gaan roven en plunderen.

Dat is het OT en de huidige volgers van het Christendom m.i. niet echt aan te rekenen. Ze zitten ook niet zo spastisch in de wedstrijd als de gemiddelde Moslim.

Voor zover je hier een "Ja, maar het Christendom..."-discussie van zou moeten maken.
Ik reken niemand iets aan tenzij ze de daden zelf begaan maar het is onzin om de koran van alles te verwijten en vervolgens het OT te negeren omdat er geen verband zou zijn.
pi_149604788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:49 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ik heb ergens opgevangen dat moslims nog enigszins respect hebben voor de 'mensen van het boek'.
pi_149604796
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jezus is toch naast zijn bestaan als zoon van zijn vader ook tegelijkertijd zijn vader en de heilige geest zelf? Of was die drie-eenheid niet zo'n prominent dogma binnen de kerk?
Geef eens gewoon antwoord op de vraag. Heeft de persoon Jezus bloedige plundertochten georganiseerd of niet?
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:51:30 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149604800
IS voldoet aan elk vooroordeel van welke xenofoob dan ook en vanaf daar sprint het ze voorbij door gelikte PRopaganda filmpjes waar menig studiobaas jaloers op zou zijn.

In mijn stillere momenten voor het slapen gaan kan ik het me zo maar voorstellen dat mensen die zeggen dat de IS opgezet is door mensen die het islamitische geloof de grond in willen boren eventueel nog best eens een punt zouden kunnen hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_149604824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik reken niemand iets aan tenzij ze de daden zelf begaan maar het is onzin om de koran van alles te verwijten en vervolgens het OT te negeren omdat er geen verband zou zijn.
Heb jij je eigen citaat gelezen? Waarom denk je dat dat daar zo zou staan? Er even vanuit gaande dat het door een mens geschreven is. Je kunt dan toch wel, de context kennende, een reden bedenken om dat zo op te schrijven?
pi_149604856
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:51 schreef jogy het volgende:
IS voldoet aan elk vooroordeel van welke xenofoob dan ook en vanaf daar sprint het ze voorbij door gelikte PRopaganda filmpjes waar menig studiobaas jaloers op zou zijn.

In mijn stillere momenten voor het slapen gaan kan ik het me zo maar voorstellen dat mensen die zeggen dat de IS opgezet is door mensen die het islamitische geloof de grond in willen boren eventueel nog best eens een punt zouden kunnen hebben.
IS is wel de natte droom van een ieder die de islam haat inderdaad.
pi_149604886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geef eens gewoon antwoord op de vraag. Heeft de persoon Jezus bloedige plundertochten georganiseerd of niet?
Niet in zijn hoedanigheid als Jezus - dat lijkt me onmogelijk omdat Jezus tijdens de moorden op vijandige volkeren niet eens geboren was - maar zijn vader wel. En Jezus daarmee ook weer, omdat hij volgens de drie-eenheid ook weer god en dus zijn vader is.
pi_149604970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:36 schreef Specularium het volgende:

[..]

De PvdA.
Ik wacht met smacht op de tweets van Marcouch. :')
pi_149605028
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet in zijn hoedanigheid als Jezus - dat lijkt me onmogelijk omdat Jezus tijdens de moorden op vijandige volkeren niet eens geboren was - maar zijn vader wel. En Jezus daarmee ook weer, omdat hij volgens de drie-eenheid ook weer god en dus zijn vader is.
Nou, Jozef is vermoedelijk zijn vader en bij mijn weten had die een vrij saai leven en hield hij zich niet bezig met moord- en plundertochten. En al zou hij dat doen, in hoeverre is Jezus dan verantwoordelijk voor de daden van zijn vader...?
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:04:00 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149605122
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

IS is wel de natte droom van een ieder die de islam haat inderdaad.
Dat bedoel ik, er valt gewoon niets voor die organisatie te zeggen. Ze komen over als achterlijke gewelddadige mafklappers met een voorliefde voor vernietiging van alles wat niet IS is. de meeste terroristische organisaties hebben nog wel iets wat voor ze spreekt en een oorsprong die kan helpen verklaren waarom ze zijn zoals ze zijn. IS mist dat helemaal, ze zijn gewoon terroristen voor de lol lijkt wel. IS heeft een 'markt' gecreëerd waar elke psychopathische draak zich aan kan melden waar andere organisaties van rebellen/terroristische groepen gecreëerd worden vanuit een coherente groep onderdrukten.

Het kan ook gewoon een nieuw beestje zijn natuurlijk maar vaag is het wel.
Vrijheid
pi_149605126
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, Jozef is vermoedelijk zijn vader en bij mijn weten had die een vrij saai leven en hield hij zich niet bezig met moord- en plundertochten. En al zou hij dat doen, in hoeverre is Jezus dan verantwoordelijk voor de daden van zijn vader...?
Jozef was niet de vader van Jezus, Jezus is volgens christenen de zoon van god. Jozef was alleen de pleegvader.

Daarnaast is conform de drie-eenheid Jezus ook god zelf. En aangezien god de opdrachten gaf tot het vermoorden van vijandige volkeren...
pi_149605134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb jij je eigen citaat gelezen? Waarom denk je dat dat daar zo zou staan? Er even vanuit gaande dat het door een mens geschreven is. Je kunt dan toch wel, de context kennende, een reden bedenken om dat zo op te schrijven?
Natuurlijk wel maar dat maakt nog steeds niet uit. Er bestaat een direct verband tussen OT en Koran. Ook andere verhalen lijken als twee druppels water op verhalen uit OT. Dat verband is dus het antwoord op jouw vraag.

quote:
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken?
De hele geschiedenis met islam, jodendom en christendom is wat nu nog steeds een grote rol speelt. Die verbanden zijn niet te ontkennen maar staan natuurlijk los van de eigen verantwoordelijkheden van de mensen van IS.
pi_149605208
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jozef was niet de vader van Jezus, Jezus is volgens christenen de zoon van god. Jozef was alleen de pleegvader.

Daarnaast is conform de drie-eenheid Jezus ook god zelf. En aangezien god de opdrachten gaf tot het vermoorden van vijandige volkeren...
Tsja, daar kun je in geloven, maar dat doe jij niet. Heel plausibel is dat verhaal ook niet. Het verhaal dat Jozef de vader is van Jezus lijkt me veel plausibeler.

Als je de discussie op deze wijze verder wil voeren, dan stel ik voor dat je het bestaan van Jezus als God bewijst.
pi_149605230
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Irakees het volgende:
Geenstijl, Dumpert en Powned hosten dus niet alleen IS-(moordpartijen en propaganda)video's, maar verspreiden ook IS-magazine's.

GS, voor al uw jihadtainment!
pi_149605252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel maar dat maakt nog steeds niet uit. Er bestaat een direct verband tussen OT en Koran. Ook andere verhalen lijken als twee druppels water op verhalen uit OT. Dat verband is dus het antwoord op jouw vraag.

[..]
Nou, die passage zal er zo staan om mensen het te laten geloven. "Hallo, beste mensen. Er zijn al 2 boeken neergedaald, bij deze de 3e". Dat zal discussie hebben voorkomen en dat 3e boek was handig om een leger bij elkaar te sprokkelen.

quote:
De hele geschiedenis met islam, jodendom en christendom is wat nu nog steeds een grote rol speelt. Die verbanden zijn niet te ontkennen maar staan natuurlijk los van de eigen verantwoordelijkheden van de mensen van IS.
Volgens mij zijn die geloven toch aardig uit elkaar gegroeid.
pi_149605279
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, daar kun je in geloven, maar dat doe jij niet.
Dat is wel waar de meeste christenen in geloven.
pi_149605356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Irakees het volgende:
Geenstijl, Dumpert en Powned hosten dus niet alleen IS-(moordpartijen en propaganda)video's, maar verspreiden ook IS-magazine's. In het Verenigd Koninkrijk ben je al strafbaar als je een video bekijkt.

The Metropolitan Police have issued an extraordinary warning today that anyone viewing or sharing a graphic video of the beheading of a US journalist may be liable for arrest. The Met warned that "viewing, downloading or disseminating extremist material within the UK may constitute an offence under Terrorism legislation".
http://www.huffingtonpost(...)ested_n_5694871.html
Aha, dat duurde lang.

Het afschuiven en de slachtofferrol.
pi_149605365
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Halcon het volgende:
Ik denk dan eerder dat de gelovigen uit elkaar zijn gegroeid. De kern van de religies zelf zijn weinig veranderd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_149605458
Islam en randdebielen.

Dodelijke vicieuze cirkel.
pi_149605525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Halcon het volgende:
Mensen groeien uit elkaar. Andere mensen weten het te combineren of verzinnen weer wat nieuws. Geloof blijft een erg ongrijpbaar fenomeen.
pi_149605635
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, er valt gewoon niets voor die organisatie te zeggen. Ze komen over als achterlijke gewelddadige mafklappers met een voorliefde voor vernietiging van alles wat niet IS is. de meeste terroristische organisaties hebben nog wel iets wat voor ze spreekt en een oorsprong die kan helpen verklaren waarom ze zijn zoals ze zijn. IS mist dat helemaal, ze zijn gewoon terroristen voor de lol lijkt wel. IS heeft een 'markt' gecreëerd waar elke psychopathische draak zich aan kan melden waar andere organisaties van rebellen/terroristische groepen gecreëerd worden vanuit een coherente groep onderdrukten.

Juist.
pi_149605714
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Het kan ook gewoon een nieuw beestje zijn natuurlijk maar vaag is het wel.
Dat is dan ook het failliet van IS op de lange termijn. In het land der blinden is eenoog altijd koning, en n het Midden Oosten oorlogje spelen en doen alsof je een land bent is blijkbaar zelfs mogelijk voor een stel psychopate mafketels. In de echte wereld kan niets klaargespeeld worden door deze lui, omdat de wereld die zij voorstaan gewoonweg niet aantrekkelijk is voor 98% van de wereldbevolking.

Het enige voordeel is dat het alle mafkezen aantrekt, zodat ze zich op één plek bevinden.
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:28:24 #117
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149605732
quote:
6s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:12 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Aha, dat duurde lang.

Het afschuiven en de slachtofferrol.
Aha, dat duurde lang.

Het toekennen van de slachtofferrol omdat geen krediet gegeven wilt worden aan de echte problematiek.
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:29:13 #118
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149605749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:27 schreef Mystikvm het volgende:
Het enige voordeel is dat het alle mafkezen aantrekt, zodat ze zich op één plek bevinden.
Waarvan de helft niet weet hoe ze hun GPS op de smartphone uit moet schakelen en gezellig door blijven twitteren :').
Vrijheid
  donderdag 12 februari 2015 @ 17:29:57 #119
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149605774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:28 schreef IsaacCuenca het volgende:

Het toekennen van de slachtofferrol omdat geen krediet gegeven wilt worden aan de echte problematiek.
Intolerantie ten opzichte van homo's, joden, vrouwen, geloofsafval, niet-gelovigen en anders-gelovigen?
pi_149605834
Iemand het gelezen?
Wat zijn hun argumenten?
I´m back.
pi_149605882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:28 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Aha, dat duurde lang.

En die is?
pi_149606003
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel waar de meeste christenen in geloven.
Niet heel relevant. Het gaat hier immers over IS.
pi_149606053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook wel de 'ware islam' geheten.
pi_149606090
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

En met een zijweg naar de vraag of Jezus danwel de god van het christendom ook verantwoordelijk is te houden voor de moorden op andere volkeren.
pi_149606151
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En met een zijweg naar de vraag of Jezus danwel de god van het christendom ook verantwoordelijk is te houden voor de moorden op andere volkeren.
Jezus m.i. niet of je zou concrete aanwijzingen moeten hebben dat hij die strooptochten organiseerde of er toe aan heeft gezet. Het verhaal van de drie-eenheid lijkt me nu niet direct het meest plausibele verhaal en al helemaal geen verhaal dat in bijvoorbeeld een rechtbank stand zou houden.

De "tu quoque"-drogreden wordt is wel vermoeiend trouwens.
pi_149606183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jezus m.i. niet of je zou concrete aanwijzingen moeten hebben dat hij die strooptochten organiseerde of er toe aan heeft gezet. Het verhaal van de drie-eenheid lijkt me nu niet direct het meest plausibele verhaal en al helemaal geen verhaal dat in bijvoorbeeld een rechtbank stand zou houden.
Ik denk dat je een god überhaupt niet in of voor de rechtbank krijgt.
pi_149606213
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat je een god überhaupt niet in of voor de rechtbank krijgt.
Je draait. Het ging over de persoon Jezus en de persoon Mohammed.
pi_149606261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je draait. Het ging over de persoon Jezus en de persoon Mohammed.
Nee, jij ontwijkt een belangrijk dogma binnen de kerk met "ja, maar dat houdt geen stand binnen een rechtbank". Dat houden die hele verhalen sowieso al niet dus is het ook vrij onzinnig om dat als 'argument' op te voeren als het over die verhalen gaat.
pi_149606334
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, jij ontwijkt een belangrijk dogma binnen de kerk met "ja, maar dat houdt geen stand binnen een rechtbank". Dat houden die hele verhalen sowieso al niet dus is het ook vrij onzinnig om dat als 'argument' op te voeren als het over die verhalen gaat.
Het gaat over de personen Jezus en Mohammed. Conclusie uit jouw gedraai is wel dat ook jij niet hard kunt maken dat Jezus verantwoordelijk is geweest voor moord- en plundertochten.

De Koran houdt inderdaad geen stand. Dan kun je twee dingen doen: of dat boek niet serieus nemen of het als heilig beschouwen.
pi_149606399
ISIS is de ware islam in de politieke vorm. De Abbasiden en Ummayiden(twee dynasties die regeerden over de islamitische wereld) deden hetzelfde als ISIS.

Overigens de Ottomanen(hedendaagse Turken) ook. Die maakten christelijke kinderen en vrouwen tot slaaf.
#freefrederike
pi_149606414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat over de personen Jezus en Mohammed. Conclusie uit jouw gedraai is wel dat ook jij niet hard kunt maken dat Jezus verantwoordelijk is geweest voor moord- en plundertochten.
Kun jij het bestaan van die god wel hard maken dan? Of de moorden op vijandige volkeren die binnen de koran en bijbel worden beschreven waar we het nu over hebben? Nee, nou dan.
pi_149606561
God heeft bijna al het leven op aarde uitgeroeid met de zondvloed.
pi_149606716
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun jij het bestaan van die god wel hard maken dan? Of de moorden op vijandige volkeren die binnen de koran en bijbel worden beschreven waar we het nu over hebben? Nee, nou dan.
Omdraaien van de bewijslast, Xa1pt. Keer wat anders dan draaien, maar nog steeds niet fraai.

Ik ben de beroerdste niet:

* God bestaat vermoedelijk niet.
* Zou God wel bestaan, dan lijkt de kans dat hij boeken heeft geschreven of daartoe opdracht heeft gegeven, verwaarloosbaar.
* als historische bron, zijn de Bijbel en de Koran op sommige punten best bruikbaar. Dan wel in combinatie met ander bewijs.
pi_149606735
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
Twee kangaroe's zwommen en skippyden helemaal naar het Midden-Oosten, klommen de Ark van Noach in en na de zondvloed skippyden en zwommen ze weer terug naar Australië om vervolgens met zijn tweeën dat continent weer met kangaroe's te bevolken. Apart verhaal.
I´m back.
pi_149606789
Argumenten die ze gebruiken komen neer op:
Het staat hier en hier in de koran.
De koran is het heilige boekwerk van Allah.
Islam is vrede en eigenlijk pacifisme is dus niet waar.
Met betrekking tot sodomie gaat het ongeveer hetzelfde: Allah zegt hier en hier dat als je perversies doet krijg je een zooitje ziekten en plagen over je heen.
Het is goed gebruik om sodomieters van hoge gebouwen te gooien (die en die deed dat ook) of in geval van vrouwen te stenigen.
I´m back.
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:19:54 #136
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149606834
niet normaal die cobra command, ik vind dat we snel castle destro met de grond gelijk moeten maken, gekken zijn het, vooral destro, wat een beul.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149606859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:46 schreef KoosVogels het volgende:

?????

In de bijbel staat toch heb U naasten lief zoals ook ?
Tevens staat er geloof ik niks over trouwen maar over gaat heen en vermeerderd U toch?
pi_149607030
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
Daar heeft nostradamus iets voor of over die zag god als de zon, als die weg valt of zo komt er een nieuwe de zoon van god voor in de plaats.
Ik weet niet wat er van klopt en wil het ook niet weten, zo gek geleerd of belezen ben ik gelukkig nog niet vindt ik.
pi_149607166
IS gaat wel met hun tijd mee, tijdschriftje, PR club, the works.
pi_149607239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:29 schreef Bugno het volgende:
Ah, een topic over Islam, moslims en het al dan niet bestaan van gematigde moslims te praten ^O^
Zal ik het bestaan van het laatste nogmaals ontkennen?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_149607360
Who cares of de islam een religie van vrede of geweld is? Veel belangrijker is dat het een religie is die gewoonweg niet thuis hoort in (west-)Europa.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_149607538
Die zijn echt niet goed :').
Zonder wrijving geen glans
pi_149608192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Who cares of de islam een religie van vrede of geweld is? Veel belangrijker is dat het een religie is die gewoonweg niet thuis hoort in (west-)Europa.
Feit.
pi_149608569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het christendom, het jodendom en het boeddhisme ook niet.
pi_149608611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vergeet het aboriginalmusem aan de Oude Gracht niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149608637
IS is trouwens echt met grote afstand de meest voorspelbare relistroming ooit. Vanmiddag even dat blaadje van ze doorgebladerd en alles wat er in staat kan iedereen zelf ook wel bedenken. Niets meer dan constant dezelfde doodsimpele haat.
pi_149608673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
IS is trouwens echt met grote afstand de meest voorspelbare relistroming ooit. Vanmiddag even dat blaadje van ze doorgebladerd en alles wat er in staat kan iedereen zelf ook wel bedenken. Niets meer dan constant dezelfde doodsimpele haat.
Een soort Opzij voor moslimmannen dus?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149608692
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een soort Opzij voor moslimmannen dus?
Nog heel veel simpeler.
pi_149608727
quote:

[..]

De jij-bak.
pi_149608744
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

De jij-bak.
Nee hoor. De overeenkomst.
pi_149608791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Boeddhisme, Jodendom en Christendom zorgen toch voor wat minder problemen.
pi_149608812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Boeddhisme, Jodendom en Christendom zorgen toch voor wat minder problemen.
Dat was het punt niet van degene die ik quotete.
pi_149608833
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Consequent als ze zijn staan DDDaaf en Halcon in de VS te protesteren tegen het vreemde christendom.

pi_149608946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat was het punt niet van degene die ik quotete.
Dat is de vraag. Vermoedelijk heeft het wel iets te maken met zijn uitspraak.
pi_149609067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is de vraag. Vermoedelijk heeft het wel iets te maken met zijn uitspraak.
Dan had hij dat vast anders geformuleerd.

En ik vind de islam een kutreligie hoor, daar niet van, maar zeg nou eerlijk: heb jij er in het dagelijks leven veel last van?
  donderdag 12 februari 2015 @ 19:34:10 #156
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_149609154
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 18:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zal ik het bestaan van het laatste nogmaals ontkennen?
Doe is. Daarmee ontken je het bestaan van mijn schoonfamilie _O_
pi_149609422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan had hij dat vast anders geformuleerd.

En ik vind de islam een kutreligie hoor, daar niet van, maar zeg nou eerlijk: heb jij er in het dagelijks leven veel last van?
Geen idee. Wellicht kan hij het toelichten.

Het kost bakken met geld, Moslims doen het nu niet bepaald goed in Europa en de groei van de Islam belooft weinig goeds voor de toekomst van Europa.
pi_149609468
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:34 schreef Bugno het volgende:

[..]

Doe is. Daarmee ontken je het bestaan van mijn schoonfamilie _O_
Ben jij dom of doe jij alsof?

Als ik het bestaan van mongooltjes ontken, dan ontken ik jouw bestaan toch ook niet?
pi_149609531
En het christendom is het geloof van F16's en M16's, op veel vlakken zijn we net iets moderner.
pi_149609573
is dit een inkoppertje of
Zie!
pi_149609740
quote:

[..]

Die zijn ook geïmporteerd vanwege het feit dat hun aanhangers zo lekker makkelijk uit te buiten waren en geen kaas gegeten hadden van west-Europese arbeidsrechten enz.?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_149609822
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die zijn ook geïmporteerd vanwege het feit dat hun aanhangers zo lekker makkelijk uit te buiten waren en geen kaas gegeten hadden van west-Europese arbeidsrechten enz.?
Wat wilde je doen, tientallen miljoenen moslims deporteren, of hoe wilde je "de islam" Europa ('waar het niet hoort') uit drijven?

pi_149609932
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat wilde je doen, tientallen miljoenen moslims deporteren, of hoe wilde je "de islam" Europa ('waar het niet hoort') uit drijven?
Onze oosterburen kunnen ons waarschijnlijk wel advies geven.
pi_149610011
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze oosterburen kunnen ons waarschijnlijk wel advies geven.
Sinds de Fyra vrees ik dat treinen een ouderwetse optie is gebleken.

Wellicht dat men een leuk projectje met Delft kan doen. Zonaangedreven zeppelins die slechts naar het zuiden vliegen.

donderdag 12 februari 2015 @ 19:54:25 #165
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_149610025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ben jij dom of doe jij alsof?

Als ik het bestaan van mongooltjes ontken, dan ontken ik jouw bestaan toch ook niet?
Ik begrijp je reactie niet, dus waarschijnlijk ben ik dom.

Mortaxx impliceert dat er geen gematigde moslims bestaan. Mijn schoonfamilie schaar ik onder gematigde moslims. You do the math.
pi_149610062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:54 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mortaxx impliceert dat er geen gematigde moslims bestaan. Mijn schoonfamilie schaar ik onder gematigde moslims. You do the math.
Dan bestaan die mensen toch gewoon? Hij acht ze dan hoogstens Moslims of geen Moslims. De tering...
pi_149610153
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:54 schreef Bugno het volgende:

[..]

Zelfs IS zegt dat er gematigde moslims bestaan.
  donderdag 12 februari 2015 @ 20:00:22 #168
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_149610327
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan bestaan die mensen toch gewoon? Hij acht ze dan hoogstens Moslims of geen Moslims. De tering...
Ja, maar je ontkent dat ze gematigd zijn.

Let me rephrase: Doe is. Dan ontken je dat mijn schoonfamilie moslim is _O_
pi_149610342
quote:

[..]

Waar lees je dat?
pi_149610411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:00 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja, maar je ontkent dat ze gematigd zijn.

Let me rephrase: Doe is. Dan ontken je dat mijn schoonfamilie moslim is _O_
Of hij vindt ze wel Moslim. Dat kan ook.
  donderdag 12 februari 2015 @ 20:02:56 #171
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_149610441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of hij vindt ze wel Moslim. Dat kan ook.
Ok. Couldn't care less overigens.
pi_149610508
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Ik stelde je twee vragen en jij antwoordt met "waar lees je dat?"?

pi_149610733
quote:
9s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik stelde je twee vragen en jij antwoordt met "waar lees je dat?"?
Nogmaals; waar lees je in mijn post dat Europese moslims uitgedreven of gedeporteerd dienen te worden?
pi_149610803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nogmaals; waar lees je in mijn post dat Europese moslims uitgedreven of gedeporteerd dienen te worden?
Dat staat er niet en dat lees ik niet, daarom vraag ik ook; wat en hoe wilde je (dat) doen?

pi_149610812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een drogreden. De gehele wereld heeft ook geloofd dat de aarde plat is. De meerderheid, hell, de hele wereld, kan er naast zitten.

Even los v/h feit dat de meerderheid fout kan zitten, viel het mbt het geloof dat de aarde plat was wel mee hoor.
Krekker is de bom!
pi_149610824
quote:

[..]

Je hoeft er niet tientallen miljoenen te deporteren.
pi_149610868
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hoeft er niet tientallen miljoenen te deporteren.
Na de eerste zevenenzeventig zwevende zeppelins pakken de anderen vanzelf hun boeltje?

pi_149610961
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Even los v/h feit dat de meerderheid fout kan zitten, viel het mbt het geloof dat de aarde plat was wel mee hoor.
Ooit viel dat niet mee. Maar dat is inderdaad langer geleden dan dat in de boekjes heeft gestaan.
pi_149610972
quote:
8s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat staat er niet en dat lees ik niet, daarom vraag ik ook; wat wilde je doen?
Aanhangers van de haatclub (IS-ronselaars, door Saoedi-Arabië gesponsorde imams, Syriëgangers enz.) in hun geliefde kalifaat dumpen, ongeletterde/onopgeleide en anderszins volstrekt kansloze asielzoekers weren en maar op het beste hopen als het om de rest van de Europese moslims gaat.
pi_149611073
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Aanhangers van de haatclub (IS-ronselaars, door Saoedi-Arabië gesponsorde imams, Syriëgangers enz.) in hun geliefde kalifaat dumpen, ongeletterde/onopgeleide en anderszins volstrekt kansloze asielzoekers weren en maar op het beste hopen als het om de rest van de Europese moslims gaat.
Het eerste ben ik het niet mee eens, de andere twee prima.

Denk je dat de moslims (blijven) kiezen voor hun dan uitgezette broeders (die lui die je benoemt) of toch aansluiting zoeken bij "ons"?

pi_149611090
quote:
15s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Na de eerste zevenenzeventig zwevende zeppelins pakken de anderen vanzelf hun boeltje?
Nee. Als geloof een wat minder prominente plaats krijgt en je stuurt de oproerkraaiers en kanslozen weg of je sluit ze op, zullen velen wel wat bijdraaien. Onderwijs het niet meer, geef gelovigen geen privileges meer, etc.
pi_149611168
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:16 schreef Halcon het volgende:
Onderwijs het niet meer, geef gelovigen geen privileges meer, etc.
Een islamitische school heeft toch niet meer privileges dan een montessorischool?

Los van slappe PvdAertjes als Xapet die de werkelijkheid ontkennen, maar in principe mogen die scholen er zijn, of niet?

pi_149611267
quote:
12s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een islamitische school heeft toch niet meer privileges dan een montessorischool?

Los van slappe PvdAertjes als Xapet die de werkelijkheid ontkennen, maar in principe mogen die scholen er zijn, of niet?
Religieuze scholen? Wat mij betreft niet. Scholen met andere onderwijsvormen? Graag!
pi_149611363
quote:
12s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het privilege om te onderwijzen op basis van haatdragende teksten (want staat in het boek), vervelende dogma's e.d. in stand te houden en het privilege om kinderen dingen wijs te maken die wetenschappelijk onverantwoord zijn. Ook is het goed als ze minder bezig zijn met de klets uit hun boek en wat meer met skills die ergens toe leiden op de arbeidsmarkt.
pi_149611485
Grotere utopische idealisten dan ik als anarchist, zie ik.

Religieus onderwijs is here to stay, dat kan je echt niet meer terugdraaien.

Nieuwe vergunningen kan je wel bekijken en overwegen of het een toevoeging aan Nederland is. Met moskees hetzelfde, die Eftelingshit zie ik ook niet graag in Nederland.

pi_149611524
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:16 schreef Halcon het volgende:
Onderwijs het niet meer,
Onderwijs het juist wel maar maak geef ook les in andere overtuigingen en leer de kinderen zelf denken.
pi_149611661
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:25 schreef El_Matador het volgende:
Grotere utopische idealisten dan ik als anarchist, zie ik.

Religieus onderwijs is here to stay, dat kan je echt niet meer terugdraaien.

Nieuwe vergunningen kan je wel bekijken en overwegen of het een toevoeging aan Nederland is. Met moskees hetzelfde, die Eftelingshit zie ik ook niet graag in Nederland.
Kan best hoor. In het verleden heeft NL de invloed van religie ook al redelijk terug kunnen draaien. Eens dat er heel wat voor nodig is, maar het kan best.

Onderschat de invloed van een omgeving op de mens niet. Als jij in Saudi Arabië geboren was en daar opgegroeid zou zijn, zou je ook streng gelovig zijn. In NL zijn velen atheïst. Dat komt niet door de bodem. :)
pi_149611767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onderwijs het juist wel maar maak geef ook les in andere overtuigingen en leer de kinderen zelf denken.
Dan onderwijs je het dus niet vanuit een religieuze insteek. Het onderwijzen op historische en wetenschappelijke gronden is prima. Het onderwijzen als zijnde een waarheid (vanuit religieuze insteek) niet. Religieuze scholen en instellingen zetten vaak niet bepaald aan tot zelf denken.
pi_149611794
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:29 schreef Halcon het volgende:
In het verleden heeft NL de invloed van religie ook al redelijk terug kunnen draaien
Juist door de vrijheid van meningsuiting en religie. Onderwijs, dialoog en discussie is de beste manier om religie te bestrijden.
pi_149611919
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan onderwijs je het dus niet vanuit een religieuze insteek. Het onderwijzen op historische en wetenschappelijke gronden is prima. Het onderwijzen als zijnde een waarheid (vanuit religieuze insteek) niet. Religieuze scholen en instellingen zetten vaak niet bepaald aan tot zelf denken.
Daarom zou het goed zijn als er op alle scholen verplicht aandacht kwam voor het onderwerp op een voorgeschreven manier. Kinderen krijgen dan zelf de kans om andere opvattingen te leren en te kiezen voor geloven of juist niet geloven. Ook zorgt het voor kennis over wat andere mensen geloven die nodig is om elkaar te kunnen begrijpen.
pi_149611939
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Juist door de vrijheid van meningsuiting en religie. Onderwijs, dialoog en discussie is de beste manier om religie te bestrijden.
Ik snap de vrijheid van religie niet. We hebben toch al vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging?
pi_149611985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet als het als zijnde een waarheid wordt onderwezen. Wetenschappelijk is dat ook onverantwoord.

De vrijheid van religie komt ook niet in het gedrang. Die schrijft immers voor dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij wil, niet dat het gefaciliteerd moet worden middels scholen, opvallende torens en privileges.
pi_149612025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik snap de vrijheid van religie niet. We hebben toch al vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging?
Dat is ook discutabel maar is nodig omdat anderen juist bepaalde religieuze gebruiken willen verbieden. Het voorkomt nog dat men via slinkse manier toch bepaalde geloven gaat tegenwerken.
pi_149612083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is ook discutabel maar is nodig omdat anderen juist bepaalde religieuze gebruiken willen verbieden. Het voorkomt nog dat men via slinkse manier toch bepaalde geloven gaat tegenwerken.
Religieuze gebruiken die strijdig zijn met de wet moeten ook tegengewerkt worden, maar daar staat de vrijheid van religie nu nog bij in de weg.
pi_149612106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vrijheid van religie is dat ik mag geloven in God of in het Almachtige Spaghettimonster en dat dat an sich geen argument is om mij te vervolgen. Niets meer en niets minder. Gelovigen misbruiken het echter om van alles te claimen en zwaaien er voortdurend mee. En overheden gaan daar helaas in mee.
pi_149612176
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vrijheid van religie is dat ik mag geloven in God of in het Almachtige Spaghettimonster en dat dat an sich geen argument is om mij te vervolgen.
Nou, dat kan toch prima onder de vrijheid van meningsuiting vallen?
pi_149612231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Religieuze gebruiken die strijdig zijn met de wet moeten ook tegengewerkt worden, maar daar staat de vrijheid van religie nu nog bij in de weg.
Volgens mij niet, want de wet staat boven de vrijheid van religie.
pi_149612258
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom is besnijdenis dan toegestaan?
pi_149612285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dat kan toch prima onder de vrijheid van meningsuiting vallen?
Yep. Zie de omschrijving van de vrijheid van godsdienst op de site van Amnesty. Die is veel minder ruim dan gelovigen ons willen doen geloven.
pi_149612303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waarom is besnijdenis dan toegestaan?
Omdat de politiek dat toestaat en de huidige wetten het bij jongetjes ook toestaat.
pi_149612311
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee. Gelovigen hebben privileges.
pi_149612344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat de politiek dat toestaat en de huidige wetten het bij jongetjes ook toestaat.
Nee hoor. Zonder religie is besnijdenis zonder medische noodzaak gewoon een misdrijf.
pi_149612421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Zonder religie is besnijdenis zonder medische noodzaak gewoon een misdrijf.
Dat is op het moment zo maar dat kan wel anders kijk maar naar besnijdenis bij vrouwen.
pi_149612446
Moslimtopic x10000 van deze TS.
pi_149612492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is op het moment zo maar dat kan wel anders kijk maar naar besnijdenis bij vrouwen.
Dan is dat toch een voorbeeld van een privilige zonder zinnig argument?
pi_149612511
Tsja, IS herleeft het leven van Mohammed, dat maakt dat de claim van IS moeilijk te ontkrachten valt. Dat weten de mede-moslims ook wel, en daarom doen ze er het zwijgen toe, of ze kiezen ervoor de aandacht af te leiden.
  donderdag 12 februari 2015 @ 20:46:06 #207
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149612525
Heroïne en coke zijn zeker ook onderdeel van de ware islam, stelletje drugsverslaafde sadisten.
Say what?
pi_149612703
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan is dat toch een voorbeeld van een privilige zonder zinnig argument?
Het is volgens mij meer een politiek motief, mogelijk vanwege gebrek aan noodzaak, om het niet te verbieden. Men wil joden en moslims niet voor de kop stoten en ruimte bieden voor dit gebruik., ritueel slachten is er ook een voorbeeld van. Naast de vrijheid van religie heb je ook de wens om ruimte te bieden aan dergelijke zaken, op zich zorgt die wens dat het is toegestaan als er duidelijk negatieve aspecten zijn die een verbod zouden rechtvaardigen.
pi_149612841
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:46 schreef UpsideDown het volgende:
Heroïne en coke zijn zeker ook onderdeel van de ware islam, stelletje drugsverslaafde sadisten.
In die contreien gaan ze vooral hard op Captagonpillen
pi_149612847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is volgens mij meer een politiek motief, mogelijk vanwege gebrek aan noodzaak, om het niet te verbieden. Men wil joden en moslims niet voor de kop stoten en ruimte bieden voor dit gebruik., ritueel slachten is er ook een voorbeeld van. Naast de vrijheid van religie heb je ook de wens om ruimte te bieden aan dergelijke zaken, op zich zorgt die wens dat het is toegestaan als er duidelijk negatieve aspecten zijn die een verbod zouden rechtvaardigen.
Kijk, daar zeg je het goed. Men wil gelovigen niet voor de kop stoten. Dat is een keuze, maar absoluut geen plicht.

Je tast de vrijheid van godsdienst aan als je mensen verbiedt iets te geloven, verbiedt van geloof te veranderen of iets niet meer te geloven of ze vervolgt met als enige argument hun geloof.

Dat is i.c.m. de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vereniging voldoende vind ik.
pi_149612993
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:53 schreef Halcon het volgende:
Dat is i.c.m. de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vereniging voldoende vind ik.
Wat je dan kunt krijgen is bijv. een verbod op kruisjes alleen om christenen dwars te zitten. Zo kun je doelgericht een religie tegenwerken en christenen dwarsbomen. Ik ben voor dat schrappen van de vrijheid van meningsuiting maar constateer de laatste tijd zeker dat men nog niet zover is dat het ook kan. Zolang mensen anderen hun geloof niet gunnen is er reden om geloofsuitingen te beschermen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 20:57:07 #212
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149613025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:52 schreef Casiotone het volgende:

[..]

In die contreien gaan ze vooral hard op Captagonpillen
Lekker aan de crystal meth voor je overhoop geknald wordt.
Say what?
pi_149613201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat je dan kunt krijgen is bijv. een verbod op kruisjes alleen om christenen dwars te zitten. Zo kun je doelgericht een religie tegenwerken en christenen dwarsbomen. Ik ben voor dat schrappen van de vrijheid van meningsuiting maar constateer de laatste tijd zeker dat men nog niet zover is dat het ook kan. Zolang mensen anderen hun geloof niet gunnen is er reden om geloofsuitingen te beschermen.
Dan zou je alle soorten kettingen moeten verbieden. Om consequent te blijven.

Ik denk overigens dat kettingen niet het grootste probleem zijn.
pi_149613465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

besnijdenis van minderjarige vrouwen is in Nederland altijd een misdrijf. Besnijdenis van minderjarige mannen niet.
pi_149613537
Je komt met je zwaard alleen niet ver in het nucleaire tijdperk, maar dat kon de auteur van de hadith natuurlijk ook niet ruiken al die eeuwen geleden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149614156
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zou je alle soorten kettingen moeten verbieden. Om consequent te blijven.

Ik denk overigens dat kettingen niet het grootste probleem zijn.
Ik denk ook dat hoofddoeken niet het grootste probleem zijn toch is er een partij met redelijk grote aanhang die ze wil verbieden. Je mag trouwens wel alle kettingen en alle hoofddoeken nu al verbieden als je daar goede redenen voor hebt, de vrijheid van religie beschermt echter wel de religieuze uitingen die zonder goede reden worden "aangevallen". Dat is dus de reden dat hij nog nodig is.
pi_149615025
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het eerste ben ik het niet mee eens, de andere twee prima.
Het is al erg genoeg dat de industrie in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw met steun van de politiek hele hordes ongeletterde buitenlanders met een volstrekt incompatibele set normen en waarden geïmporteerd heeft omdat men arbeidsrechten en marktconforme salarissen mar vervelend vond. De import die ons vervolgens ook nog eens verkettert, bedreigt en op ons parasiteert mag (en moet wat mij betreft) gewoon uit onze samenleving verwijderd worden en in de door hen zo bejubelde sharia-heilstaten gedumpt worden.

quote:
Denk je dat de moslims (blijven) kiezen voor hun dan uitgezette broeders (die lui die je benoemt) of toch aansluiting zoeken bij "ons"?
Dat is hun eigen keuze, " wij" hoeven alleen de mogelijke consequenties van die keuzemogelijkheden duidelijk te maken...
pi_149615163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk ook dat hoofddoeken niet het grootste probleem zijn toch is er een partij met redelijk grote aanhang die ze wil verbieden. Je mag trouwens wel alle kettingen en alle hoofddoeken nu al verbieden als je daar goede redenen voor hebt, de vrijheid van religie beschermt echter wel de religieuze uitingen die zonder goede reden worden "aangevallen". Dat is dus de reden dat hij nog nodig is.
Nou, dat zorgt al voor onderscheid. Een pet of een muts mag vaak niet, een hoofddoek wel. Er is ook geen medische noodzaak tot het dragen van een hoofddoek, laat staan een zinvol argument.

Het is wel symptoombestrijding. Dat wel.
pi_149615202
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is al erg genoeg dat de industrie in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw met steun van de politiek hele hordes ongeletterde buitenlanders met een volstrekt incompatibele set normen en waarden geïmporteerd heeft omdat men arbeidsrechten en marktconforme salarissen mar vervelend vond. De import die ons vervolgens ook nog eens verkettert, bedreigt en op ons parasiteert mag (en moet wat mij betreft) gewoon uit onze samenleving verwijderd worden en in de door hen zo bejubelde sharia-heilstaten gedumpt worden.

[..]

Dat is hun eigen keuze, " wij" hoeven alleen de mogelijke consequenties van die keuzemogelijkheden duidelijk te maken...
_O_
pi_149615324
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:38 schreef Halcon het volgende:
laat staan een zinvol argument.
Het is in mijn ogen onzin om niet te erkennen dat geloofsovertuigingen voor mensen erg belangrijk kunnen zijn. De wens om wegens geloof iets te doen vind ik dus een zinvol argument ook al geloof ik zelf niet.
pi_149615437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is in mijn ogen onzin om niet te erkennen dat geloofsovertuigingen voor mensen erg belangrijk kunnen zijn. De wens om wegens geloof iets te doen vind ik dus een zinvol argument ook al geloof ik zelf niet.
Dat eerste ontken ik ook niet. Het is wel iets dat hen wordt wijsgemaakt natuurlijk. Dat iemand iets doet vanwege zijn geloof is prima, zolang het niet leidt tot bevooroordeling van gelovigen t.o.v. niet-gelovigen of het benadelen of brainwashen van kinderen.
pi_149615517
nee islam is de religie van de vrede en als je het daarmee oneens bent, maken ze je dood :') ²
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_149615705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb ook overtuigingen die voor mij heel erg belangrijk zijn, maar omdat ik me niet op een geloof beroep legt dat minder gewicht in de schaal dan de overtuiging van iemand die zich op een geloof beroept. Is dat redelijk?
pi_149616034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:51 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik heb ook overtuigingen die voor mij heel erg belangrijk zijn, maar omdat ik me niet op een geloof beroep legt dat minder gewicht in de schaal dan de overtuiging van iemand die zich op een geloof beroept. Is dat redelijk?
Nee het zal afhankelijk zijn van de onderbouwing van jouw overtuiging wat de doorslag geeft. Zoals nu ook steeds de afweging is bij conflicterende wensen/belangen, de vrijheid van religie geeft de geloofsovertuiging ook gewicht en dat vind ik dus goed.
pi_149616123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee het zal afhankelijk zijn van de onderbouwing van jouw overtuiging wat de doorslag geeft. Zoals nu ook steeds de afweging is bij conflicterende wensen/belangen, de vrijheid van religie geeft de geloofsovertuiging ook gewicht en dat vind ik dus goed.
Wat voor zinnige onderbouwing geven gelovigen dan?
pi_149616450
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat voor zinnige onderbouwing geven gelovigen dan?
In mijn ogen niet maar daar gaat het dus niet om. Het is van belang dat je andermans levensovertuiging respecteert tenzij je goede gronden hebt dat niet te doen. Als je een conflict kunt aantonen met jouw levensovertuiging of een onderbouwing geeft waarom iets niet mag of juist wel mag dan hoor je gelijk te krijgen.
pi_149616636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In mijn ogen niet maar daar gaat het dus niet om. Het is van belang dat je andermans levensovertuiging respecteert tenzij je goede gronden hebt dat niet te doen. Als je een conflict kunt aantonen met jouw levensovertuiging of een onderbouwing geeft waarom iets niet mag of juist wel mag dan hoor je gelijk te krijgen.
En waarom zou je dan gelijk moeten krijgen? Gewoon omdat je je beroept op bepaalde boeken niet zijnde het wetboek?
pi_149616701
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

En waarom zou je dan gelijk moeten krijgen? Gewoon omdat je je beroept op bepaalde boeken niet zijnde het wetboek?
Omdat de levensovertuiging van mensen beschermd moet worden, de gevoelens van mensen zijn belangrijk en zijn ook echt, dat ze het op een sprookje baseren doet niets af aan die echte gevoelens.
pi_149616895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat de levensovertuiging van mensen beschermd moet worden, de gevoelens van mensen zijn belangrijk en zijn ook echt, dat ze het op een sprookje baseren doet niets af aan die echte gevoelens.
het is alleen jammer dat er zoveel mensen vermoord worden op basis van die sprookjes, elke dag weer in religieuze oorlogen en aanslagen door haardbaarden :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_149617035
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:18 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het is alleen jammer dat er zoveel mensen vermoord worden op basis van die sprookjes, elke dag weer in religieuze oorlogen en aanslagen door haardbaarden :{
Het is in mijn ogen ook jammer in zoveel andere aspecten maar gelijktijdig zie ik ook aardig wat gelovigen die veel steun vinden in het geloof en de geloofsgemeenschap.
pi_149617081
quote:

[..]

Dan kom je weer terecht bij het eerder gemaakte punt. Voor iemand die niet religieus is gaat die vlieger niet op.

Kortom: privileges voor mensen die in bepaalde sprookjes geloven.
pi_149617107
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:21 schreef Halcon het volgende:
Voor iemand die niet religieus is gaat die vlieger niet op.
Jawel hoor die kunnen ook een levensovertuiging hebben.
pi_149617198
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel hoor die kunnen ook een levensovertuiging hebben.
Nee, kunnen zich daar niet op beroepen als ze wat willen. Het is geen argument in het debat. Het aanhangen van een geloof wel, terwijl gelovigen die zwaaien met hun boek zelden geldige of zinnige argumenten hebben.
pi_149617344
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, kunnen zich daar niet op beroepen als ze wat willen. Het is geen argument in het debat. Het aanhangen van een geloof wel, terwijl gelovigen die zwaaien met hun boek zelden geldige of zinnige argumenten hebben.
Dan ken je bijv. artikel 6 van de grondwet niet, ook evrm spreekt van godsdienst en overtuiging.

Artikel 6:
quote:
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
pi_149617455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan ken je bijv. artikel 6 van de grondwet niet, ook evrm spreekt van godsdienst en overtuiging.

Artikel 6:

[..]

Dat recht ontneem ik toch ook niemand?

Ik wil af van de privileges, uitzonderingen, scholen en de omroepen. Dat bijt niet met artikel 6.
pi_149617784
ISIL,veel erger dan AQ en co. :')
pi_149617835
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat recht ontneem ik toch ook niemand?

Ik wil af van de privileges, uitzonderingen, scholen en de omroepen. Dat bijt niet met artikel 6.
Volgens mij ontstond de discussie door:
quote:
Dat jij af wil van die privileges vind ik prima maar dat heeft niet te maken met de vrijheid van religie maar met de onwil van de politiek die te beperken door wetgeving zoals ik al eerder schreef.
Bijzonder onderwijs is opgenomen in de grondwet juist omdat men dat erg belangrijk vond tijdens de schoolstrijd, ik vind dat ook een fout maar daar denkt de meerderheid in Nederland blijkbaar anders over.
pi_149618159
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij ontstond de discussie door:

[..]

Dat jij af wil van die privileges vind ik prima maar dat heeft niet te maken met de vrijheid van religie maar met de onwil van de politiek die te beperken door wetgeving zoals ik al eerder schreef.
Bijzonder onderwijs is opgenomen in de grondwet juist omdat men dat erg belangrijk vond tijdens de schoolstrijd, ik vind dat ook een fout maar daar denkt de meerderheid in Nederland blijkbaar anders over.
Dat zei ik toch ook? Dat de politiek zich laat gijzelen door gelovigen om ongeldige argumenten. Art. 6, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging biedt gelovigen genoeg waarborgen.

Het ad populum-argument. Al is het nooit rechtstreeks gevraagd. M.i. zou je dat uit de grondwet moeten slopen en die scholen moeten sluiten als ze onzin blijven onderwijzen. Het bijt ook niet met art.6 en ook niet met de internationale definitie van vrijheid van godsdienst
  vrijdag 13 februari 2015 @ 01:20:05 #239
224960 highender
Travellin' Light
pi_149624095
quote:
Emoties gebaseerd op sprookjes, dat valt denk ik wel te classificeren als een psychische aandoening :{.
pi_149625060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:05 schreef Casiotone het volgende:

[..]

besnijdenis van minderjarige vrouwen is in Nederland altijd een misdrijf. Besnijdenis van minderjarige mannen niet.
Want religie. En dat is absurd en ziekelijk.
pi_149625091
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:29 schreef zarGon het volgende:

Je moet toch toegeven dat het op z'n minst opmerkelijk is dat IS het zo nadrukkelijk stelt. Doorgaans wordt de islam neergezet als "religie van de vrede", maar deze moslim-extremisten denken daar duidelijk anders over. Het is verder goed om te beseffen dat substantiële groepen moslims dergelijk gedachtegoed omarmen of een heel eind in die richting kunnen meegaan.

De afgelopen week was wat "gematigde" moslims betreft een verhelderend weekje. Duizend mensen, ondersteund door 100.000 handtekeningen, demonstreerden in Engeland tegen Charlie Hebdo, tegen het recht op vrije meningsuiting.

De gretigheid van groepen mensen (onder wie veel moslims) om de moord op 3 studenten in de VS te betitelen als moslimhaat, was ook opmerkelijk. Met bizarre hashtags als #MuslimLifesMatter. Alsof andere levens er niet toe doen. De gekste dingen kwamen op Twitter voorbij; te bizar om hier te herhalen.

Nee, moslims hoeven zich niet te distantiëren van hun radicale geloofsgenoten, maar ze zouden kunnen overwegen om het desondanks toch te doen. Maar helaas komen hele hordes moslims niet verder dan slachtoffergedrag in wat sterk lijkt op een parkeerruzie (Capitol Hill), het betuigen van steun aan toevalligerwijs moslim-zijde agent in Parijs die omkwam (#jesuisahmed), het openlijk demonstreren tegen het recht op vrije meningsuiting (Engeland) en moord en brand schreeuwen wanneer Israël, dat voortdurend wordt bestookt, eens een keer Palestina aanvalt.

Hoeveel moslims horen we over IS? Bar weinig. Nee, daar hoeven we geen afstand van te nemen. Dat is een valkuil waar we niet in trappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 06:12:30 ]
pi_149626169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 01:20 schreef highender het volgende:

[..]

Emoties gebaseerd op sprookjes, dat valt denk ik wel te classificeren als een psychische aandoening :{.
Jij voelt nooit emotie als je kijkt naar iets dat is bedacht?
pi_149626321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als Hans en Grietje mij zouden inspireren tot het verbranden van oude tangen in ovens, dan verdien ik wel een tripje naar de psychiater.

Iedereen mag zijn of haar levensovertuiging ervaren zoals hij of zij dat wil, maar op het moment dat die levensovertugiing voor gaat schrijven dat iedereen die het niet met je deelt eigenlijk het leven niet waard is, dan kom je in de sfeer van waandenkbeelden.
pi_149626422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is onzin, religieus ingegeven overtuigingen hebben juridisch gezien een status aparte. Dat is waarschijnlijk ingegeven door de wens hordes religieuzen te pacificeren (een groep 'overtuigden' die bij het uitoefenen van hun overtuiging dwarsgezeten wordt kan allicht minder wenselijk gedrag gaan vertonen richting anders overtuigden), met onderbouwing heeft het niet zoveel te maken.
pi_149626429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als Hans en Grietje mij zouden inspireren tot het verbranden van oude tangen in ovens, dan verdien ik wel een tripje naar de psychiater.

Iedereen mag zijn of haar levensovertuiging ervaren zoals hij of zij dat wil, maar op het moment dat die levensovertugiing voor gaat schrijven dat iedereen die het niet met je deelt eigenlijk het leven niet waard is, dan kom je in de sfeer van waandenkbeelden.
Ik denk dat er veel extremisten en moordenaars zijn die geen psychische stoornis hadden. Maar wat jij schrijft is nog weer wat anders dan "Emoties gebaseerd op sprookjes, dat valt denk ik wel te classificeren als een psychische aandoening."
pi_149626522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk dat er veel extremisten en moordenaars zijn die geen psychische stoornis hadden. Maar wat jij schrijft is nog weer wat anders dan "Emoties gebaseerd op sprookjes, dat valt denk ik wel te classificeren als een psychische aandoening."
Iemand als Mohammed B. is onderzocht en volkomen toerekeningsvatbaar verklaard. Dat is eigenlijk raar, want Allah heeft niet tot hem gesproken, Allah bestaat waarschijnlijk niet eens, en toch gelooft hij dat dit opperwezen in heilige geschriften een boodschap heeft achtergelaten waardoor hij een filmmaker moest vermoorden.

Zijn gedrag achteraf, wild in het rond schietend op de vlucht slaan, doet ook nog eens vermoeden dat hij bereid was om te sterven, met een hiernamaals in het vooruitzicht waarvan je objectief gezien ook kunt stellen dat het een fabeltje is.

Dat zo iemand tóch als toerekeningsvatbaar wordt gezien, en dat hij niet wordt opgesloten in een inrichting, dat zegt misschien meer over de stand van de psychiatrie, dan over zijn motivatie.

Vervang Allah in dit verhaal door Klein Duimpje, en hij had de rest van zijn leven in een dwangbuis gezeten. Vanwaar die uitzonderingspositie voor geloofsovertuigingen? Als die je tot barbaarse daden aanzetten, waarom ben je dan minder gek dan in alle gevallen die niets met geloof te maken hebben? Is dat ineens een legitiemere reden?
pi_149626524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat niet om andermans levensovertuiging, het gaat om groepsovertuigingen en groepsgedrag. Het is helemaal niet persoonlijk, niet een persoonlijke levensovertuiging. Persoonlijke levensovertuigingen zijn bijna nooit een probleem, het is alleen zo jammer dat de meeste mensen geen persoonlijke levensovertuiging hebben, maar een groepsovertuiging.
pi_149626609
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:13 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat is onzin, religieus ingegeven overtuigingen hebben juridisch gezien een status aparte. Dat is waarschijnlijk ingegeven door de wens hordes religieuzen te pacificeren (een groep 'overtuigden' die bij het uitoefenen van hun overtuiging dwarsgezeten wordt kan allicht minder wenselijk gedrag gaan vertonen richting anders overtuigden), met onderbouwing heeft het niet zoveel te maken.
Dat heb ik niet ontkend, alleen heb ik dat benoemd onder de politieke onwil om die wetten te veranderen. De zondagswet en het verbod op godslastering zijn/waren er voorbeelden van. Die voorkeursbehandelingen komen niet voort uit de vrijheid van de religie en levensovertuiging maar uit door de wetgever gemaakte andere wetten. De grondwettelijk beschermde vrijheden van religie en levensovertuiging zijn verder gelijkwaardig.
pi_149627234
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat heb ik niet ontkend, alleen heb ik dat benoemd onder de politieke onwil om die wetten te veranderen. De zondagswet en het verbod op godslastering zijn/waren er voorbeelden van. Die voorkeursbehandelingen komen niet voort uit de vrijheid van de religie en levensovertuiging maar uit door de wetgever gemaakte andere wetten. De grondwettelijk beschermde vrijheden van religie en levensovertuiging zijn verder gelijkwaardig.
Denk je?

Lees je maar eens in, zie bv: http://media.leidenuniv.nl/legacy/Vrijspraak%20El%20Moumni.pdf
pi_149627325
quote:
Dat is niet anders dan dat mensen dat zouden roepen uit levensovertuiging. Er is ook in EvrM een gelijkschakeling.

quote:
De vrijheid zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uiting te brengen kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
pi_149628235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is niet anders dan dat mensen dat zouden roepen uit levensovertuiging. Er is ook in EvrM een gelijkschakeling.

[..]

Dat is dus wél zo, gevestigde religies worden anders behandeld dan niet gevestigde religies/levensovertuigingen. Als ik uit levensovertuiging had geroepen wat El Moumni uit godsdienstige overtuiging riep, dan was ik zeker veroordeeld.
pi_149628390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Als ik uit levensovertuiging had geroepen wat El Moumni uit godsdienstige overtuiging riep, dan was ik zeker veroordeeld.
Dat ben ik dus niet met je eens.
quote:
Artikel 6

1.Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2.De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Steeds weer zijn die grondrechten gelijk gesteld. Uit de vrijspraak van dat figuur kun je niet afleiden dat dezelfde grondrechten voor een andere levensovertuiging niet zouden gelden.
pi_149629239
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens.

[..]

Steeds weer zijn die grondrechten gelijk gesteld. Uit de vrijspraak van dat figuur kun je niet afleiden dat dezelfde grondrechten voor een andere levensovertuiging niet zouden gelden.
Je mag van mij aannemen dat een zelfgekozen levensovertuiging - zonder ingebed te zijn in een grote groep - anders wordt beoordeeld dan een breed gedragen religie. Dat is op zich ook niet zo heel opmerkelijk, de context is immers een heel andere, echter logisch consistent is het niet echt.
pi_149629446
Zoals ik de koran gelezen en begrepen heb (heb het niet helemaal gelezen maar delen) hebben IS en de PVV daarin gelijk. De profeet gaf leiding op het slagveld. In de begindagen is het letterlijk met zwaard en paard verspreid.

Voordat ik mij erin verdiepte dacht ik dat het ook een 'normaal' religieus boek was, die gedachte is bij mij verdwenen.

Gelukkig interpreteren andere moslims dit op een andere manier!

De interpretatie van de Sufi's, Obadi's is niet bepaald gewelddadig te noemen. Je zal een Sufi of een Obadi geen religieus gemotiveerde aanslagen zien plegen. Maar het is een selectieve en onlogische interpretatie van de koran naar mijn inziens, zeker omdat eerdere stromingen die ontstonden vlak na Mohammed's leven daar echt anders over denken dan sufi's of obadi's.
pi_149630282
Waarom slachten zij zichzelf ook af? :?

Het wordt tijd dat zij is lam worden van de drank, misschien zien zij het leven dan eens door een roze bril..

:)
pi_149630288
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je mag van mij aannemen dat een zelfgekozen levensovertuiging - zonder ingebed te zijn in een grote groep - anders wordt beoordeeld dan een breed gedragen religie. Dat is op zich ook niet zo heel opmerkelijk, de context is immers een heel andere, echter logisch consistent is het niet echt.
Niet anders beoordeeld maar je zult moeite moeten doen om te bewijzen dat je die levensovertuiging hebt en dat het een levensovertuiging is. Ik vind dat verder wel logisch, dat zul je bij een onbekende religie ook moeten aantonen terwijl het bij een grote bekende en erkende religie eenvoudiger is.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:47:24 #257
224960 highender
Travellin' Light
pi_149632613
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het gaat niet om andermans levensovertuiging, het gaat om groepsovertuigingen en groepsgedrag. Het is helemaal niet persoonlijk, niet een persoonlijke levensovertuiging. Persoonlijke levensovertuigingen zijn bijna nooit een probleem, het is alleen zo jammer dat de meeste mensen geen persoonlijke levensovertuiging hebben, maar een groepsovertuiging.
Exact, en die "emoties" zijn volgens mij ook niet persoonlijk, er wordt van de groep verwacht dat ze emotioneel reageren, ze zitten gevangen in hun religie. Wanneer het een persoonlijke emotie zou zijn dan kun je dat makkelijk relativeren en controleren omdat de groepsdruk eenvoudigweg ontbreekt.
pi_149632771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

Het wordt tijd dat zij is lam worden van de drank, misschien zien zij het leven dan eens door een roze bril..

Ja van alcohol worden mensen pas echt vredelievend :')
pi_149633076
Waar komt de ideologie en handelswijze van de IS vandaan?

Nazaat van de profeet Mohammed Harun Yahya (Adnan Oktar) legt het uit in zijn boek: 'Fundamentalisme het donkeren gevaar'.

Gratis online te lezen (Engels).

Bigotry the dark danger.

Tevens is deze website van Adnan Oktar online, 'de oplossing tegen IS'.

The solution against IS.

pi_149633138
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:53 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ja van alcohol worden mensen pas echt vredelievend :')
Ik wel ^O^
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:17:11 #261
224960 highender
Travellin' Light
pi_149633339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef Wespensteek het volgende:
Nee, althans dat kan ik mij niet herinneren, wellicht toen ik een kleuter was bij Barbapapa's Barbatruc :@ .
Wel als ik naar iets luister dat is bedacht, namelijk muziek. Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen individu persoonlijk emotioneel geraakt wordt, en zich beledigd voelt, vanwege het ridiculiseren van een sprookje. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer grote groepen in dergelijke sprookjes geloven en ze - omdat ze met een hele groep zijn - ook nog eens serieus genomen moeten worden, en daarmee het sprookje zelf impliciet ook, dat dat tot emotionele reacties kan leiden bij diegene die er niet zo goed vanaf komen in datzelfde sprookje.
pi_149633567
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:17 schreef highender het volgende:

[..]

Nee, althans dat kan ik mij niet herinneren, wellicht toen ik een kleuter was bij Barbapapa's Barbatruc :@ .
Wel als ik naar iets luister dat is bedacht, namelijk muziek. Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen individu persoonlijk emotioneel geraakt wordt, en zich beledigd voelt, vanwege het ridiculiseren van een sprookje. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer grote groepen in dergelijke sprookjes geloven en ze - omdat ze met een hele groep zijn - ook nog eens serieus genomen moeten worden, en daarmee het sprookje zelf impliciet ook, dat dat tot emotionele reacties kan leiden bij diegene die er niet zo goed vanaf komen in datzelfde sprookje.
Alles duidt toch wel op erg weinig empathie, mogelijk heb je zelf wel een psychisch gebrek.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:41:55 #263
224960 highender
Travellin' Light
pi_149633981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:25 schreef Wespensteek het volgende:
Alles duidt toch wel op erg weinig empathie, mogelijk heb je zelf wel een psychisch gebrek.
Valt mee hoor, zie onderschrift. Ik heb wel empathie voor kinderen die emotioneel worden wanneer ze horen dat Sinterklaas niet bestaat, maar volwassenen?
pi_149636730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is in mijn ogen ook jammer in zoveel andere aspecten maar gelijktijdig zie ik ook aardig wat gelovigen die veel steun vinden in het geloof en de geloofsgemeenschap.
Het leeuwendeel zelfs. Maar de gewelddadige, extreme minderheid is nogal... luidruchtig.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149637066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

Dat is normaal he, die moslims waren volgens de moslims die dat deden, niet moslim genoeg. Mag je niks van zeggen, want het waren toch geen echte moslims.

(Wie, dat is dan weer afhankelijk van je point of view)
pi_149637146
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is normaal he, die moslims waren volgens de moslims die dat deden, niet moslim genoeg. Mag je niks van zeggen, want het waren toch geen echte moslims.

(Wie, dat is dan weer afhankelijk van je point of view)
Het zijn allemaal een stelletje huichelaars, ondertussen wel gebruik maken van alle Westerse gemakken, als je hier tegen bent waarom leef je dan in een Westers land? net hoe het hun uitkomt.. :r

[ Bericht 6% gewijzigd door WhateverWhatever op 13-02-2015 16:31:35 ]
pi_149647089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet anders beoordeeld maar je zult moeite moeten doen om te bewijzen dat je die levensovertuiging hebt en dat het een levensovertuiging is. Ik vind dat verder wel logisch, dat zul je bij een onbekende religie ook moeten aantonen terwijl het bij een grote bekende en erkende religie eenvoudiger is.
Nou, gelijke monniken, gelijke kappen. Laat één ieder maar eens aantonen dat zijn/haar claim op feiten is gebaseerd. Ook de aanhangers van de wat populairdere sprookjesboeken.
pi_149647150
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 01:20 schreef highender het volgende:

[..]

Ja. Vervang het woord "Allah" door stemmetje of "Spaghettimonster" en iemand komt van z'n lang zal z'n leven niet meer onder het juk van de GGZ-begeleider vandaan.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:52:34 #269
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_149648402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgens IS staat de koran zo vol met haat en geweld dat alleen een ketter zou kunnen vinden dat het een religie van vrede is. Ben je het hier mee eens, of oneens? Laat het ons weten door een berichtje achter te laten onder deze post.

En mocht je de hele glossy willen lezen, hier is een pdf link.

[ afbeelding ]
Wow, die hebben vaker naar de lokale haatpreker geluisterd dan de koran gelezen te hebben.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_149648532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wow, die hebben vaker naar de lokale haatpreker geluisterd dan de koran gelezen te hebben.
Ja?
  zondag 15 februari 2015 @ 21:59:03 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_149710221
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het leeuwendeel zelfs. Maar de gewelddadige, extreme minderheid is nogal... luidruchtig.
In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2015 @ 22:07:25 #272
176916 Karrs
2007-2017
pi_149710691
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.
In dat geval was het een fanatieke 40% en dat zal ook nu het geval zijn.

Maar zelfs dan is de meerderheid, 60% niet gelegen om een oorlog te starten.
pi_149718238
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:49 schreef Irakees het volgende:

[..]

Nope. Jij moet de Qur'an nog eens lezen.
pi_149723261
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

OK deels waar, maar wat wel blijkt is dat de meelopers/wegkijkers/gedogers etc. essentieel zijn.
Zo had Hitler eigenlijk de stilzwijgende goedkeuring: "eindelijk iemand die voor Recht und Ordnung zorgt".
Zo blijkt ook bij het pesten op scholen mogelijk te zijn door de groep scholieren die "neutraal" is of het misschien zelfs wel leuk vindt. Daardoor hebben de pesters een podium.
Zo is het ook bij de moslims. Heel veel moslims (of het nu 50% of 70% is doet er niet toe) gedogen/begrijpen/ nemen geen afstand van de terreur.
Dit is het werkelijke probleem, niet die 1000den Jihad strijders, die worden gevolgd en gebombardeerd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')