Volgens IS staat de koran zo vol met haat en geweld dat alleen een ketter zou kunnen vinden dat het een religie van vrede is. Ben je het hier mee eens, of oneens? Laat het ons weten door een berichtje achter te laten onder deze post.quote:De islam is geen religie van vrede en verzoening maar van 'het zwaard'. Pacifistische moslims zijn verraders.
Dit en meer valt te lezen in de zevende editie van Dabiq, het glossy tijdschrift van koppensnellersbende Islamitische Staat (IS).
De schrijver van het stuk valt vredelievende moslims aan door uit te leggen dat Allah de islam een religie van het zwaard heeft gemaakt: "En het bewijs hiervoor is zo overvloedig dat alleen een ketter hier aan zou kunnen twijfelen."
In een ander artikel wordt uitgelegd waarom beledigers van de profeet moeten worden uitgeroeid. Wijlen Theo van Gogh komt ook nog voorbij, inclusief foto.
Interview met de vrouw van Parijs-schutter
Het blad heeft een exclusief interview met Umm Basir al-Muhajirah, de vrouw van Amedy Coulibaly, een van de terroristen die Charlie Hebdo aanviel.
Umm woont tegenwoordig in de Islamitische Staat en deelt haar levenservaringen.
Jordaanse piloot was represaille
Ook wordt uitgelegd dat de Jordaanse piloot werd verbrand als represaille voor het bombarderen van moslimkinderen.
En verder: een interview met een spion van de Mossad, een stuk over het gevaar van sodomie.
Dabiq is vernoemd naar een stadje in het noorden van Syrie, waar volgens de hadith moslims en christenen tijdens de Armageddon tot een bloedige clash zullen komen.
http://www.powned.tv/nieu(...)m_is_geen_vrede.html
Iedereen die het er mee eens is is ook een terrorist, oh nee toch niet. Lastig onderwerp, moet je IS nu beschermen door te verklaren dat hun uitleg juist is?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje makkelijk scoren weer dit natuurlijk.
Verkondigen dat islam haat is, en elke moslim die zich hier niet in drievoud schriftelijk van distantieert binnen 24 uur na dagtekening glossy is dus ook een terrorist. Dit leidt tot meer frustratie bij niet militante moslims, die dan alsnog wellicht radicaliseren. Goede zet wel van IS.
Kan jij ons vertellen welke interpretatie van Islam correct is? Die van ISIS, of die van de gemiddelde Moslim?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
IS hebben qua denkbeelden meer overeenkomsten met bepaalde lieden op dit forum die zich ongelovig noemen dan met de gemiddelde moslim. Goh.
De rest van de wereld heeft het fout en IS (zwaar in de minderheid) zal het wel goed hebben toch?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan jij ons vertellen welke interpretatie van Islam correct is? Die van ISIS, of die van de gemiddelde Moslim?
quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan jij ons vertellen welke interpretatie van Islam correct is? Die van ISIS, of die van de gemiddelde Moslim?
Dat is natuurlijk een drogreden. De gehele wereld heeft ook geloofd dat de aarde plat is. De meerderheid, hell, de hele wereld, kan er naast zitten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Chadi het volgende:
De rest van de wereld heeft het fout en IS (zwaar in de minderheid) zal het wel goed hebben toch?
Zo denk ik er ook over. Ben ik nu een fundamentalist?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bizar fragment Saoedische tv
Een uitspraak van een historicus uit Saoedi-Arabië heeft op sociale media voor behoorlijk wat ophef gezorgd. De man is van mening dat vrouwen die autorijden, het niet erg vinden om te worden verkracht. In Saoedi-Arabië is het verboden voor vrouwen om een auto te besturen.
![]()
![]()
![]()
Nee, ik ben tenslotte niet gelovig. Ik wijs alleen op de overeenkomsten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde moslim zo jofel is tegenover homo's, geloofsafval, vrouwenrechten, joden, niet-gelovigen, anders-gelovigen etc.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde moslim gelovige zo jofel is tegenover homo's, geloofsafval, vrouwenrechten, joden, niet-gelovigen, anders-gelovigen etc.
Aight, dan kan ik me daar in vindenquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:11 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, ik ben tenslotte niet gelovig. Ik wijs alleen op de overeenkomsten.
Ik geloof het niet het is hier nog niet voormekaar te krijgen dat ze jofel tegenover andermans mening zijn vind ik!quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde moslim zo jofel is tegenover homo's, geloofsafval, vrouwenrechten, joden, niet-gelovigen, anders-gelovigen etc.
Wees er trots op dat je zo denkt, enkeltje Syrië iets voor je?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Ben ik nu een fundamentalist?
Nee man, dan mis ik m'n iPod.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wees er trots op dat je zo denkt, enkeltje Syrië iets voor je?
Een iPod gebruikenquote:
Raar dat de profeet leefde zoals IS, maar mensen die eeuwen later selectief boekjes lezen het beter begrepen dan big Mo.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:28 schreef trancethrust het volgende:
Islam is het geloof van gematigdheid, extremistische moslims zijn ketters.
Is natuurlijk ook onzin, dat ''moslims'' (alsof ''de'' moslim bestaat) zich moeten distantiëren van dit soort onzin. Sterker nog, IS doet het zelf al door alle andere moslims die hun ideologie niet aanhangt weg te zetten als ketters, en dat zijn er nogal wat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:29 schreef zarGon het volgende:
En nu wil je zeker dat de moslims die hier niet mee eens zijn zich hiervan distantiëren, zodat jij bewijs hebt dat er daadwerkelijk moslims zijn die het hier niet mee eens zijn?
Ben benieuwd welke moslim in die valkuil gaat trappen... Ik lees mee.
Alsof jij erbij was (en lekker boeiend wat `Big Mo' deed).quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Raar dat de profeet leefde zoals IS, maar mensen die eeuwen later selectief boekjes lezen het beter begrepen dan big Mo.
Tja, zo had je vroeger ook kruistochten in naam van God. De islam loopt in mijn ogen nogal achter. Dat doet religie sowieso al, maar toch.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Raar dat de profeet leefde zoals IS, maar mensen die eeuwen later selectief boekjes lezen het beter begrepen dan big Mo.
Dat noemt zich dan een moslim, helemaal verwesterd maar wel willen leven naar de idealen van een moslimstaat.quote:
Ontken je ook de holocaust omdat je er niet bij was? Achterlijke manier van redeneren. Ook briljant dat je zegt dat het niet uitmaakt wat de profeet voorschreef bij de vraag wie er nou een ketter is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Alsof jij erbij was (en lekker boeiend wat `Big Mo' deed).
Owjajo heeft Jezus kruistochten georganiseerd?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, zo had je vroeger ook kruistochten in naam van God. De islam loopt in mijn ogen nogal achter. Dat doet religie sowieso al, maar toch.
En dan zeg je dat iemand anders achterlijk redeneert. Waar stel ik dat jezus kruistochten georganiseerd heeft dan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ontken je ook de holocaust omdat je er niet bij was? Achterlijke manier van redeneren. Ook briljant dat je zegt dat het niet uitmaakt wat de profeet voorschreef bij de vraag wie er nou een ketter is.
[..]
Owjajo heeft Jezus kruistochten georganiseerd?
Lekker boeiend.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ontken je ook de holocaust omdat je er niet bij was? Achterlijke manier van redeneren. Ook briljant dat je zegt dat het niet uitmaakt wat de profeet voorschreef bij de vraag wie er nou een ketter is.
[..]
Ik maar denken dat je op mij reageerde, maar je wilde gewoon wat roepen. Zeg dat dan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan zeg je dat iemand anders achterlijk redeneert. Waar stel ik dat jezus kruistochten georganiseerd heeft dan?
Grappig hoeveel mensen over een religie weten zonder ook maar ooit wat zelf gelezen te hebben of wat af te weten van de interpretaties van zelfs de meest mainstream theologen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Alle moslims aan Mohammed meten, alle Christenen aan Jezus meten,
Lees het OT eens. God heeft regelmatig geboden om een vijandig volk te vermoorden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Jij bent bewijs van mijn vorige post.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees het OT eens. God heeft regelmatig geboden om een vijandig volk te vermoorden.
Nee, je hanteert dubbele standaarden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij bent bewijs van mijn vorige post.
Wat wisten we allang? Dat de interpretatie van IS de juiste is? Misschien moeten we jou dan maar het land uitzetten, je vertoont tenslotte meer overeenkomsten met IS dan de gemiddelde moslim.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef Halcon het volgende:
Komt IS altijd met oud nieuws? Dit wisten we allang natuurlijk.
Tenzij jij een van die christenen bent die in een vertaling geloofd waarin Jezus eigenlijk god is, heb je ongelijk, aangezien Jezus niet de brenger van het oude testament was. Daarnaast heb ik vrij weinig mensen horen claimen dat Jezus plundertochten en stadsbelegringen heeft georganiseerd. Iets wat massamoordenaar Mo wel heeft gedaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je hanteert dubbele standaarden.
Dat die teksten bol staan van geweld, discriminatie, roof- en moordpartijen. Om te bepalen welke interpretatie juist is, zou je moeten weten wie die tekst heeft geschreven en wat hij er precies mee heeft bedoeld. Tot die tijd interpreteer jij maar een beetje wat het best in je straatje past.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat wisten we allang? Dat de interpretatie van IS de juiste is? Misschien moeten we jou dan maar het land uitzetten, je vertoont tenslotte meer overeenkomsten met IS dan de gemiddelde moslim.
Dat zeg ik, je hanteert dubbele standaarden. En je maakt ook nog eens een gekunsteld onderscheid tussen Jezus en zijn vader, terwijl je daarmee de drieenigheid wat toch echt een dogma is binnen veel kerken, negeert.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tenzij jij een van die christenen bent die in een vertaling geloofd waarin Jezus eigenlijk god is, heb je ongelijk, aangezien Jezus niet de brenger van het oude testament was. Daarnaast heb ik vrij weinig mensen horen claimen dat Jezus plundertochten en stadsbelegringen heeft georganiseerd. Iets wat massamoordenaar Mo wel heeft gedaan.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij bent bewijs van mijn vorige post.
De volgers van de islamitische god zijn door de bank genomen simpelweg vervelender tegenover joden, homo's, niet-gelovigen, anders-gelovigen, afvalligen dan leden van welke andere religie, of geen religie, dan ook. Dat ontkennen helpt de discussie niet verder.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je hanteert dubbele standaarden.
Ik interpreteer niks, ik wijs je er alleen op dat jouw gedachtegang dat IS de juiste interpretatie hanteert en moslims die dat niet doen ketters zijn nogal gevaarlijk is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat die teksten bol staan van geweld, discriminatie, roof- en moordpartijen. Om te bepalen welke interpretatie juist is, zou je moeten weten wie die tekst heeft geschreven en wat hij er precies mee heeft bedoeld. Tot die tijd interpreteer jij maar een beetje wat het best in je straatje past.
En wat heeft dat met dit topic of IS die beweert dat moslims die niet het zwaard verkiezen te maken?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
De volgers van de islamitische god zijn door de bank genomen simpelweg vervelender tegenover joden, homo's, niet-gelovigen, anders-gelovigen, afvalligen dan leden van welke andere religie, of geen religie, dan ook. Dat ontkennen helpt de discussie niet verder.
Nee, ik stel dat de teksten zijn zoals ze zijn en dat van geen enkele vorm van interpretatie bewezen kan worden dat het de juiste is. Sterker nog: de autoriteit van die teksten is tot nu toe op geen enkele wijze bewezen worden en zal ook nooit bewezen worden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik interpreteer niks, ik wijs je er alleen op dat jouw gedachtegang dat IS de juiste interpretatie hanteert en moslims die dat niet doen ketters zijn nogal gevaarlijk is.
Wat bedoelde je dan precies met de opmerking dat dit oud nieuws is? En dat gematigde moslims niet bestaan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat de teksten zijn zoals ze zijn en dat van geen enkele vorm van interpretatie bewezen kan worden dat het de juiste is.
Ik ben geen gelovige dus ik behandel profeten als echt bestaande mensen. Jij zegt dat Jezus verantwoordelijk is voor moordpartijen vanwege het oude testament en dat klopt niet aangezien hij daar niet verantwoordelijk voor was. Leg alsjeblieft nog eens uit hoe mijn standaard voor Jezus anders is dan Big Mo.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je hanteert dubbele standaarden. En je maakt ook nog eens een gekunsteld onderscheid tussen Jezus en zijn vader, terwijl je daarmee de drieenigheid wat toch echt een dogma is binnen veel kerken, negeert.
Het verwijt dat anderen mainstream theologen negeren is in dat opzicht erg ironisch.
In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben geen gelovige dus ik behandel profeten als echt bestaande mensen. Jij zegt dat Jezus verantwoordelijk is voor moordpartijen vanwege het oude testament en dat klopt niet aangezien hij daar niet verantwoordelijk voor was.
Oud nieuws aangezien die teksten volgens mij al een tijdje bestaan. Of zijn ze afgelopen weekend pas geschreven?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan precies met de opmerking dat dit oud nieuws is? En dat gematigde moslims niet bestaan?
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?
De relatie tussen OT en Islam lijkt mij wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?
Best zielig eigenlijk hoe je altijd de discussie probeert te verzieken, probeert te duwen richting irrelevante zaken en mensen uitmaakt voor terrorist of boodschappenjongen van Bin Laden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |