Ik interpreteer niks, ik wijs je er alleen op dat jouw gedachtegang dat IS de juiste interpretatie hanteert en moslims die dat niet doen ketters zijn nogal gevaarlijk is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat die teksten bol staan van geweld, discriminatie, roof- en moordpartijen. Om te bepalen welke interpretatie juist is, zou je moeten weten wie die tekst heeft geschreven en wat hij er precies mee heeft bedoeld. Tot die tijd interpreteer jij maar een beetje wat het best in je straatje past.
En wat heeft dat met dit topic of IS die beweert dat moslims die niet het zwaard verkiezen te maken?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
De volgers van de islamitische god zijn door de bank genomen simpelweg vervelender tegenover joden, homo's, niet-gelovigen, anders-gelovigen, afvalligen dan leden van welke andere religie, of geen religie, dan ook. Dat ontkennen helpt de discussie niet verder.
Nee, ik stel dat de teksten zijn zoals ze zijn en dat van geen enkele vorm van interpretatie bewezen kan worden dat het de juiste is. Sterker nog: de autoriteit van die teksten is tot nu toe op geen enkele wijze bewezen worden en zal ook nooit bewezen worden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik interpreteer niks, ik wijs je er alleen op dat jouw gedachtegang dat IS de juiste interpretatie hanteert en moslims die dat niet doen ketters zijn nogal gevaarlijk is.
Wat bedoelde je dan precies met de opmerking dat dit oud nieuws is? En dat gematigde moslims niet bestaan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat de teksten zijn zoals ze zijn en dat van geen enkele vorm van interpretatie bewezen kan worden dat het de juiste is.
Ik ben geen gelovige dus ik behandel profeten als echt bestaande mensen. Jij zegt dat Jezus verantwoordelijk is voor moordpartijen vanwege het oude testament en dat klopt niet aangezien hij daar niet verantwoordelijk voor was. Leg alsjeblieft nog eens uit hoe mijn standaard voor Jezus anders is dan Big Mo.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je hanteert dubbele standaarden. En je maakt ook nog eens een gekunsteld onderscheid tussen Jezus en zijn vader, terwijl je daarmee de drieenigheid wat toch echt een dogma is binnen veel kerken, negeert.
Het verwijt dat anderen mainstream theologen negeren is in dat opzicht erg ironisch.
In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben geen gelovige dus ik behandel profeten als echt bestaande mensen. Jij zegt dat Jezus verantwoordelijk is voor moordpartijen vanwege het oude testament en dat klopt niet aangezien hij daar niet verantwoordelijk voor was.
Oud nieuws aangezien die teksten volgens mij al een tijdje bestaan. Of zijn ze afgelopen weekend pas geschreven?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan precies met de opmerking dat dit oud nieuws is? En dat gematigde moslims niet bestaan?
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?
De relatie tussen OT en Islam lijkt mij wel duidelijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?
Best zielig eigenlijk hoe je altijd de discussie probeert te verzieken, probeert te duwen richting irrelevante zaken en mensen uitmaakt voor terrorist of boodschappenjongen van Bin Laden.
Eindeloos herdefiniëren om maar niet toe te hoeven geven dat je fout zit. Je lijkt wel een gelovige.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In het OT staan evengoed oproepen tot het vermoorden van vijandige volkeren, hoe is dat precies anders voor christenen?
Iemand beweert hier dat het logischer is dat IS dit doet omdat de koran nu eenmaal sneller tot geweld zou leiden en ontkent vervolgens gelijkenissen met de bijbel omdat zijn betoog daarmee niet echt overeind blijft. Of er worden arbitraire definities verzonnen en de drie-eenheid binnen het christendom wordt ontkend terwijl de kern hetzelfde is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken? Beroept IS zich daar ook al op of hoe zit dat?
Best zielig eigenlijk hoe je altijd de discussie probeert te verzieken, probeert te duwen richting irrelevante zaken en mensen uitmaakt voor terrorist of boodschappenjongen van Bin Laden.
John Cantlie, of een ghostwriter, heeft ook een lang opiniestuk geschreven. Dan heb je nog een stukje 'to our sisters' en een 'in memoriam' van een gevallen strijder, dan nog een stukje over waarom het belangrijk is om sodomie te bevechten. Het is gewoon een 'live' kijkje in de middeleeuwen. Het is best fascinerend.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef Ryan3 het volgende:
Wie maakt er nou een glossy met glansende foto's van gruwelijk verminkte mensen erin??? Ik denk dat je dan toch nog even langs de redactie van de Vogue, de Elle of de Linda moet gaan. Dan heb je niet echt begrepen wat de bedoeling van een glossy is. Zie je het al voor je dat de dames onder de droogkap bij de plaatselijke kapper, onder het genot van een kopje Earl Gray met een biscuitje, deze glossy doorbladeren? Er staat ook helemaal niet een mode-artikel in, iets over parfums, lippenstick, haarlak. Niet een Lieve Linda rubriek, waarin vrouwen die te kampen hebben met ontiegelijk lijden (bijv. welke kleur lipstick te dragen bij zus of zo jurkje) hun hart kunnen uitstorten. De gebruikelijk kruiswoordpuzzle ontbreekt ook en iets van een kookrubriekje is ook al ver te zoeken.
Ben je dan een apostaat of ben je het niet?.
Het OT heeft geen drol te maken met IS en de acties van IS.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De relatie tussen OT en Islam lijkt mij wel duidelijk.
Het over herdefiniëren hebben terwijl je zojuist nog een van de belangrijkste dogma's van het christendom negeert omdat dat niet goed in je straatje past. Zoals ik al zei: dubbele standaarden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eindeloos herdefiniëren om maar niet toe te hoeven geven dat je fout zit. Je lijkt wel een gelovige.
Als het OT duidelijk delen van de islam heeft geïnspireerd lijkt het mij niet vol te houden dat er geen relatie bestaat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het OT heeft geen drol te maken met IS en de acties van IS.
Die teksten zijn gewelddadig. Geen idee of je ze ooit hebt gelezen, maar dat valt moeilijk te ontkennen. Vervolgens kom je dan op het punt "interpreteren". Dat heb ik net besproken en daar voeg ik aan toe dat je al heel veel en heel fantasierijk moet gaan interpreteren wil je niet-gewelddadige teksten overhouden. De grote vraag is waar je op baseert dat dat juist is, m.a.w. hoe ga je bewijzen dat het zo is bedoeld en dat de schrijver inderdaad autoriteit heeft.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand beweert hier dat het logischer is dat IS dit doet omdat de koran nu eenmaal sneller tot geweld zou leiden en ontkent vervolgens gelijkenissen met de bijbel omdat zijn betoog daarmee niet echt overeind blijft. Of er worden arbitraire definities verzonnen en de drie-eenheid binnen het christendom wordt ontkend terwijl de kern hetzelfde is.
IS zwaait met de Koran, niet met het OT.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het OT duidelijk delen van de islam heeft geïnspireerd lijkt het mij niet vol te houden dat er geen relatie bestaat.
Halcon stemt SGP. Die arme jongen is dus niet geheel objectief.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het over herdefiniëren hebben terwijl je zojuist nog een van de belangrijkste dogma's van het christendom negeert omdat dat niet goed in je straatje past. Zoals ik al zei: dubbele standaarden.
Dat maakt toch weinig uit als de islam is geïnspireerd door o.a. de gruwelen van in het oude testament.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
IS zwaait met de Koran, niet met het OT.
Dat maakt wel uit. Ze zwaaien immers met de Koran, legitimeren hun acties middels de Koran, roepen andere Koran fanboys op om hetzelfde te doen, etc.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt toch weinig uit als de islam is geïnspireerd door o.a. de gruwelen van in het oude testament.
Die staan evengoed in de bijbel. En ondanks het feit dat de bijbel eigenlijk meer autoriteit heeft - het bestaan van schrijvers van de bijbeltekst en van Jezus kan immers historisch worden aangetoond - leiden bijbelteksten uiteindelijk significant minder tot geweld dan de koran. Dat maakt de claim van Glazenmaker dat dit allemaal vrij logisch is en het lezen van de koran tot geweld leidt een nogal wankel verhaal. Kennelijk zijn er heel andere factoren die daar een rol in spelen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die teksten zijn gewelddadig. Geen idee of je ze ooit hebt gelezen, maar dat valt moeilijk te ontkennen.
Cum hoc ergo propter hoc. Drogreden die domme boys vaker gebruiken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Halcon stemt SGP. Die arme jongen is dus niet geheel objectief.
For real?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Halcon stemt SGP. Die arme jongen is dus niet geheel objectief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |