Dat is dus wél zo, gevestigde religies worden anders behandeld dan niet gevestigde religies/levensovertuigingen. Als ik uit levensovertuiging had geroepen wat El Moumni uit godsdienstige overtuiging riep, dan was ik zeker veroordeeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is niet anders dan dat mensen dat zouden roepen uit levensovertuiging. Er is ook in EvrM een gelijkschakeling.
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Als ik uit levensovertuiging had geroepen wat El Moumni uit godsdienstige overtuiging riep, dan was ik zeker veroordeeld.
Steeds weer zijn die grondrechten gelijk gesteld. Uit de vrijspraak van dat figuur kun je niet afleiden dat dezelfde grondrechten voor een andere levensovertuiging niet zouden gelden.quote:Artikel 6
1.Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Je mag van mij aannemen dat een zelfgekozen levensovertuiging - zonder ingebed te zijn in een grote groep - anders wordt beoordeeld dan een breed gedragen religie. Dat is op zich ook niet zo heel opmerkelijk, de context is immers een heel andere, echter logisch consistent is het niet echt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens.
[..]
Steeds weer zijn die grondrechten gelijk gesteld. Uit de vrijspraak van dat figuur kun je niet afleiden dat dezelfde grondrechten voor een andere levensovertuiging niet zouden gelden.
Niet anders beoordeeld maar je zult moeite moeten doen om te bewijzen dat je die levensovertuiging hebt en dat het een levensovertuiging is. Ik vind dat verder wel logisch, dat zul je bij een onbekende religie ook moeten aantonen terwijl het bij een grote bekende en erkende religie eenvoudiger is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je mag van mij aannemen dat een zelfgekozen levensovertuiging - zonder ingebed te zijn in een grote groep - anders wordt beoordeeld dan een breed gedragen religie. Dat is op zich ook niet zo heel opmerkelijk, de context is immers een heel andere, echter logisch consistent is het niet echt.
Exact, en die "emoties" zijn volgens mij ook niet persoonlijk, er wordt van de groep verwacht dat ze emotioneel reageren, ze zitten gevangen in hun religie. Wanneer het een persoonlijke emotie zou zijn dan kun je dat makkelijk relativeren en controleren omdat de groepsdruk eenvoudigweg ontbreekt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het gaat niet om andermans levensovertuiging, het gaat om groepsovertuigingen en groepsgedrag. Het is helemaal niet persoonlijk, niet een persoonlijke levensovertuiging. Persoonlijke levensovertuigingen zijn bijna nooit een probleem, het is alleen zo jammer dat de meeste mensen geen persoonlijke levensovertuiging hebben, maar een groepsovertuiging.
Ja van alcohol worden mensen pas echt vredelievendquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarom slachten zij zichzelf ook af?![]()
Het wordt tijd dat zij is lam worden van de drank, misschien zien zij het leven dan eens door een roze bril..
Ik welquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:53 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Ja van alcohol worden mensen pas echt vredelievend
Nee, althans dat kan ik mij niet herinneren, wellicht toen ik een kleuter was bij Barbapapa's Barbatrucquote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef Wespensteek het volgende:
Jij voelt nooit emotie als je kijkt naar iets dat is bedacht?
Alles duidt toch wel op erg weinig empathie, mogelijk heb je zelf wel een psychisch gebrek.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:17 schreef highender het volgende:
[..]
Nee, althans dat kan ik mij niet herinneren, wellicht toen ik een kleuter was bij Barbapapa's Barbatruc.
Wel als ik naar iets luister dat is bedacht, namelijk muziek. Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen individu persoonlijk emotioneel geraakt wordt, en zich beledigd voelt, vanwege het ridiculiseren van een sprookje. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer grote groepen in dergelijke sprookjes geloven en ze - omdat ze met een hele groep zijn - ook nog eens serieus genomen moeten worden, en daarmee het sprookje zelf impliciet ook, dat dat tot emotionele reacties kan leiden bij diegene die er niet zo goed vanaf komen in datzelfde sprookje.
Valt mee hoor, zie onderschrift. Ik heb wel empathie voor kinderen die emotioneel worden wanneer ze horen dat Sinterklaas niet bestaat, maar volwassenen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:25 schreef Wespensteek het volgende:
Alles duidt toch wel op erg weinig empathie, mogelijk heb je zelf wel een psychisch gebrek.
Het leeuwendeel zelfs. Maar de gewelddadige, extreme minderheid is nogal... luidruchtig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen ook jammer in zoveel andere aspecten maar gelijktijdig zie ik ook aardig wat gelovigen die veel steun vinden in het geloof en de geloofsgemeenschap.
Dat is normaal he, die moslims waren volgens de moslims die dat deden, niet moslim genoeg. Mag je niks van zeggen, want het waren toch geen echte moslims.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarom slachten zij zichzelf ook af?![]()
Het wordt tijd dat zij is lam worden van de drank, misschien zien zij het leven dan eens door een roze bril..
Het zijn allemaal een stelletje huichelaars, ondertussen wel gebruik maken van alle Westerse gemakken, als je hier tegen bent waarom leef je dan in een Westers land? net hoe het hun uitkomt..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is normaal he, die moslims waren volgens de moslims die dat deden, niet moslim genoeg. Mag je niks van zeggen, want het waren toch geen echte moslims.
(Wie, dat is dan weer afhankelijk van je point of view)
Nou, gelijke monniken, gelijke kappen. Laat één ieder maar eens aantonen dat zijn/haar claim op feiten is gebaseerd. Ook de aanhangers van de wat populairdere sprookjesboeken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet anders beoordeeld maar je zult moeite moeten doen om te bewijzen dat je die levensovertuiging hebt en dat het een levensovertuiging is. Ik vind dat verder wel logisch, dat zul je bij een onbekende religie ook moeten aantonen terwijl het bij een grote bekende en erkende religie eenvoudiger is.
Ja. Vervang het woord "Allah" door stemmetje of "Spaghettimonster" en iemand komt van z'n lang zal z'n leven niet meer onder het juk van de GGZ-begeleider vandaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 01:20 schreef highender het volgende:
[..]
Emoties gebaseerd op sprookjes, dat valt denk ik wel te classificeren als een psychische aandoening.
Wow, die hebben vaker naar de lokale haatpreker geluisterd dan de koran gelezen te hebben.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Volgens IS staat de koran zo vol met haat en geweld dat alleen een ketter zou kunnen vinden dat het een religie van vrede is. Ben je het hier mee eens, of oneens? Laat het ons weten door een berichtje achter te laten onder deze post.
En mocht je de hele glossy willen lezen, hier is een pdf link.
[ afbeelding ]
Ja?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wow, die hebben vaker naar de lokale haatpreker geluisterd dan de koran gelezen te hebben.
In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het leeuwendeel zelfs. Maar de gewelddadige, extreme minderheid is nogal... luidruchtig.
In dat geval was het een fanatieke 40% en dat zal ook nu het geval zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.
Nope. Jij moet de Qur'an nog eens lezen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:49 schreef Irakees het volgende:
[..]
De islam ziet christenen ook als ongelovigen en vice versa.
OK deels waar, maar wat wel blijkt is dat de meelopers/wegkijkers/gedogers etc. essentieel zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |