abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149628235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is niet anders dan dat mensen dat zouden roepen uit levensovertuiging. Er is ook in EvrM een gelijkschakeling.

[..]

Dat is dus wél zo, gevestigde religies worden anders behandeld dan niet gevestigde religies/levensovertuigingen. Als ik uit levensovertuiging had geroepen wat El Moumni uit godsdienstige overtuiging riep, dan was ik zeker veroordeeld.
pi_149628390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Als ik uit levensovertuiging had geroepen wat El Moumni uit godsdienstige overtuiging riep, dan was ik zeker veroordeeld.
Dat ben ik dus niet met je eens.
quote:
Artikel 6

1.Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2.De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Steeds weer zijn die grondrechten gelijk gesteld. Uit de vrijspraak van dat figuur kun je niet afleiden dat dezelfde grondrechten voor een andere levensovertuiging niet zouden gelden.
pi_149629239
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens.

[..]

Steeds weer zijn die grondrechten gelijk gesteld. Uit de vrijspraak van dat figuur kun je niet afleiden dat dezelfde grondrechten voor een andere levensovertuiging niet zouden gelden.
Je mag van mij aannemen dat een zelfgekozen levensovertuiging - zonder ingebed te zijn in een grote groep - anders wordt beoordeeld dan een breed gedragen religie. Dat is op zich ook niet zo heel opmerkelijk, de context is immers een heel andere, echter logisch consistent is het niet echt.
pi_149629446
Zoals ik de koran gelezen en begrepen heb (heb het niet helemaal gelezen maar delen) hebben IS en de PVV daarin gelijk. De profeet gaf leiding op het slagveld. In de begindagen is het letterlijk met zwaard en paard verspreid.

Voordat ik mij erin verdiepte dacht ik dat het ook een 'normaal' religieus boek was, die gedachte is bij mij verdwenen.

Gelukkig interpreteren andere moslims dit op een andere manier!

De interpretatie van de Sufi's, Obadi's is niet bepaald gewelddadig te noemen. Je zal een Sufi of een Obadi geen religieus gemotiveerde aanslagen zien plegen. Maar het is een selectieve en onlogische interpretatie van de koran naar mijn inziens, zeker omdat eerdere stromingen die ontstonden vlak na Mohammed's leven daar echt anders over denken dan sufi's of obadi's.
pi_149630282
Waarom slachten zij zichzelf ook af? :?

Het wordt tijd dat zij is lam worden van de drank, misschien zien zij het leven dan eens door een roze bril..

:)
pi_149630288
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:25 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je mag van mij aannemen dat een zelfgekozen levensovertuiging - zonder ingebed te zijn in een grote groep - anders wordt beoordeeld dan een breed gedragen religie. Dat is op zich ook niet zo heel opmerkelijk, de context is immers een heel andere, echter logisch consistent is het niet echt.
Niet anders beoordeeld maar je zult moeite moeten doen om te bewijzen dat je die levensovertuiging hebt en dat het een levensovertuiging is. Ik vind dat verder wel logisch, dat zul je bij een onbekende religie ook moeten aantonen terwijl het bij een grote bekende en erkende religie eenvoudiger is.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:47:24 #257
224960 highender
Travellin' Light
pi_149632613
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het gaat niet om andermans levensovertuiging, het gaat om groepsovertuigingen en groepsgedrag. Het is helemaal niet persoonlijk, niet een persoonlijke levensovertuiging. Persoonlijke levensovertuigingen zijn bijna nooit een probleem, het is alleen zo jammer dat de meeste mensen geen persoonlijke levensovertuiging hebben, maar een groepsovertuiging.
Exact, en die "emoties" zijn volgens mij ook niet persoonlijk, er wordt van de groep verwacht dat ze emotioneel reageren, ze zitten gevangen in hun religie. Wanneer het een persoonlijke emotie zou zijn dan kun je dat makkelijk relativeren en controleren omdat de groepsdruk eenvoudigweg ontbreekt.
pi_149632771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

Het wordt tijd dat zij is lam worden van de drank, misschien zien zij het leven dan eens door een roze bril..

Ja van alcohol worden mensen pas echt vredelievend :')
pi_149633076
Waar komt de ideologie en handelswijze van de IS vandaan?

Nazaat van de profeet Mohammed Harun Yahya (Adnan Oktar) legt het uit in zijn boek: 'Fundamentalisme het donkeren gevaar'.

Gratis online te lezen (Engels).

Bigotry the dark danger.

Tevens is deze website van Adnan Oktar online, 'de oplossing tegen IS'.

The solution against IS.

pi_149633138
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:53 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ja van alcohol worden mensen pas echt vredelievend :')
Ik wel ^O^
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:17:11 #261
224960 highender
Travellin' Light
pi_149633339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef Wespensteek het volgende:
Jij voelt nooit emotie als je kijkt naar iets dat is bedacht?
Nee, althans dat kan ik mij niet herinneren, wellicht toen ik een kleuter was bij Barbapapa's Barbatruc :@ .
Wel als ik naar iets luister dat is bedacht, namelijk muziek. Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen individu persoonlijk emotioneel geraakt wordt, en zich beledigd voelt, vanwege het ridiculiseren van een sprookje. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer grote groepen in dergelijke sprookjes geloven en ze - omdat ze met een hele groep zijn - ook nog eens serieus genomen moeten worden, en daarmee het sprookje zelf impliciet ook, dat dat tot emotionele reacties kan leiden bij diegene die er niet zo goed vanaf komen in datzelfde sprookje.
pi_149633567
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:17 schreef highender het volgende:

[..]

Nee, althans dat kan ik mij niet herinneren, wellicht toen ik een kleuter was bij Barbapapa's Barbatruc :@ .
Wel als ik naar iets luister dat is bedacht, namelijk muziek. Ik kan me niet voorstellen dat een volwassen individu persoonlijk emotioneel geraakt wordt, en zich beledigd voelt, vanwege het ridiculiseren van een sprookje. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer grote groepen in dergelijke sprookjes geloven en ze - omdat ze met een hele groep zijn - ook nog eens serieus genomen moeten worden, en daarmee het sprookje zelf impliciet ook, dat dat tot emotionele reacties kan leiden bij diegene die er niet zo goed vanaf komen in datzelfde sprookje.
Alles duidt toch wel op erg weinig empathie, mogelijk heb je zelf wel een psychisch gebrek.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:41:55 #263
224960 highender
Travellin' Light
pi_149633981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:25 schreef Wespensteek het volgende:
Alles duidt toch wel op erg weinig empathie, mogelijk heb je zelf wel een psychisch gebrek.
Valt mee hoor, zie onderschrift. Ik heb wel empathie voor kinderen die emotioneel worden wanneer ze horen dat Sinterklaas niet bestaat, maar volwassenen?
pi_149636730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is in mijn ogen ook jammer in zoveel andere aspecten maar gelijktijdig zie ik ook aardig wat gelovigen die veel steun vinden in het geloof en de geloofsgemeenschap.
Het leeuwendeel zelfs. Maar de gewelddadige, extreme minderheid is nogal... luidruchtig.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_149637066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

Dat is normaal he, die moslims waren volgens de moslims die dat deden, niet moslim genoeg. Mag je niks van zeggen, want het waren toch geen echte moslims.

(Wie, dat is dan weer afhankelijk van je point of view)
pi_149637146
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is normaal he, die moslims waren volgens de moslims die dat deden, niet moslim genoeg. Mag je niks van zeggen, want het waren toch geen echte moslims.

(Wie, dat is dan weer afhankelijk van je point of view)
Het zijn allemaal een stelletje huichelaars, ondertussen wel gebruik maken van alle Westerse gemakken, als je hier tegen bent waarom leef je dan in een Westers land? net hoe het hun uitkomt.. :r

[ Bericht 6% gewijzigd door WhateverWhatever op 13-02-2015 16:31:35 ]
pi_149647089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet anders beoordeeld maar je zult moeite moeten doen om te bewijzen dat je die levensovertuiging hebt en dat het een levensovertuiging is. Ik vind dat verder wel logisch, dat zul je bij een onbekende religie ook moeten aantonen terwijl het bij een grote bekende en erkende religie eenvoudiger is.
Nou, gelijke monniken, gelijke kappen. Laat één ieder maar eens aantonen dat zijn/haar claim op feiten is gebaseerd. Ook de aanhangers van de wat populairdere sprookjesboeken.
pi_149647150
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 01:20 schreef highender het volgende:

[..]

Emoties gebaseerd op sprookjes, dat valt denk ik wel te classificeren als een psychische aandoening :{.
Ja. Vervang het woord "Allah" door stemmetje of "Spaghettimonster" en iemand komt van z'n lang zal z'n leven niet meer onder het juk van de GGZ-begeleider vandaan.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:52:34 #269
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_149648402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgens IS staat de koran zo vol met haat en geweld dat alleen een ketter zou kunnen vinden dat het een religie van vrede is. Ben je het hier mee eens, of oneens? Laat het ons weten door een berichtje achter te laten onder deze post.

En mocht je de hele glossy willen lezen, hier is een pdf link.

[ afbeelding ]
Wow, die hebben vaker naar de lokale haatpreker geluisterd dan de koran gelezen te hebben.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_149648532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wow, die hebben vaker naar de lokale haatpreker geluisterd dan de koran gelezen te hebben.
Ja?
  zondag 15 februari 2015 @ 21:59:03 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_149710221
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het leeuwendeel zelfs. Maar de gewelddadige, extreme minderheid is nogal... luidruchtig.
In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2015 @ 22:07:25 #272
176916 Karrs
2007-2017
pi_149710691
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

In iedere oorlog of conflict is maar hooguit 5% van de mensen echt heel gewelddadig en heeft een ideaal dat desnoods met bloedvergieten gerealiseerd moet worden. Denk je dat de Duitsers in 40-45 zaten te wachten om hun zoon naar het Oostfront te sturen of gebombardeerd te worden? Natuurlijk niet. Maar blijkbaar wel is een fanatieke 5% voldoende om de boel volledig in de soep te draaien.
In dat geval was het een fanatieke 40% en dat zal ook nu het geval zijn.

Maar zelfs dan is de meerderheid, 60% niet gelegen om een oorlog te starten.
pi_149718238
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:49 schreef Irakees het volgende:

[..]

De islam ziet christenen ook als ongelovigen en vice versa.
Nope. Jij moet de Qur'an nog eens lezen.
pi_149723261
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

OK deels waar, maar wat wel blijkt is dat de meelopers/wegkijkers/gedogers etc. essentieel zijn.
Zo had Hitler eigenlijk de stilzwijgende goedkeuring: "eindelijk iemand die voor Recht und Ordnung zorgt".
Zo blijkt ook bij het pesten op scholen mogelijk te zijn door de groep scholieren die "neutraal" is of het misschien zelfs wel leuk vindt. Daardoor hebben de pesters een podium.
Zo is het ook bij de moslims. Heel veel moslims (of het nu 50% of 70% is doet er niet toe) gedogen/begrijpen/ nemen geen afstand van de terreur.
Dit is het werkelijke probleem, niet die 1000den Jihad strijders, die worden gevolgd en gebombardeerd.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')