Niet in zijn hoedanigheid als Jezus - dat lijkt me onmogelijk omdat Jezus tijdens de moorden op vijandige volkeren niet eens geboren was - maar zijn vader wel. En Jezus daarmee ook weer, omdat hij volgens de drie-eenheid ook weer god en dus zijn vader is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geef eens gewoon antwoord op de vraag. Heeft de persoon Jezus bloedige plundertochten georganiseerd of niet?
Nou, Jozef is vermoedelijk zijn vader en bij mijn weten had die een vrij saai leven en hield hij zich niet bezig met moord- en plundertochten. En al zou hij dat doen, in hoeverre is Jezus dan verantwoordelijk voor de daden van zijn vader...?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet in zijn hoedanigheid als Jezus - dat lijkt me onmogelijk omdat Jezus tijdens de moorden op vijandige volkeren niet eens geboren was - maar zijn vader wel. En Jezus daarmee ook weer, omdat hij volgens de drie-eenheid ook weer god en dus zijn vader is.
Dat bedoel ik, er valt gewoon niets voor die organisatie te zeggen. Ze komen over als achterlijke gewelddadige mafklappers met een voorliefde voor vernietiging van alles wat niet IS is. de meeste terroristische organisaties hebben nog wel iets wat voor ze spreekt en een oorsprong die kan helpen verklaren waarom ze zijn zoals ze zijn. IS mist dat helemaal, ze zijn gewoon terroristen voor de lol lijkt wel. IS heeft een 'markt' gecreëerd waar elke psychopathische draak zich aan kan melden waar andere organisaties van rebellen/terroristische groepen gecreëerd worden vanuit een coherente groep onderdrukten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
IS is wel de natte droom van een ieder die de islam haat inderdaad.
Jozef was niet de vader van Jezus, Jezus is volgens christenen de zoon van god. Jozef was alleen de pleegvader.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, Jozef is vermoedelijk zijn vader en bij mijn weten had die een vrij saai leven en hield hij zich niet bezig met moord- en plundertochten. En al zou hij dat doen, in hoeverre is Jezus dan verantwoordelijk voor de daden van zijn vader...?
Natuurlijk wel maar dat maakt nog steeds niet uit. Er bestaat een direct verband tussen OT en Koran. Ook andere verhalen lijken als twee druppels water op verhalen uit OT. Dat verband is dus het antwoord op jouw vraag.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb jij je eigen citaat gelezen? Waarom denk je dat dat daar zo zou staan? Er even vanuit gaande dat het door een mens geschreven is. Je kunt dan toch wel, de context kennende, een reden bedenken om dat zo op te schrijven?
De hele geschiedenis met islam, jodendom en christendom is wat nu nog steeds een grote rol speelt. Die verbanden zijn niet te ontkennen maar staan natuurlijk los van de eigen verantwoordelijkheden van de mensen van IS.quote:Wat heeft IS en de situatie in Syrië en Irak precies met het OT te maken?
Tsja, daar kun je in geloven, maar dat doe jij niet. Heel plausibel is dat verhaal ook niet. Het verhaal dat Jozef de vader is van Jezus lijkt me veel plausibeler.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jozef was niet de vader van Jezus, Jezus is volgens christenen de zoon van god. Jozef was alleen de pleegvader.
Daarnaast is conform de drie-eenheid Jezus ook god zelf. En aangezien god de opdrachten gaf tot het vermoorden van vijandige volkeren...
GS, voor al uw jihadtainment!quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Irakees het volgende:
Geenstijl, Dumpert en Powned hosten dus niet alleen IS-(moordpartijen en propaganda)video's, maar verspreiden ook IS-magazine's.
Nou, die passage zal er zo staan om mensen het te laten geloven. "Hallo, beste mensen. Er zijn al 2 boeken neergedaald, bij deze de 3e". Dat zal discussie hebben voorkomen en dat 3e boek was handig om een leger bij elkaar te sprokkelen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel maar dat maakt nog steeds niet uit. Er bestaat een direct verband tussen OT en Koran. Ook andere verhalen lijken als twee druppels water op verhalen uit OT. Dat verband is dus het antwoord op jouw vraag.
[..]
Volgens mij zijn die geloven toch aardig uit elkaar gegroeid.quote:De hele geschiedenis met islam, jodendom en christendom is wat nu nog steeds een grote rol speelt. Die verbanden zijn niet te ontkennen maar staan natuurlijk los van de eigen verantwoordelijkheden van de mensen van IS.
Dat is wel waar de meeste christenen in geloven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, daar kun je in geloven, maar dat doe jij niet.
Aha, dat duurde lang.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:59 schreef Irakees het volgende:
Geenstijl, Dumpert en Powned hosten dus niet alleen IS-(moordpartijen en propaganda)video's, maar verspreiden ook IS-magazine's. In het Verenigd Koninkrijk ben je al strafbaar als je een video bekijkt.
The Metropolitan Police have issued an extraordinary warning today that anyone viewing or sharing a graphic video of the beheading of a US journalist may be liable for arrest. The Met warned that "viewing, downloading or disseminating extremist material within the UK may constitute an offence under Terrorism legislation".
http://www.huffingtonpost(...)ested_n_5694871.html
Ik denk dan eerder dat de gelovigen uit elkaar zijn gegroeid. De kern van de religies zelf zijn weinig veranderd.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij zijn die geloven toch aardig uit elkaar gegroeid.
Mensen groeien uit elkaar. Andere mensen weten het te combineren of verzinnen weer wat nieuws. Geloof blijft een erg ongrijpbaar fenomeen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij zijn die geloven toch aardig uit elkaar gegroeid.
Juist.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, er valt gewoon niets voor die organisatie te zeggen. Ze komen over als achterlijke gewelddadige mafklappers met een voorliefde voor vernietiging van alles wat niet IS is. de meeste terroristische organisaties hebben nog wel iets wat voor ze spreekt en een oorsprong die kan helpen verklaren waarom ze zijn zoals ze zijn. IS mist dat helemaal, ze zijn gewoon terroristen voor de lol lijkt wel. IS heeft een 'markt' gecreëerd waar elke psychopathische draak zich aan kan melden waar andere organisaties van rebellen/terroristische groepen gecreëerd worden vanuit een coherente groep onderdrukten.
Dat is dan ook het failliet van IS op de lange termijn. In het land der blinden is eenoog altijd koning, en n het Midden Oosten oorlogje spelen en doen alsof je een land bent is blijkbaar zelfs mogelijk voor een stel psychopate mafketels. In de echte wereld kan niets klaargespeeld worden door deze lui, omdat de wereld die zij voorstaan gewoonweg niet aantrekkelijk is voor 98% van de wereldbevolking.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, er valt gewoon niets voor die organisatie te zeggen. Ze komen over als achterlijke gewelddadige mafklappers met een voorliefde voor vernietiging van alles wat niet IS is. de meeste terroristische organisaties hebben nog wel iets wat voor ze spreekt en een oorsprong die kan helpen verklaren waarom ze zijn zoals ze zijn. IS mist dat helemaal, ze zijn gewoon terroristen voor de lol lijkt wel. IS heeft een 'markt' gecreëerd waar elke psychopathische draak zich aan kan melden waar andere organisaties van rebellen/terroristische groepen gecreëerd worden vanuit een coherente groep onderdrukten.
Het kan ook gewoon een nieuw beestje zijn natuurlijk maar vaag is het wel.
Aha, dat duurde lang.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Aha, dat duurde lang.
Het afschuiven en de slachtofferrol.
Waarvan de helft niet weet hoe ze hun GPS op de smartphone uit moet schakelen en gezellig door blijven twitterenquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:27 schreef Mystikvm het volgende:
Het enige voordeel is dat het alle mafkezen aantrekt, zodat ze zich op één plek bevinden.
Intolerantie ten opzichte van homo's, joden, vrouwen, geloofsafval, niet-gelovigen en anders-gelovigen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het toekennen van de slachtofferrol omdat geen krediet gegeven wilt worden aan de echte problematiek.
En die is?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Aha, dat duurde lang.
Het toekennen van de slachtofferrol omdat geen krediet gegeven wilt worden aan de echte problematiek.
Niet heel relevant. Het gaat hier immers over IS.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wel waar de meeste christenen in geloven.
Ook wel de 'ware islam' geheten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet heel relevant. Het gaat hier immers over IS.
En met een zijweg naar de vraag of Jezus danwel de god van het christendom ook verantwoordelijk is te houden voor de moorden op andere volkeren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet heel relevant. Het gaat hier immers over IS.
Jezus m.i. niet of je zou concrete aanwijzingen moeten hebben dat hij die strooptochten organiseerde of er toe aan heeft gezet. Het verhaal van de drie-eenheid lijkt me nu niet direct het meest plausibele verhaal en al helemaal geen verhaal dat in bijvoorbeeld een rechtbank stand zou houden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En met een zijweg naar de vraag of Jezus danwel de god van het christendom ook verantwoordelijk is te houden voor de moorden op andere volkeren.
Ik denk dat je een god überhaupt niet in of voor de rechtbank krijgt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jezus m.i. niet of je zou concrete aanwijzingen moeten hebben dat hij die strooptochten organiseerde of er toe aan heeft gezet. Het verhaal van de drie-eenheid lijkt me nu niet direct het meest plausibele verhaal en al helemaal geen verhaal dat in bijvoorbeeld een rechtbank stand zou houden.
Je draait. Het ging over de persoon Jezus en de persoon Mohammed.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat je een god überhaupt niet in of voor de rechtbank krijgt.
Nee, jij ontwijkt een belangrijk dogma binnen de kerk met "ja, maar dat houdt geen stand binnen een rechtbank". Dat houden die hele verhalen sowieso al niet dus is het ook vrij onzinnig om dat als 'argument' op te voeren als het over die verhalen gaat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je draait. Het ging over de persoon Jezus en de persoon Mohammed.
Het gaat over de personen Jezus en Mohammed. Conclusie uit jouw gedraai is wel dat ook jij niet hard kunt maken dat Jezus verantwoordelijk is geweest voor moord- en plundertochten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, jij ontwijkt een belangrijk dogma binnen de kerk met "ja, maar dat houdt geen stand binnen een rechtbank". Dat houden die hele verhalen sowieso al niet dus is het ook vrij onzinnig om dat als 'argument' op te voeren als het over die verhalen gaat.
Kun jij het bestaan van die god wel hard maken dan? Of de moorden op vijandige volkeren die binnen de koran en bijbel worden beschreven waar we het nu over hebben? Nee, nou dan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat over de personen Jezus en Mohammed. Conclusie uit jouw gedraai is wel dat ook jij niet hard kunt maken dat Jezus verantwoordelijk is geweest voor moord- en plundertochten.
Omdraaien van de bewijslast, Xa1pt. Keer wat anders dan draaien, maar nog steeds niet fraai.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun jij het bestaan van die god wel hard maken dan? Of de moorden op vijandige volkeren die binnen de koran en bijbel worden beschreven waar we het nu over hebben? Nee, nou dan.
Twee kangaroe's zwommen en skippyden helemaal naar het Midden-Oosten, klommen de Ark van Noach in en na de zondvloed skippyden en zwommen ze weer terug naar Australië om vervolgens met zijn tweeën dat continent weer met kangaroe's te bevolken. Apart verhaal.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
God heeft bijna al het leven op aarde uitgeroeid met de zondvloed.
?????quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we gewoon weer christen worden met z'n allen.
Kunnen we samen met de moslims gezellig homo's en ongelovigen haten.
Daar heeft nostradamus iets voor of over die zag god als de zon, als die weg valt of zo komt er een nieuwe de zoon van god voor in de plaats.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
God heeft bijna al het leven op aarde uitgeroeid met de zondvloed.
Zal ik het bestaan van het laatste nogmaals ontkennen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:29 schreef Bugno het volgende:
Ah, een topic over Islam, moslims en het al dan niet bestaan van gematigde moslims te praten
Feit.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Who cares of de islam een religie van vrede of geweld is? Veel belangrijker is dat het een religie is die gewoonweg niet thuis hoort in (west-)Europa.
Het christendom, het jodendom en het boeddhisme ook niet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Who cares of de islam een religie van vrede of geweld is? Veel belangrijker is dat het een religie is die gewoonweg niet thuis hoort in (west-)Europa.
Vergeet het aboriginalmusem aan de Oude Gracht niet.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het christendom, het jodendom en het boeddhisme ook niet.
Een soort Opzij voor moslimmannen dus?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
IS is trouwens echt met grote afstand de meest voorspelbare relistroming ooit. Vanmiddag even dat blaadje van ze doorgebladerd en alles wat er in staat kan iedereen zelf ook wel bedenken. Niets meer dan constant dezelfde doodsimpele haat.
Nog heel veel simpeler.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een soort Opzij voor moslimmannen dus?
De jij-bak.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat was het punt niet van degene die ik quotete.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boeddhisme, Jodendom en Christendom zorgen toch voor wat minder problemen.
Consequent als ze zijn staan DDDaaf en Halcon in de VS te protesteren tegen het vreemde christendom.quote:
Dat is de vraag. Vermoedelijk heeft het wel iets te maken met zijn uitspraak.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat was het punt niet van degene die ik quotete.
Dan had hij dat vast anders geformuleerd.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Vermoedelijk heeft het wel iets te maken met zijn uitspraak.
Doe is. Daarmee ontken je het bestaan van mijn schoonfamiliequote:Op donderdag 12 februari 2015 18:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zal ik het bestaan van het laatste nogmaals ontkennen?
Geen idee. Wellicht kan hij het toelichten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan had hij dat vast anders geformuleerd.
En ik vind de islam een kutreligie hoor, daar niet van, maar zeg nou eerlijk: heb jij er in het dagelijks leven veel last van?
Ben jij dom of doe jij alsof?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:34 schreef Bugno het volgende:
[..]
Doe is. Daarmee ontken je het bestaan van mijn schoonfamilie
Die zijn ook geïmporteerd vanwege het feit dat hun aanhangers zo lekker makkelijk uit te buiten waren en geen kaas gegeten hadden van west-Europese arbeidsrechten enz.?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat wilde je doen, tientallen miljoenen moslims deporteren, of hoe wilde je "de islam" Europa ('waar het niet hoort') uit drijven?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zijn ook geïmporteerd vanwege het feit dat hun aanhangers zo lekker makkelijk uit te buiten waren en geen kaas gegeten hadden van west-Europese arbeidsrechten enz.?
Onze oosterburen kunnen ons waarschijnlijk wel advies geven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat wilde je doen, tientallen miljoenen moslims deporteren, of hoe wilde je "de islam" Europa ('waar het niet hoort') uit drijven?
Sinds de Fyra vrees ik dat treinen een ouderwetse optie is gebleken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze oosterburen kunnen ons waarschijnlijk wel advies geven.
Ik begrijp je reactie niet, dus waarschijnlijk ben ik dom.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben jij dom of doe jij alsof?
Als ik het bestaan van mongooltjes ontken, dan ontken ik jouw bestaan toch ook niet?
Dan bestaan die mensen toch gewoon? Hij acht ze dan hoogstens Moslims of geen Moslims. De tering...quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:54 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet, dus waarschijnlijk ben ik dom.
Mortaxx impliceert dat er geen gematigde moslims bestaan. Mijn schoonfamilie schaar ik onder gematigde moslims. You do the math.
Zelfs IS zegt dat er gematigde moslims bestaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:54 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet, dus waarschijnlijk ben ik dom.
Mortaxx impliceert dat er geen gematigde moslims bestaan. Mijn schoonfamilie schaar ik onder gematigde moslims. You do the math.
Ja, maar je ontkent dat ze gematigd zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan bestaan die mensen toch gewoon? Hij acht ze dan hoogstens Moslims of geen Moslims. De tering...
Waar lees je dat?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat wilde je doen, tientallen miljoenen moslims deporteren, of hoe wilde je "de islam" Europa ('waar het niet hoort') uit drijven?
Of hij vindt ze wel Moslim. Dat kan ook.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:00 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ja, maar je ontkent dat ze gematigd zijn.
Let me rephrase: Doe is. Dan ontken je dat mijn schoonfamilie moslim is
Ok. Couldn't care less overigens.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of hij vindt ze wel Moslim. Dat kan ook.
Ik stelde je twee vragen en jij antwoordt met "waar lees je dat?"?quote:
Nogmaals; waar lees je in mijn post dat Europese moslims uitgedreven of gedeporteerd dienen te worden?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stelde je twee vragen en jij antwoordt met "waar lees je dat?"?
Dat staat er niet en dat lees ik niet, daarom vraag ik ook; wat en hoe wilde je (dat) doen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nogmaals; waar lees je in mijn post dat Europese moslims uitgedreven of gedeporteerd dienen te worden?
Even los v/h feit dat de meerderheid fout kan zitten, viel het mbt het geloof dat de aarde plat was wel mee hoor.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een drogreden. De gehele wereld heeft ook geloofd dat de aarde plat is. De meerderheid, hell, de hele wereld, kan er naast zitten.
Je hoeft er niet tientallen miljoenen te deporteren.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Na de eerste zevenenzeventig zwevende zeppelins pakken de anderen vanzelf hun boeltje?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hoeft er niet tientallen miljoenen te deporteren.
Ooit viel dat niet mee. Maar dat is inderdaad langer geleden dan dat in de boekjes heeft gestaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Even los v/h feit dat de meerderheid fout kan zitten, viel het mbt het geloof dat de aarde plat was wel mee hoor.
Aanhangers van de haatclub (IS-ronselaars, door Saoedi-Arabië gesponsorde imams, Syriëgangers enz.) in hun geliefde kalifaat dumpen, ongeletterde/onopgeleide en anderszins volstrekt kansloze asielzoekers weren en maar op het beste hopen als het om de rest van de Europese moslims gaat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat staat er niet en dat lees ik niet, daarom vraag ik ook; wat wilde je doen?
Het eerste ben ik het niet mee eens, de andere twee prima.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aanhangers van de haatclub (IS-ronselaars, door Saoedi-Arabië gesponsorde imams, Syriëgangers enz.) in hun geliefde kalifaat dumpen, ongeletterde/onopgeleide en anderszins volstrekt kansloze asielzoekers weren en maar op het beste hopen als het om de rest van de Europese moslims gaat.
Nee. Als geloof een wat minder prominente plaats krijgt en je stuurt de oproerkraaiers en kanslozen weg of je sluit ze op, zullen velen wel wat bijdraaien. Onderwijs het niet meer, geef gelovigen geen privileges meer, etc.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Na de eerste zevenenzeventig zwevende zeppelins pakken de anderen vanzelf hun boeltje?
Een islamitische school heeft toch niet meer privileges dan een montessorischool?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:16 schreef Halcon het volgende:
Onderwijs het niet meer, geef gelovigen geen privileges meer, etc.
Religieuze scholen? Wat mij betreft niet. Scholen met andere onderwijsvormen? Graag!quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een islamitische school heeft toch niet meer privileges dan een montessorischool?
Los van slappe PvdAertjes als Xapet die de werkelijkheid ontkennen, maar in principe mogen die scholen er zijn, of niet?
Het privilege om te onderwijzen op basis van haatdragende teksten (want staat in het boek), vervelende dogma's e.d. in stand te houden en het privilege om kinderen dingen wijs te maken die wetenschappelijk onverantwoord zijn. Ook is het goed als ze minder bezig zijn met de klets uit hun boek en wat meer met skills die ergens toe leiden op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een islamitische school heeft toch niet meer privileges dan een montessorischool?
Los van slappe PvdAertjes als Xapet die de werkelijkheid ontkennen, maar in principe mogen die scholen er zijn, of niet?
Onderwijs het juist wel maar maak geef ook les in andere overtuigingen en leer de kinderen zelf denken.quote:
Kan best hoor. In het verleden heeft NL de invloed van religie ook al redelijk terug kunnen draaien. Eens dat er heel wat voor nodig is, maar het kan best.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:25 schreef El_Matador het volgende:
Grotere utopische idealisten dan ik als anarchist, zie ik.
Religieus onderwijs is here to stay, dat kan je echt niet meer terugdraaien.
Nieuwe vergunningen kan je wel bekijken en overwegen of het een toevoeging aan Nederland is. Met moskees hetzelfde, die Eftelingshit zie ik ook niet graag in Nederland.
Dan onderwijs je het dus niet vanuit een religieuze insteek. Het onderwijzen op historische en wetenschappelijke gronden is prima. Het onderwijzen als zijnde een waarheid (vanuit religieuze insteek) niet. Religieuze scholen en instellingen zetten vaak niet bepaald aan tot zelf denken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onderwijs het juist wel maar maak geef ook les in andere overtuigingen en leer de kinderen zelf denken.
Juist door de vrijheid van meningsuiting en religie. Onderwijs, dialoog en discussie is de beste manier om religie te bestrijden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:29 schreef Halcon het volgende:
In het verleden heeft NL de invloed van religie ook al redelijk terug kunnen draaien
Daarom zou het goed zijn als er op alle scholen verplicht aandacht kwam voor het onderwerp op een voorgeschreven manier. Kinderen krijgen dan zelf de kans om andere opvattingen te leren en te kiezen voor geloven of juist niet geloven. Ook zorgt het voor kennis over wat andere mensen geloven die nodig is om elkaar te kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan onderwijs je het dus niet vanuit een religieuze insteek. Het onderwijzen op historische en wetenschappelijke gronden is prima. Het onderwijzen als zijnde een waarheid (vanuit religieuze insteek) niet. Religieuze scholen en instellingen zetten vaak niet bepaald aan tot zelf denken.
Ik snap de vrijheid van religie niet. We hebben toch al vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Juist door de vrijheid van meningsuiting en religie. Onderwijs, dialoog en discussie is de beste manier om religie te bestrijden.
Niet als het als zijnde een waarheid wordt onderwezen. Wetenschappelijk is dat ook onverantwoord.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Juist door de vrijheid van meningsuiting en religie. Onderwijs, dialoog en discussie is de beste manier om religie te bestrijden.
Dat is ook discutabel maar is nodig omdat anderen juist bepaalde religieuze gebruiken willen verbieden. Het voorkomt nog dat men via slinkse manier toch bepaalde geloven gaat tegenwerken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap de vrijheid van religie niet. We hebben toch al vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging?
Religieuze gebruiken die strijdig zijn met de wet moeten ook tegengewerkt worden, maar daar staat de vrijheid van religie nu nog bij in de weg.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is ook discutabel maar is nodig omdat anderen juist bepaalde religieuze gebruiken willen verbieden. Het voorkomt nog dat men via slinkse manier toch bepaalde geloven gaat tegenwerken.
Vrijheid van religie is dat ik mag geloven in God of in het Almachtige Spaghettimonster en dat dat an sich geen argument is om mij te vervolgen. Niets meer en niets minder. Gelovigen misbruiken het echter om van alles te claimen en zwaaien er voortdurend mee. En overheden gaan daar helaas in mee.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap de vrijheid van religie niet. We hebben toch al vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging?
Nou, dat kan toch prima onder de vrijheid van meningsuiting vallen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrijheid van religie is dat ik mag geloven in God of in het Almachtige Spaghettimonster en dat dat an sich geen argument is om mij te vervolgen.
Volgens mij niet, want de wet staat boven de vrijheid van religie.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Religieuze gebruiken die strijdig zijn met de wet moeten ook tegengewerkt worden, maar daar staat de vrijheid van religie nu nog bij in de weg.
Waarom is besnijdenis dan toegestaan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij niet, want de wet staat boven de vrijheid van religie.
Yep. Zie de omschrijving van de vrijheid van godsdienst op de site van Amnesty. Die is veel minder ruim dan gelovigen ons willen doen geloven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dat kan toch prima onder de vrijheid van meningsuiting vallen?
Omdat de politiek dat toestaat en de huidige wetten het bij jongetjes ook toestaat.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom is besnijdenis dan toegestaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |