quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Mineola, gefeliciteerd.!
Cassandra, pinquit Aoraki en HaagsKwartiertje ook welkom!
Ik meld mij met baby UIT de buik!Gistermiddag om 16.54 uur is onze tweede zoon geboren en hij heet A.rthur! De bevalling was heel snel en behoorlijk heftig (in 4 uur van eerste wee tot baby op de buik), maar verder helemaal perfect. Thuis gebleven en dat was zó fijn
! Het is wel weer een ukkie, met zijn 2580 gram (maar dat is al 120 meer fan peuter bij dezelfde termijn). Hij heeft al een paar keer goed gedronken maar is ook misselijk. Straks komt grote broer thuis, ik kijk ernaar uit
!
PS: op fb nog even stil graag
Gefeliciteerd, lieve Phaidra!quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
Ik meld mij met baby UIT de buik!Gistermiddag om 16.54 uur is onze tweede zoon geboren en hij heet A.rthur! De bevalling was heel snel en behoorlijk heftig (in 4 uur van eerste wee tot baby op de buik), maar verder helemaal perfect. Thuis gebleven en dat was zó fijn
! Het is wel weer een ukkie, met zijn 2580 gram (maar dat is al 120 meer fan peuter bij dezelfde termijn). Hij heeft al een paar keer goed gedronken maar is ook misselijk. Straks komt grote broer thuis, ik kijk ernaar uit
!
Cholula, ik zou wel graag in de OP willen. UD staat nu op 3 oktober!quote:
Daar zat ik ook laatst aan te denken, nog 3 weken dan zit ik om 10 weken en dan zit je al op een kwart.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder wil ik ook wel in de OP, op 10 september uitgerekend.
Dat betekent dat ik nu 10 weken ben, dat vind ik een hele mijlpaal. 25% al achter de rug, en double digits!
Ik ben alleen sinds vanmorgen vroeg heel erg duizelig, vrij irritant..
Hij vond de baby engquote:Op donderdag 12 februari 2015 08:20 schreef Gevalletje het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra!![]()
Dat is snel gegaan! Mooie naam! Veel plezier zo als je oudste zoon thuiskomt, ben benieuwd hoe hij reageert!
Het scheelde niet veel of ze hadden ook nog hetzelfde tijdstip gehaaldquote:Op donderdag 12 februari 2015 08:26 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra met je kleine A.!![]()
Wat bijzonder om zo met precies dezelfde termijn te bevallen.
had je niet ff kunnen stoppen met persen dan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij vond de baby eng. Maar na 5 minuten wilde hij toch wel even kijken en hebben de broers elkaar een cadeautje gegeven
.
[..]
Het scheelde niet veel of ze hadden ook nog hetzelfde tijdstip gehaald. 16.54 nu en 17.06 bij peuter!
En dit. Ik heb mijn vorige zwangerschap ook heel vaak geroepen dat ik alleen maar zwanger was en niet ziek, voelde me prima en deed alles wat ik wilde, soms iets langzamer. Maar dat ligt gewoon voor iedereen anders. Lekker leven en laten leven, opmerkingen zijn vaak goedbedoeldquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:21 schreef twist02 het volgende:
Zelf roepen "ik ben niet ziek hoor": check! Maar wat Mariposas zegt, het vershcilt ook gewoon zo sterk per persoon. Ik voel me ook prima, terwijl sommige mensen om me heen helemaal zenuwachtig worden als ik op een trapje sta te schilderen ofzo. Maar kan me voorstellen dat dat beter is dan wanneer je iets niet kunt en mensen begrijpen het niet
Dat was schier onmogelijk geweestquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
had je niet ff kunnen stoppen met persen dan?![]()
![]()
wat heerlijkgefeliciteerd nogmaals! hoe voel je je?
Dus eigenlijk moet je pas tellen vanaf de innesteling. En niet vanaf de ovulatie. Dan kan het inderdaad wel kloppen. Verder maakt het ook niet uit hoor.. Die onregelmatige cyclus maakt het er natuurlijk ook niet makkelijk op om de termijn te bepalen. We zien het over 3 weken wel wel wat voor termijn ze er dan van makenquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:17 schreef kwakz0r het volgende:
lekker meneertje meteen met zn kakjaplasjespuugjepakjes
@joycie: ovulatie en seks zeggen niet zoveel over je echte termijn, die is afhankelijk van het moment van innestelen en daar kan bijna een week tussen zitten! En dan nog de minieme meetfoutjes die een groot verschil maken met deze termijn...
Adrenaline zorgt ervoor dat je beter tegen pijn (in het algemeen) kan. Dus dan ook tegen pijn van BI.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:11 schreef DJMO het volgende:
gefeliciteerd Phaidra!!!!
Vraagje: kan (de pijn van) bekkeninstabiliteit minder zijn als je stijf staat van de adrenaline? Gisterenavond wel wat last door het snelle rondje ziekenhuis, maar vandaag eigenlijk best een goede dag so far ...
Ik had er eerst ook moeite mee dat ze mijn termijn verzet hadden. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt dan weet je precies wanneer de eerste dag is geweest van je laatste menstruatie. En dat was voor mij het begin van de telling. Maar ik ben 4 dagen terug gezet. Als je dan terug gaat tellen dan klopt het begin van je zwangerschap voor je gevoel niet. Maar het gaat inderdaad om de innesteling en de groei van je kindje.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je pas tellen vanaf de innesteling. En niet vanaf de ovulatie. Dan kan het inderdaad wel kloppen. Verder maakt het ook niet uit hoor.. Die onregelmatige cyclus maakt het er natuurlijk ook niet makkelijk op om de termijn te bepalen. We zien het over 3 weken wel wel wat voor termijn ze er dan van maken
Ik had hetzelfde, wist ook alleen de datum waarop we seks hadden gehad met een sterk vermoeden van de datum van ovulatie, ook met een onregelmatige cyclus en geen idee van de laatste menstruatie. Achteraf gezien, als we afgaan op de datum die er bij de termijn echo uitkwam, is de innesteling 4 dagen daarna geweest. Er is in ieder geval gerekend dat ik op die dag ben bevrucht.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je pas tellen vanaf de innesteling. En niet vanaf de ovulatie. Dan kan het inderdaad wel kloppen. Verder maakt het ook niet uit hoor.. Die onregelmatige cyclus maakt het er natuurlijk ook niet makkelijk op om de termijn te bepalen. We zien het over 3 weken wel wel wat voor termijn ze er dan van maken
Ik weet dat je dit vast niet verkeerd bedoelt, maar ik ben dus in principe wel iemand die zo ongeveer 7 maanden ''terminaal zwanger'' is. Dat komt in mijn geval dan vooral door een chronische aandoening, maar dat zal voor meer mensen gelden die dus terminaal zwanger zijn. Zwanger zijn is gewoon best een aanslag op mijn lichaam, ik merk dat ik nu bij bijna 15 weken echt al een stuk minder kan en het gewoon rustig aan moet doen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef Mineola het volgende:
Maar soms heb je ook mensen die acht maanden terminaal zwanger zijn. En daarvan denk ik wel, maak het jezelf niet zo moeilijk, zo wordt het inderdaad een heel lange en zware zwangerschap.
Wat versta je dan onder 'terugzetten'? Ik lees dat als, bijvoorbeeld, van 1 februari uitgerekend naar 7 februari uitgerekend (van 8w0 terug naar 7w0). Dan is de bevruchting dus later (en je verlof ook).quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:29 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ook even bijgelezen....
Allereerst gefeliciteerd voor Phaidra!!!![]()
Dat is snel gegaan!
En ook welkom aan de nieuwe zwangeren en een jompel voor goede echo's, kloppende hartjes en goede test-uitslagen.
[..]
Ik had er eerst ook moeite mee dat ze mijn termijn verzet hadden. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt dan weet je precies wanneer de eerste dag is geweest van je laatste menstruatie. En dat was voor mij het begin van de telling. Maar ik ben 4 dagen terug gezet. Als je dan terug gaat tellen dan klopt het begin van je zwangerschap voor je gevoel niet. Maar het gaat inderdaad om de innesteling en de groei van je kindje.
Ik heb het gewoon zo bekeken: Dan begint ook mijn zwangerschapsverlof ook eerder.
Wat lief van je schoonmoeder zeg!quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef FlyingFish het volgende:
Zojuist even de stad in geweest om een voedingskussen te kopen zodat ik hopelijk iets beter kan slapen, komen we op de baby-afdeling van de Hema m'n schoonmoeder tegen die door de babyspullen staat te neuzen. Ze wilde een kleinigheidje als kadootje kopen, maar voelde zich betrapt en is na een kort gesprekje snel met lege handen weggegaan. Toen we haar later met een prenatal tasje zagen lopen hebben we dus maar bewust geen gedag meer gezegd![]()
En ik bedacht me net dat ik de hele zomer vrij ben
quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:37 schreef Krisvc het volgende:
Onzin of niet Cassandra, het is een heel mooi idee. Zo mooi dat ik er hier stiekem van zit te huilen. Hormonen.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:12 screef Vlindur het volgende:
Ja, dames. Komt u maar![]()
Even zwaaien!
bij mij was het de tandarts!quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn ingee!
Hier ook geen zweefboek. Mijn lief kent me aardig, toen ik hem kreeg zei ie er al bij: ja euh, het zijn veel feitjes enzo, maar ik geloof niet dat ik bij jou aan hoef te komen met een boek vol suf gekeutel. En da's ook helemaal waar!![]()
Ik heb nu "uw zwangerschap week na week" van Curtis en Schuler. Wat me alleen stoort is dat er door het hele boek staat dat je niet moet drinken en roken en kalm aan moet doen met cafeïne. We get it. Really.![]()
En de allereerste die we hebben verteld dat ik zwanger ben is..... de ober in een restaurant. (Verrassingsmenu). Maar goed ook, want het voorgerecht was een lading rauwe vis, en het hoofdgerecht rood/rosé vlees....
Welkomquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Ik heb al een tijd niet gepost binnen Fok! Was afgelopen zomer veel bezig met kinderen en het starten van ons bedrijf. Toen bleek ik opeens zwanger en nu ben ik dus al 28+6. Het derde trimester is dus al aangebroken.
Ik las dat Phaidra een 2de ventje heeft! En een grote broer is zo leuk! Als ik N zie met zn zusje, echt zo mooi om kinderen samen te zien opgroeien.
Dit is dus al mijn derde zwangerschap, en wordt ook het derde kindje in ons gezin. We hebben een zoon van 4.5 en een dochter die eind februari 2 wordt.
Vanmorgen hebben we een groei echo gehad (onze zoon was dysmatuur bij de geboorte, dus willen ze een beetje in de gaten houden hoe deze groeit) en alles leek prima!
Ik ben 1, 2 of 3 mei uitgerekend, al gaat de VK van 1 mei uit.
En dan dring ik straks ook nog voorquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:22 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Welkom![]()
Hier 28+3, ik was zooo dichtbij de top 10, klauter nu net zo hard weer naar terug![]()
Van harte! Dat was een snelle bevalling zeg!quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
!
Ja! Sinds vanochtend, 1 ding is zeker, er komt een meerderheid hier in huisquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:33 schreef Limone het volgende:
Ha Pessie! Wat leuk!![]()
Weten jullie wat het is?
Hoi! Jij ook hier! Zo leuk, we postten samen bij onze eersten en nu weerquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:47 schreef Fannetje het volgende:
Hoi pessie, welkom!
Volgens mij sta ik nu ook in de top 10, 31 weken vandaag!
Wij hadden vanmiddag liggings-en groei echo en dat zag er allemaal goed uit. Meneer ligt keurig met z'n hoofd naar beneden en de metingen kwamen gemiddeld uit op 31.1w, mooi gemiddeld dus. Hij zou nu zo'n 1700 gram moeten wegen, al heel wat vond ik![]()
Nu nog een week of 9 geduld hebben...
Jaaaa, zo leuk! Volgens mij ben jij de enige van de mede 2010-lichting hier! Alleen heb jij tussendoor nog een 2013-er gekregen, die ontbreekt hierquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoi! Jij ook hier! Zo leuk, we postten samen bij onze eersten en nu weer
dat heb ik een beetje met jou, op jouw UD is mijn jongste jarig en heb ik een afspraak in het ZH om de inleiding te besprekenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Risu het volgende:
Trouwens, ik heb heel de tijd gedacht, dat pas als Phaidra haar kindje krijgt, hoef ik pas aan de bevalling te denken, want die is gewoon een hele week voor me. En dan doet ze zoiets.haalt gewoon de hele boel in.
En hoe reageerde de ober, was ie verrast, moest ie huilen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Sara82 het volgende:
En de allereerste die we hebben verteld dat ik zwanger ben is..... de ober in een restaurant. (Verrassingsmenu). Maar goed ook, want het voorgerecht was een lading rauwe vis, en het hoofdgerecht rood/rosé vlees....
Dit vond ik er over, maar mignonne zal het vast beter nog kunnen uitleggen!quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:59 schreef ingee het volgende:
Iemand enig idee wat 3/4 nx is trouwens? De rest van de stats kan ik nog wel vertalen, maar deze snap ik niet. Staat hij 34 /35 cm, dat is de buik dacht ik van bovenaan baarmoeder tot schaambot?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patauquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
Pessie, welkom! Ga je ons hier ook vertellen of t een broertje of zusje wordt? Edit: nee dus, ik typ langzaam op de ipad. Had al op fb gezien dat je t nog voor je houdt
Verder: wij zijn blij! Vandaag nekplooimeting gehad, en uit de combitest bleek dat er geen verhoogde kans is op Down/ Edwards/ die derde waarvan ik de naam steeds vergeet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Pessie! Maakte jij altijd buik foto's met de iPad?
voor de goede uitslag van MM.
Verder ben ik alles vergeten en ben ik blij dat ik alleen nog morgen hoef te werken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 12-02-2015 23:36:29 ]
quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:55 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk drie meiden! Gefeliciteerd Fannetje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Pessie! Maakte jij altijd buik foto's met de iPad?
voor de goede uitslag van MM.
Verder ben ik alles vergeten en ben ik blij dat ik alleen nog morgen hoef te werken.dat je dat weet! Maar dat deed ik inderdaad bij mijn dochter
Ben je iemand met een nieuwe foknaam?
Heej Skoap! en MM! En al die anderen die ik eerder elders getroffen heb!
Fuente, wat leuk! Gefeliciteerd!
MM, goed nieuws zeg!
Risu dat je dat red met je bekken. Ik ben sinds een week of 6 geveld met bekkenpijn. Gelukkig helpt de fysiotherapeut me erdoorheen, en voldoende rust afgewisseld met rustig bewegen. En heel veel dingen laten. Maar al met al lukt het met de nodige aanpassingen om gewoon voor de kinderen te zorgen. We maken er het beste van!
Was je verlof al begonnen? En mijn moeders plaatsvervangende hormonen zouden niet tot rust zijn gekomen als ze geen vieze randjes mocht poetsen, dus vooruit dan maarquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Risu het volgende:
Zo, badkamer is gepoetst, de kast leeggeruimd en de bovenverdieping is weer gezogen. Ik zeg toetje verdiend!
Ben ook serieus op mijn knietjes gegaan om onder de wasbak en de randjes van de douchebak te poetsen. Want ja, mensen zeggen wel dat ze best een keer willen helpen, maar ik kan ze toch zeker niet vragen om de doucherandjes te poetsen. Ranzige zooi. Maar, happy hormones, de badkamer is weer sprankelend en morgen heb ik vast spierpijn, maar vooralsnog heb ik het goed gedaan want bekken is minimaal belast. En nou kan het babybadje in een schone badkamer.![]()
Goed!quote:
Oe dat is minder! Ik vind niet werken heerlijk in de zomer trouwens, maar nu komen de muren wel op me af.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:28 schreef Risu het volgende:
Ik heb al verlof sinds september 2013, want ik mocht niet bij mij baas blijven. Wat betreft bekken, ik vind het zelf ook opmerkelijk dat ik er nu weinig last van heb. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dus heel voorzichtig aan het werk ben gegaan. Steeds de knieen uit elkaar gehouden, voeten bij elkaar. Bij het kleinste pijnscheutje het anders proberen aan te pakken. En tussen het stofzuigen en poetsen door nog een hele tijd gewoon rust gehouden.
Mijn moeder poetst hier niet, die kan zelf al vrij weinig helaas en ze woont ook nog eens erg ver. Schoonmoeder vraagt tot in treurnis of ze niet iets voor me kan doen, maar ik vind het belangrijk dat ik zelf ook dingen blijf doen. Anders word ik een couchpotato. Bovendien doet zij het nooit zo goed als ik dat doe natuurlijkhaar poetsdrang mag ze dus in haar eigen huis loslaten. En als ik straks bevallen ben zal ze ook nog wel vaak langs komen en dingen voor me doen. Vooral als het toch een keizersnede word. (Vanwege stuit) en dan ben ik bang dat ik snel gek word van haar aanwezigheid, dus nog even uitstellen is niet erg.
Ben wel moe aan het worden trouwens, en dat is mooi, want ik slaap al 2 nachten slecht. Misschien ben ik nu eens moe genoeg om in slaap te vallen.
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Ik heb al een tijd niet gepost binnen Fok! Was afgelopen zomer veel bezig met kinderen en het starten van ons bedrijf. Toen bleek ik opeens zwanger en nu ben ik dus al 28+6. Het derde trimester is dus al aangebroken.
Ik las dat Phaidra een 2de ventje heeft! En een grote broer is zo leuk! Als ik N zie met zn zusje, echt zo mooi om kinderen samen te zien opgroeien.
Dit is dus al mijn derde zwangerschap, en wordt ook het derde kindje in ons gezin. We hebben een zoon van 4.5 en een dochter die eind februari 2 wordt.
Vanmorgen hebben we een groei echo gehad (onze zoon was dysmatuur bij de geboorte, dus willen ze een beetje in de gaten houden hoe deze groeit) en alles leek prima!
Ik ben 1, 2 of 3 mei uitgerekend, al gaat de VK van 1 mei uit.
Dus m'n baarmoeder vult 3/4 van de buik zeg maar. Nou het zal wel goed zijn:).quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Dit vond ik er over, maar mignonne zal het vast beter nog kunnen uitleggen!
Fijn dat ie goed is ingedaald in elk geval!
Fijn! Kind met onderdelen!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:28 schreef Malteser het volgende:
Ik lees goede echo's, een mooie verrassing bij Pessie, een derde meisje voor Fuente en, en, en.... Zeef!
Hier vanavond intake en wederom een echo. Alles goed! Het bewoog al. En het heeft inmiddels ook armen
. En er waren ook voetjes in omtwikkeling
. Had ik al
gezegd?
Het lijkt echt drie keer scheepsrecht te worden!
Ik hoop voor jou van niet maar wil je een eerlijk antwoord? Ik denk het wel. Niet-zwanger moest ik altijd al plassen 's nachts. In zwangere conditie minstens een keer of 3quote:Op vrijdag 13 februari 2015 06:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanochtend werd ik om vijf uur wakker om te plassen, Ruim twee uur vroeger als normaal. Blijft dat?
Nee mijn uitgerekende datum kwam volgens mijn zeer regelmatige cyclus van 28 dagen uit op 29 juli. Maar volgens de meting bij de 12 weken echo kwam de uitgerekende datum op 25 juli uit. Dus is mijn uitgerekende datum terug gezet met 4 dagen. Dus mijn verlof begint 4 dagen eerder.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wat versta je dan onder 'terugzetten'? Ik lees dat als, bijvoorbeeld, van 1 februari uitgerekend naar 7 februari uitgerekend (van 8w0 terug naar 7w0). Dan is de bevruchting dus later (en je verlof ook).
Ik ook!!!quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef FlyingFish het volgende:
...
En ik bedacht me net dat ik de hele zomer vrij ben
wij gebruiken ook Minion als werknaamquote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:19 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ik ook!!!![]()
Mijn verlof begint eind juni en half november ga ik terug beginnen. Heerlijke timing van onze minion! (Dat hebben we maar als werktitel in het leven geroepen)
Als je baarmoeder uit je bekken omhoog komt is er weer meer ruimte voor je blaas. Het wordt dus wel minder is mijn ervaring, dat wakker worden om te plassen. Waar je baarmoeder eerst een walnoot formaat had is hij nu meer mineola (quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef gestreeptestoel het volgende:
Malteser, leuk he als je beweging ziet op de echo. Wij mogen woensdag 😊
Cassandra, vertellen is leuk. Ik heb het nog steeds niet verteld aan collega's. Wel aan cliënten.. (zie collega's ook maar eens per maand en wacht nog steeds op m'n contract)
Plassen: Nu al 3 a 4 keer per nacht en mijn man wordt er wakker van.. En dan liggen we samen gezellig wakker in bed..
Als er niets in zit? Ik dacht dat het dan toch vrij klein was. Misschien dan niet helemaal walnoot, maar in ieder geval een stuk kleiner dan nuquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:26 schreef pinquit het volgende:
Een walnootbaarmoeder lijkt me wel overdreven klein!
Ongeveer vuistgrootte dacht ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:27 schreef pessie het volgende:
[..]
Als er niets in zit? Ik dacht dat het dan toch vrij klein was. Misschien dan niet helemaal walnoot, maar in ieder geval een stuk kleiner dan nu
Dat is toevallig!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:21 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
wij gebruiken ook Minion als werknaam![]()
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:34 schreef Mineola het volgende:
Teeheehee, mineolabaarmoeders![]()
Ik verbaas me zo over het verschil tussen zwangerschap 1 en 2.
Die buik gaat écht sneller! Bij de eerste kon ik tot week 24 of zo nog mn eigen broeken aan (ok, niet ál mn broeken), zag je niks tot 18 weken of zo, maar nu had ik met week 5-6 al echt een buikje en heb ik zelfs die weken al wat positiebroeken aan gehad. Moest ook echt uitkijken wat ik aantrok, anders was het meteen duidelijk op mn werk. Inmiddels is het wat bijgetrokken en liggen de positiekleren weer in de kast.
En bij de oudste ging ik testen omdat ik niet meer op mn buik kon liggen van de zere tetten. Nog niks van gemerkt deze keer![]()
Nu heb ik het alleen maar koud, de vorige keer juist warm. Heel anders allemaal! Misschien is het et een meisje deze keer, we gaan het zien
Een meisjequote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:13 schreef Skoap het volgende:
Gek he mineola, hoe dat kan verschillen! Dat is bij mij nu ook zo. Ook koud i.p.v warm, ben soms misselijk , dat ben ik bij Luc nooit geweest. En mijn huid ziet er niet uit, terwijl de vorige keer mijn huid er juist beter uit ging zien.
Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Een meisje![]()
Ik had bij beide meiden een enorm slechte huid, echt vreselijk
Pessie, gefeliciteerd!
Mijn huid is supergaaf sinds de zwangerschap en ik krijg een meisje. Dus het zegt niet zoveel hoor.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:37 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje!![]()
Hier ook een slechte huid dus. Sowieso erg het gevoel dat het een meisje is, moet me zelfs inhouden geen meisjeskleren te kopen. Maarja... we komen er pas achter bij de geboorte!
Dat ik een liever een jongetje krijg ligt trouwens aan het feit dat mijn genetische aandoening op jongens minder invloed heeft dan op meisjes, vandaar. Zonder dat zou het ons echt niets uitmaken.
Je hebt ook de chinese kalendermethode, Ramzi's theory en de Skulltheory... etc. etc. Ik vind het superleuk om te raden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:49 schreef _happy_ het volgende:
Hier geen nachtmerries, soms wel heeeeele vage dromen. (Maar die had ik ook wel voordat ik zwanger was... levendige fantasie?)
Mijn huid is ook niet echt slechter of beter geworden, nog steeds gewoon... Mijn haar daarentegen is wel voller en minder snel vet...
Heb laatst een website opgezocht met van die fabeltjes waarop staat bij welke 'symptomen' je een jongetje krijgt en wanneer een meisje.
Stonden er 10, waarvan 5 bij mij op een meisje wezen en 5 een jongetje. Kan ik nog niks mee
Ik wist dus gewoon mijn laatste menstruatie enzo niet meer, dus ik kreeg vrijwel onmiddelijk een vroege echo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:46 schreef Risu het volgende:
Nice, over 2 weken al. Ik weet nog dat ik me expres een week later pas bij de vk heb gemeld want dan hoefde ik niet meer zo lang op een echo te wachten.![]()
Was gewoon kop in het zand techniek hoor.
Gaan jullie er achter komen met 20 weken ofzo?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ mineola
Dat is ook waar. Het ligt er ook maar aan wat voor kleren je normaal draagt.
Veel bovenkleding Kon ik ook nog lang aan en zelfs tot t eind, maar broeken niet.
Bij zoon was ik zo blij dat ik eindelijk eens vd pukkels af was.
Nu heb ik de 1 na de ander en wat vettige huid. Wie weet is teen meisje.
(ik zeg ook de hele tijd dat t een meisje is, maar mijn ouders denken nog een jongen)
Ja, maar hoe is je huid normaal gesproken dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Mijn huid is net als altijd en ik krijg weer een jochie
Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij klopt de Chinese kalender en het voorgevoel. Helaas was de NUB nooit zichtbaar. En de Ramzi theorie heb ik ook niet kunnen toepassen want ik zag de placenta niet, en ik heb er ook niet naar gevraagd (is ook in 54% van de gevallen accuraat dus met gokken heb je vrijwel evenveel kans. Oh en volgens de skull theorie was het een meisje.
Huid gewoon goed en rustig net zoals altijd, geen misselijkheid gehad, wel gevoelige tetten. Tot zover mijn analyse en resultaat.
Ramzi Theoryquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:08 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?
Maar wel één met een piemel op zijn kopquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is net een schidpad op die echo, McLaura!
Mijn zusje (echoscopiste) geeft nooit meer dan 70% zekerheid. De nub zal ik even zoeken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:20 schreef Mariposas het volgende:
McLaura ik ben benieuwd naar de echo waar de NUB op te zien is, zou m graag willen zien! De NUB klopt nl in (dacht ik) 95% van de gevallen.
Nee kan alleen tussen de 6e en 9e week ofzo. Maar vaak verwarren mensen het vruchtje met de placenta. Het gaat niet om welke kan het vruchtje zit maar waar de placenta zit.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:19 schreef Melliemuis het volgende:
Mijn placenta ligt helemaal tegen mijn rugkant aan in het midden, dus dan zou die van mij hermafrodiet zijn
hoe kun je dat zien tussen 6 en 9 weken?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee kan alleen tussen de 6e en 9e week ofzo. Maar vaak verwarren mensen het vruchtje met de placenta. Het gaat niet om welke kan het vruchtje zit maar waar de placenta zit.
ah, nevermind, niet zo goed gelezen...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hoe kun je dat zien tussen 6 en 9 weken?
Ligt sterk aan de termijn waarop de echo is gedaan. Bij 12 weken (bijv. termijnecho of nekplooimeting) klopt-ie in slechts 75% van de gevallen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:20 schreef Mariposas het volgende:
McLaura ik ben benieuwd naar de echo waar de NUB op te zien is, zou m graag willen zien! De NUB klopt nl in (dacht ik) 95% van de gevallen.
Ah, dan zegt mijn 8 weken echo een meisje haha.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee kan alleen tussen de 6e en 9e week ofzo. Maar vaak verwarren mensen het vruchtje met de placenta. Het gaat niet om welke kan het vruchtje zit maar waar de placenta zit.
Ja goede vraag. Ik kan de placenta op mijn echo's niet zien, maar weet ook niet echt waar ik naar moet kijken. Ik geloof dat je een soort verdikking moet zien.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hoe kun je dat zien tussen 6 en 9 weken?
Schilpad met een piemel op zijn kop. Lig dubbel hier.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar wel één met een piemel op zijn kop
Zijn heel veel mensen die hem niet snappen en verkeerd uitleggen idd. Maar als het op de juiste manier gedaan wordt door iemand die verstand heeft van echo's dan is het een vrij accurate voorspelling, schijnt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Pas wat later in de zwangerschap eigenlijk, ik weet niet met hoeveel weken, maar dacht pas derde trimester.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
vanaf wanneer zou de hartslag iets moeten zeggen? Bij onze echo was de hartslag echt vet hoog, 189 bpm...
Dat zal het dan ook niet geweest zijn, aangezien het een jongen isquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:30 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het in elk geval ook nietEen typische meisjes-NUB.
Volgens mijn gyn hebben IVF-jongetjes ook vaak een hoge hartslag. Ik denk dat de 100% zekerheid pas bij de geboorte komt of in heel uitzonderlijke gevallen bij een chromosomenonderzoek.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar die hele hartslag theorie is (zoals de meeste van dit soort theorieen) wetenschappelijk finaal onderuit gehaald geloof ik.
Dat valt vies tegen: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/uog.8569/fullquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:27 schreef LuDann het volgende:
Maar als het op de juiste manier gedaan wordt door iemand die verstand heeft van echo's dan is het een vrij accurate voorspelling, schijnt.
Ah oke, dat wist ik niet, dank je voor de info. Ga ik nog eens op mijn gemakje doorlezen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/uog.8569/full
Maar volgens Ramzi's eigen studie is het uiteraard heel accuraat.
Nee klopt, maar omdat je zei dat de NUB een meisje aangafquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat zal het dan ook niet geweest zijn, aangezien het een jongen is. Het was met 11w geloof ik.
De oudste en wij zijn er in elk geval heel blij mee
Mijn huid is prima. Zelden een puistje (En als ik die dan es heb is hij niet te missenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:54 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, maar hoe is je huid normaal gesproken dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is gewoon voor de leuk hoor, ik hecht er niet veel waarde aan als jullie wel het een of ander denken. Ben gewoon nieuwsgierig.Maar de echte verrassing zal pas bij de geboorte komen!
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:45 schreef LuDann het volgende:
Oke, nou ben ik wel benieuwd naar die Nub Theory, maar het is mij niet duidelijk of die zichtbaar is op mijn 12 weken echo. Kan iemand hier iets over zeggen?Heel duidelijk een meisje !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is gewoon voor de leuk hoor, ik hecht er niet veel waarde aan als jullie wel het een of ander denken. Ben gewoon nieuwsgierig.Maar de echte verrassing zal pas bij de geboorte komen!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Oh, vandaar dat ik niks zag op mijn echoquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee klopt, maar omdat je zei dat de NUB een meisje aangaf
Maar 11 weken is helaas te vroeg voor de NUB, dus vandaar dat het niet te zien is. Nub is tussen de 12 en 14 weken.
Oh ja, pendelen ga ik ook nog even doen als we eenmaal getrouwd zijn. Moet wel alles proberen natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
Haha al die bakerpraatjes...
Skull: Meisje
Chinees: Meisje
Nub: Jongen
Huid: Meisje
Ramzi: Geen idee?
Hartslag: Geen BPM meting gekregen
Voorgevoel: Jongen
Ik voeg pendelen met trouwring nog even toe aan het lijstjeDaar kwam ook jongen uit.
Risu, je begint wel goed vroeg met nestelen he... Dat is normaal toch pas de laatste week
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:30 schreef Mariposas het volgende:
Dat is inderdaad de nub Ludann. Heel mooi duidelijk zichtbaar ook. Soms is het echt een beetje zoeken en gokken.
Die van mij was helaas niet zichtbaar, vond het maar stom.Dank je voor de uitleg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awww, net het beentje ervoor!
Dat is lekker dat je eerder weg kunt! Hier is het prachtig weer en zit tot 5 uur binnenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
Haha, kan me voorstellen dat al die bakerpraatjes heerlijk tijdverdrijf zijn als je toch moet wachten op het 'echte' werkmaar ik word altijd zo moe van mensen die dan achteraf roepen "zie je wel?!"
![]()
Ja..echt..wauw..je had maar 50% kans en je had het goed..knap hoor..
Hier heb ik eigenhandig besloten dat het om 14u tijd is voor weekend (alleen op kantoor) en dat wordt meteen een lang weekend ook!
Carnaval
En volgend jaar gewoon mét Mini
![]()
Hoe slecht is harde muziek voor zo'n kleintje in je buik?Werkt vruchtwater net zo dempend als wanneer je zelf met je kop onder water zit of is dat te simpel gedacht?
Oh, da's minder tot 5 uur ja...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:52 schreef _happy_ het volgende:
[..]
Dat is lekker dat je eerder weg kunt! Hier is het prachtig weer en zit tot 5 uur binnen![]()
Ik ga ook best vaak naar concerten e.d. (vanavond weer!) en heb hier het één en ander over nagevraagd en gelezen.
Hoge tonen worden geabsobeerd zeggen ze, maar de bas dreunt door, zoals je dat zelf ook wel eens van binnen kunt voelen.
Maar zolang je niet met je buik voor een box gaat staan is er niks aan de hand... zegt men...
Tja, denk dat ook hier geldt: goed naar je lichaam luisteren en doen wat goed voelt
Tja, alle muziek kent bas en het ligt er maar net aan hoe dit erin gemixt wordt. Voor mij zijn het vanavond scheurende gitarenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh, da's minder tot 5 uur ja...![]()
Ja, van die bas kan ik me voorstellen, maar dat zal wel meevallen denk ik. Zijn vooral carnavalsbandjes die de herrie makendus geen dreunende boxen enzo.
Sowieso wil ik inderdaad kijken of ik het volhoumaar een paar uurtje zal wel lukken denk
En dan kan Mini alvast wennen aan de herrie
Ik vond het op een gegeven moment toch wel heel gek worden: echt iedereen die bij ons een voorspelling deed, had het goed. Werkelijk iedereen, van vage kennissen, wildvreemden in winkels, familie, tot goede vrienden zei: ik denk dat het een meisje wordt. Alleen mijn schoonvader hield vol dat het een jongen ging worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
Haha, kan me voorstellen dat al die bakerpraatjes heerlijk tijdverdrijf zijn als je toch moet wachten op het 'echte' werkmaar ik word altijd zo moe van mensen die dan achteraf roepen "zie je wel?!"
![]()
Ligt denk ik aan je (natuurlijke) voorkomen en/of persoonlijkheid. Iedereen zei bij mij ook al jongetje, vinden mij een jongensmama. Ik zelf alleen niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:12 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik vond het op een gegeven moment toch wel heel gek worden: echt iedereen die bij ons een voorspelling deed, had het goed. Werkelijk iedereen, van vage kennissen, wildvreemden in winkels, familie, tot goede vrienden zei: ik denk dat het een meisje wordt. Alleen mijn schoonvader hield vol dat het een jongen ging worden.. Als ik wel eens vroeg: waarom denk je dat? kreeg ik antwoorden in de trant van: 'ik zie het aan je' en 'dat denk ik gewoon', 'het is je uitstraling'. Allemaal vage dingen waar je niets mee kunt, maar het was wel heel opvallend. Ik kreeg het idee dat het op mijn voorhoofd stond of zo.
.
Dat zou heel goed kunnen. Maar ik zie mezelf inderdaad ook niet als een uitgesproken meisjesmama.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ligt denk ik aan je (natuurlijke) voorkomen en/of persoonlijkheid. Iedereen zei bij mij ook al jongetje, vinden mij een jongensmama. Ik zelf alleen niet.
Beetje laat, maar gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
!
Zucht... blame the hormones...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:11 schreef Limone het volgende:
Grace Kelly, ja? Grace Jones leek ook wel verrezen uit haar graf..
Aha. De echoscopiste hier zei iets anders. Maar goed.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee klopt, maar omdat je zei dat de NUB een meisje aangaf
Maar 11 weken is helaas te vroeg voor de NUB, dus vandaar dat het niet te zien is. Nub is tussen de 12 en 14 weken.
Of een schoonzus die zegt "Ja dat zei ik al vanaf het begin hoor, zie je wel!". Uhm oké. Wel fijn voor haar, zegt ze ook een keer iets zinnigsquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
![]()
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Of een schoonzus die zegt "Ja dat zei ik al vanaf het begin hoor, zie je wel!". Uhm oké. Wel fijn voor haar, zegt ze ook een keer iets zinnigs
Ik vind dat echt heel lief!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:54 schreef FlyingFish het volgende:
*knip*
Vriend zit ondertussen een Lego-kasteel te bouwen, want het is ook wel erg belangrijk om te weten of die compleet is voor als de baby er over een jaar of zes mee wil spelen
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:55 schreef Cholula het volgende:
Totaal niet bij gelezen maaaaar ik heb verlof!![]()
Toen ik net thuis kwam zei mijn man: 'Nou heb je heel lang weekend!'
Slow office day hier.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:59 schreef Selvaria het volgende:
Jullie posten zoveel dat ik dacht dat er een verse baby was, maar helaas.
![]()
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Of een schoonzus die zegt "Ja dat zei ik al vanaf het begin hoor, zie je wel!". Uhm oké. Wel fijn voor haar, zegt ze ook een keer iets zinnigs
Wie/wat moet je eigenlijk allemaal bellen na de bevalling?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:00 schreef Risu het volgende:
Oh verzekering. Ik zou voor man nog een lijstje maken met nummers die hij moet bellen na de bevalling. Morgen even doen. Verzekering is er 1 van.
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handigquote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wie/wat moet je eigenlijk allemaal bellen na de bevalling?
Maar dat is niet dezelfde dag als de bevalling toch? Gewoon in de loop van de week erna ofzo...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handig. Afhankelijk van de geboortemaand kan kinderbijslag nog wel later, maar dat is zo'n 'oh dat ben ik vergeten' dingetje
.
Ja daaromquote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:51 schreef AwayTL het volgende:
Jaa, t is niet zo dat je direct nadat je je ouders in hebt gelicht aan de telefoon moet hangen met je zorgverzekering.
Zorgverzekering moet binnen 3 maanden na de geboorte. Kinderbijslag gaat aan de hand van de aangifte bij de gemeente. Hoef je dus niet over te bellen. Je krijgt vanzelf een brief van de Sociale Verzekeringsbank. Je moet wel bellen met je verzekeringsadviseur over je uitvaartverzekering als kinderen automatisch meeverzekert zijn, dit moet ook binnen een bepaalde tijd. (of je stuurt hem/haar gewoon een geboorte kaartjequote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handig. Afhankelijk van de geboortemaand kan kinderbijslag nog wel later, maar dat is zo'n 'oh dat ben ik vergeten' dingetje
.
Kinderbijslag gaat toch automatisch?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
.
quote:Kinderbijslag voor volgende kinderen
Krijgt u al kinderbijslag en is uw 2e of volgende kind in Nederland geboren? Dan hoeft u niets te doen. De SVB past de kinderbijslag automatisch voor u aan. U krijgt een brief waarin het nieuwe bedrag staat
quote:Kinderbijslag aanvragen 1e kind
De gemeente geeft de aangifte van de geboorte van uw kind door aan de SVB. Ongeveer 2 tot 4 weken na de aangifte krijgt u van de SVB een brief. Daarna kunt u de kinderbijslag aanvragen op de website van de SVB. Daarvoor heeft u DigiD nodig. U kunt de SVB ook vragen een papieren aanvraagformulier op te sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |