abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149626698
Bij zoon heb ik de hele zwangerschap zoveel geplast. Verschrikkelijk iritant.
pi_149626797
Teeheehee, mineolabaarmoeders :+

Ik verbaas me zo over het verschil tussen zwangerschap 1 en 2.

Die buik gaat écht sneller! Bij de eerste kon ik tot week 24 of zo nog mn eigen broeken aan (ok, niet ál mn broeken), zag je niks tot 18 weken of zo, maar nu had ik met week 5-6 al echt een buikje en heb ik zelfs die weken al wat positiebroeken aan gehad. Moest ook echt uitkijken wat ik aantrok, anders was het meteen duidelijk op mn werk. Inmiddels is het wat bijgetrokken en liggen de positiekleren weer in de kast.

En bij de oudste ging ik testen omdat ik niet meer op mn buik kon liggen van de zere tetten. Nog niks van gemerkt deze keer :o

Nu heb ik het alleen maar koud, de vorige keer juist warm. Heel anders allemaal! Misschien is het et een meisje deze keer, we gaan het zien :Y)
pi_149626877
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:21 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

wij gebruiken ook Minion als werknaam :D :D
Dat is toevallig!
En wij maar denken dat we origineel waren... :s) Haha.
Oost west, mij best.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:41:12 #179
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149626913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:34 schreef Mineola het volgende:
Teeheehee, mineolabaarmoeders :+

Ik verbaas me zo over het verschil tussen zwangerschap 1 en 2.

Die buik gaat écht sneller! Bij de eerste kon ik tot week 24 of zo nog mn eigen broeken aan (ok, niet ál mn broeken), zag je niks tot 18 weken of zo, maar nu had ik met week 5-6 al echt een buikje en heb ik zelfs die weken al wat positiebroeken aan gehad. Moest ook echt uitkijken wat ik aantrok, anders was het meteen duidelijk op mn werk. Inmiddels is het wat bijgetrokken en liggen de positiekleren weer in de kast.

En bij de oudste ging ik testen omdat ik niet meer op mn buik kon liggen van de zere tetten. Nog niks van gemerkt deze keer :o

Nu heb ik het alleen maar koud, de vorige keer juist warm. Heel anders allemaal! Misschien is het et een meisje deze keer, we gaan het zien :Y)
:D Ik vind het iedere keer toch weer anders. Ik heb bijvoorbeeld nooit zo lang mijn eigen broeken aan gehad als deze keer (9 weken zwangerschap), ik heb altijd veel last van opgeblazen darmen. Bij nummer 2 droeg ik in week 6 al geen eigen broek meer, daar werd ik echt misselijk van. Maar dat mijn buik al eerder uitgerekt is geweest valt wel echt te merken. Bij nummer 1 had ik veel meer last van jeuk omdat mijn vel uitgetrokken werd en dat is nu vele malen minder.
pi_149627068
@ mineola
Tot werk 24 bij de eerste? Knap!

Hier bij zoon met 10 weken de lossere broeken en pisitiebroeken met lage band.

Ben nu 9 weken ongeveer en weer kan ik niet alle broeken meer aan.
pi_149627512
Nou ja, knap... Mijn buik ging gewoon pas laat groeien en ik heb een nogal zwangerproof kledingcollectie blijkbaar. Ik heb dus heel veel eigen kleding gedragen tijdens mn zwangerschap, jurkjes en stretchrokjes rekken mee en ik vond dat ik ook lang mn gewone shirts aan kon houden (dat was achteraf bezien een minder goed idee, te korte shirts zien er echt niet uit, haha).

Maar achteraf gezien had ik mn eigen broeken best wat eerder weg kunnen mikken hoor. Ik vond die buikflappen van positiebroeken gewoon niet lekker zitten tot ik echt een fatsoenlijke buik had, en ik was te cheap 'om voor die korte periode' meer broeken te kopen, bv met een lage rand.
Ik had ook maar twee lange positiebroeken en één korte. Ik ga vooruit, nu heb ik er al vier en een rokje *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 13-02-2015 10:23:44 ]
pi_149627553
Gek he mineola, hoe dat kan verschillen! Dat is bij mij nu ook zo. Ook koud i.p.v warm, ben soms misselijk , dat ben ik bij Luc nooit geweest. En mijn huid ziet er niet uit, terwijl de vorige keer mijn huid er juist beter uit ging zien.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:16:40 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149627609
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:13 schreef Skoap het volgende:
Gek he mineola, hoe dat kan verschillen! Dat is bij mij nu ook zo. Ook koud i.p.v warm, ben soms misselijk , dat ben ik bij Luc nooit geweest. En mijn huid ziet er niet uit, terwijl de vorige keer mijn huid er juist beter uit ging zien.
Een meisje :Y :+

Ik had bij beide meiden een enorm slechte huid, echt vreselijk ;(

Pessie, gefeliciteerd!
pi_149627719
Hoera voor al het goede nieuws! :)

@ 9maandenboekje: Niet gehad en mis het ook niet. Zou niet weten wat ik er in moet zetten... kan alleen opmerken dat de buik steeds groter wordt :P

@slaap: Gister na 12 uur pas naar bed. Voordeel: ik wordt niet om 4 uur wakker, nadeel: als om half 7 de wekker gaat heb ik nog niet genoeg geslapen. Het is ook nooit goed :D
Vanavond wordt sowieso weer een latertje, ga naar een optreden van m'n man (hij is gitarist). Gelukkig dicht bij huis en ik neem de auto mee dus kan naar huis wanneer ik wil. En morgen geen wekker!

Nog 2 weken werken en dan helemaal geen wekker meer, tot natuurlijk de bébé er is ;)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:37:59 #185
409579 LuDann
All the way
pi_149628055
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:16 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Een meisje :Y :+

Ik had bij beide meiden een enorm slechte huid, echt vreselijk ;(

Pessie, gefeliciteerd!
Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje! ;(

Hier ook een slechte huid dus. Sowieso erg het gevoel dat het een meisje is, moet me zelfs inhouden geen meisjeskleren te kopen. Maarja... we komen er pas achter bij de geboorte!

Dat ik een liever een jongetje krijg ligt trouwens aan het feit dat mijn genetische aandoening op jongens minder invloed heeft dan op meisjes, vandaar. Zonder dat zou het ons echt niets uitmaken.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:39:55 #186
409579 LuDann
All the way
pi_149628112
Oh mén, herkent hier iemand nachtmerries? Ik had ze in het begin van mijn zwangerschap af en toe, maar nu is het standaard elke nacht. Het zijn echt vreselijke dromen waar ik vaak huilend van wakker wordt. Echt super vervelend, want zo'n rotgevoel blijft meestal tot zeker in de middag hangen.

Oh ja, ik heb nog geen wisselweken gevierd, maar deze voelt als een speciale om de een of andere reden. 15 weken vandaag. *O*
pi_149628148
@ mineola
Dat is ook waar. Het ligt er ook maar aan wat voor kleren je normaal draagt.
Veel bovenkleding Kon ik ook nog lang aan en zelfs tot t eind, maar broeken niet.

Bij zoon was ik zo blij dat ik eindelijk eens vd pukkels af was.
Nu heb ik de 1 na de ander en wat vettige huid. Wie weet is teen meisje.

(ik zeg ook de hele tijd dat t een meisje is, maar mijn ouders denken nog een jongen)
pi_149628161
Plassen 's nachts? Hoe kom je daar nou bij. :{w
Nee 3 keer per nacht is hier geen uitzondering. Maar ik ga nu ook gewoon altijd als ik wakker word, want anders krijg ik buikpijn. Overdag ook. De baby woelt echt met de billen in mijn blaas nu, dus ja.
Hier lijkt het verder alsof mij geen rustige nachten meer zijn gegund. Ook al ga ik moe naar bed, er spookt van alles door mijn hoofd nu en slapen gaat steeds slechter. Begint nou echt op laatste loodjes te lijken. Vind het vaak wakker worden nog niet eens zo erg, maar de dromen zijn gewoon bizar en ik word er naar wakker van. (Midden in de nacht behoefte om mijn vader te zien omdat ie net wat engs deed in de droom) Ook het draaien in bed doet me te zeer, in buik en bekken. Dan heb ik 100 keer liever wakker door hongerbaby naast me. Maw, het lijkt erop alsof ik mentaal klaar voor de bevalling aan het raken ben. Mocht wel een keer.
Ben het gegrinnik als ik de auto in of uit stap ook zat. Ja, ja het gaat lastig, nou weten we het wel.
Tijd voor een relaxdag. ^O^

2e zwangerschap, moet er nu nog niet aan denken, maar als alles omgedraaid is, dan zie ik er straks uit als een verlepte bloem, maar voel ik me juist supergoed en huppel ik overal doorheen. Zal mij benieuwen. :P
pi_149628212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje! ;(

Hier ook een slechte huid dus. Sowieso erg het gevoel dat het een meisje is, moet me zelfs inhouden geen meisjeskleren te kopen. Maarja... we komen er pas achter bij de geboorte!

Dat ik een liever een jongetje krijg ligt trouwens aan het feit dat mijn genetische aandoening op jongens minder invloed heeft dan op meisjes, vandaar. Zonder dat zou het ons echt niets uitmaken.
Mijn huid is supergaaf sinds de zwangerschap en ik krijg een meisje. Dus het zegt niet zoveel hoor. ;)
De nachtmerries heb ik dus nu ook ja. Naar zijn die inderdaad. En zo overbodig ook.
pi_149628227
Mijn huid is net als altijd en ik krijg weer een jochie :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149628229
Ik heb over twee weken al een echo :o ff snel tussendoor. Ik weet dat ik mijn eisprong de 31e of 1e heb gehad , dus ik ben nu vier weken maar ondanks dat ze mijn cyclus met echos hebben gevolgd gaan zij ervan uit dat ik vijf weken ben , gebaseerd op de laatste menstruatie . Ook prima , scheelt een week spanning haha
pi_149628279
Nice, over 2 weken al. Ik weet nog dat ik me expres een week later pas bij de vk heb gemeld want dan hoefde ik niet meer zo lang op een echo te wachten. :')
Was gewoon kop in het zand techniek hoor.
pi_149628335
Hier geen nachtmerries, soms wel heeeeele vage dromen. (Maar die had ik ook wel voordat ik zwanger was... levendige fantasie? :D )
Mijn huid is ook niet echt slechter of beter geworden, nog steeds gewoon... Mijn haar daarentegen is wel voller en minder snel vet...

Heb laatst een website opgezocht met van die fabeltjes waarop staat bij welke 'symptomen' je een jongetje krijgt en wanneer een meisje.
Stonden er 10, waarvan 5 bij mij op een meisje wezen en 5 een jongetje. Kan ik nog niks mee :P
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149628457
Mennnn mijn gekke dromen komen ook terug. Vannacht gedroomd dat ik was bevallen, kind moest ff meegenomen worden voor checks en die zou ik later terug krijgen. Hiervoor moest ik naar een 'baby afhaalloket'. Maar toen gaven ze me een meisje. Er zat wel een post it note op met mijn naam en dat kind gezond was, maar ik zei 'is niet van mij'. Toen zeiden ze dat baby nog niet klaar was en ging ik maar een marathon lopen om de tijd te doden _O-
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:54:17 #195
409579 LuDann
All the way
pi_149628467
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:49 schreef _happy_ het volgende:
Hier geen nachtmerries, soms wel heeeeele vage dromen. (Maar die had ik ook wel voordat ik zwanger was... levendige fantasie? :D )
Mijn huid is ook niet echt slechter of beter geworden, nog steeds gewoon... Mijn haar daarentegen is wel voller en minder snel vet...

Heb laatst een website opgezocht met van die fabeltjes waarop staat bij welke 'symptomen' je een jongetje krijgt en wanneer een meisje.
Stonden er 10, waarvan 5 bij mij op een meisje wezen en 5 een jongetje. Kan ik nog niks mee :P
Je hebt ook de chinese kalendermethode, Ramzi's theory en de Skulltheory... etc. etc. Ik vind het superleuk om te raden. :D

Mijn haar is juist superdroog en krijg heel snel klitten. Ben laatst maar naar de kapper geweest voor een klein stukje eraf.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:46 schreef Risu het volgende:
Nice, over 2 weken al. Ik weet nog dat ik me expres een week later pas bij de vk heb gemeld want dan hoefde ik niet meer zo lang op een echo te wachten. :')
Was gewoon kop in het zand techniek hoor.
Ik wist dus gewoon mijn laatste menstruatie enzo niet meer, dus ik kreeg vrijwel onmiddelijk een vroege echo. :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ mineola
Dat is ook waar. Het ligt er ook maar aan wat voor kleren je normaal draagt.
Veel bovenkleding Kon ik ook nog lang aan en zelfs tot t eind, maar broeken niet.

Bij zoon was ik zo blij dat ik eindelijk eens vd pukkels af was.
Nu heb ik de 1 na de ander en wat vettige huid. Wie weet is teen meisje.

(ik zeg ook de hele tijd dat t een meisje is, maar mijn ouders denken nog een jongen)
Gaan jullie er achter komen met 20 weken ofzo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Mijn huid is net als altijd en ik krijg weer een jochie :P
Ja, maar hoe is je huid normaal gesproken dan? :P
pi_149628695
Wij willen wel weten wat t geslacht is inderdaad, maar waarschijnlijk houden we dat wel voor onszelf :+ net als bij zoon (ik heb alleen m'n mond n keer voorbij gepraat destijds)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:04:35 #197
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149628729
Bij mij klopt de Chinese kalender en het voorgevoel. Helaas was de NUB nooit zichtbaar. En de Ramzi theorie heb ik ook niet kunnen toepassen want ik zag de placenta niet, en ik heb er ook niet naar gevraagd (is ook in 54% van de gevallen accuraat dus met gokken heb je vrijwel evenveel kans :'). Oh en volgens de skull theorie was het een meisje.
Huid gewoon goed en rustig net zoals altijd, geen misselijkheid gehad, wel gevoelige tetten. Tot zover mijn analyse en resultaat. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149628780
Melliemuis _O-

Ik droomde vd week wel dat ik borstvoeding gaf en dat ik dat prettig vond. (ik zit juist te twijfelen om dit keer geen bv te geven..)
pi_149628832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij klopt de Chinese kalender en het voorgevoel. Helaas was de NUB nooit zichtbaar. En de Ramzi theorie heb ik ook niet kunnen toepassen want ik zag de placenta niet, en ik heb er ook niet naar gevraagd (is ook in 54% van de gevallen accuraat dus met gokken heb je vrijwel evenveel kans :'). Oh en volgens de skull theorie was het een meisje.
Huid gewoon goed en rustig net zoals altijd, geen misselijkheid gehad, wel gevoelige tetten. Tot zover mijn analyse en resultaat. :P
Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:10:06 #200
409579 LuDann
All the way
pi_149628859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:08 schreef Melliemuis het volgende:

[..]

Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?
Ramzi Theory
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')