abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149611621
Ik heb al verlof sinds september 2013, want ik mocht niet bij mij baas blijven. Wat betreft bekken, ik vind het zelf ook opmerkelijk dat ik er nu weinig last van heb. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dus heel voorzichtig aan het werk ben gegaan. Steeds de knieen uit elkaar gehouden, voeten bij elkaar. Bij het kleinste pijnscheutje het anders proberen aan te pakken. En tussen het stofzuigen en poetsen door nog een hele tijd gewoon rust gehouden.
Mijn moeder poetst hier niet, die kan zelf al vrij weinig helaas en ze woont ook nog eens erg ver. Schoonmoeder vraagt tot in treurnis of ze niet iets voor me kan doen, maar ik vind het belangrijk dat ik zelf ook dingen blijf doen. Anders word ik een couchpotato. Bovendien doet zij het nooit zo goed als ik dat doe natuurlijk :P haar poetsdrang mag ze dus in haar eigen huis loslaten. En als ik straks bevallen ben zal ze ook nog wel vaak langs komen en dingen voor me doen. Vooral als het toch een keizersnede word. (Vanwege stuit) en dan ben ik bang dat ik snel gek word van haar aanwezigheid, dus nog even uitstellen is niet erg.

Ben wel moe aan het worden trouwens, en dat is mooi, want ik slaap al 2 nachten slecht. Misschien ben ik nu eens moe genoeg om in slaap te vallen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 20:48:42 #152
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_149612637
Phaidra gefeliciteerd!!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_149612752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:02 schreef Fuente het volgende:
McLaura, voor 3 kamelen? :P
Goed!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149612928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:28 schreef Risu het volgende:
Ik heb al verlof sinds september 2013, want ik mocht niet bij mij baas blijven. Wat betreft bekken, ik vind het zelf ook opmerkelijk dat ik er nu weinig last van heb. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dus heel voorzichtig aan het werk ben gegaan. Steeds de knieen uit elkaar gehouden, voeten bij elkaar. Bij het kleinste pijnscheutje het anders proberen aan te pakken. En tussen het stofzuigen en poetsen door nog een hele tijd gewoon rust gehouden.
Mijn moeder poetst hier niet, die kan zelf al vrij weinig helaas en ze woont ook nog eens erg ver. Schoonmoeder vraagt tot in treurnis of ze niet iets voor me kan doen, maar ik vind het belangrijk dat ik zelf ook dingen blijf doen. Anders word ik een couchpotato. Bovendien doet zij het nooit zo goed als ik dat doe natuurlijk :P haar poetsdrang mag ze dus in haar eigen huis loslaten. En als ik straks bevallen ben zal ze ook nog wel vaak langs komen en dingen voor me doen. Vooral als het toch een keizersnede word. (Vanwege stuit) en dan ben ik bang dat ik snel gek word van haar aanwezigheid, dus nog even uitstellen is niet erg.

Ben wel moe aan het worden trouwens, en dat is mooi, want ik slaap al 2 nachten slecht. Misschien ben ik nu eens moe genoeg om in slaap te vallen.
Oe dat is minder! Ik vind niet werken heerlijk in de zomer trouwens, maar nu komen de muren wel op me af.

Schoonmoeder wil hier ook heel graag en poetst wel perfect, maar dat gaat dan helaas niet zonder doorlopend commentaar erbij en daar kan ik toch wat minder goed tegen op het moment (heeeel kort lontje :)), dus dan ga ik maar bij gaat op visite ipv andersom :).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 februari 2015 @ 21:16:50 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149614097
ik denk dat gisteren toch meer impact op me heeft gehad dan ik wilde toegeven vandaag. Ben doodmoe en zit haast te slapen achter m'n computer. Zo peuter even overhevelen naar mijn bed en bij de kleuters kijken (jan heeft schoolvriendinnetje te logeren, morgen gaat hij bij haar slapen) en dan ga ik onherroepelijk plat ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149617408
Ik lees goede echo's, een mooie verrassing bij Pessie, een derde meisje voor Fuente en, en, en.... Zeef!

Hier vanavond intake en wederom een echo. Alles goed! Het bewoog al O+. En het heeft inmiddels ook armen O+. En er waren ook voetjes in omtwikkeling O+. Had ik al O+ gezegd?
Het lijkt echt drie keer scheepsrecht te worden O+!
pi_149617868
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef pessie het volgende:

[..]

:W

Ik heb al een tijd niet gepost binnen Fok! Was afgelopen zomer veel bezig met kinderen en het starten van ons bedrijf. Toen bleek ik opeens zwanger en nu ben ik dus al 28+6. Het derde trimester is dus al aangebroken.
Ik las dat Phaidra een 2de ventje heeft! En een grote broer is zo leuk! Als ik N zie met zn zusje, echt zo mooi om kinderen samen te zien opgroeien.
Dit is dus al mijn derde zwangerschap, en wordt ook het derde kindje in ons gezin. We hebben een zoon van 4.5 en een dochter die eind februari 2 wordt.
Vanmorgen hebben we een groei echo gehad (onze zoon was dysmatuur bij de geboorte, dus willen ze een beetje in de gaten houden hoe deze groeit) en alles leek prima!
Ik ben 1, 2 of 3 mei uitgerekend, al gaat de VK van 1 mei uit. :P
Wat leuk! Gefeliciteerd!
pi_149618323
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 19:37 schreef Mariposas het volgende:

Dit vond ik er over, maar mignonne zal het vast beter nog kunnen uitleggen!
Fijn dat ie goed is ingedaald in elk geval!
Dus m'n baarmoeder vult 3/4 van de buik zeg maar. Nou het zal wel goed zijn:).
pi_149618356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:28 schreef Malteser het volgende:
Ik lees goede echo's, een mooie verrassing bij Pessie, een derde meisje voor Fuente en, en, en.... Zeef!

Hier vanavond intake en wederom een echo. Alles goed! Het bewoog al O+. En het heeft inmiddels ook armen O+. En er waren ook voetjes in omtwikkeling O+. Had ik al O+ gezegd?
Het lijkt echt drie keer scheepsrecht te worden O+!
Fijn! Kind met onderdelen! :)
pi_149625097
Welkom pessie!
Goede nekplooi meeting voor mm *O*
Een meisje voor Fuente *O*
En heel erg *O* *O* *O* voor de goede echo van malteser (niet dat de rest minder *O* maar drie keer is hopelijk scheepsrecht)

Wij hebben gisteren het nieuws al aan mijn ouders verteld. Vandaag ga ik namelijk naar 50 shades. Was ik even vergeten. Ik had voor allebei een vertel s boek gekocht. Oh zegt mijn vader, wat leuk, vertel s opa,heeft dat een speciale reden? Dus wij lachen, ja zegt mijn vriend, we hebben een olifant gekocht, nou goed? Toen viel t kwartje en mijn moeder is mij om mijn nek gevlogen en mijn vader had de tranen in zijn ogen staan.
Verder had mijn moeder heel toevallig vorige maand een trapzak gezien in de vorm van een ptt postzak en die meegenomen, dus die gaf ze ook gelijk. Ik mocht pas na september bevallen want dan gingen ze naar Afrika :')

Vanochtend werd ik om vijf uur wakker om te plassen, Ruim twee uur vroeger als normaal. Blijft dat? :')
  vrijdag 13 februari 2015 @ 06:34:17 #161
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149625141
Wat fijn dat de echo weer goed was, Malteser!

Leuk om te vertellen he, Cassandra. O+
Het vroeg wakker worden duurde bij mij tot ongeveer 12 weken. Ik ben 's avonds een stuk minder gaan drinken, in elk geval 2 uur voordat ik ging slapen niets meer. Omdat ik ook steeds wakker werd om te pissen, terwijl ik dat echt nooit had. Gelukkig was ik in het 1e trimester niet moe, dat is nu net eigenlijk pas begonnen. Mijn lichaam luistert echt totaal niet naar de boekjes. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_149625536
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 06:14 schreef Cassandra87 het volgende:

Vanochtend werd ik om vijf uur wakker om te plassen, Ruim twee uur vroeger als normaal. Blijft dat? :')
Ik hoop voor jou van niet maar wil je een eerlijk antwoord? Ik denk het wel. Niet-zwanger moest ik altijd al plassen 's nachts. In zwangere conditie minstens een keer of 3 :7.

Wat leuk om het te vertellen hč, daar zijn wij nu ook aan begonnen :).
pi_149625691
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wat versta je dan onder 'terugzetten'? Ik lees dat als, bijvoorbeeld, van 1 februari uitgerekend naar 7 februari uitgerekend (van 8w0 terug naar 7w0). Dan is de bevruchting dus later (en je verlof ook).
Nee mijn uitgerekende datum kwam volgens mijn zeer regelmatige cyclus van 28 dagen uit op 29 juli. Maar volgens de meting bij de 12 weken echo kwam de uitgerekende datum op 25 juli uit. Dus is mijn uitgerekende datum terug gezet met 4 dagen. Dus mijn verlof begint 4 dagen eerder.
Maar qua termijn dat ik zwanger was werd ik inderdaad vooruit gezet.
Oost west, mij best.
pi_149625715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef FlyingFish het volgende:
...
En ik bedacht me net dat ik de hele zomer vrij ben *O*
Ik ook!!! *O*
Mijn verlof begint eind juni en half november ga ik terug beginnen. Heerlijke timing van onze minion! (Dat hebben we maar als werktitel in het leven geroepen)
Oost west, mij best.
pi_149625791
Phaidra *G* *G* Gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e zoon!
pi_149625838
Wat betreft plassen: Daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel last van tot nu toe. Ik dronk sowieso 's avonds altijd al heel weinig en dat helpt echt.
Zorg dat je overdag genoeg drinkt en 's avonds alles er uit plast en dan is het goed te doen. :)
Oost west, mij best.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 08:54:47 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_149626115
Pfff die onzekerheid is echt killing he :') ik kon vannacht slecht slapen, mijn hoofd draait overuren. Stom zeg. En mn buik krampt steeds :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_149626170
Malteser, leuk he als je beweging ziet op de echo. Wij mogen woensdag 😊

Cassandra, vertellen is leuk. Ik heb het nog steeds niet verteld aan collega's. Wel aan cliënten.. (zie collega's ook maar eens per maand en wacht nog steeds op m'n contract)

Plassen: Nu al 3 a 4 keer per nacht en mijn man wordt er wakker van.. En dan liggen we samen gezellig wakker in bed..

:?
pi_149626188
Ow en heb gister officieel 1 broek uit de kast gehaald. Ik kan m echt niet meer aan, maar de positiebroeken zitten nog erg los.
pi_149626563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:19 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Ik ook!!! *O*
Mijn verlof begint eind juni en half november ga ik terug beginnen. Heerlijke timing van onze minion! (Dat hebben we maar als werktitel in het leven geroepen)
wij gebruiken ook Minion als werknaam :D :D
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:23:37 #171
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149626601
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef gestreeptestoel het volgende:
Malteser, leuk he als je beweging ziet op de echo. Wij mogen woensdag 😊

Cassandra, vertellen is leuk. Ik heb het nog steeds niet verteld aan collega's. Wel aan cliënten.. (zie collega's ook maar eens per maand en wacht nog steeds op m'n contract)

Plassen: Nu al 3 a 4 keer per nacht en mijn man wordt er wakker van.. En dan liggen we samen gezellig wakker in bed..

:?
Als je baarmoeder uit je bekken omhoog komt is er weer meer ruimte voor je blaas. Het wordt dus wel minder is mijn ervaring, dat wakker worden om te plassen. Waar je baarmoeder eerst een walnoot formaat had is hij nu meer mineola ( *) )

Gefeliciteerd met goede echo's!

En Cassandra, vertellen is zeker bij je eerste heel leuk!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:26:15 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_149626653
Een walnootbaarmoeder lijkt me wel overdreven klein!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:27:26 #173
259886 pessie
pi_149626668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:26 schreef pinquit het volgende:
Een walnootbaarmoeder lijkt me wel overdreven klein!
Als er niets in zit? Ik dacht dat het dan toch vrij klein was. Misschien dan niet helemaal walnoot, maar in ieder geval een stuk kleiner dan nu ;)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:28:08 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149626683
Oh WOW ik heb net het updatetopic gelezen en ik liep nogal achter!!

Phaidra, gefeliciteerd met A!! *O* Klinkt goed allemaal, hopelijk ook een fijne periode in t vooruitzicht met al je eerdere ervaring!

En Mineola & de andere verse zwangeren! Tof!! *O*
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:28:39 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149626696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Als er niets in zit? Ik dacht dat het dan toch vrij klein was. Misschien dan niet helemaal walnoot, maar in ieder geval een stuk kleiner dan nu ;)
Ongeveer vuistgrootte dacht ik.
pi_149626698
Bij zoon heb ik de hele zwangerschap zoveel geplast. Verschrikkelijk iritant.
pi_149626797
Teeheehee, mineolabaarmoeders :+

Ik verbaas me zo over het verschil tussen zwangerschap 1 en 2.

Die buik gaat écht sneller! Bij de eerste kon ik tot week 24 of zo nog mn eigen broeken aan (ok, niet ál mn broeken), zag je niks tot 18 weken of zo, maar nu had ik met week 5-6 al echt een buikje en heb ik zelfs die weken al wat positiebroeken aan gehad. Moest ook echt uitkijken wat ik aantrok, anders was het meteen duidelijk op mn werk. Inmiddels is het wat bijgetrokken en liggen de positiekleren weer in de kast.

En bij de oudste ging ik testen omdat ik niet meer op mn buik kon liggen van de zere tetten. Nog niks van gemerkt deze keer :o

Nu heb ik het alleen maar koud, de vorige keer juist warm. Heel anders allemaal! Misschien is het et een meisje deze keer, we gaan het zien :Y)
pi_149626877
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:21 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

wij gebruiken ook Minion als werknaam :D :D
Dat is toevallig!
En wij maar denken dat we origineel waren... :s) Haha.
Oost west, mij best.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:41:12 #179
259886 pessie
pi_149626913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:34 schreef Mineola het volgende:
Teeheehee, mineolabaarmoeders :+

Ik verbaas me zo over het verschil tussen zwangerschap 1 en 2.

Die buik gaat écht sneller! Bij de eerste kon ik tot week 24 of zo nog mn eigen broeken aan (ok, niet ál mn broeken), zag je niks tot 18 weken of zo, maar nu had ik met week 5-6 al echt een buikje en heb ik zelfs die weken al wat positiebroeken aan gehad. Moest ook echt uitkijken wat ik aantrok, anders was het meteen duidelijk op mn werk. Inmiddels is het wat bijgetrokken en liggen de positiekleren weer in de kast.

En bij de oudste ging ik testen omdat ik niet meer op mn buik kon liggen van de zere tetten. Nog niks van gemerkt deze keer :o

Nu heb ik het alleen maar koud, de vorige keer juist warm. Heel anders allemaal! Misschien is het et een meisje deze keer, we gaan het zien :Y)
:D Ik vind het iedere keer toch weer anders. Ik heb bijvoorbeeld nooit zo lang mijn eigen broeken aan gehad als deze keer (9 weken zwangerschap), ik heb altijd veel last van opgeblazen darmen. Bij nummer 2 droeg ik in week 6 al geen eigen broek meer, daar werd ik echt misselijk van. Maar dat mijn buik al eerder uitgerekt is geweest valt wel echt te merken. Bij nummer 1 had ik veel meer last van jeuk omdat mijn vel uitgetrokken werd en dat is nu vele malen minder.
pi_149627068
@ mineola
Tot werk 24 bij de eerste? Knap!

Hier bij zoon met 10 weken de lossere broeken en pisitiebroeken met lage band.

Ben nu 9 weken ongeveer en weer kan ik niet alle broeken meer aan.
pi_149627512
Nou ja, knap... Mijn buik ging gewoon pas laat groeien en ik heb een nogal zwangerproof kledingcollectie blijkbaar. Ik heb dus heel veel eigen kleding gedragen tijdens mn zwangerschap, jurkjes en stretchrokjes rekken mee en ik vond dat ik ook lang mn gewone shirts aan kon houden (dat was achteraf bezien een minder goed idee, te korte shirts zien er echt niet uit, haha).

Maar achteraf gezien had ik mn eigen broeken best wat eerder weg kunnen mikken hoor. Ik vond die buikflappen van positiebroeken gewoon niet lekker zitten tot ik echt een fatsoenlijke buik had, en ik was te cheap 'om voor die korte periode' meer broeken te kopen, bv met een lage rand.
Ik had ook maar twee lange positiebroeken en één korte. Ik ga vooruit, nu heb ik er al vier en een rokje *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 13-02-2015 10:23:44 ]
pi_149627553
Gek he mineola, hoe dat kan verschillen! Dat is bij mij nu ook zo. Ook koud i.p.v warm, ben soms misselijk , dat ben ik bij Luc nooit geweest. En mijn huid ziet er niet uit, terwijl de vorige keer mijn huid er juist beter uit ging zien.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:16:40 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149627609
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:13 schreef Skoap het volgende:
Gek he mineola, hoe dat kan verschillen! Dat is bij mij nu ook zo. Ook koud i.p.v warm, ben soms misselijk , dat ben ik bij Luc nooit geweest. En mijn huid ziet er niet uit, terwijl de vorige keer mijn huid er juist beter uit ging zien.
Een meisje :Y :+

Ik had bij beide meiden een enorm slechte huid, echt vreselijk ;(

Pessie, gefeliciteerd!
pi_149627719
Hoera voor al het goede nieuws! :)

@ 9maandenboekje: Niet gehad en mis het ook niet. Zou niet weten wat ik er in moet zetten... kan alleen opmerken dat de buik steeds groter wordt :P

@slaap: Gister na 12 uur pas naar bed. Voordeel: ik wordt niet om 4 uur wakker, nadeel: als om half 7 de wekker gaat heb ik nog niet genoeg geslapen. Het is ook nooit goed :D
Vanavond wordt sowieso weer een latertje, ga naar een optreden van m'n man (hij is gitarist). Gelukkig dicht bij huis en ik neem de auto mee dus kan naar huis wanneer ik wil. En morgen geen wekker!

Nog 2 weken werken en dan helemaal geen wekker meer, tot natuurlijk de bébé er is ;)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:37:59 #185
409579 LuDann
All the way
pi_149628055
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:16 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Een meisje :Y :+

Ik had bij beide meiden een enorm slechte huid, echt vreselijk ;(

Pessie, gefeliciteerd!
Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje! ;(

Hier ook een slechte huid dus. Sowieso erg het gevoel dat het een meisje is, moet me zelfs inhouden geen meisjeskleren te kopen. Maarja... we komen er pas achter bij de geboorte!

Dat ik een liever een jongetje krijg ligt trouwens aan het feit dat mijn genetische aandoening op jongens minder invloed heeft dan op meisjes, vandaar. Zonder dat zou het ons echt niets uitmaken.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:39:55 #186
409579 LuDann
All the way
pi_149628112
Oh mén, herkent hier iemand nachtmerries? Ik had ze in het begin van mijn zwangerschap af en toe, maar nu is het standaard elke nacht. Het zijn echt vreselijke dromen waar ik vaak huilend van wakker wordt. Echt super vervelend, want zo'n rotgevoel blijft meestal tot zeker in de middag hangen.

Oh ja, ik heb nog geen wisselweken gevierd, maar deze voelt als een speciale om de een of andere reden. 15 weken vandaag. *O*
pi_149628148
@ mineola
Dat is ook waar. Het ligt er ook maar aan wat voor kleren je normaal draagt.
Veel bovenkleding Kon ik ook nog lang aan en zelfs tot t eind, maar broeken niet.

Bij zoon was ik zo blij dat ik eindelijk eens vd pukkels af was.
Nu heb ik de 1 na de ander en wat vettige huid. Wie weet is teen meisje.

(ik zeg ook de hele tijd dat t een meisje is, maar mijn ouders denken nog een jongen)
pi_149628161
Plassen 's nachts? Hoe kom je daar nou bij. :{w
Nee 3 keer per nacht is hier geen uitzondering. Maar ik ga nu ook gewoon altijd als ik wakker word, want anders krijg ik buikpijn. Overdag ook. De baby woelt echt met de billen in mijn blaas nu, dus ja.
Hier lijkt het verder alsof mij geen rustige nachten meer zijn gegund. Ook al ga ik moe naar bed, er spookt van alles door mijn hoofd nu en slapen gaat steeds slechter. Begint nou echt op laatste loodjes te lijken. Vind het vaak wakker worden nog niet eens zo erg, maar de dromen zijn gewoon bizar en ik word er naar wakker van. (Midden in de nacht behoefte om mijn vader te zien omdat ie net wat engs deed in de droom) Ook het draaien in bed doet me te zeer, in buik en bekken. Dan heb ik 100 keer liever wakker door hongerbaby naast me. Maw, het lijkt erop alsof ik mentaal klaar voor de bevalling aan het raken ben. Mocht wel een keer.
Ben het gegrinnik als ik de auto in of uit stap ook zat. Ja, ja het gaat lastig, nou weten we het wel.
Tijd voor een relaxdag. ^O^

2e zwangerschap, moet er nu nog niet aan denken, maar als alles omgedraaid is, dan zie ik er straks uit als een verlepte bloem, maar voel ik me juist supergoed en huppel ik overal doorheen. Zal mij benieuwen. :P
pi_149628212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje! ;(

Hier ook een slechte huid dus. Sowieso erg het gevoel dat het een meisje is, moet me zelfs inhouden geen meisjeskleren te kopen. Maarja... we komen er pas achter bij de geboorte!

Dat ik een liever een jongetje krijg ligt trouwens aan het feit dat mijn genetische aandoening op jongens minder invloed heeft dan op meisjes, vandaar. Zonder dat zou het ons echt niets uitmaken.
Mijn huid is supergaaf sinds de zwangerschap en ik krijg een meisje. Dus het zegt niet zoveel hoor. ;)
De nachtmerries heb ik dus nu ook ja. Naar zijn die inderdaad. En zo overbodig ook.
pi_149628227
Mijn huid is net als altijd en ik krijg weer een jochie :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149628229
Ik heb over twee weken al een echo :o ff snel tussendoor. Ik weet dat ik mijn eisprong de 31e of 1e heb gehad , dus ik ben nu vier weken maar ondanks dat ze mijn cyclus met echos hebben gevolgd gaan zij ervan uit dat ik vijf weken ben , gebaseerd op de laatste menstruatie . Ook prima , scheelt een week spanning haha
pi_149628279
Nice, over 2 weken al. Ik weet nog dat ik me expres een week later pas bij de vk heb gemeld want dan hoefde ik niet meer zo lang op een echo te wachten. :')
Was gewoon kop in het zand techniek hoor.
pi_149628335
Hier geen nachtmerries, soms wel heeeeele vage dromen. (Maar die had ik ook wel voordat ik zwanger was... levendige fantasie? :D )
Mijn huid is ook niet echt slechter of beter geworden, nog steeds gewoon... Mijn haar daarentegen is wel voller en minder snel vet...

Heb laatst een website opgezocht met van die fabeltjes waarop staat bij welke 'symptomen' je een jongetje krijgt en wanneer een meisje.
Stonden er 10, waarvan 5 bij mij op een meisje wezen en 5 een jongetje. Kan ik nog niks mee :P
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149628457
Mennnn mijn gekke dromen komen ook terug. Vannacht gedroomd dat ik was bevallen, kind moest ff meegenomen worden voor checks en die zou ik later terug krijgen. Hiervoor moest ik naar een 'baby afhaalloket'. Maar toen gaven ze me een meisje. Er zat wel een post it note op met mijn naam en dat kind gezond was, maar ik zei 'is niet van mij'. Toen zeiden ze dat baby nog niet klaar was en ging ik maar een marathon lopen om de tijd te doden _O-
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:54:17 #195
409579 LuDann
All the way
pi_149628467
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:49 schreef _happy_ het volgende:
Hier geen nachtmerries, soms wel heeeeele vage dromen. (Maar die had ik ook wel voordat ik zwanger was... levendige fantasie? :D )
Mijn huid is ook niet echt slechter of beter geworden, nog steeds gewoon... Mijn haar daarentegen is wel voller en minder snel vet...

Heb laatst een website opgezocht met van die fabeltjes waarop staat bij welke 'symptomen' je een jongetje krijgt en wanneer een meisje.
Stonden er 10, waarvan 5 bij mij op een meisje wezen en 5 een jongetje. Kan ik nog niks mee :P
Je hebt ook de chinese kalendermethode, Ramzi's theory en de Skulltheory... etc. etc. Ik vind het superleuk om te raden. :D

Mijn haar is juist superdroog en krijg heel snel klitten. Ben laatst maar naar de kapper geweest voor een klein stukje eraf.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:46 schreef Risu het volgende:
Nice, over 2 weken al. Ik weet nog dat ik me expres een week later pas bij de vk heb gemeld want dan hoefde ik niet meer zo lang op een echo te wachten. :')
Was gewoon kop in het zand techniek hoor.
Ik wist dus gewoon mijn laatste menstruatie enzo niet meer, dus ik kreeg vrijwel onmiddelijk een vroege echo. :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ mineola
Dat is ook waar. Het ligt er ook maar aan wat voor kleren je normaal draagt.
Veel bovenkleding Kon ik ook nog lang aan en zelfs tot t eind, maar broeken niet.

Bij zoon was ik zo blij dat ik eindelijk eens vd pukkels af was.
Nu heb ik de 1 na de ander en wat vettige huid. Wie weet is teen meisje.

(ik zeg ook de hele tijd dat t een meisje is, maar mijn ouders denken nog een jongen)
Gaan jullie er achter komen met 20 weken ofzo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Mijn huid is net als altijd en ik krijg weer een jochie :P
Ja, maar hoe is je huid normaal gesproken dan? :P
pi_149628695
Wij willen wel weten wat t geslacht is inderdaad, maar waarschijnlijk houden we dat wel voor onszelf :+ net als bij zoon (ik heb alleen m'n mond n keer voorbij gepraat destijds)
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:04:35 #197
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149628729
Bij mij klopt de Chinese kalender en het voorgevoel. Helaas was de NUB nooit zichtbaar. En de Ramzi theorie heb ik ook niet kunnen toepassen want ik zag de placenta niet, en ik heb er ook niet naar gevraagd (is ook in 54% van de gevallen accuraat dus met gokken heb je vrijwel evenveel kans :'). Oh en volgens de skull theorie was het een meisje.
Huid gewoon goed en rustig net zoals altijd, geen misselijkheid gehad, wel gevoelige tetten. Tot zover mijn analyse en resultaat. :P
pi_149628780
Melliemuis _O-

Ik droomde vd week wel dat ik borstvoeding gaf en dat ik dat prettig vond. (ik zit juist te twijfelen om dit keer geen bv te geven..)
pi_149628832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij klopt de Chinese kalender en het voorgevoel. Helaas was de NUB nooit zichtbaar. En de Ramzi theorie heb ik ook niet kunnen toepassen want ik zag de placenta niet, en ik heb er ook niet naar gevraagd (is ook in 54% van de gevallen accuraat dus met gokken heb je vrijwel evenveel kans :'). Oh en volgens de skull theorie was het een meisje.
Huid gewoon goed en rustig net zoals altijd, geen misselijkheid gehad, wel gevoelige tetten. Tot zover mijn analyse en resultaat. :P
Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:10:06 #200
409579 LuDann
All the way
pi_149628859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:08 schreef Melliemuis het volgende:

[..]

Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?
Ramzi Theory
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:13:32 #201
409579 LuDann
All the way
pi_149628949
Bij mij wijzen alle theorieen op een meisje trouwens. Mijn vriend denkt (of hoopt, ik weet het niet) nog altijd jongetje maar ik zou wel verbaasd zijn als dat zo zou zijn. Niet vanwege de bakerspraatjes, maar vanwege mijn voorgevoel. Maar goed, zoals ik al zei, liever een jongetje, dus ik zou voor deze ene keer ( :+ ) het absoluut niet vervelend vinden ernaast te zitten.

Wij hebben hier trouwens een potje waarin iedereen die op bezoek komt zijn eigen naam, het geslacht wat ze denken dat de baby zal hebben en de verwachte geboortedatum op een papiertje schrijft en erin doet. Dat potje gaat pas open na de geboort. Ik ben benieuwd wie er het dichtst bij zit!
pi_149629040
Skull: Meisje
Chinees: Meisje
Nub: Meisje
Huid: Meisje
Ramzi: ligt eraan of de echo gespiegeld was of niet
Hartslag: Jongen
Voorgevoel: Jongen

SEO:

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149629063
Het is net een schidpad op die echo, McLaura!
pi_149629096
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is net een schidpad op die echo, McLaura!
Maar wel één met een piemel op zijn kop ;)
pi_149629099
Mijn placenta ligt helemaal tegen mijn rugkant aan in het midden, dus dan zou die van mij hermafrodiet zijn :+
pi_149629122
Wat een mooie foto McLaura...
Hier wees elke theorie weer een andere kant op. De chinese had het wel goed geloof ik, ook bij Minke, maar voor de rest leek het allemaal een meisje te worden. Binnenkort nog maar es gaan kijken voor de zekerheid :P
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:20:04 #207
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149629126
McLaura ik ben benieuwd naar de echo waar de NUB op te zien is, zou m graag willen zien! De NUB klopt nl in (dacht ik) 95% van de gevallen.
pi_149629140
Chinese kalender en Skull klopte hier niet.
Puistjes heb ik in overvloed. En krijg een meisje. :P

En zwangerschap maakt me zoooo niet geschikt voor mijn baan. Ik zit wat dagdelen in de week aan de telefoon en ik heb echt heel wat communicatietrainingen gehad. Maar iedereen die vervelend is en belt wil ik afsnauwen en 'SHUT THE FUCK UP' tegen roepen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149629149
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:20 schreef Mariposas het volgende:
McLaura ik ben benieuwd naar de echo waar de NUB op te zien is, zou m graag willen zien! De NUB klopt nl in (dacht ik) 95% van de gevallen.
Mijn zusje (echoscopiste) geeft nooit meer dan 70% zekerheid. De nub zal ik even zoeken.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:21:21 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149629151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:19 schreef Melliemuis het volgende:
Mijn placenta ligt helemaal tegen mijn rugkant aan in het midden, dus dan zou die van mij hermafrodiet zijn :+
Nee kan alleen tussen de 6e en 9e week ofzo. Maar vaak verwarren mensen het vruchtje met de placenta. Het gaat niet om welke kan het vruchtje zit maar waar de placenta zit.
pi_149629174
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee kan alleen tussen de 6e en 9e week ofzo. Maar vaak verwarren mensen het vruchtje met de placenta. Het gaat niet om welke kan het vruchtje zit maar waar de placenta zit.
hoe kun je dat zien tussen 6 en 9 weken?
pi_149629192
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ah, nevermind, niet zo goed gelezen...
pi_149629207
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:20 schreef Mariposas het volgende:
Ligt sterk aan de termijn waarop de echo is gedaan. Bij 12 weken (bijv. termijnecho of nekplooimeting) klopt-ie in slechts 75% van de gevallen.
pi_149629220
quote:

[..]

Ah, dan zegt mijn 8 weken echo een meisje haha.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:25:07 #215
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149629228
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja goede vraag. Ik kan de placenta op mijn echo's niet zien, maar weet ook niet echt waar ik naar moet kijken. Ik geloof dat je een soort verdikking moet zien. :?
Heb me er nooit echt in verdiept omdat het een onzin theorie is. :P
pi_149629251
Mari:

pi_149629261
Heb even mijn echos erbij gepakt. Skull kan ik niet met zekerheid zeggen, foto is daar wat onduidelijk voor, maar lijkt te kloppen. Chineze kalender kan ik niks zinnigs over zeggen daar ik zwanger ben geraakt precies rond mijn verjaardag. Ramzi lijkt te kloppen en voorgevoel was ook juist. Desalnietemin zou ik bij een tweede niet blind erop af gaan. Ik heb ook weleens zo'n bakerspraatjeslijst afgelopen en die was ook 50/50.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:27:04 #218
409579 LuDann
All the way
pi_149629268
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:19 schreef McLaura het volgende:

[..]

Maar wel één met een piemel op zijn kop ;)
Schilpad met een piemel op zijn kop. Lig dubbel hier. _O-
quote:

[..]

Zijn heel veel mensen die hem niet snappen en verkeerd uitleggen idd. Maar als het op de juiste manier gedaan wordt door iemand die verstand heeft van echo's dan is het een vrij accurate voorspelling, schijnt.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:29:38 #219
409579 LuDann
All the way
pi_149629319
Ff lijstje van McLaura gepikt:

Skull: Meisje
Chinees: Meisje
Nub: Geen idee, nog niet naar gekeken.
Huid: Meisje
Ramzi: Meisje
Hartslag: Meisje
Voorgevoel: Meisje

:+
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:30:55 #220
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149629346
Is dat met 12 weken Laura? Die zou ik überhaupt niet kunnen gokken want ik heb het idee dat ie daar een klein beetje schuin ligt. Ik vind het in elk geval ook nietEen typische meisjes-NUB.
pi_149629350
vanaf wanneer zou de hartslag iets moeten zeggen? Bij onze echo was de hartslag echt vet hoog, 189 bpm...
pi_149629395
Ik heb ook een Ramzi-hermafrodiet in mijn buik...

8w2d
  vrijdag 13 februari 2015 @ 11:34:08 #223
409579 LuDann
All the way
pi_149629399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
vanaf wanneer zou de hartslag iets moeten zeggen? Bij onze echo was de hartslag echt vet hoog, 189 bpm...
Pas wat later in de zwangerschap eigenlijk, ik weet niet met hoeveel weken, maar dacht pas derde trimester.

Ik heb die van mij dus ook gebaseerd op nu met 15 weken, dus zou die ook niet accuraat zijn (155 bpm).

Maar die hele hartslag theorie is (zoals de meeste van dit soort theorieen) wetenschappelijk finaal onderuit gehaald geloof ik. :P De enige die wetenschappelijk bewezen voorspellend kan zijn is de Ramzi theorie, maar zoals ik al zei, die is alleen accuraat als je weet wat je doet, waar je naar kijkt, op welke manier de echo genomen is, etc. Vrijwel onmogelijk dus.
pi_149629406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:30 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het in elk geval ook nietEen typische meisjes-NUB.
Dat zal het dan ook niet geweest zijn, aangezien het een jongen is :D. Het was met 11w geloof ik.

De oudste en wij zijn er in elk geval heel blij mee O+
pi_149629435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 11:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar die hele hartslag theorie is (zoals de meeste van dit soort theorieen) wetenschappelijk finaal onderuit gehaald geloof ik. :P
Volgens mijn gyn hebben IVF-jongetjes ook vaak een hoge hartslag. Ik denk dat de 100% zekerheid pas bij de geboorte komt of in heel uitzonderlijke gevallen bij een chromosomenonderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')