Wat lief van je schoonmoeder zeg!quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef FlyingFish het volgende:
Zojuist even de stad in geweest om een voedingskussen te kopen zodat ik hopelijk iets beter kan slapen, komen we op de baby-afdeling van de Hema m'n schoonmoeder tegen die door de babyspullen staat te neuzen. Ze wilde een kleinigheidje als kadootje kopen, maar voelde zich betrapt en is na een kort gesprekje snel met lege handen weggegaan. Toen we haar later met een prenatal tasje zagen lopen hebben we dus maar bewust geen gedag meer gezegd![]()
En ik bedacht me net dat ik de hele zomer vrij ben
quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:37 schreef Krisvc het volgende:
Onzin of niet Cassandra, het is een heel mooi idee. Zo mooi dat ik er hier stiekem van zit te huilen. Hormonen.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:12 screef Vlindur het volgende:
Ja, dames. Komt u maar![]()
Even zwaaien!
bij mij was het de tandarts!quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn ingee!
Hier ook geen zweefboek. Mijn lief kent me aardig, toen ik hem kreeg zei ie er al bij: ja euh, het zijn veel feitjes enzo, maar ik geloof niet dat ik bij jou aan hoef te komen met een boek vol suf gekeutel. En da's ook helemaal waar!![]()
Ik heb nu "uw zwangerschap week na week" van Curtis en Schuler. Wat me alleen stoort is dat er door het hele boek staat dat je niet moet drinken en roken en kalm aan moet doen met cafeïne. We get it. Really.![]()
En de allereerste die we hebben verteld dat ik zwanger ben is..... de ober in een restaurant. (Verrassingsmenu). Maar goed ook, want het voorgerecht was een lading rauwe vis, en het hoofdgerecht rood/rosé vlees....
Welkomquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Ik heb al een tijd niet gepost binnen Fok! Was afgelopen zomer veel bezig met kinderen en het starten van ons bedrijf. Toen bleek ik opeens zwanger en nu ben ik dus al 28+6. Het derde trimester is dus al aangebroken.
Ik las dat Phaidra een 2de ventje heeft! En een grote broer is zo leuk! Als ik N zie met zn zusje, echt zo mooi om kinderen samen te zien opgroeien.
Dit is dus al mijn derde zwangerschap, en wordt ook het derde kindje in ons gezin. We hebben een zoon van 4.5 en een dochter die eind februari 2 wordt.
Vanmorgen hebben we een groei echo gehad (onze zoon was dysmatuur bij de geboorte, dus willen ze een beetje in de gaten houden hoe deze groeit) en alles leek prima!
Ik ben 1, 2 of 3 mei uitgerekend, al gaat de VK van 1 mei uit.
En dan dring ik straks ook nog voorquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:22 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Welkom![]()
Hier 28+3, ik was zooo dichtbij de top 10, klauter nu net zo hard weer naar terug![]()
Van harte! Dat was een snelle bevalling zeg!quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Mineola, gefeliciteerd.!
Cassandra, pinquit Aoraki en HaagsKwartiertje ook welkom!
Ik meld mij met baby UIT de buik!Gistermiddag om 16.54 uur is onze tweede zoon geboren en hij heet A.rthur! De bevalling was heel snel en behoorlijk heftig (in 4 uur van eerste wee tot baby op de buik), maar verder helemaal perfect. Thuis gebleven en dat was zó fijn
! Het is wel weer een ukkie, met zijn 2580 gram (maar dat is al 120 meer fan peuter bij dezelfde termijn). Hij heeft al een paar keer goed gedronken maar is ook misselijk. Straks komt grote broer thuis, ik kijk ernaar uit
!
PS: op fb nog even stil graag
Ja! Sinds vanochtend, 1 ding is zeker, er komt een meerderheid hier in huisquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:33 schreef Limone het volgende:
Ha Pessie! Wat leuk!![]()
Weten jullie wat het is?
Hoi! Jij ook hier! Zo leuk, we postten samen bij onze eersten en nu weerquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:47 schreef Fannetje het volgende:
Hoi pessie, welkom!
Volgens mij sta ik nu ook in de top 10, 31 weken vandaag!
Wij hadden vanmiddag liggings-en groei echo en dat zag er allemaal goed uit. Meneer ligt keurig met z'n hoofd naar beneden en de metingen kwamen gemiddeld uit op 31.1w, mooi gemiddeld dus. Hij zou nu zo'n 1700 gram moeten wegen, al heel wat vond ik![]()
Nu nog een week of 9 geduld hebben...
Jaaaa, zo leuk! Volgens mij ben jij de enige van de mede 2010-lichting hier! Alleen heb jij tussendoor nog een 2013-er gekregen, die ontbreekt hierquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Hoi! Jij ook hier! Zo leuk, we postten samen bij onze eersten en nu weer
dat heb ik een beetje met jou, op jouw UD is mijn jongste jarig en heb ik een afspraak in het ZH om de inleiding te besprekenquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Risu het volgende:
Trouwens, ik heb heel de tijd gedacht, dat pas als Phaidra haar kindje krijgt, hoef ik pas aan de bevalling te denken, want die is gewoon een hele week voor me. En dan doet ze zoiets.haalt gewoon de hele boel in.
En hoe reageerde de ober, was ie verrast, moest ie huilen?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef Sara82 het volgende:
En de allereerste die we hebben verteld dat ik zwanger ben is..... de ober in een restaurant. (Verrassingsmenu). Maar goed ook, want het voorgerecht was een lading rauwe vis, en het hoofdgerecht rood/rosé vlees....
Dit vond ik er over, maar mignonne zal het vast beter nog kunnen uitleggen!quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:59 schreef ingee het volgende:
Iemand enig idee wat 3/4 nx is trouwens? De rest van de stats kan ik nog wel vertalen, maar deze snap ik niet. Staat hij 34 /35 cm, dat is de buik dacht ik van bovenaan baarmoeder tot schaambot?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patauquote:Op donderdag 12 februari 2015 18:58 schreef mousemicky het volgende:
Pessie, welkom! Ga je ons hier ook vertellen of t een broertje of zusje wordt? Edit: nee dus, ik typ langzaam op de ipad. Had al op fb gezien dat je t nog voor je houdt
Verder: wij zijn blij! Vandaag nekplooimeting gehad, en uit de combitest bleek dat er geen verhoogde kans is op Down/ Edwards/ die derde waarvan ik de naam steeds vergeet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Pessie! Maakte jij altijd buik foto's met de iPad?
voor de goede uitslag van MM.
Verder ben ik alles vergeten en ben ik blij dat ik alleen nog morgen hoef te werken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 12-02-2015 23:36:29 ]
quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:55 schreef Cholula het volgende:
Wat leuk drie meiden! Gefeliciteerd Fannetje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Pessie! Maakte jij altijd buik foto's met de iPad?
voor de goede uitslag van MM.
Verder ben ik alles vergeten en ben ik blij dat ik alleen nog morgen hoef te werken.dat je dat weet! Maar dat deed ik inderdaad bij mijn dochter
Ben je iemand met een nieuwe foknaam?
Heej Skoap! en MM! En al die anderen die ik eerder elders getroffen heb!
Fuente, wat leuk! Gefeliciteerd!
MM, goed nieuws zeg!
Risu dat je dat red met je bekken. Ik ben sinds een week of 6 geveld met bekkenpijn. Gelukkig helpt de fysiotherapeut me erdoorheen, en voldoende rust afgewisseld met rustig bewegen. En heel veel dingen laten. Maar al met al lukt het met de nodige aanpassingen om gewoon voor de kinderen te zorgen. We maken er het beste van!
Was je verlof al begonnen? En mijn moeders plaatsvervangende hormonen zouden niet tot rust zijn gekomen als ze geen vieze randjes mocht poetsen, dus vooruit dan maarquote:Op donderdag 12 februari 2015 19:29 schreef Risu het volgende:
Zo, badkamer is gepoetst, de kast leeggeruimd en de bovenverdieping is weer gezogen. Ik zeg toetje verdiend!
Ben ook serieus op mijn knietjes gegaan om onder de wasbak en de randjes van de douchebak te poetsen. Want ja, mensen zeggen wel dat ze best een keer willen helpen, maar ik kan ze toch zeker niet vragen om de doucherandjes te poetsen. Ranzige zooi. Maar, happy hormones, de badkamer is weer sprankelend en morgen heb ik vast spierpijn, maar vooralsnog heb ik het goed gedaan want bekken is minimaal belast. En nou kan het babybadje in een schone badkamer.![]()
Goed!quote:
Oe dat is minder! Ik vind niet werken heerlijk in de zomer trouwens, maar nu komen de muren wel op me af.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:28 schreef Risu het volgende:
Ik heb al verlof sinds september 2013, want ik mocht niet bij mij baas blijven. Wat betreft bekken, ik vind het zelf ook opmerkelijk dat ik er nu weinig last van heb. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dus heel voorzichtig aan het werk ben gegaan. Steeds de knieen uit elkaar gehouden, voeten bij elkaar. Bij het kleinste pijnscheutje het anders proberen aan te pakken. En tussen het stofzuigen en poetsen door nog een hele tijd gewoon rust gehouden.
Mijn moeder poetst hier niet, die kan zelf al vrij weinig helaas en ze woont ook nog eens erg ver. Schoonmoeder vraagt tot in treurnis of ze niet iets voor me kan doen, maar ik vind het belangrijk dat ik zelf ook dingen blijf doen. Anders word ik een couchpotato. Bovendien doet zij het nooit zo goed als ik dat doe natuurlijkhaar poetsdrang mag ze dus in haar eigen huis loslaten. En als ik straks bevallen ben zal ze ook nog wel vaak langs komen en dingen voor me doen. Vooral als het toch een keizersnede word. (Vanwege stuit) en dan ben ik bang dat ik snel gek word van haar aanwezigheid, dus nog even uitstellen is niet erg.
Ben wel moe aan het worden trouwens, en dat is mooi, want ik slaap al 2 nachten slecht. Misschien ben ik nu eens moe genoeg om in slaap te vallen.
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:09 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Ik heb al een tijd niet gepost binnen Fok! Was afgelopen zomer veel bezig met kinderen en het starten van ons bedrijf. Toen bleek ik opeens zwanger en nu ben ik dus al 28+6. Het derde trimester is dus al aangebroken.
Ik las dat Phaidra een 2de ventje heeft! En een grote broer is zo leuk! Als ik N zie met zn zusje, echt zo mooi om kinderen samen te zien opgroeien.
Dit is dus al mijn derde zwangerschap, en wordt ook het derde kindje in ons gezin. We hebben een zoon van 4.5 en een dochter die eind februari 2 wordt.
Vanmorgen hebben we een groei echo gehad (onze zoon was dysmatuur bij de geboorte, dus willen ze een beetje in de gaten houden hoe deze groeit) en alles leek prima!
Ik ben 1, 2 of 3 mei uitgerekend, al gaat de VK van 1 mei uit.
Dus m'n baarmoeder vult 3/4 van de buik zeg maar. Nou het zal wel goed zijn:).quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Dit vond ik er over, maar mignonne zal het vast beter nog kunnen uitleggen!
Fijn dat ie goed is ingedaald in elk geval!
Fijn! Kind met onderdelen!quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:28 schreef Malteser het volgende:
Ik lees goede echo's, een mooie verrassing bij Pessie, een derde meisje voor Fuente en, en, en.... Zeef!
Hier vanavond intake en wederom een echo. Alles goed! Het bewoog al. En het heeft inmiddels ook armen
. En er waren ook voetjes in omtwikkeling
. Had ik al
gezegd?
Het lijkt echt drie keer scheepsrecht te worden!
Ik hoop voor jou van niet maar wil je een eerlijk antwoord? Ik denk het wel. Niet-zwanger moest ik altijd al plassen 's nachts. In zwangere conditie minstens een keer of 3quote:Op vrijdag 13 februari 2015 06:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanochtend werd ik om vijf uur wakker om te plassen, Ruim twee uur vroeger als normaal. Blijft dat?
Nee mijn uitgerekende datum kwam volgens mijn zeer regelmatige cyclus van 28 dagen uit op 29 juli. Maar volgens de meting bij de 12 weken echo kwam de uitgerekende datum op 25 juli uit. Dus is mijn uitgerekende datum terug gezet met 4 dagen. Dus mijn verlof begint 4 dagen eerder.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wat versta je dan onder 'terugzetten'? Ik lees dat als, bijvoorbeeld, van 1 februari uitgerekend naar 7 februari uitgerekend (van 8w0 terug naar 7w0). Dan is de bevruchting dus later (en je verlof ook).
Ik ook!!!quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:45 schreef FlyingFish het volgende:
...
En ik bedacht me net dat ik de hele zomer vrij ben
wij gebruiken ook Minion als werknaamquote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:19 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ik ook!!!![]()
Mijn verlof begint eind juni en half november ga ik terug beginnen. Heerlijke timing van onze minion! (Dat hebben we maar als werktitel in het leven geroepen)
Als je baarmoeder uit je bekken omhoog komt is er weer meer ruimte voor je blaas. Het wordt dus wel minder is mijn ervaring, dat wakker worden om te plassen. Waar je baarmoeder eerst een walnoot formaat had is hij nu meer mineola (quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:58 schreef gestreeptestoel het volgende:
Malteser, leuk he als je beweging ziet op de echo. Wij mogen woensdag 😊
Cassandra, vertellen is leuk. Ik heb het nog steeds niet verteld aan collega's. Wel aan cliënten.. (zie collega's ook maar eens per maand en wacht nog steeds op m'n contract)
Plassen: Nu al 3 a 4 keer per nacht en mijn man wordt er wakker van.. En dan liggen we samen gezellig wakker in bed..
Als er niets in zit? Ik dacht dat het dan toch vrij klein was. Misschien dan niet helemaal walnoot, maar in ieder geval een stuk kleiner dan nuquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:26 schreef pinquit het volgende:
Een walnootbaarmoeder lijkt me wel overdreven klein!
Ongeveer vuistgrootte dacht ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:27 schreef pessie het volgende:
[..]
Als er niets in zit? Ik dacht dat het dan toch vrij klein was. Misschien dan niet helemaal walnoot, maar in ieder geval een stuk kleiner dan nu
Dat is toevallig!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:21 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
wij gebruiken ook Minion als werknaam![]()
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:34 schreef Mineola het volgende:
Teeheehee, mineolabaarmoeders![]()
Ik verbaas me zo over het verschil tussen zwangerschap 1 en 2.
Die buik gaat écht sneller! Bij de eerste kon ik tot week 24 of zo nog mn eigen broeken aan (ok, niet ál mn broeken), zag je niks tot 18 weken of zo, maar nu had ik met week 5-6 al echt een buikje en heb ik zelfs die weken al wat positiebroeken aan gehad. Moest ook echt uitkijken wat ik aantrok, anders was het meteen duidelijk op mn werk. Inmiddels is het wat bijgetrokken en liggen de positiekleren weer in de kast.
En bij de oudste ging ik testen omdat ik niet meer op mn buik kon liggen van de zere tetten. Nog niks van gemerkt deze keer![]()
Nu heb ik het alleen maar koud, de vorige keer juist warm. Heel anders allemaal! Misschien is het et een meisje deze keer, we gaan het zien
Een meisjequote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:13 schreef Skoap het volgende:
Gek he mineola, hoe dat kan verschillen! Dat is bij mij nu ook zo. Ook koud i.p.v warm, ben soms misselijk , dat ben ik bij Luc nooit geweest. En mijn huid ziet er niet uit, terwijl de vorige keer mijn huid er juist beter uit ging zien.
Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Een meisje![]()
Ik had bij beide meiden een enorm slechte huid, echt vreselijk
Pessie, gefeliciteerd!
Mijn huid is supergaaf sinds de zwangerschap en ik krijg een meisje. Dus het zegt niet zoveel hoor.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:37 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, ik wil een jongetje!![]()
Hier ook een slechte huid dus. Sowieso erg het gevoel dat het een meisje is, moet me zelfs inhouden geen meisjeskleren te kopen. Maarja... we komen er pas achter bij de geboorte!
Dat ik een liever een jongetje krijg ligt trouwens aan het feit dat mijn genetische aandoening op jongens minder invloed heeft dan op meisjes, vandaar. Zonder dat zou het ons echt niets uitmaken.
Je hebt ook de chinese kalendermethode, Ramzi's theory en de Skulltheory... etc. etc. Ik vind het superleuk om te raden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:49 schreef _happy_ het volgende:
Hier geen nachtmerries, soms wel heeeeele vage dromen. (Maar die had ik ook wel voordat ik zwanger was... levendige fantasie?)
Mijn huid is ook niet echt slechter of beter geworden, nog steeds gewoon... Mijn haar daarentegen is wel voller en minder snel vet...
Heb laatst een website opgezocht met van die fabeltjes waarop staat bij welke 'symptomen' je een jongetje krijgt en wanneer een meisje.
Stonden er 10, waarvan 5 bij mij op een meisje wezen en 5 een jongetje. Kan ik nog niks mee
Ik wist dus gewoon mijn laatste menstruatie enzo niet meer, dus ik kreeg vrijwel onmiddelijk een vroege echo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:46 schreef Risu het volgende:
Nice, over 2 weken al. Ik weet nog dat ik me expres een week later pas bij de vk heb gemeld want dan hoefde ik niet meer zo lang op een echo te wachten.![]()
Was gewoon kop in het zand techniek hoor.
Gaan jullie er achter komen met 20 weken ofzo?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ mineola
Dat is ook waar. Het ligt er ook maar aan wat voor kleren je normaal draagt.
Veel bovenkleding Kon ik ook nog lang aan en zelfs tot t eind, maar broeken niet.
Bij zoon was ik zo blij dat ik eindelijk eens vd pukkels af was.
Nu heb ik de 1 na de ander en wat vettige huid. Wie weet is teen meisje.
(ik zeg ook de hele tijd dat t een meisje is, maar mijn ouders denken nog een jongen)
Ja, maar hoe is je huid normaal gesproken dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:44 schreef Vlindur het volgende:
Mijn huid is net als altijd en ik krijg weer een jochie
Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:04 schreef Mariposas het volgende:
Bij mij klopt de Chinese kalender en het voorgevoel. Helaas was de NUB nooit zichtbaar. En de Ramzi theorie heb ik ook niet kunnen toepassen want ik zag de placenta niet, en ik heb er ook niet naar gevraagd (is ook in 54% van de gevallen accuraat dus met gokken heb je vrijwel evenveel kans. Oh en volgens de skull theorie was het een meisje.
Huid gewoon goed en rustig net zoals altijd, geen misselijkheid gehad, wel gevoelige tetten. Tot zover mijn analyse en resultaat.
Ramzi Theoryquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:08 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Bij mij klopte de Chinese kalender, hartslag theorie en voorgevoel allemaal niet. De sukkel theorie wel. Maar wat is die Ramzi theorie dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |