quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Mineola, gefeliciteerd.!
Cassandra, pinquit Aoraki en HaagsKwartiertje ook welkom!
Ik meld mij met baby UIT de buik!Gistermiddag om 16.54 uur is onze tweede zoon geboren en hij heet A.rthur! De bevalling was heel snel en behoorlijk heftig (in 4 uur van eerste wee tot baby op de buik), maar verder helemaal perfect. Thuis gebleven en dat was zó fijn
! Het is wel weer een ukkie, met zijn 2580 gram (maar dat is al 120 meer fan peuter bij dezelfde termijn). Hij heeft al een paar keer goed gedronken maar is ook misselijk. Straks komt grote broer thuis, ik kijk ernaar uit
!
PS: op fb nog even stil graag
Gefeliciteerd, lieve Phaidra!quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Mineola, gefeliciteerd.!
Cassandra, pinquit Aoraki en HaagsKwartiertje ook welkom!
Ik meld mij met baby UIT de buik!Gistermiddag om 16.54 uur is onze tweede zoon geboren en hij heet A.rthur! De bevalling was heel snel en behoorlijk heftig (in 4 uur van eerste wee tot baby op de buik), maar verder helemaal perfect. Thuis gebleven en dat was zó fijn
! Het is wel weer een ukkie, met zijn 2580 gram (maar dat is al 120 meer fan peuter bij dezelfde termijn). Hij heeft al een paar keer goed gedronken maar is ook misselijk. Straks komt grote broer thuis, ik kijk ernaar uit
!
PS: op fb nog even stil graag
Cholula, ik zou wel graag in de OP willen. UD staat nu op 3 oktober!quote:
Daar zat ik ook laatst aan te denken, nog 3 weken dan zit ik om 10 weken en dan zit je al op een kwart.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder wil ik ook wel in de OP, op 10 september uitgerekend.
Dat betekent dat ik nu 10 weken ben, dat vind ik een hele mijlpaal. 25% al achter de rug, en double digits!
Ik ben alleen sinds vanmorgen vroeg heel erg duizelig, vrij irritant..
Hij vond de baby engquote:Op donderdag 12 februari 2015 08:20 schreef Gevalletje het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra!![]()
Dat is snel gegaan! Mooie naam! Veel plezier zo als je oudste zoon thuiskomt, ben benieuwd hoe hij reageert!
Het scheelde niet veel of ze hadden ook nog hetzelfde tijdstip gehaaldquote:Op donderdag 12 februari 2015 08:26 schreef Krisvc het volgende:
Gefeliciteerd Phaidra met je kleine A.!![]()
Wat bijzonder om zo met precies dezelfde termijn te bevallen.
had je niet ff kunnen stoppen met persen dan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij vond de baby eng. Maar na 5 minuten wilde hij toch wel even kijken en hebben de broers elkaar een cadeautje gegeven
.
[..]
Het scheelde niet veel of ze hadden ook nog hetzelfde tijdstip gehaald. 16.54 nu en 17.06 bij peuter!
En dit. Ik heb mijn vorige zwangerschap ook heel vaak geroepen dat ik alleen maar zwanger was en niet ziek, voelde me prima en deed alles wat ik wilde, soms iets langzamer. Maar dat ligt gewoon voor iedereen anders. Lekker leven en laten leven, opmerkingen zijn vaak goedbedoeldquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:21 schreef twist02 het volgende:
Zelf roepen "ik ben niet ziek hoor": check! Maar wat Mariposas zegt, het vershcilt ook gewoon zo sterk per persoon. Ik voel me ook prima, terwijl sommige mensen om me heen helemaal zenuwachtig worden als ik op een trapje sta te schilderen ofzo. Maar kan me voorstellen dat dat beter is dan wanneer je iets niet kunt en mensen begrijpen het niet
Dat was schier onmogelijk geweestquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
had je niet ff kunnen stoppen met persen dan?![]()
![]()
wat heerlijkgefeliciteerd nogmaals! hoe voel je je?
Dus eigenlijk moet je pas tellen vanaf de innesteling. En niet vanaf de ovulatie. Dan kan het inderdaad wel kloppen. Verder maakt het ook niet uit hoor.. Die onregelmatige cyclus maakt het er natuurlijk ook niet makkelijk op om de termijn te bepalen. We zien het over 3 weken wel wel wat voor termijn ze er dan van makenquote:Op donderdag 12 februari 2015 12:17 schreef kwakz0r het volgende:
lekker meneertje meteen met zn kakjaplasjespuugjepakjes
@joycie: ovulatie en seks zeggen niet zoveel over je echte termijn, die is afhankelijk van het moment van innestelen en daar kan bijna een week tussen zitten! En dan nog de minieme meetfoutjes die een groot verschil maken met deze termijn...
Adrenaline zorgt ervoor dat je beter tegen pijn (in het algemeen) kan. Dus dan ook tegen pijn van BI.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:11 schreef DJMO het volgende:
gefeliciteerd Phaidra!!!!
Vraagje: kan (de pijn van) bekkeninstabiliteit minder zijn als je stijf staat van de adrenaline? Gisterenavond wel wat last door het snelle rondje ziekenhuis, maar vandaag eigenlijk best een goede dag so far ...
Ik had er eerst ook moeite mee dat ze mijn termijn verzet hadden. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt dan weet je precies wanneer de eerste dag is geweest van je laatste menstruatie. En dat was voor mij het begin van de telling. Maar ik ben 4 dagen terug gezet. Als je dan terug gaat tellen dan klopt het begin van je zwangerschap voor je gevoel niet. Maar het gaat inderdaad om de innesteling en de groei van je kindje.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je pas tellen vanaf de innesteling. En niet vanaf de ovulatie. Dan kan het inderdaad wel kloppen. Verder maakt het ook niet uit hoor.. Die onregelmatige cyclus maakt het er natuurlijk ook niet makkelijk op om de termijn te bepalen. We zien het over 3 weken wel wel wat voor termijn ze er dan van maken
Ik had hetzelfde, wist ook alleen de datum waarop we seks hadden gehad met een sterk vermoeden van de datum van ovulatie, ook met een onregelmatige cyclus en geen idee van de laatste menstruatie. Achteraf gezien, als we afgaan op de datum die er bij de termijn echo uitkwam, is de innesteling 4 dagen daarna geweest. Er is in ieder geval gerekend dat ik op die dag ben bevrucht.quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je pas tellen vanaf de innesteling. En niet vanaf de ovulatie. Dan kan het inderdaad wel kloppen. Verder maakt het ook niet uit hoor.. Die onregelmatige cyclus maakt het er natuurlijk ook niet makkelijk op om de termijn te bepalen. We zien het over 3 weken wel wel wat voor termijn ze er dan van maken
Ik weet dat je dit vast niet verkeerd bedoelt, maar ik ben dus in principe wel iemand die zo ongeveer 7 maanden ''terminaal zwanger'' is. Dat komt in mijn geval dan vooral door een chronische aandoening, maar dat zal voor meer mensen gelden die dus terminaal zwanger zijn. Zwanger zijn is gewoon best een aanslag op mijn lichaam, ik merk dat ik nu bij bijna 15 weken echt al een stuk minder kan en het gewoon rustig aan moet doen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef Mineola het volgende:
Maar soms heb je ook mensen die acht maanden terminaal zwanger zijn. En daarvan denk ik wel, maak het jezelf niet zo moeilijk, zo wordt het inderdaad een heel lange en zware zwangerschap.
Wat versta je dan onder 'terugzetten'? Ik lees dat als, bijvoorbeeld, van 1 februari uitgerekend naar 7 februari uitgerekend (van 8w0 terug naar 7w0). Dan is de bevruchting dus later (en je verlof ook).quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:29 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ook even bijgelezen....
Allereerst gefeliciteerd voor Phaidra!!!![]()
Dat is snel gegaan!
En ook welkom aan de nieuwe zwangeren en een jompel voor goede echo's, kloppende hartjes en goede test-uitslagen.
[..]
Ik had er eerst ook moeite mee dat ze mijn termijn verzet hadden. Zeker als je een regelmatige cyclus hebt dan weet je precies wanneer de eerste dag is geweest van je laatste menstruatie. En dat was voor mij het begin van de telling. Maar ik ben 4 dagen terug gezet. Als je dan terug gaat tellen dan klopt het begin van je zwangerschap voor je gevoel niet. Maar het gaat inderdaad om de innesteling en de groei van je kindje.
Ik heb het gewoon zo bekeken: Dan begint ook mijn zwangerschapsverlof ook eerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |