Ik vind dat echt heel lief!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:54 schreef FlyingFish het volgende:
*knip*
Vriend zit ondertussen een Lego-kasteel te bouwen, want het is ook wel erg belangrijk om te weten of die compleet is voor als de baby er over een jaar of zes mee wil spelen
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:55 schreef Cholula het volgende:
Totaal niet bij gelezen maaaaar ik heb verlof!![]()
Toen ik net thuis kwam zei mijn man: 'Nou heb je heel lang weekend!'
Slow office day hier.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:59 schreef Selvaria het volgende:
Jullie posten zoveel dat ik dacht dat er een verse baby was, maar helaas.
![]()
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Of een schoonzus die zegt "Ja dat zei ik al vanaf het begin hoor, zie je wel!". Uhm oké. Wel fijn voor haar, zegt ze ook een keer iets zinnigs
Wie/wat moet je eigenlijk allemaal bellen na de bevalling?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:00 schreef Risu het volgende:
Oh verzekering. Ik zou voor man nog een lijstje maken met nummers die hij moet bellen na de bevalling. Morgen even doen. Verzekering is er 1 van.
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handigquote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wie/wat moet je eigenlijk allemaal bellen na de bevalling?
Maar dat is niet dezelfde dag als de bevalling toch? Gewoon in de loop van de week erna ofzo...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handig. Afhankelijk van de geboortemaand kan kinderbijslag nog wel later, maar dat is zo'n 'oh dat ben ik vergeten' dingetje
.
Ja daaromquote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:51 schreef AwayTL het volgende:
Jaa, t is niet zo dat je direct nadat je je ouders in hebt gelicht aan de telefoon moet hangen met je zorgverzekering.
Zorgverzekering moet binnen 3 maanden na de geboorte. Kinderbijslag gaat aan de hand van de aangifte bij de gemeente. Hoef je dus niet over te bellen. Je krijgt vanzelf een brief van de Sociale Verzekeringsbank. Je moet wel bellen met je verzekeringsadviseur over je uitvaartverzekering als kinderen automatisch meeverzekert zijn, dit moet ook binnen een bepaalde tijd. (of je stuurt hem/haar gewoon een geboorte kaartjequote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handig. Afhankelijk van de geboortemaand kan kinderbijslag nog wel later, maar dat is zo'n 'oh dat ben ik vergeten' dingetje
.
Kinderbijslag gaat toch automatisch?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
.
quote:Kinderbijslag voor volgende kinderen
Krijgt u al kinderbijslag en is uw 2e of volgende kind in Nederland geboren? Dan hoeft u niets te doen. De SVB past de kinderbijslag automatisch voor u aan. U krijgt een brief waarin het nieuwe bedrag staat
quote:Kinderbijslag aanvragen 1e kind
De gemeente geeft de aangifte van de geboorte van uw kind door aan de SVB. Ongeveer 2 tot 4 weken na de aangifte krijgt u van de SVB een brief. Daarna kunt u de kinderbijslag aanvragen op de website van de SVB. Daarvoor heeft u DigiD nodig. U kunt de SVB ook vragen een papieren aanvraagformulier op te sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |