abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:38:58 #251
409579 LuDann
All the way
pi_149632438
Oh ja, en er is ook nog een Amerikaanse baking soda test. :D
pi_149632569
Haha, kan me voorstellen dat al die bakerpraatjes heerlijk tijdverdrijf zijn als je toch moet wachten op het 'echte' werk ;) maar ik word altijd zo moe van mensen die dan achteraf roepen "zie je wel?!" :{w

Ja..echt..wauw..je had maar 50% kans en je had het goed..knap hoor.. :')

Hier heb ik eigenhandig besloten dat het om 14u tijd is voor weekend (alleen op kantoor :6 ) en dat wordt meteen een lang weekend ook! O+ Carnaval O+ En volgend jaar gewoon mét Mini 8-) O+

Hoe slecht is harde muziek voor zo'n kleintje in je buik? :@ Werkt vruchtwater net zo dempend als wanneer je zelf met je kop onder water zit of is dat te simpel gedacht?
pi_149632749
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:45 schreef twist02 het volgende:
Haha, kan me voorstellen dat al die bakerpraatjes heerlijk tijdverdrijf zijn als je toch moet wachten op het 'echte' werk ;) maar ik word altijd zo moe van mensen die dan achteraf roepen "zie je wel?!" :{w

Hier heb ik eigenhandig besloten dat het om 14u tijd is voor weekend (alleen op kantoor :6 ) en dat wordt meteen een lang weekend ook! O+ Carnaval O+ En volgend jaar gewoon mét Mini 8-) O+

Hoe slecht is harde muziek voor zo'n kleintje in je buik? :@ Werkt vruchtwater net zo dempend als wanneer je zelf met je kop onder water zit of is dat te simpel gedacht?
Dat is lekker dat je eerder weg kunt! Hier is het prachtig weer en zit tot 5 uur binnen }:|

Ik ga ook best vaak naar concerten e.d. (vanavond weer! :) ) en heb hier het één en ander over nagevraagd en gelezen.
Hoge tonen worden geabsobeerd zeggen ze, maar de bas dreunt door, zoals je dat zelf ook wel eens van binnen kunt voelen.
Maar zolang je niet met je buik voor een box gaat staan is er niks aan de hand... zegt men...
Tja, denk dat ook hier geldt: goed naar je lichaam luisteren en doen wat goed voelt ^O^
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149632968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:52 schreef _happy_ het volgende:

[..]

Dat is lekker dat je eerder weg kunt! Hier is het prachtig weer en zit tot 5 uur binnen }:|

Ik ga ook best vaak naar concerten e.d. (vanavond weer! :) ) en heb hier het één en ander over nagevraagd en gelezen.
Hoge tonen worden geabsobeerd zeggen ze, maar de bas dreunt door, zoals je dat zelf ook wel eens van binnen kunt voelen.
Maar zolang je niet met je buik voor een box gaat staan is er niks aan de hand... zegt men...
Tja, denk dat ook hier geldt: goed naar je lichaam luisteren en doen wat goed voelt ^O^
Oh, da's minder tot 5 uur ja... -O-

Ja, van die bas kan ik me voorstellen, maar dat zal wel meevallen denk ik. Zijn vooral carnavalsbandjes die de herrie maken ;) dus geen dreunende boxen enzo.

Sowieso wil ik inderdaad kijken of ik het volhou :Y maar een paar uurtje zal wel lukken denk
En dan kan Mini alvast wennen aan de herrie ;)
pi_149632992
Oh ja, concerten, die bas voelde ik in mn buik 'dreunen', vond het helemaal niet fijn. Kind leek het niet zoveel uit te maken, die protesteerde niet echt. Of die was knock out, kan ook :+

Ik snap die nub nooit, dus ik ga ook geen echo van nub-termijn laten zien, haha. Ik wil zelf als eerste het geslacht van mn kind weten :P en met 20 weken vind ik vroeg genoeg.

Vorige keer was ik superbenieuwd, het geslacht weten zorgde ervoor dat de zwangerschap concreet werd ipv onwerkelijk. Nu zie ik het wel, heb niet echt een voorgevoel en ook geen voorkeur.

twee jongetjes O+
jongetje en meisje O+
pi_149632993
Ik ben bij Minke ook nog regelmatig naar concerten en Lowlands geweest. Ik kon wel vaak voelen dat zij het hoorde doordat ze heel erg ging bewegen maar echt schadelijk is het niet geloof ik (zolang je niet naast de boxxen gaat staan).
Op Lowlands was ik toen bijna 6 maanden geloof ik en Minke ging helemaal los toen we even bij Grace Jones gingen kijken waar men een drumsolo inzetten O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 13-02-2015 15:04:01 ]
pi_149633061
Ik zie geen probleem in carnavalsherrie hoor. Vruchtwater, buikwand, baarmoeder en vetjes genoeg om te dempen.
Ik zat net ook al te denken dat kindje volgend jaar dus 'mee' kan doen met carnaval. Wij hebben er dus helemaal niks mee. Reed net langs de school en daar speelde de kinderen buiten in outfits, boh dat moeten wij dus ook gaan doen. Ik hoop toch dat het kind het wel heel leuk gaat vinden, want dat scheelt wel een hoop denk ik.

Zo en nu even plat. Poeh.
pi_149633191
Grace Kelly, ja? Grace Jones leek ook wel verrezen uit haar graf.. :+
pi_149633209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, da's minder tot 5 uur ja... -O-

Ja, van die bas kan ik me voorstellen, maar dat zal wel meevallen denk ik. Zijn vooral carnavalsbandjes die de herrie maken ;) dus geen dreunende boxen enzo.

Sowieso wil ik inderdaad kijken of ik het volhou :Y maar een paar uurtje zal wel lukken denk
En dan kan Mini alvast wennen aan de herrie ;)
Tja, alle muziek kent bas en het ligt er maar net aan hoe dit erin gemixt wordt. Voor mij zijn het vanavond scheurende gitaren :D
Zorgen dat ergens een kruk/stoel voor je beschikbaar is en vooral lekker feest vieren :s)

Wij zijn hier al druk met gewenning en muzikale opvoeding ;)
pi_149633217
quote:

Ik vond het op een gegeven moment toch wel heel gek worden: echt iedereen die bij ons een voorspelling deed, had het goed. Werkelijk iedereen, van vage kennissen, wildvreemden in winkels, familie, tot goede vrienden zei: ik denk dat het een meisje wordt. Alleen mijn schoonvader hield vol dat het een jongen ging worden. :') . Als ik wel eens vroeg: waarom denk je dat? kreeg ik antwoorden in de trant van: 'ik zie het aan je' en 'dat denk ik gewoon', 'het is je uitstraling'. Allemaal vage dingen waar je niets mee kunt, maar het was wel heel opvallend. Ik kreeg het idee dat het op mijn voorhoofd stond of zo. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149633304
Halve poging om bij te lezen, maar de concentratie is er niet naar.

*O* Phaidra gefeliciteerd! *O* met de geboorte van jullie zoontje O+

zover de bijlees actie :9
Schudden voor gebruik
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:24:42 #262
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149633526
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:12 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vond het op een gegeven moment toch wel heel gek worden: echt iedereen die bij ons een voorspelling deed, had het goed. Werkelijk iedereen, van vage kennissen, wildvreemden in winkels, familie, tot goede vrienden zei: ik denk dat het een meisje wordt. Alleen mijn schoonvader hield vol dat het een jongen ging worden. :') . Als ik wel eens vroeg: waarom denk je dat? kreeg ik antwoorden in de trant van: 'ik zie het aan je' en 'dat denk ik gewoon', 'het is je uitstraling'. Allemaal vage dingen waar je niets mee kunt, maar het was wel heel opvallend. Ik kreeg het idee dat het op mijn voorhoofd stond of zo. :D .
Ligt denk ik aan je (natuurlijke) voorkomen en/of persoonlijkheid. Iedereen zei bij mij ook al jongetje, vinden mij een jongensmama. Ik zelf alleen niet. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149633779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ligt denk ik aan je (natuurlijke) voorkomen en/of persoonlijkheid. Iedereen zei bij mij ook al jongetje, vinden mij een jongensmama. Ik zelf alleen niet. :')
Dat zou heel goed kunnen. Maar ik zie mezelf inderdaad ook niet als een uitgesproken meisjesmama.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:42:33 #264
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149634002
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:56 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Mineola, gefeliciteerd.! *O*

Cassandra, pinquit Aoraki en HaagsKwartiertje ook welkom!

Ik meld mij met baby UIT de buik! :D Gistermiddag om 16.54 uur is onze tweede zoon geboren en hij heet A.rthur! De bevalling was heel snel en behoorlijk heftig (in 4 uur van eerste wee tot baby op de buik), maar verder helemaal perfect. Thuis gebleven en dat was zó fijn O+! Het is wel weer een ukkie, met zijn 2580 gram (maar dat is al 120 meer fan peuter bij dezelfde termijn). Hij heeft al een paar keer goed gedronken maar is ook misselijk. Straks komt grote broer thuis, ik kijk ernaar uit O+!

PS: op fb nog even stil graag
Beetje laat, maar gefeliciteerd! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149634042
Leuk, al die discussies over jongetjes of meisjes. Is de Chinese kalendermethode nou moment van bevruchting, dus niet het moment van eisprong zelf? Hier zat het net op het randje, al zal de bevruchting sowieso in februari zijn geweest, en dan zou het een jongetje moeten zijn. Dat vermoeden heb ik in ieder geval, mijn moeder en mijn vriend denken dat het een meisje is.

Ik ben nou even het berichtje kwijt maar het idee van LuDann om een potje te maken met gokjes over de naam, geslacht etc. vind ik wel erg leuk!

Ik zei dat ik over 2 weken een afspraak had voor een echo, werd ik gebeld, dat dat nét te vroeg was en dat ze niet zo laat op de dag echo's maakten. Wanneer dan wel? Dinsdag 3 maart tussen 10 en 12. Erg lekker, want dan kan mijn man niet mee (Wat klinkt dat raar om te zeggen.. We hebben wel een partnerschap maar het ja-woord gegeven en afgesproken dat we over man en vrouw spreken. Maar dan nog.. Moet er even aan wennen hihi)
En er kon met geen mogelijkheid een andere dag en een later tijdstip gepland worden. Oftewel, ik ben gedwongen om alleen naar de eerste echo te gaan. Vind dat zo'n ontzettende k*tzooi. Of zijn dat nu al de hormonen.. Hij werkt niet naast de deur dus moet een groot gedeelte van de dag vrij nemen, en weet nog niet of dat gaat lukken. Maar dan nog vind ik het stom dat er geen rekening gehouden wordt met zulke situaties.

Wat is de sukkel theorie?

Leuke deal FF :D

Purebliss welkom terug en 24 weken *O*

Twist veel plezier met carnaval!
pi_149634448
Zometeen 24 weken controle bij de gyn *O* . Ben benieuwd *O*
pi_149634623
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:11 schreef Limone het volgende:
Grace Kelly, ja? Grace Jones leek ook wel verrezen uit haar graf.. :+
Zucht... blame the hormones... :|W
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:08:38 #268
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149634754
Ik zou dat ook niet leuk vinden, Cassandra. Klinkt misschien een beetje vervelend om te zeggen, maar ik zou 'm er ook wel bij willen hebben mocht de echo niet goed zijn. Zou toch nog proberen wat verder te verplaatsen of anders toch proberen of je man vrij kan krijgen voor de helft van de dag. Hier was het plannen niet echt een probleem aangezien ik pas 5 weken na het bellen een afspraak had.
pi_149634817
Hij werkt bij zijn ouders in het bedrijf, voor een eerste echo zullen ze niet zo moeilijk doen, maar de personele bezetting is minimaal op dit moment door ziekte etc.
We gaan het morgen vertellen en dan ook direct vrij vragen voor een dagdeel, hopelijk kan hij mee. Na de eerste echo word ik doorverwezen naar de vk, voor zover ik begrepen had, dus ben al op zoek naar een vk met flexibelere tijden.. Maar ik vind het in zn algemeen raar dat ze zo weinig flexibel zijn in het ziekenhuis
pi_149634925
Cassandra, mijn ervaring met het ziekenhuis is juist dat ze er wel echt rekening mee proberen te houden. Mijn vriend in internationaal chauffeur en wij kunnen alleen op de woensdag. Afgelopen keer is er zelf een afspraak bij gepland extra vroeg smorgens!
Maar ook ik merkte wel dat ze wel heel erg druk zijn en er maar moeilijk plekjes te vinden zijn. heb je de situatie uitgelegd?
Denk je dat je schoonouders moeilijk gaan doen?

Ik zou het niet prettig vinden als mijn vriend de eerste afspraken niet mee zou kunnen (tot 12 weken). Stel inderdaad dat het niet goed zit. Maar ook gewoon omdat dit ook een moment is voor jullie samen.

Ik hoop dat je vriend gewoon vrij kan krijgen, en of er anders iets anders te regelen is qua afspraak!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149635140
Ja ik heb uitgelegd dat hij moeilijk vrij krijgt, en op een afstand werkt. Voor nu is de afspraak gepland, mocht hij geen vrij kunnen krijgen, bellen we maandag nog even voor een andere optie.
Mijn schoonouders zullen niet erg moeilijk doen, zeker niet als ze zometeen de reden weten. Maar het is meer de personele crisis op dit moment. Het is een eigen bedrijf, een niet al te groot bedrijf, en door ziekte etc. werkt mijn vriend nu al noodgedwongen van 7.00 tot 20.00 soms.
Maar we gaan het meemaken. Juist omdat ik bang ben voor slecht nieuws wil ik hem er inderdaad graag bij hebben
pi_149635370
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee klopt, maar omdat je zei dat de NUB een meisje aangaf ;)
Maar 11 weken is helaas te vroeg voor de NUB, dus vandaar dat het niet te zien is. Nub is tussen de 12 en 14 weken.
Aha. De echoscopiste hier zei iets anders. Maar goed.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149635457
quote:

Of een schoonzus die zegt "Ja dat zei ik al vanaf het begin hoor, zie je wel!". Uhm oké. Wel fijn voor haar, zegt ze ook een keer iets zinnigs ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149635887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

Of een schoonzus die zegt "Ja dat zei ik al vanaf het begin hoor, zie je wel!". Uhm oké. Wel fijn voor haar, zegt ze ook een keer iets zinnigs ;)
_O-
Schudden voor gebruik
pi_149636220
Volgens mij verschilt die flexibiliteit ook enorm per ziekenhuis.

Ik zou wel eisen van je man (zijn ouders) dat hij vrij krijgt, dan werkt hij 's avonds of de dag erna wat langer door ter compensatie. Zeker de eerste echo is erg spannend en fijn om met je partner te delen. En het lijkt me wel fijn dat hij iets naar achteren is geschoven, des te meer kans heb je om al een kloppend hartje te zien wat toch net iets meer zekerheid geeft.

Ik heb zojuist de verzekering gebeld en (via hen) kraamzorg geregeld! En nu to-do lijstjes maken van alles wat verder nog moet gebeuren. Vriend zit ondertussen een Lego-kasteel te bouwen, want het is ook wel erg belangrijk om te weten of die compleet is voor als de baby er over een jaar of zes mee wil spelen :')
pi_149636271
Totaal niet bij gelezen maaaaar ik heb verlof! *O* *O* Toen ik net thuis kwam zei mijn man: 'Nou heb je heel lang weekend!' O+
pi_149636334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:54 schreef FlyingFish het volgende:
*knip*
Vriend zit ondertussen een Lego-kasteel te bouwen, want het is ook wel erg belangrijk om te weten of die compleet is voor als de baby er over een jaar of zes mee wil spelen :')
Ik vind dat echt heel lief! O+
pi_149636360
Mijn man is tot nu toe alleen bij de laatste echo niet meegeweest. (Vond ik niet erg, ik had er al 7 gehad en je zag haast niks meer op deze) als hij niet mee had gekunt eerder, dan had dat wel voor hormonale huilbuien gezorgd hoor. Maar zijn baas is heel flexibel hierin. Klein team en echt meedenkend. Vragen ook steeds hoe het met me is, met stuit en alles. Echt een topbaan. Wel jammer dat hij vaak ergens heen moet voor een persdingetje en dan is hij niet altijd even snel thuis. Dus dat moeten we nog even bekijken, welke hij nu nog wel of niet heen gaat. Vandaag bijvoorbeeld jaarbeurs, met de trein... Ik vind het maar engig, dus ik hou haar nog wel een dagje binnen. :P
pi_149636378
_O- Jullie posten zoveel dat ik dacht dat er een verse baby was, maar helaas. :D

Cholula, wat heerlijk! Geniet er van! *O* *O* *O*

Wat betreft die bakerpraatjes, ik zie wel wat er straks uit me komt. :D Voor mij is het gewoon 50/50, totaal geen gevoel oid, al zegt echt iedereen om ons heen dat het een meisje zal worden.

Cassandra, hopelijk kan je man gewoon mee! Als het goed is is het zo'n bijzonder moment en als het niet goed is zullen jullie elkaars steun hard nodig hebben. Hopelijk lukt het.
pi_149636406
Oh verzekering. Ik zou voor man nog een lijstje maken met nummers die hij moet bellen na de bevalling. Morgen even doen. Verzekering is er 1 van.
pi_149636512
Binnenkort hebben wij een pretecho op de planning staan om o.a. te kijken naar de NUB ^^,
Ik ben zo nieuwsgierig. Zelf heb ik het nergens op gebasseerd gevoel dan het een meisje is, maar mijn man is heilig overtuigd (lees stiekem verlangen ivm achternaam voortbestaan nonsens redenen) dat het een jongen gaat zijn. We vinden het rete spannend beide.

Er loopt ondertussen ook een wedstrijdje op fb "Wat gaat het worden: jongen/meisje" en "wanneer zal de geboortedag zijn?" diegene die het dichtste bij zit wint een kleine cadeautje. ^^,

Dan na de SEO (waar we mogelijk ook een soort van bevestiging krijgen of het echt een meisje!! gaat worden) wilde we leuk met een taart (waar we de vulling een kleurtje geven) aansnijden in bijzijn van de familie om ook hun op de hoogte te brengen, maar het is nogal veel man (directe gezinnen) om in ons huis te passen. Ook zeggen mijn hormonen ineens dat ik helemaal geen trek heb om ze allemaal tegelijkertijd binnen te hebben. Dat is toch al snel bijna 25 man, vrouw en kids. Daarnaast kan het wel eens zijn dat het precies gaat vallen met mijn zusjes kraamtijd. Die begin april is uitgerekend, maar waarschijnlijk eerder ingeleid gaat worden ivm zwangerschapssuikers en een big ass child O+ met heerlijke hamsterwangen en een schattig kuiltje in de wang! NOH! wat een schattige pretecho hebben die gedaan rond de 32 weken O+ Anyways... dan moeten we daar dus op het kraambed maar een taartje eten of zo. Dat zei ze zelf toen ik het er eens met haar over had. Ze mag dan weer suiker eten :P dus dan moet ik wel wat lekkers bakken :D

maar goed.. eigenlijk terwijl ik dit schrijf krijg ik er weer onwijs veel zin in :')
hoezo hormonen die schommelen :')
Schudden voor gebruik
pi_149636528
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:55 schreef Cholula het volgende:
Totaal niet bij gelezen maaaaar ik heb verlof! *O* *O* Toen ik net thuis kwam zei mijn man: 'Nou heb je heel lang weekend!' O+
O+

heel veel plezier in je verlof tijd O+
Schudden voor gebruik
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:04:24 #283
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149636535
Verlof voor Cholula! *O* *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:59 schreef Selvaria het volgende:
_O- Jullie posten zoveel dat ik dacht dat er een verse baby was, maar helaas. :D

Slow office day hier. :')
pi_149636556
Mijn man gaat overigens elke afspraak bij de vk mee, maar dat komt omdat hij vrij is op de dagen dat ik afspraken heb. Ik vind het prettig dat het kan, maar als hij een keer niet zou kunnen is er ook geen man overboord.
pi_149636606
Vriend gaat hier voor het eerst volgende week niet mee, maar dat vind ik niet zo erg. Het is een gewone controle, bij alle echo's en grotere dingen is hij wel meegeweest en dat vind ik ook heel fijn en belangrijk.
pi_149636691
Ik ga vrijwel altijd alleen naar de controles. Alleen gisteren bij de screening en straks bij de 20-weken echo gaat hij mee. Maar goed, hij heeft een jaarcontract in het onderwijs, werkt een uur rijden van huis. Om dan steeds vrij te vragen werkt vast niet goed bij verlenging van contract :')
Bij Merel ging ik ook bijna altijd alleen. Dat was wel lullig toen er ineens van alles mis leek te zijn tijdens een routine controle, maar daar doe je weinig aan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149636779
Mijn man is tot nu toe 2 keer niet meegeweest, maar mijn moeder nam met alle liefde zijn plek in :)
We moeten zo richting het einde steeds vaker langs komen, wat inhoudt dat er steeds meer op korte termijn gepland moet worden wat niet altijd goed past.
Alle echo's was ie uiteraard wel bij :D

Vind dat prima zo, tot nu toe was het ook niet heel spannend; bloeddruk meten, hartje luisteren, voel je je goed? Ja? Doei!
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:30:00 #288
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149637265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:33 schreef McLaura het volgende:

[..]

:D
Semper frakkin fi!
pi_149637322
Verlof voor Cholula *O*

Mijn vriend is momenteel werkeloos, dus die gaat altijd mee, maar als hij straks weer werk heeft dan ga ik alleen. Zolang hij er bij de SEO maar bij is, de check-ups zijn voor hem toch eigenlijk niet boeiend. Alleen bij bloedprikken moet hij mee, daar ben ik niet zo goed in :')
pi_149637348
Ja controles is man nooit meegeweest. Is inderdaad steeds zo standaard, dat het saai werd. Bij de tweede groeiecho zou hij eerst niet meegaan, maar toch meegeweest en achteraf goed, want toen kregen we dus het hele stuitverhaal.

Verlof lijkt me zo'n lekker moment eigenlijk. Maar het is bij mij 'ingegaan' zonder poespas. Ik doe zelfs nu meer dan voor die verlofgrens. :')
pi_149637668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:00 schreef Risu het volgende:
Oh verzekering. Ik zou voor man nog een lijstje maken met nummers die hij moet bellen na de bevalling. Morgen even doen. Verzekering is er 1 van.
Wie/wat moet je eigenlijk allemaal bellen na de bevalling?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:49:40 #292
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149637888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:43 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wie/wat moet je eigenlijk allemaal bellen na de bevalling?
Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handig :) . Afhankelijk van de geboortemaand kan kinderbijslag nog wel later, maar dat is zo'n 'oh dat ben ik vergeten' dingetje :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_149637912
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Zorgverzekering en kinderbijslag is voor het begin wel handig :) . Afhankelijk van de geboortemaand kan kinderbijslag nog wel later, maar dat is zo'n 'oh dat ben ik vergeten' dingetje :) .
Maar dat is niet dezelfde dag als de bevalling toch? Gewoon in de loop van de week erna ofzo...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:51:34 #294
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149637958
Jaa, t is niet zo dat je direct nadat je je ouders in hebt gelicht aan de telefoon moet hangen met je zorgverzekering :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_149637979
Kraamzorg en drukker van het geboortekaartje.
pi_149638052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:51 schreef AwayTL het volgende:
Jaa, t is niet zo dat je direct nadat je je ouders in hebt gelicht aan de telefoon moet hangen met je zorgverzekering :D .
Ja daarom ;)
- ouders
- schoonouders
- geboortekaartje
- gemeente afspraak maken
- zorgverzekering
- belastingdienst
- ...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 16:59:08 #297
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149638205
quote:

[..]

Zorgverzekering moet binnen 3 maanden na de geboorte. Kinderbijslag gaat aan de hand van de aangifte bij de gemeente. Hoef je dus niet over te bellen. Je krijgt vanzelf een brief van de Sociale Verzekeringsbank. Je moet wel bellen met je verzekeringsadviseur over je uitvaartverzekering als kinderen automatisch meeverzekert zijn, dit moet ook binnen een bepaalde tijd. (of je stuurt hem/haar gewoon een geboorte kaartje :P).
Bij sommige gemeenten moet je een afspraak maken voor het aangifte doen (dat is bij ons zo) dan kun je beter wel de dag van de geboorte bellen, voor het geval het druk is.

Cho, gefeliciteerd met je verlof!

En nu weet ik weer waar het over ging :') over echo's en afspraken, ik ben echt een zeef...
Mijn man gaat mee met alle echo's, de afspraken heb ik op donderdagochtend dus dan gaat hij niet mee.
pi_149638255
quote:

[..]

Kinderbijslag gaat toch automatisch?
Althans ik kan me niet herinneren ooit wat aangemeld te hebben daar, maar kreeg gewoon een brief.
Sowieso juli kinderen dus toch pas kinderbijslag in januari :p

Wat pessie zegt dus.

Oh en doorlopende reisverzekering :+ dat bedacht ik me na een half jaar dat we die ook hadden ;)
pi_149638353
Kinderbijslag gaat automatisch na de aangifte dacht ik?

quote:
Kinderbijslag voor volgende kinderen
Krijgt u al kinderbijslag en is uw 2e of volgende kind in Nederland geboren? Dan hoeft u niets te doen. De SVB past de kinderbijslag automatisch voor u aan. U krijgt een brief waarin het nieuwe bedrag staat
pi_149638443
En bij eerste kind:

quote:
Kinderbijslag aanvragen 1e kind
De gemeente geeft de aangifte van de geboorte van uw kind door aan de SVB. Ongeveer 2 tot 4 weken na de aangifte krijgt u van de SVB een brief. Daarna kunt u de kinderbijslag aanvragen op de website van de SVB. Daarvoor heeft u DigiD nodig. U kunt de SVB ook vragen een papieren aanvraagformulier op te sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')