abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149520891
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

1 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

En een mooi filmpje!

Aanpassingen graag in dm!

--------------

Namens LuDann een link naar een ander topic, mbt een meeting

[ Bericht 2% gewijzigd door McLaura op 11-02-2015 19:20:16 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149520991

Leuk McLaura! En fijn dat de SEO ook goed was.

Wij hebben een nogal dure matras, dus daar ligt sinds het einde van de zwangerschap een matrasbeschermer van de IKEA op. Aanrader, ook voor na de bevalling. Voor als je bijvoorbeeld een projectielbraakje krijgt. Of als je denkt "1 minuutje zonder luier kan best!"

Ik wou dat ik van het bestaan van een matrasbeschermer wist toen ik nog studeerde.. :@
pi_149521212
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:59 schreef Limone het volgende:

Leuk McLaura! En fijn dat de SEO ook goed was.

Wij hebben een nogal dure matras, dus daar ligt sinds het einde van de zwangerschap een matrasbeschermer van de IKEA op. Aanrader, ook voor na de bevalling. Voor als je bijvoorbeeld een projectielbraakje krijgt. Of als je denkt "1 minuutje zonder luier kan best!"

Ik wou dat ik van het bestaan van een matrasbeschermer wist toen ik nog studeerde.. :@
Peuter van drie sliep laatst op ons bed en ik was vergeten luier om te doen. We hebben ook idioot dure matrassen :')
Zit nu zo'n mooie kring aan mijn kant -O- -O-
Dus niet alleen tijdens de bevalling en beginperiode is een toplaag een aanrader. Wij gaan binnenkort nog even 1 scoren :P Voor verdere rampzaligheden :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149521874
Aiii.. Nee de matrasbeschermer blijft hier tot ze het huis uitgaan. :P
pi_149522015
Hééél goed idee!

Weet iemand hier wat over stuitbevallingen? Liefst eigen ervaringen, maar links naar goede sites zijn ook goed. Ik wil me alvast wat gaan inlezen, want meneer blijft stug met zn billen in mn bekken hangen en draait zo rondjes :s) :') :s)

Hij heeft nog 10 weken om te draaien, alle tijd natuurlijk. Maar ik wil me nu gewoon inlezen :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 21:19:03 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149522017
Aangezien ik de ervaring heb dat mijn kinderen eigenwijs zijn, en buikbaby vast niet anders zal zijn, ga ik morgen met de hulp de matrasbeschermer maar onder m'n toplaag leggen. Ook al is het de bedoeling dat ik ingeleid wordt, je zal net zien dat deze besluit om twee dagen eerder zelf te willen komen :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149522146
McLaura; zou je mijn UD willen verplaatsen naar 25 augustus? Met termijnecho ben ik 1 dagje vooruit gezet :)
pi_149523811
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:21 schreef coccinelle het volgende:
McLaura; zou je mijn UD willen verplaatsen naar 25 augustus? Met termijnecho ben ik 1 dagje vooruit gezet :)
Done!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 22:00:48 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149524242
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149525666
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:19 schreef Vlindur het volgende:
Hééél goed idee!

Weet iemand hier wat over stuitbevallingen? Liefst eigen ervaringen, maar links naar goede sites zijn ook goed. Ik wil me alvast wat gaan inlezen, want meneer blijft stug met zn billen in mn bekken hangen en draait zo rondjes :s) :') :s)

Hij heeft nog 10 weken om te draaien, alle tijd natuurlijk. Maar ik wil me nu gewoon inlezen :Y
hiervind je iig ervaringsdeskundigen!
pi_149526536
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:34 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

hiervind je iig ervaringsdeskundigen!
Thnx!
pi_149527114
Na een hormonale prutdag gister weer bijgelezen!

Heftig van die kennis Joycie! Denk dat ledikantje hier ook soort van dienst gaat doen als box ja, lees ook regelmatig dat sommigen box al amper gebruiken.
Vind het eigenlijk best fijn om te lezen dat er gezinnen waren op 30m3 en datdat lukte.. Ons huis was volgens site 37m3, als je naar plattegrond kijkt is het totaal iets meer dan 40m3. Ziet er mede daardoor niet zo opgeruimd uit als ik zou willen, dus krijg nu al flink de kriebels omdat kraamintake volgende week is..

Die opmerking van je vriend Sara :') de mijne zou em ook zo gemaakt kunnen hebben :P

Hier ook eerder te warm dan te koud in bed.

Voorwerk voor Phaidra, spannend! (Ohja dat kopje thee, ik zei nee en kreeg later toch lichte spijt :') )

Goede SEO McLaura, een jongetje! *O*

Goede termijnecho voor Starbuck! *O*

Risu alweer meldplicht!!

Goede niertjes bij MwCactus, hopelijk geeft wat meer vruchtwater geen problemen!

Ai dat krantenbericht DJMO! Snap niet zo goed hoe je het nou echt niet door kan hebben, je voelt na een tijdje de baby toch schoppen??

Beterschap voor de zieken en *O* voor stickers die ik gemist heb!

*O* voor wisseldagen, waaronder de mijne, 34 weken!
pi_149530158
Pfff de zoveelste nacht dat ik in bed lig, ik niet kam slapen en het voelt alsof ik net een kan koffie heb leeg gedronken... Echt heel raar & super irritant. Nu maar een glas warme melk en hopen dat ik daarna kan slapen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149530663
Soap, ik hoop dat je toch nog wat hebt kunnen slapen, je bent nog maar pril zwanger toch? Ik heb de eerste weken ook veel wakker gelegen.
Na 2 nachten goed geslapen te hebben vandaag alweer vroeg wakker en als ik slaap dan ben ik druk met dromen over normale dagelijkse bezigheden zoals werk enzo, niet het idee dat ik dan zo lekker uitrust maar goed. Nu was ik volgens mij wakker omdat ik honger had, maar te lang gewacht met iets gaan eten waardoor ik te wakker ben. Voor de volgende keer maar iets van sultana's in het nachtkastje leggen ofzo, dan hoef ik iig niet uit bed.

De ikea matrasbeschermer is wel een goed idee, ons matras is dan wel niet duur, maat wel net nieuw en zonde als daar vlekken in komen.
pi_149530891
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Thnx!
Tinuviel heeft 2 stuitbevallingen gedaan op de natuurlijke manier :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149530901
Buh, verkouden en grieperig en zo kut geslapen... Voel me superzielug nu. ;(
pi_149530922
Skoap, balen is dat -O-.

*Meld* na een redelijke nacht. Peuter was aan het spoken, maar zelf geen uren wakker gelegen gelukkig. Alleen dat matje... het kraken valt wel mee nu het vastgetaped zit, maar er zit een vreselijk chemisch luchtje aan, brrrr :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149531098
Beterschap LuDann!

*O* 12 weken mijlpaal! *O*
pi_149531239
Oh zielig LuDann! :* slechtslaap boks met Skoap en een slechtslapendkind boks met Phaidra.. :O :')
pi_149531277
Ik had het ook, Skoap. Bij mij begint het nou beter te worden. Ik wordt nog steeds 3 of 4x wakker per nacht, maar lig niet meer uren wakker.

Ik heb ook echt weer een beetje meer energie nu, dat voelt zo fijn. Ik was echt lam vanaf 5 weken tot 8 weken ofzo.

Nu alweer bijna 10 weken. De tijd begint ook weer sneller te gaan....
pi_149531432
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 07:36 schreef LuDann het volgende:
Buh, verkouden en grieperig en zo kut geslapen... Voel me superzielug nu. ;(
Beterschap :*
pi_149531455
Ik sliep helaas pas tegen 3 uur :(
Voel me echt super brak nu. Mijn man moest er vanmorgen ook nog eens om 5 uur uit, dus toen zijn wekker ging schrok ik wakker en viel ik tegen 6 uur pas weer in slaap. Dit gaat een topdag worden :')
pi_149531474
Ik doe gezellig mee met de crappy nacht. Ik had mezelf alleen verboden om mijn telefoon te pakken ;) Lang leven kind en snurkman.... *O*
pi_149531507
Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe baby. Maar de ud van de eerstvolgende duurt nog een week -O-
pi_149531616
*boks* voor de slechte nachten-club.

Hier ook amper een oog dichtgedaan. Constant hoestbuien, verstopte neus, draai niet kunnen vinden... *zucht*
pi_149531629
Vervelend die slechte nachten! ik slaap echt heel snel en ook erg goed...
ben alleen vaak vroeg wakker, maar dat ben ik ook als ik niet zwanger ben :P

Vandaag lekker dagje thuis werken en dan morgen vrij, dus eigenlijk al bijna een soort van weekend *O*
Gisteren hebben we de nieuwe kast opgehaald die bij Lola en Frits op de kamer gaat komen, dus morgen gaan we verven en dan kan alles in elkaar en is het meeste werk gedaan O+

Naam lijken we ook steeds meer uit te komen, voor mij niet de naam, maar denk ook niet dat ik die ga vinden... maar deze vind ik ook O+ genoeg O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149531649
ow en de pretecho was leuk, Frits lag er een stuk beter voor dan z'n zusje toendertijd, zal straks eens kijken of ik een foto kan uploaden :)

Ze gaf wel aan dat ik behoorlijk wat vruchtwater heb, kleine Frits heeft zn eigen zwemparadijs en maakt daar dan ook volop gebruik van! verklaard wel gelijk die grote buik...
pi_149531773
Fijn dat de pretecho zo leuk was klumsy!
Volgens mij zijn er best veel buikbaby's hier die Frits heten, die van ons nl. ook :D
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:11:05 #29
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149531817
Onze dame heeft de werktitel Shaniqua. :P

Gister mee geweest naar de partneravond van de zwangerschapscursus, dus ik ben ook helemaal up-to-date betreffende de verschillende pufmethodes in alle stadia van de bevalling. :D
Was best interessant. Het is altijd de vraag hoe het gaat tijdens de daadwerkelijke bevalling, maar ik denk dat het wel fijn is om er met vertrouwen in te gaan dat je eventueel nog ergens op kan terugvallen.
pi_149531927
Frits is gewoon een hele goede naam!

:* voor de slechte nachten.

Vervelend dat je de verkoudheid van je peuter hebt overgenomen Phaidra, maar gelukkig blijft het overgeven je bepaart!
pi_149532113
Fritsje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149532130
Frits O+
pi_149532208
Hier ook, wederom, een slechte nacht. Dit keer een uur wakker gelegen tussen 2 en 3...
Morgen 32 weken :)
M'n buik begint nu echt in de weg te zitten zeg! Alles gaat ook veel moeilijker; auto in- en uitstappen, traplopen, lekker bankhangen zit er ook niet echt meer in. En opstaan van de bank is helemaal een opgave :P

Zo'n matrasbeschermer van de Ikea is een goeie tip zeg! Dat zeiltje in het kraampakket lijkt mij ook niet de ultieme oplossing. En had zelf al bedacht dat wanneer het zover is we maar een groot zeil onder de topper moeten leggen, is iig de boxspring beschermd ;)

@klumsy: Wat een prachtige foto's! :D
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149532353
Over de matras beschermer van de IKEA: hoe heet dat ding dan?

Fritsje O+
pi_149532416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:51 schreef Cholula het volgende:

Fritsje O+
Deze volgens mij: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10281212/
pi_149532424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:51 schreef Cholula het volgende:

Fritsje O+
Ik denk dat deze bedoeld wordt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/
pi_149532462
Haha, meerdere opties dus.
Ons bed is 200x180 dus wij zullen het met twee losse moeten doen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:58:34 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149532465
Ik heb al jaren standaard een matrasbeschermer van IKEA (gewoon de goedkoopste), maar ze zijn volgens mij niet geschikt om heel veel vocht tegen te houden. Maar een groot gedeelte zal het vast wel absorberen, en de matrasbeschermer kan je in de wasmachine gooien.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149532514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:
200x180 dus wij zullen
bedoel je niet 180 * 200? want die maat kan je wel krijgen bij die link van mij.
pi_149532519
Bedankt voor de beterschapswensen meiden, en beterschap terug aan diegenen die het nodig hebben!

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:39 schreef Skoap het volgende:
Ik sliep helaas pas tegen 3 uur :(
Voel me echt super brak nu. Mijn man moest er vanmorgen ook nog eens om 5 uur uit, dus toen zijn wekker ging schrok ik wakker en viel ik tegen 6 uur pas weer in slaap. Dit gaat een topdag worden :')
Dat is ook een beetje het standaard verhaal hier. Ik slaap meestal pas laat en vriendlief zet elke dag om 5 uur zijn wekker. En dan nog een uur op snooze drukken... Hij wordt er niet wakker van maar ik wel. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:44 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe baby. Maar de ud van de eerstvolgende duurt nog een week -O-
_O-

Ik zat me van de week al af te vragen of ik dat zwanger zijn niet zal missen als de baby er eenmaal is. Ik vind het zo leuk allemaal! :D
pi_149532533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:36 schreef klumsy het volgende:
Fritsje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kjoet! O+
pi_149532551
Qua ziekenboeg: wij zijn ook al 3 weken verkouden en wat lamlendig. Ben er wel weer klaar mee.

Wij hebben geen matrasbeschermers op ons bed, Thijs wel op het zijne. Van de Hema, kraakt niet en stinkt niet.
pi_149532553
Ik heb die matrasbeschermer vooral gekocht toen vanwege het vloeien na de bevalling, ik heb niet de illusie dat het sloten vruchtwater tegenhoudt tbh. En als je eenmaal een kindje hebt dat wel eens bij je in bed ligt is het wel fijn met kots- en plasongelukjes, enzo :)
pi_149532556
quote:
Ja die zocht ik! Hij had eerst een andere naam (iets met skyda dacht ik), maar was vervolgens niet meer te vinden. Thanks!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:03:51 #45
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149532571
Hmmm, die matrasbeschermers zullen bij ons niet gaan. Ons matras is 210. Daar hebben ze op vrij weinig plekken iets voor.
pi_149532577
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:03 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ja die zocht ik! Hij had eerst een andere naam (iets met skyda dacht ik), maar was vervolgens niet meer te vinden. Thanks!
Hij heette eerst skyda hogt idd. Tenminste, die ik heb.
pi_149532578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

bedoel je niet 180 * 200? want die maat kan je wel krijgen bij die link van mij.
Zelfde toch, kwartslag draaien :D
Had nog niet zover gekeken, als je op de site van Ikea zoekt en je gaat op een plaatje staan dan staat er een maat. Ging er vanuit dat dat het was.
Dan is één inderdaad wel beter, binnenkort eens checken ^O^
pi_149532595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:03 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hmmm, die matrasbeschermers zullen bij ons niet gaan. Ons matras is 210. Daar hebben ze op vrij weinig plekken iets voor.
Dat is bij mijn ouders ook zo en dat gaat dus wel. Het elastiek van Hema is lang genoeg en hoe groot is de kans dat je op de 5 cm aan het hoofd- of voeteneind knoeit?
pi_149532599
Buikbaby heeft bij ons in het begin een naam gekregen; Chewbacca ofwel Chewy. Maar in de praktijk refereren we eigenlijk gewoon naar 'baby' of 'buikbaby'.

Vriendin van D. heeft de hare Panda gedoopt. Haar 3 jarige was hier laatst op bezoek en ik liet haar moeder mijn laatste echo zien. Die kleine wees ernaar en riep 'Panda!' Toen moest ik uitleggen dat ik ook een panda in mijn buik had en dat vond ze maar raar.

Was de eerste keer in jaren dat ik iemand onder de 15 over de vloer had trouwens, erg leuk. O+
pi_149532614
klumsy: wat cute zeg O+
pi_149532629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:04 schreef _happy_ het volgende:
Zelfde toch, kwartslag draaien
8)7 c_/ c_/
pi_149532682
Misschien kun je hem dan aanpassen Shop? Ik weet niet hoeveel behoefte je hebt aan een matrasbeschermer bij je voeten?

Ik wil hem inderdaad vooral voor na de bevalling. Vloeien, overgeven, mis poepen, dat soort dingen.

Ik sluit me aan bij skoap en ludann. Ik val ook echt heel laat in slaap, met als logisch gevolg dat ik in de loop van de dag ontzettend in kak. mantra: ik hoef nog maar tot vrijdag en dan mag ik slapen wanneer ik kan tot het moment dat Frits er is.
pi_149533219
Meld!
We zijn weer bij de VK geweest! Alles in orde. Hoofdje in bekken, alleen moet hij kin nog even op borst doen;)!

Volgende week iig inwendig onderzoek om te zien hoe ver het daar is.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:01:13 #54
360012 Shopaholic1984
pi_149533606
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:05 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat is bij mijn ouders ook zo en dat gaat dus wel. Het elastiek van Hema is lang genoeg en hoe groot is de kans dat je op de 5 cm aan het hoofd- of voeteneind knoeit?
Tnx! En het is natuurlijk niet voor altijd. Dus dan ga ik dat straks ook maar doen!
pi_149533719
ons bed is ook 210 lang, dus ik ga ook maar eens kijken bij de Hema :)
pi_149533985
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:01 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Tnx! En het is natuurlijk niet voor altijd. Dus dan ga ik dat straks ook maar doen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:06 schreef klumsy het volgende:
ons bed is ook 210 lang, dus ik ga ook maar eens kijken bij de Hema :)
Gewoon doen hoor :) Waterdichte molton heet het, en is iets van 16,-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:23 #57
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149534071
Ik heb nog geprobeerd duidelijke foto's van de echo van gisteren te maken maar dat is niet echt gelukt. Sowieso vond ik het beeld veel duidelijker dan de foto's die we meekregen:

SPOILER
Semper frakkin fi!
pi_149534203
Mijn vriendin is 21-7 uitgerekend :D. Kan dat in de OP :@.
Alles gaat goed! Over 1,5 week weten we het geslacht :).

Trots!! O+
Zonder wrijving geen glans
pi_149534211
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:23 schreef Starbuck_ het volgende:
Ik heb nog geprobeerd duidelijke foto's van de echo van gisteren te maken maar dat is niet echt gelukt. Sowieso vond ik het beeld veel duidelijker dan de foto's die we meekregen:

SPOILER
Een frummeltje *O* O+

Hebben jullie een werktitel?
pi_149534224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Trots!! O+
Krijg nou wat, een man in dit topic. :P

Gefeliciteerd en welkom. :Y Hebben jullie een voorkeur voor een geslacht?
pi_149534242
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Krijg nou wat, een man in dit topic. :P

Gefeliciteerd en welkom. :Y Hebben jullie een voorkeur voor een geslacht?
Zat rond te neuzen op het forum en kwam toen hier terecht :D. Wilde mijn trots delen :D
Niet echt een voorkeur, zolang het maar gezond is :). Overigens denkt iedereen inclusief wijzelf dat het een meisje word :o
pi_149534265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zat rond te neuzen op het forum en kwam toen hier terecht :D. Wilde mijn trots delen :D
Je bent niet de enige pappa die hier post hoor, maar ze zijn zeldzaam. ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:35:10 #63
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149534295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een frummeltje *O* O+

Hebben jullie een werktitel?
Nee, die moeten we nog verzinnen.. Ik zal er eens over nadenken :Y)

:W haags_kwartiertje!
Semper frakkin fi!
pi_149534341
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:35 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Nee, die moeten we nog verzinnen.. Ik zal er eens over nadenken :Y)

:W haags_kwartiertje!
Hallo :).

Wij noemen het voorlopig ukkie, tot het geboren is :@

We hebben overigens al twee meisjes en twee jongens namen bedacht :).
pi_149534362
Welkom :W

wat fijn dat jullie al uit namen zijn,,, hier ben ik er nog druk mee
pi_149534412
Wij hadden Chewbacca maar eigenlijk zeggen we altijd gewoon 'baby'. Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn vriend sinds een week of 2 mij nu aanspreekt met ''jullie'' in plaats van ''jij''.

''Moeten jullie een glas appelsap? Gaan jullie nog naar de supermarkt straks?" :D
pi_149534855
Ein-de-lijk, mijn langverwachte sticker is binnen *O* . Controle bij de vk was eindelijk GOED. Ik ben geslaagd voor de suikertest. Alleen mijn bloeddruk was wat laag en mijn kind heeft besloten in stuit te liggen. Dus beter gaat hij weer draaien. Ook bleek hij behoorlijk boven de p90 lijn uit te komen dus de vk gokt op een lange baby.

Buiknaam: vriend en ik noemen hem 'Peanut', want hij leek net op een pinda op de eerste echo :D Onze vrienden hebben aan de andere kant besloten hem 'Armageddon (Rockefeller Thunderbird)' te noemen. Geen flauw idee waarom maar bij mij is het nooit blijven hangen. Zijn naam na geboorte hebben wij nog niet :')

En welkom nieuwe a.s. papa *O*
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:03:12 #68
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149534864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Trots!! O+
Mannen united! :P
pi_149534890
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:03 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Mannen united! :P
Boks!! _O_ :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:41 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149535181
Welkom H_K!

Fijn van je sticker Mellie!!

ik kan niet wachten tot vanavond; dan wordt m'n nieuwe stofzuiger geleverd O+ Er was volgens de bewindvoerder genoeg ruimte om m'n oude barrel (pas twee jaar oud, eerder al eens omgeruild door de fabrikant vanwege defecten zoals kapot oprolmechanisme van het snoer) in te ruilen voor een karcher nat- en droogzuiger O+ Toegegeven, de stofzakken zijn duur, maar je doet er wel tien keer zo lang mee _O- (inhoud van 17 liter, tov ca 2 liter in een normale stofzuiger :P )

pi_149535186
Hier heet ze bubbel, en als ze druk is, is ze lekker aan het bubbelen.
Slapen gaat nog steeds prima eigenlijk, ik ben alleen m'n ritme kwijt sinds verlof, dus val dagelijks iets later in slaap, draai me om als vriend er uit gaat en blijf elke dag een half uurtje langer liggen. Als ze nog een paar week blijft zitten leef ik 's nachts :(. Maar goed, vast ook de laatste keren goed uitslapen voor de komende jaren :).
pi_149535209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:40 schreef LuDann het volgende:
Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn vriend sinds een week of 2 mij nu aanspreekt met ''jullie'' in plaats van ''jij''.

''Moeten jullie een glas appelsap? Gaan jullie nog naar de supermarkt straks?" :D
Die is wel erg leuk! :D

:* voor de slechte nachten

En welkom nieuwe papa! *G*

Hier echt snotverkouden en zo'n heerlijk droog hoestje erbij }:| hoor het ook constant om me heen, dus het zal wel heersen ofzo. Vind het zo zielig voor Mini; ik zie echt voor me dat ze steeds helemaal heen en weer geschud wordt :@

En vanmorgen urine laten checken omdat ik soms toch wel vaak moet plassen. Verder nergens last van, dus was eigenlijk meer uit voorzorg, maar blijk nu toch een blaasontsteking te hebben }:| Toch wel blij dat ik gegaan ben, maar tegelijkertijd vraag ik me af hoe lang ik er al mee rond loop...
Huisarts heeft meteen al antibiotica voorgeschreven, maar wilde ook dat m'n urine op kweek gezet werd, dus dat werd meteen een ritje ziekenhuis.

En toen heb ik zelf maar besloten dat ik een thuiswerkdagje heb vandaag :s)
pi_149535426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:03 schreef L-E het volgende:
Ik heb die matrasbeschermer vooral gekocht toen vanwege het vloeien na de bevalling, ik heb niet de illusie dat het sloten vruchtwater tegenhoudt tbh. En als je eenmaal een kindje hebt dat wel eens bij je in bed ligt is het wel fijn met kots- en plasongelukjes, enzo :)
Dat ja. Na een volgende koop ik er ook eentje. Tegen het liggend voeden en dat ze het dan zo aan de ene kant erin en via de andere kant er weer uit laten lopen enzo :') en de plas-ongelukjes als ze 2 zijn }:| lekker op jouw helft, dat je denkt wat is het toch warm :?
en vloeien ja :X

Die standaardmatrasbeschermer uit kraampakket had ik nooit last van. Ik heb speciale anti-huismijt hoezen altijd op mijn bed, ik ben gewend aan het gekraak en plastic gevoel, ik kan niet zonder haha :D
:)
pi_149535614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:40 schreef LuDann het volgende:
Wij hadden Chewbacca maar eigenlijk zeggen we altijd gewoon 'baby'. Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn vriend sinds een week of 2 mij nu aanspreekt met ''jullie'' in plaats van ''jij''.

oh, dat zou ik echt vreselijk vinden!
pi_149536075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, dat zou ik echt vreselijk vinden!
Ik vind het leuk. O+

Maar hij doet het niet de hele tijd hoor, ik denk 25% van de keren dat hij me iets vraagt of iets zegt.
pi_149536114
Als jij het maar leuk vindt!

Ik ben 's avonds echt opgezwollen, alsof ik 3 maanden verder ben. Vind het erg grappig, maar moet ook wel erg aan het idee wennen dat m'n buik zo gaat groeien...
pi_149536678
Ik zou het ook niet grappig vinden om met jullie aangesproken te worden, maar dat komt doordat ik het belangrijk vind dat ik niet alleen gezien word als moeder.

Jagär ik ben nog steeds niet gewend aan mijn groeiende buik. Mijn collega's overigens ook niet, iedere ochtend moeten ze even vragen of het nog wel gaat en hoe lang ik nog moet.

Welkom as vader.
pi_149536800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had het ook, Skoap. Bij mij begint het nou beter te worden. Ik wordt nog steeds 3 of 4x wakker per nacht, maar lig niet meer uren wakker.

Ik heb ook echt weer een beetje meer energie nu, dat voelt zo fijn. Ik was echt lam vanaf 5 weken tot 8 weken ofzo.

Nu alweer bijna 10 weken. De tijd begint ook weer sneller te gaan....
Ik heb ongeveer het zelfde verloop gehad. Ook heel erg lam geweest, maar dat begint nu na 16+4 wel beter te worden. Ook het slapen lukt beter. Alleen een beetje last van de ligging op de zij, want ik ben een echte buikslaper. Maar ook dat went. Alleen de dromen blijven nog steeds een beetje raar...

Ik zie trouwens dat ik volgens het lijstje in de OP de volgende zou moeten zijn die het geslacht weet, maar ik moet helaas nog tot 21 weken wachten. Want wij zijn niet voor de 16-weken echo gegaan. Dus nog even geduld. :)

Mijn buik leek in het begin heel snel te groeien, vooral 's avonds, maar dat stond een beetje stil na 12 weken. Nu zie ik hem heel langzaam weer groter worden, maar snel gaat het niet meer. Het duurde ook even voordat ik een mooie buikfoto kon maken om het begin te laten zien.

Welkom Haags Kwartiertje!
Oost west, mij best.
pi_149536903
Ik vind dat 'jullie' gewoon heel schattig. Ik ga er vanuit dat de man in mijn leven me wel ziet als meer dan alleen moeder ;)

Oke, de vreetbuien zijn begonnen hier. Ik zal jullie de details besparen, maar je zou er een derdewereldland een maand van kunnen voorzien, zeg maar :') :@
pi_149536970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:19 schreef Cholula het volgende:
Ik zou het ook niet grappig vinden om met jullie aangesproken te worden, maar dat komt doordat ik het belangrijk vind dat ik niet alleen gezien word als moeder.
Oh, zo ver denk ik er niet eens over na. Het gaat erom dat je met z'n 2en bent en technisch gezien inderdaad een 'jullie' toch? Vanmorgen zei mijn tandarts ook zoiets toen ik m'n jas uit deed. "Oh, je bent niet alleen zo te zien, gezellig!" :D

Vind het juist wel grappig als mensen de kleine al erkennen als mensje O+, i.p.v. alleen maar over 'de zwangerschap' praten.
pi_149537057
Dat ben ik ook met jullie eens twist en L-E. Ik kreeg alleen jeuk van mijn moeder en schoonouders die, in hun enthousiasme, mij enkel zagen als de drager van hun kleinzoon. Vandaar dat ik het niet zo leuk zou vinden als ik constant aangesproken zou worden met 'jullie'. Maar het is al genuanceerd door ludann, het is niet de hele tijd, maar af en toe.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:33:35 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149537060
Ik moet er ook nog aan wennen hoor, Jag. En dan heb ik nog best een klein buikje. Vind het raar dat ik 'm niet meer in kan trekken, dan kon wel toen het alleen opgezwollen was. Heb steeds het gevoel alsof ik met een buik rondloop alsof ik net een vier-gangen schranspartij achter de rug heb.

Wij noemen de baby eigenlijk gewoon baby. Mijn ouders en zusjes noemden de baby steeds 'baby -achternaam-' maar dat vond ik zo stom klinken. Eigenlijk vind ik werktitels ook maar stom klinken. :')
pi_149537061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat 'jullie' gewoon heel schattig. Ik ga er vanuit dat de man in mijn leven me wel ziet als meer dan alleen moeder ;)

Nou dat wilde ik echt precies hetzelfde zeggen! :D maar toen vergat ik te typen..

Waar ik zelf niet aan kan wennen is het woord 'lam' voor 'ellendig/moe'. Heel erg lam zijn, is niet goed voor de baby, hoor! o|O :'( :')
pi_149537136
Middag dames! :W

Welkom nieuwe pappa!

Vandaag weekwissel. 19 weken. Nog een weekje wachten en dan weer even spieken. Op de één of andere manier leef ik heel erg naar die 20 weken grens toe. Is dat herkenbaar?

Baby heeft hier Little Puppet geheten. Sinds we weten dat het een meisje is verwijzen we naar haar als 'je dochter' of spreken we haar aan met de naam die ze gaat krijgen. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149537193
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef Cholula het volgende:
Dat ben ik ook met jullie eens twist en L-E. Ik kreeg alleen jeuk van mijn moeder en schoonouders die, in hun enthousiasme, mij enkel zagen als de drager van hun kleinzoon. Vandaar dat ik het niet zo leuk zou vinden als ik constant aangesproken zou worden met 'jullie'. Maar het is al genuanceerd door ludann, het is niet de hele tijd, maar af en toe.
Ohja, dan kan ik me er wat bij voorstellen ja. M'n schoonmoeder vraagt ook standaard eerst hoe het met 'haar' kleindochter gaat (ja, stoor me inderdaad aan dat bezittelijke voornaamwoord, ook al klopt het :6 ) en daarna hoe het met mij / m'n vriend gaat :') Da's inderdaad irritant als het zulke vormen aanneemt!

Nog irritanter vond ik overigens dat ze eerst steeds vroeg hoe het met 'r kleinzoon ging, want ja, haar naald-aan-touwtje had voorspeld dat we een jongetje kregen :|W
pi_149537329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ohja, dan kan ik me er wat bij voorstellen ja. M'n schoonmoeder vraagt ook standaard eerst hoe het met 'haar' kleindochter gaat (ja, stoor me inderdaad aan dat bezittelijke voornaamwoord, ook al klopt het :6 ) en daarna hoe het met mij / m'n vriend gaat :') Da's inderdaad irritant als het zulke vormen aanneemt!

Nog irritanter vond ik overigens dat ze eerst steeds vroeg hoe het met 'r kleinzoon ging, want ja, haar naald-aan-touwtje had voorspeld dat we een jongetje kregen :|W
Oja, dat doet mijn moeder ook, maar vind het niet zo erg. Ze vind het allemaal zo leuk :')
pi_149537368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ohja, dan kan ik me er wat bij voorstellen ja. M'n schoonmoeder vraagt ook standaard eerst hoe het met

Haha! Dat deed mijn schoonmoeder ook. Ze wist zeker dat het een meisje zou zijn. Had ze nog gelijk ook! }:| ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:45:45 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_149537450
Nu ben je nog de drager van de baby en kunnen ze niet om je heen. Straks ben je de brenger van de baby, nemen ze de maxi cosi al op de oprit van je over en mag je zelf je koffie zetten ;( :')
disclaimer
pi_149537502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Nu ben je nog de drager van de baby en kunnen ze niet om je heen. Straks ben je de brenger van de baby, nemen ze de maxi cosi al op de oprit van je over en mag je zelf je koffie zetten ;( :')
Oh oh oh. Zo waar. :D
pi_149537570
quote:
Haha, da's echt te erg ja! Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan heb gemaakt bij neefjes/nichtjes :@ :D
Maar maak die baby's dan ook niet zo verdomde schattig! :{w O+

Over het algemeen kan ik me trouwens goed over van die kleine ergernisjes heen zetten hoor, ook al lijkt het nu niet zo :@ Maar het is niet het eerste kleinkind, dus ik heb al wat voorbeelden van situaties gezien waar ik zelf niet zo blij mee zou zijn zeg maar... ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:50:18 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_149537573
Ik kwam laatst mijn ouders tegen in de Hema (jawel) en binnen zestig seconden was ik zowel mijn kinderwagen als mijn vader kwijt :')!
disclaimer
pi_149537693
Mijn vader komt zijn telefoon halen die hij was vergeten: "oh, ze slaapt? Nou, dan ga ik weer meteen weg."

;(

het is een uur rijden van hem naar mij
pi_149537849
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:55 schreef Limone het volgende:
Mijn vader komt zijn telefoon halen die hij was vergeten: "oh, ze slaapt? Nou, dan ga ik weer meteen weg."

;(

het is een uur rijden van hem naar mij
Kijk, dat zou ik dan weer niet doen, ik zou nog wel even blijven zitten ofzo...

SPOILER
pi_149537911
quote:
Dat ja _O- Als mijn schoonouders op vakantie zijn krijgen de meisjes een kaartje, wij niet 8)7 :')
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149538305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef L-E het volgende:

Oke, de vreetbuien zijn begonnen hier. Ik zal jullie de details besparen, maar je zou er een derdewereldland een maand van kunnen voorzien, zeg maar :') :@
Ooh, eten! Alles wat maar slecht is! Chocolade, koek, snoep, chips, schepijs, milkshakes, friet, macdonalds, pizza!!!

Ik meld me maar vast aan voor bootcamp over een maand of 3 denk ik.
pi_149538354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:36 schreef Krisvc het volgende:
Middag dames! :W

Welkom nieuwe pappa!

Vandaag weekwissel. 19 weken. Nog een weekje wachten en dan weer even spieken. Op de één of andere manier leef ik heel erg naar die 20 weken grens toe. Is dat herkenbaar?
Jup! 20 tot 30 weken ging weer enorm snel en daarna aftellen tot verlof!
pi_149538558
Ik snap ook wel waar het vandaan komt, maar ik heb er toch (heel vriendelijk en lief) wat van gezegd. Voor beide kanten is Frits hun eerste kleinkind dus meestal is het vooral schattig. Maar toen ik terug kwam na vier weken werk in het buitenland en mijn moeder op mijn buik afstormde in plaats van een algemene knuffel vond ik het niet grappig.
Grappig detail: mijn moeder en mijn schoonmoeder herkenden in mijn voorbeeld hun eigen moeder.

Vreetbuien: check, ik kan me meestal goed in houden maar ik heb net aan (8> doorgegeven dat we vandaag patat en frikadellen/kroketten/kaassoufflés (net waar ik straks het meeste zin in heb) eten.
pi_149538637
Wat ben ik toch een doos. Zit ik hier te denken dat ik baby niet voel, dus ik ga rustig zitten en prik een beetje... Hup hallo baby. Ja tuurlijk is ze er nog wel gewoon, ze doet gewoon een dutje. En ze schopte net ook al even als in, laat me met rust zeg, ik lig net. :')

Ik word zelf gelukkig nog wel gezien als gewoon volwaardig persoon die ook nog een baby draagt. Maar ik word ook wel gek van het gejubel van iedereen. Ooh, duurt niet lang meer he, oooh hou je het nog vol.. Spannend he, je kan zeker niet wachten, vind je het niet eng. Aaah 37 weken grens nou mag ze komen. Nou liever niet, ja maar het mag al. ja die grens is maar een grens, dus toch maar nog niet. Jaaa maar nou is ze volgroeid. Godsamme, alsof ze in 1 dag tussen 36.6 en 37 ineens klaar is. Ik wil niet dat ze nu komt, ze is aan de kleine kant en dus mag ze van mij nog even doorgroeien daarbinnen.

Poeh, dat ben ik weer kwijt. :P
Als mijn ouders komen voor alleen de baby zou ik er ook niet vrolijk van worden trouwens. En als ze de baby al uit de cosi plukken voor ze goed en wel binnen staat zou ik ook wel even opkijken. Maar goed, ik zie wel. Zolang ze maar niet in het ziekenhuis het kind al uit mijn doos staan te kijken straks. :{w verder is het alleen maar blijheid. Je kan ook het tegenovergestelde hebben, das erger.
pi_149538654
Hier spreekt mijn man me soms aan met jullie, maar ook inderdaad de laatste tijd steeds vaker. Ook krijgen zowel ik als de babybuik een kusje voor het slapen gaan O+

Gelukkig heb ik de vreetbuien nog onder controle, zolang het niet in mijn omgeving is is het geen probleem. ;)
En in de supermarkt de gangen met snoepjes en koekjes overslaan :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:35:09 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149538830
Haai! Ik ben er ook nog :Y

Eens even zien:
Welkom nieuwe papa-to-be, gezellig nog een man, is Nikoos niet meer zo alleen ;)
En baby-focus bij schoonouders (en ouders), check! Zoon wordt nog net niet uit mijn rijdende auto gevist als ik m kom brengen. Hij leidt wel de aandacht af van deze zwangerschap, maar er is dan ook nog niets te zien -O-
Lamlendigheid, check (en idd, bij lam denk ik aan katjelam, de after-carnavalstatus van veel van mijn studenten zeg maar)
Vreetbuien, check, gelukkig afgewisseld met avonden dat ik nergens zin in heb en fruit-cravings...

Verder heb ik vandaag een actieve dag, badkamer schoongemaakt (mocht wel eens na 2 maanden :@), gestofzuigd, gedweild en de was gedaan. En er staat een chocoladecake in de oven, dat is mijn beloning voor dit harde werken :Y)

Ik heb vandaag serieus meer gedaan in huis dan de afgelopen weken samen denk ik. Beetje jammer dat ik eigenlijk thuis zou moeten werken.. Excuus is wel dat ik al mijn lessen gewoon al voorbereid heb, alle mail weggewerkt is, en ik dus echt even niets meer kon bedenken... Nu dus op de bank met iPad en haakwerk, wachten tot de cake klaar is...
pi_149540049
Hmmmmmm cake.
Ik heb net een was erin gegooid en de boodschappen gedaan. Vind ik voldoende zo. Hup aan de cake :9 (al zijn die van mij super klein en gewoon uit de super.)
pi_149540606
Een collega van me had net stroopwafels, die was net in NL geweest. Dat was ook een echte traktatie!

:9
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:42:35 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149540853
Heb eigenlijk alleen maar trek in gezonde dingen. Vandaag een bakje plain hüttenkäse leeggegeten, wat verbaasde blikken van collega's opleverde. :D En ik ben dol op fruit smoothies. Dat komt voornamelijk omdat ik te lui ben om fruit te snijden, dus mik ik 't in de blender.

Voel steeds duidelijker baby-bewegingen, echt heel vaag voelt het! Het zit echt heel laag, ongeveer ter hoogte van m'n schaambot ofzo. Zou best af en toe even op een cameraatje willen kijken wat er dan gebeurt daarbinnen. :D
pi_149540983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:42 schreef Mariposas het volgende:
Heb eigenlijk alleen maar trek in gezonde dingen. Vandaag een bakje plain hüttenkäse leeggegeten, wat verbaasde blikken van collega's opleverde. :D En ik ben dol op fruit smoothies. Dat komt voornamelijk omdat ik te lui ben om fruit te snijden, dus mik ik 't in de blender.

Voel steeds duidelijker baby-bewegingen, echt heel vaag voelt het! Het zit echt heel laag, ongeveer ter hoogte van m'n schaambot ofzo. Zou best af en toe even op een cameraatje willen kijken wat er dan gebeurt daarbinnen. :D
wat cool! En wat vroeg, niet?
pi_149541016
Gaaf Mariposas! Ik vind het nog steeds heel onwerkelijk iedere keer. Denk ook nog steeds regelmatig dat er echt niks in mijn buik zit.
pi_149541235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Een collega van me had net stroopwafels, die was net in NL geweest. Dat was ook een echte traktatie!

Mijn moeder stuurt altijd stroopwafels op van de markt O+ Ik moet ze niet meenemen naar het kantoor want dan zijn ze zo op :')
pi_149541375
Pffff is deze dag al voorbij? :O
Gelukkig zit ik nu in meetings tot 18:00 :') dit is echt een top dag
pi_149541559
Oh jongens, ik krijg er honger van. Een vriendin postte net ook al de taart die ze aan het eten was. Craaaaavings.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:08:22 #109
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149541628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat cool! En wat vroeg, niet?
Redelijk vroeg idd, maar placenta zit achter, dus voel het daardoor eerder. En weinig buikvetjes.
pi_149541737
Ik voel de baby ook regelmatig (en dat met vetjes en voorliggende placenta). Maar de gynaecoloog zei dat 't niet zo gek is bij een derde.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149541836
Mijn tweede voelde ik bij 16 weken, en deze bij 17. Het klinkt mij niet idioot vroeg in de oren iig :)
pi_149542210
Welkom aan een nieuwe man in dit topic! Altijd fijn om de nuchtere andere kant van het verhaal te horen :)

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor het vruchtwater. Toen ik binnenkwam zei ze: "ik snap niet dat ze je naar me toe hebben gestuurd, er is helemaal niets aan de hand". Blijkbaar heb ik "ruim" vruchtwater, maar zeker niet "te veel". Ik ben dus helemaal gezond verklaard *O*
Op mijn bloeddruk na, die was vandaag voor het eerst op de grens van hoog. Meteen urine moeten laten testen, maar er was niets aan de hand, geen eiwitten. Ik zei al: "het komt vast door de spanning dat ik ineens naar de gyn moest". Daar was de verpleegster het niet mee eens, maar voor nu was het goed.
pi_149542310
Fijn MevrouwCactus *O*
Sara
Merel
Ukje
pi_149542420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou dat wilde ik echt precies hetzelfde zeggen! :D maar toen vergat ik te typen..

Waar ik zelf niet aan kan wennen is het woord 'lam' voor 'ellendig/moe'. Heel erg lam zijn, is niet goed voor de baby, hoor! o|O :'( :')
Haha, kijk Limone, ik ben niet de enige die het woord "lam" op deze manier gebruikt. :D .

Ik verander trouwens intern in een draak. Ik vind alles en iedereen irritant. Heb zojuist - in gedachten - schreeuwend 14 blikken ragout naar een megavalsfluitende kerel in de supermarkt gesmeten. Oh, the terror! (Hoop dat dat snel weer overgaat, anders plof ik een keer in het echie hoor... :@ )
pi_149542562
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:31 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Haha, kijk Limone, ik ben niet de enige die het woord "lam" op deze manier gebruikt. :D .

Ik verander trouwens intern in een draak. Ik vind alles en iedereen irritant. Heb zojuist - in gedachten - schreeuwend 14 blikken ragout naar een megavalsfluitende kerel in de supermarkt gesmeten. Oh, the terror! (Hoop dat dat snel weer overgaat, anders plof ik een keer in het echie hoor... :@ )
Oh dit is wel herkenbaar :D :@

We hebben hier thuis al gesprekken gehad in de trant van:
KUN JE DAAR MISSCHIEN EVEN MEE STOPPEN?! (ik)
Waarbij ML onschuldig vroeg wat hij dan verkeerd deed -O-
JE KAUWT ZO HARD IK WORD ER NERVEUS VAN }:|

:')

Dus, succes voor je vent ^O^
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:51:30 #116
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149543092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat commentaar kreeg ik al voordat ze zwanger was :@
pi_149543394
Ik val even binnen maar ik trok het niet meer van de spanning... Na veel wikken en wegen besloten om de vk te bellen (wil niet zeuren oid) maar ze stelde me meteen gerust en ik mag zo komen voor een echo... Gewoon om te kijken of 'ie het nog doet :@. 17.15 uur ben ik aan de beurt, boh wat doen miskramen gekke dingen met een mens... :'(
pi_149543779
Ik denk dat ik ergens overheen heb gelezen, maar succes zo Malteser. :* klinkt als een fijne vk.
pi_149544171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
Ik val even binnen maar ik trok het niet meer van de spanning... Na veel wikken en wegen besloten om de vk te bellen (wil niet zeuren oid) maar ze stelde me meteen gerust en ik mag zo komen voor een echo... Gewoon om te kijken of 'ie het nog doet :@. 17.15 uur ben ik aan de beurt, boh wat doen miskramen gekke dingen met een mens... :'(
Als het goed is, weet je nu al of het allemaal goed is. :*
pi_149544233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
Hoop dat alles goed is :*
pi_149544234
Zit nog in de wachtkamer...
pi_149544269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:29 schreef Malteser het volgende:
Zit nog in de wachtkamer...
Oh ships :(
pi_149544997
Een super duidelijke knipper. Alles zoals het hoort, eerste botstructuren al zichtbaar, navelstreng al in ontwikkeling, hoofd en romp goed te onderscheiden en zelfs al beginnende beentjes.
Oh oh, wat een ongelooflijke opluchting!
pi_149545061
Malteser :* Wat fijn dat dat even kon!

Dat ergeren aan alles, zo herkenbaar! Ik kan mezelf er ook echt mee in de weg zitten :(
Sara
Merel
Ukje
pi_149545147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:58 schreef Malteser het volgende:
Een super duidelijke knipper. Alles zoals het hoort, eerste botstructuren al zichtbaar, navelstreng al in ontwikkeling, hoofd en romp goed te onderscheiden en zelfs al beginnende beentjes.
Joepie! Gefeliciteerd *O* *O*
pi_149545230
Wat goed, Malteser...

Wat fijn dat je zo laagdrempelig terecht kon. Hoever ben je nu?

Ik heb een wat trekkend gevoel vrij laag in m'n buik aan m'n rechterkant. Soms is het wat scherp. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar toch zet dat m'n hoofd weer aan de gang. beuh!
pi_149545260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:58 schreef Malteser het volgende:
*O* *O* *O*
pi_149545292
Wat fijn Malteser! :D
pi_149545328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat goed, Malteser...

Wat fijn dat je zo laagdrempelig terecht kon. Hoever ben je nu?

Ik heb een wat trekkend gevoel vrij laag in m'n buik aan m'n rechterkant. Soms is het wat scherp. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar toch zet dat m'n hoofd weer aan de gang. beuh!
Klinkt als bandenpijn. De banden waar je baarmoeder aan 'hangt' in je lichaam, ook aan het bekken vast enzo, kunnen trekken en steken als je beweegt of plotseling van houding verandert, of gewoon zomaar uit het niets de hele dag zeuren... Ee komt rek op door je groeiende baarmoeder.
Kwak
pi_149545546
Wilde ik ook net zggen, klinkt idd als bandenpijn jagar... Had ik de eerste weken heel erg vaak last van.

Malteser, fijn zo!
pi_149545654
8 weken 4 dagen nu, klopte precies met wat we zelf ook dachten.
Dank voor jullie reacties! De opluchting is groot!!

Ik reageer later vandaag uitgebreid op iedereen. Nu eerst koken en dadelijk komt de mevrouw van Moeders voor Moeders.
pi_149545846
Wat een opluchting Malteser! Had het bezoek van MvM mevrouw iets te maken met je onzekerheid?

Klinkt als bandenpijn inderdaad Jagär.
pi_149545961
Wat een opluchting, Malteser! *O*
pi_149546552
Goed, gerustgesteld door de bandenpijn! Dank jullie wel!
pi_149546648
Welkom bijna-papa h_k!

Wat fijn Malteser! Beter een keertje extra en je dan weer lekker zen voelen dan blijven stressen! :*
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:01:16 #136
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149546830
Wat fijn Malteser! *O*

Ik heb vandaag trouwens mijn wisselslag. 11 weken alweer! *O*
Semper frakkin fi!
pi_149548174
Fijn, Malteser!! *O*
pi_149548536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:32 schreef Cholula het volgende:
Wat een opluchting Malteser! Had het bezoek van MvM mevrouw iets te maken met je onzekerheid?

Klinkt als bandenpijn inderdaad Jagär.
Geen idee of dat het was. Komt ook doordat ik gisteren en vandaag niet (meer) misselijk ben geweest. Dat in samenwerking met de miskraam van vorige zomer maakte dat ik vanmiddag alleen nog maar kon huilen :@.
Uiteindelijk dus gebeld en de vk had zoveel begrip, echt fijn!

MvM kan ieder moment hier zijn, mijn potje plas staat klaar :9.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:12:29 #139
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149549681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha. Ja. Zo ben ik ook!
En ik walg, walg, waaaaaaalg soms van zijn sigarettenlucht. Echt niet te harden!
Vind ik zelf ook echt vervelend, want spontaan knuffelen of zoenen is er dan ook een stuk minder. :(

Vandaag wisseldag. 33 weken alweer!
Vanmorgen ook weer goed gekeurd bij de verloskundige. Hartje gehoord en wat blijft dat toch magisch he :)
Volgende week m'n laatste echo + glucosetest en dan kan ik me opmaken voor het volgende avontuur, want dan neemt de gyneacoloog het over van de verloskundige ivm m overgewicht.

Vandaag 6 uur gewerkt en ik ben gesloopt. Echt afgepeigerd!
Lig al vanaf 18:30 in bed, omdat ik gewoon niet meer kon. Man heeft me zelfs naar boven geduwd, omdat ik daar zelf geen kracht meer voor had.
Nu lekker slapen... Zzzz
pi_149550777
Ik vind het echt heel vreemd dat ik al zo lang niet meer bij de vk ben geweest.
Ook las ik ergens dat je vanaf 36 weken elke week bij vk/gyn moet komen, maar ik heb nu pas volgende week een afspraak. Niet dat ik daar om klaag, het gaat gewoon heel goed hier, dus nodig vind ik het niet. Wel beetje gek. Scheelt wel weer parkeerkosten, die had ik bij vk niet, bij gyn natuurlijk wel. :P
Wel fijn dat de vk gewoon het kraambed komt doen. Zie ik ze toch nog even. Zo abrupt anders, ik vind het echt nog steeds gek allemaal.

Malteser, fijn zeg van die meedenkende vk's. Dat deed die van mij ook, alleen dan met extra hartje luisteren ipv echo. Echt zo fijn dat ze dat doen. Maakt heel je zwangerschap een stuk beter in het begin.

Die bandenpijn herken ik ook van het begin. Een keer iets te hard van mijn fiets gestapt, stond meteen 5 minuten krom omdat het 'erin schoot' zeg maar. Super vervelend, maar gelukkig van voorbijgaande aard en onschuldig. Nu heb ik het ook wel, maar minder en meestal veroorzaakt door wiebelende babybillen icm 'volle' blaas.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 21:29:59 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149552559
wat fijn Malteser dat je gelijk mocht langskomen van je vk <3

Hier heb ik er gisteren niet verstandig aan gedaan om te gaan wandelen naar het ziekenhuis. Gisterenavond en vandaag moeten bekopen met meerdere pijnscheuten in m'n bekken waarbij de tranen echt in m'n ogen sprongen. Hoef niet eens te proberen om bv mijn bovenlichaam een kwartslag te draaien terwijl ik m'n voeten laat staan, want dan is het alsof er een net geslepen mes in m'n bil word gespietst :X

Had gisterenavond nog een hele discussie met iemand op facebook over waarom ik ingeleid werd en zij het probleem niet zag van een KS. Zij had na haar KS een weekje weinig gedaan en was na tien weken weer gewoon fulltime gaan werken. Ja, dat zij geen twee kleuters rond had lopen , die moest ik maar naar papa brengen het weekend (alsof mijn ex in de flat naast me woont :') ). Ik had immers de kraamzorg en dan kon SET wel 'een keer' stofzuigen voor me :') was vandaag helemaal klaar met d'r, heb d'r zo uit m'n vriendenlijst gebonjourd. :W

pi_149553693
Wat een inlevingsvermogen hebben sommige mensen he. Net als die mensen die roepen dat je niet ziek, maar zwanger bent. Alsof zwanger zijn niet vermoeiend kan zijn en pijn kan geven. Vooral met BI. Ik stond ook echt te kijken dat een vriendin van mij na een week (normale bevalling) alweer van alles in het huis deed, en die had er ook al 2 rondlopen. Ik werd al moe als ik het zag. Maar ja, die had ook geen BI natuurlijk, dus ik kan daar dan weer weinig over zeggen.

Ga je mee lekker winkelen? Nee dat is voor mij niet lekker meer. Oh toen ik blaablaa. Ja fijn voor je. Uit je vriendenlijst ermee. Lekker rustig ^O^
pi_149553885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:55 schreef Risu het volgende:
Wat een inlevingsvermogen hebben sommige mensen he. Net als die mensen die roepen dat je niet ziek, maar zwanger bent. Alsof zwanger zijn niet vermoeiend kan zijn en pijn kan geven. Vooral met BI. Ik stond ook echt te kijken dat een vriendin van mij na een week (normale bevalling) alweer van alles in het huis deed, en die had er ook al 2 rondlopen. Ik werd al moe als ik het zag. Maar ja, die had ook geen BI natuurlijk, dus ik kan daar dan weer weinig over zeggen.

Ga je mee lekker winkelen? Nee dat is voor mij niet lekker meer. Oh toen ik blaablaa. Ja fijn voor je. Uit je vriendenlijst ermee. Lekker rustig ^O^
Ik had ook zware BI en na de bevalling was t in 1x verdwenen... Dacht ik.... Ik ben te snel weer van alles gaan doen waardoor ik er nu nog regelmatig last van heb...
AjB dames doe voorzichtig.

Mijn beste vriendin heeft mij ook keihard laten vallen, totaal geen begrip dat ik geen trap kon lopen oid
S. 2014
J. 2016
pi_149553938
Oh, iemand hier toevallig ervaring met BI? hoelang duurt het ongeveer voor ik weer gewoon naar de super kan wandelen na de bevalling? Ik hoopte op een week of 2 hooguit. Het is 700 meter verderop, en als ik het nu doe heb ik de rest van de dag last. (Heen gaat prima, op de terugweg ben ik halverwege klaar) Of is dat echt per persoon verschillend... Als ik een keizersnede moet zal het ook wel langer duren denk ik.. Of is de extra rust dan juist goed voor BI.. Hmm
pi_149554016
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had ook zware BI en na de bevalling was t in 1x verdwenen... Dacht ik.... Ik ben te snel weer van alles gaan doen waardoor ik er nu nog regelmatig last van heb...
AjB dames doe voorzichtig.

Mijn beste vriendin heeft mij ook keihard laten vallen, totaal geen begrip dat ik geen trap kon lopen oid
Oh kijk, al deels antwoord. Ik was al niet van plan iets te forceren. Eerst kortere wandelingen, gewoon een rondje door de straat bijvoorbeeld, na een weekje ofzo.
pi_149554184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef Risu het volgende:
Oh, iemand hier toevallig ervaring met BI? hoelang duurt het ongeveer voor ik weer gewoon naar de super kan wandelen na de bevalling? Ik hoopte op een week of 2 hooguit. Het is 700 meter verderop, en als ik het nu doe heb ik de rest van de dag last. (Heen gaat prima, op de terugweg ben ik halverwege klaar) Of is dat echt per persoon verschillend... Als ik een keizersnede moet zal het ook wel langer duren denk ik.. Of is de extra rust dan juist goed voor BI.. Hmm
Ik had bij de eerste absoluut geen last van BI, maar toch was de brievenbus aan het eind van de straat 2 weken na de bevalling nog best een uitdaging. Zeker dat je dan ook weer terug moet inderdaad :') :D lang leve de bankjes onderweg ;)

Het verschilt gewoon enorm per persoon, verwacht niet teveel van jezelf, luister goed naar je lichaam en blijf vooral in beweging. Nu tijdens je zwangerschap maar ook na de bevalling, wel rustig aan though.

Heb je het boek van Cecile Röst trouwens al? misschien nog een tip :)

[ Bericht 3% gewijzigd door mignonne op 10-02-2015 22:10:41 ]
pi_149554234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:01 schreef Risu het volgende:

[..]

Oh kijk, al deels antwoord. Ik was al niet van plan iets te forceren. Eerst kortere wandelingen, gewoon een rondje door de straat bijvoorbeeld, na een weekje ofzo.
Ik ben op donderdagavond bevallen en de week erop op donderdag mochten we naar buiten met Saar, toen hebben we een klein rondje gemaakt (showen bij de bakker,.de slijter en de primera beneden) en toen was ik kapot! Ondanks kinderwagen... Mijn advies is, stop als je nog geen last hebt, zodra je het voelt is t te laat, en n baby tillen met BI vond ik niet prettig.
S. 2014
J. 2016
pi_149554302
Goede tips, dan begin ik met een rondje door de kamer, rondje om het huis, rondje door de straat. ^O^
pi_149554412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Risu het volgende:
Goede tips, dan begin ik met een rondje door de kamer, rondje om het huis, rondje door de straat. ^O^
babysteps ja :)
maar mobiliseren is wel belangrijk. Je laten vertroetelen en in bed blijven liggen ook, maar er is een middenweg :D

Bij baby tillen opletten dat je dit symmetrisch doet, dus baby niet op je heup of aan 1 kant tillen maar recht voor je tillen. Laat je partner bijvoorbeeld traplopen met baby als je nog last hebt zodat je niet met kind in 1 arm de trap op loopt ofzo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 22:09:41 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149554421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Risu het volgende:
ik woon in een portiekflat, als ik een rondje om het huis doe, heb ik gelijk de straat ook al gehad :P

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 22:13:35 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149554618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
Laat je partner bijvoorbeeld traplopen met baby als je nog last hebt zodat je niet met kind in 1 arm de trap op loopt ofzo.
daar heb ik dus een probleem. Na tien dagen zal ik hoe dan ook met baby de trap af moeten (woon 1 hoog), en ik ga onmogelijk een reiswieg met twee handen van de trap af kunnen dragen zonder er vanaf te d*nderen :') Gelukkig heb ik m'n draagdoek nog steeds O+

pi_149554920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

daar heb ik dus een probleem. Na tien dagen zal ik hoe dan ook met baby de trap af moeten (woon 1 hoog), en ik ga onmogelijk een reiswieg met twee handen van de trap af kunnen dragen zonder er vanaf te d*nderen :') Gelukkig heb ik m'n draagdoek nog steeds O+
en dus heb je geen probleem ;)
omdenken daaaarling! :D punt is dat je door assymetrisch dragen je bekken dus ook assymetrisch belast. Door met je bekken gekanteld de trap op te lopen heb je dus kans dat je klachten terugkomen/langer blijven bestaan.

Juist in jouw geval, waarin je dagelijks meermaals die trappen op en af gaat, zou ik dus idd iets van een draagdoek gebruiken, desnoods een goedkope draagzak voor enkel de trap op. Op die manier ben je idd wel symmetrisch. Who needs a man als ze een draagdoek hebben ;) :P
pi_149555789
Klumsy: leuk dat je een mooie pretecho hebt gehad. En het zwemparadijs verklaart je mooie buik!

Danaa: ook weer goedgekeurd. Baby Danaa: doe jij je kin eens mooi op de borst!

Starbuck: mooie echoplaatjes. Ondanks foto van foto wel duidelijk te zien!

Haags kwartiertje: welkom!

Melliemuis: een sticker! Heel fijn!

DJMO: hoe is je nieuwe stofzuiger?

Twist: balen van je blaasontsteking. Goed dat je het liet checken. Beterschap!

MM: zei je cake? Jum! Was 'ie goed gelukt?

Mariposas: je voelt de baby O+

MevrouwCactus: fijn dat alles goed was bij de gyn!!

Skoap: dag toch een beetje goed doorgekomen?

Faptist: fijn dat je goedgekeurd bent! Vind je het vervelend dat je 'over' moet naar de gyn? Of is het oké voor je?

Zo, klein beetje bijgelezen. MvM was hier, wat is de wikkeldeken zacht! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 22:38:15 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149556028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

en dus heb je geen probleem ;)
omdenken daaaarling! :D punt is dat je door assymetrisch dragen je bekken dus ook assymetrisch belast. Door met je bekken gekanteld de trap op te lopen heb je dus kans dat je klachten terugkomen/langer blijven bestaan.

Juist in jouw geval, waarin je dagelijks meermaals die trappen op en af gaat, zou ik dus idd iets van een draagdoek gebruiken, desnoods een goedkope draagzak voor enkel de trap op. Op die manier ben je idd wel symmetrisch. Who needs a man als ze een draagdoek hebben ;) :P
terwijl ik zat te typen dacht ik aan een verhaal wat ik gisteren in de wachtkamer had gelezen over een vrouw die tijdens haar zwangerschap verlamd was geraakt oid en helemaal opnieuw had moeten leren lopen. Ook zij gebruikte een draagdoek voor het traplopen, daardoor dacht ik er ineens aan ;)

Malteser: heb 'm nog niet goed kunnen testen, de hulp is vandaag geweest dus m'n vloer was smetteloos :') morgen nieuwe kans; kinderen zijn de hele dag thuis want studiedag op de basisschool :9

En nu ga ik m'n bed in, daar ligt een peuter te roepen die ik net nat uit z'n eigen bed viste, heb 's avonds laat geen energie meer om zijn bed te verschonen (natte troep zit al wel allemaal in de machine hoor!)

pi_149559645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:33 schreef Malteser het volgende:

de dag ging wel, met zo weinig slaap is het me eigenlijk meegevallen hoe het ging :D

Mijn man was vandaag niet thuis, had nu al weer thuis moeten zijn maar heeft door geneuzel met de trein in Londen zijn vliegtuig gemist :(.

Ik ben in slaap gevallen op de bank vanavond, niet zo heel handig, hoop maar dat ik zo kan slapen.

Zacht is die wikkeldeken he O+
pi_149559813
Verdorie, ik lig klaarwakker naar het plafond te staren. Man ligt zoals altijd scheef in bed waardoor ik weer minimaal de ruimte heb en me kapot zweet. Dat kan ik nu echt niet hebben, strontchagrijnig word ik ervan. }:| duwen heeft geen nut, dan doet ie een afkeurend geluid en draait gewoon terug. Bahbah, ik snap hier niks van, normaal slaap ik prima in.
Edit: ik ben iig niet alleen wakker. O+
pi_149560392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:16 schreef Risu het volgende:
Verdorie, ik lig klaarwakker naar het plafond te staren. Man ligt zoals altijd scheef in bed waardoor ik weer minimaal de ruimte heb en me kapot zweet. Dat kan ik nu echt niet hebben, strontchagrijnig word ik ervan. }:| duwen heeft geen nut, dan doet ie een afkeurend geluid en draait gewoon terug. Bahbah, ik snap hier niks van, normaal slaap ik prima in.
Edit: ik ben iig niet alleen wakker. O+
Die van mij kan heel beledigd zijn als ik hem 's nachts aanpor na een uur gesnurk :). Gewoon hardop vertellen dat hij moet stoppen met snurken en zich omdraaien werkt dan wel weer heel goed, wordt hij niet wakker van, maar hij doet het wel braaf.
pi_149561531
quote:

Danaa: ook weer goedgekeurd. Baby Danaa: doe jij je kin eens mooi op de borst
Thanks voor je reactie en aanmoediging. Je bent de eerste die reageert :)
pi_149561629
Snurkmannen.... Ze zouden verboden moeten worden! :(
pi_149561731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 05:11 schreef Lijnloos het volgende:
Snurkmannen.... Ze zouden verboden moeten worden! :(
Amen. Ik werd gisteravond wakker gemaakt (!!!) door man met de mededeling dat ik mijn oordoppen in moest doen, want hij wilde wel eens de hele nacht doorslapen zonder dat ik hem wakker zou maken omdat hij snurk.

I'm not amused.
  woensdag 11 februari 2015 @ 06:45:02 #161
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149561758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:55 schreef Risu het volgende:

Soms is het gewoon ook echt heel moeilijk te bevatten voor een ander. Ik heb echt gewoon nergens last van, ook niet gehad. Dat een ander met 12 weken al last krijgt van bekkeninstabiliteit, vind ik verwonderlijk. Dat bedoel ik niet op een manier dat ik het onwaarschijnlijk vind of niet geloof, maar gewoon dat ik me er niets bij kan voorstellen hoe dat voelt en hoe erg je er last van kan hebben. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat ik niet kan indenken dat het echt heel pijnlijk en vervelend is, maar het is gewoon lastig om er een beleving bij te krijgen. Daarnaast als mensen aangeven dat zij er nooit last van hebben gehad tijdens hun zwangerschap lijkt me dat ook echt niet vervelend bedoeld. Meer gewoon een opmerking ter verwondering dat het bij een ander zo verschillend kan zijn.

Ik roep trouwens zelf vaak dat ik niet ziek maar zwanger ben. :+ Als ik geen klachten krijg van een stal uitmesten, fietsen of wat dan ook, waarom zou ik het niet doen. Voel me niet echt anders dan voorheen.

Ik zag van het weekend iemand op een verjaardag die in de ochtend een hardloopwedstrijd van 10 km had gelopen. Ze was 10 weken geleden bevallen (dat was uiteraard alleen maar te zien aan de pasgeboren baby die ze vast hield). :o
pi_149561781
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 03:35 schreef Danaa het volgende:

[..]

kun je nog goed slapen? Of gaat de buik toch in de weg zitten?

Nog eventjes meid, en die kin op de borst gaat vast goedkomen!! Vind het zo gek dat je bijna op je UD zit. Weet nog goed dat je je 2e streepje plaste! Dat lijkt helemaal geen 9 maanden geleden!

Hier zo naar de gyn, ben erg nerveus.. Heel onrustig geslapen vannacht. Ben zo benieuwd wat we gaan zien op de echo. Vandaag 7w2d...
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149561862
Succes Joycie! Ik kan me voorstellen dat het spannend is.

Danaa, baby ligt er bijna klaar voor! De tijd kruipt weer hè, terwijl het de weken hiervoor zo snel ging...

Ik zag nog wekenwissels *O* en slechte nachten -O-. Verder niet veel onthouden :@

Vandaag 38.3, de dag dat ik bij peuter beviel. Toch wel een speciale dag!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149561881
Mijn vriend heeft heel lief een kopje kamillethee met honing voor me gemaakt. In de hoop dat ik wat ontspan...
Ik had net een ontzettende steek daar beneden. Schrok er echt een beetje van. Maar ja door de zenuwen wordt dat versterkt natuurlijk.

Phaidra, heb je al het gevoel dat de kleine elke moment komt net zo als peuter. Of denk je dat het nog even duurt?
pi_149561956
Spannend joyce, ik hoop een mooie echo voor je. Ik mag me straks ook weer bij e vlos melden. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk doet. Nu eerst maar mezelf uit bed sleuren en kleuter school-klaar krijgen :)
pi_149562008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Redelijk vroeg idd, maar placenta zit achter, dus voel het daardoor eerder. En weinig buikvetjes.
Mwah, vroeg.... Ik voelde de eerste rond de 17/18 weken en toen was ik 25 kilo dikker dan nu. Buikvet doet natuurlijk weinig af aan wat je van binnen voelt.
pi_149562013
Spannend Joycie! Ik duim voor een mooie knipper!!

Phaidra: inderdaad een bijzondere dag vandaag!

Succes bij de vk Lijnloos, hopelijk een mooie bloedddruk.
pi_149562023
@j0ycie heel veel succes bij gyn!
Slapen vind ik stom de laatste tijd, erg warm, veel plassen en begin voor het eerst buikslapen te missen.

@Phaidra: Gaat heeel langzaam nu inderdaad. Ik lig nu bijv nog in bed, met wat steekjes en krampjes maar dat zal het heus nog niet zijn, wachten wachten wachten!
Kan me voorstellen dat dit een dag voor je is met een extra gevoel!

Over snurken gesproken, wij wisselen elkaar af. Sinds ik zwanger ben snurk ik regelmatig en word daar ook voor wakker gemaakt ;)
pi_149562085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 06:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik roep trouwens zelf vaak dat ik niet ziek maar zwanger ben. :+ Als ik geen klachten krijg van een stal uitmesten, fietsen of wat dan ook, waarom zou ik het niet doen. Voel me niet echt anders dan voorheen.
Ik heb zo tot voor kort ook nog relatief zwaar werk gedaan, omdat ik er geen/amper klachten van kreeg. Tot ik ineens na een dienst naar de bus liep en echt veel bekkenpijn had. En de fysiotherapeute zei dat ze de effecten van veel sjouwen goed kon zien en ik acuut niks meer mocht tillen. Dus nu ben ik toch maar wat voorzichtiger, ook als ik ergens niet direct last van krijg.
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:56:31 #170
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149562106
Succes bij de gyn, joyce! Steekje klinkt als bandenpijn.
En jij ook succes bij de verloskundige, Lijn! Hoop dat je bloeddruk goed is!

Kan me voorstellen dat het vandaag een speciale dag is, Phaidra! Hoop dat deze nog even blijft zitten!
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:59:24 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149562127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:42 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mwah, vroeg.... Ik voelde de eerste rond de 17/18 weken en toen was ik 25 kilo dikker dan nu. Buikvet doet natuurlijk weinig af aan wat je van binnen voelt.
Ik zeg ook niet dat het echt vroeg is, het is redelijk vroeg omdat het ook heel normaal is als je pas met 20 weken wat voelt. Dunno about buikvet, maar ik voel het ook tegen m'n hand als ik die op m'n buik leg. Zit dan een vrij dunne laag tussen zonder placenta daar en vet. :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:01:37 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149562150
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:53 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb zo tot voor kort ook nog relatief zwaar werk gedaan, omdat ik er geen/amper klachten van kreeg. Tot ik ineens na een dienst naar de bus liep en echt veel bekkenpijn had. En de fysiotherapeute zei dat ze de effecten van veel sjouwen goed kon zien en ik acuut niks meer mocht tillen. Dus nu ben ik toch maar wat voorzichtiger, ook als ik ergens niet direct last van krijg.
Veel sjouwen doe ik ook niet, zwaarste wat ik doe is 3 x pw een stal uitmesten. En let er goed op dat ik het ergonomisch doe. Gelukkig gaan de paarden in maart op het land, dan hoef ik nog minder uit te mesten.
pi_149562193
Mogge! Ik heb gedroomd dat de baby nu al geboren werd. Ze was piepklein en ik moest r de rest van de draagtijd in mn mond houden om te overleven. Ze veranderde alleen in een grote, dikke witte larf die door mn mond heen krioelde. Ik kon r nauwelijks meer binnenhouden. Op een gegeven moment walgde ik er zo van dat ik r in stukken heb gekauwd. Kokhalzend. De stukken heb ik in Parijs op straat gespuugd.
pi_149562258
Gisteren kon mijn man de baby trouwens voor het eerst ook voelen, zo bijzonder O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 februari 2015 @ 08:13:09 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149562259
Gatverdamme Spring, droom eens wat leukers ja? *ril*

ik heb zowaar redelijk geslapen ondanks draaipeuter naast me. Die speaking of wich .. nog steeds slaapt net als z'n grote broer .. mogen ze vaker doen! Heb ik eindelijk eens hete koffie ipv een lauw bakkie :Y)

pi_149562372
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 03:35 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ff teruggelezen, is er een echo gemaakt? Uitwendig is niet te voelen of een kin wel of niet op de borst zit namelijk ;) (en met een echo ook heel lastig te bepalen). Overigens maakt het ook geen klap uit :D misschien dat dat nog scheelt voor je gemoedsrust ;) t wordt pas een dingetje ver tijdens je bevalling, maar vrijwel alle kinderen doen door de weeënkracht automagisch hun kind op de borst. Ik vind het een bijzondere mededeling van je dokter/verloskundige. Typisch zoiets waar mensen zich dan zorgen over zouden kunnen maken maar wat in de praktijk volstrekt betekenisloos is.
pi_149562383
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:06 schreef -Spring het volgende:
Mogge! Ik heb gedroomd dat de baby nu al geboren werd. Ze was piepklein en ik moest r de rest van de draagtijd in mn mond houden om te overleven. Ze veranderde alleen in een grote, dikke witte larf die door mn mond heen krioelde. Ik kon r nauwelijks meer binnenhouden. Op een gegeven moment walgde ik er zo van dat ik r in stukken heb gekauwd. Kokhalzend. De stukken heb ik in Parijs op straat gespuugd.
Gadverdamme!!! :r
pi_149562480
quote:
Klumsy: leuk dat je een mooie pretecho hebt gehad. En het zwemparadijs verklaart je mooie buik!

Danaa: ook weer goedgekeurd. Baby Danaa: doe jij je kin eens mooi op de borst!

Starbuck: mooie echoplaatjes. Ondanks foto van foto wel duidelijk te zien!

Haags kwartiertje: welkom!

Melliemuis: een sticker! Heel fijn!
E
DJMO: hoe is je nieuwe stofzuiger?

Twist: balen van je blaasontsteking. Goed dat je het liet checken. Beterschap!

MM: zei je cake? Jum! Was 'ie goed gelukt?

Mariposas: je voelt de baby O+

MevrouwCactus: fijn dat alles goed was bij de gyn!!

Faptist: fijn dat je goedgekeurd bent! Vind je het vervelend dat je 'over' moet naar de gyn? Of is het oké voor je?

Je kunt bij babyzwemmen precies zien wie mvm heeft gesteund.... :+
S. 2014
J. 2016
pi_149562886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:12 schreef lunapuella het volgende:
Gisteren kon mijn man de baby trouwens voor het eerst ook voelen, zo bijzonder O+
Leuk hè! Die van mij voelde hem afgelopen vrijdag (21+5) voor het eerst.
pi_149562980
Dat is echt iets waar ik niet op kan wachten, de baby voelen...

Ik heb voor het eerst sinds ik positief testte een nacht goed geslapen! Ik voel me zooo uitgerust nu! *O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:20:54 #181
409579 LuDann
All the way
pi_149563059
quote:
_O-

Ik droom ook zulke bizarre dingen de laatste tijd :D
pi_149563090
Ik kom voorzichtig even kijken :W
pi_149563099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:22 schreef Cassandra87 het volgende:
*O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:25:34 #184
409579 LuDann
All the way
pi_149563141
Over dat jullie/jij verhaal; ik vind het leuk dat mijn vriend erkent dat ons kind een persoon is en niet een ''ding'' zeg maar. Zo zie ik het. Voor mannen is het natuurlijk allemaal wat abstracter en ik vermoed dat dit een manier is om het wat echter voor hemzelf te maken. Of misschien is het dat al gewoon voor hem. Ik weet in ieder geval dat ik echt niet alleen de drager van zijn kind ben, hij zegt me vaak gnoeg dat hij trots op me is en van me houdt om dingen die totaal niks met mijn zwanger zijn te maken hebben.

Ik moest trouwens keihard lachen om de verhalen van SQ , Limone en Twist. _O- :D

Welkom Cassandra! *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:28:15 #185
409579 LuDann
All the way
pi_149563191
Ik ben trouwens zo asociaal keihard in slaap gevallen gisteren na het eten. :@ Om vervolgens rond 22:00 weer wakker te worden van de honger. Dus toen heb ik nog een heel stokbrood naar binnen gewerkt, met aioli en tapenade. :')
pi_149563234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh dat heb ik gemist, gefeliciteerd! *O*
pi_149563359
Welkom Cassandra! *O*

Oh bah, spring! Hopelijk blijft je baby nog gewoon even zitten. :D

Goede nacht voor Jagär! *O*

Danaa succes met de laatste loodjes! :*

Vast iets vergeten, maar *O* & :* voor iedereen die het kan gebruiken!

Jij/jullie: vriend ziet mij zeker nog als individu en niet alleen als "vessel" (daar grappen we wel eens over), maar is al superlief voor buikbaby, ik kan niet wachten hem echt als papa te zien. O+ :'(

Gisteren hebben wij een intakegesprek gehad bij een gastouderbureau en dat was wel heel informatief en interessant. We hebben ook een positief gevoel bij de organisatie, dus dat is ook wel heel fijn. Volgende week gaan we ons al oriënteren op een aantal GO's dus dan wordt het al wel heel echt!

O ja! En we zijn 100% uit de meisjesnaam. *O* *O* *O* Zo blij met die naam! Nu nog even de knoop doorhakken w.b. jongetje, maar daar zijn we ook bijna uit. :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:41:10 #188
409579 LuDann
All the way
pi_149563399
quote:
17s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh dat heb ik gemist, gefeliciteerd! *O*
Zijn keiverse strepen, heb het maar even in het update topic gezet. :D
pi_149563484
32 weken vandaag! :)
En, as we speak, een onzettend (wil steeds onmeunig typpen, maar denk dat de mensen die niet uit Twente komen daar niks van snappen :P ) bewegelijke baby! O+
pi_149563531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:45 schreef _happy_ het volgende:
32 weken vandaag! :)
En, as we speak, een onzettend (wil steeds onmeunig typpen, maar denk dat de mensen die niet uit Twente komen daar niks van snappen :P ) bewegelijke baby! O+
*Onmeunig harde Twente boks!* *O*
pi_149563578
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:48 schreef Selvaria het volgende:

[..]

*Onmeunig harde Twente boks!* *O*
*boks* :s)
pi_149563744
Nee Cassandra wat doe je!! *O*

We hebben een kloppend hartje! Zo opgelucht!
pi_149563781
Cassandra *O* *O*

Joycie *O* *O*
pi_149563863
Wat fijn Joycie! *O* *O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:23 #195
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_149564059
quote:
Jouw brein O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_149564146
quote:
Wauw _O_ :D
pi_149564313
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het echt vroeg is, het is redelijk vroeg omdat het ook heel normaal is als je pas met 20 weken wat voelt. Dunno about buikvet, maar ik voel het ook tegen m'n hand als ik die op m'n buik leg. Zit dan een vrij dunne laag tussen zonder placenta daar en vet. :)
Ik voelde mijn neefje inderdaad ook voor de 20 weken al, mijn zusje is behoorlijk slank. Ik ben 20w zwanger nu, van de tweede. Ik heb gisteravond de baby voor het eerst aan de buitenkant gevoeld en dat vond ik al superbijzonder. Bij de oudste lag de placenta voor en voelde ik pas veel later iets aan de buitenkant. Nu heb ik behoorlijk wat vel/buikvet (45 kg afgevallen) dus ik had het nog niet verwacht.
pi_149564364
Bedankt :)
We hebben een bizar drukke dag dus geen tijd om bij te lezen :@ Mooie binnenkomer zo..
Wel even *O* *O* Voor het kloppende hartje bij Joycie *O* *O*
pi_149564425
Joyce *O* Wat goed!!!
Cassandra, gefeliciteerd! *O*

Baby voelen, ik voelde hem echt al heel vroeg, ondanks de flinke laag vetjes. Maar inderdaad de binnenkant heeft ook gevoel :+ Mijn man kan hem sinds een paar weken nu voelen, maar het is ook een bijzonder druk exemplaar weer O+ Net bij de vlos kreeg de doppler ook de volle laag...

En mijn bloeddruk was perfect!!! *O* *opgelucht*
pi_149564632
Joycie wat fijn *O* *O*

Lijnloos *O* *O* ^O^
pi_149564646
Terug roep actie prenatal kleding: http://www.prenatal.nl/prenatal/nl/terugroepactie.html
pi_149564694
Oh hahaha Spring, die droom! :D

Gefeliciteerd Joycie!! *O* en fijn Lijn!

M. voelde ik met zestien weken (wel aan de binnenkant). Zo gezellig die plopjes! Kan niet wachten! Ze was ook heel rustig. Ik werd nooit blauw geschopt. Ze zette zich alleen maar klemvast onder mijn ribben zo met haar billen. O+
pi_149564718
Wooohooo Cassandra! *O*
pi_149564802
*O* Joyce!

Gefeliciteerd *O* Cassandra en veel plezier vandaag!

Ik voelde Frits voor het eerst met 16 weken (toen wist ik het heel zeker, daarvoor waren het vooral plopjes), mijn man voelde hem een paar weken later.

Wat fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij het gastouderbureau Selvaria.

*O* voor je goede bloeddruk Lijn. Was dat bij je vorige zwangerschap een probleem? (Als je het al 209x hebt verteld, sorry ik ben echt een zeef)

Die droom is echt heel bijzonder, Spring! :r

Ik mag me zo melden bij de vk om te kijken of Frits goed ligt en om te kijken of hij zijn babysaurus lijntje nog volgt.
pi_149564906
Cholula, bij Minke ging ik bij 27/28 weken onder controle bij de gyn ivm hoge bloeddruk en ook met medicatie. Ik heb er nooit last van gehad, Minke ook niet, maar iets met risico's en zulks.
pi_149565057
Fijn Lijn, je bloeddruk!
pi_149565116
Gefeliciteeeerd Cassandra *O*

Fijn Joyce!! *O*

Spring, wat heb je toch mooie dromen :{

Hier keek vriend eindelijk een keer naar mijn buik terwijl het alle kanten opging. Ik verwachtte dat hij zou zeggen dat hij het maar eng vond, maar er kwam een 'OOOH THAT'S SO CUTE!!' uit :')
pi_149565472
Hai! Heel pril hier, dus we duimen nog even voor een plakkert.
Wel hondsberoerd sinds gisterenmiddag ;(
Ik twijfel tussen beginnend griepje en zwangerschapskwaaltjes.
Stevige koppijn + misselijk, niet fijn! Beter is t snel weg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_149565629
Pinquit! *O* Gefeliciteerd!!!
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:26:11 #210
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_149565633
Ohhh pinq wat tof! Ik ga voor je duimen!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_149565791
Yay, nieuwe zwangeren, welkom Pinq en Cassandra! *O*

Joyce een knipper. *;

Ik heb zo ontzettend geen motivatie om door te werken vandaag. Fok is veel interessanter. O-)
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:36:17 #212
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149565866
Welkom Pinq en Cassandra! *O*
Ik heb ook heel veel last van hoofdpijn (gehad) als kwaaltje Pinq.

Een hartje voor Joyce, wat fijn!

Gadver, wat een droom Spring :')
Semper frakkin fi!
pi_149565900
Welkom pinquit! *O*

Prille kwaaltjes zijn klote, als je ze wel hebt voel je je vreselijk en wanneer ze verdwijnen word je rete onzeker. :{ Sterkte ermee!
pi_149566786
Jeeeeej Joycie, een knipper! *O*
*O* voor de goede bloeddruk van Lijnloos. Typisch he, dat je er eigenlijk gewoon vanuit gaat dat je nu weer een hoge bloeddruk krijgt? Bij Anne werd ik met 22 doorverwezen, nu ben ik al 9 w verder maar nog steeds ok!

Welkom aan de nieuwe zwangeren! We duimen voor plakkers.
pi_149567467
Jakkes jouw droom, Spring! Haha!

Cassandra, dit maakt jouw dag nog mooier!! Gefeliciteerd!

J0ycie, een knipper! Yeah!

quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ff teruggelezen, is er een echo gemaakt? Uitwendig is niet te voelen of een kin wel of niet op de borst zit namelijk ;) (en met een echo ook heel lastig te bepalen). Overigens maakt het ook geen klap uit :D misschien dat dat nog scheelt voor je gemoedsrust ;) t wordt pas een dingetje ver tijdens je bevalling, maar vrijwel alle kinderen doen door de weeënkracht automagisch hun kind op de borst. Ik vind het een bijzondere mededeling van je dokter/verloskundige. Typisch zoiets waar mensen zich dan zorgen over zouden kunnen maken maar wat in de praktijk volstrekt betekenisloos is.
Voor mij maakt het allemaal niets uit. Mijn baby doet wat hij wil en ligt lekker zoals hij wil. Ik vind het prima :)
pi_149567587
Cassandra :W *O*

Joycie *O* fijn he?!

En ik zag er aanstaande papa voorbij komen! Hai.

Ik heb nog niet alles goed gelezen. Ik probeer tussen door het en der wat te lezen en te onthouden.
pi_149568622
Pinq *O* Wat leuk!
En Cassandra, ook welkom hier *O*
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:18:43 #218
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149570448
Welkom nieuwe zwangeren! Zitten we nog in oktober qua due date, of is november al in zicht?
Wordt ook tijd dat het september lijstje aangevuld wordt!

Nog *O* voor de bloeddruk van Lijn en het hartje van Joyce! Fijn dat jouw bloeddruk ook goed blijft, Fannetje
pi_149571049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:18 schreef Mariposas het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren! Zitten we nog in oktober qua due date, of is november al in zicht?

Nog *O* voor de bloeddruk van Lijn en het hartje van Joyce! Fijn dat jouw bloeddruk ook goed blijft, Fannetje
mijn voorlopige datum is 23 oktober :)
pi_149571081
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:39 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

mijn voorlopige datum is 23 oktober :)
*O* ik testte vorig jaar op 10 feb positief en op 24 oktober is daar een heel leuk jongetje uit geboren! O+
Kwak
pi_149571435
quote:
Zal ik me dan maar melden als vrijwilliger? :P
Living on the edge :+ maar ik durf het wel aan denk ik *O*
pi_149571458
*O* *O* *O* miniminioooooool! *O* *O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:53:20 #223
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149571475
Wooooohooooo *O*
Nieuwe Mini-ola!!
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:53:23 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149571477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:51 schreef Mineola het volgende:

[..]

*O* Wat leuk O+! Gefeliciteerd!

Hoeveel september?! 17 september kindjes zijn zoo leuk!
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:53:56 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_149571488
quote:

[..]

ermahgerd O+
disclaimer
pi_149571496
quote:

[..]

Oooh!!!!!!! *O* *O* *O*

supertof! Gefeliciteerd!
pi_149571505
Jaaa, Cassandra gaat gezellig mee naar dit topic! *O*

Joycie, een knipper, ik word er plaatsvervangend week van! Geweldig! O+

Spring, dafuq?! Superweirde droom!

Zo.... hehe! 5 weken. Dit was without a doubt de langste week van mijn leven. Ik kijk de minuten weg joh! :')
Kun je dan al met een verloskundige bellen, of is dat een beetje overenthousiast?

Volgens mijn berekening ben ik trouwens rond 14 oktober aan de beurt....
pi_149571663
quote:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O* *; *; *; O+ O+ O+

pi_149571715
haha wat lief jongens! Dank jullie wel! Coco :o O+ :'( _O-

Half september is de planning, dus ruim 9 weken nu, incl goeie echo O+ En eh, verder weet nog niemand het...!
pi_149571802
Wat gaaf Mineola! Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:06:09 #231
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149571824
quote:

[..]

Gefeliciteerd!! *O*

Volgende maand ga ik maar weer een oproepje doen ! :P :D
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:06:50 #232
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149571839
Gefeliciteerd Mineola! *O*
Semper frakkin fi!
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:10:58 #233
409579 LuDann
All the way
pi_149571972
Welkom Pinq! *O*

Mineola :D *O* (krijg nu dus spontaan zin in een mineola he, maar goed dat ik ze nog in de koelkast heb liggen).
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O* *; *; *; O+ O+ O+

[ afbeelding ]
:D _O-

Hartje voor Joycie! *O*

Goede bloeddruk voor Lijn, wat fijn! :P *O*
pi_149572017
Mineola, je man toch wel :o

*O* O+ een miniola!!! O+ *O*

Shit Spees :( had ik miniola van jou? :')
pi_149572019
O+ O+ O+ O+ Wat supercool! Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_149572026
quote:

Nou, ik dan ook maar...

Voorlopige datum 22 september. Kloppend hartje aanwezig!

Het wordt onze derde.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:15:59 #237
409579 LuDann
All the way
pi_149572126
Vanochtend besloten vriend en ik de gemeente maar eens te bellen voor een reservering voor een huwelijkslocatie. Kon meteen terecht. Zat ik daar in mijn eentje, nogal onvoorbereid. Dacht alleen een reservering te maken, maar ook allemaal vragen meteen. :P

quote:
''Hoeveel getuigen zullen er aanwezig zijn?"

Ik: ''Weet ik niet! :D "

''Welke naam wilt u aannemen?''

"Weet ik niet! :D"

''Wilt u in gemeenschap van goederen trouwen?"

''Weet ik niet! :D''
And so on. De arme man. :') Maar goed, trouwlocatie ligt vast, datum dus ook (12 mei) en 24 februari gaan we in ondertrouw.
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:16:37 #238
409579 LuDann
All the way
pi_149572140
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:12 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Nou, ik dan ook maar...

Het wordt onze derde.
Ja, joh, laat maar komen die zwangeren! :D

Van harte gefeliciteerd! *O*
pi_149572347
Gefeliciteerd Mineola en Aoraki *O*

Lekkere actie LuDann! Vergeet bij de ondertrouw niet dat je dan wel je getuigen door moet geven. Tenminste dat dacht ik, maar nu weet ik het niet meer zeker.

Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Frits houdt netjes zijn P95 lijntje aan en er wordt verwacht dat hij ongeveer 8 pond zal zijn.
pi_149572421
Om maar in de goed nieuws sfeer te blijven: de uitslag van de nipt was goed *O* Super blij mee, ondanks dat de kans op een goede uitslag heel veel groter was dan een slechte blijf je toch denken aan 'wat als...' En na 1,5e week ook al de uitslag! We moeten nu alleen na de bevalling nog een kort vragenlijstje invullen met de uiteindelijke afloop, voor hun eigen onderzoek.

Nu dus tijd om daadwerkelijk de dingen te gaan regelen die we voor ons uit geschoven hebben!

Gefeliciteerd alle nieuwe zwangeren!
pi_149572424
quote:

[..]

Nou, ik dan ook maar...

Het wordt onze derde.
Hey wat leuk!! Gefeliciteerd :D *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:25:41 #242
409579 LuDann
All the way
pi_149572451
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:22 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd Mineola en Aoraki *O*

Lekkere actie LuDann! Vergeet bij de ondertrouw niet dat je dan wel je getuigen door moet geven. Tenminste dat dacht ik, maar nu weet ik het niet meer zeker.

Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Frits houdt netjes zijn P95 lijntje aan en er wordt verwacht dat hij ongeveer 8 pond zal zijn.
Ja, ben wel goed voorgelicht door de meneer van het trouwloket inmiddels :P.

Supernieuws Cholula. Flinke baby. :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:27:04 #243
409579 LuDann
All the way
pi_149572496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:24 schreef FlyingFish het volgende:
Om maar in de goed nieuws sfeer te blijven: de uitslag van de nipt was goed *O* Super blij mee, ondanks dat de kans op een goede uitslag heel veel groter was dan een slechte blijf je toch denken aan 'wat als...' En na 1,5e week ook al de uitslag! We moeten nu alleen na de bevalling nog een kort vragenlijstje invullen met de uiteindelijke afloop, voor hun eigen onderzoek.

Nu dus tijd om daadwerkelijk de dingen te gaan regelen die we voor ons uit geschoven hebben!

Oh, wat fijn! Dat zal me een opluchting zijn zeg! Van harte gefeliciteerd met dat goede nieuws. *O*

Die vragenlijst is volgens mij voor het onderzoek waar ze mee bezig zijn, de TRIDENT studie.
pi_149572498
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ben wel goed voorgelicht door de meneer van het trouwloket inmiddels :P.

Supernieuws Cholula. Flinke baby. :)
Ik las trouwkroket :')
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:27:25 #245
409579 LuDann
All the way
pi_149572508
quote:
17s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik las trouwkroket :')

Ook lekker en leuk. _O-
pi_149572522
quote:

[..]

Nou, ik dan ook maar...

Het wordt onze derde.
He! Weer een uit onze eerste lichting! *O* Gefeliciteerd!!!
  woensdag 11 februari 2015 @ 15:31:08 #247
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149572622
Gefeliciteerd Aoraki! *O*

Het wordt eindelijk wat drukker in september O+

FF, wat fijn dat de uitslag goed was! Wel een opluchting lijkt me!

LuDann, een trouwdatum, leuk O+ ^)

Fijn dat alles goed was Cholula!
Semper frakkin fi!
pi_149572701
Woah, wat een goed nieuws allemaal! *O* nieuwe zwangeren, goede bloeddruk, kloppende hartjes en meer gejubel!
Blije dag!

Ik heb net een badje gekocht, mocht wel een keer vond ik. :P en wat extra hoeslakentjes, want 2 was wel erg weinig. Nou is het klaar. (naja klaar, even nog badkamer poetsen, kast uitmesten, klossen halen en de kinderwagen en kinderstoel hierheen halen, oh en luiers in huis. Maar dat kan nog wachten. Ben nog laaaaang niet aan de beurt. )
Heb alleen geen luieremmer, maar die vond ik niet nodig, ik wil em meteen in de kliko hebben. Vieze zooi in mijn (haar) kamer. Schoonmoeder meteen van jaaaa dat doe je drie keer en daarna ook niet meer hoor. We zullen zien. Kan altijd nog gehaald worden.
pi_149572818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:34 schreef Risu het volgende:
Woah, wat een goed nieuws allemaal! *O* nieuwe zwangeren, goede bloeddruk, kloppende hartjes en meer gejubel!
Blije dag!

Ik heb net een badje gekocht, mocht wel een keer vond ik. :P en wat extra hoeslakentjes, want 2 was wel erg weinig. Nou is het klaar. (naja klaar, even nog badkamer poetsen, kast uitmesten, klossen halen en de kinderwagen en kinderstoel hierheen halen, oh en luiers in huis. Maar dat kan nog wachten. Ben nog laaaaang niet aan de beurt. )
Heb alleen geen luieremmer, maar die vond ik niet nodig, ik wil em meteen in de kliko hebben. Vieze zooi in mijn (haar) kamer. Schoonmoeder meteen van jaaaa dat doe je drie keer en daarna ook niet meer hoor. We zullen zien. Kan altijd nog gehaald worden.
Heerlijk dat geshop!

Hier ook geen luieremmer aanwezig, luierzakjes liggen klaar. Kan de luier daar in en dan in de prullenbak buiten!
pi_149572887
Mineola, welkom!

Aoraki, ook welkom!

En een goede nipt voor FF. Wat ontzettend fijn, wat zal er een 'last' van je schouders zijn gevallen nu. Super!
pi_149572911
Hier ook september voor in het lijstje in de OP maar ik durf nog niet. Dat komt nog wel :)!
pi_149573016
Wat een goed nieuws vandaag!! :D

Welkom Mineola en Aoraki *O* *O*

En gelukkig een goede NIPT voor FF, wat fijn!!

Raam van kinderkamer kijkt uit over de tuin, misschien kliko onder het raam zetten en dan mikken :Y
oh, wacht. we hebben geen kliko :N
pi_149573019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:24 schreef FlyingFish het volgende:

Oooooh wat zullen jullie opgelucht zijn! Een glaasje Pasdutout voor jullie dus! *O*
pi_149573160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:47 schreef Melliemuis het volgende:
Wat een goed nieuws vandaag!! :D

Welkom Mineola en Aoraki *O* *O*

En gelukkig een goede NIPT voor FF, wat fijn!!

Raam van kinderkamer kijkt uit over de tuin, misschien kliko onder het raam zetten en dan mikken :Y
oh, wacht. we hebben geen kliko :N
:D En dan dernaast en flats zo de bruine smurrie over straat.
Al onze kamers zitten aan de voorkant, en de beneden verdieping is groter dan de rest en steekt dus achter een stuk uit. (L vorm zeg maar) dus al die luiers verzamelen wij gewoon op het dak. ^O^
:P
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:03:47 #255
409579 LuDann
All the way
pi_149573525
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:47 schreef Limone het volgende:

[..]

Oooooh wat zullen jullie opgelucht zijn! Een glaasje Pasdutout voor jullie dus! *O*
Pasdutout, wat is dat? :)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:52 schreef Risu het volgende:

[..]

Al onze kamers zitten aan de voorkant, en de beneden verdieping is groter dan de rest en steekt dus achter een stuk uit. (L vorm zeg maar) dus al die luiers verzamelen wij gewoon op het dak. ^O^
_O-

Wij gaan die luiers gewoon op straat kieperen vanuit het raam joh. Zo deden ze het in de middeleeuwen tenslotte ook. :9 Mik wel een beetje richting de ondergrondse container, blijf ik nog een beetje bij de tijd.
pi_149573996
quote:

[..]

jaaaaaaaaaaaa een babymandarijn O+ O+ *O* *O* *O*
pi_149573997
Mineola gefeliciteerd *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 16:21:22 #258
360012 Shopaholic1984
pi_149574059
WoW wat een goed nieuws allemaal! Welkom nieuwe zwangeren.
Een FF, fijn dat de uitslag goed was!

Hier wel een luieremmer. Maar we wonen ook 5 hoog. Ga niet steeds naar beneden lopen om de luier in de ondergrondse container te gooien ;)
Wel een ietsje grotere luieremmer, want 2 baby's!
pi_149574293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:52 schreef Risu het volgende:

[..]

Waarom ook niet, niemand die het ziet toch? :9
pi_149574621
Hey wat tof Mineola! Gefeliciteerd!! *O*
pi_149574708
Nog meer goed nieuws! :o Welkom nieuwe zwangeren, en wat een heerlijk bericht FF! *O*
pi_149574798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:21 schreef Shopaholic1984 het volgende:
WoW wat een goed nieuws allemaal! Welkom nieuwe zwangeren.
Een FF, fijn dat de uitslag goed was!

Hier wel een luieremmer. Maar we wonen ook 5 hoog. Ga niet steeds naar beneden lopen om de luier in de ondergrondse container te gooien ;)
Wel een ietsje grotere luieremmer, want 2 baby's!
6 hoog hier, maar de luiers gaan gewoon in de prullenbak hoor, poepluiers in n luierzakje en nergens last van. :)
S. 2014
J. 2016
pi_149574860
Aoraki & Mineola wat leuk *O*

FF wat een geweldig nieuws O+ O+
pi_149575001
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Pasdutout, wat is dat? :)

[..]

Alcoholvrije wijn van de grapedistrict. De enige die ik wel te hachelen vind!

pi_149575033
Goeie naam ^O^
pi_149575826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:49 schreef Limone het volgende:

[..]

Alcoholvrije wijn van de grapedistrict. De enige die ik wel te hachelen vind!

[ afbeelding ]
Nog nooit van gehoord :D Ik hou het voorlopig wel gewoon op wijnloze wijn! Ben toch geen grote drinker dus kan prima nog een half jaartje zonder! Alleen straks op wintersport in Frankrijk zal ik het wel even missen...
pi_149576073
Wie wil er in de OP van de nieuwe zwangeren?
pi_149576305
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord :D Ik hou het voorlopig wel gewoon op wijnloze wijn! Ben toch geen grote drinker dus kan prima nog een half jaartje zonder! Alleen straks op wintersport in Frankrijk zal ik het wel even missen...
Neem deze dan mee! Het is echt een aanrader. :)

Welkom Aoraki! Welke smaakjes hebben je andere twee kinderen?
pi_149576481
Waar koop je die, Limone?
pi_149576570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:48 schreef WupWup het volgende:
Waar koop je die, Limone?
https://www.grapedistrict.nl

hiero! :Y) >:O
pi_149577154
Cassandra en Pinq, hartstikke welkom hier *O*

Joyce, heeeeel erg gefeliciteerd met je knipper!!! *O*

Mineola, jij ook heul veul welkom hier *O*

FF, jij gefeliciteerd met een goede nipt-uitslag *O*

Aoraki, ook voor jou een warm welkom hier met jompel *O*

Het wordt hier gezellig druk :)
pi_149577227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:32 schreef McLaura het volgende:
Wie wil er in de OP van de nieuwe zwangeren?
Ik wil wel graag naar 6 augustus!
pi_149577243
pfff ik loop echt op mijn tandvlees. Ik hoop/duim/bid echt dat ik vannacht een goede nacht heb.
Ik heb afgelopen nacht redelijk geslapen, maar om 5 uur werd mijn zoon wakker en daarna heb ik prut geslapen. Over klagen mag ik daar eigenlijk niet, want hij slaapt sinds zijn geboorte eigenlijk elke nacht door (of hij moet ziek zijn) Dit had ik vast niet moeten zeggen want nu zul je zien dat hij morgen ochtend weer om 5 uur wakker is :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 februari 2015 @ 18:23:36 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149577324
een heleboel nieuwe zwangeren zie ik *O*
en een goede nipt voor FF *O*

hier een middagje op de SEH doorgebracht :')

SPOILER

pi_149578954
Dank voor het warme welkom!
Ik lees al wel wat weekjes mee, maar wacht nog maar even met de OP. Ik heb volgende week, bij 9 weken, weer een echo, daarna geloof ik het wel.

Ik heb nu 2 jongetjes, van 5 en 3. Bij de oudste idd samen met lijnloos, mignonne en spring gezwangerd.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:25:39 #276
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149579145
Wow.. Kom maar door met de bubbelappelsap...
Wat veel nieuwe zwangere dames! Super leuk!

Hier begint het nu wel een beetje zwaar te worden. Merk dat ik echt langzaam aan het lopen ben en dat ik steeds vaker nadenk over hoe ik ergens moet komen.
Een loopje naar het magazijn (20 meter) kan ik echt een wandeling vinden bijvoorbeeld.
Ben zo moeehoeeeeeeeeeeee...
Nog anderhalve week en dan begint mn verlof. Echt.. Ik kan niet wachten gewoon.
pi_149580761
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Alcoholvrije Paulaner! Oh wacht, Frankrijk...

Anyway, thanks allemaal voor een warm welkom! O+
pi_149580887
quote:

[..]

Daar ben je dan eindelijk O+
Jij bent mijn adem en mijn alles, Jij bent mijn denken en mijn taal, Zonder jou kan ik niet leven, Jij bent het helemaal!
pi_149581243
Welkom Mineola en Aoraki! *O*

Jeej, een goede Nipt voor FF! *O*

Minder leuk nieuws bij DJMO... hopelijk heeft hij er niet teveel last van...
pi_149581914
Gefeliciteerd Mineola, Aoroki en Cassandra *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:47:33 #281
386633 Adnap
I love Life !
pi_149582288
16 jaar geleden mijn eerste positieve test :D ik moest gewoon even reageren op al die nieuwe zwangeren die ook Oktoberkindjes gaan krijgen. Ze zijn heel leuk :Y
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:57:26 #282
409579 LuDann
All the way
pi_149582674
Oke, ik heb even jullie eerlijke mening nodig.

Wij gaan dus trouwen, zoals we al een jaar van plan zijn op 12 mei aanstaande. Nu was in de eerste instantie het plan om alleen de beide sets ouders en mijn broertje uit te nodigen, daarmee uit eten te gaan en that's it.

Nu hebben een aantal mensen aangegeven toch wel even bij de ceremonie te willen komen kijken. Nou, prima natuurlijk. Om die mensen niet een heel eind te laten rijden voor een ceremonie van 30 minuten hebben we besloten dan maar een zaaltje te huren voor 75 euro. Taart zorgen we voor, maar consumpties willen we iedereen zelf laten betalen. Een feest zat immers niet in de planning en ook niet in het budget (en nu met baby zeker niet).

Schoonouders vinden dit dus niet kunnen eigenlijk, vinden het erg raar. Er schemert zelfs een beetje de mening door ''beter geen feest dan een feest waarbij mensen voor eigen consumpties moeten betalen''. Mijn ouders vinden het ook niet ideaal en wat apart, maar wel begrijpelijk.

Wat vinden jullie? Zouden jullie het erg raar vinden om zelf voor je consumpties te moeten betalen op een trouw receptie? We gaan het wel gewoon uitleggen op de uitnodiging.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 februari 2015 @ 21:00:28 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149582812
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:21 schreef Fannetje het volgende:
Welkom Mineola en Aoraki! *O*

Jeej, een goede Nipt voor FF! *O*

Minder leuk nieuws bij DJMO... hopelijk heeft hij er niet teveel last van...
op zich valt het wel mee denk ik .. Hij was vooral geschrokken en de huisarts mocht het niet schoonmaken, laat staan hechten (MAMA DOEN! NIET JIJ!) , dus op naar het ziekenhuis. Daar hetzelfde verhaal, maar goed, daar hij is vakkundig gelijmd en kreeg hij een cadeautje en de mededeling dat hij twee dagen niet mag douchen. Kind beledigd want wilde ineens perse douchen natuurlijk. Jan beledigd omdat hij géén cadeautje kreeg :') En toen ik onderweg naar huis tegen Geert zei dat ik hem morgen maar thuis houd van de psz kreeg ik een diepe zucht van Jan: "Shit; ik ben leerplichtig .. ik wil ook thuisblijven"

Ik heb ze thuis maar aan een tosti met curry gezet, want om om kwart over zes nog drie kwartier in de keuken staan zag ik niet zitten. Dan morgen maar bami .. Zelf heb ik nu net m'n avondeten op en verlang ik naar een hete douche en m'n bed. Maar ik zal eerst rond tien uur nog bij Geert gaan kijken (wat er wel op uit zal draaien dat hij daarna in mijn bed kruipt)

woensdag 11 februari 2015 @ 21:03:26 #284
409579 LuDann
All the way
pi_149582939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

op zich valt het wel mee denk ik .. Hij was vooral geschrokken en de huisarts mocht het niet schoonmaken, laat staan hechten (MAMA DOEN! NIET JIJ!) , dus op naar het ziekenhuis. Daar hetzelfde verhaal, maar goed, daar hij is vakkundig gelijmd en kreeg hij een cadeautje en de mededeling dat hij twee dagen niet mag douchen. Kind beledigd want wilde ineens perse douchen natuurlijk. Jan beledigd omdat hij géén cadeautje kreeg :') En toen ik onderweg naar huis tegen Geert zei dat ik hem morgen maar thuis houd van de psz kreeg ik een diepe zucht van Jan: "Shit; ik ben leerplichtig .. ik wil ook thuisblijven"

Ik heb ze thuis maar aan een tosti met curry gezet, want om om kwart over zes nog drie kwartier in de keuken staan zag ik niet zitten. Dan morgen maar bami .. Zelf heb ik nu net m'n avondeten op en verlang ik naar een hete douche en m'n bed. Maar ik zal eerst rond tien uur nog bij Geert gaan kijken (wat er wel op uit zal draaien dat hij daarna in mijn bed kruipt)
Jeetje, vervelend. Moet je ook vannacht elke keer gaan checken in verband met mogelijke hersenschudding of dat niet?
pi_149582944
ik zou het wel raar vinden, maar je hebt natuurlijk helemaal niets te schaften met wat mensen vinden. Het is jullie huwelijk, jij mag je eigen (rare) eisen stellen. Een uitleg op de kaart zou ik prettig vinden met als bijkomend voordeel dat ik, na die uitleg, ook helemaal geen mening meer erover zou hebben. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 februari 2015 @ 21:06:37 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149583067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:03 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jeetje, vervelend. Moet je ook vannacht elke keer gaan checken in verband met mogelijke hersenschudding of dat niet?
ik heb geen wek-advies meegehad, maar zoals gezegd, hij zal wel in mijn bed kruipen (zoals de afgelopen week eigenlijk bijna standaard :') ) dus in de gaten houden doe ik het toch, aangezien ik zelf zeker vier vijf keer p/n wakker ben.

en wat betreft je huwelijk: maak er een american style van anders. Gewoon thuis en ieder neemt mee wat hij lekker vindt qua eten / drank. Kom je nog voor leuke verrassingen / combinaties te staan denk ik ;)

pi_149583111
Met deze uitleg zou ik het niet raar vinden, zonder misschien wel. Maar ik zou mijn plannen sowieso niet aanpassen aan de mening van anderen. :P
pi_149583222
Wij hebben voor ons trouwen een ruimte gehuurd en zelf hapjes gemaakt/flessen drinken neergezet/senseo en waterkoker neergezet. Plastic bordjes/bestek/bekertjes etc en het was supergezellig. Iedereen vond het prima zo. We hebben niets uitgelegd in de uitnodiging, maar iedereen wist van tevoren al wel dat we het zo wilden doen.
pi_149583344
Ludann lastige situatie! Op zich vind ik het eigenlijk niet kunnen om mensen zelf hun drankjes te laten betalen op een bruiloft, maar ik snap jou wel, je wilde klein trouwen en helemaal geen receptie of feest houden, alleen tja, die belangstellenden niks aanbieden is ook zo wat.

Ik begrijp dat je een uitnodiging gaat sturen van tevoren? Als je klein trouwt zou ik juist achteraf een mededeling doen met 'wij zijn getrouwd!' en vooraf alleen die paar genodigden op de hoogte stellen. Dan voorkom je ook belangstellenden en degenen die toch wel komen, dat is dan wel op eigen risico zeg maar.

Als je wel een uitnodiging doet dan kun je er denk ik eerlijk gezegd ik niet onderuit om naast taart ook een drankje te bieden. Het een wel en het ander niet is ook een beetje willekeurig. Om de kosten te beperken kun je de tijdsduur beperken (op de uitnodiging zetten 'feliciteren kan daar en daar tussen 11.00-12.00' of zo) of misschien kun je zelf drinken neerzetten ipv catering af te nemen? Tot zover mijn 2 cents, maar het is jouw feestje dus doe vooral wat jij wil!

Flyingfish wat fijn van de goeie nipt!

DJMO, schrikken zeg, van Geert :o Hopelijk een redelijke/goede nacht voor jullie allen. beterschap!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 11-02-2015 21:40:08 ]
pi_149583585
Wat een geweldig nieuws FF!

LuDann, wij zijn in Spanje getrouwd en onze gasten hebben zelf hun verblijf en vervoer daar betaald. Op de uitnodiging hebben gevraagd om hun aanwezigheid als cadeau. Daar hebben we geen vragen over gehad. Uiteraard hebben ze niet betaald voor hun eten en drinken op de trouwdag en ook de dag ervoor en erna was op onze kosten. Het blijft jullie bruilfoft en als je eigenlijk niet van plan was een feest te geven, waarom zou je dat dan wel doen omdat men zichzelf uitnodigt?

Succes DJMo!
pi_149583676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:57 schreef LuDann het volgende:
Oke, ik heb even jullie eerlijke mening nodig.

Wij gaan dus trouwen, zoals we al een jaar van plan zijn op 12 mei aanstaande. Nu was in de eerste instantie het plan om alleen de beide sets ouders en mijn broertje uit te nodigen, daarmee uit eten te gaan en that's it.
........
Wat vinden jullie? Zouden jullie het erg raar vinden om zelf voor je consumpties te moeten betalen op een trouw receptie? We gaan het wel gewoon uitleggen op de uitnodiging.
Ik snap je verhaal. Toevallig heb ik twee bruiloften in Engeland gehad waarbij het minder gek is om na je eerste gekregen drankje de rest zelf te betalen. Dat was dus bij beide bruiloften zo.
Wij zijn vorig jaar getrouwd en vierden het groots. Dus alles erop en eraan, was onze keuze en dus accepteerden we het prijskaartje. Maar de belangrijkste les:
Trouw zoals jullie dat willen!!
Wat je ook kiest, hoe je het ook doet, er zijn altijd mensen die daar niet positief over zijn. Dus blijf bij jullie eigen gevoel! Wij hebben het gedaan zoals wij wilden en het was echt zoals we gehoopt hadden, de mooiste dag van ons leven.

Moraal van dit verhaal: spreek samen af wat je nu eigenlijk ècht wilt en ga ervoor! Het gaat die dag om jullie!
pi_149584215
LuDann, mag je niet zelf drank regelen? Gewoon een krat bier (of tapje), paar flessen frisdrank, paar flessen wijn en wat nootjes. Voor 100 euro kun je dan klaar zijn. Vraag het even bij de supermarkt vooraf en je kunt wat je (vol) over hebt zo terug brengen. Dat lijkt me een mooie middenweg. Als gast betalen voor een drankje vind ik een beetje raar.

Andere optie is om gewoon thuis (of bij ouders/vrienden thuis) een receptie te houden. Spaar je geld voor een zaaltje uit en kun je zelf drank regelen voor dat geld. Maar of dat haalbaar is ligt ook aan de hoeveelheid gasten natuurlijk.
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:44:58 #293
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149584511
Wij wilden ook trouwen met alleen de ouders en getuigen op de dag zelf.
Maarja...
Wat doe je dan met de broers en zussen?
Oke, die er ook bij.
Toen kregen onze ouders gekke opmerkingen van ooms en tantes. Nee is nee, zeiden wij. We willen het klein vieren.
Toen lagen onze oma's plotseling beide op sterven en voelden we ons toch wat verplicht meer mensen uit te nodigen.
Gelukkig konden de meeste niet.
Een neef en nicht van mans kant zijn gewoon gekomen zonder uitnodiging :@
Heel bizar.

Uiteindelijk zaten we bij ons favoriete koffie tentje en hebben we iedereen een overheerlijk ontbijt (yoghurt met verse cruesli/honing, scones met jam en clotted Cream.. Mooie cappuccino met hartje erin) en een goddelijk lekkere taart: red velvet!

Voor onze vrienden hebben we de halloween party gecrasht van de lokale concertzaal wat echt helemaal te gek was.
Onze hele trouwerij heeft 450 euro gekost incl feestje voor 26 man.
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:56:45 #294
409579 LuDann
All the way
pi_149584949
Dank jullie wel voor alle feedback.

Ik was een beetje pissig in de eerste instantie net omdat we via Skype leuk vertelden dat we gingen trouwen aan de schoonouders en er amper een felicitatie volgde, alleen een discussie van een half uur over waarom consumpties echt moeten.

Het probleem is een beetje dat we het huwelijk niet geheim gaan (of kunnen) houden en we beiden enorm uitgebreide families hebben die we maar eens per jaar zien maar die zeker willen komen opdagen. Ook als we geen uitnodigingen sturen. Het gaat dan dus meteen om een man of 50 die komen opdagen als ze horen dat er ook een zaaltje komt. Plus dan een stuk of 50 vrienden, want als dat zaaltje er komt wil ik niet alleen met familie opgescheept zitten waar ik eigenlijk niet eens wat mee heb. :') Vrienden snappen het overigens gewoon wel, dat weet ik zeker.

Bij iemand thuis is met zoveel mensen dus niet te doen. Maar ja, consumpties voor een man of 75~100 ook niet. Ik denk dat we even gaan kijken naar hoe we uitkomen met alle andere kosten. Met zoveel man is de taart namelijk ook al een heel stuk duurder. Eigen dingetjes inslaan bij de supermarkt kan, maar dan wordt het zaaltje ook een stuk duurder (zaaltje is zo goedkoop omdat er drank van die zaak afgenomen gaat worden).

Ik denk dat we dus (tenzij we geld over blijken te hebben) gewoon dat hele zaaltje maar laten zitten. Ik heb echt geen zin me hier druk om te maken, heb verdorie wel betere dingen te doen dan me druk maken om wat familieleden vinden die ik eens per jaar spreek. Doen we wel een keer een feestje voor alleen vrienden gewoon in de kroeg ofzo.

Als iemand tips heeft om dit toch voor een euro of 200 te kunnen regelen hoor ik het overigens graag hoor. :Y Het is misschien wel een idee om voor iedereen 1 consumptie te verzorgen, als we daar het budget voor blijken te hebben. Zal ook niet iedereen bevallen, maar is misschien een redelijk compromis.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:02:06 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149585142
Het is vrij gebruikelijk dat mensen naar de openbare ceremonie komen zonder dat ze verder zijn uitgenodigd.
Ik zou daar niet een zaaltje voor gaan regelen. Het is hun eigen keuze om dat te doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_149585321
Dat is een beetje jammer van die reactie inderdaad LuDann. Maar het is jullie bruiloft, die mogen jullie vieren op de manier die jullie willen! Familie waar je niet op zit te wachten zou ik ook gewoon niet uitnodigen. Duidelijk tegen familie zeggen dat je het klein wilt houden en dat alleen directe familie welkom is. Waarom zou je ooms en tantes uitnodigen die je verder nooit ziet of spreekt? Juist vanwege de zwangerschap heb je imo een erg goed excuus om het allemaal klein te houden. Hetzelfde geldt voor vrienden, nodig alleen je beste vrienden uit, als je dat uitlegt hebben ze daar echt wel begrip voor. Of vier het voor alle vrienden 's avonds in een café, met het eerste rondje op jullie kosten! Is misschien nog wel gezelliger ook!
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:07:12 #297
409579 LuDann
All the way
pi_149585331
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:02 schreef laziness het volgende:
Het is vrij gebruikelijk dat mensen naar de openbare ceremonie komen zonder dat ze verder zijn uitgenodigd.
Ik zou daar niet een zaaltje voor gaan regelen. Het is hun eigen keuze om dat te doen.
Ik vind het ook geen probleem dat mensen naar de ceremonie willen komen. Ze zijn van harte welkom, harstikke leuk. We wilden alleen dus voor de mensen die die moeite willen nemen iets regelen zodat ze niet meteen weer naar huis hoeven te rijden. Maarja, nu is er dus gezeur en gemiep omdat we zoiets willen doen, en als je dan zo'n zaaltje regelt dan willen er meteen weer een hoop meer mensen komen.

Zucht! Ik merk dat ik hier extra opgefokt van word door de hormonen. Ben meestal niet zo fel maar zat hier net toch wel even met een sjacho kop hoor!
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:08:52 #298
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149585381
LuDann, ik ben het eerlijk gezegd wel met je schoonouders eens. Ik weet niet of je in dat zaaltje eigen drank mag meenemen. Als dat mag, dan zou ik gewoon wat flessen fris, sap en koffie/thee regelen. Als dat niet mag zou ik niet voor een zaaltje kiezen maar thuis proosten met de taart erbij. Of alleen een rondje voor bij de taart in een nabij gelegen horeca gelegenheid.
Maar tja, het is jullie bruiloft dus jullie bepalen hoe het er uit ziet. Wij hebben ook wel onconventionele dingen gedaan, bv kinderen expliciet uit te sluiten op de uitnodiging. En als het voor de genodigden duidelijk is dat het aanvankelijk niet het plan was ze uit te nodigen ivm budget maar dat jullie het als compromis zo oplossen... Als mensen het maar van te voren weten, ik zou denk ik wel raar opkijken als ik ineens moet afrekenen bij de bar op een bruiloft. :+
Onze bruiloft heeft ons vrijwel niets gekost omdat we schandalig veel geld gebben gekregen. :@
Edit: nu ik je aanvullingen lees zou ik zeker geen zaaltje regelen, maar gewoon lekker met een paar mensen na afloop ergens proosten, mensen mrt wie je dat echt graag wilt doen!
pi_149585650
Wij hebben alleen de echte genodigden een kaart gestuurt, de rest niet. Als zij persee een uur in de auto willen zitten voor alleen een ceremonie, moeten ze dat zelf weten.
Ik had het niet zo op prijs gesteld als mensen dat hadden gedaan. Maar niemand deed dat, want 1,5 uur rijden en geen uitnodigingen verstuurd dus. Alsnog een klein feestje zou ik dus ook niet doen.
Maar dat ben ik. En nu ga ik slapen, althans poging tot :P

Nog even een :* voor de jongens van DJMO en DJMO zelf. Het blijven jongens he. Zal vast niet de laatste keer zijn. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 februari 2015 @ 22:27:31 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149585999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:16 schreef Risu het volgende:
Nog even een :* voor de jongens van DJMO en DJMO zelf. Het blijven jongens he. Zal vast niet de laatste keer zijn. :)
Ik ben het op twee en een halve week na, vier jaar lang voor geweest .. op de valreep moest meneer in z'n peutertijd nog even in het ziekenhuis terecht komen :') met die hersenschudding zit het overigens wel goed, hij zat meteen recht overeind toen ik z'n kamerdeur opendeed dus .. maar hij wil wel graag naast me liggen vannacht ;) heb 'm maar wat vloeibare pcm gegeven tegen de evt. hoofdpijn ..

pi_149586073
LuDann jullie bruiloft, jullie wensen. Als je geen feest wil geven, dan geef je geen feest. Jullie bepalen wie je bij de ceremonie wil hebben, die mensen stuur je een uitnodiging. Mensen die toch graag naar de ceremonie willen, kunnen dat doen (mits er ruimte is in de trouwzaal), maar uiteindelijk ben je niet verplicht daar wat voor te regelen.
My two cents
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')