abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149520891
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

1 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

En een mooi filmpje!

Aanpassingen graag in dm!

--------------

Namens LuDann een link naar een ander topic, mbt een meeting

[ Bericht 2% gewijzigd door McLaura op 11-02-2015 19:20:16 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149520991

Leuk McLaura! En fijn dat de SEO ook goed was.

Wij hebben een nogal dure matras, dus daar ligt sinds het einde van de zwangerschap een matrasbeschermer van de IKEA op. Aanrader, ook voor na de bevalling. Voor als je bijvoorbeeld een projectielbraakje krijgt. Of als je denkt "1 minuutje zonder luier kan best!"

Ik wou dat ik van het bestaan van een matrasbeschermer wist toen ik nog studeerde.. :@
pi_149521212
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:59 schreef Limone het volgende:

Leuk McLaura! En fijn dat de SEO ook goed was.

Wij hebben een nogal dure matras, dus daar ligt sinds het einde van de zwangerschap een matrasbeschermer van de IKEA op. Aanrader, ook voor na de bevalling. Voor als je bijvoorbeeld een projectielbraakje krijgt. Of als je denkt "1 minuutje zonder luier kan best!"

Ik wou dat ik van het bestaan van een matrasbeschermer wist toen ik nog studeerde.. :@
Peuter van drie sliep laatst op ons bed en ik was vergeten luier om te doen. We hebben ook idioot dure matrassen :')
Zit nu zo'n mooie kring aan mijn kant -O- -O-
Dus niet alleen tijdens de bevalling en beginperiode is een toplaag een aanrader. Wij gaan binnenkort nog even 1 scoren :P Voor verdere rampzaligheden :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149521874
Aiii.. Nee de matrasbeschermer blijft hier tot ze het huis uitgaan. :P
pi_149522015
Hééél goed idee!

Weet iemand hier wat over stuitbevallingen? Liefst eigen ervaringen, maar links naar goede sites zijn ook goed. Ik wil me alvast wat gaan inlezen, want meneer blijft stug met zn billen in mn bekken hangen en draait zo rondjes :s) :') :s)

Hij heeft nog 10 weken om te draaien, alle tijd natuurlijk. Maar ik wil me nu gewoon inlezen :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 21:19:03 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149522017
Aangezien ik de ervaring heb dat mijn kinderen eigenwijs zijn, en buikbaby vast niet anders zal zijn, ga ik morgen met de hulp de matrasbeschermer maar onder m'n toplaag leggen. Ook al is het de bedoeling dat ik ingeleid wordt, je zal net zien dat deze besluit om twee dagen eerder zelf te willen komen :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149522146
McLaura; zou je mijn UD willen verplaatsen naar 25 augustus? Met termijnecho ben ik 1 dagje vooruit gezet :)
pi_149523811
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:21 schreef coccinelle het volgende:
McLaura; zou je mijn UD willen verplaatsen naar 25 augustus? Met termijnecho ben ik 1 dagje vooruit gezet :)
Done!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 februari 2015 @ 22:00:48 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149524242
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149525666
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:19 schreef Vlindur het volgende:
Hééél goed idee!

Weet iemand hier wat over stuitbevallingen? Liefst eigen ervaringen, maar links naar goede sites zijn ook goed. Ik wil me alvast wat gaan inlezen, want meneer blijft stug met zn billen in mn bekken hangen en draait zo rondjes :s) :') :s)

Hij heeft nog 10 weken om te draaien, alle tijd natuurlijk. Maar ik wil me nu gewoon inlezen :Y
hiervind je iig ervaringsdeskundigen!
pi_149526536
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:34 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

hiervind je iig ervaringsdeskundigen!
Thnx!
pi_149527114
Na een hormonale prutdag gister weer bijgelezen!

Heftig van die kennis Joycie! Denk dat ledikantje hier ook soort van dienst gaat doen als box ja, lees ook regelmatig dat sommigen box al amper gebruiken.
Vind het eigenlijk best fijn om te lezen dat er gezinnen waren op 30m3 en datdat lukte.. Ons huis was volgens site 37m3, als je naar plattegrond kijkt is het totaal iets meer dan 40m3. Ziet er mede daardoor niet zo opgeruimd uit als ik zou willen, dus krijg nu al flink de kriebels omdat kraamintake volgende week is..

Die opmerking van je vriend Sara :') de mijne zou em ook zo gemaakt kunnen hebben :P

Hier ook eerder te warm dan te koud in bed.

Voorwerk voor Phaidra, spannend! (Ohja dat kopje thee, ik zei nee en kreeg later toch lichte spijt :') )

Goede SEO McLaura, een jongetje! *O*

Goede termijnecho voor Starbuck! *O*

Risu alweer meldplicht!!

Goede niertjes bij MwCactus, hopelijk geeft wat meer vruchtwater geen problemen!

Ai dat krantenbericht DJMO! Snap niet zo goed hoe je het nou echt niet door kan hebben, je voelt na een tijdje de baby toch schoppen??

Beterschap voor de zieken en *O* voor stickers die ik gemist heb!

*O* voor wisseldagen, waaronder de mijne, 34 weken!
pi_149530158
Pfff de zoveelste nacht dat ik in bed lig, ik niet kam slapen en het voelt alsof ik net een kan koffie heb leeg gedronken... Echt heel raar & super irritant. Nu maar een glas warme melk en hopen dat ik daarna kan slapen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149530663
Soap, ik hoop dat je toch nog wat hebt kunnen slapen, je bent nog maar pril zwanger toch? Ik heb de eerste weken ook veel wakker gelegen.
Na 2 nachten goed geslapen te hebben vandaag alweer vroeg wakker en als ik slaap dan ben ik druk met dromen over normale dagelijkse bezigheden zoals werk enzo, niet het idee dat ik dan zo lekker uitrust maar goed. Nu was ik volgens mij wakker omdat ik honger had, maar te lang gewacht met iets gaan eten waardoor ik te wakker ben. Voor de volgende keer maar iets van sultana's in het nachtkastje leggen ofzo, dan hoef ik iig niet uit bed.

De ikea matrasbeschermer is wel een goed idee, ons matras is dan wel niet duur, maat wel net nieuw en zonde als daar vlekken in komen.
pi_149530891
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Thnx!
Tinuviel heeft 2 stuitbevallingen gedaan op de natuurlijke manier :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149530901
Buh, verkouden en grieperig en zo kut geslapen... Voel me superzielug nu. ;(
pi_149530922
Skoap, balen is dat -O-.

*Meld* na een redelijke nacht. Peuter was aan het spoken, maar zelf geen uren wakker gelegen gelukkig. Alleen dat matje... het kraken valt wel mee nu het vastgetaped zit, maar er zit een vreselijk chemisch luchtje aan, brrrr :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149531098
Beterschap LuDann!

*O* 12 weken mijlpaal! *O*
pi_149531239
Oh zielig LuDann! :* slechtslaap boks met Skoap en een slechtslapendkind boks met Phaidra.. :O :')
pi_149531277
Ik had het ook, Skoap. Bij mij begint het nou beter te worden. Ik wordt nog steeds 3 of 4x wakker per nacht, maar lig niet meer uren wakker.

Ik heb ook echt weer een beetje meer energie nu, dat voelt zo fijn. Ik was echt lam vanaf 5 weken tot 8 weken ofzo.

Nu alweer bijna 10 weken. De tijd begint ook weer sneller te gaan....
pi_149531432
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 07:36 schreef LuDann het volgende:
Buh, verkouden en grieperig en zo kut geslapen... Voel me superzielug nu. ;(
Beterschap :*
pi_149531455
Ik sliep helaas pas tegen 3 uur :(
Voel me echt super brak nu. Mijn man moest er vanmorgen ook nog eens om 5 uur uit, dus toen zijn wekker ging schrok ik wakker en viel ik tegen 6 uur pas weer in slaap. Dit gaat een topdag worden :')
pi_149531474
Ik doe gezellig mee met de crappy nacht. Ik had mezelf alleen verboden om mijn telefoon te pakken ;) Lang leven kind en snurkman.... *O*
pi_149531507
Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe baby. Maar de ud van de eerstvolgende duurt nog een week -O-
pi_149531616
*boks* voor de slechte nachten-club.

Hier ook amper een oog dichtgedaan. Constant hoestbuien, verstopte neus, draai niet kunnen vinden... *zucht*
pi_149531629
Vervelend die slechte nachten! ik slaap echt heel snel en ook erg goed...
ben alleen vaak vroeg wakker, maar dat ben ik ook als ik niet zwanger ben :P

Vandaag lekker dagje thuis werken en dan morgen vrij, dus eigenlijk al bijna een soort van weekend *O*
Gisteren hebben we de nieuwe kast opgehaald die bij Lola en Frits op de kamer gaat komen, dus morgen gaan we verven en dan kan alles in elkaar en is het meeste werk gedaan O+

Naam lijken we ook steeds meer uit te komen, voor mij niet de naam, maar denk ook niet dat ik die ga vinden... maar deze vind ik ook O+ genoeg O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149531649
ow en de pretecho was leuk, Frits lag er een stuk beter voor dan z'n zusje toendertijd, zal straks eens kijken of ik een foto kan uploaden :)

Ze gaf wel aan dat ik behoorlijk wat vruchtwater heb, kleine Frits heeft zn eigen zwemparadijs en maakt daar dan ook volop gebruik van! verklaard wel gelijk die grote buik...
pi_149531773
Fijn dat de pretecho zo leuk was klumsy!
Volgens mij zijn er best veel buikbaby's hier die Frits heten, die van ons nl. ook :D
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:11:05 #29
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149531817
Onze dame heeft de werktitel Shaniqua. :P

Gister mee geweest naar de partneravond van de zwangerschapscursus, dus ik ben ook helemaal up-to-date betreffende de verschillende pufmethodes in alle stadia van de bevalling. :D
Was best interessant. Het is altijd de vraag hoe het gaat tijdens de daadwerkelijke bevalling, maar ik denk dat het wel fijn is om er met vertrouwen in te gaan dat je eventueel nog ergens op kan terugvallen.
pi_149531927
Frits is gewoon een hele goede naam!

:* voor de slechte nachten.

Vervelend dat je de verkoudheid van je peuter hebt overgenomen Phaidra, maar gelukkig blijft het overgeven je bepaart!
pi_149532113
Fritsje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149532130
Frits O+
pi_149532208
Hier ook, wederom, een slechte nacht. Dit keer een uur wakker gelegen tussen 2 en 3...
Morgen 32 weken :)
M'n buik begint nu echt in de weg te zitten zeg! Alles gaat ook veel moeilijker; auto in- en uitstappen, traplopen, lekker bankhangen zit er ook niet echt meer in. En opstaan van de bank is helemaal een opgave :P

Zo'n matrasbeschermer van de Ikea is een goeie tip zeg! Dat zeiltje in het kraampakket lijkt mij ook niet de ultieme oplossing. En had zelf al bedacht dat wanneer het zover is we maar een groot zeil onder de topper moeten leggen, is iig de boxspring beschermd ;)

@klumsy: Wat een prachtige foto's! :D
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149532353
Over de matras beschermer van de IKEA: hoe heet dat ding dan?

Fritsje O+
pi_149532416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:51 schreef Cholula het volgende:

Fritsje O+
Deze volgens mij: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10281212/
pi_149532424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:51 schreef Cholula het volgende:

Fritsje O+
Ik denk dat deze bedoeld wordt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/
pi_149532462
Haha, meerdere opties dus.
Ons bed is 200x180 dus wij zullen het met twee losse moeten doen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:58:34 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149532465
Ik heb al jaren standaard een matrasbeschermer van IKEA (gewoon de goedkoopste), maar ze zijn volgens mij niet geschikt om heel veel vocht tegen te houden. Maar een groot gedeelte zal het vast wel absorberen, en de matrasbeschermer kan je in de wasmachine gooien.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149532514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:
200x180 dus wij zullen
bedoel je niet 180 * 200? want die maat kan je wel krijgen bij die link van mij.
pi_149532519
Bedankt voor de beterschapswensen meiden, en beterschap terug aan diegenen die het nodig hebben!

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:39 schreef Skoap het volgende:
Ik sliep helaas pas tegen 3 uur :(
Voel me echt super brak nu. Mijn man moest er vanmorgen ook nog eens om 5 uur uit, dus toen zijn wekker ging schrok ik wakker en viel ik tegen 6 uur pas weer in slaap. Dit gaat een topdag worden :')
Dat is ook een beetje het standaard verhaal hier. Ik slaap meestal pas laat en vriendlief zet elke dag om 5 uur zijn wekker. En dan nog een uur op snooze drukken... Hij wordt er niet wakker van maar ik wel. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:44 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe baby. Maar de ud van de eerstvolgende duurt nog een week -O-
_O-

Ik zat me van de week al af te vragen of ik dat zwanger zijn niet zal missen als de baby er eenmaal is. Ik vind het zo leuk allemaal! :D
pi_149532533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 09:36 schreef klumsy het volgende:
Fritsje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kjoet! O+
pi_149532551
Qua ziekenboeg: wij zijn ook al 3 weken verkouden en wat lamlendig. Ben er wel weer klaar mee.

Wij hebben geen matrasbeschermers op ons bed, Thijs wel op het zijne. Van de Hema, kraakt niet en stinkt niet.
pi_149532553
Ik heb die matrasbeschermer vooral gekocht toen vanwege het vloeien na de bevalling, ik heb niet de illusie dat het sloten vruchtwater tegenhoudt tbh. En als je eenmaal een kindje hebt dat wel eens bij je in bed ligt is het wel fijn met kots- en plasongelukjes, enzo :)
pi_149532556
quote:
Ja die zocht ik! Hij had eerst een andere naam (iets met skyda dacht ik), maar was vervolgens niet meer te vinden. Thanks!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 10:03:51 #45
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149532571
Hmmm, die matrasbeschermers zullen bij ons niet gaan. Ons matras is 210. Daar hebben ze op vrij weinig plekken iets voor.
pi_149532577
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:03 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ja die zocht ik! Hij had eerst een andere naam (iets met skyda dacht ik), maar was vervolgens niet meer te vinden. Thanks!
Hij heette eerst skyda hogt idd. Tenminste, die ik heb.
pi_149532578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:01 schreef Skoap het volgende:

[..]

bedoel je niet 180 * 200? want die maat kan je wel krijgen bij die link van mij.
Zelfde toch, kwartslag draaien :D
Had nog niet zover gekeken, als je op de site van Ikea zoekt en je gaat op een plaatje staan dan staat er een maat. Ging er vanuit dat dat het was.
Dan is één inderdaad wel beter, binnenkort eens checken ^O^
pi_149532595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:03 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hmmm, die matrasbeschermers zullen bij ons niet gaan. Ons matras is 210. Daar hebben ze op vrij weinig plekken iets voor.
Dat is bij mijn ouders ook zo en dat gaat dus wel. Het elastiek van Hema is lang genoeg en hoe groot is de kans dat je op de 5 cm aan het hoofd- of voeteneind knoeit?
pi_149532599
Buikbaby heeft bij ons in het begin een naam gekregen; Chewbacca ofwel Chewy. Maar in de praktijk refereren we eigenlijk gewoon naar 'baby' of 'buikbaby'.

Vriendin van D. heeft de hare Panda gedoopt. Haar 3 jarige was hier laatst op bezoek en ik liet haar moeder mijn laatste echo zien. Die kleine wees ernaar en riep 'Panda!' Toen moest ik uitleggen dat ik ook een panda in mijn buik had en dat vond ze maar raar.

Was de eerste keer in jaren dat ik iemand onder de 15 over de vloer had trouwens, erg leuk. O+
pi_149532614
klumsy: wat cute zeg O+
pi_149532629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:04 schreef _happy_ het volgende:
Zelfde toch, kwartslag draaien
8)7 c_/ c_/
pi_149532682
Misschien kun je hem dan aanpassen Shop? Ik weet niet hoeveel behoefte je hebt aan een matrasbeschermer bij je voeten?

Ik wil hem inderdaad vooral voor na de bevalling. Vloeien, overgeven, mis poepen, dat soort dingen.

Ik sluit me aan bij skoap en ludann. Ik val ook echt heel laat in slaap, met als logisch gevolg dat ik in de loop van de dag ontzettend in kak. mantra: ik hoef nog maar tot vrijdag en dan mag ik slapen wanneer ik kan tot het moment dat Frits er is.
pi_149533219
Meld!
We zijn weer bij de VK geweest! Alles in orde. Hoofdje in bekken, alleen moet hij kin nog even op borst doen;)!

Volgende week iig inwendig onderzoek om te zien hoe ver het daar is.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:01:13 #54
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149533606
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:05 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat is bij mijn ouders ook zo en dat gaat dus wel. Het elastiek van Hema is lang genoeg en hoe groot is de kans dat je op de 5 cm aan het hoofd- of voeteneind knoeit?
Tnx! En het is natuurlijk niet voor altijd. Dus dan ga ik dat straks ook maar doen!
pi_149533719
ons bed is ook 210 lang, dus ik ga ook maar eens kijken bij de Hema :)
pi_149533985
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:01 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Tnx! En het is natuurlijk niet voor altijd. Dus dan ga ik dat straks ook maar doen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:06 schreef klumsy het volgende:
ons bed is ook 210 lang, dus ik ga ook maar eens kijken bij de Hema :)
Gewoon doen hoor :) Waterdichte molton heet het, en is iets van 16,-
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:23 #57
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149534071
Ik heb nog geprobeerd duidelijke foto's van de echo van gisteren te maken maar dat is niet echt gelukt. Sowieso vond ik het beeld veel duidelijker dan de foto's die we meekregen:

SPOILER
Semper frakkin fi!
pi_149534203
Mijn vriendin is 21-7 uitgerekend :D. Kan dat in de OP :@.
Alles gaat goed! Over 1,5 week weten we het geslacht :).

Trots!! O+
Zonder wrijving geen glans
pi_149534211
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:23 schreef Starbuck_ het volgende:
Ik heb nog geprobeerd duidelijke foto's van de echo van gisteren te maken maar dat is niet echt gelukt. Sowieso vond ik het beeld veel duidelijker dan de foto's die we meekregen:

SPOILER
Een frummeltje *O* O+

Hebben jullie een werktitel?
pi_149534224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Trots!! O+
Krijg nou wat, een man in dit topic. :P

Gefeliciteerd en welkom. :Y Hebben jullie een voorkeur voor een geslacht?
pi_149534242
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:32 schreef LuDann het volgende:

[..]

Krijg nou wat, een man in dit topic. :P

Gefeliciteerd en welkom. :Y Hebben jullie een voorkeur voor een geslacht?
Zat rond te neuzen op het forum en kwam toen hier terecht :D. Wilde mijn trots delen :D
Niet echt een voorkeur, zolang het maar gezond is :). Overigens denkt iedereen inclusief wijzelf dat het een meisje word :o
pi_149534265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zat rond te neuzen op het forum en kwam toen hier terecht :D. Wilde mijn trots delen :D
Je bent niet de enige pappa die hier post hoor, maar ze zijn zeldzaam. ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:35:10 #63
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149534295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een frummeltje *O* O+

Hebben jullie een werktitel?
Nee, die moeten we nog verzinnen.. Ik zal er eens over nadenken :Y)

:W haags_kwartiertje!
Semper frakkin fi!
pi_149534341
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:35 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

Nee, die moeten we nog verzinnen.. Ik zal er eens over nadenken :Y)

:W haags_kwartiertje!
Hallo :).

Wij noemen het voorlopig ukkie, tot het geboren is :@

We hebben overigens al twee meisjes en twee jongens namen bedacht :).
pi_149534362
Welkom :W

wat fijn dat jullie al uit namen zijn,,, hier ben ik er nog druk mee
pi_149534412
Wij hadden Chewbacca maar eigenlijk zeggen we altijd gewoon 'baby'. Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn vriend sinds een week of 2 mij nu aanspreekt met ''jullie'' in plaats van ''jij''.

''Moeten jullie een glas appelsap? Gaan jullie nog naar de supermarkt straks?" :D
pi_149534855
Ein-de-lijk, mijn langverwachte sticker is binnen *O* . Controle bij de vk was eindelijk GOED. Ik ben geslaagd voor de suikertest. Alleen mijn bloeddruk was wat laag en mijn kind heeft besloten in stuit te liggen. Dus beter gaat hij weer draaien. Ook bleek hij behoorlijk boven de p90 lijn uit te komen dus de vk gokt op een lange baby.

Buiknaam: vriend en ik noemen hem 'Peanut', want hij leek net op een pinda op de eerste echo :D Onze vrienden hebben aan de andere kant besloten hem 'Armageddon (Rockefeller Thunderbird)' te noemen. Geen flauw idee waarom maar bij mij is het nooit blijven hangen. Zijn naam na geboorte hebben wij nog niet :')

En welkom nieuwe a.s. papa *O*
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:03:12 #68
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149534864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Trots!! O+
Mannen united! :P
pi_149534890
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:03 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Mannen united! :P
Boks!! _O_ :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:41 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149535181
Welkom H_K!

Fijn van je sticker Mellie!!

ik kan niet wachten tot vanavond; dan wordt m'n nieuwe stofzuiger geleverd O+ Er was volgens de bewindvoerder genoeg ruimte om m'n oude barrel (pas twee jaar oud, eerder al eens omgeruild door de fabrikant vanwege defecten zoals kapot oprolmechanisme van het snoer) in te ruilen voor een karcher nat- en droogzuiger O+ Toegegeven, de stofzakken zijn duur, maar je doet er wel tien keer zo lang mee _O- (inhoud van 17 liter, tov ca 2 liter in een normale stofzuiger :P )

pi_149535186
Hier heet ze bubbel, en als ze druk is, is ze lekker aan het bubbelen.
Slapen gaat nog steeds prima eigenlijk, ik ben alleen m'n ritme kwijt sinds verlof, dus val dagelijks iets later in slaap, draai me om als vriend er uit gaat en blijf elke dag een half uurtje langer liggen. Als ze nog een paar week blijft zitten leef ik 's nachts :(. Maar goed, vast ook de laatste keren goed uitslapen voor de komende jaren :).
pi_149535209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:40 schreef LuDann het volgende:
Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn vriend sinds een week of 2 mij nu aanspreekt met ''jullie'' in plaats van ''jij''.

''Moeten jullie een glas appelsap? Gaan jullie nog naar de supermarkt straks?" :D
Die is wel erg leuk! :D

:* voor de slechte nachten

En welkom nieuwe papa! *G*

Hier echt snotverkouden en zo'n heerlijk droog hoestje erbij }:| hoor het ook constant om me heen, dus het zal wel heersen ofzo. Vind het zo zielig voor Mini; ik zie echt voor me dat ze steeds helemaal heen en weer geschud wordt :@

En vanmorgen urine laten checken omdat ik soms toch wel vaak moet plassen. Verder nergens last van, dus was eigenlijk meer uit voorzorg, maar blijk nu toch een blaasontsteking te hebben }:| Toch wel blij dat ik gegaan ben, maar tegelijkertijd vraag ik me af hoe lang ik er al mee rond loop...
Huisarts heeft meteen al antibiotica voorgeschreven, maar wilde ook dat m'n urine op kweek gezet werd, dus dat werd meteen een ritje ziekenhuis.

En toen heb ik zelf maar besloten dat ik een thuiswerkdagje heb vandaag :s)
pi_149535426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:03 schreef L-E het volgende:
Ik heb die matrasbeschermer vooral gekocht toen vanwege het vloeien na de bevalling, ik heb niet de illusie dat het sloten vruchtwater tegenhoudt tbh. En als je eenmaal een kindje hebt dat wel eens bij je in bed ligt is het wel fijn met kots- en plasongelukjes, enzo :)
Dat ja. Na een volgende koop ik er ook eentje. Tegen het liggend voeden en dat ze het dan zo aan de ene kant erin en via de andere kant er weer uit laten lopen enzo :') en de plas-ongelukjes als ze 2 zijn }:| lekker op jouw helft, dat je denkt wat is het toch warm :?
en vloeien ja :X

Die standaardmatrasbeschermer uit kraampakket had ik nooit last van. Ik heb speciale anti-huismijt hoezen altijd op mijn bed, ik ben gewend aan het gekraak en plastic gevoel, ik kan niet zonder haha :D
:)
pi_149535614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:40 schreef LuDann het volgende:
Wij hadden Chewbacca maar eigenlijk zeggen we altijd gewoon 'baby'. Wat ik wel erg leuk vind is dat mijn vriend sinds een week of 2 mij nu aanspreekt met ''jullie'' in plaats van ''jij''.

oh, dat zou ik echt vreselijk vinden!
pi_149536075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, dat zou ik echt vreselijk vinden!
Ik vind het leuk. O+

Maar hij doet het niet de hele tijd hoor, ik denk 25% van de keren dat hij me iets vraagt of iets zegt.
pi_149536114
Als jij het maar leuk vindt!

Ik ben 's avonds echt opgezwollen, alsof ik 3 maanden verder ben. Vind het erg grappig, maar moet ook wel erg aan het idee wennen dat m'n buik zo gaat groeien...
pi_149536678
Ik zou het ook niet grappig vinden om met jullie aangesproken te worden, maar dat komt doordat ik het belangrijk vind dat ik niet alleen gezien word als moeder.

Jagär ik ben nog steeds niet gewend aan mijn groeiende buik. Mijn collega's overigens ook niet, iedere ochtend moeten ze even vragen of het nog wel gaat en hoe lang ik nog moet.

Welkom as vader.
pi_149536800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 08:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had het ook, Skoap. Bij mij begint het nou beter te worden. Ik wordt nog steeds 3 of 4x wakker per nacht, maar lig niet meer uren wakker.

Ik heb ook echt weer een beetje meer energie nu, dat voelt zo fijn. Ik was echt lam vanaf 5 weken tot 8 weken ofzo.

Nu alweer bijna 10 weken. De tijd begint ook weer sneller te gaan....
Ik heb ongeveer het zelfde verloop gehad. Ook heel erg lam geweest, maar dat begint nu na 16+4 wel beter te worden. Ook het slapen lukt beter. Alleen een beetje last van de ligging op de zij, want ik ben een echte buikslaper. Maar ook dat went. Alleen de dromen blijven nog steeds een beetje raar...

Ik zie trouwens dat ik volgens het lijstje in de OP de volgende zou moeten zijn die het geslacht weet, maar ik moet helaas nog tot 21 weken wachten. Want wij zijn niet voor de 16-weken echo gegaan. Dus nog even geduld. :)

Mijn buik leek in het begin heel snel te groeien, vooral 's avonds, maar dat stond een beetje stil na 12 weken. Nu zie ik hem heel langzaam weer groter worden, maar snel gaat het niet meer. Het duurde ook even voordat ik een mooie buikfoto kon maken om het begin te laten zien.

Welkom Haags Kwartiertje!
Oost west, mij best.
pi_149536903
Ik vind dat 'jullie' gewoon heel schattig. Ik ga er vanuit dat de man in mijn leven me wel ziet als meer dan alleen moeder ;)

Oke, de vreetbuien zijn begonnen hier. Ik zal jullie de details besparen, maar je zou er een derdewereldland een maand van kunnen voorzien, zeg maar :') :@
pi_149536970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:19 schreef Cholula het volgende:
Ik zou het ook niet grappig vinden om met jullie aangesproken te worden, maar dat komt doordat ik het belangrijk vind dat ik niet alleen gezien word als moeder.
Oh, zo ver denk ik er niet eens over na. Het gaat erom dat je met z'n 2en bent en technisch gezien inderdaad een 'jullie' toch? Vanmorgen zei mijn tandarts ook zoiets toen ik m'n jas uit deed. "Oh, je bent niet alleen zo te zien, gezellig!" :D

Vind het juist wel grappig als mensen de kleine al erkennen als mensje O+, i.p.v. alleen maar over 'de zwangerschap' praten.
pi_149537057
Dat ben ik ook met jullie eens twist en L-E. Ik kreeg alleen jeuk van mijn moeder en schoonouders die, in hun enthousiasme, mij enkel zagen als de drager van hun kleinzoon. Vandaar dat ik het niet zo leuk zou vinden als ik constant aangesproken zou worden met 'jullie'. Maar het is al genuanceerd door ludann, het is niet de hele tijd, maar af en toe.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:33:35 #82
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149537060
Ik moet er ook nog aan wennen hoor, Jag. En dan heb ik nog best een klein buikje. Vind het raar dat ik 'm niet meer in kan trekken, dan kon wel toen het alleen opgezwollen was. Heb steeds het gevoel alsof ik met een buik rondloop alsof ik net een vier-gangen schranspartij achter de rug heb.

Wij noemen de baby eigenlijk gewoon baby. Mijn ouders en zusjes noemden de baby steeds 'baby -achternaam-' maar dat vond ik zo stom klinken. Eigenlijk vind ik werktitels ook maar stom klinken. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149537061
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef L-E het volgende:
Ik vind dat 'jullie' gewoon heel schattig. Ik ga er vanuit dat de man in mijn leven me wel ziet als meer dan alleen moeder ;)

Nou dat wilde ik echt precies hetzelfde zeggen! :D maar toen vergat ik te typen..

Waar ik zelf niet aan kan wennen is het woord 'lam' voor 'ellendig/moe'. Heel erg lam zijn, is niet goed voor de baby, hoor! o|O :'( :')
pi_149537136
Middag dames! :W

Welkom nieuwe pappa!

Vandaag weekwissel. 19 weken. Nog een weekje wachten en dan weer even spieken. Op de één of andere manier leef ik heel erg naar die 20 weken grens toe. Is dat herkenbaar?

Baby heeft hier Little Puppet geheten. Sinds we weten dat het een meisje is verwijzen we naar haar als 'je dochter' of spreken we haar aan met de naam die ze gaat krijgen. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149537193
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef Cholula het volgende:
Dat ben ik ook met jullie eens twist en L-E. Ik kreeg alleen jeuk van mijn moeder en schoonouders die, in hun enthousiasme, mij enkel zagen als de drager van hun kleinzoon. Vandaar dat ik het niet zo leuk zou vinden als ik constant aangesproken zou worden met 'jullie'. Maar het is al genuanceerd door ludann, het is niet de hele tijd, maar af en toe.
Ohja, dan kan ik me er wat bij voorstellen ja. M'n schoonmoeder vraagt ook standaard eerst hoe het met 'haar' kleindochter gaat (ja, stoor me inderdaad aan dat bezittelijke voornaamwoord, ook al klopt het :6 ) en daarna hoe het met mij / m'n vriend gaat :') Da's inderdaad irritant als het zulke vormen aanneemt!

Nog irritanter vond ik overigens dat ze eerst steeds vroeg hoe het met 'r kleinzoon ging, want ja, haar naald-aan-touwtje had voorspeld dat we een jongetje kregen :|W
pi_149537329
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ohja, dan kan ik me er wat bij voorstellen ja. M'n schoonmoeder vraagt ook standaard eerst hoe het met 'haar' kleindochter gaat (ja, stoor me inderdaad aan dat bezittelijke voornaamwoord, ook al klopt het :6 ) en daarna hoe het met mij / m'n vriend gaat :') Da's inderdaad irritant als het zulke vormen aanneemt!

Nog irritanter vond ik overigens dat ze eerst steeds vroeg hoe het met 'r kleinzoon ging, want ja, haar naald-aan-touwtje had voorspeld dat we een jongetje kregen :|W
Oja, dat doet mijn moeder ook, maar vind het niet zo erg. Ze vind het allemaal zo leuk :')
pi_149537368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:38 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ohja, dan kan ik me er wat bij voorstellen ja. M'n schoonmoeder vraagt ook standaard eerst hoe het met

Haha! Dat deed mijn schoonmoeder ook. Ze wist zeker dat het een meisje zou zijn. Had ze nog gelijk ook! }:| ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:45:45 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_149537450
Nu ben je nog de drager van de baby en kunnen ze niet om je heen. Straks ben je de brenger van de baby, nemen ze de maxi cosi al op de oprit van je over en mag je zelf je koffie zetten ;( :')
disclaimer
pi_149537502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Nu ben je nog de drager van de baby en kunnen ze niet om je heen. Straks ben je de brenger van de baby, nemen ze de maxi cosi al op de oprit van je over en mag je zelf je koffie zetten ;( :')
Oh oh oh. Zo waar. :D
pi_149537570
quote:
Haha, da's echt te erg ja! Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar ook wel eens schuldig aan heb gemaakt bij neefjes/nichtjes :@ :D
Maar maak die baby's dan ook niet zo verdomde schattig! :{w O+

Over het algemeen kan ik me trouwens goed over van die kleine ergernisjes heen zetten hoor, ook al lijkt het nu niet zo :@ Maar het is niet het eerste kleinkind, dus ik heb al wat voorbeelden van situaties gezien waar ik zelf niet zo blij mee zou zijn zeg maar... ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:50:18 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_149537573
Ik kwam laatst mijn ouders tegen in de Hema (jawel) en binnen zestig seconden was ik zowel mijn kinderwagen als mijn vader kwijt :')!
disclaimer
pi_149537693
Mijn vader komt zijn telefoon halen die hij was vergeten: "oh, ze slaapt? Nou, dan ga ik weer meteen weg."

;(

het is een uur rijden van hem naar mij
pi_149537849
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:55 schreef Limone het volgende:
Mijn vader komt zijn telefoon halen die hij was vergeten: "oh, ze slaapt? Nou, dan ga ik weer meteen weg."

;(

het is een uur rijden van hem naar mij
Kijk, dat zou ik dan weer niet doen, ik zou nog wel even blijven zitten ofzo...

SPOILER
pi_149537911
quote:
Dat ja _O- Als mijn schoonouders op vakantie zijn krijgen de meisjes een kaartje, wij niet 8)7 :')
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149538305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:27 schreef L-E het volgende:

Oke, de vreetbuien zijn begonnen hier. Ik zal jullie de details besparen, maar je zou er een derdewereldland een maand van kunnen voorzien, zeg maar :') :@
Ooh, eten! Alles wat maar slecht is! Chocolade, koek, snoep, chips, schepijs, milkshakes, friet, macdonalds, pizza!!!

Ik meld me maar vast aan voor bootcamp over een maand of 3 denk ik.
pi_149538354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:36 schreef Krisvc het volgende:
Middag dames! :W

Welkom nieuwe pappa!

Vandaag weekwissel. 19 weken. Nog een weekje wachten en dan weer even spieken. Op de één of andere manier leef ik heel erg naar die 20 weken grens toe. Is dat herkenbaar?
Jup! 20 tot 30 weken ging weer enorm snel en daarna aftellen tot verlof!
pi_149538558
Ik snap ook wel waar het vandaan komt, maar ik heb er toch (heel vriendelijk en lief) wat van gezegd. Voor beide kanten is Frits hun eerste kleinkind dus meestal is het vooral schattig. Maar toen ik terug kwam na vier weken werk in het buitenland en mijn moeder op mijn buik afstormde in plaats van een algemene knuffel vond ik het niet grappig.
Grappig detail: mijn moeder en mijn schoonmoeder herkenden in mijn voorbeeld hun eigen moeder.

Vreetbuien: check, ik kan me meestal goed in houden maar ik heb net aan (8> doorgegeven dat we vandaag patat en frikadellen/kroketten/kaassoufflés (net waar ik straks het meeste zin in heb) eten.
pi_149538637
Wat ben ik toch een doos. Zit ik hier te denken dat ik baby niet voel, dus ik ga rustig zitten en prik een beetje... Hup hallo baby. Ja tuurlijk is ze er nog wel gewoon, ze doet gewoon een dutje. En ze schopte net ook al even als in, laat me met rust zeg, ik lig net. :')

Ik word zelf gelukkig nog wel gezien als gewoon volwaardig persoon die ook nog een baby draagt. Maar ik word ook wel gek van het gejubel van iedereen. Ooh, duurt niet lang meer he, oooh hou je het nog vol.. Spannend he, je kan zeker niet wachten, vind je het niet eng. Aaah 37 weken grens nou mag ze komen. Nou liever niet, ja maar het mag al. ja die grens is maar een grens, dus toch maar nog niet. Jaaa maar nou is ze volgroeid. Godsamme, alsof ze in 1 dag tussen 36.6 en 37 ineens klaar is. Ik wil niet dat ze nu komt, ze is aan de kleine kant en dus mag ze van mij nog even doorgroeien daarbinnen.

Poeh, dat ben ik weer kwijt. :P
Als mijn ouders komen voor alleen de baby zou ik er ook niet vrolijk van worden trouwens. En als ze de baby al uit de cosi plukken voor ze goed en wel binnen staat zou ik ook wel even opkijken. Maar goed, ik zie wel. Zolang ze maar niet in het ziekenhuis het kind al uit mijn doos staan te kijken straks. :{w verder is het alleen maar blijheid. Je kan ook het tegenovergestelde hebben, das erger.
pi_149538654
Hier spreekt mijn man me soms aan met jullie, maar ook inderdaad de laatste tijd steeds vaker. Ook krijgen zowel ik als de babybuik een kusje voor het slapen gaan O+

Gelukkig heb ik de vreetbuien nog onder controle, zolang het niet in mijn omgeving is is het geen probleem. ;)
En in de supermarkt de gangen met snoepjes en koekjes overslaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')