abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:35:09 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149538830
Haai! Ik ben er ook nog :Y

Eens even zien:
Welkom nieuwe papa-to-be, gezellig nog een man, is Nikoos niet meer zo alleen ;)
En baby-focus bij schoonouders (en ouders), check! Zoon wordt nog net niet uit mijn rijdende auto gevist als ik m kom brengen. Hij leidt wel de aandacht af van deze zwangerschap, maar er is dan ook nog niets te zien -O-
Lamlendigheid, check (en idd, bij lam denk ik aan katjelam, de after-carnavalstatus van veel van mijn studenten zeg maar)
Vreetbuien, check, gelukkig afgewisseld met avonden dat ik nergens zin in heb en fruit-cravings...

Verder heb ik vandaag een actieve dag, badkamer schoongemaakt (mocht wel eens na 2 maanden :@), gestofzuigd, gedweild en de was gedaan. En er staat een chocoladecake in de oven, dat is mijn beloning voor dit harde werken :Y)

Ik heb vandaag serieus meer gedaan in huis dan de afgelopen weken samen denk ik. Beetje jammer dat ik eigenlijk thuis zou moeten werken.. Excuus is wel dat ik al mijn lessen gewoon al voorbereid heb, alle mail weggewerkt is, en ik dus echt even niets meer kon bedenken... Nu dus op de bank met iPad en haakwerk, wachten tot de cake klaar is...
pi_149540049
Hmmmmmm cake.
Ik heb net een was erin gegooid en de boodschappen gedaan. Vind ik voldoende zo. Hup aan de cake :9 (al zijn die van mij super klein en gewoon uit de super.)
pi_149540606
Een collega van me had net stroopwafels, die was net in NL geweest. Dat was ook een echte traktatie!

:9
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:42:35 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149540853
Heb eigenlijk alleen maar trek in gezonde dingen. Vandaag een bakje plain hüttenkäse leeggegeten, wat verbaasde blikken van collega's opleverde. :D En ik ben dol op fruit smoothies. Dat komt voornamelijk omdat ik te lui ben om fruit te snijden, dus mik ik 't in de blender.

Voel steeds duidelijker baby-bewegingen, echt heel vaag voelt het! Het zit echt heel laag, ongeveer ter hoogte van m'n schaambot ofzo. Zou best af en toe even op een cameraatje willen kijken wat er dan gebeurt daarbinnen. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149540983
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:42 schreef Mariposas het volgende:
Heb eigenlijk alleen maar trek in gezonde dingen. Vandaag een bakje plain hüttenkäse leeggegeten, wat verbaasde blikken van collega's opleverde. :D En ik ben dol op fruit smoothies. Dat komt voornamelijk omdat ik te lui ben om fruit te snijden, dus mik ik 't in de blender.

Voel steeds duidelijker baby-bewegingen, echt heel vaag voelt het! Het zit echt heel laag, ongeveer ter hoogte van m'n schaambot ofzo. Zou best af en toe even op een cameraatje willen kijken wat er dan gebeurt daarbinnen. :D
wat cool! En wat vroeg, niet?
pi_149541016
Gaaf Mariposas! Ik vind het nog steeds heel onwerkelijk iedere keer. Denk ook nog steeds regelmatig dat er echt niks in mijn buik zit.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149541235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Een collega van me had net stroopwafels, die was net in NL geweest. Dat was ook een echte traktatie!

:9
Mijn moeder stuurt altijd stroopwafels op van de markt O+ Ik moet ze niet meenemen naar het kantoor want dan zijn ze zo op :')
pi_149541375
Pffff is deze dag al voorbij? :O
Gelukkig zit ik nu in meetings tot 18:00 :') dit is echt een top dag
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149541559
Oh jongens, ik krijg er honger van. Een vriendin postte net ook al de taart die ze aan het eten was. Craaaaavings.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:08:22 #109
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149541628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wat cool! En wat vroeg, niet?
Redelijk vroeg idd, maar placenta zit achter, dus voel het daardoor eerder. En weinig buikvetjes.
pi_149541737
Ik voel de baby ook regelmatig (en dat met vetjes en voorliggende placenta). Maar de gynaecoloog zei dat 't niet zo gek is bij een derde.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149541836
Mijn tweede voelde ik bij 16 weken, en deze bij 17. Het klinkt mij niet idioot vroeg in de oren iig :)
pi_149542210
Welkom aan een nieuwe man in dit topic! Altijd fijn om de nuchtere andere kant van het verhaal te horen :)

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor het vruchtwater. Toen ik binnenkwam zei ze: "ik snap niet dat ze je naar me toe hebben gestuurd, er is helemaal niets aan de hand". Blijkbaar heb ik "ruim" vruchtwater, maar zeker niet "te veel". Ik ben dus helemaal gezond verklaard *O*
Op mijn bloeddruk na, die was vandaag voor het eerst op de grens van hoog. Meteen urine moeten laten testen, maar er was niets aan de hand, geen eiwitten. Ik zei al: "het komt vast door de spanning dat ik ineens naar de gyn moest". Daar was de verpleegster het niet mee eens, maar voor nu was het goed.
pi_149542310
Fijn MevrouwCactus *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149542420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou dat wilde ik echt precies hetzelfde zeggen! :D maar toen vergat ik te typen..

Waar ik zelf niet aan kan wennen is het woord 'lam' voor 'ellendig/moe'. Heel erg lam zijn, is niet goed voor de baby, hoor! o|O :'( :')
Haha, kijk Limone, ik ben niet de enige die het woord "lam" op deze manier gebruikt. :D .

Ik verander trouwens intern in een draak. Ik vind alles en iedereen irritant. Heb zojuist - in gedachten - schreeuwend 14 blikken ragout naar een megavalsfluitende kerel in de supermarkt gesmeten. Oh, the terror! (Hoop dat dat snel weer overgaat, anders plof ik een keer in het echie hoor... :@ )
pi_149542562
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:31 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Haha, kijk Limone, ik ben niet de enige die het woord "lam" op deze manier gebruikt. :D .

Ik verander trouwens intern in een draak. Ik vind alles en iedereen irritant. Heb zojuist - in gedachten - schreeuwend 14 blikken ragout naar een megavalsfluitende kerel in de supermarkt gesmeten. Oh, the terror! (Hoop dat dat snel weer overgaat, anders plof ik een keer in het echie hoor... :@ )
Oh dit is wel herkenbaar :D :@

We hebben hier thuis al gesprekken gehad in de trant van:
KUN JE DAAR MISSCHIEN EVEN MEE STOPPEN?! (ik)
Waarbij ML onschuldig vroeg wat hij dan verkeerd deed -O-
JE KAUWT ZO HARD IK WORD ER NERVEUS VAN }:|

:')

Dus, succes voor je vent ^O^
  dinsdag 10 februari 2015 @ 16:51:30 #116
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_149543092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat commentaar kreeg ik al voordat ze zwanger was :@
pi_149543394
Ik val even binnen maar ik trok het niet meer van de spanning... Na veel wikken en wegen besloten om de vk te bellen (wil niet zeuren oid) maar ze stelde me meteen gerust en ik mag zo komen voor een echo... Gewoon om te kijken of 'ie het nog doet :@. 17.15 uur ben ik aan de beurt, boh wat doen miskramen gekke dingen met een mens... :'(
pi_149543779
Ik denk dat ik ergens overheen heb gelezen, maar succes zo Malteser. :* klinkt als een fijne vk.
pi_149544171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
Ik val even binnen maar ik trok het niet meer van de spanning... Na veel wikken en wegen besloten om de vk te bellen (wil niet zeuren oid) maar ze stelde me meteen gerust en ik mag zo komen voor een echo... Gewoon om te kijken of 'ie het nog doet :@. 17.15 uur ben ik aan de beurt, boh wat doen miskramen gekke dingen met een mens... :'(
Als het goed is, weet je nu al of het allemaal goed is. :*
pi_149544233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
Hoop dat alles goed is :*
pi_149544234
Zit nog in de wachtkamer...
pi_149544269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:29 schreef Malteser het volgende:
Zit nog in de wachtkamer...
Oh ships :(
pi_149544997
Een super duidelijke knipper. Alles zoals het hoort, eerste botstructuren al zichtbaar, navelstreng al in ontwikkeling, hoofd en romp goed te onderscheiden en zelfs al beginnende beentjes.
Oh oh, wat een ongelooflijke opluchting!
pi_149545061
Malteser :* Wat fijn dat dat even kon!

Dat ergeren aan alles, zo herkenbaar! Ik kan mezelf er ook echt mee in de weg zitten :(
Sara
Merel
Ukje
pi_149545147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:58 schreef Malteser het volgende:
Een super duidelijke knipper. Alles zoals het hoort, eerste botstructuren al zichtbaar, navelstreng al in ontwikkeling, hoofd en romp goed te onderscheiden en zelfs al beginnende beentjes.
Joepie! Gefeliciteerd *O* *O*
pi_149545230
Wat goed, Malteser...

Wat fijn dat je zo laagdrempelig terecht kon. Hoever ben je nu?

Ik heb een wat trekkend gevoel vrij laag in m'n buik aan m'n rechterkant. Soms is het wat scherp. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar toch zet dat m'n hoofd weer aan de gang. beuh!
pi_149545260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 17:58 schreef Malteser het volgende:
*O* *O* *O*
pi_149545292
Wat fijn Malteser! :D
pi_149545328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat goed, Malteser...

Wat fijn dat je zo laagdrempelig terecht kon. Hoever ben je nu?

Ik heb een wat trekkend gevoel vrij laag in m'n buik aan m'n rechterkant. Soms is het wat scherp. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar toch zet dat m'n hoofd weer aan de gang. beuh!
Klinkt als bandenpijn. De banden waar je baarmoeder aan 'hangt' in je lichaam, ook aan het bekken vast enzo, kunnen trekken en steken als je beweegt of plotseling van houding verandert, of gewoon zomaar uit het niets de hele dag zeuren... Ee komt rek op door je groeiende baarmoeder.
Kwak
pi_149545546
Wilde ik ook net zggen, klinkt idd als bandenpijn jagar... Had ik de eerste weken heel erg vaak last van.

Malteser, fijn zo!
pi_149545654
8 weken 4 dagen nu, klopte precies met wat we zelf ook dachten.
Dank voor jullie reacties! De opluchting is groot!!

Ik reageer later vandaag uitgebreid op iedereen. Nu eerst koken en dadelijk komt de mevrouw van Moeders voor Moeders.
pi_149545846
Wat een opluchting Malteser! Had het bezoek van MvM mevrouw iets te maken met je onzekerheid?

Klinkt als bandenpijn inderdaad Jagär.
pi_149545961
Wat een opluchting, Malteser! *O*
pi_149546552
Goed, gerustgesteld door de bandenpijn! Dank jullie wel!
pi_149546648
Welkom bijna-papa h_k!

Wat fijn Malteser! Beter een keertje extra en je dan weer lekker zen voelen dan blijven stressen! :*
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:01:16 #136
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149546830
Wat fijn Malteser! *O*

Ik heb vandaag trouwens mijn wisselslag. 11 weken alweer! *O*
Semper frakkin fi!
pi_149548174
Fijn, Malteser!! *O*
pi_149548536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:32 schreef Cholula het volgende:
Wat een opluchting Malteser! Had het bezoek van MvM mevrouw iets te maken met je onzekerheid?

Klinkt als bandenpijn inderdaad Jagär.
Geen idee of dat het was. Komt ook doordat ik gisteren en vandaag niet (meer) misselijk ben geweest. Dat in samenwerking met de miskraam van vorige zomer maakte dat ik vanmiddag alleen nog maar kon huilen :@.
Uiteindelijk dus gebeld en de vk had zoveel begrip, echt fijn!

MvM kan ieder moment hier zijn, mijn potje plas staat klaar :9.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:12:29 #139
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149549681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha. Ja. Zo ben ik ook!
En ik walg, walg, waaaaaaalg soms van zijn sigarettenlucht. Echt niet te harden!
Vind ik zelf ook echt vervelend, want spontaan knuffelen of zoenen is er dan ook een stuk minder. :(

Vandaag wisseldag. 33 weken alweer!
Vanmorgen ook weer goed gekeurd bij de verloskundige. Hartje gehoord en wat blijft dat toch magisch he :)
Volgende week m'n laatste echo + glucosetest en dan kan ik me opmaken voor het volgende avontuur, want dan neemt de gyneacoloog het over van de verloskundige ivm m overgewicht.

Vandaag 6 uur gewerkt en ik ben gesloopt. Echt afgepeigerd!
Lig al vanaf 18:30 in bed, omdat ik gewoon niet meer kon. Man heeft me zelfs naar boven geduwd, omdat ik daar zelf geen kracht meer voor had.
Nu lekker slapen... Zzzz
pi_149550777
Ik vind het echt heel vreemd dat ik al zo lang niet meer bij de vk ben geweest.
Ook las ik ergens dat je vanaf 36 weken elke week bij vk/gyn moet komen, maar ik heb nu pas volgende week een afspraak. Niet dat ik daar om klaag, het gaat gewoon heel goed hier, dus nodig vind ik het niet. Wel beetje gek. Scheelt wel weer parkeerkosten, die had ik bij vk niet, bij gyn natuurlijk wel. :P
Wel fijn dat de vk gewoon het kraambed komt doen. Zie ik ze toch nog even. Zo abrupt anders, ik vind het echt nog steeds gek allemaal.

Malteser, fijn zeg van die meedenkende vk's. Dat deed die van mij ook, alleen dan met extra hartje luisteren ipv echo. Echt zo fijn dat ze dat doen. Maakt heel je zwangerschap een stuk beter in het begin.

Die bandenpijn herken ik ook van het begin. Een keer iets te hard van mijn fiets gestapt, stond meteen 5 minuten krom omdat het 'erin schoot' zeg maar. Super vervelend, maar gelukkig van voorbijgaande aard en onschuldig. Nu heb ik het ook wel, maar minder en meestal veroorzaakt door wiebelende babybillen icm 'volle' blaas.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 21:29:59 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149552559
wat fijn Malteser dat je gelijk mocht langskomen van je vk <3

Hier heb ik er gisteren niet verstandig aan gedaan om te gaan wandelen naar het ziekenhuis. Gisterenavond en vandaag moeten bekopen met meerdere pijnscheuten in m'n bekken waarbij de tranen echt in m'n ogen sprongen. Hoef niet eens te proberen om bv mijn bovenlichaam een kwartslag te draaien terwijl ik m'n voeten laat staan, want dan is het alsof er een net geslepen mes in m'n bil word gespietst :X

Had gisterenavond nog een hele discussie met iemand op facebook over waarom ik ingeleid werd en zij het probleem niet zag van een KS. Zij had na haar KS een weekje weinig gedaan en was na tien weken weer gewoon fulltime gaan werken. Ja, dat zij geen twee kleuters rond had lopen , die moest ik maar naar papa brengen het weekend (alsof mijn ex in de flat naast me woont :') ). Ik had immers de kraamzorg en dan kon SET wel 'een keer' stofzuigen voor me :') was vandaag helemaal klaar met d'r, heb d'r zo uit m'n vriendenlijst gebonjourd. :W
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_149553693
Wat een inlevingsvermogen hebben sommige mensen he. Net als die mensen die roepen dat je niet ziek, maar zwanger bent. Alsof zwanger zijn niet vermoeiend kan zijn en pijn kan geven. Vooral met BI. Ik stond ook echt te kijken dat een vriendin van mij na een week (normale bevalling) alweer van alles in het huis deed, en die had er ook al 2 rondlopen. Ik werd al moe als ik het zag. Maar ja, die had ook geen BI natuurlijk, dus ik kan daar dan weer weinig over zeggen.

Ga je mee lekker winkelen? Nee dat is voor mij niet lekker meer. Oh toen ik blaablaa. Ja fijn voor je. Uit je vriendenlijst ermee. Lekker rustig ^O^
pi_149553885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:55 schreef Risu het volgende:
Wat een inlevingsvermogen hebben sommige mensen he. Net als die mensen die roepen dat je niet ziek, maar zwanger bent. Alsof zwanger zijn niet vermoeiend kan zijn en pijn kan geven. Vooral met BI. Ik stond ook echt te kijken dat een vriendin van mij na een week (normale bevalling) alweer van alles in het huis deed, en die had er ook al 2 rondlopen. Ik werd al moe als ik het zag. Maar ja, die had ook geen BI natuurlijk, dus ik kan daar dan weer weinig over zeggen.

Ga je mee lekker winkelen? Nee dat is voor mij niet lekker meer. Oh toen ik blaablaa. Ja fijn voor je. Uit je vriendenlijst ermee. Lekker rustig ^O^
Ik had ook zware BI en na de bevalling was t in 1x verdwenen... Dacht ik.... Ik ben te snel weer van alles gaan doen waardoor ik er nu nog regelmatig last van heb...
AjB dames doe voorzichtig.

Mijn beste vriendin heeft mij ook keihard laten vallen, totaal geen begrip dat ik geen trap kon lopen oid
S. 2014
J. 2016
pi_149553938
Oh, iemand hier toevallig ervaring met BI? hoelang duurt het ongeveer voor ik weer gewoon naar de super kan wandelen na de bevalling? Ik hoopte op een week of 2 hooguit. Het is 700 meter verderop, en als ik het nu doe heb ik de rest van de dag last. (Heen gaat prima, op de terugweg ben ik halverwege klaar) Of is dat echt per persoon verschillend... Als ik een keizersnede moet zal het ook wel langer duren denk ik.. Of is de extra rust dan juist goed voor BI.. Hmm
pi_149554016
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik had ook zware BI en na de bevalling was t in 1x verdwenen... Dacht ik.... Ik ben te snel weer van alles gaan doen waardoor ik er nu nog regelmatig last van heb...
AjB dames doe voorzichtig.

Mijn beste vriendin heeft mij ook keihard laten vallen, totaal geen begrip dat ik geen trap kon lopen oid
Oh kijk, al deels antwoord. Ik was al niet van plan iets te forceren. Eerst kortere wandelingen, gewoon een rondje door de straat bijvoorbeeld, na een weekje ofzo.
pi_149554184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:00 schreef Risu het volgende:
Oh, iemand hier toevallig ervaring met BI? hoelang duurt het ongeveer voor ik weer gewoon naar de super kan wandelen na de bevalling? Ik hoopte op een week of 2 hooguit. Het is 700 meter verderop, en als ik het nu doe heb ik de rest van de dag last. (Heen gaat prima, op de terugweg ben ik halverwege klaar) Of is dat echt per persoon verschillend... Als ik een keizersnede moet zal het ook wel langer duren denk ik.. Of is de extra rust dan juist goed voor BI.. Hmm
Ik had bij de eerste absoluut geen last van BI, maar toch was de brievenbus aan het eind van de straat 2 weken na de bevalling nog best een uitdaging. Zeker dat je dan ook weer terug moet inderdaad :') :D lang leve de bankjes onderweg ;)

Het verschilt gewoon enorm per persoon, verwacht niet teveel van jezelf, luister goed naar je lichaam en blijf vooral in beweging. Nu tijdens je zwangerschap maar ook na de bevalling, wel rustig aan though.

Heb je het boek van Cecile Röst trouwens al? misschien nog een tip :)

[ Bericht 3% gewijzigd door mignonne op 10-02-2015 22:10:41 ]
:)
pi_149554234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:01 schreef Risu het volgende:

[..]

Oh kijk, al deels antwoord. Ik was al niet van plan iets te forceren. Eerst kortere wandelingen, gewoon een rondje door de straat bijvoorbeeld, na een weekje ofzo.
Ik ben op donderdagavond bevallen en de week erop op donderdag mochten we naar buiten met Saar, toen hebben we een klein rondje gemaakt (showen bij de bakker,.de slijter en de primera beneden) en toen was ik kapot! Ondanks kinderwagen... Mijn advies is, stop als je nog geen last hebt, zodra je het voelt is t te laat, en n baby tillen met BI vond ik niet prettig.
S. 2014
J. 2016
pi_149554302
Goede tips, dan begin ik met een rondje door de kamer, rondje om het huis, rondje door de straat. ^O^
pi_149554412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Risu het volgende:
Goede tips, dan begin ik met een rondje door de kamer, rondje om het huis, rondje door de straat. ^O^
babysteps ja :)
maar mobiliseren is wel belangrijk. Je laten vertroetelen en in bed blijven liggen ook, maar er is een middenweg :D

Bij baby tillen opletten dat je dit symmetrisch doet, dus baby niet op je heup of aan 1 kant tillen maar recht voor je tillen. Laat je partner bijvoorbeeld traplopen met baby als je nog last hebt zodat je niet met kind in 1 arm de trap op loopt ofzo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 22:09:41 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149554421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:07 schreef Risu het volgende:
ik woon in een portiekflat, als ik een rondje om het huis doe, heb ik gelijk de straat ook al gehad :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 22:13:35 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149554618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
Laat je partner bijvoorbeeld traplopen met baby als je nog last hebt zodat je niet met kind in 1 arm de trap op loopt ofzo.
daar heb ik dus een probleem. Na tien dagen zal ik hoe dan ook met baby de trap af moeten (woon 1 hoog), en ik ga onmogelijk een reiswieg met twee handen van de trap af kunnen dragen zonder er vanaf te d*nderen :') Gelukkig heb ik m'n draagdoek nog steeds O+

pi_149554920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

daar heb ik dus een probleem. Na tien dagen zal ik hoe dan ook met baby de trap af moeten (woon 1 hoog), en ik ga onmogelijk een reiswieg met twee handen van de trap af kunnen dragen zonder er vanaf te d*nderen :') Gelukkig heb ik m'n draagdoek nog steeds O+
en dus heb je geen probleem ;)
omdenken daaaarling! :D punt is dat je door assymetrisch dragen je bekken dus ook assymetrisch belast. Door met je bekken gekanteld de trap op te lopen heb je dus kans dat je klachten terugkomen/langer blijven bestaan.

Juist in jouw geval, waarin je dagelijks meermaals die trappen op en af gaat, zou ik dus idd iets van een draagdoek gebruiken, desnoods een goedkope draagzak voor enkel de trap op. Op die manier ben je idd wel symmetrisch. Who needs a man als ze een draagdoek hebben ;) :P
pi_149555789
Klumsy: leuk dat je een mooie pretecho hebt gehad. En het zwemparadijs verklaart je mooie buik!

Danaa: ook weer goedgekeurd. Baby Danaa: doe jij je kin eens mooi op de borst!

Starbuck: mooie echoplaatjes. Ondanks foto van foto wel duidelijk te zien!

Haags kwartiertje: welkom!

Melliemuis: een sticker! Heel fijn!

DJMO: hoe is je nieuwe stofzuiger?

Twist: balen van je blaasontsteking. Goed dat je het liet checken. Beterschap!

MM: zei je cake? Jum! Was 'ie goed gelukt?

Mariposas: je voelt de baby O+

MevrouwCactus: fijn dat alles goed was bij de gyn!!

Skoap: dag toch een beetje goed doorgekomen?

Faptist: fijn dat je goedgekeurd bent! Vind je het vervelend dat je 'over' moet naar de gyn? Of is het oké voor je?

Zo, klein beetje bijgelezen. MvM was hier, wat is de wikkeldeken zacht! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 februari 2015 @ 22:38:15 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149556028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

en dus heb je geen probleem ;)
omdenken daaaarling! :D punt is dat je door assymetrisch dragen je bekken dus ook assymetrisch belast. Door met je bekken gekanteld de trap op te lopen heb je dus kans dat je klachten terugkomen/langer blijven bestaan.

Juist in jouw geval, waarin je dagelijks meermaals die trappen op en af gaat, zou ik dus idd iets van een draagdoek gebruiken, desnoods een goedkope draagzak voor enkel de trap op. Op die manier ben je idd wel symmetrisch. Who needs a man als ze een draagdoek hebben ;) :P
terwijl ik zat te typen dacht ik aan een verhaal wat ik gisteren in de wachtkamer had gelezen over een vrouw die tijdens haar zwangerschap verlamd was geraakt oid en helemaal opnieuw had moeten leren lopen. Ook zij gebruikte een draagdoek voor het traplopen, daardoor dacht ik er ineens aan ;)

Malteser: heb 'm nog niet goed kunnen testen, de hulp is vandaag geweest dus m'n vloer was smetteloos :') morgen nieuwe kans; kinderen zijn de hele dag thuis want studiedag op de basisschool :9

En nu ga ik m'n bed in, daar ligt een peuter te roepen die ik net nat uit z'n eigen bed viste, heb 's avonds laat geen energie meer om zijn bed te verschonen (natte troep zit al wel allemaal in de machine hoor!)

pi_149559645
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:33 schreef Malteser het volgende:

de dag ging wel, met zo weinig slaap is het me eigenlijk meegevallen hoe het ging :D

Mijn man was vandaag niet thuis, had nu al weer thuis moeten zijn maar heeft door geneuzel met de trein in Londen zijn vliegtuig gemist :(.

Ik ben in slaap gevallen op de bank vanavond, niet zo heel handig, hoop maar dat ik zo kan slapen.

Zacht is die wikkeldeken he O+
pi_149559813
Verdorie, ik lig klaarwakker naar het plafond te staren. Man ligt zoals altijd scheef in bed waardoor ik weer minimaal de ruimte heb en me kapot zweet. Dat kan ik nu echt niet hebben, strontchagrijnig word ik ervan. }:| duwen heeft geen nut, dan doet ie een afkeurend geluid en draait gewoon terug. Bahbah, ik snap hier niks van, normaal slaap ik prima in.
Edit: ik ben iig niet alleen wakker. O+
pi_149560392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:16 schreef Risu het volgende:
Verdorie, ik lig klaarwakker naar het plafond te staren. Man ligt zoals altijd scheef in bed waardoor ik weer minimaal de ruimte heb en me kapot zweet. Dat kan ik nu echt niet hebben, strontchagrijnig word ik ervan. }:| duwen heeft geen nut, dan doet ie een afkeurend geluid en draait gewoon terug. Bahbah, ik snap hier niks van, normaal slaap ik prima in.
Edit: ik ben iig niet alleen wakker. O+
Die van mij kan heel beledigd zijn als ik hem 's nachts aanpor na een uur gesnurk :). Gewoon hardop vertellen dat hij moet stoppen met snurken en zich omdraaien werkt dan wel weer heel goed, wordt hij niet wakker van, maar hij doet het wel braaf.
pi_149561531
quote:

Danaa: ook weer goedgekeurd. Baby Danaa: doe jij je kin eens mooi op de borst
Thanks voor je reactie en aanmoediging. Je bent de eerste die reageert :)
pi_149561629
Snurkmannen.... Ze zouden verboden moeten worden! :(
pi_149561731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 05:11 schreef Lijnloos het volgende:
Snurkmannen.... Ze zouden verboden moeten worden! :(
Amen. Ik werd gisteravond wakker gemaakt (!!!) door man met de mededeling dat ik mijn oordoppen in moest doen, want hij wilde wel eens de hele nacht doorslapen zonder dat ik hem wakker zou maken omdat hij snurk.

I'm not amused.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 11 februari 2015 @ 06:45:02 #161
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149561758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:55 schreef Risu het volgende:

Soms is het gewoon ook echt heel moeilijk te bevatten voor een ander. Ik heb echt gewoon nergens last van, ook niet gehad. Dat een ander met 12 weken al last krijgt van bekkeninstabiliteit, vind ik verwonderlijk. Dat bedoel ik niet op een manier dat ik het onwaarschijnlijk vind of niet geloof, maar gewoon dat ik me er niets bij kan voorstellen hoe dat voelt en hoe erg je er last van kan hebben. Wat uiteraard niet wilt zeggen dat ik niet kan indenken dat het echt heel pijnlijk en vervelend is, maar het is gewoon lastig om er een beleving bij te krijgen. Daarnaast als mensen aangeven dat zij er nooit last van hebben gehad tijdens hun zwangerschap lijkt me dat ook echt niet vervelend bedoeld. Meer gewoon een opmerking ter verwondering dat het bij een ander zo verschillend kan zijn.

Ik roep trouwens zelf vaak dat ik niet ziek maar zwanger ben. :+ Als ik geen klachten krijg van een stal uitmesten, fietsen of wat dan ook, waarom zou ik het niet doen. Voel me niet echt anders dan voorheen.

Ik zag van het weekend iemand op een verjaardag die in de ochtend een hardloopwedstrijd van 10 km had gelopen. Ze was 10 weken geleden bevallen (dat was uiteraard alleen maar te zien aan de pasgeboren baby die ze vast hield). :o
pi_149561781
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 03:35 schreef Danaa het volgende:

[..]

kun je nog goed slapen? Of gaat de buik toch in de weg zitten?

Nog eventjes meid, en die kin op de borst gaat vast goedkomen!! Vind het zo gek dat je bijna op je UD zit. Weet nog goed dat je je 2e streepje plaste! Dat lijkt helemaal geen 9 maanden geleden!

Hier zo naar de gyn, ben erg nerveus.. Heel onrustig geslapen vannacht. Ben zo benieuwd wat we gaan zien op de echo. Vandaag 7w2d...
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149561862
Succes Joycie! Ik kan me voorstellen dat het spannend is.

Danaa, baby ligt er bijna klaar voor! De tijd kruipt weer hè, terwijl het de weken hiervoor zo snel ging...

Ik zag nog wekenwissels *O* en slechte nachten -O-. Verder niet veel onthouden :@

Vandaag 38.3, de dag dat ik bij peuter beviel. Toch wel een speciale dag!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149561881
Mijn vriend heeft heel lief een kopje kamillethee met honing voor me gemaakt. In de hoop dat ik wat ontspan...
Ik had net een ontzettende steek daar beneden. Schrok er echt een beetje van. Maar ja door de zenuwen wordt dat versterkt natuurlijk.

Phaidra, heb je al het gevoel dat de kleine elke moment komt net zo als peuter. Of denk je dat het nog even duurt?
pi_149561956
Spannend joyce, ik hoop een mooie echo voor je. Ik mag me straks ook weer bij e vlos melden. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk doet. Nu eerst maar mezelf uit bed sleuren en kleuter school-klaar krijgen :)
pi_149562008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:08 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Redelijk vroeg idd, maar placenta zit achter, dus voel het daardoor eerder. En weinig buikvetjes.
Mwah, vroeg.... Ik voelde de eerste rond de 17/18 weken en toen was ik 25 kilo dikker dan nu. Buikvet doet natuurlijk weinig af aan wat je van binnen voelt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149562013
Spannend Joycie! Ik duim voor een mooie knipper!!

Phaidra: inderdaad een bijzondere dag vandaag!

Succes bij de vk Lijnloos, hopelijk een mooie bloedddruk.
pi_149562023
@j0ycie heel veel succes bij gyn!
Slapen vind ik stom de laatste tijd, erg warm, veel plassen en begin voor het eerst buikslapen te missen.

@Phaidra: Gaat heeel langzaam nu inderdaad. Ik lig nu bijv nog in bed, met wat steekjes en krampjes maar dat zal het heus nog niet zijn, wachten wachten wachten!
Kan me voorstellen dat dit een dag voor je is met een extra gevoel!

Over snurken gesproken, wij wisselen elkaar af. Sinds ik zwanger ben snurk ik regelmatig en word daar ook voor wakker gemaakt ;)
pi_149562085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 06:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik roep trouwens zelf vaak dat ik niet ziek maar zwanger ben. :+ Als ik geen klachten krijg van een stal uitmesten, fietsen of wat dan ook, waarom zou ik het niet doen. Voel me niet echt anders dan voorheen.
Ik heb zo tot voor kort ook nog relatief zwaar werk gedaan, omdat ik er geen/amper klachten van kreeg. Tot ik ineens na een dienst naar de bus liep en echt veel bekkenpijn had. En de fysiotherapeute zei dat ze de effecten van veel sjouwen goed kon zien en ik acuut niks meer mocht tillen. Dus nu ben ik toch maar wat voorzichtiger, ook als ik ergens niet direct last van krijg.
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:56:31 #170
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149562106
Succes bij de gyn, joyce! Steekje klinkt als bandenpijn.
En jij ook succes bij de verloskundige, Lijn! Hoop dat je bloeddruk goed is!

Kan me voorstellen dat het vandaag een speciale dag is, Phaidra! Hoop dat deze nog even blijft zitten!
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:59:24 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149562127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:42 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mwah, vroeg.... Ik voelde de eerste rond de 17/18 weken en toen was ik 25 kilo dikker dan nu. Buikvet doet natuurlijk weinig af aan wat je van binnen voelt.
Ik zeg ook niet dat het echt vroeg is, het is redelijk vroeg omdat het ook heel normaal is als je pas met 20 weken wat voelt. Dunno about buikvet, maar ik voel het ook tegen m'n hand als ik die op m'n buik leg. Zit dan een vrij dunne laag tussen zonder placenta daar en vet. :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:01:37 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149562150
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:53 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb zo tot voor kort ook nog relatief zwaar werk gedaan, omdat ik er geen/amper klachten van kreeg. Tot ik ineens na een dienst naar de bus liep en echt veel bekkenpijn had. En de fysiotherapeute zei dat ze de effecten van veel sjouwen goed kon zien en ik acuut niks meer mocht tillen. Dus nu ben ik toch maar wat voorzichtiger, ook als ik ergens niet direct last van krijg.
Veel sjouwen doe ik ook niet, zwaarste wat ik doe is 3 x pw een stal uitmesten. En let er goed op dat ik het ergonomisch doe. Gelukkig gaan de paarden in maart op het land, dan hoef ik nog minder uit te mesten.
pi_149562193
Mogge! Ik heb gedroomd dat de baby nu al geboren werd. Ze was piepklein en ik moest r de rest van de draagtijd in mn mond houden om te overleven. Ze veranderde alleen in een grote, dikke witte larf die door mn mond heen krioelde. Ik kon r nauwelijks meer binnenhouden. Op een gegeven moment walgde ik er zo van dat ik r in stukken heb gekauwd. Kokhalzend. De stukken heb ik in Parijs op straat gespuugd.
pi_149562258
Gisteren kon mijn man de baby trouwens voor het eerst ook voelen, zo bijzonder O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 februari 2015 @ 08:13:09 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149562259
Gatverdamme Spring, droom eens wat leukers ja? *ril*

ik heb zowaar redelijk geslapen ondanks draaipeuter naast me. Die speaking of wich .. nog steeds slaapt net als z'n grote broer .. mogen ze vaker doen! Heb ik eindelijk eens hete koffie ipv een lauw bakkie :Y)

pi_149562372
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 03:35 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ff teruggelezen, is er een echo gemaakt? Uitwendig is niet te voelen of een kin wel of niet op de borst zit namelijk ;) (en met een echo ook heel lastig te bepalen). Overigens maakt het ook geen klap uit :D misschien dat dat nog scheelt voor je gemoedsrust ;) t wordt pas een dingetje ver tijdens je bevalling, maar vrijwel alle kinderen doen door de weeënkracht automagisch hun kind op de borst. Ik vind het een bijzondere mededeling van je dokter/verloskundige. Typisch zoiets waar mensen zich dan zorgen over zouden kunnen maken maar wat in de praktijk volstrekt betekenisloos is.
pi_149562383
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:06 schreef -Spring het volgende:
Mogge! Ik heb gedroomd dat de baby nu al geboren werd. Ze was piepklein en ik moest r de rest van de draagtijd in mn mond houden om te overleven. Ze veranderde alleen in een grote, dikke witte larf die door mn mond heen krioelde. Ik kon r nauwelijks meer binnenhouden. Op een gegeven moment walgde ik er zo van dat ik r in stukken heb gekauwd. Kokhalzend. De stukken heb ik in Parijs op straat gespuugd.
Gadverdamme!!! :r
pi_149562480
quote:
Klumsy: leuk dat je een mooie pretecho hebt gehad. En het zwemparadijs verklaart je mooie buik!

Danaa: ook weer goedgekeurd. Baby Danaa: doe jij je kin eens mooi op de borst!

Starbuck: mooie echoplaatjes. Ondanks foto van foto wel duidelijk te zien!

Haags kwartiertje: welkom!

Melliemuis: een sticker! Heel fijn!
E
DJMO: hoe is je nieuwe stofzuiger?

Twist: balen van je blaasontsteking. Goed dat je het liet checken. Beterschap!

MM: zei je cake? Jum! Was 'ie goed gelukt?

Mariposas: je voelt de baby O+

MevrouwCactus: fijn dat alles goed was bij de gyn!!

Faptist: fijn dat je goedgekeurd bent! Vind je het vervelend dat je 'over' moet naar de gyn? Of is het oké voor je?

Je kunt bij babyzwemmen precies zien wie mvm heeft gesteund.... :+
S. 2014
J. 2016
pi_149562886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:12 schreef lunapuella het volgende:
Gisteren kon mijn man de baby trouwens voor het eerst ook voelen, zo bijzonder O+
Leuk hè! Die van mij voelde hem afgelopen vrijdag (21+5) voor het eerst.
pi_149562980
Dat is echt iets waar ik niet op kan wachten, de baby voelen...

Ik heb voor het eerst sinds ik positief testte een nacht goed geslapen! Ik voel me zooo uitgerust nu! *O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:20:54 #181
409579 LuDann
All the way
pi_149563059
quote:
_O-

Ik droom ook zulke bizarre dingen de laatste tijd :D
pi_149563090
Ik kom voorzichtig even kijken :W
pi_149563099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:22 schreef Cassandra87 het volgende:
*O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:25:34 #184
409579 LuDann
All the way
pi_149563141
Over dat jullie/jij verhaal; ik vind het leuk dat mijn vriend erkent dat ons kind een persoon is en niet een ''ding'' zeg maar. Zo zie ik het. Voor mannen is het natuurlijk allemaal wat abstracter en ik vermoed dat dit een manier is om het wat echter voor hemzelf te maken. Of misschien is het dat al gewoon voor hem. Ik weet in ieder geval dat ik echt niet alleen de drager van zijn kind ben, hij zegt me vaak gnoeg dat hij trots op me is en van me houdt om dingen die totaal niks met mijn zwanger zijn te maken hebben.

Ik moest trouwens keihard lachen om de verhalen van SQ , Limone en Twist. _O- :D

Welkom Cassandra! *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:28:15 #185
409579 LuDann
All the way
pi_149563191
Ik ben trouwens zo asociaal keihard in slaap gevallen gisteren na het eten. :@ Om vervolgens rond 22:00 weer wakker te worden van de honger. Dus toen heb ik nog een heel stokbrood naar binnen gewerkt, met aioli en tapenade. :')
pi_149563234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh dat heb ik gemist, gefeliciteerd! *O*
pi_149563359
Welkom Cassandra! *O*

Oh bah, spring! Hopelijk blijft je baby nog gewoon even zitten. :D

Goede nacht voor Jagär! *O*

Danaa succes met de laatste loodjes! :*

Vast iets vergeten, maar *O* & :* voor iedereen die het kan gebruiken!

Jij/jullie: vriend ziet mij zeker nog als individu en niet alleen als "vessel" (daar grappen we wel eens over), maar is al superlief voor buikbaby, ik kan niet wachten hem echt als papa te zien. O+ :'(

Gisteren hebben wij een intakegesprek gehad bij een gastouderbureau en dat was wel heel informatief en interessant. We hebben ook een positief gevoel bij de organisatie, dus dat is ook wel heel fijn. Volgende week gaan we ons al oriënteren op een aantal GO's dus dan wordt het al wel heel echt!

O ja! En we zijn 100% uit de meisjesnaam. *O* *O* *O* Zo blij met die naam! Nu nog even de knoop doorhakken w.b. jongetje, maar daar zijn we ook bijna uit. :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 09:41:10 #188
409579 LuDann
All the way
pi_149563399
quote:
17s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh dat heb ik gemist, gefeliciteerd! *O*
Zijn keiverse strepen, heb het maar even in het update topic gezet. :D
pi_149563484
32 weken vandaag! :)
En, as we speak, een onzettend (wil steeds onmeunig typpen, maar denk dat de mensen die niet uit Twente komen daar niks van snappen :P ) bewegelijke baby! O+
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149563531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:45 schreef _happy_ het volgende:
32 weken vandaag! :)
En, as we speak, een onzettend (wil steeds onmeunig typpen, maar denk dat de mensen die niet uit Twente komen daar niks van snappen :P ) bewegelijke baby! O+
*Onmeunig harde Twente boks!* *O*
pi_149563578
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:48 schreef Selvaria het volgende:

[..]

*Onmeunig harde Twente boks!* *O*
*boks* :s)
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_149563744
Nee Cassandra wat doe je!! *O*

We hebben een kloppend hartje! Zo opgelucht!
pi_149563781
Cassandra *O* *O*

Joycie *O* *O*
pi_149563863
Wat fijn Joycie! *O* *O* *O*
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:23 #195
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_149564059
quote:
Jouw brein O+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_149564146
quote:
Wauw _O_ :D
pi_149564313
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 07:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het echt vroeg is, het is redelijk vroeg omdat het ook heel normaal is als je pas met 20 weken wat voelt. Dunno about buikvet, maar ik voel het ook tegen m'n hand als ik die op m'n buik leg. Zit dan een vrij dunne laag tussen zonder placenta daar en vet. :)
Ik voelde mijn neefje inderdaad ook voor de 20 weken al, mijn zusje is behoorlijk slank. Ik ben 20w zwanger nu, van de tweede. Ik heb gisteravond de baby voor het eerst aan de buitenkant gevoeld en dat vond ik al superbijzonder. Bij de oudste lag de placenta voor en voelde ik pas veel later iets aan de buitenkant. Nu heb ik behoorlijk wat vel/buikvet (45 kg afgevallen) dus ik had het nog niet verwacht.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149564364
Bedankt :)
We hebben een bizar drukke dag dus geen tijd om bij te lezen :@ Mooie binnenkomer zo..
Wel even *O* *O* Voor het kloppende hartje bij Joycie *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')