SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ynske op 02-01-2015 11:48:28 ]Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Geen loopje meer voor mij dit jaar. Vrijdag wel gelijk goed beginnen in het nieuweLekker loopjequote:Op woensdag 31 december 2014 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, mijn laatste rondje voor 2014 zit erophttp://connect.garmin.com/modern/activity/660605109
Net niet vroeg genoeg om de vuurwerk-tokkies voor te zijn, maar soit. Dat 2015 maar een mooi jaar mag worden!
Die tokkies kijken sowieso niet naar de tijd, gooien doen ze toch wel| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Hier is het nog rustig qua vuurwerk, maar heb besloten om nog een rustdagje te nemenDe sneeuw is ook steeds minder dus met een beetje mazzel kan ik morgen of overmorgen gewoon weer lekker gaan lopen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Omdat oudjaarsavond totaal verregend is toch maar even Fokken., over ambities gesproken......hoe zit het die jongeman die plannen had om de MdS te gaan lopen?
Hebben we daar nog iets van vernomen of heb ik daar over heen gelezen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Oh ja! Wie was dat ook al weer??quote:Op woensdag 31 december 2014 10:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
Omdat oudjaarsavond totaal verregend is toch maar even Fokken., over ambities gesproken......hoe zit het die jongeman die plannen had om de MdS te gaan lopen?
Hebben we daar nog iets van vernomen of heb ik daar over heen gelezen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wat is mds ook alweer?Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik ook zo. Ik mik op ongeveer een HM, ligt aan hoe begaanbaar de paden zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:42 schreef Xilantof het volgende:
Hardlopend het jaar uit. Zo op pad om 10 km te rennen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Misschien lopen ze verder in stilte.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
We rijden net met de auto over de A6 langs die rij windmolens bij Lelystad.
Is daar een pad langs die molens waar je kan lopen, weet iemand dat?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Kun je controleren in Endomondoquote:Op woensdag 31 december 2014 11:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
We rijden net met de auto over de A6 langs die rij windmolens bij Lelystad.
Is daar een pad langs die molens waar je kan lopen, weet iemand dat?
Jep, heb als idioot ook een blogje geschreven om mezelf in 2014 te herdenken.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:02 schreef mosselmossel het volgende:
Dus we gaan nu alle idioten herdenken?
https://allergenenhardlop(...)rennen-en-stilstaan/<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Huh? Hoe dan?quote:
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Je kan het ook aan pijll vragen. Die zoekt het met liefde voor je uit.quote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ga naar endomondo.com -> routes -> create route -> voer de locatie in en zoom in om te kijken of er wandelpaden zijn. En dan kun je gelijk een route uitstippelen en opslaanquote:
Ik heb mijn laatste rondje in 2014 ook overleefd.
Eindstand: 134x gelopen, 175 uur en 1891 km![]()
Mooi jaartje geweest met Eiger, TdF en Berlijn als absolute hoogtepunten
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Velen waren wat vroeg, maar bij deze ook mijn lijstjes van 2014!
Top 5 mooiste loopjes
5) Trail des Fantomes (26km, Belgie) - 16 augustus
Mijn langste loop van het jaar. Aangedreven door de nodige Belgische biertjes de avond er voor, een monster van een loop, met nogal wat steile klimmen. En meteen een gezellig weekend weg waar ook een aantal fokkers bij waren. En we hadden zelfs een clubgenoot zo gek gekregen om mee te gaan.
4) Hardmoors Roseberry Topping "HM" (24,5km) - 14 december
Mooie route, maar bijzonder zwaar. Een stuk zwaarder dan verwacht. De enige reden dat deze "al" op plek 4 genoemd wordt, is dat de zwaarte van de loop er voor zorgt dat je niet continu om je heen kan starten naar alle uitzichten. Maar hij had eigenlijk net zo goed op plek 1 kunnen staan.
3) Lakeland Trails HM - 6 juli
Wederom een prachtige route. Lekker rustig aan gedaan om goed te kunnen genieten. Dit was ook het moment dat ik me realiseerde dat m'n conditie goed genoeg was om ergens "gewoon even" een halve marathon in trainingstempo te lopen als ik dat wilde.
2) James Herriot Country Trail Run (14km) - 27 juli
Heerlijk weer, prachtige route. Georganiseerd door de rotary club, dus de marshalls waren wat minder typisch: goed gekleed en enigszins bekakte spraak. Desalniettemin erg enthousiast en vriendelijk!
1) Causeway Coast HM (Noord Ierland) - 27 september
Zo mooi! Prachtige uitzichten, waanzinnige kustlijn, varierend terrein. Ik zou 'm zo weer doen.
De top 4 had eigenlijk wel in elke willekeurige volgorde kunnen staan. Opvallend detail: al deze loopjes hebben Mo en ik samen gelopen.
Eervolle vermeldingen van mooie loopjes die de lijst net niet gehaal hebben: Salland Trail (Nederland), Caythorpe Dash, Red Kite Challenge (Wales).
PRs
Dit jaar zijn al m'n PRs, met uitzondering van de 15km, volstrekt met de grond gelijk gemaakt. Vorig jaar begonnen met lopen, dus destijd nog niet alle verschillende afstanden gelopen. Maar die tijden werden al meteen aan het begin van het jaar aangescherpt en zijn in de loop van het jaar steeds verder aangescherpt. Ik verwacht dat het verbeteren nu steeds meer moeite zal gaan kosten, dus ik verwacht dat 2014 ook in de toekomst nog het jaar zal zijn geweest van de meeste progressie.
1 mijl: 7:00 (4:20/km)
5 km: 24:01 (4:48/km) - was 29:14 in 2013
5 mijl: 43:24 (5:23/km)
10 km: 48:48 (4:52/km) - was 56:43 in 2013
10 mijl: 1:26:03 (5:20/km) - was 1:50:34 in 2013
HM: 1:49:37 (5:11/km)
Totalen
In wedstrijdverband
• 46 loopjes
• 507 km
• 8 keer een HM of langer
• 12 keer een PR gelopen (waarvan 3 keer een nieuwe afstand was)
In totaal gelopen
• 163 keer gelopen
• 1431 km
• 161 uur, 20 minuten en 24 seconden
Tsja, wat kan ik verder nog zeggen... het was een prima jaar!
Ik zie uit naar een blessurevrij 2015. Hopelijk zijn er ook komend jaar nog weer wat leuke PRs te lopen. En ik hoop dat Mo binnenkort minder last krijgt van haar rug en we weer vele mooie loopjes samen gaan lopen in 2015!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Super en thanks! Loopt inderdaad een padquote:Op woensdag 31 december 2014 11:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ga naar endomondo.com -> routes -> create route -> voer de locatie in en zoom in om te kijken of er wandelpaden zijn. En dan kun je gelijk een route uitstippelen en opslaan
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:15 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan het ook aan pijll vragen. Die zoekt het met liefde voor je uit.
Er ligt een fietspad over de hele lengte van die dijk. Auto neerzetten aan het einde van de Klokbekerweg, en renne!
Het enige probleem is dat het pad geen zijpaden heeft tot aan de Ketelbrug, dus het wordt ofwel een heen-en-weertje ofwel een mooie marathontraining.![]()
Wolve heeft zijn jaaroverzicht gepost, dus dan mag ik ook.
Het jaar loopt ten einde, en er komt voor mij geen wedstrijd meer. Eindelijk tijd voor mijn top-5 van 2014. Dit jaar heb ik 18 wedstrijden gelopen; minder dan ik van plan was maar meer dan ik halverwege dacht; maart t/m september zijn grotendeels verloren gegaan aan een blessure aan de achillespees.
Alle 18 waren leuk, maar sommige waren natuurlijk leuker dan de andere. Dit waren de leukste:
5. Zevenheuvelenloop (Nijmegen), 15km, 16 november, 1:24:20
De gezelligheid in de trein met alle andere lopers, het gezelschap van de Fokkers, de drukte rond de Groesbeekseweg, het jaarlijkse langslopen bij het huis van opa, de mooie route, het heerlijke loopweer (toen we eenmaal bezig waren). De 7HL is altijd een feestje. Mijn 6e editie voelde heel vertrouwd, en was daarom erg leuk om te lopen. Jammer dat de tijd wat tegenviel, maar wel verklaarbaar na die lange blessure.
4. Leo Ammerlaan-loop in de kas (Bleiswijk), 10km, 8 februari, 51:41
Een koude, stormachtige dag in februari. Binnen in de kas was het warm, 20 tot plaatselijk zelfs 25 graden. En daar moesten wij zes rondjes lopen. Een aparte omgeving om te lopen, op betonvloeren en met meerdere 180-gradenbochten per rondje. En toch ging het lopen erg lekker. De aparte loopomgeving maakte dit een loopje om niet te vergeten.
3. Groenhovenloop (Gouda), HM, 2 februari, 1:49:52
Een mooi rondje door de polder tussen Gouda en Bodegraven, zoals er in deze omgeving veel zijn. Wat deze loop bijzonder maakte, was mijn eindtijd. Een tijd van onder de 1:50, daar moet ik mijn best voor doen, want dat heb ik pas een keer eerder gedaan. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het parcours wat te kort was. Toch was dit waarschijnlijk de wedstrijd van 2014 waarin ik het best gelopen heb.
2. Rotterdam Ekiden, 10km, 5 juli, 59:41
Mijn langzaamste vlakke 10km ooit, midden in mijn blessure-periode. Dit was geen hoogtepunt wat het hardlopen betreft. Maar wat was het gezellig! Door jullie allemaal werd het toch een mooie dag, ondanks het ziekenhuisbezoek van Murmeli. Van alle wedstrijden die ik in 2014 gelopen heb, is dit degeen die ik in 2015 het liefst nog een keer loop. Afgesproken?
1. Halve Marathon Oostland, HM, 7 september, 2:16:42
Mijn wedstrijd van het jaar. Niet door het parcours (iets minder Vinex dan vorig jaar), niet door de omstandigheden (heet!), niet door de tijd (voor mijn doen niet best), maar omdat ik de eerste 17km met Murmeli mee mocht lopen. En met Murmeli lopen is
Voor 2015 hoop ik weer zulke mooie wedstrijden te mogen lopen. Dan wil ik ook het doel halen dat ik dit jaar halverwege opgegeven heb: in alle Nederlandse provincies een wedstrijd lopen. En een tweede marathon lopen. En misschien lukt dat niet, is ook goed. Als ik maar plezier ga hebben![]()
![]()
Gaat een mooie LDL worden daar!quote:Op woensdag 31 december 2014 11:40 schreef pijll het volgende:
[..]
Er ligt een fietspad over de hele lengte van die dijk. Auto neerzetten aan het einde van de Klokbekerweg, en renne!
Het enige probleem is dat het pad geen zijpaden heeft tot aan de Ketelbrug, dus het wordt ofwel een heen-en-weertje ofwel een mooie marathontraining.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Mooie terugblikken en overzichtjes allemaal.
Ik ga straks nog even een rondje en dan moet ik mijn laatste loopjes nog overzetten van mijn Garmin dus mijn totalen komen later.
2014 was voor mij een heftig jaar dat nog wel even door gaat in het begin van 2015 maar ik weet zeker dat ik er volgend jaar om deze tijd naar terug kan kijken en zeggen dat het de goede beslissing geweest is."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
2014 zit er op! Mijn challenge van 2.014 km precies gehaald op de laatste dag
Daar was wel een maand van 329 km voor nodig.
Het was een mooi jaar, hoogtepunt was de Veluwezoomtrail, mijn eerste ultra! Andere gedenkwaardige momenten waren de Koning van Spanje (helemaal kapot gegaan), m'n PR op de HM tijdens de Hoge Veluwe Loop, (1h31m) en aan het begin van de maand de Montferlandrun waar ik als een malle ging (1h03m). Nu even een paar dagen rust...![]()
Op naar 2015!![]()
Mooi jaar, je hebt een enorme progressie geboekt zegquote:Op woensdag 31 december 2014 11:38 schreef Wolve000 het volgende:
Top 5 mooiste loopjes
Mijn langste loop van het jaar. Aangedreven door de nodige Belgische biertjes de avond er voor, een monster van een loop, met nogal wat steile klimmen. En meteen een gezellig weekend weg waar ook een aantal fokkers bij waren. En we hadden zelfs een clubgenoot zo gek gekregen om mee te gaan.
Mooie route, maar bijzonder zwaar. Een stuk zwaarder dan verwacht. De enige reden dat deze "al" op plek 4 genoemd wordt, is dat de zwaarte van de loop er voor zorgt dat je niet continu om je heen kan starten naar alle uitzichten. Maar hij had eigenlijk net zo goed op plek 1 kunnen staan.
Wederom een prachtige route. Lekker rustig aan gedaan om goed te kunnen genieten. Dit was ook het moment dat ik me realiseerde dat m'n conditie goed genoeg was om ergens "gewoon even" een halve marathon in trainingstempo te lopen als ik dat wilde.
Heerlijk weer, prachtige route. Georganiseerd door de rotary club, dus de marshalls waren wat minder typisch: goed gekleed en enigszins bekakte spraak. Desalniettemin erg enthousiast en vriendelijk!
Zo mooi! Prachtige uitzichten, waanzinnige kustlijn, varierend terrein. Ik zou 'm zo weer doen.
De top 4 had eigenlijk wel in elke willekeurige volgorde kunnen staan. Opvallend detail: al deze loopjes hebben Mo en ik samen gelopen.
Eervolle vermeldingen van mooie loopjes die de lijst net niet gehaal hebben: Salland Trail (Nederland), Caythorpe Dash, Red Kite Challenge (Wales).
PRs
Dit jaar zijn al m'n PRs, met uitzondering van de 15km, volstrekt met de grond gelijk gemaakt. Vorig jaar begonnen met lopen, dus destijd nog niet alle verschillende afstanden gelopen. Maar die tijden werden al meteen aan het begin van het jaar aangescherpt en zijn in de loop van het jaar steeds verder aangescherpt. Ik verwacht dat het verbeteren nu steeds meer moeite zal gaan kosten, dus ik verwacht dat 2014 ook in de toekomst nog het jaar zal zijn geweest van de meeste progressie.
Totalen
In wedstrijdverband
• 46 loopjes
• 507 km
In totaal gelopen
• 163 keer gelopen
• 1431 km
Ik zie uit naar een blessurevrij 2015. Hopelijk zijn er ook komend jaar nog weer wat leuke PRs te lopen. En ik hoop dat Mo binnenkort minder last krijgt van haar rug en we weer vele mooie loopjes samen gaan lopen in 2015!![]()
![]()
PRs om aan te vallen!quote:Op woensdag 31 december 2014 11:38 schreef Wolve000 het volgende:
Top 5 mooiste loopjes
PRs
Totalen
In wedstrijdverband
• 46 loopjes
• 507 km
In totaal gelopen
• 163 keer gelopen
• 1431 km
Ik zie uit naar een blessurevrij 2015. Hopelijk zijn er ook komend jaar nog weer wat leuke PRs te lopen. En ik hoop dat Mo binnenkort minder last krijgt van haar rug en we weer vele mooie loopjes samen gaan lopen in 2015!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooie verslagen wolve, pijll en tara!
Goed gedaan
Misschien moet ik Oostland als laatste zetten. Weet je hoe kut het is om de laatste 4 km van je eerste HM zonder haas te lopen, met pijn en in de hitte?????
Nee, flauwheid, ik vonnum top. Kut, maar top.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Net weer voor het eerst gelopen. Ging best okay. Alleen het hoesten toen ik stopte was niet echt leuk. Ging bijna over m'n nek
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Het voelt een beetje alsof ik het topic binnenval met het invullen van m'n challenge van 2015. Maar aangezien ik van plan ben om hier mee te gaan posten (eindelijk GotCje spibelt bevalt super!) leek dit me wel een mooie eerste stap.
Ik ben Patoshik, 20 jaar en aan het trainen voor de Iron Viking.![]()
![]()
Elke dag gelopenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:54 schreef Tarahumara het volgende:
2014 zit er op! Mijn challenge van 2.014 km precies gehaald op de laatste dag
[ afbeelding ]
Daar was wel een maand van 329 km voor nodig.
[ afbeelding ]
Het was een mooi jaar, hoogtepunt was de Veluwezoomtrail, mijn eerste ultra! Andere gedenkwaardige momenten waren de Koning van Spanje (helemaal kapot gegaan), m'n PR op de HM tijdens de Hoge Veluwe Loop, (1h31m) en aan het begin van de maand de Montferlandrun waar ik als een malle ging (1h03m). Nu even een paar dagen rust...![]()
Op naar 2015!![]()
![]()
Ziet er leuk uit op je maandoverzicht van workouts!
Is dat zonder problemen gegaan of heb je nog klachten gekregen? (behalve dan vanuit je omgeving dat je teveel weg was)Klinkt toch niet helemaal okay. Misschien toch eerst nog verder herstellen?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:08 schreef Cynic het volgende:
Net weer voor het eerst gelopen. Ging best okay. Alleen het hoesten toen ik stopte was niet echt leuk. Ging bijna over m'n nek![]()
Rustiger aan doen dus volgende keer.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:08 schreef Cynic het volgende:
Net weer voor het eerst gelopen. Ging best okay. Alleen het hoesten toen ik stopte was niet echt leuk. Ging bijna over m'n nekWelkomquote:Op woensdag 31 december 2014 12:10 schreef Patoshik het volgende:
Het voelt een beetje alsof ik het topic binnenval met het invullen van m'n challenge van 2015. Maar aangezien ik van plan ben om hier mee te gaan posten (eindelijk GotCje spibelt bevalt super!) leek dit me wel een mooie eerste stap.
Ik ben Patoshik, 20 jaar en aan het trainen voor de Iron Viking.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
Het ging verrassend goed, wel eens wat dagen dat het voor geen meter ging, maar over het algemeen probleemloos. Wel wat kleine pijntjes links en rechts, ben wel toe aan wat dagen rustquote:Op woensdag 31 december 2014 12:11 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Elke dag gelopen![]()
![]()
Ziet er leuk uit op je maandoverzicht van workouts!
Is dat zonder problemen gegaan of heb je nog klachten gekregen? (behalve dan vanuit je omgeving dat je teveel weg was)![]()
Omgeving was er inderdaad af en toe wat minder blij mee..![]()
![]()
Welkom! Mooi doel!quote:Op woensdag 31 december 2014 12:10 schreef Patoshik het volgende:
Ik ben Patoshik, 20 jaar en aan het trainen voor de Iron Viking.Die houd ik ook nog steeds in mijn achterhoofd.
Maar je loopt dus al wat langer, ben benieuwd!![]()
Oja, naast de overzichten van 2014 moeten er natuurlijk ook plannen voor 2015 gesmeed worden. Misschien moet ik daar ook maar eens een lijstje voor maken.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Mijn jaaroverzicht betrekt slechts 8 maanden van dit jaar, doordat ik 4 maanden op stage ben geweest. In de resterende 8 maanden heb ik 13 wedstrijden gelopen. Hieronder de top 7.
Top 7 van 2014:
7. Ekiden Rotterdam (10k): deze kon niet ontbreken in het lijstje. Vandaar een top 7. Het was geen goede wedstrijd (zeer positieve split gelopen), maar de gezelligheid van die dag compenseert alles.
6. Laan van Meerdervoort Loop (10k): uitdagend parcours met delen door de duinen en over het strand.
5. Vlasakkerloop (10EM): uniek parcours over het militair trainingsterrein.
4. Vestingloop Willemstad (10k): mooie omgeving en het was bijzonder om door dit vestingstadje en over de wallen te lopen.
3. Bruggenloop (15k): baggerweer, maar toch een prima wedstrijd gelopen, en afgesloten met het huidig PR op de afstand.
2. Zevenheuvelenloop (15k): toenmalig PR gelopen op dit mooie parcours. Weer eens wat anders dan lopen in het vlakke westen.
1. DrechtStadLoop (HM): huidig PR gelopen bij deze perfect opgebouwde thuiswedstrijd.
Het doel van 2014 was blessurevrij lopen. Dit doel heb ik op de valreep nog weten te halen. Voor het komende jaar hanteer ik hetzelfde doel.
Totalen van 2014:
691,3 km
84 activiteitenSPOILER: Oogst van 2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015:
Primair doel 2015: blessurevrij lopen.
Secundaire doelen 2015: HM <1:40, 10k <44:30.
In 2015 hoop ik minder evenementen te kunnen lopen, want dan ben ik eindelijk aan de bak.
Get stoned![]()
"Jamaar m'n challenge schatquote:Op woensdag 31 december 2014 12:15 schreef Tarahumara het volgende:
Omgeving was er inderdaad af en toe wat minder blij mee..![]()
"
@Hinder, dat kruisDie is leuk!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Hier in Den Haag is niets meer glad. Dus prima om te lopen. Prima weer ook!quote:Op woensdag 31 december 2014 11:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook zo. Ik mik op ongeveer een HM, ligt aan hoe begaanbaar de paden zijn.
Loopse daar!
Naar een HM ben ik weer naar toe aan het trainen.Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Toch de challenge ingevuld. 1200 km. Dan moet ik wel stoppen met geblesseerd raken.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nou...doe dat dan ookquote:Op woensdag 31 december 2014 12:33 schreef Murmeli het volgende:
Toch de challenge ingevuld. 1200 km. Dan moet ik wel stoppen met geblesseerd raken.F means you're fucked![]()
Beter je best doenquote:Op woensdag 31 december 2014 12:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Doe mijn best, maar blijkbaar niet hard genoeg
F means you're fucked![]()
goed ideequote:Op woensdag 31 december 2014 12:33 schreef Murmeli het volgende:
Toch de challenge ingevuld. 1200 km. Dan moet ik wel stoppen met geblesseerd raken.
geen blessures voor murmeli in 2015Today is life -
Dale Carnegie![]()
Oliebollenloop in Schoonhoven gelopen onder perfecte omstandigheden. Desondanks langzamer dan vorig jaar, ik kreeg het tempo niet onder de 5. Uiteindelijk 4 mijl in ruim 32 minuten. Sommigen zullen hun neus daar voor ophalen, en terecht.
Daarmee is loopjaar 2014 voor mij afgelopen. In totaal 1558 km gelopen en PR's op de 5, 15 en HM. Volgend jaar vooral veel kilometers in de eerste maanden i.v.m. Rotterdam en daarna freewheelend de zomer in. Ik denk niet dat ik komend jaar de 1558 km ga toppen.
Iedereen alvast de beste wensen voor 2015!![]()
raptorixquote:Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh ja! Wie was dat ook al weer??![]()
Oh ja! Daar hebben we inderdaad nooit meer wat van gehoordquote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vanwege de lange duurlopen en het feit dat ik gevoelig ben voor nierstenen, wil ik een waterzak aanschaffen om het vocht beter op peil te houden. Duurlopen van 20-25 km zonder drinken waren niet goed voor de inwendigen, dus ik moet er nu echt goed opletten.
De vraag is nu natuurlijk wat jullie me aanraden. Ik wil i.i.g. een brede band aan de onderkant, omdat ik denk dat dat stabieler is. Uiteraard wil ik het grootste gemak in alles, dus qua vullen, gebruik en onderhoud. Nu weet ik dat iedereen gaat opsommen wat hij/zij zelf heeft, maar dat geeft niet.![]()
Ik som op: Ga naar de winkel en probeer wat. Wat voor de één fijn zit, zit bij de ander voor geen meter.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanwege de lange duurlopen en het feit dat ik gevoelig ben voor nierstenen, wil ik een waterzak aanschaffen om het vocht beter op peil te houden. Duurlopen van 20-25 km zonder drinken waren niet goed voor de inwendigen, dus ik moet er nu echt goed opletten.
De vraag is nu natuurlijk wat jullie me aanraden. Ik wil i.i.g. een brede band aan de onderkant, omdat ik denk dat dat stabieler is. Uiteraard wil ik het grootste gemak in alles, dus qua vullen, gebruik en onderhoud. Nu weet ik dat iedereen gaat opsommen wat hij/zij zelf heeft, maar dat geeft niet.
Ikzelf heb een racevest van nathan en die zit mij als gegotenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dus je hebt je nu eindelijk ingeschreven? Goed bezig!quote:Op woensdag 31 december 2014 13:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Oliebollenloop in Schoonhoven gelopen onder perfecte omstandigheden. Desondanks langzamer dan vorig jaar, ik kreeg het tempo niet onder de 5. Uiteindelijk 4 mijl in ruim 32 minuten. Sommigen zullen hun neus daar voor ophalen, en terecht.
Daarmee is loopjaar 2014 voor mij afgelopen. In totaal 1558 km gelopen en PR's op de 5, 15 en HM. Volgend jaar vooral veel kilometers in de eerste maanden i.v.m. Rotterdam en daarna freewheelend de zomer in. Ik denk niet dat ik komend jaar de 1558 km ga toppen.
Iedereen alvast de beste wensen voor 2015!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nog lekker vijf kilometer kunnen maken langs de Amstel. En zie daar, ik heb al mijn ledematen nog en ben niet bekogeld met vuurwerk.
Dat brengt het totaal van dit jaar op 777km. Niet eerder een jaar gehad waarin ik zo fanatiek bezig ben geweest met hardlopen. Het leverde me in maart al een PR op de tien kilometer op, dat enkele maanden daarna nogmaals werd verbeterd.
Een teleurstelling enkele maanden later toen ik helaas mijn halve marathon PR niet kon verbeteren in Weesp. Een combinatie van te weinig trainen, warmte en een iets te gezellige avond de avond ervoor.
Jaar gelukkig goed afgesloten door een 15e plek en een nieuw PR op de 5k van de Sloterplasloop.
Eigenlijk is er maar één groot doel voor 2015, en dat is de tijd verbeteren op de halve marathon. Gezien de kilometers die ik maak de afgelopen weken moet dat er zeker in zitten.
Ik ben wellicht geen echt actieve poster hier, maar lees toch regelmatig mee. Adviezen en verhalen in dit topic blijven motiverend werken. Dus daarom ook een Gelukkig Nieuwjaar Allen!![]()
Oke, ik ben dus relatief nieuw met het hardlopen... en ik loop toch echt even tegen 2 dingen aan waar jullie misschien een oplossing voor hebben?
1: Eten.
Voor een loopje (meestal 's ochtends) eet je natuurlijk. Nu heb ik van alles geprobeerd.. boterhammen, kwark, beetje yoghurt, banaan en vanmorgen om 09u had ik een eiwitshake met een banaan en moest om 11:15 de 5km gaan lopen (oudejaarsloop). Elke keer komt of mijn eten omhoog of ben ik serieus dusdanig misselijk dat ik toch echt elk moment het idee heb dat ik zo mijn hele eten ergens aan de kant van de weg eruit mik. Zo dus ook daarstraks. Weer misselijk. Boeren, kloten gevoel. Uiteindelijk komt het er niet uit, maar het loopt gewoon ruk.
Wat moet ik dan eten? Eet ik teveel? Eet ik te kort voor een loopje? (2u vandaag.. ik dacht dat dat wel kon, I was wrong.)
2: En ik had vandaag (wel vaker last van) ontzettend last van zijsteken. Net onder de ribben, met name aan de rechterkant. Dusdanig dat het je ademhaling beinvloed en je gewoon echt niet lekker loopt. Heeft dat ook met het eten te maken? Of met iets anders? En is er iets dat ik er aan kan doen?
Overigens, dus vandaag mijn eerste 5km achter elkaar gelopen (Ik ben net terug van operatie en shinsplints) in 28 min. Ik moet wel aan mijn sprinten gaan werken trouwens
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Beetje spijt dat ik had besloten niet te gaan rennen, want het is prachtig kort-kort-weer.![]()
Daarentegen heb ik bijna iemand blij gemaakt met een zak bloed. Voelt net zo fijn als hardlopen.![]()
Vraag 1: waarom perse eten voor een loopje? Voor mijn ochtend loopjes eet ik niets. Dat is een beetje persoonlijk maar zolang je er niet erg gevoelig voor bent of zolang je loop geen hele lange duurloop is is er volgens mij genoeg glycogeen in je bloed/spieren aanwezig om als brandstof te kunnen dienen. Ik zou zeggen: probeer t eens? Daarna kun je het probleem onderzoeken wat/wanneer eten en dat aanpakken. Mijn ochtendlopen zijn meer dan 1 u en nergens last van...quote:Op woensdag 31 december 2014 13:40 schreef Qwea het volgende:
Oke, ik ben dus relatief nieuw met het hardlopen... en ik loop toch echt even tegen 2 dingen aan waar jullie misschien een oplossing voor hebben?
Voor een loopje (meestal 's ochtends) eet je natuurlijk. Nu heb ik van alles geprobeerd.. boterhammen, kwark, beetje yoghurt, banaan en vanmorgen om 09u had ik een eiwitshake met een banaan en moest om 11:15 de 5km gaan lopen (oudejaarsloop). Elke keer komt of mijn eten omhoog of ben ik serieus dusdanig misselijk dat ik toch echt elk moment het idee heb dat ik zo mijn hele eten ergens aan de kant van de weg eruit mik. Zo dus ook daarstraks. Weer misselijk. Boeren, kloten gevoel. Uiteindelijk komt het er niet uit, maar het loopt gewoon ruk.
Wat moet ik dan eten? Eet ik teveel? Eet ik te kort voor een loopje? (2u vandaag.. ik dacht dat dat wel kon, I was wrong.)
2: En ik had vandaag (wel vaker last van) ontzettend last van zijsteken. Net onder de ribben, met name aan de rechterkant. Dusdanig dat het je ademhaling beinvloed en je gewoon echt niet lekker loopt. Heeft dat ook met het eten te maken? Of met iets anders? En is er iets dat ik er aan kan doen?
Overigens, dus vandaag mijn eerste 5km achter elkaar gelopen (Ik ben net terug van operatie en shinsplints) in 28 min. Ik moet wel aan mijn sprinten gaan werken trouwens
Vraag 2: geen idee!Sinds ik af en aan loop ( een kleine 4 jr ) maar nu al weer structureel 6mnd nergens last van. Vroeger in mijn jeugd wel veel last van gehad...
![]()
Eten is echt heel erg persoonlijk. Er zijn mensen zoals Liesje die zonder te eten de deur uit kunnen. Ik kan daar niet zo goed tegen en moet echt wel wat in mijn mik hebben. Als ik 's morgens ga lopen, doe ik dat meestal op wit brood met appelstroop oid. Dat gaat bij mij prima!quote:Op woensdag 31 december 2014 13:40 schreef Qwea het volgende:
Zuivel gaat bij mij dan weer wat minder prima...
En die steken kunnen te maken hebben met voeding/hydratering, maar ook met het inspanningsniveau van je trainingF means you're fucked![]()
Ik heb een hydration pack van Nathan. Zit perfect en totaal geen last van tijdens t lopen. Waar ik wel tegenaan loop is dat het mij erg veel moeite kost om iets uit de slang te krijgen. Ik zuig als een malle waardoor ik daar uitgeput van raak...quote:Op woensdag 31 december 2014 13:27 schreef Zwabberhark het volgende:
De vraag is nu natuurlijk wat jullie me aanraden. Ik wil i.i.g. een brede band aan de onderkant, omdat ik denk dat dat stabieler is. Uiteraard wil ik het grootste gemak in alles, dus qua vullen, gebruik en onderhoud. Nu weet ik dat iedereen gaat opsommen wat hij/zij zelf heeft, maar dat geeft niet.Maar als ik straks langere lopen ga doen moet ik er toch iets op verzinnen. Heb ook al verschillende bags met andere tuutjes geprobeerd. Idem helaas.
![]()
Ik eet meestal een cracker, wel iets erin maar niet te veel bij een training.
Steken, kan zijn dat je te snel gaat, althans dat zegt men op de groep. Gelukkig geen last van.Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op woensdag 31 december 2014 14:16 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Ik heb een hydration pack van Nathan. Zit perfect en totaal geen last van tijdens t lopen. Waar ik wel tegenaan loop is dat het mij erg veel moeite kost om iets uit de slang te krijgen. Ik zuig als een malle waardoor ik daar uitgeput van raak...Maar als ik straks langere lopen ga doen moet ik er toch iets op verzinnen. Heb ook al verschillende bags met andere tuutjes geprobeerd. Idem helaas.
ik krijg hier zo'n foute ideeën bij
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik denk in plaatjesquote:Op woensdag 31 december 2014 14:17 schreef Ynske het volgende:
[..]ik krijg hier zo'n foute ideeën bij
Welkom!quote:Op woensdag 31 december 2014 12:10 schreef Patoshik het volgende:
Ik ben Patoshik, 20 jaar en aan het trainen voor de Iron Viking.![]()
Weer nieuwe aanwas...![]()
![]()
Toen ik had gepost wist ik t al...quote:Op woensdag 31 december 2014 14:17 schreef Ynske het volgende:
[..]ik krijg hier zo'n foute ideeën bij
![]()
![]()
Ach , if this makes your day...![]()
![]()
Ik zou zelf de zuivel voor het lopen eruit halen. Eiwitshake dus ook niet.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:40 schreef Qwea het volgende:
Als ik een wedstrijd heb probeer ik 3 uur van tevoren wat boterhammen met pindakaas te eten en een uurtje van tevoren nog een banaantje. Dat helpt voor mij goed in ieder geval.![]()
Krentenbol met kaas doet het hier ook goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mmm, misschien een wijziging van het loopplan voor morgen. Wilde eerst gaan lopen als t licht was. Nu zegt het weerbericht vanaf 11u zonnig. Misschien na thuiskomst eerst een dutje...![]()
Ik moet een nummer twee gedaan hebben voor ik loop. Dan kan mijn ontbijt ook verder zakken.![]()
Even serieus, ik kan nog lopen als ik een uur van tevoren pasta heb gegeten. Ik boer wel, maar het lukt.![]()
Vanaf mijn kantoortje zie ik VEEL mensen langs hardlopenNu zou ik wel zin hebben
Bijjjjjjjna klaar met werken.![]()
quote:Op woensdag 31 december 2014 14:54 schreef wyccie het volgende:
Ik moet een nummer twee gedaan hebben voor ik loop. Dan kan mijn ontbijt ook verder zakken.![]()
Even serieus, ik kan nog lopen als ik een uur van tevoren pasta heb gegeten. Ik boer wel, maar het lukt.Haha! Maar lukt het of kom je ook nog vooruit?
Maar zoals uit de reacties blijkt is het erg persoonlijk. Ik heb eens te kort voor een loopje een bruine boterham gegeten. Binnen 10' eruit gespuugd bij een boom, misselijk als een hond. Nu ben ik veel voorzichtiger. ' Lean and mean ' past beter bij mij. Voor iedereen is t dus uitproberen.![]()
Evy zegt dat de steken door een foute ademhaling komt.......quote:Op woensdag 31 december 2014 13:40 schreef Qwea het volgende:
2: En ik had vandaag (wel vaker last van) ontzettend last van zijsteken. Net onder de ribben, met name aan de rechterkant. Dusdanig dat het je ademhaling beinvloed en je gewoon echt niet lekker loopt. Heeft dat ook met het eten te maken? Of met iets anders? En is er iets dat ik er aan kan doen?Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
zal ik voor je werken, kun jij gaan lopenquote:Op woensdag 31 december 2014 14:59 schreef Quoi het volgende:
Vanaf mijn kantoortje zie ik VEEL mensen langs hardlopenNu zou ik wel zin hebben
Bijjjjjjjna klaar met werken.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik kan pasta eten tot een uur voor de training. Maar als ik dan dat ene toetje erna neem...... die stuitert mijn gehele spijsvertering door. En echt, dat hóór je! Een mede-loper vroeg een keer: wat is dat geluid toch? Was het mijn toetje![]()
![]()
Dat is lief van je. Dit is alleen het leuke werk, dat ik voor geen goud uit handen geefquote:Op woensdag 31 december 2014 15:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
zal ik voor je werken, kun jij gaan lopen![]()
![]()
quote:Op woensdag 31 december 2014 15:01 schreef Quoi het volgende:
Ik kan pasta eten tot een uur voor de training. Maar als ik dan dat ene toetje erna neem...... die stuitert mijn gehele spijsvertering door. En echt, dat hóór je! Een mede-loper vroeg een keer: wat is dat geluid toch? Was het mijn toetje![]()
![]()
Voor de Putten Power Run had m'n werkgever, heel lief, een soort pasta-lunch geregeld. Dat was rond 13:00 uur en we startten om 17:00 uur. Ik verdenk die pasta-lunch nog steeds van het mede-saboteren van m'n race toenquote:Op woensdag 31 december 2014 14:54 schreef wyccie het volgende:
Even serieus, ik kan nog lopen als ik een uur van tevoren pasta heb gegeten. Ik boer wel, maar het lukt.
Jawel, maar ik ben sowieso niet snel.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:59 schreef Liesje68 het volgende:
[..]Haha! Maar lukt het of kom je ook nog vooruit?
Het loopt prettiger zonder volle maag, dus daarom probeer ik 2 uur voor het trainen te eten.![]()
Na 4 uur nog niet gezakt? Heb je wel gekauwd?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voor de Putten Power Run had m'n werkgever, heel lief, een soort pasta-lunch geregeld. Dat was rond 13:00 uur en we startten om 17:00 uur. Ik verdenk die pasta-lunch nog steeds van het mede-saboteren van m'n race toen![]()
Pasta schuif je toch naar binnen?quote:Op woensdag 31 december 2014 15:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Na 4 uur nog niet gezakt? Heb je wel gekauwd?![]()
![]()
Het was wel gezakt natuurlijkquote:Op woensdag 31 december 2014 15:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Na 4 uur nog niet gezakt? Heb je wel gekauwd?maar àlles ging kut die dag. Echt een reden was er niet geloof ik, ik verdenk alles dus
Het was een zwarte dag
quote:Op woensdag 31 december 2014 15:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het was wel gezakt natuurlijkmaar àlles ging kut die dag. Echt een reden was er niet geloof ik, ik verdenk alles dus
Het was een zwarte dag![]()
![]()
Yes! net mijn laatste kilometers gelopen. 25! Dat maakt 1485 dit jaar! Aangezien 2013 maar 900km opleverde en 2012 920, ben ik daar superblij mee! Het had misschien nog 1500 rond kunnen worden als ik geen knieklachten had gekregen na de 't Is voor niks.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb net voor het lopen gewoon 2 bruine boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade gegeten. Geen enkel probleem.
Scheten laat ik toch wel
En inderdaad is een nummer 2 voor het lopen wel handig.
Dus, Qwea, probeer inderdaad eens met niets, of anders bijvoorbeeld een paar nootjes of 2 dadels (of 1). Zeker als je geen duurlopen doet is dat voor veel mensen genoeg.
Enne... 5 km in 28 minuten: well done dame!!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Netjes!quote:Op woensdag 31 december 2014 15:20 schreef SEMTEX het volgende:
Yes! net mijn laatste kilometers gelopen. 25! Dat maakt 1485 dit jaar! Aangezien 2013 maar 900km opleverde en 2012 920, ben ik daar superblij mee! Het had misschien nog 1500 rond kunnen worden als ik geen knieklachten had gekregen na de 't Is voor niks.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Als je niet als een malle volle bak loopt, loop je sowieso al deels op vetverbranding en hoef je inderdaad niet veel te eten.quote:Op woensdag 31 december 2014 14:09 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Vraag 1: waarom perse eten voor een loopje? Voor mijn ochtend loopjes eet ik niets. Dat is een beetje persoonlijk maar zolang je er niet erg gevoelig voor bent of zolang je loop geen hele lange duurloop is is er volgens mij genoeg glycogeen in je bloed/spieren aanwezig om als brandstof te kunnen dienen.
ik heb vanochtend 21,5 km gelopen op een bakje kwark met muesli.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Anyway... zojuist de laatste paar kms van 2014 gemaakt, dus een kleine evaluatie is wel op zijn plaats
Dit jaar was mijn eerste serieuze hardloopjaar. Waar ik in 2013 490 km liep, heb ik er dit jaar 1033 gelopen. Een ruime verdubbeling dus.
Ook ben ik voor het eerst aan loopjes gaan meedoen, en wat ontzettend leuk bleek dat te zijn! Het eerste loopje was de halve maatje prestatieloop, op de eerste zondag in januari. Meteen liep ik voor het eerst 5 kilometer onder de 30 minuten, om de week erna (in een training) voor het eerst 10 km onder het uur te lopen.
In 2012 en 2013 vond ik eigenlijk altijd 5 km nog een enorm takke eind, en nu heb ik dus ineens een halve marathon gelopenSoms ben ik er nog steeds verbaasd over. En hoe langer de loop, hoe meer ik ervan geniet... hoofd leeg, wind door mijn haar en buiten zijn
echt heerlijk!
Helaas kwam met het meer lopen ook het fenomeen blessures om de hoek kijkenIk ben er nog steeds niet uit hoe ik daaruit moet blijven. Ook nu weer (nog steeds) een irritant pijntje in de linkerknie. Gelukkig heb ik weer een verzekering met een enorm aantal vergoedde fysiobezoeken afgesloten
En, ook niet onbelangrijk, een hoop toffe mensen (her)ontmoet door het lopen, zowel binnen als buiten dit topic. Super gezellig. En er blijken zelfs leuke mannen hard te lopendus die ook maar meteen geschaakt
Kortom: een mooi hardloopjaar, en ook buiten het hardlopen was het een mooi jaar!
Ik kan er met een lach op terugkijken en hoop dat 2015 net zoveel toffe dingen brengt als 2014 (behalve nog een vriendje, want ik vind eentje wel genoeg)
Nog even een statistiekenlijstje:
aantal km: 1033
aantal activiteiten: 144
aantal wedstrijden: 10
PR's (met tussen haakjes die niet pijllproof PR's):
5 km: 27.07 (25.55)
10 km: 57.07 (54.27)
15 km: 1.24.32
HM: 2.14.57
En wat wil Murmeli volgend jaar doen?
- HM naar 2.05 of sneller
- 25 km Meijendelloop eind van het jaar.
- 1200 km lopen
- meer dan 10 wedstrijdjes
- heel blijven
- minder stressen over blessures en afstanden. Dat is namelijk werkelijk het enige dat me soms echt zorgen geeft en dat vind ik zonde, dus moet ik gewoon niet doen
Volgens mij postte ik het al eerder, maar dan nu nog een keer:
aan allen hier en jullie naasten een fijn uiteinde en fijn 2015 gewenst, met veel loopplezier en zonder blessuregekut
edit: oja: en volgend jaar een paar trails lopenen een trailvakantie
[ Bericht 3% gewijzigd door Murmeli op 31-12-2014 16:01:12 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Een overzicht heb ik (nog) niet. Maar zonet een Oudejaarsloop gedaan (5km), gehoopt op een 28'er maar het is een 26'er geworden.En tijdens de loop ook de magische grens van 1.000km overschreden dit jaar!
Fijne jaarwisseling iedereen, voorzichtig met de handjes want je hebt ze nodig voor de voetjes. En op naar een schitterend 2015.![]()
![]()
Omdat ik rond 07:00 meestal wakker ben, ik kwam rond 08u mijn bed uit en van niet eten word ik bloed chagoquote:Op woensdag 31 december 2014 14:09 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Vraag 1: waarom perse eten voor een loopje? Voor mijn ochtend loopjes eet ik niets. Dat is een beetje persoonlijk maar zolang je er niet erg gevoelig voor bent of zolang je loop geen hele lange duurloop is is er volgens mij genoeg glycogeen in je bloed/spieren aanwezig om als brandstof te kunnen dienen. Ik zou zeggen: probeer t eens? Daarna kun je het probleem onderzoeken wat/wanneer eten en dat aanpakken. Mijn ochtendlopen zijn meer dan 1 u en nergens last van...Hmmz.quote:Vraag 2: geen idee!Sinds ik af en aan loop ( een kleine 4 jr ) maar nu al weer structureel 6mnd nergens last van. Vroeger in mijn jeugd wel veel last van gehad...
quote:Op woensdag 31 december 2014 14:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Eten is echt heel erg persoonlijk. Er zijn mensen zoals Liesje die zonder te eten de deur uit kunnen. Ik kan daar niet zo goed tegen en moet echt wel wat in mijn mik hebben. Als ik 's morgens ga lopen, doe ik dat meestal op wit brood met appelstroop oid. Dat gaat bij mij prima!
Zuivel gaat bij mij dan weer wat minder prima...
En die steken kunnen te maken hebben met voeding/hydratering, maar ook met het inspanningsniveau van je trainingIk ga idd de zuivel dan maar eens schrappen, kijken of dat werkt! Thnx!quote:Op woensdag 31 december 2014 14:41 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik zou zelf de zuivel voor het lopen eruit halen. Eiwitshake dus ook niet.
Als ik een wedstrijd heb probeer ik 3 uur van tevoren wat boterhammen met pindakaas te eten en een uurtje van tevoren nog een banaantje. Dat helpt voor mij goed in ieder geval.Ik ga idd maar eens kijken of het met wat minimaals kan idd. Want het is echt niet relaxt lopen als je bij elke stap denkt dat je zo al kotsend langs de kant vd weg staatquote:Op woensdag 31 december 2014 15:20 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb net voor het lopen gewoon 2 bruine boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade gegeten. Geen enkel probleem.
Scheten laat ik toch wel
En inderdaad is een nummer 2 voor het lopen wel handig.
Dus, Qwea, probeer inderdaad eens met niets, of anders bijvoorbeeld een paar nootjes of 2 dadels (of 1). Zeker als je geen duurlopen doet is dat voor veel mensen genoeg.
Enne... 5 km in 28 minuten: well done dame!!Thnx! Ik was ook wel trots.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-![]()
Ik gok zomaar dat hij al een paar uur in zijn bed ligt inmiddels.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
RD zit al een paar uur aan de oliebollen? Happy New Year RD!
Hier net ook de laatste km's van 2014 gelopen. Niet mijn challenge gehaald maar wel op de valreep mijn hardloop motivatie weer terug gevonden en dat is wat ik véél belangrijker vind.
In totaal liep ik dit jaar 544,38 km in 76:38:28 uur in 114 loopjes dit jaar.
De planning voor het komende jaar...weer terug uitbouwen naar de 10, die comfortabel lopen en dan eens kijken wat er verder allemaal lukt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nanook24 op 31-12-2014 16:23:49 ]"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Aangezien ik de rest van het jaar niet meer online ben: iedereen alvast een fijne jaarwisseling, en een mooi (hardlopend!) 2015!![]()
Deze had ik gemist, dank je wel Ynsquote:Op woensdag 31 december 2014 12:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
goed idee
geen blessures voor murmeli in 2015
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik mijn 25km op een bak Brinta met sojamelk. Er moet iig wel iets van koolhydraten inzitten. En onderweg 1 pindakaas Gu-gelquote:Op woensdag 31 december 2014 15:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Als je niet als een malle volle bak loopt, loop je sowieso al deels op vetverbranding en hoef je inderdaad niet veel te eten.
ik heb vanochtend 21,5 km gelopen op een bakje kwark met muesli.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
onderweg een energiereepje banaanquote:Op woensdag 31 december 2014 16:19 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik mijn 25km op een bak Brinta met sojamelk. Er moet iig wel iets van koolhydraten inzitten. En onderweg 1 pindakaas Gu-gel
Vanuit een blauw-geel gevaarte ergens tussen Gouda en Utrecht CS alvast een goed uiteinde en een gezond, sportief en bovenal blessurevrij 2015 gewenst!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
In het kader van goede voornemens... Meer aan core-stability werken... ('Toning' en strakker worden zouden erg leuke bij-effecten zijn)
Op de dagen dat ik niet loop wil ik een trainings-routine van een minuut of 20 à 30..
Welke oefeningen mogen niet ontbreken? Iemand al een beproefde workout? Is there an app for that?I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik wilde dit gaan doenquote:Op woensdag 31 december 2014 16:52 schreef E.T. het volgende:
In het kader van goede voornemens... Meer aan core-stability werken... ('Toning' en strakker worden zouden erg leuke bij-effecten zijn)
Op de dagen dat ik niet loop wil ik een trainings-routine van een minuut of 20 à 30..
Welke oefeningen mogen niet ontbreken? Iemand al een beproefde workout? Is there an app for that?
http://www.runners-high.(...)en-voor-hardlopers/
En heb datzelfde voornemen. 20-30min per dag is een mooie tijdsduur ook. Succes alvast!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zorg dat je alles traint. Dus ook je benen erbij.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:52 schreef E.T. het volgende:
Welke oefeningen mogen niet ontbreken? Iemand al een beproefde workout? Is there an app for that?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Happy New Year everybody and many healthy miles!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zwabber, teruglezend over je race pack, even mijn ervaringen.
2 jaar geleden, voor mijn eerste Luxmore Grunt, kocht ik een Camelbak.
Niets mis mee maar naar mate de afstanden toenamen kwam ik er toch achter dat een camelbak een rugzak voor hikers met een waterzak er in die ze aan hardlopers proberen te verkopen.
Daarom me gaan orienteren op andere merken en uitgekomen bij Ultimate Direction, een merk dat producten ontwikkeld puur gericht op lopers en dat merk je qua (draag)comfort.
Mijn model, de PB komt met 2 bidons, genoeg voor zo'n 2.5 uur lopen maar er kan ook een (los te verkrijgen) bladder in.
Zoals gezegd, het is voor iedereen verschillend maar ik raad aan om in ieder geval dit merk in je keuzes op te nemen want het zit als gegoten met veel draagcomfort en veel ruimte voor kleding maar ook gels etc op de voorkant.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
O'ja.. de plannen voor 2015...simpel, 2000km trainen met als afsluiting de 100 miler...want daar draait dit jaar bij mij helemaal om.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heeft er iemand nog interesse in een Withings Pulse Ox?
http://www.withings.com/nl/withings-pulse.html
Tm vanavond krijg je vrij veel korting als je drie devices koopt. Dan is een Pulse 90 euro ps ipv 120.
Ik zoek dus eigenlijk nog een iemand die er eentje wilt.![]()
Ontbijten en dan de trail op voor de eerste kilometers van 2015!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Veel plezier!quote:Op woensdag 31 december 2014 20:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ontbijten en dan de trail op voor de eerste kilometers van 2015!![]()
De beste wensen maatquote:Op woensdag 31 december 2014 19:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
Happy New Year everybody and many healthy miles!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Viel spass!quote:Op woensdag 31 december 2014 20:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ontbijten en dan de trail op voor de eerste kilometers van 2015!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Allemaal een supergoede jaarwisseling en een heel mooi jaar daarna!Dat alle doelen weer gehaald mogen worden!
![]()
Aan alle hardlopende zolderkamer-autisten alvast een heel goed 2015 gewenst! Hier in Parijs zitten we met onze beentjes omhoog op de bank, de champagne alvast open. Zometeen een stukje LotR kijken, en daarna naar Trocadero om op klokslag 12 uur het nieuwe jaar in te luiden.
Een samenvatting van 2014 op loopgebied:
o 1434 kilometers![]()
- meeste kilometers in december (!) : 170
- minste kilometers in juni: 76
o meegedaan aan 8 events.
- 2 verhard, 3 halfverhard, 3 onverhard
- 3x10k, 1x15k, 1xHM, 1x26k, 1x31k, 1x36k
o events afgezegd: 2![]()
- goede smoesen: 2
o gelopen in 5 landen:
- Nederland
- Duitsland
- België
- United States
- Limburg
o 3 paar schoenen in roulatie
-1 paar nieuwe schoenen gekocht
o beste gadgets gekocht in 2014:
- Suunto Ambit 2r
Goede doelen voor 2015:
o minstens 1 marathon lopen (gepland: Trail by the Sea op 21 februari)
o minstens 1600 kilometer lopen
o route van UHT (31k) binnen de 3 uur lopen
o lopen in minstens 6 landen
o basisconditie uitbouwen tot het punt dat ik op moment van wakker worden kan bedenken: "laat ik vandaag eens 3 uur gaan rennen"
o nieuwe schoenen kopen
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Lekker op tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 20:36 schreef Pino112 het volgende:
Heeft er iemand nog interesse in een Withings Pulse Ox?
http://www.withings.com/nl/withings-pulse.html
Tm vanavond krijg je vrij veel korting als je drie devices koopt. Dan is een Pulse 90 euro ps ipv 120.
Ik zoek dus eigenlijk nog een iemand die er eentje wilt.![]()
Ben toevallig wel aan het denken aan de aanschaf van zoiets. Ga heel even inlezen.. wanneer wil je uiterlijk een antwoord?
Heb de gok gewaagd en er gewoon eentje bij besteld, dus je hebt nu alle tijdquote:Op woensdag 31 december 2014 21:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Lekker op tijd![]()
Ben toevallig wel aan het denken aan de aanschaf van zoiets. Ga heel even inlezen.. wanneer wil je uiterlijk een antwoord?
. Het is overigens de zwarte versie ipv blauw.
![]()
Mooi! Wilde sowieso de zwartequote:Op woensdag 31 december 2014 21:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb de gok gewaagd en er gewoon eentje bij besteld, dus je hebt nu alle tijd. Het is overigens de zwarte versie ipv blauw.
Laat het je asap weten
Topquote:Op woensdag 31 december 2014 21:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mooi! Wilde sowieso de zwarteLaat het je asap weten
Zal nog wel minimaal een week duren voordat ie binnen is, zeker ivm feestdagen nu.
![]()
Zo, ik ga op pad om de mede mens in nood te redden. Tas gepakt en aan t werk.
Fijne en gezonde Jaarwisseling gewenst allen!![]()
@RD: thanks! Ga ik zeker meenemen in mijn overwegingen.
@mossel: eerlijk gezegd had ik me al op de ochtend toen de inschrijving opende me ingeschreven...![]()
![]()
Zou niet durvenquote:Maar er gaan wel vele kilometers volgen
Nee, wel heel hard gereden na het werk om op tijd bij mevrouw Z te zijn om samen de jaarwisseling mee te makenquote:
Iedereen de beste wensen! Veel van jullie heb ik inmiddels mogen ontmoeten en samen mee hardgelopen. En de eerste die ik niet mag moet ik nog steeds tegenkomen.![]()
quote:Op woensdag 31 december 2014 23:56 schreef Zwabberhark het volgende:
@mossel: eerlijk gezegd had ik me al op de ochtend toen de inschrijving opende me ingeschreven...
Zolang je maar langzamer dan 4 uur 27 loop![]()
![]()
Nou hardloopvriendjes, veel gezonde en gelukkige kilometers in 2015 gewenst. Ik ga morgenochtend en misschien stiekem in het weekend nog een rondje (om gewichtstechnische redenen) en daarna ga ik in scheenherstel reces. Om vervolgens weer omhoog te klimmen.![]()
Wacht, he, gaat zwabbert straks dan echt een hele marathon lopen? Ik kijk nu al uit naar het verslag.
Ik heb genoeg vuurwerk gezien, en ga 2 januari voor het eerste rondje van 2015.![]()
Iedereen de allerbeste wensen voor 2015. Dat er maar heel veel blessure vrije kilometers gelopen mogen worden gelopen door iedereen dit jaar.
Ik sla op deze eerste dag van het nieuwe jaar even over. Vandaag en gisteren al gelopen dus een dagje rust mag wel even."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ow zwabbert. Ik sta bij de 35KM. Waar je niet alleen dood wil maar het ook bén. En dan moet je nog 7KM. *evil grin*![]()
Ik moet morgen wel lopen, ik ben minstens 3 kilo aangekomen door alle oliebollen, appelbeignets, wijn en champagne. Ik voel me echt vadsig nu.![]()
Zo, eerste rustige 26km van het jaar zitten er weer op, prachtig loopweer..20 graden met een lekker verkoelend windje'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Allemaal een heel mooi en sportief 2015 toegewenst! Dat er maar lekker gerend mag worden!Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Bravo!quote:Op woensdag 31 december 2014 23:56 schreef Zwabberhark het volgende:
@RD: thanks! Ga ik zeker meenemen in mijn overwegingen.
@mossel: eerlijk gezegd had ik me al op de ochtend toen de inschrijving opende me ingeschreven...
Ik zet mijn geld op een tijd tussen de 4:27 en de 4:37.
Iedereen een looprijk 2015 toegewenst!![]()
Fles whisky leeggezopen met de buurmannen, mooi gesprek gehad. Nog ff wat eten (oliebollen) en dan kruip ik lekker in bed
Bij iedere willekeurige loop of training kom ik op een punt waarop het lichaam niet meer wil en ik geen controle meer heb over de motoriek. Dus als ik ergens al in getraind ben, is het dat. Enfin, ik hoop dat ik die 35 km haal. De Meijendelloop gaf wel veel vertrouwen, maar ja, dat was net iets meer dan de helft.quote:Op donderdag 1 januari 2015 01:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow zwabbert. Ik sta bij de 35KM. Waar je niet alleen dood wil maar het ook bén. En dan moet je nog 7KM. *evil grin*
We gaan het zien...![]()
mensen, de beste wensen, dat het voor eenieder een fantastisch (hardloop)jaar mag wordenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik welquote:Op donderdag 1 januari 2015 09:16 schreef Zwabberhark het volgende:
Al meer dan 2000 inschrijvingen voor de KM, mossel. Zit jij er weer bij?
Maar van die 2000 zijn er 600 ofzo voor de marathon. Valt nog wel mee dusquote:
Het jaar is in ieder geval net zo begonnen als voorgaande; weer geen staatsloterij miljonair geworden
Fijn (loop)jaar gewenst aan u allen!
Ik geniet even van wat rustdagen, van t weekend wellicht de eerste meters van 2015 op de teller zetten.![]()
Cool!! Ik heb me weer ingeschreven voor de 10 km. Die ging zo ruk vorig jaar, ik wil revenge.quote:
Gelukkig nieuwjaar ook allemaal, met veel geluk, gezonde kilometers en nieuwe PR's!
Ik twijfel nog even of ik zo ga lopen, we hebben nog logees en ik kan ook doen alsof ik sociaal ben..![]()
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
Cool YUR! Dan gaan we samen, want ik heb me tien minuten geleden ook opgegeven! Dus dat wordt weer een leuk Kustmarathonweekend.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gelukkig nieuwjaar iedereen, dat iedereen zijn loopjes kan doen.
Morgen staat eerste loopje op de planning van het jaar dus ga goed van start| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
quote:Op donderdag 1 januari 2015 10:46 schreef GotC het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allen! Dat iedereen maar veel blessurevrije kilometers mag maken![]()
Heb jij al enig idee wanneer jij weer mag?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik wil mijn inschrijven voor de Marikenloop alleen dan staat er vewachtte finishtijd.. Wat moet ik daar invullen???????? Ik weet het echt niet![]()
![]()
Doe een gokquote:Op donderdag 1 januari 2015 10:59 schreef xMissi het volgende:
Ik wil mijn inschrijven voor de Marikenloop alleen dan staat er vewachtte finishtijd.. Wat moet ik daar invullen???????? Ik weet het echt niet![]()
Het gaat erom dat je in een gepast startvak terecht komt, met mensen die ongeveer dezelfde snelheid als jij lopen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Eeh is 38 minuten wat?? Voor een eerste keer dan hé.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Doe een gok![]()
Het gaat erom dat je in een gepast startvak terecht komt, met mensen die ongeveer dezelfde snelheid als jij lopen.![]()
![]()
Da's primaquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:03 schreef xMissi het volgende:
[..]
Eeh is 38 minuten wat?? Voor een eerste keer dan hé.als je sneller gaat, is er niks aan de hand, dan haal je gewoon wat mensen in. Er is ruimte zat op het parcours van de Marikenloop, no worries
Ik ben al een week continu pijnvrij dus i.p. wanneer ik wilquote:Op donderdag 1 januari 2015 10:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Heb jij al enig idee wanneer jij weer mag?. Misschien vandaag of ergens dit weekend effe!
![]()
Oh wauw! Goed nieuws!quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ben al een week continu pijnvrij dus i.p. wanneer ik wil. Misschien vandaag of ergens dit weekend effe!
Thanks!!quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Da's primaals je sneller gaat, is er niks aan de hand, dan haal je gewoon wat mensen in. Er is ruimte zat op het parcours van de Marikenloop, no worries
![]()
![]()
Ik heb altijd zoiets van. Ga eerst eens kijken of je hardlopen wel leuk vindt voor je je inschrijft voor dingen. Misschien vind je het na twee of drie weken wel helemaal niet leuk om te lopen. Maar wie ben ik.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja daar heb je gelijk in. Ik heb wel het voordeel dat ik met een groepje train, dus dan wel 'moet' En ja misschien vind ik het in het begin niet leuk. Maar ik ben er wel zeker van dat ik het leuk ga vinden. Jullie enthousiasme maakt mij nog enthousiaster. Er zullen vast mindere dagen komen maar daar kom je wel doorheen denk ik. En voor mij persoonlijk werkt het met zoiets beter als ik een doel heb. En die heb ik nu vast staanquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:30 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb altijd zoiets van. Ga eerst eens kijken of je hardlopen wel leuk vindt voor je je inschrijft voor dingen. Misschien vind je het na twee of drie weken wel helemaal niet leuk om te lopen. Maar wie ben ik.![]()
![]()
Zo, de eerste 4,78km van t jaar zitten er op.
Voor iedereen alle goeds gewenst!
http://app.endomondo.com/workouts/452983387/14423489
[ Bericht 44% gewijzigd door Ynske op 01-01-2015 11:58:56 ]Today is life -
Dale Carnegie![]()
Moeten is meestal niet het beste recept om iets leuk te gaan vinden. Misschien herinner je je nog de middelbare school. Was ook in groepjes van 20.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:42 schreef xMissi het volgende:
met een groepje train, dus dan wel 'moet'Hoe weet je dat dan zo zeker? Dat wij enthousiast zijn, zegt niks namelijk. Er zijn ook mensen enthousiast over grasduinen in dinosaurusdrollen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:42 schreef xMissi het volgende:
Maar ik ben er wel zeker van dat ik het leuk ga vinden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik blijf het apart vinden, loopjes voor alleen vrouwen...
Als er iets is voor alleen mannen is het niet geemancipeerd of zelfs sexistisch.
Om maar te zwijgen over een evenement voor een bepaalde etnische groep, ronduit racisme
Wat is dezen? Ik wil me inschrijven voor een wedstrijd en ik kan alleen meedoen met 'vrouwen senioren'. Ben 26 verdorie
Dan ben je senior ja. Bij sport heb je junioren (tot 18) en senioren(boven 18).quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:52 schreef Maraca het volgende:
Wat is dezen? Ik wil me inschrijven voor een wedstrijd en ik kan alleen meedoen met 'vrouwen senioren'. Ben 26 verdorie
Ik moest wel vandaag voor het eerst inschrijven voor de categorie mannen 35...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ohquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dan ben je senior ja. Bij sport heb je junioren (tot 18) en senioren(boven 18).
Ik moest wel vandaag voor het eerst inschrijven voor de categorie mannen 35...Het klinkt zo oud
Bij de Tolkamerkadeloop is de 6km alleen voor mannen, no women allowed! Dus als je wilt, kun je daar alleen met de mannen lopenquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:50 schreef Guard het volgende:
Als er iets is voor alleen mannen is het niet geemancipeerd of zelfs sexistisch.
Om maar te zwijgen over een evenement voor een bepaalde etnische groep, ronduit racisme![]()
Ik vind het ook aanstellerij hoor, die Ladies Runs. Maar de Marikenloop is wel heel mooi en superstrak georganiseerd. Dus dan ga ik toch
https://www.leontien.nl/mensrun/Overigens vind ik het wel wat hebben om al die vrouwen zo stuk te zien gaan.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 vindt in Raalte de Vital Centre Men’s Run plaats. Na alle loopevenementen gericht op dames wordt het de hoogste tijd om een Men’s Run te organiseren.![]()
Ja oke oke . Met moeten bedoel ik eigenlijk dat ik dan niet tegen mezelf kan zeggen ik heb geen zin ofzo. Want dan ga je niet . En dan vind je het minder gauw leuk. Nee dat zegt niks nee. Maargoed laten we geen discussie voeren he . Komt helemaal goedquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:46 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Moeten is meestal niet het beste recept om iets leuk te gaan vinden. Misschien herinner je je nog de middelbare school. Was ook in groepjes van 20.
[..]
Hoe weet je dat dan zo zeker? Dat wij enthousiast zijn, zegt niks namelijk. Er zijn ook mensen enthousiast over grasduinen in dinosaurusdrollen.![]()
![]()
![]()
nog een dik half jaar en dan 'mag' ik in de taaie mannen categorie, de 40+, waar het linkerrijtje weer een stuk lastiger haalbaar isMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nou, de eerste inschrijving is een feit![]()
Dat is dan wel weer tof, van Leontienquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
https://www.leontien.nl/mensrun/
[..]
Overigens vind ik het wel wat hebben om al die vrouwen zo stuk te zien gaan.
ik vind juist dat er geen men of women only evenementen moeten zijn, stom gedoequote:Op donderdag 1 januari 2015 11:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Bij de Tolkamerkadeloop is de 6km alleen voor mannen, no women allowed! Dus als je wilt, kun je daar alleen met de mannen lopen![]()
Ik vind het ook aanstellerij hoor, die Ladies Runs. Maar de Marikenloop is wel heel mooi en superstrak georganiseerd. Dus dan ga ik toch
Eensch!!quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:50 schreef Guard het volgende:
Om maar te zwijgen over een evenement voor een bepaalde etnische groep, ronduit racisme![]()
Waar hangt trouwens onze MoBlo uit?![]()
Voor mij hoeft het ook niet hoor! Maar goed, de Marikenloop is te leuk om te laten schietenquote:Op donderdag 1 januari 2015 11:59 schreef Guard het volgende:
[..]
ik vind juist dat er geen men of women only evenementen moeten zijn, stom gedoe[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Het stimuleert vrouwen tot hardlopen, die normaal niet zo snel hardlopen. Dus helemaal geen stom gedoe.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:59 schreef Guard het volgende:
[..]
ik vind juist dat er geen men of women only evenementen moeten zijn, stom gedoeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoeveel km ga jij ?quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voor mij hoeft het ook niet hoor! Maar goed, de Marikenloop is te leuk om te laten schieten![]()
![]()
jij bent af en toe een behoorlijk zure mossel.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:30 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb altijd zoiets van. Ga eerst eens kijken of je hardlopen wel leuk vindt voor je je inschrijft voor dingen. Misschien vind je het na twee of drie weken wel helemaal niet leuk om te lopen. Maar wie ben ik.![]()
tuurlijk als ze er toch zijn en het is een leuk evenement moet je zeker gaanquote:Op donderdag 1 januari 2015 12:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Voor mij hoeft het ook niet hoor! Maar goed, de Marikenloop is te leuk om te laten schieten
noem jij vrouwen nu traag?quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:02 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het stimuleert vrouwen tot hardlopen, die normaal niet zo snel hardlopen. Dus helemaal geen stom gedoe.
quote:* Ynske meldt
Vanmorgen Gem. tempo 9:38 min/kmToday is life -
Dale Carnegie![]()
Nee, anders komen ze achter je aan..quote:
Oh wacht
Eerste loopje voor 2015 zit erop. 9km door Parijs! Marais, Montmartre, Gare St. Lazare, Lafayette, Madeleine, Rue St. Honoré, Palais Royal.
Nu aan de brunch, en zometeen een stukje wandelen.
Een goed loopjaar voor allemaal!Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Nieuwjaarsconcert staat hier op, met pauzefilmpje met mooie beelden van Wenen.
Er is zojuist weer een toevoeging gekomen op het lijstje 'eventueel nog te lopen marathons'
Geen idee nog. Ik heb beide afstanden al een keer gedaan, geen idee wat ik dit jaar doe.quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ynske, mag ik in de OP
1
2[b]25 januari 2015 - [url=www.safarirun.nl]Safarirun (Arnhem)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5km Leeuwinnenloop[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
donequote:Op donderdag 1 januari 2015 12:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ynske, mag ik in de OP
[ code verwijderd ]Today is life -
Dale Carnegie![]()
Er zijn soms ook 45+ categorieën, daar pas ik dan weer bijna in.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:57 schreef Guard het volgende:
nog een dik half jaar en dan 'mag' ik in de taaie mannen categorie, de 40+, waar het linkerrijtje weer een stuk lastiger haalbaar is
Nou... de eerste KM's van 2015 zitten er op!![]()
Thanksquote:ik heb er weer zin in! Derde keer alweer!
xMissi: leuk! Succes met trainen ervoor
Ynske, kilometervreterd!
En goedemiddag allemaal, happy new runningyear
Mijn knie klaagde gisteren weer met lopen, na 5 kmgeen pijn maar gewoon klagen.
Vandaag wil ik voor de vorm toch graag lopen2 km ofzo.
Zondag 5 km wedstrijdje, hopelijk pikt kniemans dat.
Heb gisteren een foamroller besteld, eens kijken of ik de spieren rondom de knie (die veroorzaken volgens mij de mopperitis) een beetje soepel kan maken/houden
Kan iemand zeggen hoe snel de Marikenloop "vol" is? Ik wil hem wel graag een keer lopen maar heb natuurlijk nog geen idee hoe het er tegen die tijd voor staat qua scheiding, wonen en of ik de kinderen dan heb."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
en nu rust nemen!quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn soms ook 45+ categorieën, daar pas ik dan weer bijna in.
Nou... de eerste KM's van 2015 zitten er op!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Thanks Murmeli . Oliebollen waren trouwens heerlijk. Hoop dat de foamroller helpt bij je knie. Is toch wel vervelend steeds.
![]()
![]()
welke heb je besteld?quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:47 schreef Murmeli het volgende:
xMissi: leuk! Succes met trainen ervoor
Ynske, kilometervreterd!
En goedemiddag allemaal, happy new runningyear
Mijn knie klaagde gisteren weer met lopen, na 5 kmgeen pijn maar gewoon klagen.
Vandaag wil ik voor de vorm toch graag lopen2 km ofzo.
Zondag 5 km wedstrijdje, hopelijk pikt kniemans dat.
Heb gisteren een foamroller besteld, eens kijken of ik de spieren rondom de knie (die veroorzaken volgens mij de mopperitis) een beetje soepel kan maken/houden
hoop dat kniemans lief blijftToday is life -
Dale Carnegie![]()
Zondag nog. Ik heb verdomme na alle vreetdagen in december op 5 januari ook nog een verjaardag.quote:![]()
jij kunt dat!quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het inschrijfformulier voor de kustmarathon open voor me staan. Ik twijfel.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Gelukkig nieuwjaar iedereen. Dat er maar veel blessurevrije kilometers gelopen gaan worden.
Get stoned![]()
Zou wel gezellig zijn!quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het inschrijfformulier voor de kustmarathon open voor me staan. Ik twijfel.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Absoluutquote:Moet alleen wel behoorlijk in de zomervakantie trainen. Ik wik en weeg nog even door. HIj zal vast niet snel vol zitten?
![]()
Neu, je kan tot 1 augustus inschrijven.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
AbsoluutMoet alleen wel behoorlijk in de zomervakantie trainen. Ik wik en weeg nog even door. HIj zal vast niet snel vol zitten?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Noms! Die van de bakker ookquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:02 schreef xMissi het volgende:
Thanks Murmeli . Oliebollen waren trouwens heerlijk. Hoop dat de foamroller helpt bij je knie. Is toch wel vervelend steeds.
En dank je. Ik word er ook sjaggo van jaSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
De zwarte, 60 cm. Op advies van d'n Zwabber.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke heb je besteld?
hoop dat kniemans lief blijftSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Die heeft inderdaad ook de mannen en vrouwen gescheiden. Weet nog niet of ik hem dit jaar loop, was erg leuk, maar volgens mij hebben wij de avond ervoor een feestje..quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ynske, mag ik in de OP
[ code verwijderd ]![]()
Ja! Da's waar ook! Vrouwen eerst, dan de mannen. Leeuwinnen en leeuwen. De buffels van de 10km gaan we allemaal tegelijkquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:41 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad ook de mannen en vrouwen gescheiden. Weet nog niet of ik hem dit jaar loop, was erg leuk, maar volgens mij hebben wij de avond ervoor een feestje..![]()
Overigens, het is een onverhard parcours, voor de liefhebbersde 10km is wel twee rondjes.
En erna mag je opwarmen in de Bush van Burgers' Zoo!
Ik heb de eerste 7,6 kilometer van 2015 in de benen trouwens. Het was zo lekker zonnig!! En een vriendin van mij is een week op vakantie, ik zou haar kat vandaag eten geven. Dacht dat een rondje via haar huis zo'n 5 a 6 kilometer zou zijn, het was ietsje meer dus.Wel lekker gelopen.
![]()
Ook ik heb het eerste rondje van 2015 achter de rug. 6.05kmlekker weertje om te lopen.
Ik ben ook met hardlopen bezig geweest, hier.
Leuke webshop. Ik had nieuwe buffs nodig (ben er eentje kwijt en je hebt ze dus speciaal voor de wintersport) en er is ook een running gedeelte
![]()
![]()
Iedereen een goedlopend 2015! Dat we allemaal gelukkig en gezond mogen lopen dit jaar
Ik zag net dat ik een verjaardagsloopje kan doen in 2015, die ook nog eens reuze in de buurt is en in 2014 goed beviel.
Ik zou bijna overwegen om dáárom Smashrun te nemen
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik vind 2015 een mooi begin voor een Smashrun account. Naast endo. Want statistiekjes
Voor de mensen met knieklachten: je kunt je knieën enorm helpen door je quadriceps goed te trainen. Kan thuis, kan ook in de sportschool.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ynske wil je me in de OP zetten?
1
2[b]17 mei 2015- [url=http://www.marikenloop.nl/home] Marikenloop (Nijmegen)[/url][/b]
[*] Angel-A - 10 km
Vanmorgen stond er 2x20 minuten D3 op het programma. Dat werden 2 rondjes om het meer op een tempo van ongeveer 5:50 min/km. Lekker begin van het jaar.![]()
Thanks! Waar zitten die en heb je suggesties voor oefeningen? (Ik heb een blinde vlek voor spiernamen)quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:01 schreef SEMTEX het volgende:
Voor de mensen met knieklachten: je kunt je knieën enorm helpen door je quadriceps goed te trainen. Kan thuis, kan ook in de sportschool.
Edit: Oh google vertelt al een hoopSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb zaterdag al eerste loop van 2015, de snertloop bij m'n voetbal club. Dus dan al weer de eerste 10km van het nieuwe jaar.![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Thanks! Waar zitten die en heb je suggesties voor oefeningen?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Squat lunch om nom nom
Murmeli, voor in je 20-30 minuten workout mogen squads en stepups natuurlijk niet ontbreken. Zeker niet als je knie sterker moet worden. Je kunt ook traplopen met 2 treden tegelijk.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Zondag voor het eerst sinds januari 2004 weer crossen bij de Phanos Boscross.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Squads en step ups werken idd goed voor je knie. Moet ik ook doen van de fysio. Sinds ik die oefeningen doe gaat het beter
![]()
![]()
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik wil liever niet naar de sportschool als het niet noodzakelijk isquote:Op donderdag 1 januari 2015 15:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
http://www.fitness-tips.nl/krachttraining/quadriceps-oefeningen
Iedereen een happy running 2015 gewenst! Dat iedereen zijn dromen moge beleven.
donequote:Op donderdag 1 januari 2015 15:04 schreef Angel-A het volgende:
Ynske wil je me in de OP zetten?
[ code verwijderd ]
Vanmorgen stond er 2x20 minuten D3 op het programma. Dat werden 2 rondjes om het meer op een tempo van ongeveer 5:50 min/km. Lekker begin van het jaar.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Dat 2015 weer een mooi jaar vol leuke loopjes, lekkere trainingen en PR's moge worden.
Ik heb net de eerste km's van dit jaar er weer op zitten. 10x400 meter op souplesse en nog even een beetje het parcours van de oliebollencross van komende zaterdag verkennen. Want dit weekend moet er gelijk weer geknald worden
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.B. op 01-01-2015 17:04:53 ]![]()
Zo! eerste loopje is een feit. Met op ontploffen staande buik en een enigszins houten kop.
Maar was wel lekker om mezelf even uit te laten. Wel te weinig voor de challenge, blijkbaar is 2,31 km per dag lopen niet voldoende om mijn challenge te halen
Ik ontdek net dit loopje. Leuk, misschien wel een leuke voor aug. 2015: http://www.dendrieschloop.nl (5, 10 en 21km door Valkenburg)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ontdek net dit loopje. Leuk, misschien wel een leuke voor aug. 2015: http://www.dendrieschloop.nl (5, 10 en 21km door Valkenburg)
Today is life -
Dale Carnegie![]()
In september 2013 begon ik met het idee te spelen om het te gaan proberen: een marathon lopen in een mooie tijd. Zo'n tijd waarvan je later in het bejaardentehuis tegen de mooie verpleegsters kan zeggen: Ja, toen ik jong was, heb ik nog (..)
Enfin, dat is dus niet gelukt. Het voorjaar viel door wat hardnekkige griepvirusjes sportief gezien volledig in de soep.
Toch kijk ik met veel plezier terug op 2014. Ik liep 970 km (eerder dacht ik dat dit net geen 1200 was, Smashrun bracht me in de war). Bijna 2x meer dan 2013. En op een kleine irritatie aan mijn voet na vlak voor mijn marathon geen hardloop-kwetsuurtjes gehad.
5. Rotterdam Ekiden (5 km) 19:58
Ik was net weer begonnen met lopen na mijn 'ziekte'. Ik voelde me een enorme vaatdoek, en had papperige benen. Het mocht de pret niet drukken. Het was enorm gezellig, en op wilskracht on de 20 minuten gebleven. Leuk om zoveel Fokkers in het echt te zien. Eindelijk had ik het gevoel dat ik er ook een beetje bij hoor. (Bij de hardloop-Fokkers dan, verder hoor ik doorgaans nergens echt bij)
4. Spijkenisse Marathon (marathon) 31,8 km DNF
Hoewel ik graag de finish rennend had gehaald, liefst in de door mij gedroomde tijd, kijk ik met voldoening terug op mijn poging. Voor het eerst sinds ik hardloop heb ik ervaren wat het betekend om een lange tijd in een groep (28 km lang) te lopen. Bagage die ik nodig heb in een volgende poging. Het ga me een enorme kik om zo lang op schema te lopen en het gevoel te hebben dat je het kan. Hoe hard de wake-up-call daarna dan ook was. Hopelijk geeft mijn lichaam de volgende keer betere signalen af, en red ik het wel. Arno - mijn bijfietser, hier niet actief - was in ieder geval top!
3. Avantri Dijkloop (HM) 1:25:50 pr
Het was een mooie race, die me zo'n 15 km lang het gevoel gaf dat ik de hele wereld aan kon. Ik zette onderweg (eindelijk, al was het nie- Pijll-proof) een sub 40 split op de 10 km van 29:27 en een 15 km split (idem een niet-Pijll-proof p.r.) van 59:47. Daarna ging het licht een beetje uit, maar een solide tweede plek (van de 76), een mooi p.r. (100 seconde eraf), knuffels van Quoi bij de finish en een bos bloemen maakten het een enorm leuke ervaring. Remko - mijn bijfietser, hier niet actief - was in ieder geval top!
2. Avantri Oliebollenloop (10 km) 38:07 pr
Op de valreep liep ik een mooie tijd op een 10 km. Tot dan had ik alleen maar matige ervaringen met 10 km's. Mijn eerste finishte ik geblesseerd, de andere vlak na de Ekiden (nog niet hersteld). Ik moest en zou Pijll-proof onder de 40 minuten, en eigenlijk ook wel on der de 38. Ik ging weg op 3:48 (kijken of ik zelfs een 37-hoog) kon aan tikken. Maar liet dat snel varen. een split van 19:15 gaf de burger moed, maar daarna viel mijn horloge uit. Ik had op dat moment langzaam maar zeker mijn achtervolgers verlaten en liep de laatste km's op gevoel met rode lapjes voor me. Mijn eerste wedstrijd met negatieve split, want mijn tweede 5 km zijn dus in 18:52 gegaan. Ook nog eens 10e van de 399.
1. Samen!
De leukste herinneringen zijn uiteindelijk niet mijn wedstrijden, maar het delen van het plezier. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd, u ken thet wel. De puin-duin-training was super gaaf (en een beetje eng, al die nieuwe mensen), de trainingen en de five-finger-clinic met Jero_Nimo idem. De Rokkeveense Dekkerloop met Zwabberhark en Pijll, de avondtraining met Zwabber en Yuki. De leuke contacten die dat daarbuiten opleverde (Facebook chats met o.a. Murmeli, Nanook24 staan mij bij). Zwabber verdient sowieso een speciale vermelding. Hij weet me steevast op het juiste moment te prikkelen met of een (totaal niet terechte) lofprijzing, of een (vaak veel meer op zijn plaats zijnde) terechtwijzing.
In 2015 ga ik een nieuwe M-poging wagen, ongetwijfeld kijken of er nog een hap uit de verschillende p.r.'s kan (op basis van mijn 10 km-tijd wil ik nu een HM in 1:23 hoog lopen, een en 5km in 17-hoog) Ik heb geen idee hoeveel km's ik daarvoor zal maken. Maar bovenal hoop ik dat het hier (in dit topic) leuk blijft (ik lees iets structureler dan dat ik post) en dat ik velen van jullie daarbuiten ook mag blijven ontmoeten!Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Mooie samenvatting van 2014 Corniel! Die marathon met finish gaat er natuurlijk van komen in 2015![]()
Ons 2015 begint vandaag geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit ja. Net m'n abonnement beëindigdquote:Op donderdag 1 januari 2015 16:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik wil liever niet naar de sportschool als het niet noodzakelijk is
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2015 19:30 schreef Quoi het volgende:
Mooie samenvatting van 2014 Corniel! Die marathon met finish gaat er natuurlijk van komen in 2015![]()
wat fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Fijne dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo de deur uit voor een uurtje in de langzaam wakker wordende natuur
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mijn jaar begon met een klein barfje (klein, want ik had niet veel ontbeten). Aan de drank kan het niet liggen, van anderhalf glas rode wijn en een glaasje bubbels krijgt Stip geen kater. Ik wijt het aan een laatste oprisping van het maagvirus dat me begin deze week anderhalve dag in bed gehouden heeft. Morgenavond hopelijk de eerste kilometers van het jaar. Ik heb in mijn logs een decemberrondje van 20,15km gevonden, dat leek me wel een leuke.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2015 20:06:06 ]![]()
Zo, 2015, we gaan er tegenaan
Iedereen de beste wensen en mogen alle hardloopwensen maar werkelijkheid worden![]()
![]()
Mezelf aan de challenge toegevoegd met 800
Wellicht wat hooggegrepen, maar alle stokken achter de deur zijn welkom bij mij![]()
![]()
Oeh, ja, challenge!quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:17 schreef D. het volgende:
Mezelf aan de challenge toegevoegd met 800
Wellicht wat hooggegrepen, maar alle stokken achter de deur zijn welkom bij mij
Vorig jaar de 500km net niet gehaald, was dus een goede challenge. Als je hem makkelijk haalt was ie te laag, toch?
Dit jaar ga ik consequenter lopen en wederom proberen de balans tussen lopen en fietsen goed te houden.... We gaan er tegenaan!![]()
Da's mooi nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die challenge van Devv
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Leuk, er zijn te weinig leuke lange wedstrijden in augustus, hier in de buurt.quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ontdek net dit loopje. Leuk, misschien wel een leuke voor aug. 2015: http://www.dendrieschloop.nl (5, 10 en 21km door Valkenburg)
Maar nee. Verkeerde Valkenburg![]()
![]()
Quoi!
Jemig ik schrik me hier met terugwerkende kracht ff de tandjes! Pfff blij dat hij thuis is
Corniel![]()
En Quoi, wat een verhaal! Blij dat hij weer thuis is."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
nee hoor het juiste Valkenburg, heb al 2 jaar een maybe voor d'n Dries staan, tot nu toe Niet van gekomen, 3 maal scheepsrecht?quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:09 schreef pijll het volgende:
[..]
Leuk, er zijn te weinig leuke lange wedstrijden in augustus, hier in de buurt.
Maar nee. Verkeerde ValkenburgMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:52 schreef Guard het volgende:
[..]
nee hoor het juiste Valkenburg, heb al 2 jaar een maybe voor d'n Dries staan, tot nu toe Niet van gekomen, 3 maal scheepsrecht?
Zo, lekker een 11km loopje gedaan.
Heen 5.5km in LDL tempo en op de terugweg, om de luiheid uit de benen te lopen, HM wedstrijdtempo aangehouden.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo, gisteravond teruggekkmen uit parijs! Was super! Maar wat me toch altijd tegenvalt in die stad zijn de enorme afstanden die je aflegt. De eerste dag zeker 20-25km, jammer dat ik endo niet aanhadje kan natuurlijk ook voor elk stukje de metro nemen, maar das duur en niet sfeervol, en na de jaarwisseling was het vanwege drukte ook niet mogelijk dus dat werd een hele koude terugtocht van 2uur vanaf de champs elysees
ik zag wel heel veel hardlopers, op de gekste en drukste plekken haha. Frsh heb ik voor zoverik weet niet gespot. Nu heb ik dus wel een beetje spierpijn en zere voeten en twijfel ik over vandaag hardlopen, maar aan de andere kant, pas op 3 januari de eerste kms maken is ook geen sterk begin!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En nog een gelukkig nieuwjaar allen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Doe je een klein stukje.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, gisteravond teruggekkmen uit parijs! Was super! Maar wat me toch altijd tegenvalt in die stad zijn de enorme afstanden die je aflegt. De eerste dag zeker 20-25km, jammer dat ik endo niet aanhadje kan natuurlijk ook voor elk stukje de metro nemen, maar das duur en niet sfeervol, en na de jaarwisseling was het vanwege drukte ook niet mogelijk dus dat werd een hele koude terugtocht van 2uur vanaf de champs elysees
ik zag wel heel veel hardlopers, op de gekste en drukste plekken haha. Frsh heb ik voor zoverik weet niet gespot. Nu heb ik dus wel een beetje spierpijn en zere voeten en twijfel ik over vandaag hardlopen, maar aan de andere kant, pas op 3 januari de eerste kms maken is ook geen sterk begin!
Dat zijn flinke afstanden. Kan me niet herinneren zo veel gelopen te hebben in parijs. Wel veel (10 km ofzo), maar niet zóveelSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Allemaal de beste wensen voor 2015!
Door vakantie en sociale activiteiten weinig gepost, nu weer bijgelezen. Mooie overzichten over 2014 en leuke uitdagingen voor 2015.
Voor mezelf: 1000 km lopen, 3 HM's (waarvan 2 ingepland inmiddels) en uiteraard blessurevrij blijven.
Gisteren de eerste 5 km gelopen dit jaar en morgen de eerste wedstrijd: 10 km bosloop van de Florijn Winterloop.![]()
Oh ja, bijna vergeten... ook nog nieuwe schoenen gekocht.
De Brooks Addiction 11. Na morgen maar eens een klein rondje op lopen.![]()
Eerste kilometers van 2015 zitten erop!
Was zwaar, paar weken bankhangen en veel eten en drinken hebben erin gehakt.
Tijd voor een streng regime en strak trainingsschema!![]()
Mezelf meteen maar wat druk opleggen:
Ynske, mag ik in de OP:
[code]1 maart - Rico Salvettiloop (Moergestel)
• cafca - 10 of 15 km[/code ]![]()
Als je wat HMs gaat lopen, moet je echt met gemak op de 20 km/week kunnen komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:43 schreef McTwente het volgende:
Allemaal de beste wensen voor 2015!
Door vakantie en sociale activiteiten weinig gepost, nu weer bijgelezen. Mooie overzichten over 2014 en leuke uitdagingen voor 2015.
Voor mezelf: 1000 km lopen, 3 HM's (waarvan 2 ingepland inmiddels) en uiteraard blessurevrij blijven.
Gisteren de eerste 5 km gelopen dit jaar en morgen de eerste wedstrijd: 10 km bosloop van de Florijn Winterloop.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
donequote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:59 schreef cafca het volgende:
Ynske, mag ik in de OP:
• cafca - 10 of 15 km[/code ]Today is life -
Dale Carnegie![]()
Als je jezelf druk op wilt leggen laat je die 10km sowieso weg uit je verzoek...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:59 schreef cafca het volgende:
Ynske, mag ik in de OP:
• cafca - 10 of 15 km[/code ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ynske, zou je deze twee ook voor mij in de OP willen zetten?
1
2[b]8 maart 2015 - [url=http://www.merenloop.nl] Merenloop (Grou)[/url][/b]
[*] trolley - 10 km
1
2[b]10 mei 2015 - [url=http://www.4mijlvansneek.nl] 4 mijl van Sneek (Sneek)[/url][/b]
[*] trolley - 4 Mijl'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Allereerst allemaal een heel fijn, sportief en blessurevrij nieuw jaar!
Begon ik een paar topics geleden vol goede moed mee te posten, wordt ik gevloerd door een zware keelontsteking. Twee weken niet gelopen en eigenlijk mocht ik pas weer lopen van mezelf als ik beter ben. Maar gister hield ik het niet meer vol en ben stiekem toch een klein rondje gaan lopen. Heb ik in ieder geval de eerst 3 km van 2015 binnen.
Normaal doe ik niet aan goede voornemens, maar eens moet de eerste keer zijn. Dit jaar wil ik in ieder geval:
-Een officiële HM lopen
-Elke maand meer dan de vorige lopen
-Niet hardloop gerelateerd: De fiets-Elfstedentocht fietsenJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Welkom terug dan maar!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:36 schreef Maariindaa het volgende:
Begon ik een paar topics geleden vol goede moed mee te posten, wordt ik gevloerd door een zware keelontsteking. Twee weken niet gelopen en eigenlijk mocht ik pas weer lopen van mezelf als ik beter ben. Maar gister hield ik het niet meer vol en ben stiekem toch een klein rondje gaan lopen. Heb ik in ieder geval de eerst 3 km van 2015 binnen.
Normaal doe ik niet aan goede voornemens, maar eens moet de eerste keer zijn. Dit jaar wil ik in ieder geval:
-Een officiële HM lopen
-Elke maand meer dan de vorige lopen
-Niet hardloop gerelateerd: De fiets-Elfstedentocht fietsen![]()
![]()
Insgelijks!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:36 schreef Maariindaa het volgende:
<tekst>
-Een officiële HM lopen
Heb je je al ingeschreven voor de HM van Sneek?
Haha nog niet, zijn een aantal dingen die voor gaan en rond dezelfde periode plaats vinden, als ik die data weet kan ik kijken of het er tussen past. En dan hoop ik dat er nog plaats is voor mij
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
maar natuurlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:33 schreef trolley het volgende:
Ynske, zou je deze twee ook voor mij in de OP willen zetten?
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]Today is life -
Dale Carnegie![]()
De beste wensen allemaal.
Op naar een mooi 2015morgen alweer de eerste cross op het programma staan. Voorbereiding naar de CPC gaat dan echt beginnen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Dat hoop ik ook voor je. Er waren afgelopen weekend nog maar 987 van de 2500 startnummers te vergeven voor de HM.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:48 schreef Maariindaa het volgende:
Haha nog niet, zijn een aantal dingen die voor gaan en rond dezelfde periode plaats vinden, als ik die data weet kan ik kijken of het er tussen past. En dan hoop ik dat er nog plaats is voor mijGroot is mijn dank!quote:
Hmm, net terug van hardlopen en weer knieklachten.
Ik heb altijd gevoetbald (zachte ondergrond) en ben na 3 maanden gestopt te zijn begonnen met hardlopen (harde ondergrond), 2/3x per week. Conditioneel geen probleem, kon de 10k met gemak volhouden, maar het was vooral de veranderende belasting waardoor ik besloten heb om 2/3x pw 2,5/5k te lopen. Desondanks meteen knieklachten, aan het begin eigenwijs geweest en gewoon doorgezet tot het moment dat ik 's nachts in bed m'n knie niet meer kon buigen of strekken.
Ik was zelf bang voor meniscusletsel, naar de orthopeed geweest en hier konden ze niks vinden. Vervolgens een poosje fysio gehad en de klachten zakten eigenlijk vanzelf weer af.
Nu (lees; vandaag), ben ik weer begonnen met hardlopen, rustig 2,5 km, helaas voel ik nu alweer die verrekte pijn in m'n knie. Ik loop goed en ik heb goed schoeisel (beiden meerdere malen gecheckt). Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat hardlopen niks voor mij is?
Edit: Wel leuk om te vermelden; ben aan het begin echt begonnen met een minuut wandelen/minuut hardlopen schema, en op deze manier opgebouwd, helaas nog steeds klachten.![]()
Kan. Maar ik zou als ik jou was gewoon je blessure compleet laten genezen en daarna eens beginnen met het allerrustigste beginnersschema. En niet weer meteen 2,5kilometer willen gaan lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:55 schreef nickhguitar het volgende:
Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat hardlopen niks voor mij is?
Edit: En o ja. De stukjes hardlopen zijn NIET sprinten. Gewoon rustig hardlopen. Er is toch geen tegenstander die eerder bij de bal is.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.
Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kan. Maar ik zou als ik jou was gewoon je blessure compleet laten genezen en daarna eens beginnen met het allerrustigste beginnersschema. En niet weer meteen 2,5kilometer willen gaan lopen.![]()
Je hebt dus wel een blessure. Bij je hardloopgewrichten/-spieren. En begin dus gewoon weer met een rustig beginnersschema. En onthoud: de stukjes hardlopen zijn NIET sprinten. Gewoon rustig hardlopen, dribbelen is snel zat. Er is toch geen tegenstander die eerder bij de bal is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dat is ook het moeilijke, naar mijn gevoel heb ik helemaal geen blessure. Fietsen; geen probleem, fitness met zware gewichten; geen probleem. Zo gauw ik ga hardlopen krijg ik de klachten vrijwel meteen. Ik vind het echt heel jammer. Fietsen is wel leuk, maar ik heb vanuit mijn voetbalachtergrond veel meer feeling met hardlopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Eens, vanwege bovenstaande verhaal van mij is het wellicht verstandig om ook eens ergens heen te rijden en dan op gras te gaan lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Lekker, nu alvast mijn geplande LDL afstand in afstandmeten.nl gemeten, lekker veel groen, lekker veel rechtdoor.
Doen meer mensen dit, routes plannen? De laatste 2 lopers die ik in real life sprak lopen gewoon naar buiten en kijken wel onderweg waar ze zin in hebben. Kan zo maar een 5 of een 10 worden, lopen eens in de week of eens in de 2 weken.
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel van wielrennen t.o.v. hardlopen; je komt op veel meer plekken (je fietst immers zo 75km+). Met hardlopen kun je ook ergens heengaan, maar die stap nemen veel mensen inderdaad niet.![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Je hebt dus wel een blessure. Bij je hardloopgewrichten/-spieren. En begin dus gewoon weer met een rustig beginnersschema. En onthoud: de stukjes hardlopen zijn NIET sprinten. Gewoon rustig hardlopen, dribbelen is snel zat. Er is toch geen tegenstander die eerder bij de bal is.![]()
We zullen het eens zien. Wat ik vooral frustrerend vond is het feit dat er niks werd gevonden. Ik had zelf de hoop dat het wellicht gewoon een stukje meniscus was wat de irritatie gaf en dat het zo verholpen kon worden. Bedankt voor je input in ieder geval
PS: Zijn er hier mensen bekend met de app Zombies, Run! ? Lijkt me geweldig om eens te doen![]()
![]()
Al naar je looptechniek gekeken? Ik ben zelf voorstander van een voor/middenvoet landing onder je lichaam, zo maak je minder harde klappen, dus minder belastend voor oa je knieën. Minimalistische schoenen kunnen je helpen bij het vinden van een natuurlijke looptechniek.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:55 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb altijd gevoetbald (zachte ondergrond) en ben na 3 maanden gestopt te zijn begonnen met hardlopen (harde ondergrond), 2/3x per week. Conditioneel geen probleem, kon de 10k met gemak volhouden, maar het was vooral de veranderende belasting waardoor ik besloten heb om 2/3x pw 2,5/5k te lopen. Desondanks meteen knieklachten, aan het begin eigenwijs geweest en gewoon doorgezet tot het moment dat ik 's nachts in bed m'n knie niet meer kon buigen of strekken.
Ik was zelf bang voor meniscusletsel, naar de orthopeed geweest en hier konden ze niks vinden. Vervolgens een poosje fysio gehad en de klachten zakten eigenlijk vanzelf weer af.
Nu (lees; vandaag), ben ik weer begonnen met hardlopen, rustig 2,5 km, helaas voel ik nu alweer die verrekte pijn in m'n knie. Ik loop goed en ik heb goed schoeisel (beiden meerdere malen gecheckt). Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat hardlopen niks voor mij is?
Edit: Wel leuk om te vermelden; ben aan het begin echt begonnen met een minuut wandelen/minuut hardlopen schema, en op deze manier opgebouwd, helaas nog steeds klachten.![]()
![]()
Heb je ergens een bos/park/zachtere ondergrond in de buurt? Dat zou wellicht kunnen helpen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:55 schreef nickhguitar het volgende:
Edit: Wel leuk om te vermelden; ben aan het begin echt begonnen met een minuut wandelen/minuut hardlopen schema, en op deze manier opgebouwd, helaas nog steeds klachten.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
ALs je klaar bent met lopen, ben je dan doordrenkt in zweet en hijg je alsof je 3 minuten achter elkaar onderwaterpolo gespeeld hebt?quote:
Of kan je tijdens het lopen nog praten / zingen?Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik doe dat ook. Ik vind het fijn om van te voren te weten wat ik ga doen, waar ik dat ga doen en hoe ik dan moet lopen. En, hoe lang ik erover ga doen. Schema's zijn voor mij een houvast en dat ik heb nodig om gemotiveerd te blijven. Bij die schema's horen bepaalde afstanden en ik vind het fijn als dat zo'n beetje klopt met de routequote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ze keken me beide ook erg vreemd aan toen ik zei dat het ook wel eens leuk is om ergens naar toe te rijden en op een andere plek een stukje te lopen, duinen of een ander gebied wat aantrekkelijk is.
Er zijn net zo veel mensen die zonder blessures op hun hak landen. En er zijn net zo veel mensen die blessurevrij op dikke vette schoenen lopen. Dit is allemaal zo persoonlijk. Vind je het leuk om zo te lopen, moet je dat vooral doen, maar het maakt echt geen meter verschil in blessures.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:09 schreef Tarahumara het volgende:
Al naar je looptechniek gekeken? Ik ben zelf voorstander van een voor/middenvoet landing onder je lichaam, zo maak je minder harde klappen, dus minder belastend voor oa je knieën. Minimalistische schoenen kunnen je helpen bij het vinden van een natuurlijke looptechniek.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, bij step-one in Bornequote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:09 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Al naar je looptechniek gekeken? Ik ben zelf voorstander van een voor/middenvoet landing onder je lichaam, zo maak je minder harde klappen, dus minder belastend voor oa je knieën. Minimalistische schoenen kunnen je helpen bij het vinden van een natuurlijke looptechniek.Ik loop constant op m'n voorvoet (kuit krijg dus veel te verduren), dit komt ook weer door m'n eerdere sport voetbal, je moet immers snel weg kunnen zijn, op je hakken staan is dan niet echt verstandig. Die vrouw daar zei mij echter dat dit geen probleem was. Wel even geprobeerd om volledige afwikkeling te handhaven, maar voelde heel onnatuurlijk (wat ook logisch is). Nogmaals gevraagd; maar die vrouw zei nogmaals dat het geen probleem was. Kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ja, zat. Maar dan ben ik weer gebonden aan bepaalde plekken. Ik wil juist gewoon weg kunnen lopen waar ik maar wilquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:09 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Heb je ergens een bos/park/zachtere ondergrond in de buurt? Dat zou wellicht kunnen helpen.Overigens wel geprobeerd om eerst op zachte ondergrond te beginnen en daarna langzaam blenden met harde ondergrond; ook geen succes.
![]()
Ik zou je quads gaan trainen, nickhguitar.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Als het straks weer licht is na het werk, kleed ik me op het werk altijd om. Dan rij ik een stukje richting huis, zet de auto aan de kant en ga dan daar lopenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Eens, vanwege bovenstaande verhaal van mij is het wellicht verstandig om ook eens ergens heen te rijden en dan op gras te gaan lopen.
Dat vind ik persoonlijk ook een voordeel van wielrennen t.o.v. hardlopen; je komt op veel meer plekken (je fietst immers zo 75km+). Met hardlopen kun je ook ergens heengaan, maar die stap nemen veel mensen inderdaad niet.ik heb zo verschillende hardlooproutes op m'n woon-werk-verkeer-route
Totaal niet; ik heb nu een poosje niks gedaan maar 2,5 km op dribbeltempo lukt me nog wel ;ik kan dan ook nog wel normaal een gesprek voeren. Heeft ook niet echt wat daarmee te maken denk ik; ik had de klachten ook toen ik nog het 1 minuut wandelen/1 minuut hardlopen schema volgde.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
ALs je klaar bent met lopen, ben je dan doordrenkt in zweet en hijg je alsof je 3 minuten achter elkaar onderwaterpolo gespeeld hebt?
Of kan je tijdens het lopen nog praten / zingen?On it, ben er al een poosje mee bezig.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zou je quads gaan trainen, nickhguitar.![]()
Ik heb van te voren wel in mijn hoofd waar ik heen wil, ja. Kijk dan ook op afstandmeten.nl wat de afstand ongeveer is.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Wel wil ik, soms, tijdens het lopen veranderen van route als ik lekker bezig ben.![]()
Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik woon aan een doorgaande weg en er komen hier nogal wat hardlopers voorbij, de meeste mensen lopen enorm te stampen met grote passen, voor hun lichaam landend. Natuurlijk kan dit goed gaan, als het voor je werkt, niets aan doen, maar ik denk dat de gemiddelde hardloper baat heeft bij een betere looptechniek. Zeker bij blessures de moeite om te proberen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Er zijn net zo veel mensen die zonder blessures op hun hak landen. En er zijn net zo veel mensen die blessurevrij op dikke vette schoenen lopen. Dit is allemaal zo persoonlijk. Vind je het leuk om zo te lopen, moet je dat vooral doen, maar het maakt echt geen meter verschil in blessures.![]()
Dan begin je eerst op de zachte ondergrond. En dan doe je er vervolgens een per week op een harde ondergrond, en dan bouw je dat langzaam uit. Kan je wat geleidelijker wennen dan ineens alles op een harde ondergrond gaan lopen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:12 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja, zat. Maar dan ben ik weer gebonden aan bepaalde plekken. Ik wil juist gewoon weg kunnen lopen waar ik maar wilOverigens wel geprobeerd om eerst op zachte ondergrond te beginnen en daarna langzaam blenden met harde ondergrond; ook geen succes.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Forum Opties Forumhop: Hop naar: