abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:12:44 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_146645319
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
Weersvoorspelling 1e kerstdag 2014
.
pi_146647445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef ddx het volgende:
Vanwaar de keus voor dit merk ?
(en niet voor bijvoorbeeld stages)
Quarq meet de volledige torque met 4 rekstokjes (dus de totale vermogen wat nodig is voor de gehele omwentel wat uit je linker en rechter been komt). Stages meet de power op de linker crank en doet dat simpel gezegd x2. Dat spreekt mij niet aan. Ander nadeel is dat het niet werkt met Rotor (mijn huidig crankstel) en met carbonnen crankstellen. Blijven dus enkel de shimano crankstellen over. Aangezien ik met Sram rij, is dat geen porem. Quarq is dochter van Sram.

Stages claimt Sky te sponsoren, maar ze rijden allemaal met SRM.

[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 14-11-2014 17:02:26 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_146654056
Gelukkig niks gebroken of gescheurd in mijn schouder, wel mijn pees "goed gekneusd" volgens de dokter die de echo nam. Wel fysio vanaf maandag zodat ik mijn arm weer volledig kan gaan bewegen.

Morgen wilde ik eigenlijk de Gran Fondo gaan halen, maar de komende week zal fietsen sowieso lastig worden.
pi_146654526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:20 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]

Bestelt *O*
Nice!

Buiten het meten meten van vermorgen, hoe is het nieuwe crankstel (crank/bladen) tov die je nu hebt?
pi_146655966
Oh God, Patroon aan de vermogensmeter.. dat worden weer topics vol met plezier!
pi_146655979
Ik heb vanochtend een rondje in 1 minuut geschaatst.. :D
pi_146656351
Ik ging hard in 1 keer joh, en overstappen, echt tof.

Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?

Schouder gaat beter, heel iets, niet fietsen scheelt.
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:20:40 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146656471
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:

Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?

Zo hard is dat toch niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146656499
Nee, maar gok dat 90% van de mensen hier dat niet redden :P
pi_146656995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:

Yup. Ook een schouderblessure.

Maandag even met de fysio overleggen wat ik wel en niet moet doen. Maar het lijkt erop dat ik mijn eigen fitnessstudio eerder in gebruik kan nemen dan gepland. Ik wil uiteraard wel wat in beweging blijven...
pi_146659289
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:22 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Nice!

Buiten het meten meten van vermorgen, hoe is het nieuwe crankstel (crank/bladen) tov die je nu hebt?
Verwacht het crankstel komende week. As diameter is gelijk als die van mijn Rotor, 24mm.
Ik gebruikte op de Rotor Stronglight bladen en ga dat ook doen op het nieuwe crankstel. De Riken van Quarq is (volgens mij) dezelfde als het crankstel van Sram Force 22 met carbon cranks. Ik verwacht geen verschil in stijfheid etc te merken tussen Rotor en De quarq. Volgens mij is hij iets zwaarder omdat er een vermogensmeter in zit, maar dat zal ik nog ff nawegen.
pi_146662144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Verwacht het crankstel komende week. As diameter is gelijk als die van mijn Rotor, 24mm.
Ik gebruikte op de Rotor Stronglight bladen en ga dat ook doen op het nieuwe crankstel. De Riken van Quarq is (volgens mij) dezelfde als het crankstel van Sram Force 22 met carbon cranks. Ik verwacht geen verschil in stijfheid etc te merken tussen Rotor en De quarq. Volgens mij is hij iets zwaarder omdat er een vermogensmeter in zit, maar dat zal ik nog ff nawegen.
Zet je de bladen over of heb je inclusief kettingbladen besteld? Ik zit ook naar de Quarq te kijken, maar wil dan zelf bladen erop doen. Weet alleen nog niet precies hoe het zit met calibratie.

Gewicht lijkt mij ook minder belangrijk dan stijfheid.

"Where the Elsa utilizes the newest SRAM Exogram Hollow carbon arms, the Riken relies on a more standardized RED pair of arms. " bron

Heb je Quarq vergeleken met Power2max? Waarom heb je niet voor een Power2max gekozen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Stages meet de power op de linker crank en doet dat simpel gezegd x2. Dat spreekt mij niet aan. Ander nadeel is dat het niet werkt met Rotor (mijn huidig crankstel) en met carbonnen crankstellen.
Volgens mij werkt de techniek van Stages niet op een carbonne crankarm, maar de drive-side mag wel carbon zijn. "... FSA's carbon SL-K light ... are compatible with our FSA Energy version" bron

[ Bericht 5% gewijzigd door FastFox91 op 14-11-2014 21:47:05 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:47:43 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146662522
Dat moment waarop het bmi van muzas hoger is dan dat van jou.... #viesdik *kraskras
pi_146662552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Dat moment waarop het bmi van muzas hoger is dan dat van jou.... #viesdik *kraskras
Hoog BMI = dik ;)
  vrijdag 14 november 2014 @ 21:49:07 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146662594
Ja, wrijf het in. Hufter!
pi_146662643
Wat had je voor begrijpend lezen en schrijven op school vinnie? :P

Je schrijft "BMI van muzas hoger dan van jou... "

Dat is ie namelijk al een tijdje geweest ;)...
pi_146663979
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit :o
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:24:36 #18
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146664054
Jandekok doet dat. Intensief uurtje knallen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fotograaf vrijdag 14 november 2014 @ 22:31:19 #19
145146 Andyy
pi_146664395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:22 schreef Levitas het volgende:
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit :o
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk
In belgenland
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:53:40 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146665413
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:50 schreef muzas het volgende:
Wat had je voor begrijpend lezen en schrijven op school vinnie? :P

Je schrijft "BMI van muzas hoger dan van jou... "

Dat is ie namelijk al een tijdje geweest ;)...
ik zit alweer een paar uur bier te drinken. Ik bedoel het andersom
pi_146665549
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:21 schreef Oksel het volgende:
Nee, maar gok dat 90% van de mensen hier dat niet redden :P
rondje in 1 minuut is best rustig.

In marathons heb ik vaker rond de 34 seconden moeten rijden, 36 op de 400m solo kwam ook wel eens voor.
pi_146665679
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik zit alweer een paar uur bier te drinken. Ik bedoel het andersom
Dikzak :+
pi_146665834
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:39 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Zet je de bladen over of heb je inclusief kettingbladen besteld? Ik zit ook naar de Quarq te kijken, maar wil dan zelf bladen erop doen. Weet alleen nog niet precies hoe het zit met calibratie.

Gewicht lijkt mij ook minder belangrijk dan stijfheid.

"Where the Elsa utilizes the newest SRAM Exogram Hollow carbon arms, the Riken relies on a more standardized RED pair of arms. " bron

Heb je Quarq vergeleken met Power2max? Waarom heb je niet voor een Power2max gekozen?

[..]

Volgens mij werkt de techniek van Stages niet op een carbonne crankarm, maar de drive-side mag wel carbon zijn. "... FSA's carbon SL-K light ... are compatible with our FSA Energy version" bron
Ik heb voor de Riken gekozen, omdat die goedkoper is en de Elsa alleen iets lichter is en links/,rechts meting erbij heeft.

Riken en Elsa meten beide op dezelfde wijze de totale torque. Maar de Elsa verdeelt het over links/rechts, waarbij hij er vanuit gaat dat de meeste power wordt geleverd bij de duw beweging. Dus van 12 tot 6 rekent hij toe aan rechterbeen en van 6 tot 12 aan linkerbeen. Alleen er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het andere been ook kan helpen door te trekken. Daarbij komt dat het nut van links rechts verdeling nog niet is aangetoond en trainingstechnisch voegt het niets toe.

Je kan bladen wissel zonder opnieuw calibratie.

Ook naar P2M gekeken en das ook een goede optie. Cadans heeft wat vertraging,maar das een kleinigheid.

Wat stages betreft ben ik niet overtuigt. Ga niet met verschillende cranks rijden en dat Sky gesponsord wordt door stages, maar iedereen rijdt daar met SRM, zet mij aan het denken. Stages doet linker kracht x2. Ipv de hele torque te meten.

Ik zou www.dcrainmaker.com goed doorlezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 14-11-2014 23:13:07 ]
pi_146666068
quote:

Kan overal waar bos is. Mijn oude studentenclub organiseert begin december een crosswedstrijd in Drenthe op het terrein van een camping met een strand dus dat wordt veel zandhappen. Ik heb geholpen met het parcours tekenen, wordt echt pittig, veel draaien en keren en door mul zand gaan. Komende zondag is er een wedstrijdje waar ik aan meedoe.

Crossen is echt leuk omdat je spelenderwijs toch best hard traint. Na 3 uur op zo'n ding ben ik wel aardig kapot. Ik vind het ook leuker dan op een mountainbike omdat dat op die 29'ers tegenwoordig geen kunst meer is. Crossen is actiever, technischer en dus uitdagender. En Vlaams dus gesoigneerder.

Daarnaast zie je bij al die veldtoertochten alleen maar bolle toerders op mountainbikes.
  zaterdag 15 november 2014 @ 08:55:20 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146672710
quote:

Je kan bij veel wielerclubs in de buurt nu t/m januari, ipv op een asfaltparcours met de wegfiets met de crosser of met de mtb, oliebollencompetitie rijden. Dwz trainingswedstrijdjes die nergens om gaan en waar alle categorieën saam rijden. Meestal een toertje van 1/1.5km met wat bospaadjes een zandbak, wat balken en/of een trap erin.

Je wordt dan als beginner op een geg. moment gedubbeld door de snelle mannen maar je kan verder gewoon wel meedoen.
pi_146672748
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb voor de Riken gekozen, omdat die goedkoper is en de Elsa alleen iets lichter is en links/,rechts meting erbij heeft.

Riken en Elsa meten beide op dezelfde wijze de totale torque. Maar de Elsa verdeelt het over links/rechts, waarbij hij er vanuit gaat dat de meeste power wordt geleverd bij de duw beweging. Dus van 12 tot 6 rekent hij toe aan rechterbeen en van 6 tot 12 aan linkerbeen. Alleen er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het andere been ook kan helpen door te trekken. Daarbij komt dat het nut van links rechts verdeling nog niet is aangetoond en trainingstechnisch voegt het niets toe.

Je kan bladen wissel zonder opnieuw calibratie.

Ook naar P2M gekeken en das ook een goede optie. Cadans heeft wat vertraging,maar das een kleinigheid.

Wat stages betreft ben ik niet overtuigt. Ga niet met verschillende cranks rijden en dat Sky gesponsord wordt door stages, maar iedereen rijdt daar met SRM, zet mij aan het denken. Stages doet linker kracht x2. Ipv de hele torque te meten.

Ik zou www.dcrainmaker.com goed doorlezen.
Duidelijk verhaal.

Mooi, want opsturen moet geloof ik nog naar Amerika. Sram dealers 'kunnen' dat nog niet.

-

Stages zit op dit moment wel in het budgetsegment. Als worldtour team wil je alles perfect hebben. Twee verschillende cranks hoeft niet per se. Je kan natuurlijk een bijbehorende crankstel gebruiken, maar dat kost weer extra geld als je die nog niet hebt. Het gewicht zal iets afwijken als je nu een minder lichte crankarm krijgt tov de crankarm die je al had, maar aangezien de rechterkant altijd zwaarder is maakt dat niet uit.

Die x2 is natuurlijk wel een nadeel, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je goed in je zones kan trainen. Stel je wil je sprints analyseren dan wordt het belangrijker.

Ik denk dat je een goede en logische keuze hebt gemaakt voor jouw situatie.
pi_146672997
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 08:59 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal.

Mooi, want opsturen moet geloof ik nog naar Amerika. Sram dealers 'kunnen' dat nog niet.

-

Stages zit op dit moment wel in het budgetsegment. Als worldtour team wil je alles perfect hebben. Twee verschillende cranks hoeft niet per se. Je kan natuurlijk een bijbehorende crankstel gebruiken, maar dat kost weer extra geld als je die nog niet hebt. Het gewicht zal iets afwijken als je nu een minder lichte crankarm krijgt tov de crankarm die je al had, maar aangezien de rechterkant altijd zwaarder is maakt dat niet uit.

Die x2 is natuurlijk wel een nadeel, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je goed in je zones kan trainen. Stel je wil je sprints analyseren dan wordt het belangrijker.

Ik denk dat je een goede en logische keuze hebt gemaakt voor jouw situatie.
Hier een voorbeeld met wat ik bedoel voor links/rechts meting zoals de duurdere Elsa doet. Dat werkt eigenlijk alleen als je ook daadwerkelijk beide cranks apart meet (zoals Garmin Vector). Tijdens het filmpje klikt hij 1 pedaal uit, terwijl de verdeling naar 37-63% gaat. Dat moet natuurlijk 0-100 zijn zoals de Vector aangeeft.

zaterdag 15 november 2014 @ 09:50:29 #28
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146673178
Infocrank was goedkoop te krijgen tot afgelopen donderdag. Had ik eerder moeten weten.
Sei wachsam,
pi_146673184
Hier; voor de liefhebber:

http://www.aliexpress.com(...)ycle/1520586567.html

136 EUR voor een 53CM carbon crossframe.

Alleen moet je 'm naar DLD sturen, en dat kost weer 93 EUR. Jammer. Sorry.
pi_146673532
Oh, warme douche voor Bakker racing products. Groep gekocht, voor der was niet goed getapt. Kreeg een andere thuisgestuurd; 11 SP Record!

DUs die mag wel in de OP als webshop.

http://www.bakkerracingproducts.nl/
pi_146674046
Nog ff terugkomend op de rondetijden schaatsen, heb net ff wat oude tijden van me opgezocht in OSTA, 1500m tijden, de afstand waarop je startrechten worden bepaald.

Breda
300 32.39
700 1:08.01 35.62
1100 1:44.54 36.53
1500 2:21.57 37.03

Eindhoven
300 32.61
700 1:08.68 36.07
1100 1:45.03 36.35
1500 2:21.90 36.87

Heerenveen
300 33.12
700 1:08.83 35.71
1100 1:44.40 35.57
1500 2:20.55 36.15

Ik had toen al de acceleratie van een vrachtwagen ;).
pi_146674348
Ploeggenoten (marathonschaatsers) rijden 29ers..
pi_146674482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Het marathonrondje is een stuk korter, scheelt iets van 25-30m per ronde. Plus pelotonvoordeel. Ik reed in de marathon ook regelmatig iets van 33 of 34. Dat terwijl ik eigenlijk een 10km rijder was. 29 moet je kunnen rijden wil je in de regiocompetitie bij de senioren vooraan mee kunnen komen.
pi_146674555
Die jongens rijden bij de B's? Iig 1 categorië achter de landelijke profs. Ik weet iig dat ze het rijden tijdens hun training (uit te lezen via zo'n sensor)
pi_146674608
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:30 schreef Patroon het volgende:
Die jongens rijden bij de B's? Iig 1 categorië achter de landelijke profs. Ik weet iig dat ze het rijden tijdens hun training (uit te lezen via zo'n sensor)
Landelijk is A en B, daarna komt C1 t/m C veel. Ik reed meestal C2, de laatste 2 jaar C1 maar daar werd ik zoekgereden.
Meekomen kon ik alleen op de 10km lange baan.
pi_146674659
Geen fiets weer vandaag ;(
  zaterdag 15 november 2014 @ 11:37:02 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146674692
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:35 schreef Leonos het volgende:
Wel hoor.
pi_146674779
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:35 schreef Leonos het volgende:
Dus je hebt niet genoeg zin om te gaan fietsen begrijp ik? Nou dan ga je niet. Opgelost!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_146676383
Bakker Racing is idd prima! Bestel er ook regelmatig wat.
pi_146676486
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 08:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je kan bij veel wielerclubs in de buurt nu t/m januari, ipv op een asfaltparcours met de wegfiets met de crosser of met de mtb, oliebollencompetitie rijden. Dwz trainingswedstrijdjes die nergens om gaan en waar alle categorieën saam rijden. Meestal een toertje van 1/1.5km met wat bospaadjes een zandbak, wat balken en/of een trap erin.

Je wordt dan als beginner op een geg. moment gedubbeld door de snelle mannen maar je kan verder gewoon wel meedoen.
Ja das mooi werk. Hier heb je een laagdrempelige competitie interclubwedstrijden die door zo'n 8-10 clubs wordt georganiseerd. Iedere club organiseert een wedstrijdje.

Helaas ook voor mountainbikers, dus veel parcoursen zijn meer mountainbike parcoursen. Wij hebben een echt crossparcours gemaakt met balkjes ed. Mountainbikes rijden nu ook apart qua tijdstip.
pi_146677035
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dus je hebt niet genoeg zin om te gaan fietsen begrijp ik? Nou dan ga je niet. Opgelost!
Hier ook geen zin om te gaan fietsen eigenlijk.. Maar ga het komende half uur mezelf toch even flink onder me kont schoppen om toch te gaan (en anders kan morgen altijd nog :+ ), want het weer is dan ook niet beter
pi_146678518
Ik rij morgen wel een 200, dan is het weer beter en ben ik beter uitgerust. Gisteren tot 22uur moeten werken, maandag pas aan het eind van de ochtend beginnen.
pi_146678693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Ik ook :D
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_146678723
En zelfs op het strand!
pi_146678729
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:40 schreef Patroon het volgende:
En zelfs op het strand!
:Y :P
pi_146678775
Kan iemand mij vertellen of TA Specialites Syrius een pin heeft om de ketting tussen kettingblad en crank op te vangen?
  zaterdag 15 november 2014 @ 13:44:22 #47
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146678853
Hier was het prima weer. Lekker getoerd door de bossen en landschap in het grensgebied. Wel meer paarden dan fietsers tegengekomen. Nouja, beter dan honden.
Sei wachsam,
  zaterdag 15 november 2014 @ 13:56:19 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_146679180
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:41 schreef Patroon het volgende:
TA Specialites Syrius
ik heb wel TA kettingbladen liggen maar niet dat type, de bladen die ik heb hebben een pin (alize)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_146681097
Hier leuk koopje.

http://www.bakkerracingpr(...)m-bibshort-2013.html

Alleen nu nog 't shirt erbij. Zoek 'm in XL.
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:09:27 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_146681181
Wat een kutweer, dan maar 8 km hardlopen *O*
.
pi_146681284
Ik heb net boodschappen gedaan. Was m'n workout voor vandaag :P
pi_146681287
Schouder gaat beter nu ik niet fiets btw.
pi_146681363
Hoort deze erbij?

pi_146683043
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 15:09 schreef Yankee het volgende:
Wat een kutweer, dan maar 8 km hardlopen *O*
Homo. Je stelt me teleur.
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:29:47 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146683132
Campa cranks stellen me teleur. Zit te wachten op m'n pa om me op te halen. Maar verder wel lekker gefietst.
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:37:45 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146683314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:29 schreef kanovinnie het volgende:
Campa cranks stellen me teleur. Zit te wachten op m'n pa om me op te halen. Maar verder wel lekker gefietst.
Is je fiets nu alweer uit elkaar gevallen?
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:41:21 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146683408
quote:
Ik ben toch geen wijf man. Wij hebben gister in rust geïnvesteerd, en een serieus gat geslagen in ons spaartegoed.
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:45:04 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146683507
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is je fiets nu alweer uit elkaar gevallen?
Helaas wel ja
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:47:59 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146683594
quote:
Deze vind ik wel mooi. Vooral met lange mouw.

Deze ook want maar 20 euro.
pi_146683622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik ben toch geen wijf man. Wij hebben gister in rust geïnvesteerd, en een serieus gat geslagen in ons spaartegoed.
Verhuis je naar Groningen? _O_
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:49:22 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146683637
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Helaas wel ja
Hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen dan?
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:50:35 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146683670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:48 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Verhuis je naar Groningen? _O_
Nee man een nieuw design bankstel. Zodat ik dit voorjaar heerlijk voor de kachel kan liggen als ik terugkom van trainen om koers te zien op tv.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:05:46 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146684102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen dan?
Gewoon fietsen en opeens begint me rechtercrank te wiebelen. Geen idee hoe het komt. Irritant is het wel.
pi_146684223
Weer was prima inderdaad en zin was er ook, maar helaas.
pi_146684350
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee man een nieuw design bankstel. Zodat ik dit voorjaar heerlijk voor de kachel kan liggen als ik terugkom van trainen om koers te zien op tv.
Hier komt volgende maand eindelijk een einde aan een gek jaar (geen cent kunnen sparen en spaartegoeden goed geplunderd). Dan kan ik eindelijk mijn spaarreserves weer gaan aanvullen.

Dan wordt er gespaard voor een nieuwe caravan en een nieuwe auto. :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:30:24 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_146684917
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Homo. Je stelt me teleur.
:7 *O*
.
pi_146684969
Sparen :')

SPOILER
pi_146684991
He jongens, ik moet ff nieuwe bladboutjes hebben, is Torx nu beter dan Inbus?
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:33:10 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146685020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:32 schreef Patroon het volgende:
He jongens, ik moet ff nieuwe bladboutjes hebben, is Torx nu beter dan Inbus?
Maakt weinig uit denk ik.
pi_146685094
Als je goede!! Torx bitjes heb zou dat wel beter moeten zijn ja..
pi_146685106
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nieuwe bloempotten gekocht?
pi_146685141
Sparen! Voor m'n pensioen :P
pi_146685142
Oke top. Ik dacht deze...dit moet toch wel passen voor een dubbel?

http://www.hibike.com/sho(...)5-Schrauben-+-5.html
pi_146685155
Sparen? Gvd lekker uitgeven...die economie moet draaien goeftedoeme w/
pi_146685200
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:36 schreef Oksel het volgende:
Sparen! Voor m'n pensioen :P
Dat heb ik allemaal geregeld, mocht ik ooit überhaupt met pensioen mogen, wie wat ze de komende 37 jaar gaan verzinnen. :')
pi_146685252
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:37 schreef Patroon het volgende:
Ja, maar ik kan helaas geen nieuwe auto kopen van mijn maandsalaris. Dus er zal toch gespaard moeten worden voor die doelen.
pi_146685260
Ik heb trouwens een stukje 'vergeten kaas' gescoord. Hollandse kaas van 10 jaar oud.. _O_
pi_146685274
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:37 schreef Patroon het volgende:
Als iedereen net zoveel zou uitgeven als ik zou de economie top draaien. :P
pi_146685290
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, maar ik kan helaas geen nieuwe auto kopen van mijn maandsalaris. Dus er zal toch gespaard moeten worden voor die doelen.
Was ook grapje ;) Hier wordt er ook maandelijks goed gespaard voor onverziene uitgaven en toekomst.
pi_146685402
Ik heb zojuist een echte partytent gescoord met een heater die je in de nok hangt. Nice. Dus niet zo'n partytent die uit elkaar flikkert, maar een degelijk geval met stalen shizzle.

En 3 zaken kolen want 't BBQ seizoen is in Huize Oksel 't hele jaar door.

En 2 zaken zaagsel voor in 't kippenhok.

En 't kookboek van Jamie "Comfort foods".

pi_146685430
Morgen BBQ van de tennisvriendjes van de vrouw. Volgende week zondag Bokbier party + wild van de smoker hier in de achtertuin voor de buurt. Week erop vieren we 't heugelijke feit dat de vrouw 30! is geworden. Met natuurlijk een BBQ.
pi_146685470
Werkt niet
pi_146685477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Als iedereen net zoveel zou uitgeven als ik zou de economie top draaien. :P
Haha. Hier gaat er ook aardig veel doorheen per maand anders. ;)
pi_146685508
Ja, maar da's limburg dus da's toch onbegonnen werk. Failliet man, die regio :P

Maar goed dat je eindelijk je zwarte geld uitgeeft.
pi_146685568
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:50 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar da's limburg dus da's toch onbegonnen werk. Failliet man, die regio :P

Maar goed dat je eindelijk je zwarte geld uitgeeft.
Had ik maar zwart geld. ;(
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:07:15 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146686019
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 17:47 schreef Oksel het volgende:
Ik heb zojuist een echte partytent gescoord met een heater die je in de nok hangt. Nice. Dus niet zo'n partytent die uit elkaar flikkert, maar een degelijk geval met stalen shizzle.

En 3 zaken kolen want 't BBQ seizoen is in Huize Oksel 't hele jaar door.

En 2 zaken zaagsel voor in 't kippenhok.

En 't kookboek van Jamie "Comfort foods".

[ afbeelding ]
Beetje sportvasten zo tussendoor dan blijf je wel allround fit. Laat die man op de foto ze handen ens wassen voor hij aan het eten zit. Gatverdamme man wat een smerige knuisten. Enne gefeliciteerd met je vrouw natuurlijk.
pi_146686903
Begint ergens op te lijken!
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:49:31 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146687356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:35 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ] Begint ergens op te lijken!
Hoe is dat nu afgelopen met die garantieperikelen bij de fm, moet je ze nu toch zelfr opbouwen?
pi_146687440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoe is dat nu afgelopen met die garantieperikelen bij de fm, moet je ze nu toch zelfr opbouwen?
Ik kan wel goed met die man en staat alleen in de zaak. Als ik mijn poot had stijfgehouden had hij het gedaan, maar ik vond dat in die situatie niet gepast. Daarbij komt dat ik bepaalde blauwe onderdelen zwart moest spuiten, dus deed het liever zelf. Mooi klusje.
pi_146687938
Ik heb ook geklust dit weekend;

pi_146687966
En ja; ik moest alles nog afstellen. Vandaar die zadelpen nog zo hoog.

Echt een super fijn frame. Rijdt licht en stuurt lekker direct. Daarnaast weegt ie denk ik zo'n 8 kilo in deze configuratie.
pi_146688147
Ziet er wel echt bruut uit ja :o

Zelf net maar even een half uurtje gaan hardlopen. Had vanmiddag geen zin meer om te gaan fietsen (had te veel werk aan het bewerken van de stedentrip foto's), maar na het eten wel zin om te gaan sporten. Geen verlichting op de fiets, dus maar een keer de hardloopschoenen weer aangetrokken.
Morgenmiddag wel proberen een lekker rustig ritje te gaan doen. Wil in een lekker (fiets)ritme gaan komen en de duur flink gaan opbouwen
pi_146688507
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:09 schreef Tommeke het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi Toemeke!
pi_146690436
Mooie fiets Tommeke ^O^

Vandaag rondje Flevoland/Markermeer gedaan, bijna geen andere fietsers tegengekomen :)

Wel mooi stukje door bossen heen gefietst.
Verder hoop wind tegen gehad, wind draaide van oost naar zuidwest...

http://www.strava.com/activities/219546467
pi_146691223
Niet eens 30 gemiddeld :')
pi_146691275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:09 schreef Tommeke het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi apparaat. Goede foto ook :6

Lijkt een klein framepje... Hoort dat bij dat soort fietsen?
pi_146692049
Ik wil ook fietsen, maar storingsdienst :'(
pi_146692063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:55 schreef muzas het volgende:

[..]

Mooi apparaat. Goede foto ook :6

Lijkt een klein framepje... Hoort dat bij dat soort fietsen?
Senks! M'n iPhone is stuk en maakt soberso geen mooie foto's dus ik heb de moeite niet genomen.

Tijdritframes zijn altijd korter, dit is een maatje L en idd een vrij klein en slooping frame.
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:28:39 #101
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146692406
Lekker tommeke.
Ademo zadel? Vision headset?
Sei wachsam,
pi_146692940
Specialized Sitero zadel. Bijna hetzelfde. Kon ik via m'n werk extracheap krijgen, zit tot nu toe prima!

Het stuur is idd van Vision. Trimax incl bijpassende aeroremmetjes. Van een collega gekregen als ruil voor het opbouwen van haar fiets. Die heeft een nieuwwaarde van 450 euro ofzo maar ze gebruikte 'm niet meer :D
pi_146693251
Goeie TT trouwens!
pi_146693364
Stelletje.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 november 2014 @ 22:24:16 #105
145146 Andyy
pi_146694379
Hoezo 27 eigenlijk?
Heb m'n wintersetje, kan nu eindelijk ook proberen te fietsen :')
pi_146695271
Ik distantier mij van de TT. Ik ben net als de rest hier een gewone recreant/hobbyist, alleen ik vind het stukje trainen misschien net wat intressanter dan de gemiddelde. Maakt mij nog geen prof.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 november 2014 @ 23:04:01 #107
145146 Andyy
pi_146695885
Wanneer komt de nachtfietsmeet? Met al die Chinalampjes hier
pi_146697281
Toerder Patty.

Nachtfietsmeet? Da's al paar keer gebeurd. In een tipi.
pi_146699475
quote:

Crossen _O_ inderdaad op mountainbike tracks of op de clubparkoersjes in de regio. Helaas zijn de duinen verboden gebied, daar zou je echt heerlijk buiten kunnen spelen.

Nu slapen, morgen weer een cross op t programma!
eten!!!
pi_146701532
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:34 schreef janatwork het volgende:

[..]

Crossen _O_ inderdaad op mountainbike tracks of op de clubparkoersjes in de regio. Helaas zijn de duinen verboden gebied, daar zou je echt heerlijk buiten kunnen spelen.

Nu slapen, morgen weer een cross op t programma!
Zat duinen waar de pakkans zeer klein is :X
People assume too much.
pi_146702771
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:04 schreef Andyy het volgende:
Wanneer komt de nachtfietsmeet? Met al die Chinalampjes hier
Die is al geweest :D
pi_146703946
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:47 schreef very het volgende:

[..]

Vast:p maar in mijn regio, Den Haag - Katwijk en dan in het bijzonder Meijendel wemelt het altijd van de mannetjes van dunea.
eten!!!
  zondag 16 november 2014 @ 08:42:15 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146704056
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:47 schreef very het volgende:

[..]

Ach bij de amateurs is de pakkans ook niet zo heel groot hoor. Valt best mee.
  zondag 16 november 2014 @ 10:01:20 #114
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_146704720
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:49 schreef Patroon het volgende:
Ik distantier mij van de TT. Ik ben net als de rest hier een gewone recreant/hobbyist, alleen ik vind het stukje trainen misschien net wat intressanter dan de gemiddelde. Maakt mij nog geen prof.
Sarcasme *O*
.
  zondag 16 november 2014 @ 10:10:40 #115
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146704810
Winterbandjes nodig. 25mm en robuust en goede grip. Rolweerstand maakt niet uit. Wil er soms offroad mee kunnen ( stevig grind/zand). Ivo?
Sei wachsam,
pi_146704918
Ik heb de Specialized Espoir Elite. Zijn vouwbanden met redelijk lage rolweerstand.
pi_146705073
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 10:01 schreef Yankee het volgende:

[..]

Sarcasme *O*
I know, maar om maar ff aan te geven dat ik niet denk beter dan een ander te zijn. Ik doe het hoogstens anders.
  zondag 16 november 2014 @ 11:08:13 #118
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146705558
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb de Specialized Espoir Elite. Zijn vouwbanden met redelijk lage rolweerstand.
Ah, op fiets rijdt iemand ze ook: oh het is tommeke.
Maar genoteerd.
Sei wachsam,
  zondag 16 november 2014 @ 11:24:51 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146705827
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 10:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

I know, maar om maar ff aan te geven dat ik niet denk beter dan een ander te zijn. Ik weer het
fixed ;)
  FOK!fotograaf zondag 16 november 2014 @ 11:37:24 #120
73911 ultra_ivo
pi_146706035
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:10 schreef No-P het volgende:
Winterbandjes nodig. 25mm en robuust en goede grip. Rolweerstand maakt niet uit. Wil er soms offroad mee kunnen ( stevig grind/zand). Ivo?
Ik gebruik graag de Panaracer Pasela. Die valt soms wat smal uit, je moet dus ff kijken of je 25 of 28mm nodig hebt.
  FOK!fotograaf zondag 16 november 2014 @ 11:39:54 #121
73911 ultra_ivo
pi_146706081
Echte winterbanden zijn er trouwens niet in 25mm, alleen in breder:

pi_146706095
Mijzelf stierlijk verveelt gisteren. ;(
pi_146706108
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 11:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

fixed ;)
ik weer het? :?
pi_146706222
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 08:20 schreef janatwork het volgende:

[..]

Vast:p maar in mijn regio, Den Haag - Katwijk en dan in het bijzonder Meijendel wemelt het altijd van de mannetjes van dunea.
Laat dat nou net de plek waar ik ook wel eens de duinen in ga :P
People assume too much.
  zondag 16 november 2014 @ 12:13:25 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146706607
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

ik weer het? :?
Daar faal ik mooi :') tot zover mijn grappenmakkerij op zondagochtend
pi_146706895
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 12:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daar faal ik mooi :') tot zover mijn grappenmakkerij op zondagochtend
Haha
pi_146707071
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:48 schreef very het volgende:

[..]

Laat dat nou net de plek waar ik ook wel eens de duinen in ga :P
Ook overdag? reed er vrijdag weer eens een rondje, maar kwam toen 3 keer een busje en 2 boswachters te fiets tegen. Wat zijn de goede momenten/plekken?
eten!!!
pi_146707119
De cross was weer heerlijk: spekglad parcours wat aan het einde lekker kapot gereden was, meteen de eerste ronde op mijn plaat gegaan en dus achter in het veld aan een inhaal race begonnen, dat ging voor mijn doen best prima. Zoals altijd in de achterhoede gefinished. Wel weer 46 minuten met een gemiddelde hartslag van 178 rond gereden waar 180 mijn omslagpunt is :P
eten!!!
  zondag 16 november 2014 @ 13:23:06 #129
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_146707815
Eens kijken of er hier nog wat te fietsen valt, met die 35.000 doldwaze hardloopgekkies in de regen. Gelukkig weet ik waar ik uit de buurt moet blijven.
Doe zo'n berg/actieve regenjas aan. Testje of die genoeg ademt.

[ Bericht 18% gewijzigd door No-P op 16-11-2014 13:28:28 ]
Sei wachsam,
  zondag 16 november 2014 @ 13:59:45 #130
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_146708648
Vanochtend maar eens even lid geworden van de sportschool en anderhalf uur gesport *O* binnenkort allround fit *O*
.
pi_146709134
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:10 schreef No-P het volgende:
Ik heb deze eronder gezet:
http://www.bikeradar.com/(...)me-weather-14-48437/

Ben er zeer tevreden mee. Vandaag stuk door de duinen/bos gefiets zonder problemen, veel grip. Futurum heeft ze voor 30 euro.
Aldus.
pi_146709606
Vandaag soort van herstelritje met m'n vader gefietst.
Alleen lage tempo/hartslag (hartslag daalde soms richting de 80 tijdens het fietsen) is niet echt handig icm regen/kou.

Kreeg echt koude handen. (terwijl handschoenen goed waterdicht bleven)
Dus soms maar ff gas gegeven om op te warmen.

http://www.strava.com/activities/219828246
pi_146711897
Ik heb net als Jan een crossje gereden vandaag. Had een redelijke start en pakte al snel een paar plekjes.

Echter, na 2 ronden werden m'n remmen zo hard minder tot het moment dat ze niets deden. Er zaten een paar afdalingen in die je niet kon nemen zonder remmen dus daar steeds glibberend met de hakken in de grond naar beneden gekloot :')

Was m'n hele ritme kwijt en heb rustig aan gedaan en op het gemakje uitgereden. Heeft iemand een tip voor een merk goede remblokken voor schijfremmen?
  zondag 16 november 2014 @ 16:40:11 #134
58560 Oksel
Gezellig.
pi_146712517
Ik Wil wel eens een cross proberen te rijden op mn 27,5" ATB. Carbon, dus licht, en ongeveerd en dus stijf. Zou niet veel nadeel moeten hebben, en wel t voordeel van de degelijkheid.
pi_146712731
Bij ons rijden er een hoop mtbers mee, heb niet het idee dat die veel voor of nadeel hebben. Als je niet goed kan sturen heb je wel een voordeel met een mtb. Aan de andere kant pak je op de crosser weer veel tijd op de snelle rechte stukken.

Maar een crosser is gewoon veel toffer!
eten!!!
  zondag 16 november 2014 @ 16:50:27 #136
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146712810
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 16:18 schreef Tommeke het volgende:
Heeft iemand een tip voor een merk goede remblokken voor schijfremmen?
Discobrakes heeft een groot assortiment:
http://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=2&p=105
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_146713083
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 16:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Discobrakes heeft een groot assortiment:
http://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=2&p=105
Dankje! Ik ga eens kijken!

Wat je zegt Jan! Crossen is zoveel cooler! ATB'en doe je maar als je het jezelf makkelijk wil maken ;)
pi_146713244
Voor 140e bestelt bij www.cycle-basar.de. Waren met de meeste dingen stukken goedkoper dan bijvoorbeeld bike-components.de. Benieuwd of ik het ook krijg :P
pi_146713574
Jullie tips voor wat goede trainingen als je minder tijd hebt? Trainingen van een uur of 1,5?
Ik zal regelmatig 's avonds na 20:00 moeten gaan fietsen, terwijl ik nu vaak 2-3 uur tussen de middag had.

Doel is duur verbeteren. Maar dat zal vooral 1 lange rit in t weekend moeten gaan worden denk ik.
  zondag 16 november 2014 @ 17:21:45 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_146713818
Ik ben sowieso niet cool.
  zondag 16 november 2014 @ 17:42:32 #141
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146714482
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:21 schreef Oksel het volgende:
Ik ben sowieso niet cool.
pi_146714770
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:04 schreef Patroon het volgende:
Voor 140e bestelt bij www.cycle-basar.de. Waren met de meeste dingen stukken goedkoper dan bijvoorbeeld bike-components.de. Benieuwd of ik het ook krijg :P
BC heeft laagste prijsgarantie, maar ze hebben inderdaad wel paar dingetjes goedkoper. :)
pi_146715685
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:51 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

BC heeft laagste prijsgarantie, maar ze hebben inderdaad wel paar dingetjes goedkoper. :)
Klopt, al meerdere keren gebruik van gemaakt. Nu hadden ze bij bike-components een maat tandwiel niet die ze bij basar wel hadden.

Daarbij gun ik een shop die in alles wat ik nodig heb het goedkoopste is de handel. Ik doe alleen die laagste prijs garantie als de ene helft van de bestelling bij de ene shop goedkoop is en de andere helft bij de andere shop, dan is het bij 1 shop bestellen met laagste prijs garantie goedkoper ivm 1x verzendkosten ipv 2x.

[ Bericht 18% gewijzigd door Patroon op 16-11-2014 18:23:55 ]
pi_146716120
Nog wat leuk leesvoer: http://www.fietsica.be/Tour2014.pdf
  zondag 16 november 2014 @ 19:41:05 #145
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146719496
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:26 schreef Patroon het volgende:
Nog wat leuk leesvoer: http://www.fietsica.be/Tour2014.pdf
snap der nix van
pi_146720262
Conclusie: rije met je kutje
  zondag 16 november 2014 @ 20:38:23 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146723236
Racist
pi_146723993
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:58 schreef Patroon het volgende:
Racist
Fout. Sint is de racist, piet een neonazi. ;)
pi_146733620
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 12:42 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ook overdag? reed er vrijdag weer eens een rondje, maar kwam toen 3 keer een busje en 2 boswachters te fiets tegen. Wat zijn de goede momenten/plekken?
Oh, dat zou ik niet echt weten, misschien heb ik gewoon steeds geluk :P
Zelf ga ik meestal hier ergens de duinen in.

Overigens vandaag even in de duinen van het Westduinpark geweest en voor het eerst geprobeerd er een leuk filmpje van te maken:

People assume too much.
pi_146734926
Vorig weekend voor het eerste weer kunnen kitesurfen sinds het breken van mijn arm en dat ging prima :D

Gisteren bij Decathlon geweest en hier fietskleding gehaald voor nu het kouder is, aangezien is content was met het zomersetje wat ik daar vandaan had:

Jack voor in de winter:

http://www.decathlon.nl/jack-700-zwart-wit-blauw-id_8282711.html

Shirt voor in de herfst / lente:

http://www.decathlon.nl/shirt-lm-700-xc-blauw-id_8314878.html

Lange broek, stukken lekkerder dan die beenstukken:

http://www.decathlon.nl/r(...)n-zw-id_8282699.html

Past qua kleur goed bij mijn fiets, was te spreken over de kwaliteit en comfort van de zomerset (zelfde zeem) en er ging zo als een setje nog een leuke korting overheen :)
Ook nog een extra thermo shirt met lange mauwen bij gekocht.

Van het weekend weer eens een langer stuk fietsen :D zin in !
  maandag 17 november 2014 @ 09:03:26 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146735021
Pas maar op met dat lange thermoshirt, dat het niet krabt.

Goed om te horen dat je weer up and running bent.
pi_146735123
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Pas maar op met dat lange thermoshirt, dat het niet krabt.

Goed om te horen dat je weer up and running bent.
scherp op de vroege morgen!

ik wilde zondag nog een stuk fietsen, niets van gekomen.
Hele dag geregend hier.. wat een driete!
Dinsdag maar weer naar de crosstraining :)
pi_146735167
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef Levitas het volgende:
Jullie tips voor wat goede trainingen als je minder tijd hebt? Trainingen van een uur of 1,5?
Ik zal regelmatig 's avonds na 20:00 moeten gaan fietsen, terwijl ik nu vaak 2-3 uur tussen de middag had.

Doel is duur verbeteren. Maar dat zal vooral 1 lange rit in t weekend moeten gaan worden denk ik.
Niemand die hier 's avonds na het werk enzo traint en dus niet alle tijd van de wereld heeft om alleen maar trainingen van 2+ uur te doen? ;)
  maandag 17 november 2014 @ 09:18:33 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146735180
Gewoon 1,5 uur in D1
pi_146735212
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:18 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon 1,5 uur in D1
Toch wel ja? Ergens dacht ik dat blokjes van D2 "effectiever" zouden zijn in een kortere trainingstijd. Bijvoorbeeld blokken van 10 min. D2 afwisselen met D1.

Maar het is toch effectiever om gewoon 2 avonden 1,5 uur D1 te doen, en een langere rit in het weekend?
  maandag 17 november 2014 @ 09:24:18 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146735244
Het is effectiever om wel te fietsen dan om niet te fietsen. In de regel.
Geen idee of D1 of blokjes D2 effectiever is. Daar kan ik me werkelijk waar niet druk om maken. Lijkt me verschrikkelijk om elke keer als je gaat fietsen op je hartslag te koekeloeren.
pi_146735285
quote:
99s.gif Op maandag 17 november 2014 08:53 schreef So_Surreal het volgende:
Shirt voor in de herfst / lente:

http://www.decathlon.nl/shirt-lm-700-xc-blauw-id_8314878.html

SPOILER
quote:
Ontworpen voor: dames die regelmatig gaan wielrennen.
Wel raar dat er dan een mannelijk model op de foto's staat :{
People assume too much.
pi_146735298
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:17 schreef Levitas het volgende:

[..]

Niemand die hier 's avonds na het werk enzo traint en dus niet alle tijd van de wereld heeft om alleen maar trainingen van 2+ uur te doen? ;)
Naar het werk fietsen, en op de terugweg meteen een rondje doen geen optie?
pi_146735405
quote:

[..]

Ik doe door de week alleen maar ritten van 2,5u in het donker. Dat is prima als je in het weekend langere duurritten pakt.

Vanaf februari kan je dan wat D2 blokjes etc in die 2u ritjes bouwen. Maar dat zou ik wat spelenderwijs doen. Of je moet echt willen pieken naar een doel en dan een soort schema (laten)maken.
pi_146735556
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:27 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Wel raar dat er dan een mannelijk model op de foto's staat :{
Zal wel een foutje in de tekst zijn, het is toch echt een herenmodel en dat ben ik zelf ook, behalve dat model dan haha :D
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hmm ik moet misschien ook maar eens voor lampen gaan kijken zodat ik ook nu nog om 17:30 in het donker naar huis kan fietsen.
pi_146735772
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mwoa, zou wel kunnen, maar zou graag even fatsoenlijk eten na het werken. Werk tot 19:00, dus dan heb ik wel redelijk honger - Ook geen zin om een complete maaltijd mee te nemen, want dat is lastig te nuttigen in een rijdende auto. Een kleine snack tijdens het werken en na het fietsen eten wordt dan echt weer te laat.

Met m`n huidige werk (en andere sporten) is het gewoon ff klote om het fietsen in te passen. Kost net teveel tijd voor tussen m`n werkdiensten in en eigenlijk ook voor na het werken, maar het kan niet anders. Denk dat het met mijn niveau en doel ook niet super erg is om zo nu en dan wat minder te fietsen tijdens de wintermaanden - Als dalijk het voorjaar komt, met hopelijk een fatsoenlijke baan, gaat dat wel goed komen :)
Proberen in ieder geval gewoon 1 lange(re) rit in het weekend te doen, wat daar doordeweeks nog bij komt is mooi meegenomen met een streven van minimaal nog 1 avondrit.
pi_146736017
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:03 schreef Levitas het volgende:

[..]

Mwoa, zou wel kunnen, maar zou graag even fatsoenlijk eten na het werken. Werk tot 19:00, dus dan heb ik wel redelijk honger - Ook geen zin om een complete maaltijd mee te nemen, want dat is lastig te nuttigen in een rijdende auto. Een kleine snack tijdens het werken en na het fietsen eten wordt dan echt weer te laat.

Met m`n huidige werk (en andere sporten) is het gewoon ff klote om het fietsen in te passen. Kost net teveel tijd voor tussen m`n werkdiensten in en eigenlijk ook voor na het werken, maar het kan niet anders. Denk dat het met mijn niveau en doel ook niet super erg is om zo nu en dan wat minder te fietsen tijdens de wintermaanden - Als dalijk het voorjaar komt, met hopelijk een fatsoenlijke baan, gaat dat wel goed komen :)
Proberen in ieder geval gewoon 1 lange(re) rit in het weekend te doen, wat daar doordeweeks nog bij komt is mooi meegenomen met een streven van minimaal nog 1 avondrit.
Als je laat klaar bent, dan begin je ook laat lijkt me. Dus gewoon voor je werk gaan fietsen?
pi_146736034
Voor Veloviewer moet je nu ook betalen -O-
  maandag 17 november 2014 @ 10:20:04 #165
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146736052
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:19 schreef Patroon het volgende:
Was laatst toch iets over gepost hier?
pi_146736077
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:19 schreef Patroon het volgende:
Krent.

Je hebt geld voor een powermeter, dan ook wel geld voor veloviewer. :+
pi_146736376
quote:

[..]

Zoals Kano al zei moet je je niet zo druk maken om D1 en D2, was ik later pas op gaan letten. Als ik op je Strava kijk fiets je "maar" ongeveer 2 a 3 uur in de week. Imo moet je je dan niet zo druk maken om hartslagzones, gewoon zorgen dat je je kilometers maakt en plezier hebt in het ding wat je doet.
pi_146737516
Veloviewer data verwijderd, zo boeiend was het nou ook weer niet. Strava premium wordt stapje bij stapje ook steeds wat beter, ga niet voor iedere extensie dan ook nog eens betalen.
pi_146737610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:
Stages claimt Sky te sponsoren, maar ze rijden allemaal met SRM.
Bron?

Tegenbewijs A: Dit kan natuurlijk een toneelstukje zijn.
Tegenbewijs B:

bron:
  maandag 17 november 2014 @ 11:38:29 #170
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146737666
quote:

[..]

Hartslagzone zou ik D1/D2 doen. Je kan wel een beetje intervallen maar kies dan voor langere intervals met een iets lagere hartslag, om je duurvermogen aan te pakken. Ook goed op souplesse trainen nu het kouder wordt. Intensieve intervals kan je beter bewaren tot het voorjaar, tenzij je binnenkort in vorm wilt zijn voor een crossje oid. Als je pas in het voorjaar vorm wil hebben kan je nu beter bouwen aan een goede basis.

Leinders zegt hierover in Grote Motoren:

[ Bericht 10% gewijzigd door kaasplankje op 17-11-2014 11:52:00 ]
pi_146738403
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:35 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Bron?

Tegenbewijs A: Dit kan natuurlijk een toneelstukje zijn.
Tegenbewijs B:
[ afbeelding ]
bron:
Haha je moet gewoon lekker je eigen keuze maken naar je eigen eisen en portomonnee.

pi_146738425
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je laat klaar bent, dan begin je ook laat lijkt me. Dus gewoon voor je werk gaan fietsen?
Niet helemaal. Heb gebroken diensten. Werk dus vaak van 6:30 tot een uur of 12. En dan 's middags/ 's avonds van 15:30 tot een uur of 19:00. Daartussen zit dus amper 4 uur, maar dat hou je "netto" ook niet over om te trainen. Een rit van 2 uur wordt dan al vrij krap.
Daarom smacht ik ook zo naar ander werk, die gebroken diensten zijn écht kut.
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:38 schreef poiuytr het volgende:
Als ik op je Strava kijk fiets je "maar" ongeveer 2 a 3 uur in de week. Imo moet je je dan niet zo druk maken om hartslagzones, gewoon zorgen dat je je kilometers maakt en plezier hebt in het ding wat je doet.
Hmm, goed punt ja. Verschil in effect van D1 en D2 zal voor mij sowieso niet noemenswaardig zijn.
Crossjes in het najaar of koersen in het voorjaar is voor mij allemaal niet van toepassing. Fiets nu gewoon voor m`n plezier (en daarom dus niet altijd regelmatig en consistent), om m`n conditie te verbeteren en wat calorieën te verbranden.

Wil zulke dingen altijd veel te serieus nemen, terwijl dat voor mij helemaal niet van toepassing hoeft te zijn. Jullie rijden natuurlijk met een heel ander doel dan ik, en dat vergeet ik soms even :X
pi_146738560
Dit kan de aerodynamica niet ten goede komen toch? :{

Meer hier.
People assume too much.
  maandag 17 november 2014 @ 12:16:36 #174
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_146738592
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:15 schreef very het volgende:

[ afbeelding ]

Meer hier.
Die Peerke heeft het zo slecht nog niet..
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 17 november 2014 @ 13:17:22 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  maandag 17 november 2014 @ 13:33:57 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146740548
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:09 schreef Levitas het volgende:

[..]

Niet helemaal. Heb gebroken diensten. Werk dus vaak van 6:30 tot een uur of 12. En dan 's middags/ 's avonds van 15:30 tot een uur of 19:00. Daartussen zit dus amper 4 uur, maar dat hou je "netto" ook niet over om te trainen. Een rit van 2 uur wordt dan al vrij krap.
Daarom smacht ik ook zo naar ander werk, die gebroken diensten zijn écht kut.

[..]

Hmm, goed punt ja. Verschil in effect van D1 en D2 zal voor mij sowieso niet noemenswaardig zijn.
Crossjes in het najaar of koersen in het voorjaar is voor mij allemaal niet van toepassing. Fiets nu gewoon voor m`n plezier (en daarom dus niet altijd regelmatig en consistent), om m`n conditie te verbeteren en wat calorieën te verbranden.

Wil zulke dingen altijd veel te serieus nemen, terwijl dat voor mij helemaal niet van toepassing hoeft te zijn. Jullie rijden natuurlijk met een heel ander doel dan ik, en dat vergeet ik soms even :X
Met welk doel rijden wij dan?
  maandag 17 november 2014 @ 13:36:32 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146740607
Net bezoek van Muzas gehad. Die jongen moet nog oppassen dattie met deze wind niet wegwaaid.

Mevrouwmuzas zal wel content zijn met 'm
  FOK!fotograaf maandag 17 november 2014 @ 13:46:05 #178
145146 Andyy
  maandag 17 november 2014 @ 13:48:00 #179
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146740921
quote:
6s.gif Op maandag 17 november 2014 13:46 schreef Andyy het volgende:

[..]

Hoe dan :{
Kijk dan linksboven.
  FOK!fotograaf maandag 17 november 2014 @ 13:52:10 #180
145146 Andyy
pi_146741028
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Kijk dan linksboven.
Ik bedoel, hoe kan hij tegen een auto rijden die stil staat en zo opvalt |:(
pi_146741059
quote:
6s.gif Op maandag 17 november 2014 13:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik bedoel, hoe kan hij tegen een auto rijden die stil staat en zo opvalt |:(
Hij kijkt alleen maar naar het display van zijn powermeter. :P
pi_146741569
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hartslagzone zou ik D1/D2 doen. Je kan wel een beetje intervallen maar kies dan voor langere intervals met een iets lagere hartslag, om je duurvermogen aan te pakken. Ook goed op souplesse trainen nu het kouder wordt. Intensieve intervals kan je beter bewaren tot het voorjaar, tenzij je binnenkort in vorm wilt zijn voor een crossje oid. Als je pas in het voorjaar vorm wil hebben kan je nu beter bouwen aan een goede basis.

Leinders zegt hierover in Grote Motoren:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Interessant! uit 'N Tandje Erbij? dan bestel ik die even.

Vind het crossen nu erg moeilijk in te passen in de opbouw naar volgend seizoen. Ik fiets nu 3 keer in de week flink intensief, opzich wel lekker en voor de moraal is crossen erg goed. Maar ik ben bang dat ik te weinig basis opbouw en volgend seizoen te vroeg over mijn piek heen ben. Weet nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan voorkomen.
eten!!!
pi_146741585
Nu maar ff de fiets op voor 2,5 uur laag d1 :P
eten!!!
  maandag 17 november 2014 @ 14:26:28 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146741923
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:14 schreef janatwork het volgende:

[..]

Interessant! uit 'N Tandje Erbij? dan bestel ik die even.

Vind het crossen nu erg moeilijk in te passen in de opbouw naar volgend seizoen. Ik fiets nu 3 keer in de week flink intensief, opzich wel lekker en voor de moraal is crossen erg goed. Maar ik ben bang dat ik te weinig basis opbouw en volgend seizoen te vroeg over mijn piek heen ben. Weet nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan voorkomen.
Dat is een later boek en misschien wat meer recent dus die zou je wel kunnen bestellen."Grote Motoren" is uit 1995 en dus wel een beetje gedateerd.

Denk dat als je op de crosser onder omslagpunt blijft je er geen nadeel van hebt als het seizoen erop zit op de crosser. Helemaal als je een paar x per maand nog tijd hebt voor een langer ritje D1.
pi_146742177
#Kanovinniebedanktvoorhetmooiejasje _O_
pi_146742180
Intressante stof Kaas. Misschien gedateerd, maar de basis blijft gelijk. Zo is het in de winter eigenlijk funest om een uur vollebak op omslagpunt te crossen als je daarnaast niet minstens 8uren over een week rustige duur doet. Door te intensief te rijden breek je enorm veel basis af.
pi_146742777
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met welk doel rijden wij dan?
Nouja, ik ga ervanuit dat het primair voor het plezier is ook. Maar het verschil tussen de meesten hier en mij is dat ik echt (nog) geen ambities heb om te gaan fietsen op welke competitieve manier dan ook.
Ik ga regelmatig veel te ver in o.a het zones gebeuren, terwijl dat helemaal (nog) niet van belang is voor mij..
  maandag 17 november 2014 @ 14:59:19 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146742795
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Lokquote
https://www.bike-componen(...)rbelgarnitur-p25893/
Deze crank heeft boutgaten op 135 mm, dat is de standaard maat van campa dubbel toch?

Wat heb ik nodig om dat ding te monteren?
#durftevragen
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 14:35 schreef muzas het volgende:
#Kanovinniebedanktvoorhetmooiejasje _O_
#graaggedaan
Zal wel een flinke stofwolk vanaf gekomen zijn? :@
  maandag 17 november 2014 @ 15:00:25 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146742832
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:58 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nouja, ik ga ervanuit dat het primair voor het plezier is ook. Maar het verschil tussen de meesten hier en mij is dat ik echt (nog) geen ambities heb om te gaan fietsen op welke competitieve manier dan ook.
Ik ga regelmatig veel te ver in o.a het zones gebeuren, terwijl dat helemaal (nog) niet van belang is voor mij..
Ik heb ook niet echt ambities als in dat ik er echt voor train. Ik fiets gewoon lekker veel en ga ook koersen. Maar daar serieus voor trainen doe ik (nog) niet. Gewoon lekker fietsen en af en toe een koersje meepakken.
pi_146742911
Gelukkig is het komende week beter weer. 2x in de sportschool rond gehangen dit weekend. Flink wat krachtraining kunnen doen. Wel stijve benen er van.

@Levitas je moet gaan wanneer je zin hebt en kan. Het is kut gebroken diensten maar om je in allerlei bochten te wringen om toch te kunnen gaan. En als je voor je plezier fietst niet teveel naar je hr meter kijken.
Haters gonna hate.
  maandag 17 november 2014 @ 15:04:02 #191
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146742931
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

https://www.bike-componen(...)rbelgarnitur-p25893/
Deze crank heeft boutgaten op 135 mm, dat is de standaard maat van campa dubbel toch?

Wat heb ik nodig om dat ding te monteren?
#durftevragen

[..]

#graaggedaan
Zal wel een flinke stofwolk vanaf gekomen zijn? :@
Ja volgens mij wel. Salden heeft nog een centaur compact voor tientje meer. Wel 172.5 http://www.salden.nl/nl/o(...)em-10s-crankset.html

Je heb die bracketsleutel nodig zelfde als shimano en een inbus 8 of 10 met momentsleutel
pi_146743044
Als die ooit los moet kano moet je wel naar een fietsenmakert, of zelf in de weer met pulleytrekkers modificeren enzo om de linker crank van de as te trekken.

Sleutel voor bracket heb ik eventueel wel.
pi_146743066
Goede reden om nieuwe fiets te kopen toch ;)
  maandag 17 november 2014 @ 15:12:34 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146743163
pullietrekker nie nodig met powertorque
  maandag 17 november 2014 @ 15:20:55 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146743396
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja volgens mij wel. Salden heeft nog een centaur compact voor tientje meer. Wel 172.5 http://www.salden.nl/nl/o(...)em-10s-crankset.html

Je heb die bracketsleutel nodig zelfde als shimano en een inbus 8 of 10 met momentsleutel
Is een momentsleutel noodzakelijk? Want dan moet ik die ook kopen ;(
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:08 schreef MarcoD het volgende:
Als die ooit los moet kano moet je wel naar een fietsenmakert, of zelf in de weer met pulleytrekkers modificeren enzo om de linker crank van de as te trekken.

Sleutel voor bracket heb ik eventueel wel.
Welke sleutel voor die bracket heb ik nodig? Koop ik 'm gewoon zelf als die niet te duur is.

Deze cups heb ik nodig dan toch?
http://www.mantel.com/campagnolo-centaur-powertorque-cups

[ Bericht 5% gewijzigd door kanovinnie op 17-11-2014 15:31:03 ]
pi_146743685
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:12 schreef kaasplankje het volgende:
pullietrekker nie nodig met powertorque
Jawel! Ervaringsdeskundige hier.

Die cups zijn de goede ja, momentsleutel kan maar niet perse noodzakelijk.
  maandag 17 november 2014 @ 15:32:05 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146743716
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is een momentsleutel noodzakelijk? Want dan moet ik die ook kopen ;(

[..]

Welke sleutel voor die bracket heb ik nodig? Koop ik 'm gewoon zelf als die niet te duur is.
Ja een grote momentsleutel. https://www.bike-componen(...)Hollowtech-II-p5570/ en die.
  maandag 17 november 2014 @ 15:32:35 #198
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146743736
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 15:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Jawel! Ervaringsdeskundige hier
Tik m er gewoon af met kunststof hamer hoor.
  maandag 17 november 2014 @ 15:33:55 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146743787
Waar heb je die momentsleutel voor nodig dan?
pi_146743793
Van wanneer is die crank? Want het systeem is in 2011 ofzo aangepast
  maandag 17 november 2014 @ 15:34:17 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146743800
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
Waar heb je die momentsleutel voor nodig dan?
Voor het juiste aanhaalmoment.
  maandag 17 november 2014 @ 15:37:11 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146743886
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:34 schreef MarcoD het volgende:
Van wanneer is die crank? Want het systeem is in 2011 ofzo aangepast
Geen idee eigenlijk. Heb 2 jaar terug m'n ouwe crank die oorspronkelijk in de fiets zal laten vervangen. Toen is die crank een tijd lang meegegaan, naar de klote gegaan nadat ik 'm gemonteerd had met vet ipv zonder en daarna nog 2.
De cranks die ik nu heb zijn nog daytona's :+

Nu heb ik geen vertrouwen meer in het systeem dus ga ik weer terug naar dat andere principe. Het nieuwe systeem dus.
  maandag 17 november 2014 @ 15:38:37 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146743931
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Heb 2 jaar terug m'n ouwe crank die oorspronkelijk in de fiets zal laten vervangen. Toen is die crank een tijd lang meegegaan, naar de klote gegaan nadat ik 'm gemonteerd had met vet ipv zonder en daarna nog 2.

Nu heb ik geen vertrouwen meer in het systeem dus ga ik weer terug naar dat andere principe. Het nieuwe systeem dus.
Ja jij hebt andere tools nodig voor demontage dan montage. Je heb natuurlijk 4kante as. Das wat marco bedoelt.
  maandag 17 november 2014 @ 15:40:08 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146743986
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja jij hebt andere tools nodig voor demontage dan montage. Je heb natuurlijk 4kante as. Das wat marco bedoelt.
Die tools heb ik al ^O^
pi_146744290
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik bedoelde dit als reactie op de post van kaas, mijn ervaring is dat je dat er dus echt niet af krijg met een kunststof hamer (ik heb het geprobeerd) en zelfs met de speciale cranktrekker die campa ervoor heeft ontwikkeld ging het alles behalve makkelijk, de beste man uit de fietsenwinkel had het er lastig mee.
  maandag 17 november 2014 @ 15:49:45 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146744293

Denk dat ik die volgend jaar ga kopen. Mooi ding.

quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:49 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik bedoelde dit als reactie op de post van kaas, mijn ervaring is dat je dat er dus echt niet af krijg met een kunststof hamer (ik heb het geprobeerd) en zelfs met de speciale cranktrekker die campa ervoor heeft ontwikkeld ging het alles behalve makkelijk, de beste man uit de fietsenwinkel had het er lastig mee.
Misschien ook afhankelijk van je fiets? Waar heb je uberhaupt die cranktrekker voor nodig? :@
pi_146744350
Voor als je je bottom bracket wilt vervangen na een jaartje fietsen,
http://velonews.competito(...)torque-cranks_280400
pi_146744582
Nog zeker 10 dagen niet sporten. Dat wordt afkicken.
pi_146745026
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:15 schreef very het volgende:

[ afbeelding ]

Meer hier.
http://bicycle-babe.tumblr.com
Fear is the grease of society.
pi_146746275
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 12:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha je moet gewoon lekker je eigen keuze maken naar je eigen eisen en portomonnee.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik snap je haha niet echt en het is ook niet zo dat ik mijn keuze baseer op wat Sky doet. Verder geloof ik je graag hoor, maar was benieuwd hoe je dat wist.

Afbeelding 1: Foto dateert uit 2013. Stages sponsort Sky pas sinds 2014.
Afbeelding 2: 2013
Afbeelding 3: Ik kan hier niet zien of hier een SRM of Stages op zit. De head unit van SRM werkt prima met een crank van Stages. Foto komt ook uit 2012.
Afbeelding 4: 2012
pi_146746344
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 15:49 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

Best zwaar nog, had verwacht dat die fietsen wel ver onder de 10kg doken.
pi_146746361
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nog zeker 10 dagen niet sporten. Dat wordt afkicken.
Beter nu dan in de zomer/ lente ;)
pi_146746365
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 15:49 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

Apart stuur.
pi_146747646
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:36 schreef Patroon het volgende:
Intressante stof Kaas. Misschien gedateerd, maar de basis blijft gelijk. Zo is het in de winter eigenlijk funest om een uur vollebak op omslagpunt te crossen als je daarnaast niet minstens 8uren over een week rustige duur doet. Door te intensief te rijden breek je enorm veel basis af.
Kan je dat onderbouwen? Waarom een uur of 8 duur en is nu 4 of 5 uur duur die je tot februari uitbouwt naar die 8 uur niet genoeg?

Afgelopen winter ben ik pas vanaf eind januari weer begonnen met duurtrainen, het begin van het seizoen had ik daardoor wel wat meer moeite met langere afstanden maar ik reed wel veel makkelijker heuvel op en had ik duidelijk flink veel power. De rest van het seizoen heb ik het idee gehad dat mijn basis prima was, ik heb alleen te weinig en te onregelmatig getraind om echt weer een piek op te bouwen.

Aan de andere kant zal ik voor de sportfull echt wel een flinke basis moeten hebben. Ook moeten er weer kilo's af en dan zijn lange duurtrainingen toch het beste.
eten!!!
pi_146747664
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is een later boek en misschien wat meer recent dus die zou je wel kunnen bestellen."Grote Motoren" is uit 1995 en dus wel een beetje gedateerd.

Denk dat als je op de crosser onder omslagpunt blijft je er geen nadeel van hebt als het seizoen erop zit op de crosser. Helemaal als je een paar x per maand nog tijd hebt voor een langer ritje D1.
Ik zit met hetzelfde. Probeer elke week een goede duurrit te doen en verder lekker te crossen. Soms pak ik ook 3 uur+ op de crosser.

Lijkt me een goede combo om spelenderwijs inhoud, explosiviteit en kracht te trainen.
pi_146747718
en te koud aangekleed rondje dus maar wat ingekort: kleine 2 uur op Muzas tempo :P

http://www.strava.com/activities/220240947
eten!!!
  maandag 17 november 2014 @ 17:39:13 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146747914
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:48 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Best zwaar nog, had verwacht dat die fietsen wel ver onder de 10kg doken.
Ik ook. Wielen en banden zijn zwaarder dan oo een racer en het frame ook. dan schiet 't wel op.
  maandag 17 november 2014 @ 17:40:09 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146747943
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:49 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Apart stuur.
Speciaal strandstuut. Wegsturen zijn niet toegestaan.
pi_146747956
quote:
13s.gif Op maandag 17 november 2014 17:32 schreef janatwork het volgende:
en te koud aangekleed rondje dus maar wat ingekort: kleine 2 uur op Muzas tempo :P

http://www.strava.com/activities/220240947
pi_146747992
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wel gemaakt om alleen in de beugels te hangen volgens mij, want bovenop de remgrepen lijkt me lastig zitten.
  maandag 17 november 2014 @ 17:57:47 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146748472
Volgens mij moet dat ook nog wel gaan hoor. Verder niet zo'n issue want met een recht stuur kan je ook alleen maar op 1 positie zitten.
pi_146748538
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 17:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat willen ze eigenlijk mee tegengaan en waarom mag dit stuur dan wel?
pi_146748765
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:46 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Ik snap je haha niet echt en het is ook niet zo dat ik mijn keuze baseer op wat Sky doet. Verder geloof ik je graag hoor, maar was benieuwd hoe je dat wist.

Afbeelding 1: Foto dateert uit 2013. Stages sponsort Sky pas sinds 2014.
Afbeelding 2: 2013
Afbeelding 3: Ik kan hier niet zien of hier een SRM of Stages op zit. De head unit van SRM werkt prima met een crank van Stages. Foto komt ook uit 2012.
Afbeelding 4: 2012
Mag ik nu ook al niet meer lachen? -O-

Koop gewoon een Stages als je die wil, of een andere powermeter, of geen als je die niet wil. Maar ga niet al mijn posts minutieus ontleden, want van wat ik zeg is 50% toch slap gelul.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 17-11-2014 18:20:41 ]
pi_146748785
Je kan hem ook gewoon bovenop vastpakken als een recht stuur
pi_146748920
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:31 schreef janatwork het volgende:

[..]

Kan je dat onderbouwen? Waarom een uur of 8 duur en is nu 4 of 5 uur duur die je tot februari uitbouwt naar die 8 uur niet genoeg?

Afgelopen winter ben ik pas vanaf eind januari weer begonnen met duurtrainen, het begin van het seizoen had ik daardoor wel wat meer moeite met langere afstanden maar ik reed wel veel makkelijker heuvel op en had ik duidelijk flink veel power. De rest van het seizoen heb ik het idee gehad dat mijn basis prima was, ik heb alleen te weinig en te onregelmatig getraind om echt weer een piek op te bouwen.

Aan de andere kant zal ik voor de sportfull echt wel een flinke basis moeten hebben. Ook moeten er weer kilo's af en dan zijn lange duurtrainingen toch het beste.
zie pm
  maandag 17 november 2014 @ 18:15:53 #226
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146748962
Neee!!!!! Ik was gvd net aant lezen kutpatroon.
pi_146748980
Oke voor kaas en rest

Door intensieve ritten wordt je basis/duurvermogen lager en je snelheid hoger. Door duurritten in D1 wordt je basis/duurvermogen hoger en je snelheid lager. Daarom is het belangrijk om voldoende rustige duur naast die intensieve ritten te doen, er vanuit gaande dat je bijvoorbeeld een cyclo van 200km goed kan rijden. Stelregel die vaak gehanteerd wordt is in het seizoen 20/80. 80% van je tijd kan je het beste in D1 doen. Met het oog daarop zei ik minstens 8u duur er tegenover zetten. Zelfs in de winter zou ik zelf 10/90 hanteren. Maar als je niet echt wil pieken, niet regelmatig of op een schema kunt/wilt trainen, moet je gewoon lekker doen wat je leuk vindt om te doen, daar wordt je nog altijd beter van dan dingen tegen je zin in doen. Lekker genieten van de mooie sport op je eigen manier! ^O^
  maandag 17 november 2014 @ 18:18:36 #228
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146749039
Thanks!
pi_146749366
En nu ga ik traine rijje..want das het enige wat helpt
  maandag 17 november 2014 @ 18:30:03 #230
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146749383
rijje goeftedoeme
pi_146749965
80/20 in het seizoen vind ik fors, dat betekend dat als je 1 keer per week een clubwedstrijd van 1,5 uur rijd en 1 interval training van 2 uur afwerkt je daarnaast 14 uur moet rijden in d1. Elke zaterdag en zondag 7 uur op de fiets :X

Ik ken niemand die in het seizoen die verhouding haalt.
eten!!!
pi_146750179
Of heb je het alleen over trainingen en laat je de koersen er buiten? dan is 80/20 een stuk beter te realiseren.
eten!!!
pi_146750292
Als niemand het doet, wil niet zeggen dat het niet goed is. 90% van de clubrenners trainen veel te hard.

Nu ga ik echt.
pi_146750298
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:48 schreef janatwork het volgende:
80/20 in het seizoen vind ik fors, dat betekend dat als je 1 keer per week een clubwedstrijd van 1,5 uur rijd en 1 interval training van 2 uur,
In een interval training van 2 uur is je hartslag nog vaak <= D1. (Warming up, uitfietsen, rust). Zelfs tijdens een clubwedstrijd zijn er momenten dat je D1 rijdt.
  maandag 17 november 2014 @ 19:00:12 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146750355
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:58 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

In een interval training van 2 uur is je hartslag nog vaak <= D1. (Warming up, uitfietsen, rust). Zelfs tijdens een clubwedstrijd zijn er momenten dat je D1 rijdt.
Jij wel ja. Denk dat als je weinig tijd hebt om te trainen je mss beter een paar intervals D1D2 doet ipv alleen maar duur, als je wel genoeg tijd hebt ben ik het wel met Patty eens.
pi_146750540
Als ik weinig tijd had zou ik lekker rustig fietsen en 2 KOM van 2 à 3KM lang (proberen) te pakken. 's Avonds rustig op de weg en toch fun. Met iemand anders afspreken zodat iemand kan aantrekken en dat afwisselen.
pi_146754899
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:58 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Als je zo redeneert lukt het inderdaad wel, maar ik heb geen idee of je die tussen momenten mee dient te nemen in de 80/20 berekening.
eten!!!
pi_146756253
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef janatwork het volgende:

[..]

Als je zo redeneert lukt het inderdaad wel, maar ik heb geen idee of je die tussen momenten mee dient te nemen in de 80/20 berekening.
"80% van je tijd kan je het beste in D1 doen".
Weet niet hoe je het anders kan interpreteren.
pi_146756751
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:22 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

"80% van je tijd kan je het beste in D1 doen".
Weet niet hoe je het anders kan interpreteren.
Ik eigenlijk ook niet :P
eten!!!
  maandag 17 november 2014 @ 21:36:57 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146756902
batse doe je toch ook in D1 Jan dat haal je makkelijk joh
pi_146758213
Eens met wat fastfox en kaas hebben gepost. Als je 5u ofzo per week traint, zou ik me er niet druk om maken en lekker doen wat leuk is en hoe het uitkomt. Ga je richting de 15u p/w dan moet je wel meer D1 inbouwen, maar dat gaat dan eigenlijk automatisch.
pi_146758465
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 18:48 schreef janatwork het volgende:
80/20 in het seizoen vind ik fors, dat betekend dat als je 1 keer per week een clubwedstrijd van 1,5 uur rijd en 1 interval training van 2 uur afwerkt je daarnaast 14 uur moet rijden in d1. Elke zaterdag en zondag 7 uur op de fiets :X

Ik ken niemand die in het seizoen die verhouding haalt.
Ik ken ook geen die door de week maar 2x fietsen en dan in het weekend 14u emaken :P.

Maar als je door de week 2x fietst, waarvan 1x koers en 1x interval, zou ik helemaal niet naar 80/20 kijken, want dan doe je maar wat, zonder gericht naar een doel te werken. Je bouwt iig nergens naar toe (als je dat graag zou willen he. Als dit is wat je wil, ben ik de laatste die zegt dat het "fout" is)
pi_146760396
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 22:05 schreef Patroon het volgende:
Eens met wat fastfox en kaas hebben gepost. Als je 5u ofzo per week traint, zou ik me er niet druk om maken en lekker doen wat leuk is en hoe het uitkomt. Ga je richting de 15u p/w dan moet je wel meer D1 inbouwen, maar dat gaat dan eigenlijk automatisch.
Klopt. 15 uur per week 35 gemiddeld kan alleen als je Yankee heet :P

Ik wou vandaag ff een paar uurtjes crossen, beetje pielen in D1 met een vriend van me. Maar z'n crank was gister voor de zoveelste losgekomen en hij was het dopje kwijt.

Wij naar de FM, die hadden geen dopje maar wel voor 5 tientjes een tweedehands 105 crankje. Samen met die kerel daar de boel gemonteerd en toen nog maar ff een uurtje gefietst.

Wil morgen ff naar de gym maar ben donderdag en vrijdag 'S middags vrij. Dan maar ff km's maken want zondag heb ik familieverplichtingen ;(
pi_146761490
Ik heb mooie nieuwe winterwantjes van Gore bikewear :)
M'n meisje had een mooie kortingsavond, en ze lagen me zo mooi aan te kijken in de hoek met fietsenspullen.

Deze zijn t. Hopelijk geen gezeik meer met extreem kouwe fikken tijdens een 200 of 300!
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:23:03 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_146766161
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:26 schreef Gripper het volgende:
Ik heb mooie nieuwe winterwantjes van Gore bikewear :)
M'n meisje had een mooie kortingsavond, en ze lagen me zo mooi aan te kijken in de hoek met fietsenspullen.

[ afbeelding ]

Deze zijn t. Hopelijk geen gezeik meer met extreem kouwe fikken tijdens een 200 of 300!
Mooie wantjeshandschoenen!
Ik ben vooral aant kijken naar overschoenen, potdomme koud af en toe.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:35:24 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146766399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik heb op aanraden van de god uit groningen BBB waterflex. Prima dingen.
pi_146766478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb op aanraden van de god uit groningen BBB waterflex. Prima dingen.
Die zijn weer minder goed tegen kou. Hier heb je een overzicht van de overschoenen van BBB:
http://nl.bbbcycling.com/bike-wear/shoecovers/
Maar straks komt iemand iets roepen over Castelli of Gore. Die zullen wellicht wel beter zijn, maar betaal je ook meer voor.
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:43:50 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146766535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:40 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Die zijn weer minder goed tegen kou. Hier heb je een overzicht van de overschoenen van BBB:
Maar straks komt iemand iets roepen over Castelli of Gore. Die zullen wellicht wel beter zijn, maar betaal je ook meer voor.
Och tot nu toe zijn ze goed genoeg voor mij.
pi_146767066
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]

http://www.wiggle.nl/castelli-diluvio-16-overschoenen/
http://www.wiggle.nl/cast(...)oe-cover-16-stealth/

Ik heb die Diluvio op aanraden van Tommeke gekocht. Dik tevreden over, nog geen moment koud gehad deze winter. 26¤ is geen geld voor die overschoenen. Nadeel bij mijn mtb schoenen is dat er scherpe randen onder zitten en ik ze daar een paar keer overheen heb getrokken. Nu klein gaatje erin.

Die BBB site vind ik altijd zo kut, je kan nooit zien hoe duur iets is of kijk ik verkeerd?
  dinsdag 18 november 2014 @ 10:36:23 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_146767584
Bedankt!

Heb mijn vriendin een mooi overzichtje van neopreen overschoentjes, voornamelijk BBB gestuurd. Even afwachten of de Goedheiligvrouw de hint snapt.
pi_146768206
Ik heb ook die waterflex voor niet al te koud weer. En met kouder weer die Diluvio. Sluiten mooi aan om m'n dunne enkeltjes.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 november 2014 @ 12:18:26 #252
145146 Andyy
pi_146770103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:40 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Heb prima castelli schoentjes voor 25 euro gekocht
pi_146770126
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:18 schreef Andyy het volgende:

[..]

Deze?
http://cyclewear.eu/castelli-sale-c-85_115.html

:P
  dinsdag 18 november 2014 @ 12:20:52 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146770155
quote:
Belgian booties zijn sokken die over je schoenen gaan ;)
pi_146770156
quote:
Tussen 25 en 9,95 zit wel een verschil.
pi_146770193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:20 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Tussen 25 en 9,95 zit wel een verschil.
Afgeprijsd ;(
pi_146774024
Nondeju wat een koude poten! Net op m`n dooie gemakkie (eindelijk) weer eens een ritje gedaan. Alles lekker warm, behalve m`n gezicht (logisch natuurlijk) en m`n tenen. En dan is het nog niet eens onder het vriespunt :'(

* overschoenen bestellen doet *

Hey, sinds wanneer heeft Strava zo`n grafiekje om je "fitness & freshness" weer te geven, zoals dat ook in Trainingspeaks is? Zie dat nu eigenlijk pas voor 't eerst
pi_146777455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

http://www.wiggle.nl/castelli-diluvio-16-overschoenen/
http://www.wiggle.nl/cast(...)oe-cover-16-stealth/

Ik heb die Diluvio op aanraden van Tommeke gekocht. Dik tevreden over, nog geen moment koud gehad deze winter. 26¤ is geen geld voor die overschoenen. Nadeel bij mijn mtb schoenen is dat er scherpe randen onder zitten en ik ze daar een paar keer overheen heb getrokken. Nu klein gaatje erin.

Die BBB site vind ik altijd zo kut, je kan nooit zien hoe duur iets is of kijk ik verkeerd?
Hoe vallen deze overschoenen qua maat? Want op Wiggle zie ik ze staan als 46-49(XXL) en op andere sites weer 44-47(XXL) etc.
Heb zelf namelijk maat 44 qua schoenen, dus hoop eigenlijk dat een xxl dan past!
pi_146778408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:09 schreef Thierry92 het volgende:

[..]

Hoe vallen deze overschoenen qua maat? Want op Wiggle zie ik ze staan als 46-49(XXL) en op andere sites weer 44-47(XXL) etc.
Heb zelf namelijk maat 44 qua schoenen, dus hoop eigenlijk dat een xxl dan past!
Ik heb Sidi maat 43 en BBB overschoen maat "43/44".
pi_146778430
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:18 schreef Andyy het volgende:

[..]

Dat is netjes denk ik. Er zijn zeker momenten in het jaar dat er aanbiedingen zijn, maar meestal voor de niet zo populaire maten.
pi_146778532
quote:

[..]

Vallen erg klein. Ik heb normaal maat 44/45 ongeveer qua schoenen, mijn ATB schoen is maat 47.
Ik krijg de overschoenen nog maar net aan. Had zelf eerst L/XL gekocht omdat de maattabel dit aangaf op hun site, had ook andere sites gecheckt mail gestuurd maar moest goed zijn volgens hun. Kreeg ze met geen mogelijkheid aan. Verzendkosten gelijk vergoed gekregen en nieuw setje toegestuurd gekregen, ze hebben de site ook aangepast.

Dit is maattabel van die L/XL

Foto van mijn ATB schoen met de L/XL overschoen.

Foto van mijn oude overschoen met die L/XL

Anders Tommeke even vragen wat voor maat hij heeft.
pi_146778536
quote:

[..]

Castelli overschoenen (geen idee precies welk model) maat XXL die ik heb passen met beetje moeite over maat 47/48, dus 44 gaat makkelijk lukken.
pi_146779005
Hartstikke bedankt voor de reactie's iig. Ben zeer benieuwd naar hoe het zit, aangezien ik pas net begonnen ben met fietsen.
Die overschoenen gaan dus ook bij de sinterklaascadeau's.
  dinsdag 18 november 2014 @ 17:24:04 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146779382
Ik vond het vanmorgen ook fris, maar vanmiddag moest het gas erop en toen had ik er geen last meer van. Geen overschoenen en nog dunne zomersokken aan.
pi_146782336
Ik stel zo de vraag aan Stages (Europa) waarom hun garantie maar 1 jaar is, zeggen ze dat ze zich houden aan de Amerikaanse wetgeving omdat ze daar geproduceerd worden. 8)7
  FOK!fotograaf dinsdag 18 november 2014 @ 19:56:44 #266
145146 Andyy
pi_146784096
Zijn remblokken van discobrakes goed?
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:58:45 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146784157
Pff net benen getraind in de gym, normaal doe ik dat op maandag maar gister hadden we VVE vergadering. Vandaag 85km gefietst dus het ging niet zo lekker. Beter die KT aant begin van de microcyclus of op een dag dat er niet zoveel gefietst is. Heb mijn sets wel kunnen doen maar ben iets eerder afgetaaid.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 november 2014 @ 20:19:14 #268
145146 Andyy
pi_146784821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:58 schreef kaasplankje het volgende:
Pff net benen getraind in de gym, normaal doe ik dat op maandag maar gister hadden we VVE vergadering. Vandaag 85km gefietst dus het ging niet zo lekker. Beter die KT aant begin van de microcyclus of op een dag dat er niet zoveel gefietst is. Heb mijn sets wel kunnen doen maar ben iets eerder afgetaaid.
Volgens mij rijdt niemand zo lekker nu...
Heb zelf gister een ritje van 80 km gedaan met 23 gemiddeld en een gemiddelde HR van 140 :') #dikviestraagenzo
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:20:37 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146784869
Nou op de fiets ging het wel lekker maar vnv had ik dus mijn beste kruit al een beetje verschoten, moest tussen 4 en 5 nog ff serieus gassen ook.
pi_146785030
Bij mij is de ene KT ook niet hetzelfde als de ander. Vorige week maandag ging het voor geen meter, echt overal minder gewicht en/of series. Kwam omdat ik zaterdag 4,5 en zondag 4u duur had gedaan. Dat merk je dan wel de dag erna.

Ik zou vandaag ook nog trainen, maar hier beide niet helemaal fit, dus ga zo lekker onder de wol...
  dinsdag 18 november 2014 @ 20:26:13 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146785067
KT altijd aant begin vd microcyclus.
pi_146785097
Oja net nog een Garmin Edge 500 bestelt. Kan ik na een koers ook mijn wattages uitlezen uitlezen in Trainingpeaks. Heb ik de 800 voor het trainen en kan mijn vriendin deze 500 gebruiken wanneer zij gaat fietsen :)
pi_146785231
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ja net als met intervaltraining.
pi_146787642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is voor jou een microcyclus? Een sessie van 1 week? Of een vast rondje met daarin kracht - duur - interval - duur?
Mijn foto's op Flickr!
pi_146787675
De link van tommeke naar fietslamp op marktplaats niet meer in de lucht, dus via bol.com de Solarstorm X2 besteld. Sinterklaas vond het te duur, bijna 2x de prijs van tommeke :'(
Geen excuus meer om door de week 's avonds rondje te rijden.
Er moest een harddisk naar R'dam vanuit Delft, dus dacht dat is een mooie klus voor de koerier, maar de klant kwam het helaas zelf halen.
pi_146787692
Hoe zit het trouwens met die piet/sint?
pi_146787710
Weer een piet, wanneer krijg ik een sint, wat veel beter past.
pi_146787725
Voila
  dinsdag 18 november 2014 @ 21:38:59 #279
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146788550
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat is voor jou een microcyclus? Een sessie van 1 week? Of een vast rondje met daarin kracht - duur - interval - duur?
Ja zoiets, hangt een beetje af van je eigen schema. Vast rondje kracht recov interval duur recov rustdag.

En ook van het weer afhankelijk, zeker in deze tijd van het jaar. Je kan wel duur plannen maar alst zeikt van de regen met 5 graden is het wellicht beter dat te verplaatsen naar een andere dag en je schema om te gooien.

[ Bericht 8% gewijzigd door kaasplankje op 18-11-2014 21:51:32 ]
pi_146790729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 20:27 schreef Patroon het volgende:
Oja net nog een Garmin Edge 500 bestelt. Kan ik na een koers ook mijn wattages uitlezen uitlezen in Trainingpeaks. Heb ik de 800 voor het trainen en kan mijn vriendin deze 500 gebruiken wanneer zij gaat fietsen :)
Donderdagavond haal ik er met paar clubleden ook een nieuwe. Bij afname van minimaal 3 stuks, 25% korting plus nog paar accessoires.
pi_146790800

Dit niet wat voor jou Kaas? #yolo
pi_146794632
http://m.runnersworld.com(...)t-finish?page=single

Lolz :P

Toch maar eens gaan hardlopen, klinkt als een leuke activiteit.
  FOK!fotograaf woensdag 19 november 2014 @ 00:01:48 #283
145146 Andyy
pi_146795331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:42 schreef muzas het volgende:
http://m.runnersworld.com(...)t-finish?page=single

Lolz :P

Toch maar eens gaan hardlopen, klinkt als een leuke activiteit.
Als ze dat hier nou deden op de atletiekbaan ging ik ook hardlopen :')
pi_146795826
In een poging ook eens een nuttige bijdrage te leveren en in het kader van 1 bron is geen bron. De 80/20 stelling van Patroon is imho redelijk goed wetenschappelijk onderbouwd:

quote:
The duration of monitoring from published studies varies from weeks to an entire season but seems to converge on a common intensity distribution: about 80% of training sessions are LIT intensity and the remaining 20% are performed as ThT or HIT
Bron: www.fftri.com/files/pdf/Seiler%20IJSPP%202010.pdf . Wie meer wil lezen zou eens wat literatuur van Joe Friel moeten raadplegen.

Als overschoenen gebruik ik BBB Hardwear, zien er helaas uit als klompen maar helpen tegen zowel regen als kou. Nu in de aanbieding bij Salden: http://www.salden.nl/nl/b(...)schoenen-173520.html
pi_146798591
Joe Friel is idd een baas.
pi_146799576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 00:17 schreef fl4puit het volgende:
Als overschoenen gebruik ik BBB Hardwear, zien er helaas uit als klompen maar helpen tegen zowel regen als kou. Nu in de aanbieding bij Salden: http://www.salden.nl/nl/b(...)schoenen-173520.html
Mijn BBB Hardwear ziet er anders uit. :o
pi_146801438
Duke Nukem, dat was pas een baas.
pi_146801485
Maandag hamstringtraining gedaan bij de PT. Kan nu niet meer poepen want zitten doet zeer. Gisteren core / benen gedaan in tabatta vorm.

Oefening 1: schouders van de grond, benen scharen.
Oefening 2: uit stand op bench springen
Oefening 3: lunches, uitstappend, met in elke hand 5kg.
Oefening 4: squad met in 1 hand 15kg (op je schouder / borst) - hierdoor moet je core aanspannen tijdens squad
Oefening 5: crunches.

Alles 40 seconden werken, 10 seconden rust. 3 ronden achter elkaar, met minuut tussenpauze.

Daarna nog onderrug getraind, 3 setjes. Toen was 't klaar.
pi_146801626
Lunches :9~
pi_146801708
Dit zijn mijn overschoenen niet heel erg warm. Ik had ooit warmere maar die liggen waarschijnlijk ergens in Friesland.
pi_146803785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:39 schreef Oksel het volgende:
Maandag hamstringtraining gedaan bij de PT. Kan nu niet meer poepen want zitten doet zeer. Gisteren core / benen gedaan in tabatta vorm.

Oefening 1: schouders van de grond, benen scharen.
Oefening 2: uit stand op bench springen
Oefening 3: lunches, uitstappend, met in elke hand 5kg.
Oefening 4: squad met in 1 hand 15kg (op je schouder / borst) - hierdoor moet je core aanspannen tijdens squad
Oefening 5: crunches.

Alles 40 seconden werken, 10 seconden rust. 3 ronden achter elkaar, met minuut tussenpauze.

Daarna nog onderrug getraind, 3 setjes. Toen was 't klaar.
Lunches? Of bedoel je Lunges? Waarom heb je eigenlijk een PT een schema kan iedereen toch wel in elkaar draaien?
  woensdag 19 november 2014 @ 12:03:48 #292
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146803916
hahaha
  woensdag 19 november 2014 @ 12:13:30 #293
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_146804193
Zag een leider van een wielerploeg vertellen over wat ze allemaal eten op een tour dag, en hij zei op het laatst dat je suiker nodig had om echt hard te gaan, boven de 65 % te komen.
Dus als je snel wilt , moet je suiker nemen.
Iemand die er meer van weet ?
pi_146804237
Oksel is nobel man. Hij is van mening dat iedereen mag profiteren van zijn welvaart. :D
pi_146804256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:13 schreef GwaiLow het volgende:
Zag een leider van een wielerploeg vertellen over wat ze allemaal eten op een tour dag, en hij zei op het laatst dat je suiker nodig had om echt hard te gaan, boven de 65 % te komen.
Ik nam eens 450 gram suiker en ging als een rakket, dat was fantastisch! Gelukkig goede remmen toen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 19-11-2014 13:38:40 ]
  woensdag 19 november 2014 @ 13:09:16 #296
545 dop
:copyright: dop
pi_146805898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:13 schreef GwaiLow het volgende:
ik raad je aan eerst eens wat te lezen over metabolisme
hoe je stofwisseling werkt en hoe je lichaam om gaat met voeding en energie bij inspanning.

suikers spelen daar bij een belangerijke rol.
je kunt door training en dieet je lichaam trainen om zo effectief mogelijk met die energie om te gaan.
maar een dieet van suikerklontjes maken je geen goede wielrenner

SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 19-11-2014 13:22:35 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_146808791
Geen druppel regen, toch zeiknat...

En heul veul zand op de weg....
pi_146810739
Is er nog iemand van plan om zaterdag de Beachchallenge te rijden?

Ik twijfel nog. Ergens is 't wel leuk, maar ik moet er wel weer voor in de auto stappen. Bovendien heb ik geen banden voor op 't strand en ben nog niet ingeschreven. Dat laatste betekent achteraan starten en dat eerste dat er ook niet bijzonder veel vaart in zit. De laatste keer dat ik 'm reed, eindigde ik ver in het achterveld. Ik geloof iets van 730e op 900 of zo.

En dat zout is natuurlijk ook niet bijzonder goed voor je fiets.

't weer ziet er wel goed uit. Zuidenwind kracht 3, droog. Dat is dan wel tegenwind op de terugweg ;(
pi_146810904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:59 schreef Questular het volgende:

[..]

Lunches? Of bedoel je Lunges? Waarom heb je eigenlijk een PT een schema kan iedereen toch wel in elkaar draaien?
Motivatie. En 't is leuker.
pi_146810974
En wat Patroon zegt, natuurlijk. Ik moet er anders toch 52% over betalen, dus eigenlijk train ik daar tegen Basic Fit prijzen zegmaar. Kost me per sessie 4,50 EUR ex. BTW ofzo. Of anders; 63 EUR per maand, en dan ga ik 3x per week.

Overigens is het 'coaching & training', volgens de factuur.

Denk dat 50% v/d klanten ondernemers zijn daar. :P
pi_146810980
Kortom; KOOPJE voor Koopjeskoning Oksel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')