Met welk doel rijden wij dan?quote:Op maandag 17 november 2014 12:09 schreef Levitas het volgende:
[..]
Niet helemaal. Heb gebroken diensten. Werk dus vaak van 6:30 tot een uur of 12. En dan 's middags/ 's avonds van 15:30 tot een uur of 19:00. Daartussen zit dus amper 4 uur, maar dat hou je "netto" ook niet over om te trainen. Een rit van 2 uur wordt dan al vrij krap.
Daarom smacht ik ook zo naar ander werk, die gebroken diensten zijn écht kut.
[..]
Hmm, goed punt ja. Verschil in effect van D1 en D2 zal voor mij sowieso niet noemenswaardig zijn.
Crossjes in het najaar of koersen in het voorjaar is voor mij allemaal niet van toepassing. Fiets nu gewoon voor m`n plezier (en daarom dus niet altijd regelmatig en consistent), om m`n conditie te verbeteren en wat calorieën te verbranden.
Wil zulke dingen altijd veel te serieus nemen, terwijl dat voor mij helemaal niet van toepassing hoeft te zijn. Jullie rijden natuurlijk met een heel ander doel dan ik, en dat vergeet ik soms even
Hij kijkt alleen maar naar het display van zijn powermeter.quote:Op maandag 17 november 2014 13:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik bedoel, hoe kan hij tegen een auto rijden die stil staat en zo opvalt
Interessant! uit 'N Tandje Erbij? dan bestel ik die even.quote:Op maandag 17 november 2014 11:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hartslagzone zou ik D1/D2 doen. Je kan wel een beetje intervallen maar kies dan voor langere intervals met een iets lagere hartslag, om je duurvermogen aan te pakken. Ook goed op souplesse trainen nu het kouder wordt. Intensieve intervals kan je beter bewaren tot het voorjaar, tenzij je binnenkort in vorm wilt zijn voor een crossje oid. Als je pas in het voorjaar vorm wil hebben kan je nu beter bouwen aan een goede basis.
Leinders zegt hierover in Grote Motoren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een later boek en misschien wat meer recent dus die zou je wel kunnen bestellen."Grote Motoren" is uit 1995 en dus wel een beetje gedateerd.quote:Op maandag 17 november 2014 14:14 schreef janatwork het volgende:
[..]
Interessant! uit 'N Tandje Erbij? dan bestel ik die even.
Vind het crossen nu erg moeilijk in te passen in de opbouw naar volgend seizoen. Ik fiets nu 3 keer in de week flink intensief, opzich wel lekker en voor de moraal is crossen erg goed. Maar ik ben bang dat ik te weinig basis opbouw en volgend seizoen te vroeg over mijn piek heen ben. Weet nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan voorkomen.
Nouja, ik ga ervanuit dat het primair voor het plezier is ook. Maar het verschil tussen de meesten hier en mij is dat ik echt (nog) geen ambities heb om te gaan fietsen op welke competitieve manier dan ook.quote:
https://www.bike-componen(...)rbelgarnitur-p25893/quote:
#graaggedaanquote:
Ik heb ook niet echt ambities als in dat ik er echt voor train. Ik fiets gewoon lekker veel en ga ook koersen. Maar daar serieus voor trainen doe ik (nog) niet. Gewoon lekker fietsen en af en toe een koersje meepakken.quote:Op maandag 17 november 2014 14:58 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nouja, ik ga ervanuit dat het primair voor het plezier is ook. Maar het verschil tussen de meesten hier en mij is dat ik echt (nog) geen ambities heb om te gaan fietsen op welke competitieve manier dan ook.
Ik ga regelmatig veel te ver in o.a het zones gebeuren, terwijl dat helemaal (nog) niet van belang is voor mij..
Ja volgens mij wel. Salden heeft nog een centaur compact voor tientje meer. Wel 172.5 http://www.salden.nl/nl/o(...)em-10s-crankset.htmlquote:Op maandag 17 november 2014 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.bike-componen(...)rbelgarnitur-p25893/
Deze crank heeft boutgaten op 135 mm, dat is de standaard maat van campa dubbel toch?
Wat heb ik nodig om dat ding te monteren?
#durftevragen
[..]
#graaggedaan
Zal wel een flinke stofwolk vanaf gekomen zijn?
Is een momentsleutel noodzakelijk? Want dan moet ik die ook kopenquote:Op maandag 17 november 2014 15:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Salden heeft nog een centaur compact voor tientje meer. Wel 172.5 http://www.salden.nl/nl/o(...)em-10s-crankset.html
Je heb die bracketsleutel nodig zelfde als shimano en een inbus 8 of 10 met momentsleutel
Welke sleutel voor die bracket heb ik nodig? Koop ik 'm gewoon zelf als die niet te duur is.quote:Op maandag 17 november 2014 15:08 schreef MarcoD het volgende:
Als die ooit los moet kano moet je wel naar een fietsenmakert, of zelf in de weer met pulleytrekkers modificeren enzo om de linker crank van de as te trekken.
Sleutel voor bracket heb ik eventueel wel.
Jawel! Ervaringsdeskundige hier.quote:Op maandag 17 november 2014 15:12 schreef kaasplankje het volgende:
pullietrekker nie nodig met powertorque
Ja een grote momentsleutel. https://www.bike-componen(...)Hollowtech-II-p5570/ en die.quote:Op maandag 17 november 2014 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is een momentsleutel noodzakelijk? Want dan moet ik die ook kopen
[..]
Welke sleutel voor die bracket heb ik nodig? Koop ik 'm gewoon zelf als die niet te duur is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |