scherp op de vroege morgen!quote:Op maandag 17 november 2014 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Pas maar op met dat lange thermoshirt, dat het niet krabt.
Goed om te horen dat je weer up and running bent.
Niemand die hier 's avonds na het werk enzo traint en dus niet alle tijd van de wereld heeft om alleen maar trainingen van 2+ uur te doen?quote:Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef Levitas het volgende:
Jullie tips voor wat goede trainingen als je minder tijd hebt? Trainingen van een uur of 1,5?
Ik zal regelmatig 's avonds na 20:00 moeten gaan fietsen, terwijl ik nu vaak 2-3 uur tussen de middag had.
Doel is duur verbeteren. Maar dat zal vooral 1 lange rit in t weekend moeten gaan worden denk ik.
Toch wel ja? Ergens dacht ik dat blokjes van D2 "effectiever" zouden zijn in een kortere trainingstijd. Bijvoorbeeld blokken van 10 min. D2 afwisselen met D1.quote:
quote:Op maandag 17 november 2014 08:53 schreef So_Surreal het volgende:
Shirt voor in de herfst / lente:
http://www.decathlon.nl/shirt-lm-700-xc-blauw-id_8314878.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel raar dat er dan een mannelijk model op de foto's staatquote:Ontworpen voor: dames die regelmatig gaan wielrennen.
People assume too much.
Naar het werk fietsen, en op de terugweg meteen een rondje doen geen optie?quote:Op maandag 17 november 2014 09:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
Niemand die hier 's avonds na het werk enzo traint en dus niet alle tijd van de wereld heeft om alleen maar trainingen van 2+ uur te doen?
Ik doe door de week alleen maar ritten van 2,5u in het donker. Dat is prima als je in het weekend langere duurritten pakt.quote:Op maandag 17 november 2014 09:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
Niemand die hier 's avonds na het werk enzo traint en dus niet alle tijd van de wereld heeft om alleen maar trainingen van 2+ uur te doen?
Zal wel een foutje in de tekst zijn, het is toch echt een herenmodel en dat ben ik zelf ook, behalve dat model dan hahaquote:Op maandag 17 november 2014 09:27 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Wel raar dat er dan een mannelijk model op de foto's staat
Hmm ik moet misschien ook maar eens voor lampen gaan kijken zodat ik ook nu nog om 17:30 in het donker naar huis kan fietsen.quote:Op maandag 17 november 2014 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Naar het werk fietsen, en op de terugweg meteen een rondje doen geen optie?
Mwoa, zou wel kunnen, maar zou graag even fatsoenlijk eten na het werken. Werk tot 19:00, dus dan heb ik wel redelijk honger - Ook geen zin om een complete maaltijd mee te nemen, want dat is lastig te nuttigen in een rijdende auto. Een kleine snack tijdens het werken en na het fietsen eten wordt dan echt weer te laat.quote:Op maandag 17 november 2014 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Naar het werk fietsen, en op de terugweg meteen een rondje doen geen optie?
Als je laat klaar bent, dan begin je ook laat lijkt me. Dus gewoon voor je werk gaan fietsen?quote:Op maandag 17 november 2014 10:03 schreef Levitas het volgende:
[..]
Mwoa, zou wel kunnen, maar zou graag even fatsoenlijk eten na het werken. Werk tot 19:00, dus dan heb ik wel redelijk honger - Ook geen zin om een complete maaltijd mee te nemen, want dat is lastig te nuttigen in een rijdende auto. Een kleine snack tijdens het werken en na het fietsen eten wordt dan echt weer te laat.
Met m`n huidige werk (en andere sporten) is het gewoon ff klote om het fietsen in te passen. Kost net teveel tijd voor tussen m`n werkdiensten in en eigenlijk ook voor na het werken, maar het kan niet anders. Denk dat het met mijn niveau en doel ook niet super erg is om zo nu en dan wat minder te fietsen tijdens de wintermaanden - Als dalijk het voorjaar komt, met hopelijk een fatsoenlijke baan, gaat dat wel goed komen
Proberen in ieder geval gewoon 1 lange(re) rit in het weekend te doen, wat daar doordeweeks nog bij komt is mooi meegenomen met een streven van minimaal nog 1 avondrit.
Was laatst toch iets over gepost hier?quote:Op maandag 17 november 2014 10:19 schreef Patroon het volgende:
Voor Veloviewer moet je nu ook betalen
Krent.quote:Op maandag 17 november 2014 10:19 schreef Patroon het volgende:
Voor Veloviewer moet je nu ook betalen
Zoals Kano al zei moet je je niet zo druk maken om D1 en D2, was ik later pas op gaan letten. Als ik op je Strava kijk fiets je "maar" ongeveer 2 a 3 uur in de week. Imo moet je je dan niet zo druk maken om hartslagzones, gewoon zorgen dat je je kilometers maakt en plezier hebt in het ding wat je doet.quote:Op maandag 17 november 2014 09:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:
Stages claimt Sky te sponsoren, maar ze rijden allemaal met SRM.
Hartslagzone zou ik D1/D2 doen. Je kan wel een beetje intervallen maar kies dan voor langere intervals met een iets lagere hartslag, om je duurvermogen aan te pakken. Ook goed op souplesse trainen nu het kouder wordt. Intensieve intervals kan je beter bewaren tot het voorjaar, tenzij je binnenkort in vorm wilt zijn voor een crossje oid. Als je pas in het voorjaar vorm wil hebben kan je nu beter bouwen aan een goede basis.quote:Op maandag 17 november 2014 09:17 schreef Levitas het volgende:
[..]
Haha je moet gewoon lekker je eigen keuze maken naar je eigen eisen en portomonnee.quote:Op maandag 17 november 2014 11:35 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Bron?
Tegenbewijs A: Dit kan natuurlijk een toneelstukje zijn.
Tegenbewijs B:
[ afbeelding ]
bron:
Niet helemaal. Heb gebroken diensten. Werk dus vaak van 6:30 tot een uur of 12. En dan 's middags/ 's avonds van 15:30 tot een uur of 19:00. Daartussen zit dus amper 4 uur, maar dat hou je "netto" ook niet over om te trainen. Een rit van 2 uur wordt dan al vrij krap.quote:Op maandag 17 november 2014 10:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je laat klaar bent, dan begin je ook laat lijkt me. Dus gewoon voor je werk gaan fietsen?
Hmm, goed punt ja. Verschil in effect van D1 en D2 zal voor mij sowieso niet noemenswaardig zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 10:38 schreef poiuytr het volgende:
Als ik op je Strava kijk fiets je "maar" ongeveer 2 a 3 uur in de week. Imo moet je je dan niet zo druk maken om hartslagzones, gewoon zorgen dat je je kilometers maakt en plezier hebt in het ding wat je doet.
Die Peerke heeft het zo slecht nog niet..quote:Op maandag 17 november 2014 12:15 schreef very het volgende:
Dit kan de aerodynamica niet ten goede komen toch?
[ afbeelding ]
Meer hier.
Met welk doel rijden wij dan?quote:Op maandag 17 november 2014 12:09 schreef Levitas het volgende:
[..]
Niet helemaal. Heb gebroken diensten. Werk dus vaak van 6:30 tot een uur of 12. En dan 's middags/ 's avonds van 15:30 tot een uur of 19:00. Daartussen zit dus amper 4 uur, maar dat hou je "netto" ook niet over om te trainen. Een rit van 2 uur wordt dan al vrij krap.
Daarom smacht ik ook zo naar ander werk, die gebroken diensten zijn écht kut.
[..]
Hmm, goed punt ja. Verschil in effect van D1 en D2 zal voor mij sowieso niet noemenswaardig zijn.
Crossjes in het najaar of koersen in het voorjaar is voor mij allemaal niet van toepassing. Fiets nu gewoon voor m`n plezier (en daarom dus niet altijd regelmatig en consistent), om m`n conditie te verbeteren en wat calorieën te verbranden.
Wil zulke dingen altijd veel te serieus nemen, terwijl dat voor mij helemaal niet van toepassing hoeft te zijn. Jullie rijden natuurlijk met een heel ander doel dan ik, en dat vergeet ik soms even
Hij kijkt alleen maar naar het display van zijn powermeter.quote:Op maandag 17 november 2014 13:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik bedoel, hoe kan hij tegen een auto rijden die stil staat en zo opvalt
Interessant! uit 'N Tandje Erbij? dan bestel ik die even.quote:Op maandag 17 november 2014 11:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hartslagzone zou ik D1/D2 doen. Je kan wel een beetje intervallen maar kies dan voor langere intervals met een iets lagere hartslag, om je duurvermogen aan te pakken. Ook goed op souplesse trainen nu het kouder wordt. Intensieve intervals kan je beter bewaren tot het voorjaar, tenzij je binnenkort in vorm wilt zijn voor een crossje oid. Als je pas in het voorjaar vorm wil hebben kan je nu beter bouwen aan een goede basis.
Leinders zegt hierover in Grote Motoren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een later boek en misschien wat meer recent dus die zou je wel kunnen bestellen."Grote Motoren" is uit 1995 en dus wel een beetje gedateerd.quote:Op maandag 17 november 2014 14:14 schreef janatwork het volgende:
[..]
Interessant! uit 'N Tandje Erbij? dan bestel ik die even.
Vind het crossen nu erg moeilijk in te passen in de opbouw naar volgend seizoen. Ik fiets nu 3 keer in de week flink intensief, opzich wel lekker en voor de moraal is crossen erg goed. Maar ik ben bang dat ik te weinig basis opbouw en volgend seizoen te vroeg over mijn piek heen ben. Weet nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan voorkomen.
Nouja, ik ga ervanuit dat het primair voor het plezier is ook. Maar het verschil tussen de meesten hier en mij is dat ik echt (nog) geen ambities heb om te gaan fietsen op welke competitieve manier dan ook.quote:
https://www.bike-componen(...)rbelgarnitur-p25893/quote:
#graaggedaanquote:
Ik heb ook niet echt ambities als in dat ik er echt voor train. Ik fiets gewoon lekker veel en ga ook koersen. Maar daar serieus voor trainen doe ik (nog) niet. Gewoon lekker fietsen en af en toe een koersje meepakken.quote:Op maandag 17 november 2014 14:58 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nouja, ik ga ervanuit dat het primair voor het plezier is ook. Maar het verschil tussen de meesten hier en mij is dat ik echt (nog) geen ambities heb om te gaan fietsen op welke competitieve manier dan ook.
Ik ga regelmatig veel te ver in o.a het zones gebeuren, terwijl dat helemaal (nog) niet van belang is voor mij..
Ja volgens mij wel. Salden heeft nog een centaur compact voor tientje meer. Wel 172.5 http://www.salden.nl/nl/o(...)em-10s-crankset.htmlquote:Op maandag 17 november 2014 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.bike-componen(...)rbelgarnitur-p25893/
Deze crank heeft boutgaten op 135 mm, dat is de standaard maat van campa dubbel toch?
Wat heb ik nodig om dat ding te monteren?
#durftevragen
[..]
#graaggedaan
Zal wel een flinke stofwolk vanaf gekomen zijn?
Is een momentsleutel noodzakelijk? Want dan moet ik die ook kopenquote:Op maandag 17 november 2014 15:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Salden heeft nog een centaur compact voor tientje meer. Wel 172.5 http://www.salden.nl/nl/o(...)em-10s-crankset.html
Je heb die bracketsleutel nodig zelfde als shimano en een inbus 8 of 10 met momentsleutel
Welke sleutel voor die bracket heb ik nodig? Koop ik 'm gewoon zelf als die niet te duur is.quote:Op maandag 17 november 2014 15:08 schreef MarcoD het volgende:
Als die ooit los moet kano moet je wel naar een fietsenmakert, of zelf in de weer met pulleytrekkers modificeren enzo om de linker crank van de as te trekken.
Sleutel voor bracket heb ik eventueel wel.
Jawel! Ervaringsdeskundige hier.quote:Op maandag 17 november 2014 15:12 schreef kaasplankje het volgende:
pullietrekker nie nodig met powertorque
Ja een grote momentsleutel. https://www.bike-componen(...)Hollowtech-II-p5570/ en die.quote:Op maandag 17 november 2014 15:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is een momentsleutel noodzakelijk? Want dan moet ik die ook kopen
[..]
Welke sleutel voor die bracket heb ik nodig? Koop ik 'm gewoon zelf als die niet te duur is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |