Duidelijk verhaal.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb voor de Riken gekozen, omdat die goedkoper is en de Elsa alleen iets lichter is en links/,rechts meting erbij heeft.
Riken en Elsa meten beide op dezelfde wijze de totale torque. Maar de Elsa verdeelt het over links/rechts, waarbij hij er vanuit gaat dat de meeste power wordt geleverd bij de duw beweging. Dus van 12 tot 6 rekent hij toe aan rechterbeen en van 6 tot 12 aan linkerbeen. Alleen er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het andere been ook kan helpen door te trekken. Daarbij komt dat het nut van links rechts verdeling nog niet is aangetoond en trainingstechnisch voegt het niets toe.
Je kan bladen wissel zonder opnieuw calibratie.
Ook naar P2M gekeken en das ook een goede optie. Cadans heeft wat vertraging,maar das een kleinigheid.
Wat stages betreft ben ik niet overtuigt. Ga niet met verschillende cranks rijden en dat Sky gesponsord wordt door stages, maar iedereen rijdt daar met SRM, zet mij aan het denken. Stages doet linker kracht x2. Ipv de hele torque te meten.
Ik zou www.dcrainmaker.com goed doorlezen.
Hier een voorbeeld met wat ik bedoel voor links/rechts meting zoals de duurdere Elsa doet. Dat werkt eigenlijk alleen als je ook daadwerkelijk beide cranks apart meet (zoals Garmin Vector). Tijdens het filmpje klikt hij 1 pedaal uit, terwijl de verdeling naar 37-63% gaat. Dat moet natuurlijk 0-100 zijn zoals de Vector aangeeft.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal.
Mooi, want opsturen moet geloof ik nog naar Amerika. Sram dealers 'kunnen' dat nog niet.
-
Stages zit op dit moment wel in het budgetsegment. Als worldtour team wil je alles perfect hebben. Twee verschillende cranks hoeft niet per se. Je kan natuurlijk een bijbehorende crankstel gebruiken, maar dat kost weer extra geld als je die nog niet hebt. Het gewicht zal iets afwijken als je nu een minder lichte crankarm krijgt tov de crankarm die je al had, maar aangezien de rechterkant altijd zwaarder is maakt dat niet uit.
Die x2 is natuurlijk wel een nadeel, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je goed in je zones kan trainen. Stel je wil je sprints analyseren dan wordt het belangrijker.
Ik denk dat je een goede en logische keuze hebt gemaakt voor jouw situatie.
Het marathonrondje is een stuk korter, scheelt iets van 25-30m per ronde. Plus pelotonvoordeel. Ik reed in de marathon ook regelmatig iets van 33 of 34. Dat terwijl ik eigenlijk een 10km rijder was. 29 moet je kunnen rijden wil je in de regiocompetitie bij de senioren vooraan mee kunnen komen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Ploeggenoten (marathonschaatsers) rijden 29ers..
Landelijk is A en B, daarna komt C1 t/m C veel. Ik reed meestal C2, de laatste 2 jaar C1 maar daar werd ik zoekgereden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:30 schreef Patroon het volgende:
Die jongens rijden bij de B's? Iig 1 categorië achter de landelijke profs. Ik weet iig dat ze het rijden tijdens hun training (uit te lezen via zo'n sensor)
Wel hoor.quote:
Dus je hebt niet genoeg zin om te gaan fietsen begrijp ik? Nou dan ga je niet. Opgelost!quote:
Ja das mooi werk. Hier heb je een laagdrempelige competitie interclubwedstrijden die door zo'n 8-10 clubs wordt georganiseerd. Iedere club organiseert een wedstrijdje.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan bij veel wielerclubs in de buurt nu t/m januari, ipv op een asfaltparcours met de wegfiets met de crosser of met de mtb, oliebollencompetitie rijden. Dwz trainingswedstrijdjes die nergens om gaan en waar alle categorieën saam rijden. Meestal een toertje van 1/1.5km met wat bospaadjes een zandbak, wat balken en/of een trap erin.
Je wordt dan als beginner op een geg. moment gedubbeld door de snelle mannen maar je kan verder gewoon wel meedoen.
Hier ook geen zin om te gaan fietsen eigenlijk.. Maar ga het komende half uur mezelf toch even flink onder me kont schoppen om toch te gaan (en anders kan morgen altijd nogquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dus je hebt niet genoeg zin om te gaan fietsen begrijp ik? Nou dan ga je niet. Opgelost!
Ik ookquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Ploeggenoten (marathonschaatsers) rijden 29ers..
ik heb wel TA kettingbladen liggen maar niet dat type, de bladen die ik heb hebben een pin (alize)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |