SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weersvoorspelling 1e kerstdag 2014
.![]()
Quarq meet de volledige torque met 4 rekstokjes (dus de totale vermogen wat nodig is voor de gehele omwentel wat uit je linker en rechter been komt). Stages meet de power op de linker crank en doet dat simpel gezegd x2. Dat spreekt mij niet aan. Ander nadeel is dat het niet werkt met Rotor (mijn huidig crankstel) en met carbonnen crankstellen. Blijven dus enkel de shimano crankstellen over. Aangezien ik met Sram rij, is dat geen porem. Quarq is dochter van Sram.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:42 schreef ddx het volgende:
Vanwaar de keus voor dit merk ?
(en niet voor bijvoorbeeld stages)
Stages claimt Sky te sponsoren, maar ze rijden allemaal met SRM.
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 14-11-2014 17:02:26 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gelukkig niks gebroken of gescheurd in mijn schouder, wel mijn pees "goed gekneusd" volgens de dokter die de echo nam. Wel fysio vanaf maandag zodat ik mijn arm weer volledig kan gaan bewegen.
Morgen wilde ik eigenlijk de Gran Fondo gaan halen, maar de komende week zal fietsen sowieso lastig worden.![]()
Nice!quote:
Buiten het meten meten van vermorgen, hoe is het nieuwe crankstel (crank/bladen) tov die je nu hebt?![]()
Ik ging hard in 1 keer joh, en overstappen, echt tof.
Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?
Schouder gaat beter, heel iets, niet fietsen scheelt.![]()
Zo hard is dat toch niet?quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:
Ik ging hard in 1 keer joh, en overstappen, echt tof.
Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?
Schouder gaat beter, heel iets, niet fietsen scheelt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Yup. Ook een schouderblessure.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:17 schreef Oksel het volgende:
Ik ging hard in 1 keer joh, en overstappen, echt tof.
Nu naar de PT. Core + benen, zoals altijd. Tja schouderblessure.. Jij ook Bizkit?
Schouder gaat beter, heel iets, niet fietsen scheelt.
Maandag even met de fysio overleggen wat ik wel en niet moet doen. Maar het lijkt erop dat ik mijn eigen fitnessstudio eerder in gebruik kan nemen dan gepland. Ik wil uiteraard wel wat in beweging blijven...![]()
Verwacht het crankstel komende week. As diameter is gelijk als die van mijn Rotor, 24mm.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:22 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Nice!
Buiten het meten meten van vermorgen, hoe is het nieuwe crankstel (crank/bladen) tov die je nu hebt?
Ik gebruikte op de Rotor Stronglight bladen en ga dat ook doen op het nieuwe crankstel. De Riken van Quarq is (volgens mij) dezelfde als het crankstel van Sram Force 22 met carbon cranks. Ik verwacht geen verschil in stijfheid etc te merken tussen Rotor en De quarq. Volgens mij is hij iets zwaarder omdat er een vermogensmeter in zit, maar dat zal ik nog ff nawegen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zet je de bladen over of heb je inclusief kettingbladen besteld? Ik zit ook naar de Quarq te kijken, maar wil dan zelf bladen erop doen. Weet alleen nog niet precies hoe het zit met calibratie.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Verwacht het crankstel komende week. As diameter is gelijk als die van mijn Rotor, 24mm.
Ik gebruikte op de Rotor Stronglight bladen en ga dat ook doen op het nieuwe crankstel. De Riken van Quarq is (volgens mij) dezelfde als het crankstel van Sram Force 22 met carbon cranks. Ik verwacht geen verschil in stijfheid etc te merken tussen Rotor en De quarq. Volgens mij is hij iets zwaarder omdat er een vermogensmeter in zit, maar dat zal ik nog ff nawegen.
Gewicht lijkt mij ook minder belangrijk dan stijfheid.
"Where the Elsa utilizes the newest SRAM Exogram Hollow carbon arms, the Riken relies on a more standardized RED pair of arms. " bron
Heb je Quarq vergeleken met Power2max? Waarom heb je niet voor een Power2max gekozen?Volgens mij werkt de techniek van Stages niet op een carbonne crankarm, maar de drive-side mag wel carbon zijn. "... FSA's carbon SL-K light ... are compatible with our FSA Energy version" bronquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Stages meet de power op de linker crank en doet dat simpel gezegd x2. Dat spreekt mij niet aan. Ander nadeel is dat het niet werkt met Rotor (mijn huidig crankstel) en met carbonnen crankstellen.
[ Bericht 5% gewijzigd door FastFox91 op 14-11-2014 21:47:05 ]![]()
Dat moment waarop het bmi van muzas hoger is dan dat van jou.... #viesdik *kraskrasOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Hoog BMI = dikquote:Op vrijdag 14 november 2014 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Dat moment waarop het bmi van muzas hoger is dan dat van jou.... #viesdik *kraskras![]()
![]()
Ja, wrijf het in. Hufter!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Wat had je voor begrijpend lezen en schrijven op school vinnie?![]()
Je schrijft "BMI van muzas hoger dan van jou... "
Dat is ie namelijk al een tijdje geweest...
![]()
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk![]()
Jandekok doet dat. Intensief uurtje knallen.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
In belgenlandquote:Op vrijdag 14 november 2014 22:22 schreef Levitas het volgende:
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk![]()
ik zit alweer een paar uur bier te drinken. Ik bedoel het andersomquote:Op vrijdag 14 november 2014 21:50 schreef muzas het volgende:
Wat had je voor begrijpend lezen en schrijven op school vinnie?![]()
Je schrijft "BMI van muzas hoger dan van jou... "
Dat is ie namelijk al een tijdje geweest...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
rondje in 1 minuut is best rustig.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:21 schreef Oksel het volgende:
Nee, maar gok dat 90% van de mensen hier dat niet redden
In marathons heb ik vaker rond de 34 seconden moeten rijden, 36 op de 400m solo kwam ook wel eens voor.![]()
Dikzakquote:Op vrijdag 14 november 2014 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik zit alweer een paar uur bier te drinken. Ik bedoel het andersom![]()
![]()
Ik heb voor de Riken gekozen, omdat die goedkoper is en de Elsa alleen iets lichter is en links/,rechts meting erbij heeft.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:39 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zet je de bladen over of heb je inclusief kettingbladen besteld? Ik zit ook naar de Quarq te kijken, maar wil dan zelf bladen erop doen. Weet alleen nog niet precies hoe het zit met calibratie.
Gewicht lijkt mij ook minder belangrijk dan stijfheid.
"Where the Elsa utilizes the newest SRAM Exogram Hollow carbon arms, the Riken relies on a more standardized RED pair of arms. " bron
Heb je Quarq vergeleken met Power2max? Waarom heb je niet voor een Power2max gekozen?
[..]
Volgens mij werkt de techniek van Stages niet op een carbonne crankarm, maar de drive-side mag wel carbon zijn. "... FSA's carbon SL-K light ... are compatible with our FSA Energy version" bron
Riken en Elsa meten beide op dezelfde wijze de totale torque. Maar de Elsa verdeelt het over links/rechts, waarbij hij er vanuit gaat dat de meeste power wordt geleverd bij de duw beweging. Dus van 12 tot 6 rekent hij toe aan rechterbeen en van 6 tot 12 aan linkerbeen. Alleen er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het andere been ook kan helpen door te trekken. Daarbij komt dat het nut van links rechts verdeling nog niet is aangetoond en trainingstechnisch voegt het niets toe.
Je kan bladen wissel zonder opnieuw calibratie.
Ook naar P2M gekeken en das ook een goede optie. Cadans heeft wat vertraging,maar das een kleinigheid.
Wat stages betreft ben ik niet overtuigt. Ga niet met verschillende cranks rijden en dat Sky gesponsord wordt door stages, maar iedereen rijdt daar met SRM, zet mij aan het denken. Stages doet linker kracht x2. Ipv de hele torque te meten.
Ik zou www.dcrainmaker.com goed doorlezen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 14-11-2014 23:13:07 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Kan overal waar bos is. Mijn oude studentenclub organiseert begin december een crosswedstrijd in Drenthe op het terrein van een camping met een strand dus dat wordt veel zandhappen. Ik heb geholpen met het parcours tekenen, wordt echt pittig, veel draaien en keren en door mul zand gaan. Komende zondag is er een wedstrijdje waar ik aan meedoe.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:22 schreef Levitas het volgende:
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk
Crossen is echt leuk omdat je spelenderwijs toch best hard traint. Na 3 uur op zo'n ding ben ik wel aardig kapot. Ik vind het ook leuker dan op een mountainbike omdat dat op die 29'ers tegenwoordig geen kunst meer is. Crossen is actiever, technischer en dus uitdagender. En Vlaams dus gesoigneerder.
Daarnaast zie je bij al die veldtoertochten alleen maar bolle toerders op mountainbikes.![]()
Je kan bij veel wielerclubs in de buurt nu t/m januari, ipv op een asfaltparcours met de wegfiets met de crosser of met de mtb, oliebollencompetitie rijden. Dwz trainingswedstrijdjes die nergens om gaan en waar alle categorieën saam rijden. Meestal een toertje van 1/1.5km met wat bospaadjes een zandbak, wat balken en/of een trap erin.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:22 schreef Levitas het volgende:
Ik ben al een tijdje subscribed op het Youtube kanaal van GCN. De laatste tijd posten ze veel over cyclocross. En dat ziet er eigenlijk best wel heel gaaf en zwaar uit
Waar doe je zoiets meestal? Gewoon op van die mountainbike tracks in bepaalde (natuur)gebieden?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand hier in de buurt op een crossert heb gezien eigenlijk
Je wordt dan als beginner op een geg. moment gedubbeld door de snelle mannen maar je kan verder gewoon wel meedoen.![]()
Duidelijk verhaal.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb voor de Riken gekozen, omdat die goedkoper is en de Elsa alleen iets lichter is en links/,rechts meting erbij heeft.
Riken en Elsa meten beide op dezelfde wijze de totale torque. Maar de Elsa verdeelt het over links/rechts, waarbij hij er vanuit gaat dat de meeste power wordt geleverd bij de duw beweging. Dus van 12 tot 6 rekent hij toe aan rechterbeen en van 6 tot 12 aan linkerbeen. Alleen er wordt voorbij gegaan aan het feit dat het andere been ook kan helpen door te trekken. Daarbij komt dat het nut van links rechts verdeling nog niet is aangetoond en trainingstechnisch voegt het niets toe.
Je kan bladen wissel zonder opnieuw calibratie.
Ook naar P2M gekeken en das ook een goede optie. Cadans heeft wat vertraging,maar das een kleinigheid.
Wat stages betreft ben ik niet overtuigt. Ga niet met verschillende cranks rijden en dat Sky gesponsord wordt door stages, maar iedereen rijdt daar met SRM, zet mij aan het denken. Stages doet linker kracht x2. Ipv de hele torque te meten.
Ik zou www.dcrainmaker.com goed doorlezen.
Mooi, want opsturen moet geloof ik nog naar Amerika. Sram dealers 'kunnen' dat nog niet.
-
Stages zit op dit moment wel in het budgetsegment. Als worldtour team wil je alles perfect hebben. Twee verschillende cranks hoeft niet per se. Je kan natuurlijk een bijbehorende crankstel gebruiken, maar dat kost weer extra geld als je die nog niet hebt. Het gewicht zal iets afwijken als je nu een minder lichte crankarm krijgt tov de crankarm die je al had, maar aangezien de rechterkant altijd zwaarder is maakt dat niet uit.
Die x2 is natuurlijk wel een nadeel, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je goed in je zones kan trainen. Stel je wil je sprints analyseren dan wordt het belangrijker.
Ik denk dat je een goede en logische keuze hebt gemaakt voor jouw situatie.![]()
Hier een voorbeeld met wat ik bedoel voor links/rechts meting zoals de duurdere Elsa doet. Dat werkt eigenlijk alleen als je ook daadwerkelijk beide cranks apart meet (zoals Garmin Vector). Tijdens het filmpje klikt hij 1 pedaal uit, terwijl de verdeling naar 37-63% gaat. Dat moet natuurlijk 0-100 zijn zoals de Vector aangeeft.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal.
Mooi, want opsturen moet geloof ik nog naar Amerika. Sram dealers 'kunnen' dat nog niet.
-
Stages zit op dit moment wel in het budgetsegment. Als worldtour team wil je alles perfect hebben. Twee verschillende cranks hoeft niet per se. Je kan natuurlijk een bijbehorende crankstel gebruiken, maar dat kost weer extra geld als je die nog niet hebt. Het gewicht zal iets afwijken als je nu een minder lichte crankarm krijgt tov de crankarm die je al had, maar aangezien de rechterkant altijd zwaarder is maakt dat niet uit.
Die x2 is natuurlijk wel een nadeel, maar persoonlijk denk ik nog steeds dat je goed in je zones kan trainen. Stel je wil je sprints analyseren dan wordt het belangrijker.
Ik denk dat je een goede en logische keuze hebt gemaakt voor jouw situatie.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Infocrank was goedkoop te krijgen tot afgelopen donderdag. Had ik eerder moeten weten.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Hier; voor de liefhebber:
http://www.aliexpress.com(...)ycle/1520586567.html
136 EUR voor een 53CM carbon crossframe.
Alleen moet je 'm naar DLD sturen, en dat kost weer 93 EUR. Jammer. Sorry.![]()
Oh, warme douche voor Bakker racing products. Groep gekocht, voor der was niet goed getapt. Kreeg een andere thuisgestuurd; 11 SP Record!
DUs die mag wel in de OP als webshop.
http://www.bakkerracingproducts.nl/![]()
Nog ff terugkomend op de rondetijden schaatsen, heb net ff wat oude tijden van me opgezocht in OSTA, 1500m tijden, de afstand waarop je startrechten worden bepaald.
Breda
300 32.39
700 1:08.01 35.62
1100 1:44.54 36.53
1500 2:21.57 37.03
Eindhoven
300 32.61
700 1:08.68 36.07
1100 1:45.03 36.35
1500 2:21.90 36.87
Heerenveen
300 33.12
700 1:08.83 35.71
1100 1:44.40 35.57
1500 2:20.55 36.15
Ik had toen al de acceleratie van een vrachtwagen.
![]()
Het marathonrondje is een stuk korter, scheelt iets van 25-30m per ronde. Plus pelotonvoordeel. Ik reed in de marathon ook regelmatig iets van 33 of 34. Dat terwijl ik eigenlijk een 10km rijder was. 29 moet je kunnen rijden wil je in de regiocompetitie bij de senioren vooraan mee kunnen komen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Ploeggenoten (marathonschaatsers) rijden 29ers..![]()
Die jongens rijden bij de B's? Iig 1 categorië achter de landelijke profs. Ik weet iig dat ze het rijden tijdens hun training (uit te lezen via zo'n sensor)Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Landelijk is A en B, daarna komt C1 t/m C veel. Ik reed meestal C2, de laatste 2 jaar C1 maar daar werd ik zoekgereden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:30 schreef Patroon het volgende:
Die jongens rijden bij de B's? Iig 1 categorië achter de landelijke profs. Ik weet iig dat ze het rijden tijdens hun training (uit te lezen via zo'n sensor)
Meekomen kon ik alleen op de 10km lange baan.![]()
Wel hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dus je hebt niet genoeg zin om te gaan fietsen begrijp ik? Nou dan ga je niet. Opgelost!quote:Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ja das mooi werk. Hier heb je een laagdrempelige competitie interclubwedstrijden die door zo'n 8-10 clubs wordt georganiseerd. Iedere club organiseert een wedstrijdje.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan bij veel wielerclubs in de buurt nu t/m januari, ipv op een asfaltparcours met de wegfiets met de crosser of met de mtb, oliebollencompetitie rijden. Dwz trainingswedstrijdjes die nergens om gaan en waar alle categorieën saam rijden. Meestal een toertje van 1/1.5km met wat bospaadjes een zandbak, wat balken en/of een trap erin.
Je wordt dan als beginner op een geg. moment gedubbeld door de snelle mannen maar je kan verder gewoon wel meedoen.
Helaas ook voor mountainbikers, dus veel parcoursen zijn meer mountainbike parcoursen. Wij hebben een echt crossparcours gemaakt met balkjes ed. Mountainbikes rijden nu ook apart qua tijdstip.![]()
Hier ook geen zin om te gaan fietsen eigenlijk.. Maar ga het komende half uur mezelf toch even flink onder me kont schoppen om toch te gaan (en anders kan morgen altijd nogquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dus je hebt niet genoeg zin om te gaan fietsen begrijp ik? Nou dan ga je niet. Opgelost!), want het weer is dan ook niet beter
![]()
Ik rij morgen wel een 200, dan is het weer beter en ben ik beter uitgerust. Gisteren tot 22uur moeten werken, maandag pas aan het eind van de ochtend beginnen.![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:20 schreef Patroon het volgende:
Ploeggenoten (marathonschaatsers) rijden 29ers..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Kan iemand mij vertellen of TA Specialites Syrius een pin heeft om de ketting tussen kettingblad en crank op te vangen?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hier was het prima weer. Lekker getoerd door de bossen en landschap in het grensgebied. Wel meer paarden dan fietsers tegengekomen. Nouja, beter dan honden.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
ik heb wel TA kettingbladen liggen maar niet dat type, de bladen die ik heb hebben een pin (alize)quote:Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Hier leuk koopje.
http://www.bakkerracingpr(...)m-bibshort-2013.html
Alleen nu nog 't shirt erbij. Zoek 'm in XL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |