http://www.parool.nl/paro(...)-lelijke-wagen.dhtmlquote:Overal in de stad staan lelijke oliebollenkramen die het sentiment van dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' willen aanboren. Het werkt niet, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.
Elk jaar is er een dag dat het oliebollenkramen regent. Plots staan ze allemaal op hun vaste plekken. Meestal gebeurt dat als mensen gewapend met paraplu en winterjas over straat snellen, maar dit jaar arriveerden ze in een zomer die niet wilde ophouden.
Op het Hugo de Grootplein zat hip Amsterdam aan het eind van de middag op de vele terrassen van witte wijn en witbier te genieten, terwijl aan de overkant de appelflappen en berlinerbollen in het vet spetterden.
Het zijn lelijke wagens. De basis is een moderne stevige aanhangwagen met voorzieningen voor een serieuze keuken, terwijl de aankleding een gevoel van voorbije tijden wil oproepen. Het sentiment dat ze willen aanboren is die dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' die nooit heeft bestaan, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.
Onbeschaafde bezigheid
Aan welke tijd - toen geluk nog heel gewoon was - moeten we denken? De jaren vijftig? Dat lijkt me niet. Toen werd eten op straat beschouwd als een onbeschaafde bezigheid. Een beetje dame of heer dacht er niet over om happend of drinkend in de openbare ruimte te verkeren. Er was helemaal geen geld om snackend door de stad te trekken. Of zijn het de losheid en lol van de kermis die de kramen willen uitstralen? De rest van het seizoen staan de meeste gebakkramen immers op kermissen en feesten. De verkoop van winterse oliebollen is een manier om de inkomsten te verhogen.
De balken die in sommige wagens op het plafond zitten, zijn van piepschuim, de blauw-witte tegeltjes komen van de Gamma en de hier en daar verwerkte bakstenen zijn nep. Het assortiment is onveranderlijk: alles in de kramen is gefrituurd, warm gebak, in het algemeen voor één à twee euro.
Verschillende stadsdeelregels
Wie bij de gemeente informeert naar het hoe en waarom van de eindeloze maanden oliebollenpret, komt terecht in verschillende stadsdeelregels. De vergunningen voor dit soort kramen worden decentraal geregeld. In de meeste stadsdelen mogen ze vier maanden bivakkeren. Alleen Centrum is streng: oliebollen worden alleen gedoogd tussen kerst en oud en nieuw. Misschien kan de rest van de stad daar een voorbeeld aan nemen.
Een voedselkar vier maanden op het trottoir stallen levert het stadsdeel al snel zevenduizend euro op. Misschien willen ze die inkomsten niet missen. Geef dan ruimte aan nieuw initiatief. De Rollende Keukens in Westerpark laten zien hoe het kan. Krakkemikkige caravans met soep, stoere Amerikaanse trucks met vette ribbetjes, en strijdbare veganistische cupcakes.
Laat Amsterdam alsjeblieft niet voortbestaan als een statische grachtengordel die aan de randen is gelardeerd met gefrituurde oud-Hollandsche gezelligheid.
Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt ook overal wat achter zoeken natuurlijk. Misschien zie ik het te simpel maar volgens mij het doel van die kramen om simpelweg oliebollen te verkopen.
Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.quote:
Wauw.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!
Het is het op slinkse wijze door extreem-rechts indoctrineren van onze jeugd met racistische ideeën. Alles wat een Hollandse uitstraling heeft is per definitie fout want het associeert met ons koloniale verleden. De oliebol is daarmee een symbool van slavernij en het is verschrikkelijk hoeveel Nederlanders hier gewoon aan mee doen.
OKquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.
Ja vond ik ook, geef mij maar een verse pasta kraamquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens vind ik de voorbeelden van hoe het wel moet erg Amerikaans.
Wat een trieste post. Lees eerst eens het artikel. Wie politiseert nu oliebollen?quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een trieste OP. Oliebollen politiseren. Hoe zielig ben he dan?
Ja ja tegenwoordig is iedereen racist.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij een racist was Yasmin.
Gevallen voor de zonde's van de PVV. Geert Wilders is trots op jequote:Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ja tegenwoordig is iedereen racist.
Maar voor oliebollen maak ik graag een uitzondering. Vooral als ze warm zijn met veel poedersuiker.
De GBL is trouwens ook fan van oliebollen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gevallen voor de zonde's van de PVV. Geert Wilders is trots op je
Die ziet er echt lekker uit !quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef DrMabuse het volgende:
Ik eet dit jaar alleen nog maar bruine oliebollen met Oud en Nieuw en bruine pepernoten met Sinterklaas.
En ik verleng meteen m'n contract bij SS divisie "Westland" voor nog maar een jaar.
[ afbeelding ]
Ik vroeg me srs af waar de fuck ik naar zat te kijken, maar jij denkt bij een homp chocola meteenquote:
Als ik het goed begrijp, een chocolade oliebol.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vroeg me srs af waar de fuck ik naar zat te kijken, maar jij denkt bij een homp chocola meteen?
Racistquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ja tegenwoordig is iedereen racist.
Maar voor oliebollen maak ik graag een uitzondering. Vooral als ze warm zijn met veel poedersuiker.
Succesvol geïntegreerdquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Bruin is lekker.
En van binnen zijn ze gelukkig roomblank.
Beter van binnen ook gewoon bruin. Meer meer meer bruinquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Bruin is lekker.
En van binnen zijn ze gelukkig roomblank.
Waar zeg precies waar de poedersuiker op de oliebol moet zitten ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Racistdaarmee impliceer je dat wit boven bruin staat, aangezien de poedersuiker over de oliebol gaat
Dat moet je ook niet willenquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De zwart geblakerde gooi ik altijd meteen weg.
Zijn niet meer te redden.
Dat bedoel ik nou...quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De GBL is trouwens ook fan van oliebollen.
Ik bedoelde meer met lelijke Amerikaanse trucks etc.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja vond ik ook, geef mij maar een verse pasta kraam
Goed, het bruine moet dus met het witte. Jij suggereert culturele assimilatie, de treinen gaan richting het oosten met jou aan het roer.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar zeg precies waar de poedersuiker op de oliebol moet zitten ?
Ik zeg specifiek MET.
Pfff we kunnen allemaal van oliebollen houden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:37 schreef karton2 het volgende:
[..]
Goed, het bruine moet dus met het witte. Jij suggereert culturele assimilatie, de treinen gaan richting het oosten met jou aan het roer.
Wat ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!
Het is het op slinkse wijze door extreem-rechts indoctrineren van onze jeugd met racistische ideeën. Alles wat een Hollandse uitstraling heeft is per definitie fout want het associeert met ons koloniale verleden. De oliebol is daarmee een symbool van slavernij en het is verschrikkelijk hoeveel Nederlanders hier gewoon aan mee doen.
Paar rozijntjes erbij en het is zelf een oliebol.quote:
Wellicht is mevrouw Van der Arend een arts die een hogere besmetting met tering bij de moslimse bevolking heeft geconstateerd.quote:
quote:xandra van gelder @GelderX · 4 sep. 2013
Ben al 50 jaar Amsterdammer en draag graag bont. Ook in de toekomst
quote:xandra van gelder @GelderX · 30 aug. 2013
Bij de tegelwinkel verkopen ze tegels die hout lijken. Bij de houtwinkel? Hout als tegel. Waarom?
Vuile bontdraagsterquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/GelderX
Die Xandra toch.
Mwaaa lijkt mij niet ......quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wellicht is mevrouw Van der Arend een arts die een hogere besmetting met tering bij de moslimse bevolking heeft geconstateerd.
De vele uitroeptekens wijzen erop dat het Esther ernst is.quote:
Maar dan mogen we nog wel buitenlands snoepgoed !quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:48 schreef Momo... het volgende:
Straks mag je geen kroket meer uit de muur halen omdat sommige mensen geen varken/koe eten.
Je mag ook geen koningsdag meer vieren, veel te nationalistisch met al dat oranje.
En ook geen Hollands snoepgoed meer eten, want andere mensen vinden het te ongezond.
Ja tenminste nog iemand die opkomt voor dit land.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vele uitroeptekens wijzen erop dat het Esther ernst is.
Het Nederlandse snoepgoed is wereldberoemd. Vele Duitsers zijn er verslaafd aan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dan mogen we nog wel buitenlands snoepgoed !
Minority candyquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dan mogen we nog wel buitenlands snoepgoed !
Zelfs de zon komt al op in Duitsland, waar gaat het heen...quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja tenminste nog iemand die opkomt voor dit land.
Geen idee wat churros zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het Nederlandse snoepgoed is wereldberoemd. Vele Duitsers zijn er verslaafd aan.
Mogen churrosnog wel van deze lelijke oliebol? Of worden alleen inheemse lekkernijen verboten als het aan deze treurige aandachtshoer ligt?
Ben je de verovering van Zuid-Amerika door Spanje vergeten? Al die zielige Indianen. Geen Spaanse prducten meer!quote:
Yasmin houdt eens op met reacties plaatsen met nepaccounts daarzoquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar het voortbestaan van beschuit met muisjes is ook onzeker![]()
Marlinda Bakelaar wat is het volgende beschuit met muisjes?? dit slaat echt GVD NERGENS OP!!!! dank je wel pvda en al die andere partijen die in de reet blijven kruipen van die geitenneukers
Gahahahaah volgens mij zijn dit echte accountsquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:54 schreef DeJori het volgende:
[..]
Yasmin houdt eens op met reacties plaatsen met nepaccounts daarzo
http://www.pvvdenhaag.nl/(...)op-in-den-haag-.htmlquote:PVV: MEER RUIMTE VOOR OLIEBOLLENVERKOOP IN DEN HAAG
De fractie van de Partij voor de Vrijheid in de Haagse gemeenteraad heeft geïrriteerd kennis genomen van het zoveelste geval van ondernemertje pesten in Den Haag.
PVV-Raadslid en woordvoerder economie Richard de Mos: "Het houdt maar niet op in Den Haag! Eerder waren diverse IJsverkopers al de pineut van het rigide vergunningenbeleid van de gemeente, nu moeten de oliebollenverkopers het weer ontgelden. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat in deze tijden van crisis en dalende omzetten hardwerkende ondernemers tegengewerkt worden door ambtelijk geneuzel. Ik heb hierover al eerder aan de bel getrokken en ga het college nogmaals vragen om het beleid aan te passen zodat er eerder oliebollen verkocht kunnen worden in Den Haag. Doe mij maar wat oliebollen met lekker veel krentjes!"
quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.pvvdenhaag.nl/(...)op-in-den-haag-.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op het Extreem-Linkse weblog Joop wordt al beweerd "Uw oliebollen kosten ons miljoenen!".quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:00 schreef Nober het volgende:
Wat is het volgende? Een ban op alle bruine en zwarte chocola!? Flikker die buitenlanders toch eens ons land uit als ze zich nie aan wulle passe!!
Heerlijk ontbijtje.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
churros met chocoladesaus! Jum! Das beter dan oliebollen.
Inderdaad ! Wij geen oliebollen ? Dan ook geen plek voor asielzoekers !!quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op het Extreem-Linkse weblog Joop wordt al beweerd "Uw oliebollen kosten ons miljoenen!".
Ja. Wellicht. En hoeveel kosten hun Afrikaanse asielzoekers ons? Miljarden toch zeker.
Nee sinds ik op Fok! zit niet meer.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heerlijk ontbijtje.
En Yasmina, dat je dat niet kent is toch een lichte schande. Die moet je in Den Haag ook kunnen vinden. Kom jij nooit buiten?
Ja, wat zit er toch in die camembert dat die lui zo gek doen? VERBIETEN!!!!!!!quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Joop is der Sturmer der politiek correcten
Al die zwarte Piet columns op die sitequote:Op vrijdag 7 november 2014 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op het Extreem-Linkse weblog Joop wordt al beweerd "Uw oliebollen kosten ons miljoenen!".
Ja. Wellicht. En hoeveel kosten hun Afrikaanse asielzoekers ons? Miljarden toch zeker.
Zo is dat, oog om oog tand om tand maar die Fred Rutte doet er helemaal niks aan alleen als Brussel het zegt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Inderdaad ! Wij geen oliebollen ? Dan ook geen plek voor asielzoekers !!
Afschaffen dat Suikerfeest !quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Zo is dat, oog om oog tand om tand maar die Fred Rutte doet er helemaal niks aan alleen als Brussel het zegt.
Moge ze allemaal suikerziekte krijgen, die zandhazen.quote:
Wij hebben dat nooit aangeschaft dus weg ermee, ook een EU verbod op de verkoop van schapen voor vijf weken tijdens ramadan tot een week na het eind van dat suikerfeest. Zulle we is kijke wie hier de baas is!quote:
Beter gewoon woestijnratten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moge ze allemaal suikerziekte krijgen, die zandhazen.
Een tortilla met spinazie trouwens ook, maar dit terzijde.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heerlijk ontbijtje.
En Yasmina, dat je dat niet kent is toch een lichte schande. Die moet je in Den Haag ook kunnen vinden. Kom jij nooit buiten?
Idd! Maar Geert gaat daar voor zorgen. Let maar op!quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Wij hebben dat nooit aangeschaft dus weg ermee, ook een EU verbod op de verkoop van schapen voor vijf weken tijdens ramadan tot een week na het eind van dat suikerfeest. Zulle we is kijke wie hier de baas is!
Laten ze die theedoek op hun kop es gebruiken om hangop te maken, lui tyfusvolk.quote:
Gelukkig niet, die moeten ze voor de helft terugsturen naar Indonesië aangezien hij een halve Indo is.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Idd! Maar Geert gaat daar voor zorgen. Let maar op!
Die vegamuts die wel een kat heeft.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef raptorix het volgende:
Van haar Facebook, wie is nou kitsch met haar gipsen maria beeldje![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Niks xenodinges. Gewoon een hekel aan buitenlanders.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:19 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Xenofobie uurtje is er al weer?hoe komt dit weer bij buitenlanders
Lang niet allemaal zien ze er zo kitsch uit, er zijn er genoeg met een redelijk neutrale uitstraling, daarnaast mogen we blij zijn dat ondernemers hun nek uitsteken want ga er maar aan staan om de hele dag in zo een vetput te staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de uitstraling van oliebollenkramen ook erg ouderwets en kitscherig/ordinair vind overkomen. Op de een of andere manier roept het een associatie op met kermissen, iets wat mij betreft tot een rudimentair verleden mag behoren omdat er toch alleen kampvolk op af komt. Wat dat betreft ben ik het eens met de columnist dat oliebolkarren erg lelijk zijn en niet passen in de tijdsgeest van nu. Wel vind ik dat deze discussie volledig los moet staan van de oliebollen zelf omdat met de versnapering op zich helemaal niets mis is. Gewoon blijven verkopen die dingen met extra poedersuiker als het kan. Ik eet het toch maar een keer per jaar.
Dus ook aan mij?quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks xenodinges. Gewoon een hekel aan buitenlanders.
Jij hebt geen recht van spreken, jij gaat je maar druk maken over racisme jegens buitenlanders in Colombia. Wellicht bereik je er wat mee en kan je daar de titel Quinsy Gario bemachtigen. Vamos!quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die vegamuts die wel een kat heeft.
Dat is een roofdier, mevrouw. En die eet VLEESCH (althans, waar die Whiskaszooi dan voor moet doorgaan).
Uggs, Zwarte Piet en oliebollen. Daar krijg je de Nederlander de barricades mee op.quote:
Allemaal!! Gewoon oprotten naar hun eigen land. Watzullewenoukrijge.quote:
Niet aardig hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allemaal!! Gewoon oprotten naar hun eigen land. Watzullewenoukrijge.
Al die knipogen en verlekkerde blikken naar een blonde lange gozer. Ja, daar maak ik me reuze druk om.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef Nober het volgende:
jij gaat je maar druk maken over racisme jegens buitenlanders in Colombia.
Ze verpesten het voor de rest. En pakken onze banen af, zelfs als ze een uitkering hebben. Tuig van de richel, oliebollenhaters en appelflappenbesmetters.quote:
Maar ik eet dat ook. :dquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze verpesten het voor de rest. En pakken onze banen af, zelfs als ze een uitkering hebben. Tuig van de richel, oliebollenhaters en appelflappenbesmetters.
D'r uit!!
Ja en wij maar werken voor hen, terwijl de hoge heren het voor het zeggen hebben in hun ivoren toren met een kaasstolp er om heen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze verpesten het voor de rest. En pakken onze banen af, zelfs als ze een uitkering hebben. Tuig van de richel, oliebollenhaters en appelflappenbesmetters.
D'r uit!!
Medicatie vergeten vandaag?quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uggs, Zwarte Piet en oliebollen. Daar krijg je de Nederlander de barricades mee op.
De EU lacht in haar vuistje.
642 miljoen moet je nog ophoesten jongen. Nou ja, jij dan niet, maar die andere Nederlanders hier.quote:
En dan met je mond vol op JOOP posten, ja, ik ken het soort.quote:Ik ga lekker een schijf camembert achterover drukken
quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
En dan met je mond vol op JOOP posten, ja, ik ken het soort.
D'r uit! Ook, allemaal.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en wij maar werken voor hen, terwijl de hoge heren het voor het zeggen hebben in hun ivoren toren met een kaasstolp er om heen.
Heheh zo werd k vroeger nog wel eens genoemd :pquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:19 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Xenofobie uurtje is er al weer?hoe komt dit weer bij buitenlanders
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niks xenodinges. Gewoon een hekel aan buitenlanders.
Anoniem achter je pctje iemand persoonlijk aanvallenquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef raptorix het volgende:
Van haar Facebook, wie is nou kitsch met haar gipsen maria beeldje![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hoezo anoniem?quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Anoniem achter je pctje iemand persoonlijk aanvallen
Royal Sadness
Dit.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:58 schreef Midnight_snack het volgende:
De enige echte klacht is dat die kar daar al 3-4 maanden voor oud&nieuw staat te meuren.
Ja, maar dan klopt het toch ook?quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heheh zo werd k vroeger nog wel eens genoemd :p
Dat ik een woestijnrat ben ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:55 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ja, maar dan klopt het toch ook?
Gahahah. Mijn reacties tegen buitenlanders zijn niet serieus..quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:57 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Huh? Nee dat je xenofobisch bent.
Jij quote mij.... Ik weet het niet meer.
Aldus een Gecertificeerd racist...quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:39 schreef DeJori het volgende:
Waarom hebben mensen eigenlijk zo'n sterke behoefte anderen te verhinderen te doen wat zij niet tof vinden. Meh ik houd niet van oliebollen!So fucking what?
Ik wil zwarte piet ook niet verbieden, ondanks dat ik een hekel aan negers heb.quote:
Dat is het magniet virus der magnieters.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:39 schreef DeJori het volgende:
Waarom hebben mensen eigenlijk zo'n sterke behoefte anderen te verhinderen te doen wat zij niet tof vinden. Meh ik houd niet van oliebollen!So fucking what?
Waar halen ze het vandaanquote:De jaren vijftig? Dat lijkt me niet. Toen werd eten op straat beschouwd als een onbeschaafde bezigheid.
Ik snap niks van je post.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:10 schreef paddy het volgende:
Denk dat de concurrentie qua snelle hap sommigen begint te irriteren. Mja, maak jij je handsnack toch goedkoper?
Een oliebol vult enorm en is heerlijk. Net als een turkse pizza, gewoon af en toe. Niets mis met die kramen.
Dat eten lekker Is en dat dit verbod door een ware mongool Is bedacht.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik snap niks van je post.
Het is gewoon niet waar dat oliebollen bij een kraam eten in de jaren 50 een onbeschaafde bezigheid was. Kijk ook naar foto's van viskramen uit de jaren 50. Fantasie verhaaltjes dus.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik snap niks van je post.
Dat zijn plebsquote:Op vrijdag 7 november 2014 19:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar dat oliebollen bij een kraam eten in de jaren 50 een onbeschaafde bezigheid was. Kijk ook naar foto's van viskramen uit de jaren 50. Fantasie verhaaltjes dus.
Daarnaast wordt een groot deel van de oliebollen ook nog eens thuis geconsumeerd dus dat maakt het argument extra zwak. Een goed punt dat je aanhaalt!quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar dat oliebollen bij een kraam eten in de jaren 50 een onbeschaafde bezigheid was. Kijk ook naar foto's van viskramen uit de jaren 50. Fantasie verhaaltjes dus.
De meeste oliebollenkramen in Amsterdam zijn waardeloos. Geen wonder ook, want de meeste klanten zijn toeristen en dagjesmensen die toch nooit een tweede keer komen. En zo is het met wel meer eten in Amsterdam. Maar van dat hipster-eten enzo, voor de locals, dat is natuurlijk wel van betere kwaliteit.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar halen ze het vandaan
[ afbeelding ]
Denk dat de concurrentie qua snelle hap sommigen begint te irriteren. Mja, maak jij je handsnack toch goedkoper?
Een oliebol vult enorm en is heerlijk. Net als een turkse pizza, gewoon af en toe. Niets mis met die kramen.
Dat is nogal iets om te zeggen in de eerste fucking zin van een oneindige mopper-monoloog.quote:verstokte mopperaars
Kun je de hele tweede kamer wel opdoeken. In het bijzonder Opstelten en Teeven.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
Kunnen we niet een of andere wet maken die ervoor zorgt dat als je als politicus jouw persoonlijke smaak tot een wet probeert te maken je per direct je zetel kwijt bent. Dat je iets probeert te verbieden omdat het bijv. schadelijk voor de volksgezondheid is is nog tot daar aan toe, maar iets proberen te verbieden omdat je het niet hip vindt is wel een nieuw dieptepunt.
Ah, niet deze poep weerquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:48 schreef LXIV het volgende:
Hiervan heeft het elitaire Linkse grachtengordeljournaille inmiddels ook lucht gekregen.
In sommige landen is het juist top om lekker op straat bij zo'n kraampje je eten te halen. Zoek de drukste uit en je eet als een koning. Alles voor je neus klaargemaakt. Ook in Europa trouwens.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:10 schreef paddy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet jij niet ergens een lecture houden over de zegeningen van het sociaal-darwinisme?quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:12 schreef highender het volgende:
En nog steeds zijn er mensen die denken dat er geen overbevolking is.
Of Nederland een provincie van Duitslandquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Door dit soort zaken kan ik niet wachten tot Brabant herenigd wordt met België...
In apengemeenschappen van 30 man zijn er ook klojo's bij.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:12 schreef highender het volgende:
En nog steeds zijn er mensen die denken dat er geen overbevolking is.
Ze zitten in heel het land. Ik woon in Groningen. Een stad met een hoop coffeeshops die van elkaar verspreidt zijn, een hoerenbuurt tussen het station en het centrum in, veel openluchtfestivals midden in het centrum en in ieder park en als klap op de vuurpijl geen sluitingstijden. Kortom de ultieme angst van iedere zure grachtengorder bewoner. Toch zijn ook hier partijen die nog steeds zetels winnen met beloftes als ''een eind aan happy hour'' want er komen misschien wel 16 jarigen op af. Mensen moeten wat te zeiken en verbieden hebben. Het liefst dingen waar ze niet eens last van hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2014 22:32 schreef Kowloon het volgende:
Gelukkig hebben we in Rotterdam geen last van dit soort ellendige lui.
Inderdaad. Die jongemenneke en die dame van weleer waren hun tijd ver voorbij en wisten hoe het hoorde.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:10 schreef paddy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
Ik dacht dat dat iemand was die van een uitkering leeft en zich beklaagt over slavernij.. Slaven, weet je wel, die zwarte mannen met superkrachten en een eindeloze voorraad snoepgoed en cadeautjes en die de grootste kindervriend zijn. Heel stigmatiserend.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.
Nee, zo erg is het nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 23:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar goed, de oliebol is nu ook al racisme?
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 7 november 2014 23:59 schreef Richestorags het volgende:
Bij mij in het winkelcentrum staat een oliebollenkraam. Het komt toch allemaal wel erg dichtbij zo.
Rechtse politici noemen is al wel een voorzichtig begin. Geertjuh is namelijk een racist en aanhanger van oliebollen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, zo erg is het nou ook weer niet.
Dit is gewoon weer een typisch voorbeeld van de "Andere mensen vinden het leuk maar ik vind het stom en dus moet het verboden worden"-hype, waar eigenlijk alles van hoofddoekjes tot vuurwerk tot spelende kinderen regelmatig door wordt belaagd.
Dat mens is zelf een oliebol met d'r plofkop.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Iets zegt me dat ze alle oliebollen voor zichzelf wil opeisen
ja maar dat mag dus niet meer van hipster Amsterdam. Amerikaanse trucks met vette ribbetjes moeten het zijn tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt ook overal wat achter zoeken natuurlijk. Misschien zie ik het te simpel maar volgens mij het doel van die kramen om simpelweg oliebollen te verkopen.
niet hip meer. hipster amsterdam wil amerikaanse bbq trucks met ribbetjes.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:58 schreef Peunage het volgende:
tldr. Wat is het probleem met oliebollen precies?
die zijn ook een stuk lekkerderquote:Op zaterdag 8 november 2014 02:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
niet hip meer. hipster amsterdam wil amerikaanse bbq trucks met ribbetjes.
Helemaal niets, dit is gewoon weer iemand die aandacht wil.quote:Op zaterdag 8 november 2014 00:58 schreef Peunage het volgende:
tldr. Wat is het probleem met oliebollen precies?
Ja maar dat is (nog) authentiek en niche. Net zoals McDonalds walgelijk is maar Hellmann's mayonaise geweldig. Totdat iedereen dat eet, dan is het ineens weer gewoon walgelijke Amerikaanse met e-nummers verpeste rotzooi waar je dik van wordt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap dat vegamuts in de TT niet zo aangezien er in het stuk wordt gepleid voor Amerikaanse BBQ trucks ipv oliebollenkramen.
Heb je ook een baard en bril met dik, plastic montuur?quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar dat is (nog) authentiek en niche. Net zoals McDonalds walgelijk is maar Hellmann's mayonaise geweldig. Totdat iedereen dat eet, dan is het ineens weer gewoon walgelijke Amerikaanse met e-nummers verpeste rotzooi waar je dik van wordt.
Alhoewel, eigenlijk is die Hellmann's mayonaise nu al mainstream geworden, met TV-reclame en al. Ik at het zelf jaren geleden al, toen het nog underground was en echt uit Amerika werd geïmporteerd.
Als we dan toch ingelijfd moeten worden, zou ik dat persoonlijk liever door onze oosterburen zien gebeuren. Duitsland...quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:07 schreef Cherna het volgende:
Appelbeignets(zelf gemaakt) en Oliebollen, konijn in het zuur daar kunnen ze me in de nacht voor wakker maken.
Nou ja, veel succes met de VS keuken die niet te vreten is. Als Limburger(Bourgondiër)vind ik dit artikel lachwekkend.
Slap gezeik van iemand die zich verveelt. Nou ja het is te hopen dat België zo snel mogelijk Limburg inlijft. Daar zeurt men niet zo als in NL.
Dit is ook prima. Alles beter dan het gezeur om niets dat de laatste tijd in NL echt lachwekkend te noemen is. Ik denk dat de verveling bij veel NLers een grote rol speelt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als we dan toch ingelijfd moeten worden, zou ik dat persoonlijk liever door onze oosterburen zien gebeuren. Duitsland...
Treurig is het wel; er zijn immers genoeg zaken, die het wél waard zijn om ons collectief druk over te maken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit is ook prima. Alles beter dan het gezeur om niets dat de laatste tijd in NL echt lachwekkend te noemen is. Ik denk dat de verveling bij veel NLers een grote rol speelt.
Dat is gewoon het simplistische wij tegen zij gelul van rechtse roeptoeters. Dan wordt er weer een of andere oud Hollandsche (lees: blanke) traditie gemaakt van goedkope rotzooi voor veel geld verkopen dankzij de locatie. Wat inderdaad een Hollandse traditie is, maar dat is dan ook het traditionele eraan. Het lijkt mij dat de gemeente in het belang van al haar burgers met het vergunningenbeleid diversiteit in het aanbod mag nastreven. Kennelijk wil de PVV de openbare eetruimte claimen voor Henk en Ingrid en iedereen met een ontwikkelde smaak of nieuwsgierigheid naar iets anders dan de smaak van meel en olie wegjagen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap dat vegamuts in de TT niet zo aangezien er in het stuk wordt gepleid voor Amerikaanse BBQ trucks ipv oliebollenkramen.
Hellmann's lag twintig jaar geleden ook gewoon in de supermarkt, er waren toen alleen minder goede alternatieven.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar dat is (nog) authentiek en niche. Net zoals McDonalds walgelijk is maar Hellmann's mayonaise geweldig. Totdat iedereen dat eet, dan is het ineens weer gewoon walgelijke Amerikaanse met e-nummers verpeste rotzooi waar je dik van wordt.
Alhoewel, eigenlijk is die Hellmann's mayonaise nu al mainstream geworden, met TV-reclame en al. Ik at het zelf jaren geleden al, toen het nog underground was en echt uit Amerika werd geïmporteerd.
Verder straal je totaal niet uit dat je je ver verheven voelt boven oliebolleneters, rechtse mensen en wat dies meer zij.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is gewoon het simplistische wij tegen zij gelul van rechtse roeptoeters. Dan wordt er weer een of andere oud Hollandsche (lees: blanke) traditie gemaakt van goedkope rotzooi voor veel geld verkopen dankzij de locatie. Wat inderdaad een Hollandse traditie is, maar dat is dan ook het traditionele eraan. Het lijkt mij dat de gemeente in het belang van al haar burgers met het vergunningenbeleid diversiteit in het aanbod mag nastreven. Kennelijk wil de PVV de openbare eetruimte claimen voor Henk en Ingrid en iedereen met een ontwikkelde smaak of nieuwsgierigheid naar iets anders dan de smaak van meel en olie wegjagen.
Mwaa... Ik zie dit meer als een verzuurd stukje van één of andere hoofdstedelijke hipster. Xandra (met een hippe "x") lijkt me nl. wel iemand van de cupcakes en latte-vente-kijk-mij-eens-metropolitaan-hip-zijn. Beetje jammer dat een krant zo iemand een podium biedt voor haar weinig verheven en niets toevoegende mening.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is gewoon het simplistische wij tegen zij gelul van rechtse roeptoeters. Dan wordt er weer een of andere oud Hollandsche (lees: blanke) traditie gemaakt van goedkope rotzooi voor veel geld verkopen dankzij de locatie. Wat inderdaad een Hollandse traditie is, maar dat is dan ook het traditionele eraan. Het lijkt mij dat de gemeente in het belang van al haar burgers met het vergunningenbeleid diversiteit in het aanbod mag nastreven. Kennelijk wil de PVV de openbare eetruimte claimen voor Henk en Ingrid en iedereen met een ontwikkelde smaak of nieuwsgierigheid naar iets anders dan de smaak van meel en olie wegjagen.
[..]
Hellmann's lag twintig jaar geleden ook gewoon in de supermarkt, er waren toen alleen minder goede alternatieven.
Op sommige dingen moet ook gewoon neergekeken worden. Dan bedoel ik niet de traditie om met oud en nieuw wat meel in het vet te gooien, maar wel het claimen van de oliebollenkraam als voorbeeld van jaren 50 gezelligheid van vreemde smetten vrij.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verder straal je totaal niet uit dat je je ver verheven voelt boven oliebolleneters, rechtse mensen en wat dies meer zij.
Ik vermoed dat dat was aangedikt. Ik kijk meer neer op quinoa hipsters die in tentjes met de naam kunst en eerlijke koffie een nipje nemen van hun organische fair trade coffee met een biologische carrot cake ernaast en op hun macbook pretentieuze artikelen schrijven over een oer-Hollands fenomeen waar werkelijk niemand last van heeft.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op sommige dingen moet ook gewoon neergekeken worden. Dan bedoel ik niet de traditie om met oud en nieuw wat meel in het vet te gooien, maar wel het claimen van de oliebollenkraam als voorbeeld van jaren 50 gezelligheid van vreemde smetten vrij.
Ik weet niet of je het opgevallen is, maar er is een trend om allerlei normale ontwikkelingen, zoals de evolutie van smaak en eetgewoontes, in termen van wij tegen zij te beschouwen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mwaa... Ik zie dit meer als een verzuurd stukje van één of andere hoofdstedelijke hipster. Xandra (met een hippe "x") lijkt me nl. wel iemand van de cupcakes en latte-vente-kijk-mij-eens-metropolitaan-hip-zijn. Beetje jammer dat een krant zo iemand een podium biedt voor haar weinig verheven en niets toevoegende mening.
Wat is die "missie" dan? Ik lees nl. alleen "ik vind het niet leuk, dus moet het verboden worden!"quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
Maar mooi dat bepaalde lieden zich hier weer over opwinden. De missie van de auteur is in ieder geval geslaagd.
Missie is mensen op de kast jagen. En dat is gelukt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat is die "missie" dan? Ik lees nl. alleen "ik vind het niet leuk, dus moet het verboden worden!"
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Missie is mensen op de kast jagen. En dat is gelukt.
Het is gewoon een of andere vrouw met een mening. Lekker interessant.
Een real-life troll dus, zo ziet ze er ook wel uit eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd meer een ontwikkeling van mensen met te veel vrije tijd, die te pas en te onpas een mening menen te moeten schreeuwen en hun stempel ergens op menen te moeten drukken. Ook zonder al die schreeuwers verandert onze samenleving vanzelf wel...quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het opgevallen is, maar er is een trend om allerlei normale ontwikkelingen, zoals de evolutie van smaak en eetgewoontes, in termen van wij tegen zij te beschouwen.
Tsja, als kranten daar tegenwoordig een podium voor menen te moeten bieden, vind ik het geen wonder dat het aantal abonnees af blijft nemen...quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als het niet zo is, dan blijft het een individu met een mening. Als je je daar druk om gaat maken, dan kun je bezig blijven.quote:
Jij zou je krant opzeggen omdat er een keer een stuk in staat waar je het niet mee eens bent?quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tsja, als kranten daar tegenwoordig een podium voor menen te moeten bieden, vind ik het geen wonder dat het aantal abonnees af blijft nemen...
Zoals op dit forum?quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd meer een ontwikkeling van mensen met te veel vrije tijd, die te pas en te onpas een mening menen te moeten schreeuwen en hun stempel ergens op menen te moeten drukken. Ook zonder al die schreeuwers verandert onze samenleving vanzelf wel...
Ik zou mijn krant opzeggen als deze steevast een podium zou bieden aan stukjesschrijvers/-schrijfsters die in hun columns hun narcisme en lafheid niet onder stoelen of banken zouden steken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij zou je krant opzeggen omdat er een keer een stuk in staat waar je het niet mee eens bent?
Geen idee wat jij zoal leest, maar ik heb daar genoeg over voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou mijn krant opzeggen als deze steevast een podium zou bieden aan stukjesschrijvers/-schrijfsters die in hun columns hun narcisme en lafheid niet onder stoelen of banken zouden steken.
Het is dit jaar precies honderd jaar geleden dat WO I begon en precies 25 jaar geleden dat de muur viel, twee zaken die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en een enorme invloed op het hedendaagse Europa hadden en nog steeds hebben. Dáár zou ik bijv. eens een (al dan niet controversiële) mening over willen lezen in een column...
Zelf bakken!quote:Op zaterdag 8 november 2014 01:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Heerlijk oliebollen
Maarrrrr die kramen zijn wel fokking lelijk, er werken vaak kampertypevolk en het is nog best duur ook... gewoon bij de supermarkt of bakker kopen is mijn devies
Ik denk niet dat de zorgpremies omlaag gaan als we met zijn allen gezonder worden hoor.. Ze steken de winst gewoon in hun zak. Marktwerking in de publieke zaak leidt tot financiele obesitas van sommigen onder ons en dat is nog veel ongezonder voor de samenleving.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:16 schreef Kingstown het volgende:
Gezien de obesitas-epidemie die ons aan het overspoelen is en de daaruit volgende stijgende zorgkosten die dat met zich meebrengt is het niet meer dan terecht dat oliebollen (en alle andere rotzooi die daaraan verbonden is) uit het straatbeeld dienen te verdwijnen.
Dat de hardwerkende Nederlander weer moet betalen voor de fatties die geen maat kunnen houden is onverteerbaar en dient dus op alle mogelijke manieren ontmoedigd te worden.. Als je zo graag dit soort troep wilt eten, dan maar achter je eigen voordeur en val daar vooral anderen niet lastig mee, hoewel een algeheel verbod nog beter zou zijn.
Is vaak ook lekkerder.quote:
Sommige mensen zullen alles aangrijpen om dingen die ze zelf niets aan vinden te verbieden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de zorgpremies omlaag gaan als we met zijn allen gezonder worden hoor.. Ze steken de winst gewoon in hun zak. Marktwerking in de publieke zaak leidt tot financiele obesitas van sommigen onder ons en dat is nog veel ongezonder voor de samenleving.
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sommige mensen zullen alles aangrijpen om dingen die ze zelf niets aan vinden te verbieden.
Denk dat de ramadan en het suikerfeest veel gezondheidsgevaren opleveren, want heel de dag niks eten en je 's avonds volproppen is slecht voor je en al die zoetigheden op het suikerfeest zijn ook heel slecht voor je. Afschaffen dus. O ja, pepernoten zijn ook dikmakers. En het kerstdiner vaak ook. En carnaval, wat denk je daarvan?quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.
Je kunt idd een oorzaak die er hooguit zijdelings met te maken heeft aangrijpen om iets wat je niet aanstaat te verbieden.
Zo kun je zwarte piet met racisme gaan associeren als je het sinterklaasfeest maar niks vindt, bv.
Daar heb je helemaal gelijk in! En wij meer betalen voor al die mensen die door de ramadan een eetstoornis of sneller ouderdomsdiabetes oplopen door dat soort grappen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Denk dat de ramadan en het suikerfeest veel gezondheidsgevaren opleveren, want heel de dag niks eten en je 's avonds volproppen is slecht voor je en al die zoetigheden op het suikerfeest zijn ook heel slecht voor je. Afschaffen dus. O ja, pepernoten zijn ook dikmakers. En het kerstdiner vaak ook. En carnaval, wat denk je daarvan?
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.
Met dat laatste ben ik het eens: weg met de graaiers. Er is verschil tussen je kop boven het maaiveld uitsteken en doodordinair stelen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.
De "alles moet maar kunnen en weg met ons mentaliteit" is ondertussen echt wel voorbij. Keihard aanpakken en niet meer accepteren en als je anderen op kosten wilt jagen, dan doe je dat maar ergens anders....onze traditie is zuinigheid en 1 biscuitje bij de thee en de hedonisten die zo graag onze cultuur de nek om willen draaien hebben lang genoeg vrij spel gehad.
Als je met "onze cultuur" de Zwitserse of Japanse bedoelt, dan heb je gelijk. En anders heb ik geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.
De "alles moet maar kunnen en weg met ons mentaliteit" is ondertussen echt wel voorbij. Keihard aanpakken en niet meer accepteren en als je anderen op kosten wilt jagen, dan doe je dat maar ergens anders....onze traditie is zuinigheid en 1 biscuitje bij de thee en de hedonisten die zo graag onze cultuur de nek om willen draaien hebben lang genoeg vrij spel gehad.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:16 schreef Kingstown het volgende:
Gezien de obesitas-epidemie die ons aan het overspoelen is en de daaruit volgende stijgende zorgkosten die dat met zich meebrengt is het niet meer dan terecht dat oliebollen (en alle andere rotzooi die daaraan verbonden is) uit het straatbeeld dienen te verdwijnen.
Dat de hardwerkende Nederlander weer moet betalen voor de fatties die geen maat kunnen houden is onverteerbaar en dient dus op alle mogelijke manieren ontmoedigd te worden.. Als je zo graag dit soort troep wilt eten, dan maar achter je eigen voordeur en val daar vooral anderen niet lastig mee, hoewel een algeheel verbod nog beter zou zijn.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
Maar mooi dat bepaalde lieden zich hier weer over opwinden. De missie van de auteur is in ieder geval geslaagd.
Piet is dus een dikzak.quote:
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?quote:Op zondag 9 november 2014 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Een beetje een jankerige column. Maar de reacties idem dito. Laat men zich druk maken om belangrijke zaken in plaats van oliebollenkramen.
Ik vind het nogal vervelend als mensen steeds minder van elkaar kunnen hebben en zich zelfs on zoiets onnozels als een oliebollenkraam gaan opwinden. Leven en laten leven is blijkbaar iets heel lastigs voor sommigen. Een nieuwe stap richting de intolerante zeursamenleving die overlastvrij en risicoloos moet zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?
Beetje elitaire reactie wel van je. Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict. Daar maken mensen zich al 50 jaar druk om, maar blijkbaar gun je het anderen niet om zich hierover druk te maken of je kijkt neer op mensen die niet alleen over hele belangrijke zaken discusseren....kan ook nog.
Je kan ook gewoon terug naar Duitsland gaan als je Nederland met z'n oliebollenkramen echt zo verschrikkelijk vindt.quote:Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict.
Pardon, dat is jouw Hollandse traditie. Hier in het Zuiden is het gewoon veel, vet en lekker. Genieten, dus.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:
Hoe is de mening van 1 persoontje in een slechte column verwoord precies relevant?
Lekker laten blaten dat wijf, net als die Quinsy met zijn geleuter.
Een grote advertentie van de KLM met reizen naar Curacao van 15 november tot 6 december zou ik wel een mooie actie vinden.quote:Op maandag 10 november 2014 01:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.
Dat jij je hier druk om maakt, prima, maa gun andere mensen wel een oliebollenkraam.quote:Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?
Beetje elitaire reactie wel van je. Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict. Daar maken mensen zich al 50 jaar druk om, maar blijkbaar gun je het anderen niet om zich hierover druk te maken of je kijkt neer op mensen die niet alleen over hele belangrijke zaken discusseren....kan ook nog.
Wellicht juist niet en dit soort getroll zorgt dat ze weer aandacht krijgen.quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef Vasilevski het volgende:
Het moet wel goed gaan met Het Parool dat ze nog kostbare kolommenruimte hebben voor dit soort kopij.
Eens. Zout toch op met dat gejank.quote:Op maandag 10 november 2014 01:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.
inderdaadquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een trieste OP. Oliebollen politiseren. Hoe zielig ben he dan?
Vergeet de pindakaas niet.quote:Op maandag 10 november 2014 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
inderdaad
het is een fucking column, neem de wereld alstjeblieft niet zo serieus zeg
met je hagelslag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |