abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:48:11 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406169
De blaadjes vallen van de bomen en veel hardwerkende Nederlanders verheugen zich alweer op de Oudhollandse gezelligheid van een warme oliebol in de donkere dagen voor Kerst. Zeker nu traditionele gezelligheden rond de feestdagen zoals Zwarte Piet, hagelslag, kerstbomen en vuurwerk verboden worden of met racisme worden geassocieerd.

Hiervan heeft het elitaire Linkse grachtengordeljournaille inmiddels ook lucht gekregen. Om de mensen hun allerlaatste restje oudjaarsgezelligheid te ontnemen wordt nu in het neo-Marxistische Parool gepleit voor het verbieden van oliebollenkramen:

quote:
Overal in de stad staan lelijke oliebollenkramen die het sentiment van dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' willen aanboren. Het werkt niet, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.

Elk jaar is er een dag dat het oliebollenkramen regent. Plots staan ze allemaal op hun vaste plekken. Meestal gebeurt dat als mensen gewapend met paraplu en winterjas over straat snellen, maar dit jaar arriveerden ze in een zomer die niet wilde ophouden.

Op het Hugo de Grootplein zat hip Amsterdam aan het eind van de middag op de vele terrassen van witte wijn en witbier te genieten, terwijl aan de overkant de appelflappen en berlinerbollen in het vet spetterden.

Het zijn lelijke wagens. De basis is een moderne stevige aanhangwagen met voorzieningen voor een serieuze keuken, terwijl de aankleding een gevoel van voorbije tijden wil oproepen. Het sentiment dat ze willen aanboren is die dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' die nooit heeft bestaan, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.

Onbeschaafde bezigheid
Aan welke tijd - toen geluk nog heel gewoon was - moeten we denken? De jaren vijftig? Dat lijkt me niet. Toen werd eten op straat beschouwd als een onbeschaafde bezigheid. Een beetje dame of heer dacht er niet over om happend of drinkend in de openbare ruimte te verkeren. Er was helemaal geen geld om snackend door de stad te trekken. Of zijn het de losheid en lol van de kermis die de kramen willen uitstralen? De rest van het seizoen staan de meeste gebakkramen immers op kermissen en feesten. De verkoop van winterse oliebollen is een manier om de inkomsten te verhogen.

De balken die in sommige wagens op het plafond zitten, zijn van piepschuim, de blauw-witte tegeltjes komen van de Gamma en de hier en daar verwerkte bakstenen zijn nep. Het assortiment is onveranderlijk: alles in de kramen is gefrituurd, warm gebak, in het algemeen voor één à twee euro.

Verschillende stadsdeelregels
Wie bij de gemeente informeert naar het hoe en waarom van de eindeloze maanden oliebollenpret, komt terecht in verschillende stadsdeelregels. De vergunningen voor dit soort kramen worden decentraal geregeld. In de meeste stadsdelen mogen ze vier maanden bivakkeren. Alleen Centrum is streng: oliebollen worden alleen gedoogd tussen kerst en oud en nieuw. Misschien kan de rest van de stad daar een voorbeeld aan nemen.

Een voedselkar vier maanden op het trottoir stallen levert het stadsdeel al snel zevenduizend euro op. Misschien willen ze die inkomsten niet missen. Geef dan ruimte aan nieuw initiatief. De Rollende Keukens in Westerpark laten zien hoe het kan. Krakkemikkige caravans met soep, stoere Amerikaanse trucks met vette ribbetjes, en strijdbare veganistische cupcakes.

Laat Amsterdam alsjeblieft niet voortbestaan als een statische grachtengordel die aan de randen is gelardeerd met gefrituurde oud-Hollandsche gezelligheid.
http://www.parool.nl/paro(...)-lelijke-wagen.dhtml

Voor de mensen die geen band hadden met Zwarte Piet of smilies, ook als je graag een oliebol eet ben je nu al op zijn minst een verstokte rechtse mopperaar, waarmee het Parool bedoelt een extreem-rechtse nazi. Oliebollenkramen blijken opeens verzamelplaatsen van het ontevreden, extreem-rechtse proletariaat en met het aanschaffen van een oliebol bij zo'n kraam maak je jezelf op z'n minst verdacht in liberale ogen.

Wat ga jij doen:
Poll: Eet jij nog oliebollen?
Ja, dan maar een facist
Nee, ik wil niet geassocieerd worden met extreem-rechts
Nee, ik ben überhipster
Ik wacht af wat Quinsy Gario er van vindt
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
The End Times are wild
pi_146406214
Wat triest. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:50:26 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146406238
Je kunt ook overal wat achter zoeken natuurlijk. Misschien zie ik het te simpel maar volgens mij het doel van die kramen om simpelweg oliebollen te verkopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:51:45 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146406277
Facist?
Wa is da :?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146406292
Het punt is meer dat het weleens tijd wordt voor wat anders dan oliebollen voor 1 euro per stuk. Daar ben ik het wel mee eens.
pi_146406308
Ik vind oliebollen niet lekker, dus eet ik ze niet.
Maar als iemand voor een oliebollenkraam gaat staan protesteren, zal ik uit protest tegen dat protest een zak bollen kopen en die voor hun ogen opeten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:52:46 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406312
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt ook overal wat achter zoeken natuurlijk. Misschien zie ik het te simpel maar volgens mij het doel van die kramen om simpelweg oliebollen te verkopen.
Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!

Het is het op slinkse wijze door extreem-rechts indoctrineren van onze jeugd met racistische ideeën. Alles wat een Hollandse uitstraling heeft is per definitie fout want het associeert met ons koloniale verleden. De oliebol is daarmee een symbool van slavernij en het is verschrikkelijk hoeveel Nederlanders hier gewoon aan mee doen.
The End Times are wild
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:53:10 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406324
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:51 schreef Hyperdude het volgende:
Facist?
Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.
The End Times are wild
pi_146406327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!

Het is het op slinkse wijze door extreem-rechts indoctrineren van onze jeugd met racistische ideeën. Alles wat een Hollandse uitstraling heeft is per definitie fout want het associeert met ons koloniale verleden. De oliebol is daarmee een symbool van slavernij en het is verschrikkelijk hoeveel Nederlanders hier gewoon aan mee doen.
Wauw.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:56:46 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146406438
Men, wat roken sommigen van die lui.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:56:53 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146406439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.
OK
I'm proud to be a facist.
Zo ff een paar LinkseHipsterGutmenschen mishandelen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146406477
De enige echte klacht is dat die kar daar al 3-4 maanden voor oud&nieuw staat te meuren.
Woord.
pi_146406505
Overigens vind ik de voorbeelden van hoe het wel moet erg Amerikaans.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146406532
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens vind ik de voorbeelden van hoe het wel moet erg Amerikaans.
Ja vond ik ook, geef mij maar een verse pasta kraam :9~
pi_146406568
jij leest ook wat je wilt lezen he? :')
pi_146406777
Oliebollen :9~
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:08:40 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146406788
Wat een trieste OP. Oliebollen politiseren. Hoe zielig ben he dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146406805
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Oliebollen :9~
Ik wist niet dat jij een racist was Yasmin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:10:30 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406844
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een trieste post. Lees eerst eens het artikel. Wie politiseert nu oliebollen?

Jij bent echt een van de meest domme, vooringenomen mensen die ik ooit tegengekomen ben. Inclusief hele hordes arbeiders en huisvrouwen. Nog te stom om te begrijpen dat mijn gepolitiseer van de oliebol (wat natuurlijk belachelijk is), niets meer is dan een reactie op het artikel, waarin staat dat oliebollen voor rechtse mensen zijn.

En wie heeft het Sinterklaasfeest gepolitiseerd? En de kerstboom? En hagelslag? En de negerzoen? Dat zijn toch jouw neo-Marxistische universiteitsvriendjes geweest? Als het aan mij had gelegen was het Sinterklaasfeest nog steeds niets anders geweest dan een vrolijk en blij feest voor alle kinderen van Nederland.

Alles verzieken en als iemand er iets van zegt beginnen te schelden. Typisch Frankfurter Schule. Jullie zijn het openlijke kwaad.

[ Bericht 16% gewijzigd door LXIV op 07-11-2014 17:19:12 ]
The End Times are wild
pi_146406868
Oliebollen zijn erg handig om de 20kg aan te komen voor een horrorwinter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146406888
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:09 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij een racist was Yasmin.
Ja ja tegenwoordig is iedereen racist.

Maar voor oliebollen maak ik graag een uitzondering. Vooral als ze warm zijn met veel poedersuiker. :9
pi_146406916
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar voor oliebollen maak ik graag een uitzondering. Vooral als ze warm zijn met veel poedersuiker. :9
Gevallen voor de zonde's van de PVV. Geert Wilders is trots op je :r
pi_146406951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:13 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Gevallen voor de zonde's van de PVV. Geert Wilders is trots op je :r
De GBL is trouwens ook fan van oliebollen.

pi_146406969
Ik eet dit jaar alleen nog maar bruine oliebollen met Oud en Nieuw en bruine pepernoten met Sinterklaas.

En ik verleng meteen m'n contract bij SS divisie "Westland" voor nog maar een jaar.

pi_146406974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef DrMabuse het volgende:
Ik eet dit jaar alleen nog maar bruine oliebollen met Oud en Nieuw en bruine pepernoten met Sinterklaas.

En ik verleng meteen m'n contract bij SS divisie "Westland" voor nog maar een jaar.

[ afbeelding ]
Die ziet er echt lekker uit !
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:17:01 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146407004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vroeg me srs af waar de fuck ik naar zat te kijken, maar jij denkt bij een homp chocola meteen :Y) ? :D
pi_146407009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vroeg me srs af waar de fuck ik naar zat te kijken, maar jij denkt bij een homp chocola meteen :Y) ? :D
Als ik het goed begrijp, een chocolade oliebol.

Ja natuurlijk!
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:17:49 #28
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146407013
Zie mijn ondertitel. Dat gaat dus over dit soort mensen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146407014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bruin is lekker.

En van binnen zijn ze gelukkig roomblank.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:18:14 #30
396550 Richestorags
pi_146407024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Racist :r daarmee impliceer je dat wit boven bruin staat, aangezien de poedersuiker over de oliebol gaat :r
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:18:23 #31
179075 hugecooll
pi_146407028
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bruin is lekker.

Succesvol geïntegreerd
pi_146407031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bruin is lekker.

Beter van binnen ook gewoon bruin. Meer meer meer bruin :9
pi_146407049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Racist :r daarmee impliceer je dat wit boven bruin staat, aangezien de poedersuiker over de oliebol gaat :r
Waar zeg precies waar de poedersuiker op de oliebol moet zitten ?

Ik zeg specifiek MET.
pi_146407057
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Succesvol geïntegreerd
De zwart geblakerde gooi ik altijd meteen weg.

Zijn niet meer te redden.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:19:45 #35
179075 hugecooll
pi_146407064
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De zwart geblakerde gooi ik altijd meteen weg.

Zijn niet meer te redden.
Dat moet je ook niet willen :N
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:21:26 #36
361691 DeJori
pi_146407103
Heeft anousha nzume al gereageerd? ;(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146407295
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De GBL is trouwens ook fan van oliebollen.

Dat bedoel ik nou... :{
pi_146407357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja vond ik ook, geef mij maar een verse pasta kraam :9~
Ik bedoelde meer met lelijke Amerikaanse trucks etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146407405
Nooit geweten dat ik door het eten van oliebollen nazi's steun O+ Heil Hitler!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146407411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:28 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou... :{
Wat zit je nou te haten op oliebollen ?

Kijk dan man !

pi_146407428
Amsterdam. :').
pi_146407532
'Strijdbare veganistische cupcakes'.. :')

Zeker gebakken door ene Volkert.
pi_146407535
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar zeg precies waar de poedersuiker op de oliebol moet zitten ?

Ik zeg specifiek MET.
Goed, het bruine moet dus met het witte. Jij suggereert culturele assimilatie, de treinen gaan richting het oosten met jou aan het roer.
pi_146407558
Mijn schijnbaar nieuwe vrienden van de PVV zeggen dit:

Evert Struik waar slaat dit godverdomme op man? cultuurverkrachters maar o wee als je iets over hun tyfus cultuur zegt, vieze gore tering hypokrieten
Vind ik leuk · Beantwoorden · 15 · 4 uur geleden

Ilonka Willekens Dat die zooi ongeregeld `t land niet wordt uitgedonderd dat snapt toch geen mens meer .
Vind ik leuk · 5 · 3 uur geleden

https://www.facebook.com/steundepvv?fref=ts

Wie moet er nu weer het land uit ?
pi_146407570
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:37 schreef karton2 het volgende:

[..]

Goed, het bruine moet dus met het witte. Jij suggereert culturele assimilatie, de treinen gaan richting het oosten met jou aan het roer.
Pfff we kunnen allemaal van oliebollen houden.

One love *;
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:39:01 #46
361691 DeJori
pi_146407576
Waarom hebben mensen eigenlijk zo'n sterke behoefte anderen te verhinderen te doen wat zij niet tof vinden. Meh ik houd niet van oliebollen! :'( So fucking what?
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:41:58 #47
361691 DeJori
pi_146407636
pi_146407640
Hoe is de mening van 1 persoontje in een slechte column verwoord precies relevant?

Lekker laten blaten dat wijf, net als die Quinsy met zijn geleuter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:42:28 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_146407648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat ?
pi_146407662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:41 schreef DeJori het volgende:
[ afbeelding ]
Paar rozijntjes erbij en het is zelf een oliebol.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_146407680
Eindelijk een serieus terechte klacht.. niet in klb :')

Wat een treurnis. Het pawoowl
pi_146407696
Het zijn weer de moslims:

Esther van der Arend Wat nou weer!!!!!!! Wanneer gaan wij eens dwars liggen met ramadan, suikerfeest en al die andere bullshit van dat tyfusvolk!!!!!
pi_146407730
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
...dat tyfusvolk!!!!!
Wellicht is mevrouw Van der Arend een arts die een hogere besmetting met tering bij de moslimse bevolking heeft geconstateerd.

pi_146407740
quote:
xandra van gelder @GelderX · 4 sep. 2013

Ben al 50 jaar Amsterdammer en draag graag bont. Ook in de toekomst
quote:
xandra van gelder @GelderX · 30 aug. 2013

Bij de tegelwinkel verkopen ze tegels die hout lijken. Bij de houtwinkel? Hout als tegel. Waarom?

https://twitter.com/GelderX

Die Xandra toch.
pi_146407777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

https://twitter.com/GelderX

Die Xandra toch.
Vuile bontdraagster :r
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:47:49 #56
361691 DeJori
pi_146407782
Volgens mij heeft Xandra zand in d'r kut omdat haar dieet is mislukt en ze honger krijgt van die oliebollenluchtjes overal. Of omdat haar ouders haar niet gewoon Sandra hebben genoemd.

Maar ik hoop eigenlijk nog een beetje dat het satirisch bedoeld was, dat artikel.
pi_146407789
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wellicht is mevrouw Van der Arend een arts die een hogere besmetting met tering bij de moslimse bevolking heeft geconstateerd.
Mwaaa lijkt mij niet ......
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:48:03 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_146407791
Straks mag je geen kroket meer uit de muur halen omdat sommige mensen geen varken/koe eten.
Je mag ook geen koningsdag meer vieren, veel te nationalistisch met al dat oranje.
En ook geen Hollands snoepgoed meer eten, want andere mensen vinden het te ongezond.
pi_146407827
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mwaaa lijkt mij niet ......
De vele uitroeptekens wijzen erop dat het Esther ernst is.

pi_146407840
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:48 schreef Momo... het volgende:
Straks mag je geen kroket meer uit de muur halen omdat sommige mensen geen varken/koe eten.
Je mag ook geen koningsdag meer vieren, veel te nationalistisch met al dat oranje.
En ook geen Hollands snoepgoed meer eten, want andere mensen vinden het te ongezond.
Maar dan mogen we nog wel buitenlands snoepgoed !
pi_146407849
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De vele uitroeptekens wijzen erop dat het Esther ernst is.
Ja tenminste nog iemand die opkomt voor dit land. 8-)
pi_146407873
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het Nederlandse snoepgoed is wereldberoemd. Vele Duitsers zijn er verslaafd aan.

Mogen churros :9 nog wel van deze lelijke oliebol? Of worden alleen inheemse lekkernijen verboten als het aan deze treurige aandachtshoer ligt?

vrijdag 7 november 2014 @ 17:51:38 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_146407881
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Minority candy
pi_146407888
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja tenminste nog iemand die opkomt voor dit land. 8-)
Zelfs de zon komt al op in Duitsland, waar gaat het heen...

pi_146407891
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het Nederlandse snoepgoed is wereldberoemd. Vele Duitsers zijn er verslaafd aan.

Mogen churros :9 nog wel van deze lelijke oliebol? Of worden alleen inheemse lekkernijen verboten als het aan deze treurige aandachtshoer ligt?
Geen idee wat churros zijn.
pi_146407895
Dit topic is het toppunt van zielig gedrag
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:52:32 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_146407913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Langwerpige Spaanse oliebollen _O_
pi_146407924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Klinkt lekker ! :9
pi_146407949
Maar het voortbestaan van beschuit met muisjes is ook onzeker :'(

Marlinda Bakelaar wat is het volgende beschuit met muisjes?? dit slaat echt GVD NERGENS OP!!!! dank je wel pvda en al die andere partijen die in de reet blijven kruipen van die geitenneukers
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:54:42 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146407967
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:52 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ben je de verovering van Zuid-Amerika door Spanje vergeten? Al die zielige Indianen. Geen Spaanse prducten meer!
The End Times are wild
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:54:54 #71
361691 DeJori
pi_146407976
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar het voortbestaan van beschuit met muisjes is ook onzeker :'(

Marlinda Bakelaar wat is het volgende beschuit met muisjes?? dit slaat echt GVD NERGENS OP!!!! dank je wel pvda en al die andere partijen die in de reet blijven kruipen van die geitenneukers
Yasmin houdt eens op met reacties plaatsen met nepaccounts daarzo :D
pi_146407984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:54 schreef DeJori het volgende:

[..]

Yasmin houdt eens op met reacties plaatsen met nepaccounts daarzo :D
Gahahahaah volgens mij zijn dit echte accounts _O-

Las het verkeerd. Ik ben dit dus niet nee :P
pi_146407995
Twee oliebollen voor dit topic

vrijdag 7 november 2014 @ 17:57:17 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146408037
quote:
PVV: MEER RUIMTE VOOR OLIEBOLLENVERKOOP IN DEN HAAG

De fractie van de Partij voor de Vrijheid in de Haagse gemeenteraad heeft geïrriteerd kennis genomen van het zoveelste geval van ondernemertje pesten in Den Haag.

PVV-Raadslid en woordvoerder economie Richard de Mos: "Het houdt maar niet op in Den Haag! Eerder waren diverse IJsverkopers al de pineut van het rigide vergunningenbeleid van de gemeente, nu moeten de oliebollenverkopers het weer ontgelden. Het is werkelijk onbegrijpelijk dat in deze tijden van crisis en dalende omzetten hardwerkende ondernemers tegengewerkt worden door ambtelijk geneuzel. Ik heb hierover al eerder aan de bel getrokken en ga het college nogmaals vragen om het beleid aan te passen zodat er eerder oliebollen verkocht kunnen worden in Den Haag. Doe mij maar wat oliebollen met lekker veel krentjes!"
http://www.pvvdenhaag.nl/(...)op-in-den-haag-.html
The End Times are wild
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:59:35 #75
361691 DeJori
pi_146408103
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146408134
Wat is het volgende? Een ban op alle bruine en zwarte chocola!? Flikker die buitenlanders toch eens ons land uit als ze zich nie aan wulle passe!!
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:02:12 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146408190
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:00 schreef Nober het volgende:
Wat is het volgende? Een ban op alle bruine en zwarte chocola!? Flikker die buitenlanders toch eens ons land uit als ze zich nie aan wulle passe!!
Op het Extreem-Linkse weblog Joop wordt al beweerd "Uw oliebollen kosten ons miljoenen!".

Ja. Wellicht. En hoeveel kosten hun Afrikaanse asielzoekers ons? Miljarden toch zeker.
The End Times are wild
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:04:55 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146408275
churros met chocoladesaus! Jum! Das beter dan oliebollen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:05:57 #79
45206 Pietverdriet
pi_146408302
Joop is der Sturmer der politiek correcten
pi_146408303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
churros met chocoladesaus! Jum! Das beter dan oliebollen.
Heerlijk ontbijtje.

En Yasmina, dat je dat niet kent is toch een lichte schande. Die moet je in Den Haag ook kunnen vinden. Kom jij nooit buiten?

pi_146408318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op het Extreem-Linkse weblog Joop wordt al beweerd "Uw oliebollen kosten ons miljoenen!".

Ja. Wellicht. En hoeveel kosten hun Afrikaanse asielzoekers ons? Miljarden toch zeker.
Inderdaad ! Wij geen oliebollen ? Dan ook geen plek voor asielzoekers !!

:(
pi_146408331
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heerlijk ontbijtje.

En Yasmina, dat je dat niet kent is toch een lichte schande. Die moet je in Den Haag ook kunnen vinden. Kom jij nooit buiten?
Nee sinds ik op Fok! zit niet meer.
pi_146408335
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Joop is der Sturmer der politiek correcten
Ja, wat zit er toch in die camembert dat die lui zo gek doen? VERBIETEN!!!!!!!

pi_146408375
Oliebollen zijn fokking lekker, van afblijven!
pi_146408470
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al die zwarte Piet columns op die site :')
pi_146408498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Inderdaad ! Wij geen oliebollen ? Dan ook geen plek voor asielzoekers !!

:(
Zo is dat, oog om oog tand om tand maar die Fred Rutte doet er helemaal niks aan alleen als Brussel het zegt.
pi_146408522
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Zo is dat, oog om oog tand om tand maar die Fred Rutte doet er helemaal niks aan alleen als Brussel het zegt.
Afschaffen dat Suikerfeest !
pi_146408559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moge ze allemaal suikerziekte krijgen, die zandhazen.

pi_146408576
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wij hebben dat nooit aangeschaft dus weg ermee, ook een EU verbod op de verkoop van schapen voor vijf weken tijdens ramadan tot een week na het eind van dat suikerfeest. Zulle we is kijke wie hier de baas is!
pi_146408578
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Moge ze allemaal suikerziekte krijgen, die zandhazen.
Beter gewoon woestijnratten.
pi_146408583
Het Is maar voedsel :')

Derhalve Is die vrouw echt helemaal gek, werkelijk getikt.
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:15:01 #92
45206 Pietverdriet
pi_146408595
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heerlijk ontbijtje.

Een tortilla met spinazie trouwens ook, maar dit terzijde.
pi_146408603
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef Nober het volgende:

[..]

Wij hebben dat nooit aangeschaft dus weg ermee, ook een EU verbod op de verkoop van schapen voor vijf weken tijdens ramadan tot een week na het eind van dat suikerfeest. Zulle we is kijke wie hier de baas is!
Idd! Maar Geert gaat daar voor zorgen. Let maar op!
pi_146408625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Laten ze die theedoek op hun kop es gebruiken om hangop te maken, lui tyfusvolk.

pi_146408642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Idd! Maar Geert gaat daar voor zorgen. Let maar op!
Gelukkig niet, die moeten ze voor de helft terugsturen naar Indonesië aangezien hij een halve Indo is.
pi_146408688
Ik heb er alweer 2 op. :9 .
Hier het oliebollentopic van FOK! btw: FEE / Okee, hoe zijn de oliebollen dit jaar...?
Kun je ook even de groetjes in doen.
I´m back.
pi_146408702
Van haar Facebook, wie is nou kitsch met haar gipsen maria beeldje :') :') :') :')

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_146408712
Ik moet zeggen dat ik de uitstraling van oliebollenkramen ook erg ouderwets en kitscherig/ordinair vind overkomen. Op de een of andere manier roept het een associatie op met kermissen, iets wat mij betreft tot een rudimentair verleden mag behoren omdat er toch alleen kampvolk op af komt. Wat dat betreft ben ik het eens met de columnist dat oliebolkarren erg lelijk zijn en niet passen in de tijdsgeest van nu. Wel vind ik dat deze discussie volledig los moet staan van de oliebollen zelf omdat met de versnapering op zich helemaal niets mis is. Gewoon blijven verkopen die dingen met extra poedersuiker als het kan. Ik eet het toch maar een keer per jaar.
pi_146408742
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Xenofobie uurtje is er al weer? :P hoe komt dit weer bij buitenlanders _O-
pi_146408777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef raptorix het volgende:
Van haar Facebook, wie is nou kitsch met haar gipsen maria beeldje :') :') :') :')

[ afbeelding ]
Die vegamuts die wel een kat heeft. :')

Dat is een roofdier, mevrouw. En die eet VLEESCH (althans, waar die Whiskaszooi dan voor moet doorgaan).

pi_146408794
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:19 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Niks xenodinges. Gewoon een hekel aan buitenlanders.

pi_146408795
Zoveel haat zoveel frustratie :9~

):O
pi_146408798
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de uitstraling van oliebollenkramen ook erg ouderwets en kitscherig/ordinair vind overkomen. Op de een of andere manier roept het een associatie op met kermissen, iets wat mij betreft tot een rudimentair verleden mag behoren omdat er toch alleen kampvolk op af komt. Wat dat betreft ben ik het eens met de columnist dat oliebolkarren erg lelijk zijn en niet passen in de tijdsgeest van nu. Wel vind ik dat deze discussie volledig los moet staan van de oliebollen zelf omdat met de versnapering op zich helemaal niets mis is. Gewoon blijven verkopen die dingen met extra poedersuiker als het kan. Ik eet het toch maar een keer per jaar.
Lang niet allemaal zien ze er zo kitsch uit, er zijn er genoeg met een redelijk neutrale uitstraling, daarnaast mogen we blij zijn dat ondernemers hun nek uitsteken want ga er maar aan staan om de hele dag in zo een vetput te staan.
pi_146408839
quote:
18s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus ook aan mij? ;(
pi_146408843
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die vegamuts die wel een kat heeft. :')

Dat is een roofdier, mevrouw. En die eet VLEESCH (althans, waar die Whiskaszooi dan voor moet doorgaan).
Jij hebt geen recht van spreken, jij gaat je maar druk maken over racisme jegens buitenlanders in Colombia. Wellicht bereik je er wat mee en kan je daar de titel Quinsy Gario bemachtigen. Vamos!
pi_146408846
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:21 schreef Speculant. het volgende:
Zoveel haat zoveel frustratie :9~

):O
Uggs, Zwarte Piet en oliebollen. Daar krijg je de Nederlander de barricades mee op.

De EU lacht in haar vuistje.

pi_146408857
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Dus ook aan mij? ;(
Allemaal!! Gewoon oprotten naar hun eigen land. Watzullewenoukrijge.

pi_146408868
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Allemaal!! Gewoon oprotten naar hun eigen land. Watzullewenoukrijge.
Niet aardig hoor.
pi_146408890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef Nober het volgende:

jij gaat je maar druk maken over racisme jegens buitenlanders in Colombia.
Al die knipogen en verlekkerde blikken naar een blonde lange gozer. Ja, daar maak ik me reuze druk om. :9

pi_146408910
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:23 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Niet aardig hoor.
Ze verpesten het voor de rest. En pakken onze banen af, zelfs als ze een uitkering hebben. Tuig van de richel, oliebollenhaters en appelflappenbesmetters.

D'r uit!!

pi_146408945
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze verpesten het voor de rest. En pakken onze banen af, zelfs als ze een uitkering hebben. Tuig van de richel, oliebollenhaters en appelflappenbesmetters.

D'r uit!!
Maar ik eet dat ook. :d

Poedersuiker _O_
pi_146408963
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

D'r uit!!
Ja en wij maar werken voor hen, terwijl de hoge heren het voor het zeggen hebben in hun ivoren toren met een kaasstolp er om heen.
pi_146408969
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uggs, Zwarte Piet en oliebollen. Daar krijg je de Nederlander de barricades mee op.

De EU lacht in haar vuistje.
Medicatie vergeten vandaag?

Ik ga lekker een schijf camembert achterover drukken :7
pi_146409008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:26 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Medicatie vergeten vandaag?
642 miljoen moet je nog ophoesten jongen. Nou ja, jij dan niet, maar die andere Nederlanders hier.

quote:
Ik ga lekker een schijf camembert achterover drukken :7
En dan met je mond vol op JOOP posten, ja, ik ken het soort.

D'r uit! Ook, allemaal.

pi_146409036
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
En dan met je mond vol op JOOP posten, ja, ik ken het soort.
D'r uit! Ook, allemaal.
:')
pi_146409061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en wij maar werken voor hen, terwijl de hoge heren het voor het zeggen hebben in hun ivoren toren met een kaasstolp er om heen.
pi_146409584
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:19 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Heheh zo werd k vroeger nog wel eens genoemd :p
pi_146409634
quote:
18s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit dus. w/
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:48:27 #119
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_146409661
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:18 schreef raptorix het volgende:

[ afbeelding ]
Anoniem achter je pctje iemand persoonlijk aanvallen

Royal Sadness :')
pi_146409756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Anoniem achter je pctje iemand persoonlijk aanvallen

Royal Sadness :')
Hoezo anoniem?
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:55:30 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146409880
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:58 schreef Midnight_snack het volgende:
De enige echte klacht is dat die kar daar al 3-4 maanden voor oud&nieuw staat te meuren.
Dit.

Voor de rest moeten we eens stoppen met het aandacht geven van dit soort kutvolk. Ze verneuken dit land. Waarom moeten mensen toch altijd de neiging hebben hier het iedereen naar het zin te maken? Sommigen willen dat gewoon niet.

Straks gaat er nog eentje lopen mekkeren dat kaas, tulpen, klompen en windmolens racistisch zijn en moeten worden afgebroken. En de koeien worden afgeslacht, immers typisch NL's ...

De tyfus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146409884
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heheh zo werd k vroeger nog wel eens genoemd :p
Ja, maar dan klopt het toch ook?
pi_146409906
Geen aandacht aan geven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_146409920
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:55 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ja, maar dan klopt het toch ook?
Dat ik een woestijnrat ben ? :D
pi_146409943
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat ik een woestijnrat ben ? :D
Huh? Nee dat je xenofobisch bent. _O-
Jij quote mij.... Ik weet het niet meer.
pi_146410013
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:57 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Huh? Nee dat je xenofobisch bent. _O-
Jij quote mij.... Ik weet het niet meer.
Gahahah. Mijn reacties tegen buitenlanders zijn niet serieus..
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:59:14 #127
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_146410017
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:39 schreef DeJori het volgende:
Waarom hebben mensen eigenlijk zo'n sterke behoefte anderen te verhinderen te doen wat zij niet tof vinden. Meh ik houd niet van oliebollen! :'( So fucking what?
Aldus een Gecertificeerd racist...
  vrijdag 7 november 2014 @ 19:00:36 #128
361691 DeJori
pi_146410065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:59 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Aldus een Gecertificeerd racist...
Ik wil zwarte piet ook niet verbieden, ondanks dat ik een hekel aan negers heb.
  vrijdag 7 november 2014 @ 19:00:42 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146410069
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:39 schreef DeJori het volgende:
Dat is het magniet virus der magnieters.
1947-2016
pi_146410154
Achterlijke aandachtshoererende doos dus. Gewoon negeren.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146410423
quote:
De jaren vijftig? Dat lijkt me niet. Toen werd eten op straat beschouwd als een onbeschaafde bezigheid.
Waar halen ze het vandaan _O-

Denk dat de concurrentie qua snelle hap sommigen begint te irriteren. Mja, maak jij je handsnack toch goedkoper?

Een oliebol vult enorm en is heerlijk. Net als een turkse pizza, gewoon af en toe. Niets mis met die kramen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_146410530
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:10 schreef paddy het volgende:
Denk dat de concurrentie qua snelle hap sommigen begint te irriteren. Mja, maak jij je handsnack toch goedkoper?

Een oliebol vult enorm en is heerlijk. Net als een turkse pizza, gewoon af en toe. Niets mis met die kramen.
Ik snap niks van je post.
pi_146410665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Dat eten lekker Is en dat dit verbod door een ware mongool Is bedacht.
pi_146410893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar dat oliebollen bij een kraam eten in de jaren 50 een onbeschaafde bezigheid was. Kijk ook naar foto's van viskramen uit de jaren 50. Fantasie verhaaltjes dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 7 november 2014 @ 19:23:18 #135
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_146410989
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar dat oliebollen bij een kraam eten in de jaren 50 een onbeschaafde bezigheid was. Kijk ook naar foto's van viskramen uit de jaren 50. Fantasie verhaaltjes dus.
Dat zijn plebs
pi_146411095
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Daarnaast wordt een groot deel van de oliebollen ook nog eens thuis geconsumeerd dus dat maakt het argument extra zwak. Een goed punt dat je aanhaalt!
pi_146411388
quote:

[..]

[ afbeelding ]

De meeste oliebollenkramen in Amsterdam zijn waardeloos. Geen wonder ook, want de meeste klanten zijn toeristen en dagjesmensen die toch nooit een tweede keer komen. En zo is het met wel meer eten in Amsterdam. Maar van dat hipster-eten enzo, voor de locals, dat is natuurlijk wel van betere kwaliteit.

Misschien dat dat ook wel de verklaring is voor het standpunt van die "vegamuts". Die weet waarschijnlijk niet eens hoe een goeie verse oliebol smaakt.
pi_146411493
Hmm. Als je nou oliebollen maakt met biologisch meel en met bier van Brouwerij 't IJ en het frituurt in biologische pinda-olie, wedden dat het dan ineens helemaal geweldig is? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 19:34:36 ]
pi_146412183
quote:
verstokte mopperaars
Dat is nogal iets om te zeggen in de eerste fucking zin van een oneindige mopper-monoloog.
Conscience do cost.
  Forum Admin vrijdag 7 november 2014 @ 20:16:49 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146413052
Wat is dit voor kolder? Hoe krijg je het voor elkaar om in een monoloog over oliebollenkramen in de eerste alinea de ''rechts/links discussie'' er aan de haren bij te trekken? _O-

edit, stuk gelezen. Wat een rancune en persoonlijke frustraties zeg. Wie heeft gedacht van joh, jongens dit gooien we online? Echt prullenbak materiaal dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146415007
Kunnen we niet een of andere wet maken die ervoor zorgt dat als je als politicus jouw persoonlijke smaak tot een wet probeert te maken je per direct je zetel kwijt bent. Dat je iets probeert te verbieden omdat het bijv. schadelijk voor de volksgezondheid is is nog tot daar aan toe, maar iets proberen te verbieden omdat je het niet hip vindt is wel een nieuw dieptepunt :').
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:09:18 #142
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146415255
Oliebollen _O_
Stoofperenbollen _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Forum Admin vrijdag 7 november 2014 @ 21:09:35 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146415266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:03 schreef Tocadisco het volgende:
Kunnen we niet een of andere wet maken die ervoor zorgt dat als je als politicus jouw persoonlijke smaak tot een wet probeert te maken je per direct je zetel kwijt bent. Dat je iets probeert te verbieden omdat het bijv. schadelijk voor de volksgezondheid is is nog tot daar aan toe, maar iets proberen te verbieden omdat je het niet hip vindt is wel een nieuw dieptepunt :').
Kun je de hele tweede kamer wel opdoeken. In het bijzonder Opstelten en Teeven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 21:17:03 #144
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146415570
Weg met ons! *O* Weg met ons! *O* Weg met ons! *O*

Als je tegenwoordig nog achter de normen en waarden staat waar 95% van dit land mee is opgegroeid wordt je weggezet als een fascistische, racistische, nazistische, rechtse kortzichtige klapjosti :{

OT: bij Makro in Breda staat wel een hippe kraam ipv zo'n sneu "gezellig" ding.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_146415870
quote:

[..]

WTF, elke allochtoon mag blijven van mij maar hierom moet jij per direct het land uit!
pi_146416386
Appelbollen O+
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146416739
quote:

[..]

Soort van spaanse oliebollenmeuk voor in de zomer ;)
pi_146416771
Zou een Patatbol niet een geweldige snack uitvingen zijn? Zeg maar een klont van patat en dan nog een extra laag frituur er over!
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:45:19 #149
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146416809
We zijn verworden tot een land van klagers en mietjes.
Graag op anoniem
pi_146416906

Iets zegt me dat ze alle oliebollen voor zichzelf wil opeisen :D
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:48:26 #151
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_146416947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:48 schreef LXIV het volgende:

Hiervan heeft het elitaire Linkse grachtengordeljournaille inmiddels ook lucht gekregen.

Ah, niet deze poep weer ;(
Dit, dus.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:54:04 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146417193
quote:

[..]

[ afbeelding ]

In sommige landen is het juist top om lekker op straat bij zo'n kraampje je eten te halen. Zoek de drukste uit en je eet als een koning. Alles voor je neus klaargemaakt. Ook in Europa trouwens.
1947-2016
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:57:45 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146417386
Door dit soort zaken kan ik niet wachten tot Brabant herenigd wordt met België...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:12:15 #154
224960 highender
Travellin' Light
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:16:18 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146418354
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:12 schreef highender het volgende:
En nog steeds zijn er mensen die denken dat er geen overbevolking is.
Moet jij niet ergens een lecture houden over de zegeningen van het sociaal-darwinisme?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146418991
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Door dit soort zaken kan ik niet wachten tot Brabant herenigd wordt met België...
Of Nederland een provincie van Duitsland
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_146419042
Gelukkig hebben we in Rotterdam geen last van dit soort ellendige lui.
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:04:20 #158
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146420278
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:12 schreef highender het volgende:
En nog steeds zijn er mensen die denken dat er geen overbevolking is.
In apengemeenschappen van 30 man zijn er ook klojo's bij.
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:09:47 #159
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146420487
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:32 schreef Kowloon het volgende:
Gelukkig hebben we in Rotterdam geen last van dit soort ellendige lui.
Ze zitten in heel het land. Ik woon in Groningen. Een stad met een hoop coffeeshops die van elkaar verspreidt zijn, een hoerenbuurt tussen het station en het centrum in, veel openluchtfestivals midden in het centrum en in ieder park en als klap op de vuurpijl geen sluitingstijden. Kortom de ultieme angst van iedere zure grachtengorder bewoner. Toch zijn ook hier partijen die nog steeds zetels winnen met beloftes als ''een eind aan happy hour'' want er komen misschien wel 16 jarigen op af. Mensen moeten wat te zeiken en verbieden hebben. Het liefst dingen waar ze niet eens last van hebben.
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:22:19 #160
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_146420959
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Inderdaad. Die jongemenneke en die dame van weleer waren hun tijd ver voorbij en wisten hoe het hoorde.
pi_146421735
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:51 schreef Hyperdude het volgende:
Facist?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat iemand was die van een uitkering leeft en zich beklaagt over slavernij.. Slaven, weet je wel, die zwarte mannen met superkrachten en een eindeloze voorraad snoepgoed en cadeautjes en die de grootste kindervriend zijn. Heel stigmatiserend.

Maar goed, de oliebol is nu ook al racisme?
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:59:24 #162
396550 Richestorags
pi_146422116
Bij mij in het winkelcentrum staat een oliebollenkraam. Het komt toch allemaal wel erg dichtbij zo.
pi_146422275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar goed, de oliebol is nu ook al racisme?
Nee, zo erg is het nou ook weer niet.

Dit is gewoon weer een typisch voorbeeld van de "Andere mensen vinden het leuk maar ik vind het stom en dus moet het verboden worden"-hype, waar eigenlijk alles van hoofddoekjes tot vuurwerk tot spelende kinderen regelmatig door wordt belaagd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2014 00:05:36 ]
  zaterdag 8 november 2014 @ 00:15:58 #164
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146422581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 23:59 schreef Richestorags het volgende:
Bij mij in het winkelcentrum staat een oliebollenkraam. Het komt toch allemaal wel erg dichtbij zo.
Ik moest lachen ^O^
  zaterdag 8 november 2014 @ 00:18:03 #165
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146422636
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 00:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, zo erg is het nou ook weer niet.

Dit is gewoon weer een typisch voorbeeld van de "Andere mensen vinden het leuk maar ik vind het stom en dus moet het verboden worden"-hype, waar eigenlijk alles van hoofddoekjes tot vuurwerk tot spelende kinderen regelmatig door wordt belaagd.
Rechtse politici noemen is al wel een voorzichtig begin. Geertjuh is namelijk een racist en aanhanger van oliebollen.
pi_146423584
tldr. Wat is het probleem met oliebollen precies?
pi_146423862
Heerlijk oliebollen :9

Maarrrrr die kramen zijn wel fokking lelijk, er werken vaak kampertypevolk en het is nog best duur ook... gewoon bij de supermarkt of bakker kopen is mijn devies :s)
pi_146424285
Wat een dom mens
pi_146424327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

Iets zegt me dat ze alle oliebollen voor zichzelf wil opeisen :D
Dat mens is zelf een oliebol met d'r plofkop.
pi_146424733
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
ja maar dat mag dus niet meer van hipster Amsterdam. Amerikaanse trucks met vette ribbetjes moeten het zijn tegenwoordig.
pi_146424744
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 00:58 schreef Peunage het volgende:
niet hip meer. hipster amsterdam wil amerikaanse bbq trucks met ribbetjes.
  Eindredactie Games zaterdag 8 november 2014 @ 08:13:56 #172
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_146425540
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 02:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

niet hip meer. hipster amsterdam wil amerikaanse bbq trucks met ribbetjes.
die zijn ook een stuk lekkerder :@
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_146425855
Mevrouw de vegamuts is een schoolvoorbeeld van hetgeen waar Nederland anno 2014 tot verworden is; een verwijfd, maar bovenal volstrekt nutteloos zeikland...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_146426156
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 00:58 schreef Peunage het volgende:
Helemaal niets, dit is gewoon weer iemand die aandacht wil.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146426986
Ik vind het wel typisch Hollandsch cultuurgoed: Je mikt een klomp meel in plantaardig vet en Hollanders vinden het lekker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146427033
Ik snap dat vegamuts in de TT niet zo aangezien er in het stuk wordt gepleid voor Amerikaanse BBQ trucks ipv oliebollenkramen.
pi_146427148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik snap dat vegamuts in de TT niet zo aangezien er in het stuk wordt gepleid voor Amerikaanse BBQ trucks ipv oliebollenkramen.
Ja maar dat is (nog) authentiek en niche. Net zoals McDonalds walgelijk is maar Hellmann's mayonaise geweldig. Totdat iedereen dat eet, dan is het ineens weer gewoon walgelijke Amerikaanse met e-nummers verpeste rotzooi waar je dik van wordt.

Alhoewel, eigenlijk is die Hellmann's mayonaise nu al mainstream geworden, met TV-reclame en al. Ik at het zelf jaren geleden al, toen het nog underground was en echt uit Amerika werd geïmporteerd. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2014 10:55:57 ]
pi_146427338
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar dat is (nog) authentiek en niche. Net zoals McDonalds walgelijk is maar Hellmann's mayonaise geweldig. Totdat iedereen dat eet, dan is het ineens weer gewoon walgelijke Amerikaanse met e-nummers verpeste rotzooi waar je dik van wordt.

Alhoewel, eigenlijk is die Hellmann's mayonaise nu al mainstream geworden, met TV-reclame en al. Ik at het zelf jaren geleden al, toen het nog underground was en echt uit Amerika werd geïmporteerd. :P
Heb je ook een baard en bril met dik, plastic montuur? :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:07:18 #179
321876 Cherna
Fuck the System
pi_146427403
Appelbeignets(zelf gemaakt) en Oliebollen, konijn in het zuur daar kunnen ze me in de nacht voor wakker maken.

Nou ja, veel succes met de VS keuken die niet te vreten is. Als Limburger(Bourgondiër)vind ik dit artikel lachwekkend.
Slap gezeik van iemand die zich verveelt. Nou ja het is te hopen dat België zo snel mogelijk Limburg inlijft. Daar zeurt men niet zo als in NL.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_146427493
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:07 schreef Cherna het volgende:
Appelbeignets(zelf gemaakt) en Oliebollen, konijn in het zuur daar kunnen ze me in de nacht voor wakker maken.

Nou ja, veel succes met de VS keuken die niet te vreten is. Als Limburger(Bourgondiër)vind ik dit artikel lachwekkend.
Slap gezeik van iemand die zich verveelt. Nou ja het is te hopen dat België zo snel mogelijk Limburg inlijft. Daar zeurt men niet zo als in NL.
Als we dan toch ingelijfd moeten worden, zou ik dat persoonlijk liever door onze oosterburen zien gebeuren. Duitsland... O+
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:18:06 #181
321876 Cherna
Fuck the System
pi_146427570
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als we dan toch ingelijfd moeten worden, zou ik dat persoonlijk liever door onze oosterburen zien gebeuren. Duitsland... O+
Dit is ook prima. Alles beter dan het gezeur om niets dat de laatste tijd in NL echt lachwekkend te noemen is. Ik denk dat de verveling bij veel NLers een grote rol speelt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_146427651
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:18 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit is ook prima. Alles beter dan het gezeur om niets dat de laatste tijd in NL echt lachwekkend te noemen is. Ik denk dat de verveling bij veel NLers een grote rol speelt.
Treurig is het wel; er zijn immers genoeg zaken, die het wél waard zijn om ons collectief druk over te maken.
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:33:48 #183
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:40:52 #184
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_146427932
Ongelofelijk. Gaan we nu écht overal een probleem van maken? :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_146428166
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:43 schreef Nielsch het volgende:
Dat is gewoon het simplistische wij tegen zij gelul van rechtse roeptoeters. Dan wordt er weer een of andere oud Hollandsche (lees: blanke) traditie gemaakt van goedkope rotzooi voor veel geld verkopen dankzij de locatie. Wat inderdaad een Hollandse traditie is, maar dat is dan ook het traditionele eraan. Het lijkt mij dat de gemeente in het belang van al haar burgers met het vergunningenbeleid diversiteit in het aanbod mag nastreven. Kennelijk wil de PVV de openbare eetruimte claimen voor Henk en Ingrid en iedereen met een ontwikkelde smaak of nieuwsgierigheid naar iets anders dan de smaak van meel en olie wegjagen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 10:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Hellmann's lag twintig jaar geleden ook gewoon in de supermarkt, er waren toen alleen minder goede alternatieven.
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:59:44 #186
396550 Richestorags
pi_146428209
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is gewoon het simplistische wij tegen zij gelul van rechtse roeptoeters. Dan wordt er weer een of andere oud Hollandsche (lees: blanke) traditie gemaakt van goedkope rotzooi voor veel geld verkopen dankzij de locatie. Wat inderdaad een Hollandse traditie is, maar dat is dan ook het traditionele eraan. Het lijkt mij dat de gemeente in het belang van al haar burgers met het vergunningenbeleid diversiteit in het aanbod mag nastreven. Kennelijk wil de PVV de openbare eetruimte claimen voor Henk en Ingrid en iedereen met een ontwikkelde smaak of nieuwsgierigheid naar iets anders dan de smaak van meel en olie wegjagen.
Verder straal je totaal niet uit dat je je ver verheven voelt boven oliebolleneters, rechtse mensen en wat dies meer zij.
pi_146428300
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Hellmann's lag twintig jaar geleden ook gewoon in de supermarkt, er waren toen alleen minder goede alternatieven.
Mwaa... Ik zie dit meer als een verzuurd stukje van één of andere hoofdstedelijke hipster. Xandra (met een hippe "x") lijkt me nl. wel iemand van de cupcakes en latte-vente-kijk-mij-eens-metropolitaan-hip-zijn. Beetje jammer dat een krant zo iemand een podium biedt voor haar weinig verheven en niets toevoegende mening.
pi_146428351
TS is minstens zo dom als het artikel in de OP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146428359
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Verder straal je totaal niet uit dat je je ver verheven voelt boven oliebolleneters, rechtse mensen en wat dies meer zij.
Op sommige dingen moet ook gewoon neergekeken worden. Dan bedoel ik niet de traditie om met oud en nieuw wat meel in het vet te gooien, maar wel het claimen van de oliebollenkraam als voorbeeld van jaren 50 gezelligheid van vreemde smetten vrij.
pi_146428377
Maar mooi dat bepaalde lieden zich hier weer over opwinden. De missie van de auteur is in ieder geval geslaagd.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:11:44 #191
396550 Richestorags
pi_146428420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op sommige dingen moet ook gewoon neergekeken worden. Dan bedoel ik niet de traditie om met oud en nieuw wat meel in het vet te gooien, maar wel het claimen van de oliebollenkraam als voorbeeld van jaren 50 gezelligheid van vreemde smetten vrij.
Ik vermoed dat dat was aangedikt. Ik kijk meer neer op quinoa hipsters die in tentjes met de naam kunst en eerlijke koffie een nipje nemen van hun organische fair trade coffee met een biologische carrot cake ernaast en op hun macbook pretentieuze artikelen schrijven over een oer-Hollands fenomeen waar werkelijk niemand last van heeft.
pi_146428429
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Mwaa... Ik zie dit meer als een verzuurd stukje van één of andere hoofdstedelijke hipster. Xandra (met een hippe "x") lijkt me nl. wel iemand van de cupcakes en latte-vente-kijk-mij-eens-metropolitaan-hip-zijn. Beetje jammer dat een krant zo iemand een podium biedt voor haar weinig verheven en niets toevoegende mening.
Ik weet niet of je het opgevallen is, maar er is een trend om allerlei normale ontwikkelingen, zoals de evolutie van smaak en eetgewoontes, in termen van wij tegen zij te beschouwen.
pi_146428431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
Maar mooi dat bepaalde lieden zich hier weer over opwinden. De missie van de auteur is in ieder geval geslaagd.
Wat is die "missie" dan? Ik lees nl. alleen "ik vind het niet leuk, dus moet het verboden worden!"
pi_146428457
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat is die "missie" dan? Ik lees nl. alleen "ik vind het niet leuk, dus moet het verboden worden!"
Missie is mensen op de kast jagen. En dat is gelukt.

Het is gewoon een of andere vrouw met een mening. Lekker interessant.
  zaterdag 8 november 2014 @ 12:15:29 #195
396550 Richestorags
pi_146428487
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
pi_146428498
quote:

[..]

Een real-life troll dus, zo ziet ze er ook wel uit eigenlijk.
pi_146428517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het opgevallen is, maar er is een trend om allerlei normale ontwikkelingen, zoals de evolutie van smaak en eetgewoontes, in termen van wij tegen zij te beschouwen.
Ik zie eerlijk gezegd meer een ontwikkeling van mensen met te veel vrije tijd, die te pas en te onpas een mening menen te moeten schreeuwen en hun stempel ergens op menen te moeten drukken. Ook zonder al die schreeuwers verandert onze samenleving vanzelf wel...
pi_146428543
quote:

[..]

Tsja, als kranten daar tegenwoordig een podium voor menen te moeten bieden, vind ik het geen wonder dat het aantal abonnees af blijft nemen...
pi_146428561
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Zelfs als het niet zo is, dan blijft het een individu met een mening. Als je je daar druk om gaat maken, dan kun je bezig blijven.
pi_146428585
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja, als kranten daar tegenwoordig een podium voor menen te moeten bieden, vind ik het geen wonder dat het aantal abonnees af blijft nemen...
Jij zou je krant opzeggen omdat er een keer een stuk in staat waar je het niet mee eens bent?
pi_146428827
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd meer een ontwikkeling van mensen met te veel vrije tijd, die te pas en te onpas een mening menen te moeten schreeuwen en hun stempel ergens op menen te moeten drukken. Ook zonder al die schreeuwers verandert onze samenleving vanzelf wel...
Zoals op dit forum?
pi_146428844
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij zou je krant opzeggen omdat er een keer een stuk in staat waar je het niet mee eens bent?
Ik zou mijn krant opzeggen als deze steevast een podium zou bieden aan stukjesschrijvers/-schrijfsters die in hun columns hun narcisme en lafheid niet onder stoelen of banken zouden steken.

Het is dit jaar precies honderd jaar geleden dat WO I begon en precies 25 jaar geleden dat de muur viel, twee zaken die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en een enorme invloed op het hedendaagse Europa hadden en nog steeds hebben. Dáár zou ik bijv. eens een (al dan niet controversiële) mening over willen lezen in een column...
pi_146428870
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zou mijn krant opzeggen als deze steevast een podium zou bieden aan stukjesschrijvers/-schrijfsters die in hun columns hun narcisme en lafheid niet onder stoelen of banken zouden steken.

Het is dit jaar precies honderd jaar geleden dat WO I begon en precies 25 jaar geleden dat de muur viel, twee zaken die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en een enorme invloed op het hedendaagse Europa hadden en nog steeds hebben. Dáár zou ik bijv. eens een (al dan niet controversiële) mening over willen lezen in een column...
Geen idee wat jij zoal leest, maar ik heb daar genoeg over voorbij zien komen.

Verder sluit het een het ander niet uit.
pi_146432221
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 01:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Heerlijk oliebollen :9

Maarrrrr die kramen zijn wel fokking lelijk, er werken vaak kampertypevolk en het is nog best duur ook... gewoon bij de supermarkt of bakker kopen is mijn devies :s)
Zelf bakken! *O*
pi_146432708
Is elke mening tegenwoordig nieuws?
pi_146432732
Gezien de obesitas-epidemie die ons aan het overspoelen is en de daaruit volgende stijgende zorgkosten die dat met zich meebrengt is het niet meer dan terecht dat oliebollen (en alle andere rotzooi die daaraan verbonden is) uit het straatbeeld dienen te verdwijnen.

Dat de hardwerkende Nederlander weer moet betalen voor de fatties die geen maat kunnen houden is onverteerbaar en dient dus op alle mogelijke manieren ontmoedigd te worden.. Als je zo graag dit soort troep wilt eten, dan maar achter je eigen voordeur en val daar vooral anderen niet lastig mee, hoewel een algeheel verbod nog beter zou zijn.
pi_146433210
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:16 schreef Kingstown het volgende:
Gezien de obesitas-epidemie die ons aan het overspoelen is en de daaruit volgende stijgende zorgkosten die dat met zich meebrengt is het niet meer dan terecht dat oliebollen (en alle andere rotzooi die daaraan verbonden is) uit het straatbeeld dienen te verdwijnen.

Dat de hardwerkende Nederlander weer moet betalen voor de fatties die geen maat kunnen houden is onverteerbaar en dient dus op alle mogelijke manieren ontmoedigd te worden.. Als je zo graag dit soort troep wilt eten, dan maar achter je eigen voordeur en val daar vooral anderen niet lastig mee, hoewel een algeheel verbod nog beter zou zijn.
Ik denk niet dat de zorgpremies omlaag gaan als we met zijn allen gezonder worden hoor.. Ze steken de winst gewoon in hun zak. Marktwerking in de publieke zaak leidt tot financiele obesitas van sommigen onder ons en dat is nog veel ongezonder voor de samenleving.
pi_146434516
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 14:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zelf bakken! *O*
Is vaak ook lekkerder. :Y Maar als je op een koude herfstdag in de stad bent gauw ff wat gefrituurds voor een euro is soms ook gewoon heerlijk.
pi_146434645
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de zorgpremies omlaag gaan als we met zijn allen gezonder worden hoor.. Ze steken de winst gewoon in hun zak. Marktwerking in de publieke zaak leidt tot financiele obesitas van sommigen onder ons en dat is nog veel ongezonder voor de samenleving.
Sommige mensen zullen alles aangrijpen om dingen die ze zelf niets aan vinden te verbieden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146435853
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sommige mensen zullen alles aangrijpen om dingen die ze zelf niets aan vinden te verbieden.
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.
Je kunt idd een oorzaak die er hooguit zijdelings met te maken heeft aangrijpen om iets wat je niet aanstaat te verbieden.
Zo kun je zwarte piet met racisme gaan associeren als je het sinterklaasfeest maar niks vindt, bv.
pi_146435854
Volgens mij is dit artikel niet serieus bedoeld.
pi_146436206
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.
Je kunt idd een oorzaak die er hooguit zijdelings met te maken heeft aangrijpen om iets wat je niet aanstaat te verbieden.
Zo kun je zwarte piet met racisme gaan associeren als je het sinterklaasfeest maar niks vindt, bv.
Denk dat de ramadan en het suikerfeest veel gezondheidsgevaren opleveren, want heel de dag niks eten en je 's avonds volproppen is slecht voor je en al die zoetigheden op het suikerfeest zijn ook heel slecht voor je. Afschaffen dus. O ja, pepernoten zijn ook dikmakers. En het kerstdiner vaak ook. En carnaval, wat denk je daarvan?
pi_146436616
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Denk dat de ramadan en het suikerfeest veel gezondheidsgevaren opleveren, want heel de dag niks eten en je 's avonds volproppen is slecht voor je en al die zoetigheden op het suikerfeest zijn ook heel slecht voor je. Afschaffen dus. O ja, pepernoten zijn ook dikmakers. En het kerstdiner vaak ook. En carnaval, wat denk je daarvan?
Daar heb je helemaal gelijk in! En wij meer betalen voor al die mensen die door de ramadan een eetstoornis of sneller ouderdomsdiabetes oplopen door dat soort grappen.
Maar serieus: de trend is er al. Er is een enorme hetze tegen rokers. Niet dat we daarom minder zorgpremie gaan betalen, ook al omdat rokers juist goedkoop zijn voor de samenleving. Ze gaan decennia eerder dood, tenslotte. Die bemoeizucht breidt zich uit. Solidariteit is bedilzucht geworden. En de kleptocraten draaien ons lachend nog een poot uit terwijl we naar de buurman wijzen.
pi_146436740
Oh deze shit weer, weer apen die gaan roepen hoe ongezond gedrag X wel niet is, erge is dat het meestal van die hypochonders zijn die met een blaartje of sneetje naar de dokter gaan.
pi_146437060
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.

De "alles moet maar kunnen en weg met ons mentaliteit" is ondertussen echt wel voorbij. Keihard aanpakken en niet meer accepteren en als je anderen op kosten wilt jagen, dan doe je dat maar ergens anders....onze traditie is zuinigheid en 1 biscuitje bij de thee en de hedonisten die zo graag onze cultuur de nek om willen draaien hebben lang genoeg vrij spel gehad.
pi_146437364
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.

De "alles moet maar kunnen en weg met ons mentaliteit" is ondertussen echt wel voorbij. Keihard aanpakken en niet meer accepteren en als je anderen op kosten wilt jagen, dan doe je dat maar ergens anders....onze traditie is zuinigheid en 1 biscuitje bij de thee en de hedonisten die zo graag onze cultuur de nek om willen draaien hebben lang genoeg vrij spel gehad.
Met dat laatste ben ik het eens: weg met de graaiers. Er is verschil tussen je kop boven het maaiveld uitsteken en doodordinair stelen.
Maar het gaat dus wel om een mentaliteitsaanpassing, zoals je zelf zegt. Het ligt dus niet aan de alcohol of de oliebollen, maar in de overdaad die schaadt.
Energiedrankjes vind ik een verhaal apart. Dat is ongezonde troep die niet aan kinderen verkocht zou moeten worden.
pi_146438377
quote:

[..]

Als je met "onze cultuur" de Zwitserse of Japanse bedoelt, dan heb je gelijk. En anders heb ik geen flauw idee waar je het over hebt.
pi_146438650
Ter verduidelijking: wat Nederland onderscheidt van achtergebleven Zuid-Europese landen, is nou net dat we historisch gezien niet ontiegelijk veel betutteling hadden, maar juist een vrij land waren, waar mensen met afwijkende en in de ogen van veel mensen zelfs verwerpelijke denkbeelden met open armen werden ontvangen. Dáárom konden we de VOC opzetten, konden we de aandelenhandel uitvinden, Descartes de ruimte geven om te filosoferen, en noem het allemaal maar op.

Het is juist de regelzucht die ervoor zorgt dat mensen niet meer zelf kunnen nadenken en alleen maar elk kleinste beetje ruimte dat de regels nog wel open laten gelijk hersenloos misbruiken.
pi_146438661
Wat kinderachtig zeg.
Ура для россии
pi_146439138
Oliebollen uit een kraam in de magnetron warm gemaakt, is zo'n verbod terecht.
pi_146439154
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:02 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat kinderachtig zeg.
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:27:22 #222
45206 Pietverdriet
pi_146439473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:16 schreef Kingstown het volgende:

pi_146439601
TS snapt de door hem geposte tekst niet :') dus bedenkt ie zelf maar iets om over te zeiken :') :')
pi_146441143
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
pi_146441324
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Piet is dus een dikzak.
  zaterdag 8 november 2014 @ 20:21:35 #226
45206 Pietverdriet
pi_146441439
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Piet is dus een dikzak.
Kijk, een leerling van Goebbels
pi_146445729
Ik dacht eerst dat er een spelfout in de titel stond maar ik denk bij nader inzien dat TS het geinig bedoeld heeft. Haha.
  zondag 9 november 2014 @ 21:39:26 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146479192
Een beetje een jankerige column. Maar de reacties idem dito. Laat men zich druk maken om belangrijke zaken in plaats van oliebollenkramen.
pi_146479558
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Een beetje een jankerige column. Maar de reacties idem dito. Laat men zich druk maken om belangrijke zaken in plaats van oliebollenkramen.
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?

Beetje elitaire reactie wel van je. Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict. Daar maken mensen zich al 50 jaar druk om, maar blijkbaar gun je het anderen niet om zich hierover druk te maken of je kijkt neer op mensen die niet alleen over hele belangrijke zaken discusseren....kan ook nog.
  zondag 9 november 2014 @ 21:56:33 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146480022
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?

Beetje elitaire reactie wel van je. Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict. Daar maken mensen zich al 50 jaar druk om, maar blijkbaar gun je het anderen niet om zich hierover druk te maken of je kijkt neer op mensen die niet alleen over hele belangrijke zaken discusseren....kan ook nog.
Ik vind het nogal vervelend als mensen steeds minder van elkaar kunnen hebben en zich zelfs on zoiets onnozels als een oliebollenkraam gaan opwinden. Leven en laten leven is blijkbaar iets heel lastigs voor sommigen. Een nieuwe stap richting de intolerante zeursamenleving die overlastvrij en risicoloos moet zijn.

Dat het vervolgens wordt opgeklopt tot een complot van de grachtengordel door allerlei onderbuikjes op het net is weer op een andere manier strontvervelend. Dat slaat namelijk gewoon nergens op.
pi_146481868
quote:

[..]

Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict.
Je kan ook gewoon terug naar Duitsland gaan als je Nederland met z'n oliebollenkramen echt zo verschrikkelijk vindt.
pi_146482715
Toevoeging: Dat klinkt misschien flauw, maar in het algemeen heb ik oneindig veel meer respect voor mensen die met een positieve insteek de kleine moeite nemen om hun eigen leven aangenamer te maken als de kansen daarvoor openliggen, dan voor mensen die zulke kansen laten liggen of zelfs zichzelf actief in een situatie manoeuvreren die zij niet prettig vinden, en vervolgens van anderen gaan eisen dat zij zich daarom moeten aanpassen.
  zondag 9 november 2014 @ 22:46:52 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146482898
quote:

[..]

Pardon, dat is jouw Hollandse traditie. Hier in het Zuiden is het gewoon veel, vet en lekker. Genieten, dus.

Koekje?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146487510
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:
Hoe is de mening van 1 persoontje in een slechte column verwoord precies relevant?

Lekker laten blaten dat wijf, net als die Quinsy met zijn geleuter.
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_146487549
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 01:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.
Een grote advertentie van de KLM met reizen naar Curacao van 15 november tot 6 december zou ik wel een mooie actie vinden.

Die lui nog meer voedsel geven door een soort jankcolumn op te stellen werkt m.i. alleen maar averechts.

pi_146488793
quote:

[..]

Dat jij je hier druk om maakt, prima, maa gun andere mensen wel een oliebollenkraam.
ROBODEMONS..................|:(
pi_146496761
Het moet wel goed gaan met Het Parool dat ze nog kostbare kolommenruimte hebben voor dit soort kopij.
  maandag 10 november 2014 @ 14:05:55 #238
45206 Pietverdriet
pi_146496992
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef Vasilevski het volgende:
Het moet wel goed gaan met Het Parool dat ze nog kostbare kolommenruimte hebben voor dit soort kopij.
Wellicht juist niet en dit soort getroll zorgt dat ze weer aandacht krijgen.
pi_146497047
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 01:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Eens. Zout toch op met dat gejank.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 22:29:36 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_146516040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
inderdaad

het is een fucking column, neem de wereld alstjeblieft niet zo serieus zeg

met je hagelslag :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_146517052
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

inderdaad

het is een fucking column, neem de wereld alstjeblieft niet zo serieus zeg

met je hagelslag :')
Vergeet de pindakaas niet.
pi_146517286
Jezus. Verder geen worden voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties