Zoals op dit forum?quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd meer een ontwikkeling van mensen met te veel vrije tijd, die te pas en te onpas een mening menen te moeten schreeuwen en hun stempel ergens op menen te moeten drukken. Ook zonder al die schreeuwers verandert onze samenleving vanzelf wel...
Ik zou mijn krant opzeggen als deze steevast een podium zou bieden aan stukjesschrijvers/-schrijfsters die in hun columns hun narcisme en lafheid niet onder stoelen of banken zouden steken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij zou je krant opzeggen omdat er een keer een stuk in staat waar je het niet mee eens bent?
Geen idee wat jij zoal leest, maar ik heb daar genoeg over voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou mijn krant opzeggen als deze steevast een podium zou bieden aan stukjesschrijvers/-schrijfsters die in hun columns hun narcisme en lafheid niet onder stoelen of banken zouden steken.
Het is dit jaar precies honderd jaar geleden dat WO I begon en precies 25 jaar geleden dat de muur viel, twee zaken die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en een enorme invloed op het hedendaagse Europa hadden en nog steeds hebben. Dáár zou ik bijv. eens een (al dan niet controversiële) mening over willen lezen in een column...
Zelf bakken!quote:Op zaterdag 8 november 2014 01:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Heerlijk oliebollen
Maarrrrr die kramen zijn wel fokking lelijk, er werken vaak kampertypevolk en het is nog best duur ook... gewoon bij de supermarkt of bakker kopen is mijn devies
Ik denk niet dat de zorgpremies omlaag gaan als we met zijn allen gezonder worden hoor.. Ze steken de winst gewoon in hun zak. Marktwerking in de publieke zaak leidt tot financiele obesitas van sommigen onder ons en dat is nog veel ongezonder voor de samenleving.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:16 schreef Kingstown het volgende:
Gezien de obesitas-epidemie die ons aan het overspoelen is en de daaruit volgende stijgende zorgkosten die dat met zich meebrengt is het niet meer dan terecht dat oliebollen (en alle andere rotzooi die daaraan verbonden is) uit het straatbeeld dienen te verdwijnen.
Dat de hardwerkende Nederlander weer moet betalen voor de fatties die geen maat kunnen houden is onverteerbaar en dient dus op alle mogelijke manieren ontmoedigd te worden.. Als je zo graag dit soort troep wilt eten, dan maar achter je eigen voordeur en val daar vooral anderen niet lastig mee, hoewel een algeheel verbod nog beter zou zijn.
Is vaak ook lekkerder.quote:
Sommige mensen zullen alles aangrijpen om dingen die ze zelf niets aan vinden te verbieden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de zorgpremies omlaag gaan als we met zijn allen gezonder worden hoor.. Ze steken de winst gewoon in hun zak. Marktwerking in de publieke zaak leidt tot financiele obesitas van sommigen onder ons en dat is nog veel ongezonder voor de samenleving.
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sommige mensen zullen alles aangrijpen om dingen die ze zelf niets aan vinden te verbieden.
Denk dat de ramadan en het suikerfeest veel gezondheidsgevaren opleveren, want heel de dag niks eten en je 's avonds volproppen is slecht voor je en al die zoetigheden op het suikerfeest zijn ook heel slecht voor je. Afschaffen dus. O ja, pepernoten zijn ook dikmakers. En het kerstdiner vaak ook. En carnaval, wat denk je daarvan?quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.
Je kunt idd een oorzaak die er hooguit zijdelings met te maken heeft aangrijpen om iets wat je niet aanstaat te verbieden.
Zo kun je zwarte piet met racisme gaan associeren als je het sinterklaasfeest maar niks vindt, bv.
Daar heb je helemaal gelijk in! En wij meer betalen voor al die mensen die door de ramadan een eetstoornis of sneller ouderdomsdiabetes oplopen door dat soort grappen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Denk dat de ramadan en het suikerfeest veel gezondheidsgevaren opleveren, want heel de dag niks eten en je 's avonds volproppen is slecht voor je en al die zoetigheden op het suikerfeest zijn ook heel slecht voor je. Afschaffen dus. O ja, pepernoten zijn ook dikmakers. En het kerstdiner vaak ook. En carnaval, wat denk je daarvan?
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou idd. Er werden al generaties lang oliebollen genuttigd voordat er een probleem met obesitas ontstond.
Met dat laatste ben ik het eens: weg met de graaiers. Er is verschil tussen je kop boven het maaiveld uitsteken en doodordinair stelen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.
De "alles moet maar kunnen en weg met ons mentaliteit" is ondertussen echt wel voorbij. Keihard aanpakken en niet meer accepteren en als je anderen op kosten wilt jagen, dan doe je dat maar ergens anders....onze traditie is zuinigheid en 1 biscuitje bij de thee en de hedonisten die zo graag onze cultuur de nek om willen draaien hebben lang genoeg vrij spel gehad.
Als je met "onze cultuur" de Zwitserse of Japanse bedoelt, dan heb je gelijk. En anders heb ik geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er werd ook al generaties lang alcohol gedronken, voordat er een probleem met coma-zuipen ontstond en dus zijn de regels aangepast. Er komt nu een tsunami aan obesitas-jongeren aan en dus zullen de regels omtrend dit soort zaken ook aangepakt gaan worden. Net zoals met die energy-drinks, wat onlangs in het nieuws was.
De "alles moet maar kunnen en weg met ons mentaliteit" is ondertussen echt wel voorbij. Keihard aanpakken en niet meer accepteren en als je anderen op kosten wilt jagen, dan doe je dat maar ergens anders....onze traditie is zuinigheid en 1 biscuitje bij de thee en de hedonisten die zo graag onze cultuur de nek om willen draaien hebben lang genoeg vrij spel gehad.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:16 schreef Kingstown het volgende:
Gezien de obesitas-epidemie die ons aan het overspoelen is en de daaruit volgende stijgende zorgkosten die dat met zich meebrengt is het niet meer dan terecht dat oliebollen (en alle andere rotzooi die daaraan verbonden is) uit het straatbeeld dienen te verdwijnen.
Dat de hardwerkende Nederlander weer moet betalen voor de fatties die geen maat kunnen houden is onverteerbaar en dient dus op alle mogelijke manieren ontmoedigd te worden.. Als je zo graag dit soort troep wilt eten, dan maar achter je eigen voordeur en val daar vooral anderen niet lastig mee, hoewel een algeheel verbod nog beter zou zijn.
quote:Op zaterdag 8 november 2014 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
Maar mooi dat bepaalde lieden zich hier weer over opwinden. De missie van de auteur is in ieder geval geslaagd.
Piet is dus een dikzak.quote:
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?quote:Op zondag 9 november 2014 21:39 schreef Hexagon het volgende:
Een beetje een jankerige column. Maar de reacties idem dito. Laat men zich druk maken om belangrijke zaken in plaats van oliebollenkramen.
Ik vind het nogal vervelend als mensen steeds minder van elkaar kunnen hebben en zich zelfs on zoiets onnozels als een oliebollenkraam gaan opwinden. Leven en laten leven is blijkbaar iets heel lastigs voor sommigen. Een nieuwe stap richting de intolerante zeursamenleving die overlastvrij en risicoloos moet zijn.quote:Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?
Beetje elitaire reactie wel van je. Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict. Daar maken mensen zich al 50 jaar druk om, maar blijkbaar gun je het anderen niet om zich hierover druk te maken of je kijkt neer op mensen die niet alleen over hele belangrijke zaken discusseren....kan ook nog.
Je kan ook gewoon terug naar Duitsland gaan als je Nederland met z'n oliebollenkramen echt zo verschrikkelijk vindt.quote:Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict.
Pardon, dat is jouw Hollandse traditie. Hier in het Zuiden is het gewoon veel, vet en lekker. Genieten, dus.quote:Op zaterdag 8 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:
Hoe is de mening van 1 persoontje in een slechte column verwoord precies relevant?
Lekker laten blaten dat wijf, net als die Quinsy met zijn geleuter.
Een grote advertentie van de KLM met reizen naar Curacao van 15 november tot 6 december zou ik wel een mooie actie vinden.quote:Op maandag 10 november 2014 01:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.
Dat jij je hier druk om maakt, prima, maa gun andere mensen wel een oliebollenkraam.quote:Op zondag 9 november 2014 21:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie bepaalt precies wat belangrijke zaken zijn en waarom zouden mensen zich alleen daar druk over mogen maken?
Beetje elitaire reactie wel van je. Persoonlijk word ik een stuk gelukkiger als de oliebollenkramen zouden verdwijnen dan wanneer er een oplossing komt voor het Midden-Oosten conflict. Daar maken mensen zich al 50 jaar druk om, maar blijkbaar gun je het anderen niet om zich hierover druk te maken of je kijkt neer op mensen die niet alleen over hele belangrijke zaken discusseren....kan ook nog.
Wellicht juist niet en dit soort getroll zorgt dat ze weer aandacht krijgen.quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef Vasilevski het volgende:
Het moet wel goed gaan met Het Parool dat ze nog kostbare kolommenruimte hebben voor dit soort kopij.
Eens. Zout toch op met dat gejank.quote:Op maandag 10 november 2014 01:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Moet je kijken wat voor gezeik "quincy met z'n geleuter" ons heeft bezorgd. Kunnen we niet ergens een levensgrote column in alle kranten / nieuwsprogramma's plaatsen met het verzoek elkaar met rust te laten? Fuck off als je het vervelend vind, kijk je de andere kant op. Ga niet proberen anderen jouw levenswijze en levensvisie op te dringen.
inderdaadquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een trieste OP. Oliebollen politiseren. Hoe zielig ben he dan?
Vergeet de pindakaas niet.quote:Op maandag 10 november 2014 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
inderdaad
het is een fucking column, neem de wereld alstjeblieft niet zo serieus zeg
met je hagelslag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |