abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:48:11 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406169
De blaadjes vallen van de bomen en veel hardwerkende Nederlanders verheugen zich alweer op de Oudhollandse gezelligheid van een warme oliebol in de donkere dagen voor Kerst. Zeker nu traditionele gezelligheden rond de feestdagen zoals Zwarte Piet, hagelslag, kerstbomen en vuurwerk verboden worden of met racisme worden geassocieerd.

Hiervan heeft het elitaire Linkse grachtengordeljournaille inmiddels ook lucht gekregen. Om de mensen hun allerlaatste restje oudjaarsgezelligheid te ontnemen wordt nu in het neo-Marxistische Parool gepleit voor het verbieden van oliebollenkramen:

quote:
Overal in de stad staan lelijke oliebollenkramen die het sentiment van dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' willen aanboren. Het werkt niet, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.

Elk jaar is er een dag dat het oliebollenkramen regent. Plots staan ze allemaal op hun vaste plekken. Meestal gebeurt dat als mensen gewapend met paraplu en winterjas over straat snellen, maar dit jaar arriveerden ze in een zomer die niet wilde ophouden.

Op het Hugo de Grootplein zat hip Amsterdam aan het eind van de middag op de vele terrassen van witte wijn en witbier te genieten, terwijl aan de overkant de appelflappen en berlinerbollen in het vet spetterden.

Het zijn lelijke wagens. De basis is een moderne stevige aanhangwagen met voorzieningen voor een serieuze keuken, terwijl de aankleding een gevoel van voorbije tijden wil oproepen. Het sentiment dat ze willen aanboren is die dieptreurige 'Hollandsche gezelligheid' die nooit heeft bestaan, hoe graag rechtse politici en verstokte mopperaars dat ook willen geloven.

Onbeschaafde bezigheid
Aan welke tijd - toen geluk nog heel gewoon was - moeten we denken? De jaren vijftig? Dat lijkt me niet. Toen werd eten op straat beschouwd als een onbeschaafde bezigheid. Een beetje dame of heer dacht er niet over om happend of drinkend in de openbare ruimte te verkeren. Er was helemaal geen geld om snackend door de stad te trekken. Of zijn het de losheid en lol van de kermis die de kramen willen uitstralen? De rest van het seizoen staan de meeste gebakkramen immers op kermissen en feesten. De verkoop van winterse oliebollen is een manier om de inkomsten te verhogen.

De balken die in sommige wagens op het plafond zitten, zijn van piepschuim, de blauw-witte tegeltjes komen van de Gamma en de hier en daar verwerkte bakstenen zijn nep. Het assortiment is onveranderlijk: alles in de kramen is gefrituurd, warm gebak, in het algemeen voor één à twee euro.

Verschillende stadsdeelregels
Wie bij de gemeente informeert naar het hoe en waarom van de eindeloze maanden oliebollenpret, komt terecht in verschillende stadsdeelregels. De vergunningen voor dit soort kramen worden decentraal geregeld. In de meeste stadsdelen mogen ze vier maanden bivakkeren. Alleen Centrum is streng: oliebollen worden alleen gedoogd tussen kerst en oud en nieuw. Misschien kan de rest van de stad daar een voorbeeld aan nemen.

Een voedselkar vier maanden op het trottoir stallen levert het stadsdeel al snel zevenduizend euro op. Misschien willen ze die inkomsten niet missen. Geef dan ruimte aan nieuw initiatief. De Rollende Keukens in Westerpark laten zien hoe het kan. Krakkemikkige caravans met soep, stoere Amerikaanse trucks met vette ribbetjes, en strijdbare veganistische cupcakes.

Laat Amsterdam alsjeblieft niet voortbestaan als een statische grachtengordel die aan de randen is gelardeerd met gefrituurde oud-Hollandsche gezelligheid.
http://www.parool.nl/paro(...)-lelijke-wagen.dhtml

Voor de mensen die geen band hadden met Zwarte Piet of smilies, ook als je graag een oliebol eet ben je nu al op zijn minst een verstokte rechtse mopperaar, waarmee het Parool bedoelt een extreem-rechtse nazi. Oliebollenkramen blijken opeens verzamelplaatsen van het ontevreden, extreem-rechtse proletariaat en met het aanschaffen van een oliebol bij zo'n kraam maak je jezelf op z'n minst verdacht in liberale ogen.

Wat ga jij doen:
Poll: Eet jij nog oliebollen?
Ja, dan maar een facist
Nee, ik wil niet geassocieerd worden met extreem-rechts
Nee, ik ben überhipster
Ik wacht af wat Quinsy Gario er van vindt
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
The End Times are wild
pi_146406214
Wat triest. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:50:26 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146406238
Je kunt ook overal wat achter zoeken natuurlijk. Misschien zie ik het te simpel maar volgens mij het doel van die kramen om simpelweg oliebollen te verkopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:51:45 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146406277
Facist?
Wa is da :?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146406292
Het punt is meer dat het weleens tijd wordt voor wat anders dan oliebollen voor 1 euro per stuk. Daar ben ik het wel mee eens.
pi_146406308
Ik vind oliebollen niet lekker, dus eet ik ze niet.
Maar als iemand voor een oliebollenkraam gaat staan protesteren, zal ik uit protest tegen dat protest een zak bollen kopen en die voor hun ogen opeten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:52:46 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406312
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt ook overal wat achter zoeken natuurlijk. Misschien zie ik het te simpel maar volgens mij het doel van die kramen om simpelweg oliebollen te verkopen.
Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!

Het is het op slinkse wijze door extreem-rechts indoctrineren van onze jeugd met racistische ideeën. Alles wat een Hollandse uitstraling heeft is per definitie fout want het associeert met ons koloniale verleden. De oliebol is daarmee een symbool van slavernij en het is verschrikkelijk hoeveel Nederlanders hier gewoon aan mee doen.
The End Times are wild
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:53:10 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406324
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:51 schreef Hyperdude het volgende:
Facist?
Wa is da :?
Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.
The End Times are wild
pi_146406327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, en het doel van het Sinterklaasfeest is zeker om kinderen een leuk feest te bezorgen!

Het is het op slinkse wijze door extreem-rechts indoctrineren van onze jeugd met racistische ideeën. Alles wat een Hollandse uitstraling heeft is per definitie fout want het associeert met ons koloniale verleden. De oliebol is daarmee een symbool van slavernij en het is verschrikkelijk hoeveel Nederlanders hier gewoon aan mee doen.
Wauw.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:56:46 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146406438
Men, wat roken sommigen van die lui.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:56:53 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146406439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iemand die hagelslag op z'n brood doet, oliebollen eet en het Sinterklaasfeest viert.
OK
I'm proud to be a facist.
Zo ff een paar LinkseHipsterGutmenschen mishandelen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_146406477
De enige echte klacht is dat die kar daar al 3-4 maanden voor oud&nieuw staat te meuren.
Woord.
pi_146406505
Overigens vind ik de voorbeelden van hoe het wel moet erg Amerikaans.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146406532
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens vind ik de voorbeelden van hoe het wel moet erg Amerikaans.
Ja vond ik ook, geef mij maar een verse pasta kraam :9~
pi_146406568
jij leest ook wat je wilt lezen he? :')
pi_146406777
Oliebollen :9~
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:08:40 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146406788
Wat een trieste OP. Oliebollen politiseren. Hoe zielig ben he dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146406805
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Oliebollen :9~
Ik wist niet dat jij een racist was Yasmin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:10:30 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146406844
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een trieste OP. Oliebollen politiseren. Hoe zielig ben he dan?
Wat een trieste post. Lees eerst eens het artikel. Wie politiseert nu oliebollen?

Jij bent echt een van de meest domme, vooringenomen mensen die ik ooit tegengekomen ben. Inclusief hele hordes arbeiders en huisvrouwen. Nog te stom om te begrijpen dat mijn gepolitiseer van de oliebol (wat natuurlijk belachelijk is), niets meer is dan een reactie op het artikel, waarin staat dat oliebollen voor rechtse mensen zijn.

En wie heeft het Sinterklaasfeest gepolitiseerd? En de kerstboom? En hagelslag? En de negerzoen? Dat zijn toch jouw neo-Marxistische universiteitsvriendjes geweest? Als het aan mij had gelegen was het Sinterklaasfeest nog steeds niets anders geweest dan een vrolijk en blij feest voor alle kinderen van Nederland.

Alles verzieken en als iemand er iets van zegt beginnen te schelden. Typisch Frankfurter Schule. Jullie zijn het openlijke kwaad.

[ Bericht 16% gewijzigd door LXIV op 07-11-2014 17:19:12 ]
The End Times are wild
pi_146406868
Oliebollen zijn erg handig om de 20kg aan te komen voor een horrorwinter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_146406888
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:09 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij een racist was Yasmin.
Ja ja tegenwoordig is iedereen racist.

Maar voor oliebollen maak ik graag een uitzondering. Vooral als ze warm zijn met veel poedersuiker. :9
pi_146406916
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar voor oliebollen maak ik graag een uitzondering. Vooral als ze warm zijn met veel poedersuiker. :9
Gevallen voor de zonde's van de PVV. Geert Wilders is trots op je :r
pi_146406951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:13 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Gevallen voor de zonde's van de PVV. Geert Wilders is trots op je :r
De GBL is trouwens ook fan van oliebollen.

pi_146406969
Ik eet dit jaar alleen nog maar bruine oliebollen met Oud en Nieuw en bruine pepernoten met Sinterklaas.

En ik verleng meteen m'n contract bij SS divisie "Westland" voor nog maar een jaar.

pi_146406974
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef DrMabuse het volgende:
Ik eet dit jaar alleen nog maar bruine oliebollen met Oud en Nieuw en bruine pepernoten met Sinterklaas.

En ik verleng meteen m'n contract bij SS divisie "Westland" voor nog maar een jaar.

[ afbeelding ]
Die ziet er echt lekker uit !
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:17:01 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146407004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vroeg me srs af waar de fuck ik naar zat te kijken, maar jij denkt bij een homp chocola meteen :Y) ? :D
pi_146407009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vroeg me srs af waar de fuck ik naar zat te kijken, maar jij denkt bij een homp chocola meteen :Y) ? :D
Als ik het goed begrijp, een chocolade oliebol.

Ja natuurlijk!
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:17:49 #28
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146407013
Zie mijn ondertitel. Dat gaat dus over dit soort mensen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146407014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Bruin is lekker.

En van binnen zijn ze gelukkig roomblank.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:18:14 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146407024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Racist :r daarmee impliceer je dat wit boven bruin staat, aangezien de poedersuiker over de oliebol gaat :r
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:18:23 #31
179075 hugecooll
pi_146407028
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bruin is lekker.

Succesvol geïntegreerd
pi_146407031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bruin is lekker.

Beter van binnen ook gewoon bruin. Meer meer meer bruin :9
pi_146407049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Racist :r daarmee impliceer je dat wit boven bruin staat, aangezien de poedersuiker over de oliebol gaat :r
Waar zeg precies waar de poedersuiker op de oliebol moet zitten ?

Ik zeg specifiek MET.
pi_146407057
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Succesvol geïntegreerd
De zwart geblakerde gooi ik altijd meteen weg.

Zijn niet meer te redden.
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:19:45 #35
179075 hugecooll
pi_146407064
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De zwart geblakerde gooi ik altijd meteen weg.

Zijn niet meer te redden.
Dat moet je ook niet willen :N
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:21:26 #36
361691 DeJori
pi_146407103
Heeft anousha nzume al gereageerd? ;(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146407295
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De GBL is trouwens ook fan van oliebollen.

Dat bedoel ik nou... :{
pi_146407357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja vond ik ook, geef mij maar een verse pasta kraam :9~
Ik bedoelde meer met lelijke Amerikaanse trucks etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146407405
Nooit geweten dat ik door het eten van oliebollen nazi's steun O+ Heil Hitler!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146407411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:28 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou... :{
Wat zit je nou te haten op oliebollen ?

Kijk dan man !

pi_146407428
Amsterdam. :').
pi_146407532
'Strijdbare veganistische cupcakes'.. :')

Zeker gebakken door ene Volkert.
pi_146407535
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar zeg precies waar de poedersuiker op de oliebol moet zitten ?

Ik zeg specifiek MET.
Goed, het bruine moet dus met het witte. Jij suggereert culturele assimilatie, de treinen gaan richting het oosten met jou aan het roer.
pi_146407558
Mijn schijnbaar nieuwe vrienden van de PVV zeggen dit:

Evert Struik waar slaat dit godverdomme op man? cultuurverkrachters maar o wee als je iets over hun tyfus cultuur zegt, vieze gore tering hypokrieten
Vind ik leuk · Beantwoorden · 15 · 4 uur geleden

Ilonka Willekens Dat die zooi ongeregeld `t land niet wordt uitgedonderd dat snapt toch geen mens meer .
Vind ik leuk · 5 · 3 uur geleden

https://www.facebook.com/steundepvv?fref=ts

Wie moet er nu weer het land uit ?
pi_146407570
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:37 schreef karton2 het volgende:

[..]

Goed, het bruine moet dus met het witte. Jij suggereert culturele assimilatie, de treinen gaan richting het oosten met jou aan het roer.
Pfff we kunnen allemaal van oliebollen houden.

One love *;
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:39:01 #46
361691 DeJori
pi_146407576
Waarom hebben mensen eigenlijk zo'n sterke behoefte anderen te verhinderen te doen wat zij niet tof vinden. Meh ik houd niet van oliebollen! :'( So fucking what?
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:41:58 #47
361691 DeJori
pi_146407636
pi_146407640
Hoe is de mening van 1 persoontje in een slechte column verwoord precies relevant?

Lekker laten blaten dat wijf, net als die Quinsy met zijn geleuter.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 7 november 2014 @ 17:42:28 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_146407648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat ?
pi_146407662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:41 schreef DeJori het volgende:
[ afbeelding ]
Paar rozijntjes erbij en het is zelf een oliebol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')