SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topic over Intermittent Fasting(IF): LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
Meer informatie over IF (in het engels): http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html
IIFYM (If it fits your macros) Dit is een ''dieet'' waarbij je in principe alles mag eten, zolang het maar binnen je macronutrient (eiwitten, vet, koolhydraten) waardes valt. Een handige tool is hiervoor te vinden op http://iifym.com/iifym-calculator/
Goede site/app om je calorien/macronutrients bij te houden: http://www.myfitnesspal.com/
[ Bericht 7% gewijzigd door IrCute op 25-10-2014 22:41:05 ]
Yep. I'm in.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:04 schreef IrCute het volgende:
OP heeft nog heel veel werk nodig, maar de opzet is duidelijk geloof ikNiet?
Ik heb een tijdje IF geprobeerd, het beviel eigenlijk wel goed, alleen ik kon er gewoon niet van slapen. Net alsof ik aan de drugs zat ofzo. Wel superconcentratie enz. Maar ik sliep ipv 7/8 uur nog maar 3 uur per nacht. Heb het altijd nog een keer willen uitproberen, maar voorlopig bevalt IIFYM mij primaquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:18 schreef G.R.S. het volgende:
Nou, ik IF en IIFYM op dit moment (vanaf morgen IF eigenlijk weer). Door IF hoef ik me geen zorgen te maken over wat ik wil eten tot 15:00/16:00 uur. IIFYM zorgt ervoor dat ik, ondanks m'n lage kcalintake van 1700 toch kan genieten van chocolade en andere 'macro onvriendelijk' eten
Wat eet je dan zo'n beetje op een dag? Echt vet eten?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:28 schreef Deuce92 het volgende:
IIFYM.Ik moet er niet aan denken om de hele dag kip met rijst en kwark te vreten, oid.
Ik heb vorige week m'n kcal met 500 per dag verhoogd. Hiervoor at ik gemiddeld ~3000 kcals per dag, sinds het begin van m'n bulk, eind mei. Ik kwam elke maand ongeveer 1,5 kg aan, en dat vond ik genoeg. Maar vorige week kwam ik er dus achter dat ik de maand daarvoor helemaal niets was aangekomen, en zelfs een beetje was afgevallen. Vind het best raar dat m'n maintenance opeens zoveel omhoog is gegaan. Ik had verwacht dat ik op een gegeven moment wat langzamer zou aankomen, niet dat ik opeens een halve kilo zou afvallen.
Maar goed, nu eet ik dus lekker ~3500 kcal per dag.
Nee, want je hebt maar een bepaald aantal gram vet wat je op een dag ''mag'' eten met IIFYM. Alles in balans.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Wat eet je dan zo'n beetje op een dag? Echt vet eten?
Niet echt. Meestal 70-100g vet per dag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Wat eet je dan zo'n beetje op een dag? Echt vet eten?
~idemquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:19 schreef Jahr00n het volgende:
Ik knal momenteel 3500 kcal per dag weg.
dit. Low carb werkt wel in cut, maar word er slap en lusteloos van. Nu weer gewoon carbsquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:44 schreef IrCute het volgende:
Ik zelf eet nu trouwens 50% carbs/30% eiwit/20% vet in mijn cut. Bevalt wel goed eigenlijk. Low carb werkt bij mijzelf totaal niet. Krijg er weinig energie door, hoofdpijn enz. Dit is goed vol te houden, wat eigenlijk nog wel het belangrijkste is.
Ja hoor, http://www.leangains.com/(...)-gains-part-two.htmlquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Iemand ervaring met IF in een (lichte) bulk? Het idee spreekt me wel aan, maar blijft de spiergroei optimaal als je een 16 of 18 uur fasting window per dag hebt?
ik merk geen verschil. In de cut val ik af, maar aankomen lukt ook prima. Wel eet ik dan 3 keer ipv 2, maar ik blijf in mijn windowquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Iemand ervaring met IF in een (lichte) bulk? Het idee spreekt me wel aan, maar blijft de spiergroei optimaal als je een 16 of 18 uur fasting window per dag hebt?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ja hoor, http://www.leangains.com/(...)-gains-part-two.html
Ik denk dat ik het gewoon moet proberen om de effecten op mijn lichaam te ondervinden. Doen jullie elke dag 16/8, of wekelijks 5/2?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:06 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik merk geen verschil. In de cut val ik af, maar aankomen lukt ook prima. Wel eet ik dan 3 keer ipv 2, maar ik blijf in mijn window
Dit kan wellicht de OP in?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:27 schreef Drinky het volgende:
Paar hardnekkige "bro-science" beweringen die helemaal niet kloppen, maar overal op het internet als feiten worden neergezet:
- Whey shake gelijk na training om je anabolic window optimaal te benutten
- Niet meer dan 35g eiwitten per maaltijd
- Kip met (zilvervlies)rijst en broccoli om clean te bulken of cutten
- Eet alleen "schone" koolhydraten
- Van vet eten word je vet
- Verzadigd vet is slecht voor je
- Eieren zijn slecht voor je cholesterol
- Fastfood is slecht en "niet clean"
- Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag
- Minimaal 3 maaltijden per dag, het liefst 6 om je metabolisme op gang te houden
- Alles wat je na 20:00 eet wordt opgeslagen als vet
- Casseine (kwark en shit) voor het slapen omdat het langzame eiwitten zijn
- Elke 2-3 uur iets eten, anders ga je spieren afbreken
- Om te bulken moet je ook heel veel vet aanzetten, >18% lichaamsvet is niks mis mee ()
- Eet 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht om te groeien
- Zonder whey word je niet groot
Ik ben er vast nog een hoop vergeten.
In sommige van deze punten zit wel een kern van waarheid, maar worden vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.quote:
Nee, sorryquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Halvor het volgende:
[..]
In sommige van deze punten zit wel een kern van waarheid, maar worden vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.
12kg in gewicht aankomen en 2% vetmassa verliezen is heel erg optimistisch, mischien wel mogelijk mits je nog niet eerder hebt getrained. Met zo'n lijst van wat je op een dag eet komen wij niet echt verder (en ik hoop voor je dat je wel nog andere dingen eet dan alleen dat lijstjequote:Ik ben bezig met het opbouwen van spiermassa, train nu 4x per week. Ik zit nu op een gewicht van 88kg met een lengte van 1.93. Doel is uiteindelijk richting de 100kg.
Schema van 6 maaltijden per dag:
1: shake met 500ml water, 80g havermout, banaan, whey
2: 3x knackebrod met 75g kip/kalkoen-filet, appel, 500ml water
3: salade met varierende groente, rucola, walnoten, knackebrod met vleeswaren of appelstroop, 4 eieren, 500ml water
4: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
(training)
5: whey, 250g kip/rund/kalkoen/vis, 100g groente, rijst, 500ml water
6: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
Vetpercentage zit nu rond de 12% en wil ik uiteindelijk in de zomer rond de 10% hebben.
Jawel, het overgrote deel is inderdaad onzin, maar een aantal punten hebben wel een kern van waarheid, alleen de reden die daar staat klopt vaak niet.quote:
Ik eet geen andere dingen dan op deze lijst, hoeveelheden en soorten varieren wel, maar met dezelfde opzet. Avondeten is elke dag anders uiteraard, maar de samenstelling is grotendeels hetzelfde.quote:[..]
12kg in gewicht aankomen en 2% vetmassa verliezen is heel erg optimistisch, mischien wel mogelijk mits je nog niet eerder hebt getrained. Met zo'n lijst van wat je op een dag eet komen wij niet echt verder (en ik hoop voor je dat je wel nog andere dingen eet dan alleen dat lijstje).
Dingen die wij nodig hebben:
- Lengte, gewicht, lichaamsvetpercentage (heb jij dus wel)
- Hoe actief ben je op een dag, hoeveel kcals verbrand je ongeveer?
- Hoeveel kcal eet je nu (liefst met macro's) en wat is je doel.
Meer is er niet voor nodig
het gaat uiteindelijk om het resultaat zoals jij het wil, niet 1 weg er naar toe.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:15 schreef Beach het volgende:
Ik zal m'n vraag nog maar een keer stellen ondanks dat die eerder verwijderd was door een overijverige mod.
Is het erg als ik niet zo trouw ben met m'n cals tellen?
Tot nu toe gaat m'n bf omlaag en mn lifts nog gewoon omhoog.
Gaat niet lukken 12 kilo in 8 maanden, reken maar op 2,5 jaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Halvor het volgende:
[..]
In sommige van deze punten zit wel een kern van waarheid, maar worden vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.
Ik ben bezig met het opbouwen van spiermassa, train nu 4x per week. Ik zit nu op een gewicht van 88kg met een lengte van 1.93. Doel is uiteindelijk richting de 100kg.
Schema van 6 maaltijden per dag:
1: shake met 500ml water, 80g havermout, banaan, whey
2: 3x knackebrod met 75g kip/kalkoen-filet, appel, 500ml water
3: salade met varierende groente, rucola, walnoten, knackebrod met vleeswaren of appelstroop, 4 eieren, 500ml water
4: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
(training)
5: whey, 250g kip/rund/kalkoen/vis, 100g groente, rijst, 500ml water
6: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
Vetpercentage zit nu rond de 12% en wil ik uiteindelijk in de zomer rond de 10% hebben.
Weet ik, met de zomer doel ik ook op mijn vetpercentage, niet op de 100kgquote:Op zondag 26 oktober 2014 00:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Gaat niet lukken 12 kilo in 8 maanden, reken maar op 2,5 jaar.
Nouja ik kan vast op den duur wel tijd besparen? Dat ik bijv. 6 maanden eerder (ik noem maar wat) zit op een percentage dat ik goed vind?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat uiteindelijk om het resultaat zoals jij het wil, niet 1 weg er naar toe.
Als wat je nu doet werkt zou ik gewoon zo doorgaan. Let er alleen wel op dat je vetpercentage niet heel snel afneemt. Als je net begint zullen je lifts sowieso stijgen, een heel groot gedeelte daarvan is te danken aan de adaptatie van je CNS. Ik zou alsnog eens in de week ofzo even echt kijken wat je eet en hoeveel je verbruikt, kun je een beetje als richtlijn gebruiken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:15 schreef Beach het volgende:
Ik zal m'n vraag nog maar een keer stellen ondanks dat die eerder verwijderd was door een overijverige mod.
Is het erg als ik niet zo trouw ben met m'n cals tellen?
Tot nu toe gaat m'n bf omlaag en mn lifts nog gewoon omhoog.
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:14 schreef Halvor het volgende:
[..]
Jawel, het overgrote deel is inderdaad onzin, maar een aantal punten hebben wel een kern van waarheid, alleen de reden die daar staat klopt vaak niet.
[..]
Ik eet geen andere dingen dan op deze lijst, hoeveelheden en soorten varieren wel, maar met dezelfde opzet. Avondeten is elke dag anders uiteraard, maar de samenstelling is grotendeels hetzelfde.
Ik vraag niet om advies, ik post het meer omdat andere mensen er misschien wat aan hebben, of er vragen over hebben. Ik heb een goed uitgebalanceerd schema (kan ik eventueel wel posten hier) in vergelijking met mijn dagritme.
Er staat in z'n post dat ie niet elke dag hetzelfde eet. Daarnaast kan je voedsel op 1001 manier bereiden... neem ei: bakken, stomen en koken. En in die categorieën kan je nog eens op verschillende manieren je ei klaar maken . Als je meel toevoegt, heb je nog meer combinaties...quote:Op zondag 26 oktober 2014 06:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 06:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?
Precies, in bereiding en combinaties kun je oneindig varieren. Ik eet dus zeker niet elke dag hetzelfde, ik heb voor mezelf gewoon bepaalde regels of richtlijnen voor producten die ik wel of niet eet en daar maak ik dan elke week iets anders mee. Een van de regels is bijvoorbeeld dat ik per maaltijd minimaal 30g eiwitten binnen moet krijgen. En zo heb ik nog een hele lijstquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:23 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Er staat in z'n post dat ie niet elke dag hetzelfde eet. Daarnaast kan je voedsel op 1001 manier bereiden... neem ei: bakken, stomen en koken. En in die categorieën kan je nog eens op verschillende manieren je ei klaar maken . Als je meel toevoegt, heb je nog meer combinaties...
ik ga zo mijn harde shoarmawraps maken. Geheim recept, kan geen kebabzaak tegenop.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef Jahr00n het volgende:
Hebben jullie nog harde recepten voor avondeten?
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srsquote:Op zondag 26 oktober 2014 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg. Hoe lang heeft 't bij jullie geduurd voordat je een beetje fatsoenlijk op gevoel je macro's kon 'bijhouden'? Of doe je nog steeds gewoon dagelijks een check/lijst? Lijkt me dat je als je relatief gelijkmatig eet qua hoeveelheden dat 't snel/wel te doen is, maar als je meer afwisselend eet lijkt 't me lastiger?
Op zich heb ik een beetje 't zelfde als Halvor dat ik in grote lijnen hetzelfde eet per dag/week, alleen in andere samenstellingen. Carbs etc bij avondeten is meestel 75gr ongekookt gewogen (rijst, volkorenpasta bijvoorbeeld) met daarbij dus een shitload aan groenten en vlees (vaak gehakt of kip). Dingen als wraps maak ik zelf met volkorenmeel/speltmeel. Pizzabodems maak ik ook zelf, vaak grotendeels volkoren/spelt, al eten we één keer per maand zelfgemaakte pizza ofzo. Hebben een vast repertoire van iets van 20 gerechten ofzo waar we elke week uit kunnen kiezen en wisselen dat ook zoveel mogelijk af, al zijn er wel wat favorieten die we redelijk vaak eten.
Moet wel nog wat producten 'vervangen' in huis, en wil meer werken met linzen en spliterwten enzo.
Thanks!quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srs). Hangt ook heel veel af van mijn dagelijkse activiteit.
Heb voor de rest een keukenweegschaaltje om dingen af te wegen, maar gebruik het bijna niet meer. Myfitnesspal app houdt de macros wel voor me bij, maar die houdt op een gegeven moment dingen bij die je frequent eet dus kun je het snel toevoegen ipv steeds alles op te zoeken.
Geluk heb je groente erbij gedaan. Anders was het gew fastfood en cheat meal.quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik ga zo mijn harde shoarmawraps maken. Geheim recept, kan geen kebabzaak tegenop.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das it manequote:Op zondag 26 oktober 2014 17:46 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje te hard met de wodka gegaanhalve fles leeg
Via je mobiel kan je gewoon barcodes scannen, meeste staat er al in dus veel werk is het dan niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
Confronterend wel. Zo'n ding. Met de hoeveelheid carbs![]()
Maargoed nu is vandaag wel een carb-dagje, normaal een stuk minder![]()
Moet nog even wennen aan het opzoeken en invoeren van dingen. Gelukkig wel veel Britse shit netjes aangepast op m'n Britse locatie, dus Tesco etc. Neem aan dat 'jullie' Jumbo/AH/etc. dingen hebben in de lijst?
Morgen staan de weekboodschappen weer op het programma, dus maar eens kijken wat ik allemaal kan halen/eten om 'binnen m'n macro's te blijven'.
Tevens, ik dacht altijd dat er in zoete aardappel minder carbs zaten dan in aardappels?![]()
*shocked*
Ik kan de barcode op mijn brocolli niet vinden. Kan je ergens niet gewoon een eigen lijst maken met barcodes dat de app ze alsnog leest en je ergens een A3 hebt met producten en barcodes erop?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:33 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Via je mobiel kan je gewoon barcodes scannen, meeste staat er al in dus veel werk is het dan niet.
Zelf nog nooit geprobeerd, maar het hoort mogelijk te zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:44 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik kan de barcode op mijn brocolli niet vinden. Kan je ergens niet gewoon een eigen lijst maken met barcodes dat de app ze alsnog leest en je ergens een A3 hebt met producten en barcodes erop?
Synct de calorie counter app een beetje fatsoenlijk met de website?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:56 schreef IrCute het volgende:
Ik scan ook meestal alle nieuwe producten, veel sneller en dan weet je ook zeker dat de juiste voedingswaardes hebt.
calorie counter app? bedoel je myfitnesspal? En ja, alles wat je op je telefoon invult staat ook op de site als je daar inlogt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Synct de calorie counter app een beetje fatsoenlijk met de website?
En als je hardloopt, je kan de app ook laten syncen met je hardloop app (voor mij runkeeper, maar runtastic enz werkt ook).quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ja die ja!
Oh, ik heb er al helemaal zin in. #gezellig #hetmoetwelleukblijven #blijvengenieten
S: 90 min (500ml Gatorade)quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:53 schreef Ethanolic het volgende:
O: pil Dexaprine
S-15 min: banaan
S: wedstrijd
To be continued.
iemand heeft hier flink genotenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:10 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
S: 90 min (500ml Gatorade)
L: 2 tosti's
T: 3 bier, een cola en een
D: New York Pizza, Mexican Hot&Spicy, zonder ui, met extra kaas op de rand en extra kip.
Is niet de eerste keer dat je die fout hebt gemaaktquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:41 schreef Drinky het volgende:
OLD: 650g shoarma, 3 tortilla wraps, shitload veggies en specerijen.
Aftermath: big bloat, damn
O = ontbijtquote:
is sowieso minder gebruikelijk overal wel, ik kan er wel redelijk mee uit de voeten, maar liever 2 maaltijden. Soms heb ik gewoon geen tijd om te eten (lol, geen tijd voor etenquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:00 schreef -Ciske- het volgende:
OLD in één is wat minder gebruikelijk, maar wel in dit topic
hoe lang doe je over 1 maaltijd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
is sowieso minder gebruikelijk overal wel, ik kan er wel redelijk mee uit de voeten, maar liever 2 maaltijden. Soms heb ik gewoon geen tijd om te eten (lol, geen tijd voor eten) maar ik moet wel die kcals binnenharken.dus gaat het in ene keer
Kan het niemand aanraden overigens, je wordt traag als de neten.
Heb wel eens een 9mm kogel die op een kastje stond omgestoten. Telt dat ook?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:19 schreef fathank het volgende:
Zijn hier nog Mensen die aan kogelstoten doen? (Nee geen kettlebells!!!!)
Ja, maar met handvat. Zie voor meer informatie: SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinisterquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:19 schreef fathank het volgende:
Zijn hier nog Mensen die aan kogelstoten doen?
Als ik me niet vergis doet Qwea aan kogelstoten. Ze heeft iig wel een beetje een kogelstoterlichaam.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:19 schreef fathank het volgende:
Zijn hier nog Mensen die aan kogelstoten doen? (Nee geen kettlebells!!!!)
Om te eten? 10 minuten ofzo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:46 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
hoe lang doe je over 1 maaltijd?
Vlak voor mijn fast net nog even een dikke shake gepakt. Zodat ik toch die protonnetjes binnen kreeg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
iemand heeft hier flink genoten![]()
O: Shitload gehaktballen
L: kwark en whey
D: Nasi met Babi Pangang
S: beetje hardlopen.
#lifehackquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:08 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Vlak voor mijn fast net nog even een dikke shake gepakt. Zodat ik toch die protonnetjes binnen kreeg.
nee. Alleen dezequote:Op zondag 26 oktober 2014 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb wel eens een 9mm kogel die op een kastje stond omgestoten. Telt dat ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
12.00 - 20.00 vind ik de makkelijkste tot nu toe. Zeker als ik laat ga werken, dan word het heel snel 13:00.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
#lifehack
Ik heb echt moeite met die 12:00-20:00 IF Window. Jaar lang 17:00-0:00 en ik vergeet die nieuwe window gewoonHeb nu twee timers gezet. Eentje voor aanvang en eentje om te stoppen met eten.
Welke smaak whey heb je dan?
Ik doe steeds vaker 14-20, rond 10 heb ik het meestal wel heel zwaar, maar om 12 ben ik er dan overheen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
#lifehack
Ik heb echt moeite met die 12:00-20:00 IF Window. Jaar lang 17:00-0:00 en ik vergeet die nieuwe window gewoonHeb nu twee timers gezet. Eentje voor aanvang en eentje om te stoppen met eten.
Welke smaak whey heb je dan?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
nee. Alleen deze
O. Ok..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
120gr eiwit in 1 maaltijdquote:Op maandag 27 oktober 2014 13:01 schreef Awesome_ het volgende:
L: 500g kwark, 70g whey, en een banaan.
Ja Awesome mafkees, boven de 30gr eiwit per maaltijd wordt het niet opgenomen!quote:
Dat hoor je mij zeker niet zeggen, maar 120gr eiwit is wel heel veel, en kh en vetten zijn in deze maaltijd eigenlijk niet aanwezig (afgezien van de banaan)quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:14 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ja Awesome mafkees, boven de 30gr eiwit per maaltijd wordt het niet opgenomen!
Super slim toch? Kan ik de rest van de dag Yolo'en binnen mn kcals. Bro tip dit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:15 schreef SausDip het volgende:
[..]
Dat hoor je mij zeker niet zeggen, maar 120gr eiwit is wel heel veel, en kh en vetten zijn in deze maaltijd eigenlijk niet aanwezig (afgezien van de banaan)
Heb die zieke blender van je gezien ooit ja. Jelly wel. Ik blend mn shit ook, met water. 800ml aan godennectar.quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:23 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Zo blende ik voorheen vaak 2 bakker kwark met 200 ml melk en 150 gr whey.
Dat verdelen over 2 porties op een dag en je weet altijd dat je goed zit met je eiwitjes!
good luck met de niersteentjes broquote:Op maandag 27 oktober 2014 13:01 schreef Awesome_ het volgende:
L: 500g kwark, 70g whey, en een banaan.
Voor de duidelijkheid, je krijgt geen nierstenen van 500g kwark, 70g whey en een banaan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Is het niet handig om juist feiten in de OP te zetten die juist wel kloppen? Nu vraag ik me bij elk feitje af wat dan wel waar is?
Hoogstens ga je wat bovengemiddeld boertjes laten :pquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:46 schreef Klokov het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, je krijgt geen nierstenen van 500g kwark, 70g whey en een banaan.
Klinkt een beetje als bro science. Heb je hier onderbouwing voor?quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoogstens ga je wat bovengemiddeld boertjes laten :p
Persoonlijke ervaringquote:Op maandag 27 oktober 2014 17:17 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als bro science. Heb je hier onderbouwing voor?
gr gr
ff serieus hier okeequote:Op maandag 27 oktober 2014 16:28 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
good luck met de niersteentjes bro
Vind ik ook wel zo prettig.quote:
D: 800g kwarktaart, 84g chinois, 120g melkbroodjesquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:53 schreef Deuce92 het volgende:
O: 100g kwarktaart
S: Leg day
L: 1kg kwarktaart
[ afbeelding ]
To be continued.
Daar heb ik nog nooit last van gehad.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaringNouja 500g kwark in één keer heb ik nooit gegeten, dat effect treedt bij mij al eerder op :p
Zijn vrouw is er vandoor met de kinderen? Gadverdamme, incest.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:24 schreef Weissman het volgende:
Ik ken iemand die elke dag 2 wheyshakes deed, 6 maandenlang. Gast, zit nu in een rolstoel, baan kwijt, zijn vrouw is er vandoor met de kinderen. Krijgt paniekaanvallen als je begint over protonz.
Dus eiwitten icm met creatine of andere druks zou ik niet aan beginnen.
Het begint meestal onschuldig met een bakje kwark en wat tonijn maar voor je het weet mag je op zoek gaan naar een orgaandonor.
Herkenbaar. Je lichaam is ook geen thermostaat dus puur op honger afgaan werkt vaak niet om op gewicht te blijven oid. Het kost mij ook hooguit 10 min per dag om even te doen, al is het wegen soms wel onhandig.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srs). Hangt ook heel veel af van mijn dagelijkse activiteit.
Heb voor de rest een keukenweegschaaltje om dingen af te wegen, maar gebruik het bijna niet meer. Myfitnesspal app houdt de macros wel voor me bij, maar die houdt op een gegeven moment dingen bij die je frequent eet dus kun je het snel toevoegen ipv steeds alles op te zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwarktaart is inmiddels op.![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:51 schreef Deuce92 het volgende:
L: 600g kwarktaart, 90g melkbroodjes
T: 175g advocaat spritsen
D: 600g käsespätzle, 200g ham
Kcal: 3578
E: 187g
K: 363g
V: 147gPas maar op, straks zijn je abs weg door al die vetten die je binnen krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwarktaart is inmiddels op.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Dat meen je toch niet hè? Ik begon me al af te vragen waar m'n abs naartoe waren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Pas maar op, straks zijn je abs weg door al die vetten die je binnen krijgt.
broertje doe je nou kip, ham én salami op 1 broodje?? Sickquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:44 schreef Jahr00n het volgende:
O: 4 keer boterham pindakaas 500ml melk
L: 6 keer boterham kipfilet, ham en salami
D: Shitload aan pasta met kipfilet, groente en tomatensaus
Straks nog 500gram kwark en banaan 50g walnoten
Rustdag vandaag.
Haha, voor de duidelijkheid, ik wil dus 'zo droog mogelijk' worden (tot op een zekere hoogte natuurlijk) en daarbij gespierder worden.quote:
Behoorlijk simpel te beantwoorden. Zorg dat je op zijn minst 2g eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt en onder je onderhoudsniveau eet. Als beginner is er dan nog genoeg progressie te boeken. Met het voedingslijstje kunnen we weinig. Dat zijn de belangrijkste zaken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:50 schreef DarkNoize het volgende:
Iemand die zijn mening wil geven over mijn eetschema...
Doel is zo droog mogelijk spieren kweken, buik moet nog droger.
's Morgens: Whey shake, banaan, 2 volkoren boterhammen met kipfilet;
's Middags: 6 volkoren boterhammen met kipfilet;
's Avonds: Wat de pot schaft, 2 volle borden meestal;
Na de training nog een whey shake.
Drink verder alleen water en melk.
In het weekend eet ik vaak wat ongezonder en een biertje of wat gaat er ook nog in op zijn tijd, maar dat moet kunnen en dat ga ik ook niet laten![]()
Ben ongeveer 1,82m en sport (zo goed als) elke dag (krachttraining).
Bedoeling is dus om veel eiwitten binnen te krijgen maar toch onder onderhoud te zitten. Ben hier nu ongeveer 2 maanden mee bezig en de spiegel geeft een zeer positief resultaat. Misschien dat jullie hier iets nuttigs over kunnen zeggen wat wel/niet goed is.
Wat is je doel? Wat je macroverhouding is een beetje scheef volgens mij. 125g vet?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Best tevree voor 'n echte 'serieuze' dag van bijhouden. Zit nog wel ruimte voor verbetering, máár, toch. Genoeg eten (van het juiste) is nog best lastig.
[ afbeelding ]
Goals etc zijn trouwens een beetje van MyFitnessPal en een beetje van IIFYM
'Extra' Kcal komen van een uur hardlopen.
Wellicht een idee om je carbs te verhogen? Voor zover ik nog weet sport je veel/ga je veel sporten?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Best tevree voor 'n echte 'serieuze' dag van bijhouden. Zit nog wel ruimte voor verbetering, máár, toch. Genoeg eten (van het juiste) is nog best lastig.
[ afbeelding ]
Goals etc zijn trouwens een beetje van MyFitnessPal en een beetje van IIFYM
'Extra' Kcal komen van een uur hardlopen.
De macro's die MFP standaard geeft vind ik helemaal niks, je kan ze zelf aanpassen naar eigen wens (helaas alleen vanaf de pc).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:25 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, die klopt niet. Zie ik nu. Althans, die klopt volgens MFP, maar niet volgens IIFYM
Dat zou rond de 50 moeten zijn (zonder extra sporten) volgens die website. Best lastig om op die hoeveelheid te blijven. Zelfs in m'n lijnzaadspul zit vet.
Doel is afvallen + op den duur KT erbij (als ik m'n sportschool heb uitgezocht + fysio voor m'n rug heb. Al zei de MFT wel netjes op die hoeveelheid vet dat ik langzaam maar zeker af zou vallen, dus op zich vind ik dat voor nu wel prima, al zal ik 'm wel naar beneden aanpassen. 'Probleem' is denk ik ook dat ik weiger om allerlei light producten te eten. Eet geen ongein zoals snoep etc, maar wel volvette yoghurt (Griekse), dus dat tikt dan wel aan. Ik ga 't deze week eens allemaal bijhouden en er kritisch naar kijken
ja, het is nog even zoeken naar wat werkt. Op zich was een dag als gisteren met die hoeveelheid carbs een normale dag. Maar ik heb dan ook nog geen idee hoe mijn lichaam op welke macroset reageert aangezien ik nog nooit wat heb bijgehoudenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:17 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Wellicht een idee om je carbs te verhogen? Voor zover ik nog weet sport je veel/ga je veel sporten?
Iig niet bang zijn voor vetten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, het is nog even zoeken naar wat werkt. Op zich was een dag als gisteren met die hoeveelheid carbs een normale dag. Maar ik heb dan ook nog geen idee hoe mijn lichaam op welke macroset reageert aangezien ik nog nooit wat heb bijgehouden
Jij bent meer van de BBW's of neit Henk, magere troepquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Iig niet bang zijn voor vetten.
Vetten
Magere troep.
L: 600g käsespätzle, 200g hamquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:30 schreef Deuce92 het volgende:
O:
500g melk, 80g brinta, 8g zoetstof
123g brood, 40g rinse appelstroop, 72g kaas (45+)
En uiteindelijk is het net genoeg voor morgen ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:47 schreef Deuce92 het volgende:
Zo, kwarktaart voor morgen (en overmorgen) staat klaar.
Nah, ik zal me in moeten houden. Anders zit ik zo op 4k kcal aan kwarktaart, met 350g eiwitten ofzo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:56 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
En uiteindelijk is het net genoeg voor morgen ?
Wat is met die kwarktaart, hoeveel van die krengen bak je wel nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:47 schreef Deuce92 het volgende:
Zo, kwarktaart voor morgen (en overmorgen) staat klaar.
Fokking lekker, en veel eiwitten. Ik maak er maximaal twee per week.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat is met die kwarktaart, hoeveel van die krengen bak je wel niet![]()
Hoe maak jij ze, in die van mij zitten maar 6 gram eiwitten per 100 gramquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:12 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Fokking lekker, en veel eiwitten. Ik maak er maximaal twee per week.![]()
:$ :$
Ik gebruik pakken van Dr Oetker. Ik doe er alleen drie keer zoveel kwark in als de bedoeling is, en 250g whey.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:08 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Hoe maak jij ze, in die van mij zitten maar 6 gram eiwitten per 100 gram
Holy shitquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:05 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik gebruik pakken van Dr Oetker. Ik doe er alleen drie keer zoveel kwark in als de bedoeling is, en 250g whey.
Zou wel wat rustiger aan doen. Beetje kwark erbij, beetje whey. Niet in een keer zoveel, want dan kan het best tegenvallen, zo'n enorm verschil.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:09 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Holy shit. Die pakken gebruik ik ook, volgende keer ga ik dit ook proberen dan.
Smaakt een stuk minder zoet zeker?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:12 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Zou wel wat rustiger aan doen. Beetje kwark erbij, beetje whey. Niet in een keer zoveel, want dan kan het best tegenvallen, zo'n enorm verschil.
Dat valt wel mee. De vanille whey die ik gebruik voegt ook wat zoetigheid toe. Ik had laatst eens wat minder whey gebruikt omdat ik lang niet zoveel eiwitten nodig heb, maar toen vond ik hem dus inderdaad niet zoet genoeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:28 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Smaakt een stuk minder zoet zeker?
Denk je dat ik er honing doorheen kan denderen met natty poeder?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:32 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De vanille whey die ik gebruik voegt ook wat zoetigheid toe. Ik had laatst eens wat minder whey gebruikt omdat ik lang niet zoveel eiwitten nodig heb, maar toen vond ik hem dus inderdaad niet zoet genoeg.
Door zoveel kwark toe te voegen wordt te smaak van de kwark een stuk sterker, en alles wordt een stuk minder stevig. Ik heb nog steeds geen perfecte samenstelling gevonden, helaas. Maar 't blijft lekker.![]()
Is natty poeder whey?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:43 schreef Klokov het volgende:
[..]
Denk je dat ik er honing doorheen kan denderen met natty poeder?
Casseine (naturel)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:45 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Is natty poeder whey?
Ik zou niet weten waarom niet. Het is wel wat plakkerig, maar met een mixer zou dat geen probleem moeten zijn.
Zal er vooral aan liggen hoeveel je gebruikt. Ik heb casseine nog nooit ergens in verwerkt.quote:
Ananus uit blik, zitten vast veel eiwitten inquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
hoi,
Na de training was ik kapot en ik had geen zin om te koken.
O: 100 gr. havermout, 100 gr. bosbessen & frambozen combo, scoop vanille whey en 300 ml melk
pre-workout: chocohavermoutreep
peri-workout: chocohavermoutreep
D: 370 gr. tonijn in groente blabla met 2 sneetjes brood, 10 bbq rice cakes, 270 gr. ananus uit blik, 50 gr. katjan pedis en een hertog kersen kadootje hihihihihi
pre-sleep: 500 gr. kwark met aardbeienjam of honing, nog even kijken
das it mane
Blikje bruine bonen, blikje tonijn, rucola, cherry tomaatjes en wat honing-mosterd dressing bij elkaar gooien en je hebt al een gezonde maaltijd met flink wat eiwitten. Zo moeilijk hoeft koken toch niet te zijn..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:26 schreef rumiii het volgende:
Wat zijn aan te raden bronnen van voedsel als je niet kan/wil koken
Ik weet precies hoeveel kcal ik nodig heb maar ik hou het niet vol omdat ik niet wil laat staan kan koken
Simpel veel kcal in feite
Bedankt
http://www.thuisbezorgd.nlquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:26 schreef rumiii het volgende:
Ik weet precies hoeveel kcal ik nodig heb maar ik hou het niet vol omdat ik niet wil laat staan kan koken
Bedankt
Lijkt me erg laag in vetten. Minder dan 1 gr vet per kg lichaamsgewichtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, macro's aangepast volgens iifym in MFP en zit nu op
[ afbeelding ]
Daar kan ik op wel mee werken.
Leer koken heb je de rest van je leven wat aan. Beetje volwassen worden mag wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:26 schreef rumiii het volgende:
Bedankt
Dit is toch echt wat IIFYM zegt!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Lijkt me erg laag in vetten. Minder dan 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Leer koken heb je de rest van je leven wat aan. Beetje volwassen worden mag wel.
IIFYM zit altijd heel hoog in carbs en laag in vet. Dan krijg je een ratio van 65% Koolhydraten/ 15% Vet en 20% Eiwit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit is toch echt wat IIFYM zegt!
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 100g eiwit per dag, 1g per kg lichaamsgewicht voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo modequote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
IIFYM zit altijd heel hoog in carbs en laag in vet. Dan krijg je een ratio van 65% Koolhydraten/ 15% Vet en 20% Eiwit.
Hou zelf altijd het volgende aan:
• 2g eiwit per kg lichaamsgewicht
• 1g vet per kg lichaamsgewicht
• Koolhydraten geen richtlijn voor aangezien ik er standaard meer dan 200 binnen krijg.
Op deze manier kan je gemakkelijk variëren in je eten. Zolang je de minima maar hit kan je voor de rest zelf bepalen wat je eet.
wellicht heb ik een lichamelijke handicap waardoor ik beperkt in mn kunnen ben en dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. Gejank om niks. Niet willen? Pls.
Stond gisteravond om 10 uur nog een avondmaaltijd te koken na een hardlooptraining. Ja, het is niet ideaal, maar goed, dan heb je ook wat.
Heb het nu over de IIFYM calculator die ze bedoelt. Die heeft een standaard verdeling waar carbs minimaal 60% van het dieet beslaat. Weet zelf ook dat IIFYM heel anders is/kan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 1g eiwit per kg lichaamsgewicht aan, zelfde voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo mode
lol wist niet dat er calculators waren daarvoor. What will people think of nextquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb het nu over de IIFYM calculator die ze bedoelt. Die heeft een standaard verdeling waar carbs minimaal 60% van het dieet beslaat. Weet zelf ook dat IIFYM heel anders is/kan.
Volgens de wetenschap is 1 gr. per kg lichaamsgewicht echt te weinig. Mja, zelf weten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 100g eiwit per dag, 1g per kg lichaamsgewicht voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo mode
Dit is precies wat ik doe, los van rustdagen tijdens mijn cut (dan doe ik low carb, high dat). Werkt uitstekend voor mij persoonlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
IIFYM zit altijd heel hoog in carbs en laag in vet. Dan krijg je een ratio van 65% Koolhydraten/ 15% Vet en 20% Eiwit.
Hou zelf altijd het volgende aan:
• 2g eiwit per kg lichaamsgewicht
• 1g vet per kg lichaamsgewicht
• Koolhydraten geen richtlijn voor aangezien ik er standaard meer dan 200 binnen krijg.
Op deze manier kan je gemakkelijk variëren in je eten. Zolang je de minima maar hit kan je voor de rest zelf bepalen wat je eet.
hoeveel gram per kg lean body massquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap is 1 gr. per kg lichaamsgewicht echt te weinig. Mja, zelf weten.
Zou zelf nooit zo'n calculator gebruiken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dattum. Doelen, gegevens, etc. ingevuld en dit kwam er uit aan verhoudingen/hoeveelheden.
Ik ben echt een complete macro/Kcal/watdanookbijhoudn00b hè?
2 tot 3,5 per kg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:32 schreef rumiii het volgende:
[..]
hoeveel gram per kg lean body mass
ja dat was foutje, beetje vroeg in de ochtendquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap is 1 gr. per kg lichaamsgewicht echt te weinig. Mja, zelf weten.
Zwerven is een keuzequote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:28 schreef rumiii het volgende:
Jullie zouden slechte zwervers zijn
Succes
Boerenmetworst in de supermarkt. Shitload aan vetten en eiwitten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Stel:
U heeft geen eten bij zich en moet een paar uur treinen: wat halen jullie te eten op stations e.d. om toch aan je eiwitten te komen?
Klinkt goed, thx.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Boerenmetworst in de supermarkt. Shitload aan vetten en eiwitten.
Of andere droge worst.
Een pak melk en wat erbij (noten, pistolet met rosbief, snicker, focaccia etc.)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Stel:
U heeft geen eten bij zich en moet een paar uur treinen: wat halen jullie te eten op stations e.d. om toch aan je eiwitten te komen?
Repped bruh.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 100g eiwit per dag, 1g per kg lichaamsgewicht voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo mode
Heb ik me nog nooit in verdiept. Ik pop gewoon elke dag een vitaminepilletje en klaar. Yolo toch.quote:
Oke man.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:04 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Heb ik me nog nooit in verdiept. Ik pop gewoon elke dag een vitaminepilletje en klaar. Yolo toch.
gewoon beetje groente en fruit hier en daar. Alleen vlees en carbs is leuk voor een dagje ofzo maar niet vol te houden zonder de micro's.quote:
burger king, McDonalds of KFCquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Stel:
Ah to go vind ik vaak te duur voor een snelle snack, moet je nog wat te drinken en kleine snack erbij, zit je al op 8 euro ofzoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Of gewoon een lekkere korstige ciabatta kip pesto van de AH to go.
Wel altijd ergerlijk die Amerikaanse receptvideo's met veel ingredieenten die je hier niet kan krijgenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:13 schreef IrCute het volgende:
Gisteren een goddelijke burrito bowl gemaakt. Kip 24 uur gemarineerd in een soort van chipotle/spicy kruiden mix en in de grill pan gebakt. Bruine rijst gekookt, na het koken wat limoensap en koriander erdoorheen. Daarnaast een mix van mais/bruinebonen/ gebakken en een soort van fajita veggies gemaakt met paprika en ui. En zelf picco de gallo gemaakt, verder 2% griekse yoghurt gebruikt ipv sour cream, nog wat shredded mozzarella eroverheen en een bakje guacemole.
Het was echtGa er zeker een filmpje van maken. Goede macro's ook. Mijn vriend vond het zo lekker dat hij zich helemaal misselijk heeft gegeten
Ja, heb mij vaak genoeg rotgezocht in allemaal van die hippiewinkels destijdsquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:49 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wel altijd ergerlijk die Amerikaanse receptvideo's met veel ingredieenten die je hier niet kan krijgen
Nope, je botten gaan niet ontkalken. Drink je melk met calcium en zorg voor genoeg eiwitten en je bent goed bezig.quote:Op maandag 3 november 2014 00:51 schreef Dimachaerus het volgende:
In hoeverre is melk nou schadelijk voor je botten op lange termijn.
Je botten gaan ontkalken toch, wordt je dan later man of glass als je veel melk nuttigt?
Daar lopen de meningen nogal over uiteen.quote:Op maandag 3 november 2014 00:51 schreef Dimachaerus het volgende:
In hoeverre is melk nou schadelijk voor je botten op lange termijn.
Je botten gaan ontkalken toch, wordt je dan later man of glass als je veel melk nuttigt?
Deze man weet. De botten moeten gestressed worden zodat ze niet afbreken (kracht training) en voldoende zonlicht(D3), calcium en eiwitten om alle processen te ondersteunen.quote:Op maandag 3 november 2014 14:16 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Daar lopen de meningen nogal over uiteen.
Als je bang bent voor botontkalking: ga dan zware krachttraining doen en supplementeer Vitamine D3 en calcium op hetzelfde moment van de dag.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:53 schreef Deuce92 het volgende:
S: Leg day
L: 1kg kwarktaart
[ afbeelding ]
To be continued.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:24 schreef Deuce92 het volgende:
D: 800g kwarktaart, 84g chinois, 120g melkbroodjes
Kcal: 3817
E: 276g
K: 380g
V: 127g
Onder verzadigd vet vallen meerdere vetsoorten. Deze hebben allemaal een andere invloed. Zo zijn er ook verzadigde vetten die een positieve verandering bewerkstelligen van het cholesterol.quote:Op donderdag 13 november 2014 09:39 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik las de OP door en vroeg me af waarom dit niet zo is:
- Verzadigd vet is slecht voor je
Voedingscentrum heeft het wel vaker fout, maar het is vast wel ergens op gebaseerd toch?
Okay bedankt. Dus als ik genoeg aan cardio doe dan kan ik best dat heerlijke dierlijke vet eten. Komt dat even goed uit.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:47 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Onder verzadigd vet vallen meerdere vetsoorten. Deze hebben allemaal een andere invloed. Zo zijn er ook verzadigde vetten die een positieve verandering bewerkstelligen van het cholesterol.
Verder spelen de negatieve effecten vooral een rol bij diabeten of mensen die in gewicht aankomen.
Er is ook een studie waarbij een groep wielrenners die een laag vetpercentage hebben met een dieet hoog in verzadigd vet geen negatieve effecten ondervinden.
Het ligt dus aan de doelgroep, welke specifieke vetten en situatie (aankomen, afvallen of in balans) etc.
dit kan je zelf uitrekenen.... excel + calorieentabel of gebruik een app, waarvan de naam mij ontschoten is, die het automatisch uitrekent.quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:07 schreef the85mc het volgende:
Even een voorbeeld lijst:
O: 2 bth pindakaas, 150 gram magere kwark
t banaan
L: 4 bth, 2 met kaas, 2 met 50 gram kipfilet
t banaan
D 75 gram zilvervliesrijst met 300 gram groenten, 1 hele kipfilet
S Rondje KT in de sportschool
D2 25 gram zilvervliesrijst 1 kipfilet, 100 gram groenten
T 300 gram kwark.
Is dit beetje goed qua e/k/v? ik denk zelf misschien wat weinig vet en veel koolhydraten. Misschien 2 eitjes eten nu ipv kwark?
Ingevuld in myfitnesspalquote:Op dinsdag 18 november 2014 22:23 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
dit kan je zelf uitrekenen.... excel + calorieentabel of gebruik een app, waarvan de naam mij ontschoten is, die het automatisch uitrekent.
2100 kcal is dat niet weinig? Om kracht te behouden, moet je kcal langzaam maar geleidelijk verlagen. Of doe je het puur om het afvallen?quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ingevuld in myfitnesspal
In totaal 2100 kcal, k,e,v is 38, 27,35. Best aardige verdeling denk ik.
Denk het niet. Behalve sporten zit ik vooral achter mijn bureau op werk. Dagelijks energieverbruik is iets van 2400 kcal zonder sport. Met Kt denk ik dat ik zo'n 500 kcals verbruik. Dus dan heb je wel gelijk, heb gister wat te weinig gegeten.quote:Op woensdag 19 november 2014 01:17 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
2100 kcal is dat niet weinig? Om kracht te behouden, moet je kcal langzaam maar geleidelijk verlagen. Of doe je het puur om het afvallen?
Je hoeft niet zo'n extreem simpel dieet te doen. Het is zelfs beter om een zo gevarieerd mogelijk dieet aan te houden. Het is voornamelijk een kwestie van elke dag minder calorieen eten dan dat je lichaam nodig heeft met een goede verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten. Voorbeeldje met getallen:quote:Op zondag 16 november 2014 22:57 schreef the85mc het volgende:
Hoi, ik heb een vraag over voeding. Heb nu een half jaar rustig gegained en ben nu 89 kg bij 1,84m. Vetpercentage is iets van 16%. Ik eet hoog in eiwitten, en probeer suikers al zoveel mogelijk te vermijden. Ik eet wel volkoren dingen zoals pasta, brood etc.
Nu wil ik aftrainen, dat heb ik eerder gedaan maar waarschijnlijk te snel en toen ben ik spieren kwijt geraakt. Nu zag ik laatst een tv programma, 3 onderzoekt over bodybuilding en dat ging over aftrainen. Die gast deed dat behoorlijk fanatiek maar had wel resultaat. Hij had het erover dat ie alleen rijst met kip at met shakes en creatine. Nu is dat vrij extreem maar ik wil zoiets wel eens proberen.
Wat is een goed aftrain schema? Ik ben lid bij sportschool dus ik kan onbeperkt sporten en er is koelkast op werk dus ik kan anders dan brood meenemen.
Kan iemand me goede tips geven over hoeveelheden, macro's en training?
Alvast bedankt!
Ben nu weekje verder, redelijk netjes gegeten, iedere dag tussen 2200 en 2500 kcals. 150-200 gram eiwit per dag.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:58 schreef squatbro het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo'n extreem simpel dieet te doen. Het is zelfs beter om een zo gevarieerd mogelijk dieet aan te houden. Het is voornamelijk een kwestie van elke dag minder calorieen eten dan dat je lichaam nodig heeft met een goede verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten. Voorbeeldje met getallen:
Stel jouw gemiddelde totale calorieenverbruik is 2500 kcal. Als jij elke dag 2000 kcal eet, mist jouw lichaam 500 kcal om goed te functioneren. Je lichaam zal deze 500 kcal voornamelijk uit jouw lichaamsvetvoorraden halen, waardoor je lichaamsvet verliest.
Als je dit elke dag doet, dan val je af. Als je afvalt, zal je gemiddelde totale calorieenverbruik lager worden. Dan pas je je dieet hierbij aan door bijvoorbeeld een boterham of whatever(~150 kcal) minder te eten, om toch lichaamsvet te kunnen blijven verliezen.
Probeer per week ongeveer 0,25 - 0,5 kg lichaamsvet kwijt te raken. Je kan het beste steeds wegen in de ochtend nadat je naar de wc bent geweest. Als je sneller afvalt is er een grotere kans dat je ook meer spier verliest!
Aftrainen heeft niks met trainen te maken, alleen met wat je in de keuken doet. Je hoeft echt geen ander schema te maken, alleen 1 of 2 sets minder doen, omdat je lichaam in een wat slappere fase zit tijdens het afvallen. Je zult zien als je aan het bulken bent, dat je meer training aankan.
Wat is je doel? Hoe zien je trainingen eruit? bulk? cut? etcetc.quote:Op maandag 24 november 2014 14:55 schreef Qwea het volgende:
*schop*
BCAA sups. Wel doen/ niet doen? Ik zit erover te twijfelen namelijk. Kan ook nergens echt vinden wát de voordelen (en eventuele nadelen) nou zijn.
Ja, ik weet dat de BCAA sups je spierafbraak tegengaan, met name in de cut. Ik ga binnenkort naar de cut. Ook lees ik overal dat ze spiervermoeidheid tegengaan.quote:Op maandag 24 november 2014 16:05 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat is je doel? Hoe zien je trainingen eruit? bulk? cut? etcetc.
Stelregel: als je niet weet wat supplementen voor je kunnen doen koop ze dan niet.
http://www.muscleforlife.com/bcaa-supplement/quote:Op maandag 24 november 2014 16:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat de BCAA sups je spierafbraak tegengaan, met name in de cut. Ik ga binnenkort naar de cut. Ook lees ik overal dat ze spiervermoeidheid tegengaan.
Ik zie dat ze ook in de whey isolaat zitten en ook in natuurlijk het gewone eten. Ik vraag mij echter af of het a) voldoende is en b) of er overdosering van BCAA kan plaatsvinden. Wat mij opzich niet lijkt (ja, of je moet onwijze hoeveelheden eten) want in eiwitten zit het ook en daar kun je ook niet echt mee overdoseren, althans, dat was wat ik zojuist las op een bodybuild forum
En die stelregel is krom. Want je moet toch leren?
quote:Op maandag 24 november 2014 16:36 schreef squatbro het volgende:
[..]
http://www.muscleforlife.com/bcaa-supplement/
Nou, daar schort het iig bij mij niet aan.quote:1. Research commonly cited that demonstrates muscle-related benefits of BCAA supplementation was done with subjects that didn’t eat enough protein.
Dan kan het links blijven liggen, want ik wil niet fasted trainenquote:Op maandag 24 november 2014 18:03 schreef Ethanolic het volgende:
BCAA's zijn handig als je fasted wilt trainen. Anders zou ik het links laten liggen.
Goede aanpak. Het voordeel van een beginnende spierbouwer is dat je tijdens het cutten redelijk spiermassa kan bouwen. Meer spiermassa zal je sneller een drogere look geven!quote:Op donderdag 27 november 2014 22:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb nog wat rondgezocht naar info en lijkt idd erop dat 25% niet het ideale startpunt is voor een bulkperiodeAls ik het goed begrijp dien ik over te schakelen naar een redelijk eiwit-rijk voedingspatroon met bovendien een flinke portie groenten, fruit & water, en dan vervolgens 300-500 Kcal onder mijn onderhoud gaan zitten. Huidige spiermassa dient minimaal behouden te blijven tijdens het cutten.
Het is ook ontstaan uit het DE GYM ONZ topic. Wellicht dat dat het een en ander verklaart.quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
Van een paar weet ik welke sport ze beoefenen maar ik krijg meelezend het idee dat hier overwegend krachtsporters zitten, klopt dat?
Wel een topic om te blijven volgen trouwens
Het klopt dat hier veel krachtsporters zitten. M.i. goed omdat er een paar tussen zitten met bijzonder veel kennis over voeding. Op basis van je UI gok ik dat je veel aan hardlopen doet?quote:Op zaterdag 27 december 2014 23:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
Van een paar weet ik welke sport ze beoefenen maar ik krijg meelezend het idee dat hier overwegend krachtsporters zitten, klopt dat?
Wel een topic om te blijven volgen trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |