Er staat in z'n post dat ie niet elke dag hetzelfde eet. Daarnaast kan je voedsel op 1001 manier bereiden... neem ei: bakken, stomen en koken. En in die categorieën kan je nog eens op verschillende manieren je ei klaar maken . Als je meel toevoegt, heb je nog meer combinaties...quote:Op zondag 26 oktober 2014 06:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 06:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?
Precies, in bereiding en combinaties kun je oneindig varieren. Ik eet dus zeker niet elke dag hetzelfde, ik heb voor mezelf gewoon bepaalde regels of richtlijnen voor producten die ik wel of niet eet en daar maak ik dan elke week iets anders mee. Een van de regels is bijvoorbeeld dat ik per maaltijd minimaal 30g eiwitten binnen moet krijgen. En zo heb ik nog een hele lijstquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:23 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Er staat in z'n post dat ie niet elke dag hetzelfde eet. Daarnaast kan je voedsel op 1001 manier bereiden... neem ei: bakken, stomen en koken. En in die categorieën kan je nog eens op verschillende manieren je ei klaar maken . Als je meel toevoegt, heb je nog meer combinaties...
ik ga zo mijn harde shoarmawraps maken. Geheim recept, kan geen kebabzaak tegenop.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef Jahr00n het volgende:
Hebben jullie nog harde recepten voor avondeten?
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srsquote:Op zondag 26 oktober 2014 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg. Hoe lang heeft 't bij jullie geduurd voordat je een beetje fatsoenlijk op gevoel je macro's kon 'bijhouden'? Of doe je nog steeds gewoon dagelijks een check/lijst? Lijkt me dat je als je relatief gelijkmatig eet qua hoeveelheden dat 't snel/wel te doen is, maar als je meer afwisselend eet lijkt 't me lastiger?
Op zich heb ik een beetje 't zelfde als Halvor dat ik in grote lijnen hetzelfde eet per dag/week, alleen in andere samenstellingen. Carbs etc bij avondeten is meestel 75gr ongekookt gewogen (rijst, volkorenpasta bijvoorbeeld) met daarbij dus een shitload aan groenten en vlees (vaak gehakt of kip). Dingen als wraps maak ik zelf met volkorenmeel/speltmeel. Pizzabodems maak ik ook zelf, vaak grotendeels volkoren/spelt, al eten we één keer per maand zelfgemaakte pizza ofzo. Hebben een vast repertoire van iets van 20 gerechten ofzo waar we elke week uit kunnen kiezen en wisselen dat ook zoveel mogelijk af, al zijn er wel wat favorieten die we redelijk vaak eten.
Moet wel nog wat producten 'vervangen' in huis, en wil meer werken met linzen en spliterwten enzo.
Thanks!quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srs). Hangt ook heel veel af van mijn dagelijkse activiteit.
Heb voor de rest een keukenweegschaaltje om dingen af te wegen, maar gebruik het bijna niet meer. Myfitnesspal app houdt de macros wel voor me bij, maar die houdt op een gegeven moment dingen bij die je frequent eet dus kun je het snel toevoegen ipv steeds alles op te zoeken.
Geluk heb je groente erbij gedaan. Anders was het gew fastfood en cheat meal.quote:Op zondag 26 oktober 2014 16:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik ga zo mijn harde shoarmawraps maken. Geheim recept, kan geen kebabzaak tegenop.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das it manequote:Op zondag 26 oktober 2014 17:46 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje te hard met de wodka gegaanhalve fles leeg
Via je mobiel kan je gewoon barcodes scannen, meeste staat er al in dus veel werk is het dan niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
Confronterend wel. Zo'n ding. Met de hoeveelheid carbs![]()
Maargoed nu is vandaag wel een carb-dagje, normaal een stuk minder![]()
Moet nog even wennen aan het opzoeken en invoeren van dingen. Gelukkig wel veel Britse shit netjes aangepast op m'n Britse locatie, dus Tesco etc. Neem aan dat 'jullie' Jumbo/AH/etc. dingen hebben in de lijst?
Morgen staan de weekboodschappen weer op het programma, dus maar eens kijken wat ik allemaal kan halen/eten om 'binnen m'n macro's te blijven'.
Tevens, ik dacht altijd dat er in zoete aardappel minder carbs zaten dan in aardappels?![]()
*shocked*
Ik kan de barcode op mijn brocolli niet vinden. Kan je ergens niet gewoon een eigen lijst maken met barcodes dat de app ze alsnog leest en je ergens een A3 hebt met producten en barcodes erop?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:33 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Via je mobiel kan je gewoon barcodes scannen, meeste staat er al in dus veel werk is het dan niet.
Zelf nog nooit geprobeerd, maar het hoort mogelijk te zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:44 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik kan de barcode op mijn brocolli niet vinden. Kan je ergens niet gewoon een eigen lijst maken met barcodes dat de app ze alsnog leest en je ergens een A3 hebt met producten en barcodes erop?
Synct de calorie counter app een beetje fatsoenlijk met de website?quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:56 schreef IrCute het volgende:
Ik scan ook meestal alle nieuwe producten, veel sneller en dan weet je ook zeker dat de juiste voedingswaardes hebt.
calorie counter app? bedoel je myfitnesspal? En ja, alles wat je op je telefoon invult staat ook op de site als je daar inlogt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Synct de calorie counter app een beetje fatsoenlijk met de website?
En als je hardloopt, je kan de app ook laten syncen met je hardloop app (voor mij runkeeper, maar runtastic enz werkt ook).quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:00 schreef motorbloempje het volgende:
Ja die ja!
Oh, ik heb er al helemaal zin in. #gezellig #hetmoetwelleukblijven #blijvengenieten
S: 90 min (500ml Gatorade)quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:53 schreef Ethanolic het volgende:
O: pil Dexaprine
S-15 min: banaan
S: wedstrijd
To be continued.
iemand heeft hier flink genotenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:10 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
S: 90 min (500ml Gatorade)
L: 2 tosti's
T: 3 bier, een cola en een
D: New York Pizza, Mexican Hot&Spicy, zonder ui, met extra kaas op de rand en extra kip.
Is niet de eerste keer dat je die fout hebt gemaaktquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:41 schreef Drinky het volgende:
OLD: 650g shoarma, 3 tortilla wraps, shitload veggies en specerijen.
Aftermath: big bloat, damn
O = ontbijtquote:
is sowieso minder gebruikelijk overal wel, ik kan er wel redelijk mee uit de voeten, maar liever 2 maaltijden. Soms heb ik gewoon geen tijd om te eten (lol, geen tijd voor etenquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:00 schreef -Ciske- het volgende:
OLD in één is wat minder gebruikelijk, maar wel in dit topic
hoe lang doe je over 1 maaltijd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
is sowieso minder gebruikelijk overal wel, ik kan er wel redelijk mee uit de voeten, maar liever 2 maaltijden. Soms heb ik gewoon geen tijd om te eten (lol, geen tijd voor eten) maar ik moet wel die kcals binnenharken.dus gaat het in ene keer
Kan het niemand aanraden overigens, je wordt traag als de neten.
Heb wel eens een 9mm kogel die op een kastje stond omgestoten. Telt dat ook?quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:19 schreef fathank het volgende:
Zijn hier nog Mensen die aan kogelstoten doen? (Nee geen kettlebells!!!!)
Ja, maar met handvat. Zie voor meer informatie: SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinisterquote:Op zondag 26 oktober 2014 21:19 schreef fathank het volgende:
Zijn hier nog Mensen die aan kogelstoten doen?
Als ik me niet vergis doet Qwea aan kogelstoten. Ze heeft iig wel een beetje een kogelstoterlichaam.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:19 schreef fathank het volgende:
Zijn hier nog Mensen die aan kogelstoten doen? (Nee geen kettlebells!!!!)
Om te eten? 10 minuten ofzo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:46 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
hoe lang doe je over 1 maaltijd?
Vlak voor mijn fast net nog even een dikke shake gepakt. Zodat ik toch die protonnetjes binnen kreeg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
iemand heeft hier flink genoten![]()
O: Shitload gehaktballen
L: kwark en whey
D: Nasi met Babi Pangang
S: beetje hardlopen.
#lifehackquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:08 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Vlak voor mijn fast net nog even een dikke shake gepakt. Zodat ik toch die protonnetjes binnen kreeg.
nee. Alleen dezequote:Op zondag 26 oktober 2014 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb wel eens een 9mm kogel die op een kastje stond omgestoten. Telt dat ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
12.00 - 20.00 vind ik de makkelijkste tot nu toe. Zeker als ik laat ga werken, dan word het heel snel 13:00.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
#lifehack
Ik heb echt moeite met die 12:00-20:00 IF Window. Jaar lang 17:00-0:00 en ik vergeet die nieuwe window gewoonHeb nu twee timers gezet. Eentje voor aanvang en eentje om te stoppen met eten.
Welke smaak whey heb je dan?
Ik doe steeds vaker 14-20, rond 10 heb ik het meestal wel heel zwaar, maar om 12 ben ik er dan overheen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:14 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
#lifehack
Ik heb echt moeite met die 12:00-20:00 IF Window. Jaar lang 17:00-0:00 en ik vergeet die nieuwe window gewoonHeb nu twee timers gezet. Eentje voor aanvang en eentje om te stoppen met eten.
Welke smaak whey heb je dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |