SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topic over Intermittent Fasting(IF): LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
Meer informatie over IF (in het engels): http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html
IIFYM (If it fits your macros) Dit is een ''dieet'' waarbij je in principe alles mag eten, zolang het maar binnen je macronutrient (eiwitten, vet, koolhydraten) waardes valt. Een handige tool is hiervoor te vinden op http://iifym.com/iifym-calculator/
Goede site/app om je calorien/macronutrients bij te houden: http://www.myfitnesspal.com/
[ Bericht 7% gewijzigd door IrCute op 25-10-2014 22:41:05 ]
Yep. I'm in.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:04 schreef IrCute het volgende:
OP heeft nog heel veel werk nodig, maar de opzet is duidelijk geloof ikNiet?
Ik heb een tijdje IF geprobeerd, het beviel eigenlijk wel goed, alleen ik kon er gewoon niet van slapen. Net alsof ik aan de drugs zat ofzo. Wel superconcentratie enz. Maar ik sliep ipv 7/8 uur nog maar 3 uur per nacht. Heb het altijd nog een keer willen uitproberen, maar voorlopig bevalt IIFYM mij primaquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:18 schreef G.R.S. het volgende:
Nou, ik IF en IIFYM op dit moment (vanaf morgen IF eigenlijk weer). Door IF hoef ik me geen zorgen te maken over wat ik wil eten tot 15:00/16:00 uur. IIFYM zorgt ervoor dat ik, ondanks m'n lage kcalintake van 1700 toch kan genieten van chocolade en andere 'macro onvriendelijk' eten
Wat eet je dan zo'n beetje op een dag? Echt vet eten?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:28 schreef Deuce92 het volgende:
IIFYM.Ik moet er niet aan denken om de hele dag kip met rijst en kwark te vreten, oid.
Ik heb vorige week m'n kcal met 500 per dag verhoogd. Hiervoor at ik gemiddeld ~3000 kcals per dag, sinds het begin van m'n bulk, eind mei. Ik kwam elke maand ongeveer 1,5 kg aan, en dat vond ik genoeg. Maar vorige week kwam ik er dus achter dat ik de maand daarvoor helemaal niets was aangekomen, en zelfs een beetje was afgevallen. Vind het best raar dat m'n maintenance opeens zoveel omhoog is gegaan. Ik had verwacht dat ik op een gegeven moment wat langzamer zou aankomen, niet dat ik opeens een halve kilo zou afvallen.
Maar goed, nu eet ik dus lekker ~3500 kcal per dag.
Nee, want je hebt maar een bepaald aantal gram vet wat je op een dag ''mag'' eten met IIFYM. Alles in balans.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Wat eet je dan zo'n beetje op een dag? Echt vet eten?
Niet echt. Meestal 70-100g vet per dag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:36 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Wat eet je dan zo'n beetje op een dag? Echt vet eten?
~idemquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:19 schreef Jahr00n het volgende:
Ik knal momenteel 3500 kcal per dag weg.
dit. Low carb werkt wel in cut, maar word er slap en lusteloos van. Nu weer gewoon carbsquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:44 schreef IrCute het volgende:
Ik zelf eet nu trouwens 50% carbs/30% eiwit/20% vet in mijn cut. Bevalt wel goed eigenlijk. Low carb werkt bij mijzelf totaal niet. Krijg er weinig energie door, hoofdpijn enz. Dit is goed vol te houden, wat eigenlijk nog wel het belangrijkste is.
Ja hoor, http://www.leangains.com/(...)-gains-part-two.htmlquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Iemand ervaring met IF in een (lichte) bulk? Het idee spreekt me wel aan, maar blijft de spiergroei optimaal als je een 16 of 18 uur fasting window per dag hebt?
ik merk geen verschil. In de cut val ik af, maar aankomen lukt ook prima. Wel eet ik dan 3 keer ipv 2, maar ik blijf in mijn windowquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:59 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Iemand ervaring met IF in een (lichte) bulk? Het idee spreekt me wel aan, maar blijft de spiergroei optimaal als je een 16 of 18 uur fasting window per dag hebt?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ja hoor, http://www.leangains.com/(...)-gains-part-two.html
Ik denk dat ik het gewoon moet proberen om de effecten op mijn lichaam te ondervinden. Doen jullie elke dag 16/8, of wekelijks 5/2?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:06 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik merk geen verschil. In de cut val ik af, maar aankomen lukt ook prima. Wel eet ik dan 3 keer ipv 2, maar ik blijf in mijn window
Dit kan wellicht de OP in?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:27 schreef Drinky het volgende:
Paar hardnekkige "bro-science" beweringen die helemaal niet kloppen, maar overal op het internet als feiten worden neergezet:
- Whey shake gelijk na training om je anabolic window optimaal te benutten
- Niet meer dan 35g eiwitten per maaltijd
- Kip met (zilvervlies)rijst en broccoli om clean te bulken of cutten
- Eet alleen "schone" koolhydraten
- Van vet eten word je vet
- Verzadigd vet is slecht voor je
- Eieren zijn slecht voor je cholesterol
- Fastfood is slecht en "niet clean"
- Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag
- Minimaal 3 maaltijden per dag, het liefst 6 om je metabolisme op gang te houden
- Alles wat je na 20:00 eet wordt opgeslagen als vet
- Casseine (kwark en shit) voor het slapen omdat het langzame eiwitten zijn
- Elke 2-3 uur iets eten, anders ga je spieren afbreken
- Om te bulken moet je ook heel veel vet aanzetten, >18% lichaamsvet is niks mis mee ()
- Eet 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht om te groeien
- Zonder whey word je niet groot
Ik ben er vast nog een hoop vergeten.
In sommige van deze punten zit wel een kern van waarheid, maar worden vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.quote:
Nee, sorryquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Halvor het volgende:
[..]
In sommige van deze punten zit wel een kern van waarheid, maar worden vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.
12kg in gewicht aankomen en 2% vetmassa verliezen is heel erg optimistisch, mischien wel mogelijk mits je nog niet eerder hebt getrained. Met zo'n lijst van wat je op een dag eet komen wij niet echt verder (en ik hoop voor je dat je wel nog andere dingen eet dan alleen dat lijstjequote:Ik ben bezig met het opbouwen van spiermassa, train nu 4x per week. Ik zit nu op een gewicht van 88kg met een lengte van 1.93. Doel is uiteindelijk richting de 100kg.
Schema van 6 maaltijden per dag:
1: shake met 500ml water, 80g havermout, banaan, whey
2: 3x knackebrod met 75g kip/kalkoen-filet, appel, 500ml water
3: salade met varierende groente, rucola, walnoten, knackebrod met vleeswaren of appelstroop, 4 eieren, 500ml water
4: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
(training)
5: whey, 250g kip/rund/kalkoen/vis, 100g groente, rijst, 500ml water
6: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
Vetpercentage zit nu rond de 12% en wil ik uiteindelijk in de zomer rond de 10% hebben.
Jawel, het overgrote deel is inderdaad onzin, maar een aantal punten hebben wel een kern van waarheid, alleen de reden die daar staat klopt vaak niet.quote:
Ik eet geen andere dingen dan op deze lijst, hoeveelheden en soorten varieren wel, maar met dezelfde opzet. Avondeten is elke dag anders uiteraard, maar de samenstelling is grotendeels hetzelfde.quote:[..]
12kg in gewicht aankomen en 2% vetmassa verliezen is heel erg optimistisch, mischien wel mogelijk mits je nog niet eerder hebt getrained. Met zo'n lijst van wat je op een dag eet komen wij niet echt verder (en ik hoop voor je dat je wel nog andere dingen eet dan alleen dat lijstje).
Dingen die wij nodig hebben:
- Lengte, gewicht, lichaamsvetpercentage (heb jij dus wel)
- Hoe actief ben je op een dag, hoeveel kcals verbrand je ongeveer?
- Hoeveel kcal eet je nu (liefst met macro's) en wat is je doel.
Meer is er niet voor nodig
het gaat uiteindelijk om het resultaat zoals jij het wil, niet 1 weg er naar toe.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:15 schreef Beach het volgende:
Ik zal m'n vraag nog maar een keer stellen ondanks dat die eerder verwijderd was door een overijverige mod.
Is het erg als ik niet zo trouw ben met m'n cals tellen?
Tot nu toe gaat m'n bf omlaag en mn lifts nog gewoon omhoog.
Gaat niet lukken 12 kilo in 8 maanden, reken maar op 2,5 jaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Halvor het volgende:
[..]
In sommige van deze punten zit wel een kern van waarheid, maar worden vaak volledig verkeerd geïnterpreteerd.
Ik ben bezig met het opbouwen van spiermassa, train nu 4x per week. Ik zit nu op een gewicht van 88kg met een lengte van 1.93. Doel is uiteindelijk richting de 100kg.
Schema van 6 maaltijden per dag:
1: shake met 500ml water, 80g havermout, banaan, whey
2: 3x knackebrod met 75g kip/kalkoen-filet, appel, 500ml water
3: salade met varierende groente, rucola, walnoten, knackebrod met vleeswaren of appelstroop, 4 eieren, 500ml water
4: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
(training)
5: whey, 250g kip/rund/kalkoen/vis, 100g groente, rijst, 500ml water
6: 250g magere kwark met fruit, 500ml water
Vetpercentage zit nu rond de 12% en wil ik uiteindelijk in de zomer rond de 10% hebben.
Weet ik, met de zomer doel ik ook op mijn vetpercentage, niet op de 100kgquote:Op zondag 26 oktober 2014 00:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Gaat niet lukken 12 kilo in 8 maanden, reken maar op 2,5 jaar.
Nouja ik kan vast op den duur wel tijd besparen? Dat ik bijv. 6 maanden eerder (ik noem maar wat) zit op een percentage dat ik goed vind?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat uiteindelijk om het resultaat zoals jij het wil, niet 1 weg er naar toe.
Als wat je nu doet werkt zou ik gewoon zo doorgaan. Let er alleen wel op dat je vetpercentage niet heel snel afneemt. Als je net begint zullen je lifts sowieso stijgen, een heel groot gedeelte daarvan is te danken aan de adaptatie van je CNS. Ik zou alsnog eens in de week ofzo even echt kijken wat je eet en hoeveel je verbruikt, kun je een beetje als richtlijn gebruiken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:15 schreef Beach het volgende:
Ik zal m'n vraag nog maar een keer stellen ondanks dat die eerder verwijderd was door een overijverige mod.
Is het erg als ik niet zo trouw ben met m'n cals tellen?
Tot nu toe gaat m'n bf omlaag en mn lifts nog gewoon omhoog.
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:14 schreef Halvor het volgende:
[..]
Jawel, het overgrote deel is inderdaad onzin, maar een aantal punten hebben wel een kern van waarheid, alleen de reden die daar staat klopt vaak niet.
[..]
Ik eet geen andere dingen dan op deze lijst, hoeveelheden en soorten varieren wel, maar met dezelfde opzet. Avondeten is elke dag anders uiteraard, maar de samenstelling is grotendeels hetzelfde.
Ik vraag niet om advies, ik post het meer omdat andere mensen er misschien wat aan hebben, of er vragen over hebben. Ik heb een goed uitgebalanceerd schema (kan ik eventueel wel posten hier) in vergelijking met mijn dagritme.
Er staat in z'n post dat ie niet elke dag hetzelfde eet. Daarnaast kan je voedsel op 1001 manier bereiden... neem ei: bakken, stomen en koken. En in die categorieën kan je nog eens op verschillende manieren je ei klaar maken . Als je meel toevoegt, heb je nog meer combinaties...quote:Op zondag 26 oktober 2014 06:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 06:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, word jij het niet helemaal zat om elke dag precies hetzelfde te eten. Variatie in de hoeveelheid per maaltijd wellicht, maar verder altijd hetzelfde voer?
Precies, in bereiding en combinaties kun je oneindig varieren. Ik eet dus zeker niet elke dag hetzelfde, ik heb voor mezelf gewoon bepaalde regels of richtlijnen voor producten die ik wel of niet eet en daar maak ik dan elke week iets anders mee. Een van de regels is bijvoorbeeld dat ik per maaltijd minimaal 30g eiwitten binnen moet krijgen. En zo heb ik nog een hele lijstquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:23 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Er staat in z'n post dat ie niet elke dag hetzelfde eet. Daarnaast kan je voedsel op 1001 manier bereiden... neem ei: bakken, stomen en koken. En in die categorieën kan je nog eens op verschillende manieren je ei klaar maken . Als je meel toevoegt, heb je nog meer combinaties...
ik ga zo mijn harde shoarmawraps maken. Geheim recept, kan geen kebabzaak tegenop.quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:03 schreef Jahr00n het volgende:
Hebben jullie nog harde recepten voor avondeten?
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srsquote:Op zondag 26 oktober 2014 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg. Hoe lang heeft 't bij jullie geduurd voordat je een beetje fatsoenlijk op gevoel je macro's kon 'bijhouden'? Of doe je nog steeds gewoon dagelijks een check/lijst? Lijkt me dat je als je relatief gelijkmatig eet qua hoeveelheden dat 't snel/wel te doen is, maar als je meer afwisselend eet lijkt 't me lastiger?
Op zich heb ik een beetje 't zelfde als Halvor dat ik in grote lijnen hetzelfde eet per dag/week, alleen in andere samenstellingen. Carbs etc bij avondeten is meestel 75gr ongekookt gewogen (rijst, volkorenpasta bijvoorbeeld) met daarbij dus een shitload aan groenten en vlees (vaak gehakt of kip). Dingen als wraps maak ik zelf met volkorenmeel/speltmeel. Pizzabodems maak ik ook zelf, vaak grotendeels volkoren/spelt, al eten we één keer per maand zelfgemaakte pizza ofzo. Hebben een vast repertoire van iets van 20 gerechten ofzo waar we elke week uit kunnen kiezen en wisselen dat ook zoveel mogelijk af, al zijn er wel wat favorieten die we redelijk vaak eten.
Moet wel nog wat producten 'vervangen' in huis, en wil meer werken met linzen en spliterwten enzo.
Thanks!quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srs). Hangt ook heel veel af van mijn dagelijkse activiteit.
Heb voor de rest een keukenweegschaaltje om dingen af te wegen, maar gebruik het bijna niet meer. Myfitnesspal app houdt de macros wel voor me bij, maar die houdt op een gegeven moment dingen bij die je frequent eet dus kun je het snel toevoegen ipv steeds alles op te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |