Daar heb ik nog nooit last van gehad.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaringNouja 500g kwark in één keer heb ik nooit gegeten, dat effect treedt bij mij al eerder op :p
Zijn vrouw is er vandoor met de kinderen? Gadverdamme, incest.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:24 schreef Weissman het volgende:
Ik ken iemand die elke dag 2 wheyshakes deed, 6 maandenlang. Gast, zit nu in een rolstoel, baan kwijt, zijn vrouw is er vandoor met de kinderen. Krijgt paniekaanvallen als je begint over protonz.
Dus eiwitten icm met creatine of andere druks zou ik niet aan beginnen.
Het begint meestal onschuldig met een bakje kwark en wat tonijn maar voor je het weet mag je op zoek gaan naar een orgaandonor.
Herkenbaar. Je lichaam is ook geen thermostaat dus puur op honger afgaan werkt vaak niet om op gewicht te blijven oid. Het kost mij ook hooguit 10 min per dag om even te doen, al is het wegen soms wel onhandig.quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ongeveer een jaartje, hou nu alleen kcals bij en dat kost me hooguit 5~10 minuten op een dag. Op hongergevoel eten werkt voor mij nog steeds niet, soms heb ik helemaal geen honger terwijl ik op 1500kcal netto zit en andere dagen heb ik na 5000kcal netto nog honger (srs). Hangt ook heel veel af van mijn dagelijkse activiteit.
Heb voor de rest een keukenweegschaaltje om dingen af te wegen, maar gebruik het bijna niet meer. Myfitnesspal app houdt de macros wel voor me bij, maar die houdt op een gegeven moment dingen bij die je frequent eet dus kun je het snel toevoegen ipv steeds alles op te zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwarktaart is inmiddels op.![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:51 schreef Deuce92 het volgende:
O: 100g kwarktaart
L: 600g kwarktaart, 90g melkbroodjes
T: 175g advocaat spritsen
D: 600g käsespätzle, 200g ham
Kcal: 3578
E: 187g
K: 363g
V: 147gPas maar op, straks zijn je abs weg door al die vetten die je binnen krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwarktaart is inmiddels op.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Dat meen je toch niet hè? Ik begon me al af te vragen waar m'n abs naartoe waren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:36 schreef Klokov het volgende:
[..]
Pas maar op, straks zijn je abs weg door al die vetten die je binnen krijgt.
broertje doe je nou kip, ham én salami op 1 broodje?? Sickquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:44 schreef Jahr00n het volgende:
O: 4 keer boterham pindakaas 500ml melk
L: 6 keer boterham kipfilet, ham en salami
D: Shitload aan pasta met kipfilet, groente en tomatensaus
Straks nog 500gram kwark en banaan 50g walnoten
Rustdag vandaag.
Haha, voor de duidelijkheid, ik wil dus 'zo droog mogelijk' worden (tot op een zekere hoogte natuurlijk) en daarbij gespierder worden.quote:
Behoorlijk simpel te beantwoorden. Zorg dat je op zijn minst 2g eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt en onder je onderhoudsniveau eet. Als beginner is er dan nog genoeg progressie te boeken. Met het voedingslijstje kunnen we weinig. Dat zijn de belangrijkste zaken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:50 schreef DarkNoize het volgende:
Iemand die zijn mening wil geven over mijn eetschema...
Doel is zo droog mogelijk spieren kweken, buik moet nog droger.
's Morgens: Whey shake, banaan, 2 volkoren boterhammen met kipfilet;
's Middags: 6 volkoren boterhammen met kipfilet;
's Avonds: Wat de pot schaft, 2 volle borden meestal;
Na de training nog een whey shake.
Drink verder alleen water en melk.
In het weekend eet ik vaak wat ongezonder en een biertje of wat gaat er ook nog in op zijn tijd, maar dat moet kunnen en dat ga ik ook niet laten![]()
Ben ongeveer 1,82m en sport (zo goed als) elke dag (krachttraining).
Bedoeling is dus om veel eiwitten binnen te krijgen maar toch onder onderhoud te zitten. Ben hier nu ongeveer 2 maanden mee bezig en de spiegel geeft een zeer positief resultaat. Misschien dat jullie hier iets nuttigs over kunnen zeggen wat wel/niet goed is.
Wat is je doel? Wat je macroverhouding is een beetje scheef volgens mij. 125g vet?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Best tevree voor 'n echte 'serieuze' dag van bijhouden. Zit nog wel ruimte voor verbetering, máár, toch. Genoeg eten (van het juiste) is nog best lastig.
[ afbeelding ]
Goals etc zijn trouwens een beetje van MyFitnessPal en een beetje van IIFYM
'Extra' Kcal komen van een uur hardlopen.
Wellicht een idee om je carbs te verhogen? Voor zover ik nog weet sport je veel/ga je veel sporten?quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Best tevree voor 'n echte 'serieuze' dag van bijhouden. Zit nog wel ruimte voor verbetering, máár, toch. Genoeg eten (van het juiste) is nog best lastig.
[ afbeelding ]
Goals etc zijn trouwens een beetje van MyFitnessPal en een beetje van IIFYM
'Extra' Kcal komen van een uur hardlopen.
De macro's die MFP standaard geeft vind ik helemaal niks, je kan ze zelf aanpassen naar eigen wens (helaas alleen vanaf de pc).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:25 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, die klopt niet. Zie ik nu. Althans, die klopt volgens MFP, maar niet volgens IIFYM
Dat zou rond de 50 moeten zijn (zonder extra sporten) volgens die website. Best lastig om op die hoeveelheid te blijven. Zelfs in m'n lijnzaadspul zit vet.
Doel is afvallen + op den duur KT erbij (als ik m'n sportschool heb uitgezocht + fysio voor m'n rug heb. Al zei de MFT wel netjes op die hoeveelheid vet dat ik langzaam maar zeker af zou vallen, dus op zich vind ik dat voor nu wel prima, al zal ik 'm wel naar beneden aanpassen. 'Probleem' is denk ik ook dat ik weiger om allerlei light producten te eten. Eet geen ongein zoals snoep etc, maar wel volvette yoghurt (Griekse), dus dat tikt dan wel aan. Ik ga 't deze week eens allemaal bijhouden en er kritisch naar kijken
ja, het is nog even zoeken naar wat werkt. Op zich was een dag als gisteren met die hoeveelheid carbs een normale dag. Maar ik heb dan ook nog geen idee hoe mijn lichaam op welke macroset reageert aangezien ik nog nooit wat heb bijgehoudenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:17 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Wellicht een idee om je carbs te verhogen? Voor zover ik nog weet sport je veel/ga je veel sporten?
Iig niet bang zijn voor vetten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, het is nog even zoeken naar wat werkt. Op zich was een dag als gisteren met die hoeveelheid carbs een normale dag. Maar ik heb dan ook nog geen idee hoe mijn lichaam op welke macroset reageert aangezien ik nog nooit wat heb bijgehouden
Jij bent meer van de BBW's of neit Henk, magere troepquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Iig niet bang zijn voor vetten.
Vetten
Magere troep.
L: 600g käsespätzle, 200g hamquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:30 schreef Deuce92 het volgende:
O:
500g melk, 80g brinta, 8g zoetstof
123g brood, 40g rinse appelstroop, 72g kaas (45+)
En uiteindelijk is het net genoeg voor morgen ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:47 schreef Deuce92 het volgende:
Zo, kwarktaart voor morgen (en overmorgen) staat klaar.
Nah, ik zal me in moeten houden. Anders zit ik zo op 4k kcal aan kwarktaart, met 350g eiwitten ofzo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:56 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
En uiteindelijk is het net genoeg voor morgen ?
Wat is met die kwarktaart, hoeveel van die krengen bak je wel nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:47 schreef Deuce92 het volgende:
Zo, kwarktaart voor morgen (en overmorgen) staat klaar.
Fokking lekker, en veel eiwitten. Ik maak er maximaal twee per week.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat is met die kwarktaart, hoeveel van die krengen bak je wel niet![]()
Hoe maak jij ze, in die van mij zitten maar 6 gram eiwitten per 100 gramquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:12 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Fokking lekker, en veel eiwitten. Ik maak er maximaal twee per week.![]()
:$ :$
Ik gebruik pakken van Dr Oetker. Ik doe er alleen drie keer zoveel kwark in als de bedoeling is, en 250g whey.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:08 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Hoe maak jij ze, in die van mij zitten maar 6 gram eiwitten per 100 gram
Holy shitquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:05 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik gebruik pakken van Dr Oetker. Ik doe er alleen drie keer zoveel kwark in als de bedoeling is, en 250g whey.
Zou wel wat rustiger aan doen. Beetje kwark erbij, beetje whey. Niet in een keer zoveel, want dan kan het best tegenvallen, zo'n enorm verschil.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:09 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Holy shit. Die pakken gebruik ik ook, volgende keer ga ik dit ook proberen dan.
Smaakt een stuk minder zoet zeker?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:12 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Zou wel wat rustiger aan doen. Beetje kwark erbij, beetje whey. Niet in een keer zoveel, want dan kan het best tegenvallen, zo'n enorm verschil.
Dat valt wel mee. De vanille whey die ik gebruik voegt ook wat zoetigheid toe. Ik had laatst eens wat minder whey gebruikt omdat ik lang niet zoveel eiwitten nodig heb, maar toen vond ik hem dus inderdaad niet zoet genoeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:28 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Smaakt een stuk minder zoet zeker?
Denk je dat ik er honing doorheen kan denderen met natty poeder?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:32 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De vanille whey die ik gebruik voegt ook wat zoetigheid toe. Ik had laatst eens wat minder whey gebruikt omdat ik lang niet zoveel eiwitten nodig heb, maar toen vond ik hem dus inderdaad niet zoet genoeg.
Door zoveel kwark toe te voegen wordt te smaak van de kwark een stuk sterker, en alles wordt een stuk minder stevig. Ik heb nog steeds geen perfecte samenstelling gevonden, helaas. Maar 't blijft lekker.![]()
Is natty poeder whey?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:43 schreef Klokov het volgende:
[..]
Denk je dat ik er honing doorheen kan denderen met natty poeder?
Casseine (naturel)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:45 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Is natty poeder whey?
Ik zou niet weten waarom niet. Het is wel wat plakkerig, maar met een mixer zou dat geen probleem moeten zijn.
Zal er vooral aan liggen hoeveel je gebruikt. Ik heb casseine nog nooit ergens in verwerkt.quote:
Ananus uit blik, zitten vast veel eiwitten inquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
hoi,
Na de training was ik kapot en ik had geen zin om te koken.
O: 100 gr. havermout, 100 gr. bosbessen & frambozen combo, scoop vanille whey en 300 ml melk
pre-workout: chocohavermoutreep
peri-workout: chocohavermoutreep
D: 370 gr. tonijn in groente blabla met 2 sneetjes brood, 10 bbq rice cakes, 270 gr. ananus uit blik, 50 gr. katjan pedis en een hertog kersen kadootje hihihihihi
pre-sleep: 500 gr. kwark met aardbeienjam of honing, nog even kijken
das it mane
Blikje bruine bonen, blikje tonijn, rucola, cherry tomaatjes en wat honing-mosterd dressing bij elkaar gooien en je hebt al een gezonde maaltijd met flink wat eiwitten. Zo moeilijk hoeft koken toch niet te zijn..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:26 schreef rumiii het volgende:
Wat zijn aan te raden bronnen van voedsel als je niet kan/wil koken
Ik weet precies hoeveel kcal ik nodig heb maar ik hou het niet vol omdat ik niet wil laat staan kan koken
Simpel veel kcal in feite
Bedankt
http://www.thuisbezorgd.nlquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:26 schreef rumiii het volgende:
Ik weet precies hoeveel kcal ik nodig heb maar ik hou het niet vol omdat ik niet wil laat staan kan koken
Bedankt
Lijkt me erg laag in vetten. Minder dan 1 gr vet per kg lichaamsgewichtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, macro's aangepast volgens iifym in MFP en zit nu op
[ afbeelding ]
Daar kan ik op wel mee werken.
Leer koken heb je de rest van je leven wat aan. Beetje volwassen worden mag wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:26 schreef rumiii het volgende:
Bedankt
Dit is toch echt wat IIFYM zegt!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Lijkt me erg laag in vetten. Minder dan 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Leer koken heb je de rest van je leven wat aan. Beetje volwassen worden mag wel.
IIFYM zit altijd heel hoog in carbs en laag in vet. Dan krijg je een ratio van 65% Koolhydraten/ 15% Vet en 20% Eiwit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit is toch echt wat IIFYM zegt!
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 100g eiwit per dag, 1g per kg lichaamsgewicht voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo modequote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
IIFYM zit altijd heel hoog in carbs en laag in vet. Dan krijg je een ratio van 65% Koolhydraten/ 15% Vet en 20% Eiwit.
Hou zelf altijd het volgende aan:
• 2g eiwit per kg lichaamsgewicht
• 1g vet per kg lichaamsgewicht
• Koolhydraten geen richtlijn voor aangezien ik er standaard meer dan 200 binnen krijg.
Op deze manier kan je gemakkelijk variëren in je eten. Zolang je de minima maar hit kan je voor de rest zelf bepalen wat je eet.
wellicht heb ik een lichamelijke handicap waardoor ik beperkt in mn kunnen ben en dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit. Gejank om niks. Niet willen? Pls.
Stond gisteravond om 10 uur nog een avondmaaltijd te koken na een hardlooptraining. Ja, het is niet ideaal, maar goed, dan heb je ook wat.
Heb het nu over de IIFYM calculator die ze bedoelt. Die heeft een standaard verdeling waar carbs minimaal 60% van het dieet beslaat. Weet zelf ook dat IIFYM heel anders is/kan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 1g eiwit per kg lichaamsgewicht aan, zelfde voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo mode
lol wist niet dat er calculators waren daarvoor. What will people think of nextquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb het nu over de IIFYM calculator die ze bedoelt. Die heeft een standaard verdeling waar carbs minimaal 60% van het dieet beslaat. Weet zelf ook dat IIFYM heel anders is/kan.
Volgens de wetenschap is 1 gr. per kg lichaamsgewicht echt te weinig. Mja, zelf weten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 100g eiwit per dag, 1g per kg lichaamsgewicht voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo mode
Dit is precies wat ik doe, los van rustdagen tijdens mijn cut (dan doe ik low carb, high dat). Werkt uitstekend voor mij persoonlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
IIFYM zit altijd heel hoog in carbs en laag in vet. Dan krijg je een ratio van 65% Koolhydraten/ 15% Vet en 20% Eiwit.
Hou zelf altijd het volgende aan:
• 2g eiwit per kg lichaamsgewicht
• 1g vet per kg lichaamsgewicht
• Koolhydraten geen richtlijn voor aangezien ik er standaard meer dan 200 binnen krijg.
Op deze manier kan je gemakkelijk variëren in je eten. Zolang je de minima maar hit kan je voor de rest zelf bepalen wat je eet.
hoeveel gram per kg lean body massquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap is 1 gr. per kg lichaamsgewicht echt te weinig. Mja, zelf weten.
Zou zelf nooit zo'n calculator gebruiken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dattum. Doelen, gegevens, etc. ingevuld en dit kwam er uit aan verhoudingen/hoeveelheden.
Ik ben echt een complete macro/Kcal/watdanookbijhoudn00b hè?
2 tot 3,5 per kg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:32 schreef rumiii het volgende:
[..]
hoeveel gram per kg lean body mass
ja dat was foutje, beetje vroeg in de ochtendquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap is 1 gr. per kg lichaamsgewicht echt te weinig. Mja, zelf weten.
Zwerven is een keuzequote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:28 schreef rumiii het volgende:
Jullie zouden slechte zwervers zijn
Succes
Boerenmetworst in de supermarkt. Shitload aan vetten en eiwitten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Stel:
U heeft geen eten bij zich en moet een paar uur treinen: wat halen jullie te eten op stations e.d. om toch aan je eiwitten te komen?
Klinkt goed, thx.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Boerenmetworst in de supermarkt. Shitload aan vetten en eiwitten.
Of andere droge worst.
Een pak melk en wat erbij (noten, pistolet met rosbief, snicker, focaccia etc.)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Stel:
U heeft geen eten bij zich en moet een paar uur treinen: wat halen jullie te eten op stations e.d. om toch aan je eiwitten te komen?
Repped bruh.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
IIFYM zegt helemaal niks over je macro's, alleen dat je de voor jouw doel gestelde macro's aan moet houden en kan eten wat je wil. In mijn IIFYM houd ik minimaal 100g eiwit per dag, 1g per kg lichaamsgewicht voor vet en is dat doel gehaald ga ik in full on yolo mode
Heb ik me nog nooit in verdiept. Ik pop gewoon elke dag een vitaminepilletje en klaar. Yolo toch.quote:
Oke man.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:04 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Heb ik me nog nooit in verdiept. Ik pop gewoon elke dag een vitaminepilletje en klaar. Yolo toch.
gewoon beetje groente en fruit hier en daar. Alleen vlees en carbs is leuk voor een dagje ofzo maar niet vol te houden zonder de micro's.quote:
burger king, McDonalds of KFCquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Stel:
Ah to go vind ik vaak te duur voor een snelle snack, moet je nog wat te drinken en kleine snack erbij, zit je al op 8 euro ofzoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Of gewoon een lekkere korstige ciabatta kip pesto van de AH to go.
Wel altijd ergerlijk die Amerikaanse receptvideo's met veel ingredieenten die je hier niet kan krijgenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:13 schreef IrCute het volgende:
Gisteren een goddelijke burrito bowl gemaakt. Kip 24 uur gemarineerd in een soort van chipotle/spicy kruiden mix en in de grill pan gebakt. Bruine rijst gekookt, na het koken wat limoensap en koriander erdoorheen. Daarnaast een mix van mais/bruinebonen/ gebakken en een soort van fajita veggies gemaakt met paprika en ui. En zelf picco de gallo gemaakt, verder 2% griekse yoghurt gebruikt ipv sour cream, nog wat shredded mozzarella eroverheen en een bakje guacemole.
Het was echtGa er zeker een filmpje van maken. Goede macro's ook. Mijn vriend vond het zo lekker dat hij zich helemaal misselijk heeft gegeten
Ja, heb mij vaak genoeg rotgezocht in allemaal van die hippiewinkels destijdsquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:49 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wel altijd ergerlijk die Amerikaanse receptvideo's met veel ingredieenten die je hier niet kan krijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |