Wat een gekke makelaar. Een minumbedrag noemen en dan alsnog 1500 euro eraf halen..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:53 schreef Acradavos het volgende:
Zojuist een afwijzing gekregen, wel een tegenbod. ¤ 131.000,-
1500 euro van de prijs af.
Bod van 130k meteen weer intrekken en over 3 maanden 120k biedenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:53 schreef Acradavos het volgende:
Zojuist een afwijzing gekregen, wel een tegenbod. ¤ 131.000,-
1500 euro van de prijs af.
De helft volgens de Wet van Blomkequote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bod van 130k meteen weer intrekken en over 3 maanden 120k bieden
En eerder was het bod van 126k je eindbod :/ en na contact met de makelaar gooi je er gewoon 2/3e van het bedrag bij op..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:27 schreef Acradavos het volgende:
1000 euro. Wat is het waard.. Toch aangeven dat 130.000 m'n max is?
Dat, ik schat de waarde momenteel 120k, tendens dalend.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:56 schreef BloedendeVagina het volgende:
Makelaar mag in zn handjes klappen dat ie alsnog een bod heeft gehad van 130k.
Zou ik ook doen. Je kunt eventueel nog aangeven dat je ze al heel flink tegemoet bent gekomen en het hierbij laat en ondertussen verder gaat kijken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:58 schreef Waterdrinker het volgende:
Je hebt al tig keer een eindbod gegeven, ik zou het hierbij laten. Die verkoper laat het heus niet zitten op 1000 euro, het lijkt me volstrekt onnodig om nu nog een keer te stijgen.
Ik woon er vlakbij en weet precies wat er daar te koop is, op welke locatie het gebouw staat en dat is niet de meest gunstige.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:01 schreef Ardo het volgende:
[..]
hoe heb je die waarde bepaald ? heb je daar enige onderbouwing voor of roep je maar iets ?
Mwah.. Het is neit direct het meest logische vervolgbod, maar ik heb meerdere verhalen gelezen van lui die het zo hebben aangepakt. Daar zaten dan wel maanden tussen. Tis ook maar net hoeveel haast de verkoper heeft en hoe graag ie er vanaf wilt. Maar als jouw woning heel lang te koop heeft gestaan of staat.. ben je op een gegeven momnet blij als er een potentiele koper is voor 120k misschien wel als je zelf ook wat goedkopers (lees: met een flink lagere afgedwongen koopprijs) terug kan kopen. Dus het verlies is allemaal relatief.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:13 schreef Acradavos het volgende:
120k slaat nergens op, vind de mening van Pietje Piraat dan ook ongegrond. Ik weet waar appartementen nu voor weg gaan, ongeacht de staat. Die buurt valt wel mee, Ede Veldhuizen is nog veel erger.
Appartementjes doen het daar anders niet best, afgelopen jaar 2 verkocht, staan er momenteel 13 te koop.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Betere plek en goedkoper. http://www.bolthofvandentop.nl/site/churchilldreef-59-ede
Piet weet er niets van.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:34 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Appartementjes doen het daar anders niet best, afgelopen jaar 2 verkocht, staan er momenteel 13 te koop.
http://www.funda.nl/koop/ede/de-dreven/appartement/
Enig voordeel wat ik zie zijn lage servicekosten. Bovendien wordt de rietkampen overspoeld met hangjeugd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Betere plek en goedkoper. http://www.bolthofvandentop.nl/site/churchilldreef-59-ede
Zo onpraktisch, de vorm van de kamers.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat het wel een betere plek kan zijnquote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:34 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Appartementjes doen het daar anders niet best, afgelopen jaar 2 verkocht, staan er momenteel 13 te koop.
http://www.funda.nl/koop/ede/de-dreven/appartement/
Heb het even niet meegelezen en val nu na een paar dagen weer binnenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:27 schreef Acradavos het volgende:
1000 euro. Wat is het waard.. Toch aangeven dat 130.000 m'n max is?
Valt wel mee, je moet alleen niet raar opkijken als je 's avonds wordt uitgescholden op de Stadspoort.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:44 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Enig voordeel wat ik zie zijn lage servicekosten. Bovendien wordt de rietkampen overspoeld met hangjeugd.
Prijzen liggen wel aanzienlijk hoger, kan ook deels een reden zijn. Behalve dan dat appartement van Piet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat het wel een betere plek kan zijn
Gezellige Marokkanenwijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Valt wel mee, je moet alleen niet raar opkijken als je 's avonds wordt uitgescholden op de Stadspoort.
Dat kan overal gebeuren tegenwoordig, ligt aan je uitstraling en geslacht waarschijnlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Valt wel mee, je moet alleen niet raar opkijken als je 's avonds wordt uitgescholden op de Stadspoort.
De plek van TS zijn appartement is multicultureel.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:52 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Gezellige Marokkanenwijk?
Mja, die jattlenen dus zo een scootertje om in andere wijken rond te gaan hangenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De plek van TS zijn appartement is multicultureel.
Vrouw zijnquote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan overal gebeuren tegenwoordig, ligt aan je uitstraling en geslacht waarschijnlijk.
Op de stadspoort gebeurt er weinig en heb nog nooit last gehad van die paar jongeren op de bankjes.
Waarom zou je daarover beginnen. Dan zegt ie ook doodleuk: valt niet binnen je budget..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:50 schreef Acradavos het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)17-langeweideweg-11/
Ook een zeer mooi appartement, lagere servicekosten. Alleen wordt het aangeboden door dezelfde makelaar. Dit kan een voordeel zijn, om over dit appartement te beginnen.
Neequote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:50 schreef Acradavos het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)17-langeweideweg-11/
Ook een zeer mooi appartement, lagere servicekosten. Alleen wordt het aangeboden door dezelfde makelaar. Dit kan een voordeel zijn, om over dit appartement te beginnen.
Je weet dat er zo'n beetje naast dat appartement waar je nu met bezig bent een school zit voor bijzonder onderwijs met 2x per dag een stoet taxibusjes?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:44 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Bovendien wordt de rietkampen overspoeld met hangjeugd.
Er staat een hele rij galerijflats in de straat om de hoek waar van alles woont.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Mja, die jattlenen dus zo een scootertje om in andere wijken rond te gaan hangen
Ofwel; die hangjongeren hoeven niet zoveel te zeggen eigenlijk.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:22 schreef Acradavos het volgende:
Nou, heerlijk gesprek gehad met de makelaar. NOT.
Ik gaf aan toch akkoord te gaan met 131.000, op basis van ontbindende voorwaarden. Toen begon ik over de overdrachtsbelasting in mijn voordeel.
*KLOENK*
Makelaar boos. Waarom ik hier niet eerder ben over begonnen.. ik zei "nieuwe voorwaarde" in mijn bod.
De makelaar ging er dus al vanuit dat dit financiële voordeel voor de verkoper was. Na een hevig gesprek van 30 minuten heb ik gezegd dat hij het maar moet voorleggen, anders geen deal. HA.
Wat een jackass... hij kent de regeling dus wel, maar had even gedacht dat aan de verkoper toe te bedelen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:22 schreef Acradavos het volgende:
Ik gaf aan toch akkoord te gaan met 131.000, op basis van ontbindende voorwaarden. Toen begon ik over de overdrachtsbelasting in mijn voordeel.
*KLOENK*
Makelaar boos. Waarom ik hier niet eerder ben over begonnen.. ik zei "nieuwe voorwaarde" in mijn bod.
De makelaar ging er dus al vanuit dat dit financiële voordeel voor de verkoper was. Na een hevig gesprek van 30 minuten heb ik gezegd dat hij het maar moet voorleggen, anders geen deal. HA.
En dat denk jij.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een jackass... hij kent de regeling dus wel, maar had even gedacht dat aan de verkoper toe te bedelen.
Ja, dat denk ik. Hij wist het dondersgoed, en ik vermoed zelfs dat hij een deal met de verkoper heeft gemaakt over zijn courtage en het overdrachtsbelastingvoordeel (van de koper).quote:
http://www.rijksoverheid.(...)overdrachtsbelastingquote:Termijn vermindering overdrachtsbelasting bij doorverkoop tijdelijk verlengd
Koopt u een huis, kantoor of ander vastgoed en verkoopt u dat pand weer door? Dan betaalt u minder overdrachtsbelasting als u het pand binnen 36 maanden doorverkoopt. De overdrachtsbelasting wordt dan alleen berekend over de meerwaarde van de verkoop.
Aangifte doet de notaris, in de akte. Daar zal actief een beroep moeten worden gedaan op de gedeeltelijke vrijstelling van artikel 13 WBR.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Hij wist het dondersgoed, en ik vermoed zelfs dat hij een deal met de verkoper heeft gemaakt over zijn courtage en het overdrachtsbelastingvoordeel (van de koper).
Maar als er 131.000 afgesproken is dan is dat de verkoopprijs, dat is dus ook het bedrag dat de verkoper in handen krijgt, welke belasting de koper wel of niet moet betalen is niet ten voordele of nadele van de verkoper.
Als je de overdrachtsbelasting wel moet betalen haal je die toch ook niet van de prijs af die de verkoper ontvangt, waarom zou de verkoper hem dan wel ontvangen als je hem niet hoeft te betalen.
Sterker nog; volgens mij moet de aangifte zelfs gedaan worden, maar word je dan vrijgesteld.
Ik vraag me af of de verkoper op de hoogte is van die regeling?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Hij wist het dondersgoed, en ik vermoed zelfs dat hij een deal met de verkoper heeft gemaakt over zijn courtage en het overdrachtsbelastingvoordeel (van de koper).
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:22 schreef Acradavos het volgende:
*KLOENK*
Dat staat daar niet goed omschreven, aangezien de verkoper uberhaupt geen overdrachtsbelasting betaalt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)overdrachtsbelasting
Voordeel is dus voor degene die het pand doorverkoopt, niet voor degene die het koopt.
Het is overdrachtsbelasting geen omzetbelasting.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:37 schreef Acradavos het volgende:
De makelaar wilt nu mijn bod per mail. Hoe kan ik de regel omtrent de omzetbelasting het beste in mijn bod beschrijven?
Ik heb een model gevonden van een koopcontract;
Indien de overdrachtsbelasting voor rekening van koper komt en de heffings-grondslag wordt verminderd door toepassing van artikel 13 Wet op belastingen van rechtsverkeer, zal koper aan verkoper wel/niet* uitkeren het verschil tussen enerzijds het bedrag dat aan overdrachtsbelasting verschuldigd zou zijn zonder vermindering van de heffingsgrondslag en anderzijds het werkelijk aan overdrachtsbelasting verschuldigde bedrag. Indien partijen overeenkomen dat het genoemde verschil aan verkoper wordt uitgekeerd zal dit via de notaris gelijktijdig met de betaling van de koopsom plaatsvinden.
Degene die een pand verkoopt hoeft geen overdrachtsbelasting te betalen...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)overdrachtsbelasting
Voordeel is dus voor degene die het pand doorverkoopt, niet voor degene die het koopt.
Die krijgt achteraf het grootste deel van de oorspronkelijk door hem betaalde overdrachtsbelasting terug.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Degene die een pand verkoopt hoeft geen overdrachtsbelasting te betalen...
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:43 schreef Spiegelei het volgende:
Zet in je mail dat je bod 131.000,00 is en dat het voordeel voortvloeiende uit de gedeeltelijke vrijstelling voor de overdrachtsbelasting geheel aan jou toekomt en dat jij op geen enkele wijze een vergoeding daarvan aan verkoper zal geven, noch rechtstreeks, noch via de notarisafrekening.
Edit: eventuele toevoeging: de reden hiervoor is dat jij als koper de overdrachtsbelasting moet afdragen, een vrijstelling komt daarmee aan koper toe, zo heeft de wetgever het ook bedacht. Jij hebt onderzoek gedaan en hebt dit ook zo meegenomen in je onderhandelingen, nimmer is verkoper of makelaar met de eis gekomen dat dit voordeel naar verkoper zou moeten gaan. Zo dat is je onderbouwing.
Je hebt 130k geboden vrij op naam, daar gewoon aan vasthouden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:37 schreef Acradavos het volgende:
De makelaar wilt nu mijn bod per mail. Hoe kan ik de regel omtrent de omzetbelasting het beste in mijn bod beschrijven?
Ik heb een model gevonden van een koopcontract;
Indien de overdrachtsbelasting voor rekening van koper komt en de heffings-grondslag wordt verminderd door toepassing van artikel 13 Wet op belastingen van rechtsverkeer, zal koper aan verkoper wel/niet* uitkeren het verschil tussen enerzijds het bedrag dat aan overdrachtsbelasting verschuldigd zou zijn zonder vermindering van de heffingsgrondslag en anderzijds het werkelijk aan overdrachtsbelasting verschuldigde bedrag. Indien partijen overeenkomen dat het genoemde verschil aan verkoper wordt uitgekeerd zal dit via de notaris gelijktijdig met de betaling van de koopsom plaatsvinden.
Wow, vrij op naam, nu heeft TS ruzie met verkoper denk ik!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt 130k geboden vrij op naam, daar gewoon aan vasthouden.
Zie mijn editquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:57 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hoezo? Dit is een suggestie voor TS. Wat hij ermee doet is aan hem.
Ehm nee, de belastingdienst betaalt het niet aan de verkoper, dit is het voordeel van de koper, het voordeel van de verkoper zit hem in het feit dat de koper daardoor minder belasting hoeft te betalen en de woning dus aantrekkelijker is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die krijgt achteraf het grootste deel van de oorspronkelijk door hem betaalde overdrachtsbelasting terug.
Met de makelaar, in hoeverre die verkoper op de hoogte houdt is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:59 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Wow, vrij op naam, nu heeft TS ruzie met verkoper denk ik!
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met de makelaar, in hoeverre die verkoper op de hoogte houdt is nog maar de vraag.
In onderhandelingen is het soms handiger om je dommer voor te doen dan je bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.
Als ie slim had geweest, had ie die keuken er niet ingezet. En slim is ie dus niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, VON is nog net iets anders, want ook een deel van de notariskosten zit daar bij in, maar als ze slim waren geweest, dan hadden ze het wel VON in de markt gezet.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, de belastingdienst betaalt het niet aan de verkoper, dit is het voordeel van de koper, het voordeel van de verkoper zit hem in het feit dat de koper daardoor minder belasting hoeft te betalen en de woning dus aantrekkelijker is.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2012-18138.html
Kleine quote:
De opvolgende verkrijger betaalt daardoor alleen overdrachtsbelasting over de meerwaarde.
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/quote:Meestal spreken koper en verkoper met elkaar af dat de koper het bedrag ter grootte van de overdrachtsbelasting dat hij anders had moeten betalen aan de verkoper vergoedt.
Het loopt geen storm ervoor. Er niet zo ver vandaan is er groot nieuwbouwproject met koop en huur in 1 wijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Als ie slim had geweest, had ie die keuken er niet ingezet. En slim is ie dus niet.
Makelaar wel, dat is een keiharde! En die moet in zn handjes klappen dat ie topicstarter heeft getroffen als potentiele koper.
Nee, zou mn bod terugtrekken en er even een weekje helemaal klaar mee zijn. Om de makelaar met poten terug te laten keren naar mij als koper. Nouja, als potentiele koper.
Als verkopend makelaar anders een prima makelaar? Zit achter potentiele klanten aan.. oefent druk uit.. In die zin kan ik niets negatiefs ontdekken eigenlijk. Behalve dat ie namens client een teringstreek met jou probeert uit te halen natuurlijk met de overdrachtsbelastingquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:07 schreef Acradavos het volgende:
Zojuist een bod gedaan van 131k, met alle voorwaarden die ik nu heb kunnen denken. Incl. te tekst van Spiegelei, bedankt daarvoor.
"Op voorwaarde dat het voortvloeiende voordeel uit de gedeeltelijke vrijstelling voor de overdrachtsbelasting geheel aan mij toekomt.
Tevens zal ik op geen enkele wijze een vergoeding daarvan aan verkoper zal geven, noch rechtstreeks, noch via de notarisafrekening.
Een vrijstelling komt mij daarmee als koper toe, zo heeft de wetgeving het ook bedacht. Mijn bod is tot stand gekomen op basis van bovenstaande regeling."
In ieder geval, mocht ik ooit een eigen woning bezitten en in de verkoop gooien.. ik ontloop deze Makelaar.
Vraag me af wat er zo erg aan Ede is eigenlijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het loopt geen storm ervoor. Er niet zo ver vandaan is er groot nieuwbouwproject met koop en huur in 1 wijk.
Daar gaat verkoop ook al moeizaam.
biblebeltquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:
[..]
Vraag me af wat er zo erg aan Ede is eigenlijk?
Ligt toch nog redelijk centraal qua grote steden
Lekker toch? Allemaal geile meidjes die voor mama spelen alsof ze zo kuis zijn als het maar kan maa ondertussen alles doen wat god verboden heeftquote:
Valt ook wel weer mee. Ik word een enkele keer op straat aangesproken omdat ik weer ergens voor uitgenodigd word, maar in andere steden word je aangeklampt door zwervers, dus dat maakt ook niet uitquote:
Dat koper en verkoper dat vaak afspreken maakt het nog niet het recht van de verkoper, want dat is het simpelweg niet, daarbij; het is het recht van de koper, als de verkoper daar recht op meende te hebben dan had hij dat bij de onderhandelingen moeten melden, en niet moeten aannemen dat hij het wel zou krijgen omdat dat vaak zo afgesproken wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/
Ik verzin het niet.
Hier staan goede voorbeelden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/
Ik verzin het niet.
Er is weinig mis met Ede, er wonen relatief veel verschillende internationaliteiten, er zitten relatief veel kerken en veel flats.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:
[..]
Ja, voorbeeld drie, dus.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:16 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Hier staan goede voorbeelden.
https://www.eigenhuis.nl/(...)htsbelasting/389608/
Nou, ik heb 15 jaar met veel plezier in het epicentrum van de bible belt gewoond (hemelsbreed amper 15 km van Ede), maar ik zou nog niet in Ede willen wonen als ik geld toe kreeg.quote:
Als het iets is dat de verkoper en koper overeen dienen te komen, dan had de makelaar het dus mee moeten nemen in de onderhandeling, want het is iets dat overeengekomen dient te worden, het is namelijk niet het recht van de verkoper, maar dat van de koper.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, voorbeeld drie, dus. I
k vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, voorbeeld drie, dus. I
k vind het storend dat hier iedere keer maar gesproken wordt over een naaistreek van de makelaar, terwijl het in de praktijk kennelijk niet echt ongewoon is.
Je kunt twisten over het moment waarop het op tafel had of zou moeten komen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het iets is dat de verkoper en koper overeen dienen te komen, dan had de makelaar het dus mee moeten nemen in de onderhandeling, want het is iets dat overeengekomen dient te worden, het is namelijk niet het recht van de verkoper, maar dat van de koper.
Dat is waar de makelaar gefaald heeft; hij heeft een prijs afgesproken, maar is even die 2% die hij extra wil vergeten te melden.
Dat kun je wel zeggen ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik heb 15 jaar met veel plezier in het epicentrum van de bible belt gewoond (hemelsbreed amper 15 km van Ede), maar ik zou nog niet in Ede willen wonen als ik geld toe kreeg.
Sterker nog; ik wil niet eens in Lunteren, Harskamp of Wekerom wonen omdat het gemeente Ede is.
Hoewel ik voor het buitengebied van Lunteren/Harskamp wel een uitzondering zou kunnen maken als het echt een geweldig pand is.
Het is geen voordeel voor de verkoper, het is een voordeel voor de koper, zo heeft de wetgever het bedoeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.
Nu wordt het een ingewikkeld verhaal.
Waarom denk je dat ik alleen maar in het buitengebied zou willen wonenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen ja.
Was bijna in Veenendaal terecht gekomen, scheelde maar paar 100 meter.
Lunteren en Harskamp is lachen, die hebben altijd ruzie met elkaar.
"Liefde maakt blind', is het toch?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
TS had voorlopig nooit hoger moeten bieden dan 126K met die wetenschap van dat voordeel voor verkoper.
Nu wordt het een ingewikkeld verhaal.
Ede...... nou, de Edese en Ginkelse heide zijn mijn favouriete MB-gebieden. Ieder jaar als het voorjaar wordt, ga ik de pasgeboren lammetjes in de schaapskooi in m'n armen sluiten. De rosse buurt (Spijkerkwartier) van Arnhem is op korte afstand. Je hebt het Casino van Nijmegen, de Waalkade en de 4-daagse feesten. De 7-heuvelenloop in het najaar; mijn snelste tijden heb ik daar gelopen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:11 schreef marcosta het volgende:
Ik heb keuze gemaakt van buitengebied naar rand van Ede en over 8 jaar zit ik in Obberagger Reichshof.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik alleen maar in het buitengebied zou willen wonen
Toch mooie gebieden? Is in Lunteren niet een heel mooie sauna? Zoals de Heuvelrug in Veenendaal?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:19 schreef Leandra het volgende:
Sterker nog; ik wil niet eens in Lunteren, Harskamp of Wekerom wonen omdat het gemeente Ede is.
Die opdracht zal zijn: Vind een koper voor een zo hoog mogelijke netto opbrengst. En als je dan een ontwetende koper zonder aankoopmakelaar treft, kun je dat voordeeltje best naar de verkopende partij doorschuiven. Die koper weet niet beter namelijk. Alleen wist topicstarter het in dit geval dus wel.. waar de makelaar denk ik niet op gerekend had.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt twisten over het moment waarop het op tafel had of zou moeten komen
Of het handig is van de makelaar is denk ik lastig te zeggen, zolang we de uitkomst nog niet weten. En waarschijnlijk ook dan niet, omdat je waarschijnlijk nooit weet met welke opdracht de verkoper de makelaar op pad heeft gestuurd.
Wanneer die makelaar het netjes speelt is dat wel goede deal voor verkoper ook denk ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:29 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
"Liefde maakt blind', is het toch?
131k is het, inclusief het overdrachtsvoordeel.
Rap verkocht, geen dubbele lasten, snel opgeleverd. Ik zeg prima deal voor beide partijen. Nette prijs denk ik, gebaseerd op de foto's en omliggende panden. Buurt ken ik verder niet.
Zo dicht mogelijk bij de A12 en A30 gaan wonen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ede...... nou, de Edese en Ginkelse heide zijn mijn favouriete MB-gebieden. Ieder jaar als het voorjaar wordt, ga ik de pasgeboren lammetjes in de schaapskooi in m'n armen sluiten. De rosse buurt (Spijkerkwartier) van Arnhem is op korte afstand. Je hebt het Casino van Nijmegen, de Waalkade en de 4-daagse feesten. De 7-heuvelenloop in het najaar; mijn snelste tijden heb ik daar gelopen.
Kortom, de omgeving van Ede is "the place to be". Maar Ede zelf....daar woont m'n v.....
Tussen de Maroc's in Veldhuizen zeker....quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo dicht mogelijk bij de A12 en A30 gaan wonen.
Maar die makelaar is een gehaaide, dus dacht het voordeel in eigen zak te steken. Zn klant zla teleurgesteld zijn, al denk ik dat ie alsnog akkoord gaat. Die 132.5k was het minimumbedrag immers ook niet. Ik gok dat ie een interessante provisie afgesproken heeft en ook met minder genoegen mocht nemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer die makelaar het netjes speelt is dat wel goede deal voor verkoper ook denk ik.
Nee, dan moet je steeds omrijden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Tussen de Maroc's in Veldhuizen zeker....
Kernhem, is dat wat dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nee, dan moet je steeds omrijden.
Nou, Arnhem-Noord dan? Zit je zo op de A-50, A-12 en nog wat A-'squote:
Ben in Tilburg geboren, daarna 15 jaar Renkum en nu alweer 15 jaar Ede.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:32 schreef Acradavos het volgende:
Achja, zo zijn er ook mensen die zweren bij grote steden als Rotterdam.
Utrechtseweg?quote:
Rotterdammer meldt zichquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:32 schreef Acradavos het volgende:
Achja, zo zijn er ook mensen die zweren bij grote steden als Rotterdam.
Plus dat het zo'n puist aan de andere kant van de N-weg is.... gewoon heel raar, zo'n extra stuk erbij wat er niet bij hoort.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee.
Dat is een saaie Vinex wijk.
Het Leidsche Rijn van Edequote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Plus dat het zo'n puist aan de andere kant van de N-weg is.... gewoon heel raar, zo'n extra stuk erbij wat er niet bij hoort.
Beetje zoals Vathorst bij Amersfoort.... het ligt aan de andere kant van de A1
Arnhem Zuid van Arnhem. Almaar Noord van Alkmaar. Amsterdam Noord .... zo heeft elke stad wel z'n wijk voor de "ont-doden".quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:48 schreef Leandra het volgende:
Plus dat het zo'n puist aan de andere kant van de N-weg is.... gewoon heel raar, zo'n extra stuk erbij wat er niet bij hoort.
Beetje zoals Vathorst bij Amersfoort.... het ligt aan de andere kant van de A1
Hoogkampse heet ie toch? Richting Heelsum?quote:
Richting Telefoonweg.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoogkampse heet ie toch? Richting Heelsum?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:52 schreef Acradavos het volgende:
En we hebben weer mail van de makelaar..
"Dankjewel voor je email.
Ik ga het voorleggen aan de verkoper.
Ik denk dat je een hartstikke leuk en opgeknapt appartement (onder voorbehoud) gekocht hebt en ik begrijp dat eea hoger ligt als dat je aanvankelijk in gedachte had. Hetzelfde zal zijn bij de verkoper die een hogere prijs in gedachte had.
Onderweg naar een mooie afloop...
We noemen nu gewoon alle plekken waar TS gelukkig geen huis heeft gekocht, want dan hadden we daar ook nog gematigd enthousiast over moeten doenquote:
Leidsche Rijn is wel aardig groot hoor.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
In verhouding Ede/Utrecht en Kerhem/Leidsche Rijn zal het elkaar niet veel ontlopen.
Utrecht ookquote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Leidsche Rijn is wel aardig groot hoor.
Nu ga je wel erg offtopic.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:02 schreef marcosta het volgende:
leidsche rijn is best geinig anders (heb vrienden wonen daar)
Ik zeg alles beter dan rotterdam en amsterdam-noord
De vraag of ik teveel betaal zal altijd een discussie blijven. Daarom opende ook in eerste instantie een topic, tot op heden heeft niemand deze vraag beantwoord.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:54 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ofwel; waarschijnlijk ga je het krijgen voor die 131k ;
Iets teveel denk ik maar als je maar tevreden bent. Verkoper moet ook tevreden zijn met een minimaal verlies en een hele rappe verkoop.
Alleen wel beetje jammer dat ie dan toch nog boos moest worden :/
En nu praat je niet meer met je vriendin?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:12 schreef Acradavos het volgende:
[..]
De vraag of ik teveel betaal zal altijd een discussie blijven. Daarom opende ook in eerste instantie een topic, tot op heden heeft niemand deze vraag beantwoord.Natuurlijk is er nu nog niks zeker, maar ik denk gezien de verkoop in de buurt dat ik nette prijs betaal. Vrienden van me hebben afgelopen juli hetzelfde appartement gekocht 1 complex verderop. 65m2, smurfenblauwe keuken en standaard badkamer en douche. Vraagprijs was 137k, gekocht voor 130k. Vorig jaar besloot ik om door te sparen en dan samen met mijn vriendin samen een mooi huis te kopen. Ze was immers ook makelaar. Echter, in een jaar tijd kan er veel veranderen..
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:52 schreef Acradavos het volgende:
En we hebben weer mail van de makelaar..
"Dankjewel voor je email.
Ik ga het voorleggen aan de verkoper.
Ik denk dat je een hartstikke leuk en opgeknapt appartement (onder voorbehoud) gekocht hebt en ik begrijp dat eea hoger ligt als dat je aanvankelijk in gedachte had. Hetzelfde zal zijn bij de verkoper die een hogere prijs in gedachte had.
Onderweg naar een mooie afloop...
Wanneer je de woonlasten goed kunt opbrengen en je tevreden gevoel erbij hebt dan is er geen probleem.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:12 schreef Acradavos het volgende:
[..]
De vraag of ik teveel betaal zal altijd een discussie blijven. Daarom opende ook in eerste instantie een topic, tot op heden heeft niemand deze vraag beantwoord.Natuurlijk is er nu nog niks zeker, maar ik denk gezien de verkoop in de buurt dat ik nette prijs betaal. Vrienden van me hebben afgelopen juli hetzelfde appartement gekocht 1 complex verderop. 65m2, smurfenblauwe keuken en standaard badkamer en douche. Vraagprijs was 137k, gekocht voor 130k. Vorig jaar besloot ik om door te sparen en dan samen met mijn vriendin samen een mooi huis te kopen. Ze was immers ook makelaar. Echter, in een jaar tijd kan er veel veranderen..
Geen contact meer, misschien ook wel logisch waarom het uit is. Makelaars zijn niet mijn beste vrienden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:20 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
En nu praat je niet meer met je vriendin?
Damn, dat relaties overgaan is kut, maar dat je dan ook niet meer met dr kjn praten is nog kutter juist als je dr nodig hebt
Mja, uiteindelijk lijkt de prijs me wel netjes. Eerlijk is eerlijk, het pandje ziet er mooi uit. Alleen die laatste verhoging vind ik weer onlogisch. Maar goed, te duur lijkt het me ook weer niet eigenlijk.
Enige is dat je wel erg makkelijk toegaf aan de makelaar, zonder de tegenpartij te laten zweten eigenlijk.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe huisje, al had ik dat al gedaan
Volgens mij heeft TS nog steeds niet gekocht.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:43 schreef Ardo het volgende:
[..]
daar zat ik gisteren toevallig ook over te denken....TS heeft het nu zelf gedaan en zich de kosten van de aankoopmakelaar bespaard, maar dat is gewoon te vergelijken met als je een amateur tegen een prof laat spelen. Emoties en rozebril daar heeft een aankoopmakelaar ook geen last van.
Is er ook al getekend en zijn er drie dagen verstreken sindsdien? Zo ja, dan kan TS er alleen onderuit onder de ontbindende voorwaarden die in de koopovereenkomst staan. Zo nee, dan kan TS nu nog onder zijn bod uit.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:00 schreef Ardo het volgende:
pietje, wanneer is volgens jou dan een koop gesloten ?
denk je dat TS zijn bod nog terug kan trekken nu ?
hij heeft een bod gedaan onder voorbehoud financiering en dat is geaccepteerd. De volgende stap is dan de financiering rond krijgen en de gang naar de notaris.
Je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Is er ook al getekend en zijn er drie dagen verstreken sindsdien? Zo ja, dan kan TS er alleen onderuit onder de ontbindende voorwaarden die in de koopovereenkomst staan. Zo nee, dan kan TS nu nog onder zijn bod uit.
In beginsel wel, maar er zijn situaties waarin dat anders is en die staan in de wet genoemd. Dit is zo'n uitzondering.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:09 schreef Ardo het volgende:
[..]
ok, bedankt voor het antwoord dan...ik dacht eerlijk gezegd dat afspraken , zelfs mondelinge afspraken al bindend zijn
Dat is een goed advies.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Behoudens de ontbindende voorwaarden. Ik ben zelf van mening dat je je de kosten van een makelaar prima kan besparen, maar dat je beter wel wat geld uit kunt geven aan het juridisch toetsen van de koopovereenkomst.
Volgens mij staat hij te bezemen as we speak.... sterker nog; de hogedrukspuit lijkt er op te staanquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:57 schreef Queller het volgende:
Hemeltjelief, waar is Maharbal als je 'm wél nodig hebt
Had ik net een hele lange zin gemaakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij staat hij te bezemen as we speak.... sterker nog; de hogedrukspuit lijkt er op te staan
Ardo postte zeker ook, met momenten, inhoudelijke en relevant. Die posts boven en onder jouw opmerking lijken mij ook irrelevant. Hetgeen ook op deze post van toepassing is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Ardo is z'n postrechten in het topic kwijt, in elk geval
@Ardo: doe geen moeite van het posten. Ik mik al je posts er ongezien uit.
Ja, klopt. Shit happens. Het leven is niet eerlijk. Mocht je klachten hebben, dan verwijs ik je naar ons feedback-topic.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:23 schreef robskem het volgende:
[..]
Ardo postte zeker ook, met momenten, inhoudelijke en relevant. Die posts boven en onder jouw opmerking lijken mij ook irrelevant. Hetgeen ook op deze post van toepassing is.
Dankjewel. Ik zal zelf nog 15.000 eigen geld inleggen, hypotheekbedrag valt nog lager uit.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:21 schreef Centric het volgende:
Alles gelezen, nog niet eerder gereageerd.
Goed zo TS! Proficiat!
In het eerste deel geef je in eerste instantie aan dat 135K jouw max is én hield je nog rekening met kosten koper (dus inclusief 2% overdrachtsbelasting over die hele 135K). Dat maakt in totaal ¤ 137.700,00.
131K en slechts overdrachtsbelasting over (131 -/- 125 =) 6K is dan in totaal ¤ 131.120,00.
Je bent dus ruim binnen het door jouw gestelde budget gebleven.
Zoek een goede maar goedkope notaris, dat kan je ook zo honderden euro's opleveren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:32 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik zal zelf nog 15.000 eigen geld inleggen, hypotheekbedrag valt nog lager uit.
Is dat wel gunstig, met het oog op belastingaftrek ed?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:32 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik zal zelf nog 15.000 eigen geld inleggen, hypotheekbedrag valt nog lager uit.
www.goedkoopstenotaris.nlquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:44 schreef Acradavos het volgende:
Mijn hypotheekadviseur gaat offertes opvragen bij verschillende notarissen. Ik ben benieuwd.
Geen rente betalen is altijd gunstiger dan wel rente betalen. Ook als de overheid meebetaalt.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is dat wel gunstig, met het oog op belastingaftrek ed?
Bij die van ons klopte het iig wel, ik ben erg tevreden met de manier waarop ze vorig jaar de zaken geregeld hebben.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
www.goedkoopstenotaris.nl
Kun je zelf ook doen, daar heb je geen dure hypotheekadviseur voor nodig met het risico dat ie alsnog een berg provisie daarover opstrijkt. Deze was jaren terug een van de grootste en geloof ook de eerste. Er zijn er meerdere tegenwoordig van die sites geloof ik.
Edit: hoor net van mn broer dat de prijzen soms niet blijken te kloppen :/ Dus wel adverteren met x-tarief maar vervolgens meer willen rekenen.. Dus bijv. als goedkoopste uit de bus komen, maar vervolgens in werkelijkheid op nummer 14 staan ofzo.
Je kan beter rechtstreeks even bellen naar enkele kantoren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
www.goedkoopstenotaris.nl
Kun je zelf ook doen, daar heb je geen dure hypotheekadviseur voor nodig met het risico dat ie alsnog een berg provisie daarover opstrijkt. Deze was jaren terug een van de grootste en geloof ook de eerste. Er zijn er meerdere tegenwoordig van die sites geloof ik.
Edit: hoor net van mn broer dat de prijzen soms niet blijken te kloppen :/ Dus wel adverteren met x-tarief maar vervolgens meer willen rekenen.. Dus bijv. als goedkoopste uit de bus komen, maar vervolgens in werkelijkheid op nummer 14 staan ofzo.
Als je je maar wel even voorbereid op wat de kosten zouden kunnen zijn, als de notaris de helft meer vraagt weet je dat het niet de juiste notaris is.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:56 schreef Acradavos het volgende:
De hypotheekadviseur is de vader van een maatje van me, dus dat provisieverhaal zal wel goed zitten.
het werkt zo:quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:52 schreef BloedendeVagina het volgende:
Volgens mij zijn het de notarissen zelf die de tarieven doorgeven aan die site. Niet de klanten van de site zelf. Site zal ook wel een provisie ontvangen ook
Maar goed, je moet het maar net weten. Ik kan me zo voorstellen dat een hypotheekadviseur graag zaken doet met een notaris die de hoogste provisie aan 'm geeft. Daar waren ze vroeger al berucht om. Is het niet de makelaar die je geld uit je zak klopt, dan is het wel de hypotheek die je kapitalen kost aan verborgen premies en provisies.
Dr goedkoopste volgens degoedkoopstenotaris.nl is 738 euro en zit in Apeldoorn..quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:32 schreef Acradavos het volgende:
Gemiddelde kosten zitten dacht ik op 1200 euro. Mijn ma heeft zelf ook bij een notariskantoor gewerkt, daar zal ik ook sowieso een offerte opvragen. Hij is toen ook even op en neer gereden naar een notaris 100km verderop.
Dat hebben wij niet eens betaald vorig jaar, en ons huis was een beetje duurder.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:32 schreef Acradavos het volgende:
Gemiddelde kosten zitten dacht ik op 1200 euro. Mijn ma heeft zelf ook bij een notariskantoor gewerkt, daar zal ik ook sowieso een offerte opvragen.
Gefeliciteerd man! Dapper van je: woning kopen in Ede. Ik rijdt daar nogal eens over de Provinciale weg naar Arnhem; zal naar je zwaaienquote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:53 schreef Acradavos het volgende:
Zo, de verkoper is akkoord. Financieel voordeel voor mij.![]()
Iedereen bedankt voor de tips.
Zoals gezegd: de omgeving is fantastisch, maar in het dorp zelf vind ik een incestueus sfeertje hangen, vermengd met godsdienstwaanzin. Ik ben er zelf ook wel naar de kerk geweest........quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:33 schreef Acradavos het volgende:
Waarom is iedereen zo negatief over Ede?![]()
Ben benieuwd: viel de winkelkeuze je tegen, het winkelpersoneel of het winkelende publiek?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:47 schreef Leandra het volgende:
, maar na een middagje winkelen wist ik weer dat ik er ook echt echt echt niet wil wonen,
Je gaat aan de rand wonen vlakbij de A12 dan maakt het weinig uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:33 schreef Acradavos het volgende:
Thnx.Waarom is iedereen zo negatief over Ede?
![]()
Het zielloze denk ik, een dorp dat zo snel gegroeid is heeft geen hart, het winkelaanbod is immers prima, en het personeel was ook vriendelijk, maar op een of andere manier lijkt het een bij elkaar geplempte bende.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben benieuwd: viel de winkelkeuze je tegen, het winkelpersoneel of het winkelende publiek?
Ik niet hoor! Ik heb totaal geen mening over Ede. Nog nooit geweest.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:33 schreef Acradavos het volgende:
Thnx.Waarom is iedereen zo negatief over Ede?
![]()
Een bezoek waard!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:35 schreef Spiegelei het volgende:
Ik niet hoor! Ik heb totaal geen mening over Ede. Nog nooit geweest.
Maar zelfs dan! Ede... Ede... het klikt zo 'het moet uit minimaal 3 letters bestaan, want anders is het zo kort... iemand nog een toevoeging na de tweede e? Nee, mooi, dan wordt het Ede'...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:35 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik niet hoor! Ik heb totaal geen mening over Ede. Nog nooit geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij Epe heb ik het zelfde. Ja, echtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht je van van Enschede...En - schede...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:22 schreef Queller het volgende:
Maar zelfs dan! Ede... Ede... het klikt zo 'het moet uit minimaal 3 letters bestaan, want anders is het zo kort... iemand nog een toevoeging na de tweede e? Nee, mooi, dan wordt het Ede'...
Daar ga ik dus never wonenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat dacht je van van Enschede...En - schede...
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar zelfs dan! Ede... Ede... het klikt zo 'het moet uit minimaal 3 letters bestaan, want anders is het zo kort... iemand nog een toevoeging na de tweede e? Nee, mooi, dan wordt het Ede'...
Of heb jij dat niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij Epe heb ik het zelfde. Ja, echtIk zou er een N achter plakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Ik vermaak me in het centrum ook wel hoorquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 02:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het valt reuze mee hier zolang je maar aan de rand woont.
Mist hier een woord?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:13 schreef Acradavos het volgende:
Nu krijg ik zojuist een telefoontje en e-mail dat de verkoper niet de overeenkomst gaat tekenen, aangezien de spelregels van mijn veranderd zouden zijn.
En hier?quote:
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:13 schreef Acradavos het volgende:
De VERKOPER is akkoord gegaan met het bod van 131.000 met als voorwaarde dat de voordeel omtrent de overdrachtsbelasting.
Weglopen, niet meer omkijkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
Een rondje gaan lopen, een bakje koffie drinken, stevig vloeken en daarna die lui van de hypotheek bellen dat de deal niet doorgaat.quote:
En in hoeverre vertegenwoordigt de makelaar hier de belangen van de verkoper? Mag je niet enig recht ontlenen aan een toezegging van een makelaar? Waarschijnlijk niet voor de (ver-)koop van het huis. Maar als TS kosten heeft gemaakt voor de hypo? En de verkoper?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Geen rechten, tenzij je zaken doet met een professionele verkoper? Zo niet, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste beide kanten op, dus is er nog niet getekend, dan is het pech...
De jurisprudentie is daar vrij duidelijk over: nee, tenzij héél specifieke omstandigheden die hier niet aan de orde zijn. Geen grote kosten aanhalen voor je een getekende overeenkomst hebt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:04 schreef Queller het volgende:
[..]
En in hoeverre vertegenwoordigt de makelaar hier de belangen van de verkoper? Mag je niet enig recht ontlenen aan een toezegging van een makelaar? Waarschijnlijk niet voor de (ver-)koop van het huis. Maar als TS kosten heeft gemaakt voor de hypo? En de verkoper?
Ergens voelt het niet oke dat de makelaar maar mag roepen wat hij wil zonder enige consequenties of verantwoordelijkheid...
Ja, dat is de andere kant...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
De jurisprudentie is daar vrij duidelijk over: nee, tenzij héél specifieke omstandigheden die hier niet aan de orde zijn. Geen grote kosten aanhalen voor je een getekende overeenkomst hebt.
Uiteraard. Ik zou als makelaar het lef niet hebben gehad om dan de koper weer te bellen. Ik zou hand in eigen boezem steken: voor mijn beurt gesproken (als dat zo is) en dat trek ik ff recht.quote:En of de makelaar afziet van zijn courtage heeft TS toch niets mee te maken? De makelaar wordt betaald door en behartigt de belangen van verkoper.
Niet eens meer op de mail reageren. Klaar. Je bent er klaar mee. Een appartement in Ede is niets bijzonders. Laat het lekker gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
Ik vind het hem op zich wel sieren dat hij belt (mailtje vind ik wat laf), maar ik vind het wel naar dat hij de fout bij TS neerlegt, alsof die de spelregels verandert, terwijl hij -naar we mogen aannemen- duidelijk heeft gemaakt dat hij zijn eigen belastingvoordeel houdt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dat is de andere kant...
[..]
Uiteraard. Ik zou als makelaar het lef niet hebben gehad om dan de koper weer te bellen. Ik zou hand in eigen boezem steken: voor mijn beurt gesproken (als dat zo is) en dat trek ik ff recht.
Nee, ik zou geen zaken meer doen met deze partij. Is onbetrouwbaar gebleken. Appartementen genoeg. Kijk ook eens in Arnhem. Is een veel leukere plaats en daar is ook genoeg te vinden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Iets zegt me dat TS wel overstag gaat gezien die erg graag wil en de verkoper dit toch wel in gaten heeft.
Blijft eigen keus, maar hoop dan niet dat je dan last blijven houden van cognitieve dissonantie.
Zou zelf dus je direct terugtrekken, als makelaar opnieuw contact met je opneemt dan bod verlagen en niet meer wijzigen.
Nee toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Iets zegt me dat TS wel overstag gaat gezien die erg graag wil en de verkoper dit toch wel in gaten heeft.
Ja, en je dan wekenlang blijven lopen opvreten. Ik zou het mezelf niet aandoen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:38 schreef noutie het volgende:
Je kan ze ook aan het lijntje houden door te zeggen dat je hier nog over nadenkt. Gewoon weken "denken". Dan draaien ze wel bij.
Inderdaad, als je bod niet genoeg is er meteen een punt achter zetten. Duidelijk maken dat voor jou de limiet in meerdere opzichten bereikt isquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:37 schreef Queller het volgende:
Ik zou geen cent meer toegeven. Letterlijk niet...
Slecht eigenlijk, maar ik zou het niet verdragen
Zoals gebruikelijk vertellen ze je maar de halve waarheid. Je kan de verkoper waarschijnlijk niet dwingen het koopcontract te ondertekenen, maar hij is wel aansprakelijk voor alle financiele gevolgen die veroorzaakt worden door het niet tekenen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Ik zou me in deze richten op de woorden van de Hoge Raad en niet op het zinnetje van de blogger eronder. Er staat juist dat alleen in zeer specifieke omstandigheden ruimte voor schadevergoeding is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:03 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk vertellen ze je maar de halve waarheid. Je kan de verkoper waarschijnlijk niet dwingen het koopcontract te ondertekenen, maar hij is wel aansprakelijk voor alle financiele gevolgen die veroorzaakt worden door het niet tekenen.
Zie bijv. http://www.advocaten-amst(...)-koopcontract-woning
Persoonlijk zou ik die makelaar en verkoper de rest van mijn leven negeren, maar mocht je echt die woning nog willen dan zou je ze fijntjes op bovenstaande jurisprudentie kunnen wijzen...
Joh..daar zou ik ook niet van gediend zijn. Maar goed, nu kan je het boek dus iig wel dichtdoen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
Maar wat wilde je van de verkoper?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.
Ik vraag me af hoe het contact tussen verkoper en makelaar is....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik hoop dat je nu niet zwicht..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:19 schreef Acradavos het volgende:
Ja sorry, ik sta te trillen op m'n poten. De verkoper annuleert de hele boel. Hij gaat alleen akkoord als hij het financiële voordeel krijgt. TERWIJL ik een akkoord heb met die knakker.
Lijkt me dat dat contact prima is, anders had verkoper TS wel te woord gestaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:13 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het contact tussen verkoper en makelaar is....
Ik zou inderdaad verder gaan kijken en hem lekker laten stikken.
Dat dacht ik ook. Geen kritiek, maar misschien een overweging: iets meer pas op de plaats maken, iets meer geduld. Jezelf de tijd geven dingen te overdenken. Bij twijfel niet inhalen. Dat soort dingen.quote:
Hier ben ik het mee eens. Je zegt verliefd te zijn op dit appartement, maar ik zou toch even gaan kijken of je ook verliefd op een ander appartement kan worden... Er zou genoeg keuze moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:23 schreef Queller het volgende:
Dat dacht ik ook. Geen kritiek, maar misschien een overweging: iets meer pas op de plaats maken, iets meer geduld. Jezelf de tijd geven dingen te overdenken. Bij twijfel niet inhalen. Dat soort dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Zn enige fout is dat ie te snel overal op heeft gehapt en koper dat inziet en meer wilt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.
Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.
Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
Hoezo risico? Gewoon onderdeel van de onderhandeling..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.
Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.
Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Die makelaar speelt het juist goed. Die makelaar staat niet aan jouw kant, maar aan de kant van de verkoper en probeert er natuurlijk de beste deal uit te halen. Dat dat jou verdrietig maakt, zal hen een zorg wezen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:38 schreef Acradavos het volgende:
Ik ben gewoon boos en teleurgesteld. Het hele weekend heb ik met volle trots aan al m'n vrienden, familie, kennissen en collega's verteld over de aankoop van het appartement. Ook op social media. Dit heeft me zoveel uren, vrije dagen en tijd gekost. Constant bellen, constant mailen.
Na een ongelooflijk klote jaar dacht ik dat dit een puls in mijn leven zou zijn. Ik dacht iets moois gekocht te hebben. Alsof het speelgoed van een kind afgepakt wordt.
Ik vind de handelswijze van de makelaar ook zo belabberd slecht, om te huilen gewoon. Ik heb het idee dat ik slapende honden, geiten of kippen heb wakker gemaakt. Zijn eindsom was 132.500, toen is hij ook niet over een overdrachtsbelasting begonnen. Nu bied ik 130.000, krijg ik een tegenbod van 131.000. Geef ik een akkoord op 131.000, met financieel voordeel voor mij, gaat die akkoord. Blaast die balhaar het ineens af.
Inderdaad. Alleen is verkoper te gretig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
Ik zou er gewoon een dikke punt achter zetten en doorgaan met iets andersquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik zou dit verhaal voorleggen aan een makelaar die veel optreedt als aankoopmakelaar. Benieuwd naar wat die erover zegt..
Rechtsbijstand heb ik niet zoveel vertrouwen in namelijk..
Ik wel.. zeker als de makelaar 3x akkoord geeft. Naar ik aanneem namens verkoper.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Ja, gewoon onderdeel van de onderhandeling, niet zoveel geks aan. Maar wel tegen het zere been. En nu een verkoper die afhaakt. Vind ik ook niet zoveel geks aan.
Ook die gasten kun je bellen met je verhaal als ie erbij aangesloten is..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Is tegen de richtlijnen van de NVM in dit, kaart het daar eens aan.
Ik ook, denk ik. En dan alsnog het via een aankoopmakelaar proberen te bemachtigen voor minder.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon een dikke punt achter zetten en doorgaan met iets anders
Die discussie is hier volgens mij al geweest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
DITquote:Ik ook, denk ik. En dan alsnog het via een aankoopmakelaar proberen te bemachtigen voor minder.
quote:Blaast die balhaar het ineens af.
Na een akkoord vind ik dat heel gek...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Ja, gewoon onderdeel van de onderhandeling, niet zoveel geks aan. Maar wel tegen het zere been. En nu een verkoper die afhaakt. Vind ik ook niet zoveel geks aan.
Of dr een advocaat opzetten.. maar ik weet niet hoe succesvol dat is en hoelang dat gaat duren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:56 schreef noutie het volgende:
[..]
DIT
Als je het echt wilt hebben via een aankoopmakelaar en je identiteit pas bij het tekenen bekend maken.
[..]
Ja, ik heb het appartementje in mijn favorieten gezet. Als TS het niet koopt, dan zet ik in op een doorlooptijd van 12 maanden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
Och.. je weet een ding: de dubbele maandlasten gaan heel rap in. Dat gun je op dit moment zo'n verkoper ook wel heel erg zeg maar
Daar kan ik me iets bij voorstellen. De verkoper heeft een makelaar ingeschakeld voor juist dit soort zaken. Ik zou als verkoper ook not amused zijn hierdoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ja maar verkoper heeft een vertegenwoordiger ingeschakeld die voor jou ook bekend was, namelijk de makelaar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.
Hier ben ik het wel mee eens, alhoewel TS wel al bij zijn eind-eindbod heeft aangegeven dat hij dat voordeel wilde hebben. Het was een one-package-deal, daar was TS niet onduidelijk over als ik het goed begrijp. (Niet dat ie pas bij het ondertekenen van de koopovereenkomst even een woordje veranderd ofzo).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Dat vind ik wel gek. Akkoord is akkoord.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Is de betreffende makelaar aangesloten bji NVM?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Is tegen de richtlijnen van de NVM in dit, kaart het daar eens aan.
Stel de verkoper in gebreke voor je extra gemaakte kosten, aangetekend.
Er wordt teveel nadruk gelegd op de vraag aan wie het voordeel toekomt. De wetgever heeft gezegd: overdrachtsbelasting is verschuldigd door de verkrijger, een voordeel komt in dat licht dan ook de verkrijger toe. Maar dat is geen dwingend recht, je kan daar gewoon vanaf wijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Laatquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb geen poot om op te staan. Overigens speelt er nu wel wat anders. Makelaar komt met het verhaal dat ik pas over het financiële voordeel ben begonnen nadat ik een kopie van mijn paspoort heb gestuurd. Dit is niet waar. Ik heb zojuist de complete mailwisseling naar hem toegestuurd. Vorige week woensdag heb ik een bod gedaan met het bod van 131k + financieel voordeel voor koper. 3 kwartier later kreeg ik een soort pre-felicitatie, de volgende dag om 14.00 uur een definitieve felicitatie. Verkoper is akkoord gegaan. Daarna heb ik de benodigde gegevens aangeleverd. Of de verkoper was niet op de hoogte, of de makelaar wist niet van deze regel af.
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:55 schreef noutie het volgende:
De verkoper doet nu echt iets heel doms. Dat zal de makelaar ook wel gezegd hebben. De doorlooptijd van de verkochte appartementen in dat gebouw is echt heel hoog. Meerdere appartementen hebben 42 maanden of meer te koop gestaan met een uitschieter tot 67 maanden (nr.4). Alleen nr. 16 is snel gegaan, maar zij hebben ingestoken op ¤125.000.
Een nieuwe koper komt niet snel, de appartementenmarkt is (en blijft) nog slap.
Kortom, je kunt rustig afhaken en over een half jaar nog eens kijken.
Die is helaas al verkocht..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Om te treiteren kun je nog gaan onderhandelen met de buurman.
Dan is de oplossing om het niet te proberen te begrijpen. Gewoon verder kijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:25 schreef Acradavos het volgende:
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe een verkoper akkoord kan gaan, om vervolgens hier op terug te komen. Dat voordeel mag hij normaliter dromen, daar heeft hij 0,0 recht op. Hij krijgt gewoon zijn koopsom en dat is het..
In principe is elke makelaar een lamlul.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:27 schreef Queller het volgende:
En tegen je vrienden, familie en collega's vertellen dat die makelaar een lamlul is
eens!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In principe is elke makelaar een lamlul.
Dat de makelaar hier lekker zit mee te lezen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Hoe zou het gegaan zijn als hij akkoord ging met die 131k zonder dat ik het financiële voordeel had gemeld? Dan was er dus onenigheid geweest bij de makelaar op kantoor. Ik wil niet snel iemand beschuldigen, maar heb het vermoeden dat een FOKker de verkoper heeft ingelicht. Omdat hij banned was uit mijn topic.
Dat zou wel heel treurig zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Hoe zou het gegaan zijn als hij akkoord ging met die 131k zonder dat ik het financiële voordeel had gemeld? Dan was er dus onenigheid geweest bij de makelaar op kantoor. Ik wil niet snel iemand beschuldigen, maar heb het vermoeden dat een FOKker de verkoper heeft ingelicht. Omdat hij banned was uit mijn topic.
Die wil maar 1 ding, zo veel mogelijk verkopen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat de makelaar hier lekker zit mee te lezen?
Hoezo? Omdat ie liever heeft dat alles via de verkopend makelaar loopt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
De verkoper ligt gewoon dwars, dat blijkt ook al uit rechtstreekse telefoongesprek.
Dat kun je ook beleefd vertellen tegen een potentiële koper.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ie liever heeft dat alles via de verkopend makelaar loopt?
Kom op....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Die is ook lachen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
Ik zou eerst nog even akkoord gaan, de koopovereenkomst op laten maken een weekje wachten en vervolgens niet tekenen.
Hahaha, dat is ook een optie. Om de verkoper te jennen..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
Ik zou eerst nog even akkoord gaan, de koopovereenkomst op laten maken een weekje wachten en vervolgens niet tekenen.
Zonder handtekening geen koop.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef Queller het volgende:
En dan niet goed gelezen hebben en er voorgoed aan vastzitten
Dat kost knaken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:59 schreef announcement het volgende:
Je kan ook tekenen en dan net binnen de wettelijke 3 dagen bedenktijd de boel afblazen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |