Zo, even de non-relevante info eruitgehaald. Prijzen uit het verleden heb je niets mee te makenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:14 schreef Acradavos het volgende:
Beste lezer,
Ik heb een 3 kamer appartement op het oog, oppervlakte van 70m2. Deze staat nu sinds 19 dagen te koop.
Pluspunten:
- Nieuwe keuken, nieuw badkamer, nieuw toilet (allen uit 2014)
- Nieuwe CV ketel (2013)
Vraagprijs is op dit moment ¤ 139.500
De 'buurman' in hetzelfde complex bied zijn appartement aan voor ¤ 135.000, echter heeft deze een standaard badkamer en toilet. De keuken is naar mijn schatting 10 jaar oud. Echter, het laatstgenoemde appartement staat al ruim 4 jaar te koop. Oorspronkelijke vraagprijs was ¤ 169.500.
Om weer bij appartement 1 terug te komen, ik ben te weten gekomen dat het 2 jaar geleden te koop stond voor ¤ 129.000.
¤ 10.500 verschil ten opzichte van nu, echter wel veel vernieuwingen.
Welk eventueel startbod is reëel? Het zou zonde zijn als de verkoper mijn bod direct afslaat en aan de kant zet. Ik zat zelf te denken aan ¤ 125.000, 11% onder de vraagprijs.
Dit dus, overweeg ook hoe lang je er wilt gaan wonen, als je van plan bent om in een jaar of 5 te verkassen is het nogal prijzig om zelf een nieuwe keuken/badkamer er in te gooien, mocht je er wat langer willen wonen, check dan ook de kaspositie van de VVE.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:51 schreef Fe2O3 het volgende:
vernieuwingen voegen weinig waarde toe, behalve als je net zoals jij er op verkijkt en verliefd op wordt :p
Voor hoeveel zou je het zelf kunnen aanleggen (cv+keuken+badkamer = 7.500 a 10.000 eur?) in je eigen smaak in die toko van die buurman die je misschien wel voor nog minder kunt kopen?
En zijn die vernieuwingen naar jouw/jullie smaak?quote:
Waarom niet want dat biedt onderhandelingsruimte en geeft een goede indicatie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:52 schreef Mark het volgende:
[..]
Zo, even de non-relevante info eruitgehaald. Prijzen uit het verleden heb je niets mee te maken
Wat is daar nou zo bijzonder aan..?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:47 schreef Acradavos het volgende:
Overigens ben ik er net achtergekomen dat de huidige eigenaar het appartement heeft gekocht op 11-12-2012 voor de prijs van ¤ 125.000, 4000 euro onder de vraagprijs van toen. (Via het Kadaster opgevraagd)
14.500 euro minder als nu, maar wel talrijke vernieuwingen.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom niet want dat biedt onderhandelingsruimte en geeft een goede indicatie.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo bijzonder aan..?
Je wil er wonen.. dan moet je geven wat de eigenaar wil hebben... de rest is niet relevant..
Schitterend maar juist door de historie kun je ongeveer zien wat hij wil hebben.quote:
Onzin.. misschien wil hij er snel vanaf.. of juist niet.. Heeft de historie niets mee van doen..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Schitterend maar juist door de historie kun je ongeveer zien wat hij wil hebben.
Niet geheel mee eens. De eigenaar wil waarschijnlijk een miljoen hebben als dat kon. Je moet geven wat je er zelf voor wilt betalen, en vaak is dat zo min mogelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo bijzonder aan..?
Je wil er wonen.. dan moet je geven wat de eigenaar wil hebben... de rest is niet relevant..
De meesten willen geen verlies incasseren dus je weet dat je je openingsbod niet al te ver onder zijn koopprijs moet gaan zitten wil je een kans maken.quote:
Dit dus. Er zijn nog zat andere woningen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:17 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. De eigenaar wil waarschijnlijk een miljoen hebben als dat kon. Je moet geven wat je er zelf voor wilt betalen, en vaak is dat zo min mogelijk.
Dan ben je je geld kwijt omdat je te weinig gaf...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:17 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. De eigenaar wil waarschijnlijk een miljoen hebben als dat kon. Je moet geven wat je er zelf voor wilt betalen, en vaak is dat zo min mogelijk.
Dat is voor je broer het beste idd.. hoe meer huizen verkopen.. hoe meer winst..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:22 schreef raptorix het volgende:
Mijn broer is makelaar, en die vraagt altijd: Wil je je huis te kopen zetten, of je huis verkopen?
In de huidige markt is het vaak het laatste.
Hoe graag wil je er wonen..? dat is de vraag..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:23 schreef Acradavos het volgende:
Ik vind het verleden wel relevant, in dit complex staan 12 appartementen te koop. In 2012 waren de prijzen over het algemeen hoger. Qua staat, grootte en ligging (balkon op het zuiden) is dit appartement redelijk scherp geprijsd.
De één zegt dat vernieuwingen geen waardeverhoging geven. Dan is alsnog de vraag wat een reëel startbod is..
Mijn broer is geen typische makelaar, juist door zijn betrouwbaarheid is hij de slechte periode goed doorgekomen. Heeft ook gemiddeld een 9 als beoordeling op Fundaquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat is voor je broer het beste idd.. hoe meer huizen verkopen.. hoe meer winst..
Mensen hebben wat dat betreft ook veel meer haast met kopen/verkopen tegenwoordig..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |