abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146025254
Graag jullie hulp. Ik heb van de makelaar schriftelijk een bevestiging gekregen dat de verkoper akkoord gaat. Dit was op donderdag 23 oktober 2014 het geval. De makelaar verzocht mij een kopie van mijn ID kaart te sturen.

Nu krijg ik zojuist een telefoontje en e-mail dat de verkoper niet de overeenkomst gaat tekenen, aangezien de spelregels van mijn veranderd zouden zijn. De VERKOPER is akkoord gegaan met het bod van 131.000 met als voorwaarde dat de voordeel omtrent de overdrachtsbelasting. Dat heb ik in de mail staan. Wat is mijn recht?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:14:21 #202
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146025272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:13 schreef Acradavos het volgende:
Nu krijg ik zojuist een telefoontje en e-mail dat de verkoper niet de overeenkomst gaat tekenen, aangezien de spelregels van mijn veranderd zouden zijn.
Mist hier een woord?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:15:10 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146025298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:14 schreef Mark het volgende:

[..]

Mist hier een woord?
En hier?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:13 schreef Acradavos het volgende:
De VERKOPER is akkoord gegaan met het bod van 131.000 met als voorwaarde dat de voordeel omtrent de overdrachtsbelasting.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146025311
Van mijn kant..
Ik ben echt pissed. Hypotheek is al aangevraagd. What the hell moet ik doen..
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:15:51 #205
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146025314
Ik zou er zelf in ieder geval behoorlijk klaar mee zijn: vasthouden aan de deal en anders afblazen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:19:06 #206
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146025392
Maar als je zwart op wit een akkoord hebt voor die prijs en voorwaarde zou ik nakoming vorderen
Dommage arachide-fromage
pi_146025395
Ja sorry, ik sta te trillen op m'n poten. De verkoper annuleert de hele boel. Hij gaat alleen akkoord als hij het financiële voordeel krijgt. TERWIJL ik een akkoord heb met die knakker.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:23:07 #208
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146025474
Met alleen een mondelinge overeenkomst had je niets gekund, zie ook dit artikel: http://www.vastgoedmarkt.(...)ng-niet-rechtsgeldig

de vraag is nu in hoeverre zo'n mail rechtsgeldigheid heeft
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:24:45 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146025508
Bel je rechtsbijstand.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:27:25 #210
43556 miss_dynastie
pi_146025558
Geen rechten, tenzij je zaken doet met een professionele verkoper? Zo niet, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste beide kanten op, dus is er nog niet getekend, dan is het pech...
pi_146025864
Wat een gezever met dit appartment zeg, loop weg....als die knakker dan terug belt dan is je bod terug naar 128000....
Persoonlijk zou ik verder gaan kijken, meer visjes in de zee
I am a Koala who Stretches :P
pi_146026050
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
pi_146026145
Jezus, wat een klootzak die verkoper.
Niet toehappen in ieder geval !
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:54:55 #214
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146026224
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
Weglopen, niet meer omkijken
Dommage arachide-fromage
pi_146026426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:15 schreef Acradavos het volgende:
What the hell moet ik doen..
Een rondje gaan lopen, een bakje koffie drinken, stevig vloeken en daarna die lui van de hypotheek bellen dat de deal niet doorgaat.

Die makelaar melden dat ie een lamlul is. Als ie een vent is, ziet ie af van zijn courtage en komt daarmee de verkoper en jou tegemoet. Ik zou (persoonlijk) overigens afzien van verdere samenwerking met deze makelaar. Zeker als ik de verkoper was. Laat ie de vogelengriep maar krijgen.

Dus eigenlijk: ga lekker op zoek naar een ander appartement!
pi_146026494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Geen rechten, tenzij je zaken doet met een professionele verkoper? Zo niet, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste beide kanten op, dus is er nog niet getekend, dan is het pech...
En in hoeverre vertegenwoordigt de makelaar hier de belangen van de verkoper? Mag je niet enig recht ontlenen aan een toezegging van een makelaar? Waarschijnlijk niet voor de (ver-)koop van het huis. Maar als TS kosten heeft gemaakt voor de hypo? En de verkoper?

Ergens voelt het niet oke dat de makelaar maar mag roepen wat hij wil zonder enige consequenties of verantwoordelijkheid...
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:08:53 #217
43556 miss_dynastie
pi_146026619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:04 schreef Queller het volgende:

[..]

En in hoeverre vertegenwoordigt de makelaar hier de belangen van de verkoper? Mag je niet enig recht ontlenen aan een toezegging van een makelaar? Waarschijnlijk niet voor de (ver-)koop van het huis. Maar als TS kosten heeft gemaakt voor de hypo? En de verkoper?

Ergens voelt het niet oke dat de makelaar maar mag roepen wat hij wil zonder enige consequenties of verantwoordelijkheid...
De jurisprudentie is daar vrij duidelijk over: nee, tenzij héél specifieke omstandigheden die hier niet aan de orde zijn. Geen grote kosten aanhalen voor je een getekende overeenkomst hebt.

En of de makelaar afziet van zijn courtage heeft TS toch niets mee te maken? De makelaar wordt betaald door en behartigt de belangen van verkoper.
pi_146026674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
De jurisprudentie is daar vrij duidelijk over: nee, tenzij héél specifieke omstandigheden die hier niet aan de orde zijn. Geen grote kosten aanhalen voor je een getekende overeenkomst hebt.
Ja, dat is de andere kant...
quote:
En of de makelaar afziet van zijn courtage heeft TS toch niets mee te maken? De makelaar wordt betaald door en behartigt de belangen van verkoper.
Uiteraard. Ik zou als makelaar het lef niet hebben gehad om dan de koper weer te bellen. Ik zou hand in eigen boezem steken: voor mijn beurt gesproken (als dat zo is) en dat trek ik ff recht.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:14:41 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146026785
Wat een zak is de verkoper, het belastingvoordeel is zijn voordeel simpelweg niet.

Maar goed, hij is dus bereid het stuk te laten lopen op ¤ 2.500 waar hij geen recht op heeft?
Laat hem maar lekker stikken met z'n appartement.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-10-2014 13:05:33 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146026791
quote:
Niet eens meer op de mail reageren. Klaar. Je bent er klaar mee. Een appartement in Ede is niets bijzonders. Laat het lekker gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:15:51 #221
43556 miss_dynastie
pi_146026817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, dat is de andere kant...

[..]

Uiteraard. Ik zou als makelaar het lef niet hebben gehad om dan de koper weer te bellen. Ik zou hand in eigen boezem steken: voor mijn beurt gesproken (als dat zo is) en dat trek ik ff recht.
Ik vind het hem op zich wel sieren dat hij belt (mailtje vind ik wat laf), maar ik vind het wel naar dat hij de fout bij TS neerlegt, alsof die de spelregels verandert, terwijl hij -naar we mogen aannemen- duidelijk heeft gemaakt dat hij zijn eigen belastingvoordeel houdt.
pi_146027021
wat een gedoe met dat appartement zeg :') |:( !

als de verkoper het hierop gaat laten stuk lopen, tjah.. dan mag je hopen dat die er nog lang mee blijft zitten!

ik persoonlijk zou er helemaal klaar mee zijn!
zoals hierboven al aangegeven is, er zijn meerdere appartementen beschikbaar die wellicht wel graag willen verkopen!

mede vanwege het feit kijkend naar de tijd die je erin hebt gestopt en je nu dit te horen krijgt !

laat hem lekker stikken met zijn appartement!

succes iig, erg klote dat sowieso! maar laat je niet voor gek verklaren!
pi_146027153
Iets zegt me dat TS wel overstag gaat gezien die erg graag wil en de verkoper dit toch wel in gaten heeft.

Blijft eigen keus, maar hoop dan niet dat je dan last blijven houden van cognitieve dissonantie.

Zou zelf dus je direct terugtrekken, als makelaar opnieuw contact met je opneemt dan bod verlagen en niet meer wijzigen.
pi_146027237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Iets zegt me dat TS wel overstag gaat gezien die erg graag wil en de verkoper dit toch wel in gaten heeft.

Blijft eigen keus, maar hoop dan niet dat je dan last blijven houden van cognitieve dissonantie.

Zou zelf dus je direct terugtrekken, als makelaar opnieuw contact met je opneemt dan bod verlagen en niet meer wijzigen.
Nee, ik zou geen zaken meer doen met deze partij. Is onbetrouwbaar gebleken. Appartementen genoeg. Kijk ook eens in Arnhem. Is een veel leukere plaats en daar is ook genoeg te vinden.

Edit

@TS als je er ook klaar mee bent, dan kan je nog even akkoord gaan. Daarna niet meer op komen dagen als er getekend moet worden. Telefoon wegdrukken }) Eens kijken wat de verkoper daar van vindt.
pi_146027584
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef StretchingKoala het volgende:

Nee toch? :o

Het appartement zou voor mij heel lang voelen als het gevolg van mijn eigen ruggengraadloosheid :X Ik zou me zorgen maken over de constatering dat ik zo makkelijk te manipuleren ben. Ik zou wakker liggen van de fantasie dat makelaar en verkoper zich helemaal de pleuris lachen omdat het ze is gelukt.

Ik zou geen cent meer toegeven. Letterlijk niet...

Slecht eigenlijk, maar ik zou het niet verdragen :@
pi_146027603
Je kan ze ook aan het lijntje houden door te zeggen dat je hier nog over nadenkt. Gewoon weken "denken". Dan draaien ze wel bij.
pi_146027660
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:38 schreef noutie het volgende:
Je kan ze ook aan het lijntje houden door te zeggen dat je hier nog over nadenkt. Gewoon weken "denken". Dan draaien ze wel bij.
Ja, en je dan wekenlang blijven lopen opvreten. Ik zou het mezelf niet aandoen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:42:22 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146027749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:37 schreef Queller het volgende:
Ik zou geen cent meer toegeven. Letterlijk niet...

Slecht eigenlijk, maar ik zou het niet verdragen :@
Inderdaad, als je bod niet genoeg is er meteen een punt achter zetten. Duidelijk maken dat voor jou de limiet in meerdere opzichten bereikt is
Dommage arachide-fromage
pi_146028198
De verkoper doet nu echt iets heel doms. Dat zal de makelaar ook wel gezegd hebben. De doorlooptijd van de verkochte appartementen in dat gebouw is echt heel hoog. Meerdere appartementen hebben 42 maanden of meer te koop gestaan met een uitschieter tot 67 maanden (nr.4). Alleen nr. 16 is snel gegaan, maar zij hebben ingestoken op ¤125.000.

Een nieuwe koper komt niet snel, de appartementenmarkt is (en blijft) nog slap.

Kortom, je kunt rustig afhaken en over een half jaar nog eens kijken.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:03:17 #230
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_146028469
quote:
Zoals gebruikelijk vertellen ze je maar de halve waarheid. Je kan de verkoper waarschijnlijk niet dwingen het koopcontract te ondertekenen, maar hij is wel aansprakelijk voor alle financiele gevolgen die veroorzaakt worden door het niet tekenen.

Zie bijv. http://www.advocaten-amst(...)-koopcontract-woning

Persoonlijk zou ik die makelaar en verkoper de rest van mijn leven negeren, maar mocht je echt die woning nog willen dan zou je ze fijntjes op bovenstaande jurisprudentie kunnen wijzen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:10:17 #231
43556 miss_dynastie
pi_146028735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:03 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Zoals gebruikelijk vertellen ze je maar de halve waarheid. Je kan de verkoper waarschijnlijk niet dwingen het koopcontract te ondertekenen, maar hij is wel aansprakelijk voor alle financiele gevolgen die veroorzaakt worden door het niet tekenen.

Zie bijv. http://www.advocaten-amst(...)-koopcontract-woning

Persoonlijk zou ik die makelaar en verkoper de rest van mijn leven negeren, maar mocht je echt die woning nog willen dan zou je ze fijntjes op bovenstaande jurisprudentie kunnen wijzen...
Ik zou me in deze richten op de woorden van de Hoge Raad en niet op het zinnetje van de blogger eronder. Er staat juist dat alleen in zeer specifieke omstandigheden ruimte voor schadevergoeding is.
pi_146030168
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
pi_146030279
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
Joh..daar zou ik ook niet van gediend zijn. Maar goed, nu kan je het boek dus iig wel dichtdoen.
Domme beslissing van verkoper...maar walk away en laat je niet kennen.
pi_146030339
quote:
_O_ _O-

lijkt mij nu helemaal een gesloten hoofdstuk is het niet ?

laat hem lekker kapot vallen met zijn appartement!
die krapt zijn ogen binnekort nog wel achter zijn oren dat die het zover heeft laten komen en heeft laten stuk lopen op zijn eigen stommiteiten !
pi_146030377
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.

[ Bericht 1% gewijzigd door Acradavos op 28-10-2014 13:08:10 ]
pi_146031109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.
Maar wat wilde je van de verkoper?
pi_146031153
Ik wilde zijn kant van het verhaal. Hoe kan je in godsnaam akkoord gaan en dan ineens de boel afblazen.
pi_146031228
Mensen veranderen van gedachten. De verkoper heeft een onbegrijpelijke fout gemaakt. Hij mag nog wel een jaar van dit appartement genieten. In zijn achterhoofd zal dit blijven knagen. Jij hebt zo wat anders.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:13:03 #239
43556 miss_dynastie
pi_146031263
Ontzettend onverstandig en onnodig.
Ergens heb ik nog het gevoel dat dit ermee gaat eindigen dat je wél dat bedrag gaat dokken... waarom zo ongelooflijk happig?
pi_146031293
quote:
Ik vraag me af hoe het contact tussen verkoper en makelaar is....

Ik zou inderdaad verder gaan kijken en hem lekker laten stikken.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:19:15 #241
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146031479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:19 schreef Acradavos het volgende:
Ja sorry, ik sta te trillen op m'n poten. De verkoper annuleert de hele boel. Hij gaat alleen akkoord als hij het financiële voordeel krijgt. TERWIJL ik een akkoord heb met die knakker.
Ik hoop dat je nu niet zwicht..

Bel even een andere makelaar op en vraag hem vriendelijk of je heel kort je probleem mag voorleggen voor een kort advies.. Indien het akkoord er is.. hem eraan houden zou ik zeggen.

En laat m het anders bekijken en maanden met dubbele lasten zitten.. Ik zou dr denk ik klaar mee zijn.
Ik denk gewoon dat ie alsnog probeert de prijs opnieuw te verhogen.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:22:16 #242
43556 miss_dynastie
pi_146031597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:13 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het contact tussen verkoper en makelaar is....

Ik zou inderdaad verder gaan kijken en hem lekker laten stikken.
Lijkt me dat dat contact prima is, anders had verkoper TS wel te woord gestaan.
pi_146031611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:13 schreef miss_dynastie het volgende:
waarom zo ongelooflijk happig?
Dat dacht ik ook. Geen kritiek, maar misschien een overweging: iets meer pas op de plaats maken, iets meer geduld. Jezelf de tijd geven dingen te overdenken. Bij twijfel niet inhalen. Dat soort dingen.
pi_146031788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:23 schreef Queller het volgende:
Dat dacht ik ook. Geen kritiek, maar misschien een overweging: iets meer pas op de plaats maken, iets meer geduld. Jezelf de tijd geven dingen te overdenken. Bij twijfel niet inhalen. Dat soort dingen.
Hier ben ik het mee eens. Je zegt verliefd te zijn op dit appartement, maar ik zou toch even gaan kijken of je ook verliefd op een ander appartement kan worden... Er zou genoeg keuze moeten zijn.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:28:57 #245
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146031838
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:30:27 #246
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_146031884
Wellicht heeft een derde partij zich gemeld die wel meer wil neerleggen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:30:29 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146031886
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.

Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.

Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:38:14 #248
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146032182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.

Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.

Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
Zn enige fout is dat ie te snel overal op heeft gehapt en koper dat inziet en meer wilt.
quote:

Hoezo risico? Gewoon onderdeel van de onderhandeling..
pi_146032213
Ik ben gewoon boos en teleurgesteld. Het hele weekend heb ik met volle trots aan al m'n vrienden, familie, kennissen en collega's verteld over de aankoop van het appartement. Ook op social media. Dit heeft me zoveel uren, vrije dagen en tijd gekost. Constant bellen, constant mailen.

Na een ongelooflijk klote jaar dacht ik dat dit een puls in mijn leven zou zijn. Ik dacht iets moois gekocht te hebben. Alsof het speelgoed van een kind afgepakt wordt.

Ik vind de handelswijze van de makelaar ook zo belabberd slecht, om te huilen gewoon. Ik heb het idee dat ik slapende honden, geiten of kippen heb wakker gemaakt. Zijn eindsom was 132.500, toen is hij ook niet over een overdrachtsbelasting begonnen. Nu bied ik 130.000, krijg ik een tegenbod van 131.000. Geef ik een akkoord op 131.000, met financieel voordeel voor mij, gaat die akkoord. Blaast die balhaar het ineens af.
pi_146032224
quote:

Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')