Mist hier een woord?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:13 schreef Acradavos het volgende:
Nu krijg ik zojuist een telefoontje en e-mail dat de verkoper niet de overeenkomst gaat tekenen, aangezien de spelregels van mijn veranderd zouden zijn.
En hier?quote:
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:13 schreef Acradavos het volgende:
De VERKOPER is akkoord gegaan met het bod van 131.000 met als voorwaarde dat de voordeel omtrent de overdrachtsbelasting.
Weglopen, niet meer omkijkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
Een rondje gaan lopen, een bakje koffie drinken, stevig vloeken en daarna die lui van de hypotheek bellen dat de deal niet doorgaat.quote:
En in hoeverre vertegenwoordigt de makelaar hier de belangen van de verkoper? Mag je niet enig recht ontlenen aan een toezegging van een makelaar? Waarschijnlijk niet voor de (ver-)koop van het huis. Maar als TS kosten heeft gemaakt voor de hypo? En de verkoper?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Geen rechten, tenzij je zaken doet met een professionele verkoper? Zo niet, dan geldt het schriftelijkheidsvereiste beide kanten op, dus is er nog niet getekend, dan is het pech...
De jurisprudentie is daar vrij duidelijk over: nee, tenzij héél specifieke omstandigheden die hier niet aan de orde zijn. Geen grote kosten aanhalen voor je een getekende overeenkomst hebt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:04 schreef Queller het volgende:
[..]
En in hoeverre vertegenwoordigt de makelaar hier de belangen van de verkoper? Mag je niet enig recht ontlenen aan een toezegging van een makelaar? Waarschijnlijk niet voor de (ver-)koop van het huis. Maar als TS kosten heeft gemaakt voor de hypo? En de verkoper?
Ergens voelt het niet oke dat de makelaar maar mag roepen wat hij wil zonder enige consequenties of verantwoordelijkheid...
Ja, dat is de andere kant...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
De jurisprudentie is daar vrij duidelijk over: nee, tenzij héél specifieke omstandigheden die hier niet aan de orde zijn. Geen grote kosten aanhalen voor je een getekende overeenkomst hebt.
Uiteraard. Ik zou als makelaar het lef niet hebben gehad om dan de koper weer te bellen. Ik zou hand in eigen boezem steken: voor mijn beurt gesproken (als dat zo is) en dat trek ik ff recht.quote:En of de makelaar afziet van zijn courtage heeft TS toch niets mee te maken? De makelaar wordt betaald door en behartigt de belangen van verkoper.
Niet eens meer op de mail reageren. Klaar. Je bent er klaar mee. Een appartement in Ede is niets bijzonders. Laat het lekker gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
Ik vind het hem op zich wel sieren dat hij belt (mailtje vind ik wat laf), maar ik vind het wel naar dat hij de fout bij TS neerlegt, alsof die de spelregels verandert, terwijl hij -naar we mogen aannemen- duidelijk heeft gemaakt dat hij zijn eigen belastingvoordeel houdt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dat is de andere kant...
[..]
Uiteraard. Ik zou als makelaar het lef niet hebben gehad om dan de koper weer te bellen. Ik zou hand in eigen boezem steken: voor mijn beurt gesproken (als dat zo is) en dat trek ik ff recht.
Nee, ik zou geen zaken meer doen met deze partij. Is onbetrouwbaar gebleken. Appartementen genoeg. Kijk ook eens in Arnhem. Is een veel leukere plaats en daar is ook genoeg te vinden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Iets zegt me dat TS wel overstag gaat gezien die erg graag wil en de verkoper dit toch wel in gaten heeft.
Blijft eigen keus, maar hoop dan niet dat je dan last blijven houden van cognitieve dissonantie.
Zou zelf dus je direct terugtrekken, als makelaar opnieuw contact met je opneemt dan bod verlagen en niet meer wijzigen.
Nee toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Iets zegt me dat TS wel overstag gaat gezien die erg graag wil en de verkoper dit toch wel in gaten heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |