Ja, en je dan wekenlang blijven lopen opvreten. Ik zou het mezelf niet aandoen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:38 schreef noutie het volgende:
Je kan ze ook aan het lijntje houden door te zeggen dat je hier nog over nadenkt. Gewoon weken "denken". Dan draaien ze wel bij.
Inderdaad, als je bod niet genoeg is er meteen een punt achter zetten. Duidelijk maken dat voor jou de limiet in meerdere opzichten bereikt isquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:37 schreef Queller het volgende:
Ik zou geen cent meer toegeven. Letterlijk niet...
Slecht eigenlijk, maar ik zou het niet verdragen
Zoals gebruikelijk vertellen ze je maar de halve waarheid. Je kan de verkoper waarschijnlijk niet dwingen het koopcontract te ondertekenen, maar hij is wel aansprakelijk voor alle financiele gevolgen die veroorzaakt worden door het niet tekenen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
Rechtsbijstand zojuist gebeld. Zonder handtekening heb ik geen poot om op te staan.
Ik zou me in deze richten op de woorden van de Hoge Raad en niet op het zinnetje van de blogger eronder. Er staat juist dat alleen in zeer specifieke omstandigheden ruimte voor schadevergoeding is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:03 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk vertellen ze je maar de halve waarheid. Je kan de verkoper waarschijnlijk niet dwingen het koopcontract te ondertekenen, maar hij is wel aansprakelijk voor alle financiele gevolgen die veroorzaakt worden door het niet tekenen.
Zie bijv. http://www.advocaten-amst(...)-koopcontract-woning
Persoonlijk zou ik die makelaar en verkoper de rest van mijn leven negeren, maar mocht je echt die woning nog willen dan zou je ze fijntjes op bovenstaande jurisprudentie kunnen wijzen...
Joh..daar zou ik ook niet van gediend zijn. Maar goed, nu kan je het boek dus iig wel dichtdoen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
Maar wat wilde je van de verkoper?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.
Ik vraag me af hoe het contact tussen verkoper en makelaar is....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik hoop dat je nu niet zwicht..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:19 schreef Acradavos het volgende:
Ja sorry, ik sta te trillen op m'n poten. De verkoper annuleert de hele boel. Hij gaat alleen akkoord als hij het financiële voordeel krijgt. TERWIJL ik een akkoord heb met die knakker.
Lijkt me dat dat contact prima is, anders had verkoper TS wel te woord gestaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:13 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het contact tussen verkoper en makelaar is....
Ik zou inderdaad verder gaan kijken en hem lekker laten stikken.
Dat dacht ik ook. Geen kritiek, maar misschien een overweging: iets meer pas op de plaats maken, iets meer geduld. Jezelf de tijd geven dingen te overdenken. Bij twijfel niet inhalen. Dat soort dingen.quote:
Hier ben ik het mee eens. Je zegt verliefd te zijn op dit appartement, maar ik zou toch even gaan kijken of je ook verliefd op een ander appartement kan worden... Er zou genoeg keuze moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:23 schreef Queller het volgende:
Dat dacht ik ook. Geen kritiek, maar misschien een overweging: iets meer pas op de plaats maken, iets meer geduld. Jezelf de tijd geven dingen te overdenken. Bij twijfel niet inhalen. Dat soort dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
Zn enige fout is dat ie te snel overal op heeft gehapt en koper dat inziet en meer wilt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.
Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.
Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
Hoezo risico? Gewoon onderdeel van de onderhandeling..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.
Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.
Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Die makelaar speelt het juist goed. Die makelaar staat niet aan jouw kant, maar aan de kant van de verkoper en probeert er natuurlijk de beste deal uit te halen. Dat dat jou verdrietig maakt, zal hen een zorg wezen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:38 schreef Acradavos het volgende:
Ik ben gewoon boos en teleurgesteld. Het hele weekend heb ik met volle trots aan al m'n vrienden, familie, kennissen en collega's verteld over de aankoop van het appartement. Ook op social media. Dit heeft me zoveel uren, vrije dagen en tijd gekost. Constant bellen, constant mailen.
Na een ongelooflijk klote jaar dacht ik dat dit een puls in mijn leven zou zijn. Ik dacht iets moois gekocht te hebben. Alsof het speelgoed van een kind afgepakt wordt.
Ik vind de handelswijze van de makelaar ook zo belabberd slecht, om te huilen gewoon. Ik heb het idee dat ik slapende honden, geiten of kippen heb wakker gemaakt. Zijn eindsom was 132.500, toen is hij ook niet over een overdrachtsbelasting begonnen. Nu bied ik 130.000, krijg ik een tegenbod van 131.000. Geef ik een akkoord op 131.000, met financieel voordeel voor mij, gaat die akkoord. Blaast die balhaar het ineens af.
Inderdaad. Alleen is verkoper te gretig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
Ik zou er gewoon een dikke punt achter zetten en doorgaan met iets andersquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik zou dit verhaal voorleggen aan een makelaar die veel optreedt als aankoopmakelaar. Benieuwd naar wat die erover zegt..
Rechtsbijstand heb ik niet zoveel vertrouwen in namelijk..
Ik wel.. zeker als de makelaar 3x akkoord geeft. Naar ik aanneem namens verkoper.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Ja, gewoon onderdeel van de onderhandeling, niet zoveel geks aan. Maar wel tegen het zere been. En nu een verkoper die afhaakt. Vind ik ook niet zoveel geks aan.
Ook die gasten kun je bellen met je verhaal als ie erbij aangesloten is..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Is tegen de richtlijnen van de NVM in dit, kaart het daar eens aan.
Ik ook, denk ik. En dan alsnog het via een aankoopmakelaar proberen te bemachtigen voor minder.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:43 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon een dikke punt achter zetten en doorgaan met iets anders
Die discussie is hier volgens mij al geweest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
DITquote:Ik ook, denk ik. En dan alsnog het via een aankoopmakelaar proberen te bemachtigen voor minder.
quote:Blaast die balhaar het ineens af.
Na een akkoord vind ik dat heel gek...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Ja, gewoon onderdeel van de onderhandeling, niet zoveel geks aan. Maar wel tegen het zere been. En nu een verkoper die afhaakt. Vind ik ook niet zoveel geks aan.
Of dr een advocaat opzetten.. maar ik weet niet hoe succesvol dat is en hoelang dat gaat duren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:56 schreef noutie het volgende:
[..]
DIT
Als je het echt wilt hebben via een aankoopmakelaar en je identiteit pas bij het tekenen bekend maken.
[..]
Ja, ik heb het appartementje in mijn favorieten gezet. Als TS het niet koopt, dan zet ik in op een doorlooptijd van 12 maanden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
Och.. je weet een ding: de dubbele maandlasten gaan heel rap in. Dat gun je op dit moment zo'n verkoper ook wel heel erg zeg maar
Daar kan ik me iets bij voorstellen. De verkoper heeft een makelaar ingeschakeld voor juist dit soort zaken. Ik zou als verkoper ook not amused zijn hierdoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ja maar verkoper heeft een vertegenwoordiger ingeschakeld die voor jou ook bekend was, namelijk de makelaar.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.
Hier ben ik het wel mee eens, alhoewel TS wel al bij zijn eind-eindbod heeft aangegeven dat hij dat voordeel wilde hebben. Het was een one-package-deal, daar was TS niet onduidelijk over als ik het goed begrijp. (Niet dat ie pas bij het ondertekenen van de koopovereenkomst even een woordje veranderd ofzo).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Dat vind ik wel gek. Akkoord is akkoord.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Is de betreffende makelaar aangesloten bji NVM?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Is tegen de richtlijnen van de NVM in dit, kaart het daar eens aan.
Stel de verkoper in gebreke voor je extra gemaakte kosten, aangetekend.
Er wordt teveel nadruk gelegd op de vraag aan wie het voordeel toekomt. De wetgever heeft gezegd: overdrachtsbelasting is verschuldigd door de verkrijger, een voordeel komt in dat licht dan ook de verkrijger toe. Maar dat is geen dwingend recht, je kan daar gewoon vanaf wijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Laatquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb geen poot om op te staan. Overigens speelt er nu wel wat anders. Makelaar komt met het verhaal dat ik pas over het financiële voordeel ben begonnen nadat ik een kopie van mijn paspoort heb gestuurd. Dit is niet waar. Ik heb zojuist de complete mailwisseling naar hem toegestuurd. Vorige week woensdag heb ik een bod gedaan met het bod van 131k + financieel voordeel voor koper. 3 kwartier later kreeg ik een soort pre-felicitatie, de volgende dag om 14.00 uur een definitieve felicitatie. Verkoper is akkoord gegaan. Daarna heb ik de benodigde gegevens aangeleverd. Of de verkoper was niet op de hoogte, of de makelaar wist niet van deze regel af.
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:55 schreef noutie het volgende:
De verkoper doet nu echt iets heel doms. Dat zal de makelaar ook wel gezegd hebben. De doorlooptijd van de verkochte appartementen in dat gebouw is echt heel hoog. Meerdere appartementen hebben 42 maanden of meer te koop gestaan met een uitschieter tot 67 maanden (nr.4). Alleen nr. 16 is snel gegaan, maar zij hebben ingestoken op ¤125.000.
Een nieuwe koper komt niet snel, de appartementenmarkt is (en blijft) nog slap.
Kortom, je kunt rustig afhaken en over een half jaar nog eens kijken.
Die is helaas al verkocht..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Om te treiteren kun je nog gaan onderhandelen met de buurman.
Dan is de oplossing om het niet te proberen te begrijpen. Gewoon verder kijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:25 schreef Acradavos het volgende:
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe een verkoper akkoord kan gaan, om vervolgens hier op terug te komen. Dat voordeel mag hij normaliter dromen, daar heeft hij 0,0 recht op. Hij krijgt gewoon zijn koopsom en dat is het..
In principe is elke makelaar een lamlul.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:27 schreef Queller het volgende:
En tegen je vrienden, familie en collega's vertellen dat die makelaar een lamlul is
eens!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In principe is elke makelaar een lamlul.
Dat de makelaar hier lekker zit mee te lezen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Hoe zou het gegaan zijn als hij akkoord ging met die 131k zonder dat ik het financiële voordeel had gemeld? Dan was er dus onenigheid geweest bij de makelaar op kantoor. Ik wil niet snel iemand beschuldigen, maar heb het vermoeden dat een FOKker de verkoper heeft ingelicht. Omdat hij banned was uit mijn topic.
Dat zou wel heel treurig zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Hoe zou het gegaan zijn als hij akkoord ging met die 131k zonder dat ik het financiële voordeel had gemeld? Dan was er dus onenigheid geweest bij de makelaar op kantoor. Ik wil niet snel iemand beschuldigen, maar heb het vermoeden dat een FOKker de verkoper heeft ingelicht. Omdat hij banned was uit mijn topic.
Die wil maar 1 ding, zo veel mogelijk verkopen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat de makelaar hier lekker zit mee te lezen?
Hoezo? Omdat ie liever heeft dat alles via de verkopend makelaar loopt?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
De verkoper ligt gewoon dwars, dat blijkt ook al uit rechtstreekse telefoongesprek.
Dat kun je ook beleefd vertellen tegen een potentiële koper.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ie liever heeft dat alles via de verkopend makelaar loopt?
Kom op....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Die is ook lachen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
Ik zou eerst nog even akkoord gaan, de koopovereenkomst op laten maken een weekje wachten en vervolgens niet tekenen.
Hahaha, dat is ook een optie. Om de verkoper te jennen..quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
Ik zou eerst nog even akkoord gaan, de koopovereenkomst op laten maken een weekje wachten en vervolgens niet tekenen.
Zonder handtekening geen koop.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef Queller het volgende:
En dan niet goed gelezen hebben en er voorgoed aan vastzitten
Dat kost knaken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:59 schreef announcement het volgende:
Je kan ook tekenen en dan net binnen de wettelijke 3 dagen bedenktijd de boel afblazen.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |