abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:43:51 #256
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146032447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Ja, gewoon onderdeel van de onderhandeling, niet zoveel geks aan. Maar wel tegen het zere been. En nu een verkoper die afhaakt. Vind ik ook niet zoveel geks aan.
Ik wel.. zeker als de makelaar 3x akkoord geeft. Naar ik aanneem namens verkoper.
Of die makelaar heeft een fout gemaakt of de verkoper.

Tis ronduit kut.. maar maanden met dubbele lasten zitten is nog kutter :D
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:46:03 #257
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146032544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Is tegen de richtlijnen van de NVM in dit, kaart het daar eens aan.
Ook die gasten kun je bellen met je verhaal als ie erbij aangesloten is..
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:43 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon een dikke punt achter zetten en doorgaan met iets anders
Ik ook, denk ik. En dan alsnog het via een aankoopmakelaar proberen te bemachtigen voor minder.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_146032788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
Die discussie is hier volgens mij al geweest.

Als een huis binnen 3 jaar (36 maanden) wordt verkocht, hoeft de koper geen overdrachtsbelasting te betalen. Toch spreken koper en verkoper vaak met elkaar af dat dit belastingvoordeel naar de verkoper gaat. Er gelden de volgende regels:

•Alleen als het aankoopbedrag dat de koper betaalt hoger ligt dan wat de verkoper er voor betaalde, dan betaalt de koper overdrachtsbelasting over het verschil.
•Als de eerste aankoop van de woning (dus van de verkoper) plaatsvond tussen 1 januari en 1 september 2012 geldt een doorverkooptermijn van 6 maanden in plaats van 36 maanden.
•Meestal spreken koper en verkoper met elkaar af dat de koper het bedrag ter grootte van de overdrachtsbelasting dat hij anders had moeten betalen aan de verkoper vergoedt. Dit wordt dan bijvoorbeeld vastgelegd in het modelcontract (zie artikel 2.2 van het modelcontract)
•Mocht de koper dit bedrag ter grootte van de overdrachtsbelasting inderdaad aan de verkoper betalen, dan is over dit bedrag overdrachtsbelasting verschuldigd. De koper moet dan 2% overdrachtsbelasting betalen over het bedrag dat hij aan de verkoper vergoedt.

(bron)

Er staat dat dit meestal naar de verkoper gaat maar dat is een afspraak die gemaakt wordt tussen koper en verkoper!
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_146032905
quote:
Ik ook, denk ik. En dan alsnog het via een aankoopmakelaar proberen te bemachtigen voor minder.
DIT
Als je het echt wilt hebben via een aankoopmakelaar en je identiteit pas bij het tekenen bekend maken.
quote:
Blaast die balhaar het ineens af.
:D
pi_146033385
quote:
Ja, gewoon onderdeel van de onderhandeling, niet zoveel geks aan. Maar wel tegen het zere been. En nu een verkoper die afhaakt. Vind ik ook niet zoveel geks aan.
Na een akkoord vind ik dat heel gek...
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:15:54 #261
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146033533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:56 schreef noutie het volgende:

[..]

DIT
Als je het echt wilt hebben via een aankoopmakelaar en je identiteit pas bij het tekenen bekend maken.

[..]

:D
Of dr een advocaat opzetten.. maar ik weet niet hoe succesvol dat is en hoelang dat gaat duren.
Denk dat enkel een brief van al voldoende pressie is.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:17:14 #262
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146033563
Och.. je weet een ding: de dubbele maandlasten gaan heel rap in. Dat gun je op dit moment zo'n verkoper ook wel heel erg zeg maar ;)
pi_146034910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:17 schreef BloedendeVagina het volgende:
Och.. je weet een ding: de dubbele maandlasten gaan heel rap in. Dat gun je op dit moment zo'n verkoper ook wel heel erg zeg maar ;)
Ja, ik heb het appartementje in mijn favorieten gezet. Als TS het niet koopt, dan zet ik in op een doorlooptijd van 12 maanden.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:11:13 #264
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146035344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:44 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb de verkoper rechtstreeks gebeld. Hij vroeg wie ik was en dat heb ik hem haarfijn uitgelegd. Hij was er niet van gediend dat ik hem rechtstreeks belde, ik moest de makelaar maar contacten. Hij werd dus leip boos.
Daar kan ik me iets bij voorstellen. De verkoper heeft een makelaar ingeschakeld voor juist dit soort zaken. Ik zou als verkoper ook not amused zijn hierdoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:49 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo niet? We leven in een vrij land.. rechtstreeks contact opnemen met de verkoper gebeurd wel vaker. Ik heb het idee dat de makelaar een fout heeft gemaakt omtrent de overdrachtsbelasting, de verkoper was waarschijnlijk hier niet van op de hoogte. Ik krijg tot 3 keer toe een akoord. 2x per telefoon, 1 keer per mail.
Ja maar verkoper heeft een vertegenwoordiger ingeschakeld die voor jou ook bekend was, namelijk de makelaar.
Wat de makelaar wel of niet heeft gecommuniceerd naar zijn opdrachtgever is niet aan jou. Jij mag erop vertrouwen dat je bod onder de gestelde voorwaarden was geaccepteerd door verkoper. Spreek hier de makelaar opaan. HIj dient dit op te lossen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:30 schreef Lienekien het volgende:
Zal ik het zeggen? Je hebt hoog spel gespeeld door je dat belastingvoordeel toe te eigenen, terwijl je uit de reactie wist dat de andere partij daar niet blij mee was.

Het leek in jouw voordeel uit te pakken. Nu draait dat - helaas voor jou - weer om.

Maar als je het speelt zoals jij het hebt gespeeld, is dit natuurlijk een risico.
Hier ben ik het wel mee eens, alhoewel TS wel al bij zijn eind-eindbod heeft aangegeven dat hij dat voordeel wilde hebben. Het was een one-package-deal, daar was TS niet onduidelijk over als ik het goed begrijp. (Niet dat ie pas bij het ondertekenen van de koopovereenkomst even een woordje veranderd ofzo).

Ik zou dan zeggen tegen de makelaar:
punt 1: we hadden een deal zie mails van toen en toen en telefoongesprek van toen en toen
punt 2: oke als verkoper het zo wil spelen en eigenhandig de afspraken anders wil doen voorkomen dan is mijn bod bij deze gewijzigd naar 131.000 minus het voordeel dat ik zou hebben. Take it or leave it. Dit bod staat tot datum X, daarna geldt het niet meer. Ik verwacht dan ook voor datum X een concept koopovereenkomst te ontvangen die beantwoordt aan alle voorwaarden en verplichtingen zoals overeengekomen en uiterlijk op datum X verwacht ik een getekende exemplaar van de door partijen goedgekeurde koopovereenkomst te ontvangen ter ondertekening door mij.
Zo niet? Dan gaat het over.

Wanneer je het zo hard speelt moet je m.i. wel echt voet bij stuk houden. Dus de vraag is: TS kun je ermee leven dat je dit appartement aan je voorbij laat gaan of zou je dan eeuwig spijt hebben?

quote:
Dat vind ik wel gek. Akkoord is akkoord.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:42 schreef Bayswater het volgende:
Is tegen de richtlijnen van de NVM in dit, kaart het daar eens aan.

Stel de verkoper in gebreke voor je extra gemaakte kosten, aangetekend.
Is de betreffende makelaar aangesloten bji NVM?
klerkje
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:25:59 #265
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146035987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Het belastingvoordeel hoorde hem al toe. Hij heeft het alleen niet willen weggeven. Daar is toch niet zoveel geks aan?
Er wordt teveel nadruk gelegd op de vraag aan wie het voordeel toekomt. De wetgever heeft gezegd: overdrachtsbelasting is verschuldigd door de verkrijger, een voordeel komt in dat licht dan ook de verkrijger toe. Maar dat is geen dwingend recht, je kan daar gewoon vanaf wijken.

Je kan het voordeel delen, of geheel naar verkoper toeschuiven. Net zoals de kosten koper zonder verdere mededeling ergens voor rekening van de verkrijger komen, kan je ook afspreken dat de verkoper alles betaalt (vrij op naam) of dat de verkoper een deel van de kosten betaalt (kosten verkoper).
Je krijgt geen overdrachtsbelastingpolitie achter je aan als je een andere afspraak maakt onderling. :P
klerkje
pi_146040731
Ik heb geen poot om op te staan. Overigens speelt er nu wel wat anders. Makelaar komt met het verhaal dat ik pas over het financiële voordeel ben begonnen nadat ik een kopie van mijn paspoort heb gestuurd. Dit is niet waar. Ik heb zojuist de complete mailwisseling naar hem toegestuurd. Vorige week woensdag heb ik een bod gedaan met het bod van 131k + financieel voordeel voor koper. 3 kwartier later kreeg ik een soort pre-felicitatie, de volgende dag om 14.00 uur een definitieve felicitatie. Verkoper is akkoord gegaan. Daarna heb ik de benodigde gegevens aangeleverd. Of de verkoper was niet op de hoogte, of de makelaar wist niet van deze regel af.
pi_146040966
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:26 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb geen poot om op te staan. Overigens speelt er nu wel wat anders. Makelaar komt met het verhaal dat ik pas over het financiële voordeel ben begonnen nadat ik een kopie van mijn paspoort heb gestuurd. Dit is niet waar. Ik heb zojuist de complete mailwisseling naar hem toegestuurd. Vorige week woensdag heb ik een bod gedaan met het bod van 131k + financieel voordeel voor koper. 3 kwartier later kreeg ik een soort pre-felicitatie, de volgende dag om 14.00 uur een definitieve felicitatie. Verkoper is akkoord gegaan. Daarna heb ik de benodigde gegevens aangeleverd. Of de verkoper was niet op de hoogte, of de makelaar wist niet van deze regel af.
Laat
het
los!
pi_146041019
Volkomen met queller eens..
of , aangezien jullie nu weer op 0 beginnen een eindbod neerleggen van 122,500 euro en hem laten verrekken
pi_146041459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:55 schreef noutie het volgende:
De verkoper doet nu echt iets heel doms. Dat zal de makelaar ook wel gezegd hebben. De doorlooptijd van de verkochte appartementen in dat gebouw is echt heel hoog. Meerdere appartementen hebben 42 maanden of meer te koop gestaan met een uitschieter tot 67 maanden (nr.4). Alleen nr. 16 is snel gegaan, maar zij hebben ingestoken op ¤125.000.

Een nieuwe koper komt niet snel, de appartementenmarkt is (en blijft) nog slap.

Kortom, je kunt rustig afhaken en over een half jaar nog eens kijken.
Dit dus.
pi_146041821
Ja het is kut en nee je mag nu niet happen. Ik begrijp dat je al aan je vrienden en familie hebt verteld dat alles rond is, maar laat dit aub geen reden zijn om toch nog akkoord te gaan.

Doe je het wel dan heb je geen ruggengraat en lacht de verkopende partij in zen vuistje, je bent dan namelijk verliefd geworden op die woning en dat is niet handig.
pi_146042631
Om te treiteren kun je nog gaan onderhandelen met de buurman.
pi_146042665
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe een verkoper akkoord kan gaan, om vervolgens hier op terug te komen. Dat voordeel mag hij normaliter dromen, daar heeft hij 0,0 recht op. Hij krijgt gewoon zijn koopsom en dat is het..
pi_146042679
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Om te treiteren kun je nog gaan onderhandelen met de buurman.
Die is helaas al verkocht..
pi_146042726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:25 schreef Acradavos het volgende:
Ik kan gewoon niet begrijpen hoe een verkoper akkoord kan gaan, om vervolgens hier op terug te komen. Dat voordeel mag hij normaliter dromen, daar heeft hij 0,0 recht op. Hij krijgt gewoon zijn koopsom en dat is het..
Dan is de oplossing om het niet te proberen te begrijpen. Gewoon verder kijken.

En tegen je vrienden, familie en collega's vertellen dat die makelaar een lamlul is *O*
pi_146042734
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:25 schreef Acradavos het volgende:

[..]

Die is helaas al verkocht..
Dat is snel ineens.
pi_146043119
Hoe zou het gegaan zijn als hij akkoord ging met die 131k zonder dat ik het financiële voordeel had gemeld? Dan was er dus onenigheid geweest bij de makelaar op kantoor. Ik wil niet snel iemand beschuldigen, maar heb het vermoeden dat een FOKker de verkoper heeft ingelicht. Omdat hij banned was uit mijn topic.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:44:42 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146043334
Dat scenario ging vanmiddag ook door mijn gedachten.

Overigens denk ik dat de verkoper vooral boos is op z'n makelaar.
"Badkamer is mooi geworden, als de keuken ook zo is heb ik het zo verkocht... M'n courtage? Dat doen we van de overdrachtsbelasting joh..."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146043411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:27 schreef Queller het volgende:

En tegen je vrienden, familie en collega's vertellen dat die makelaar een lamlul is *O*
In principe is elke makelaar een lamlul.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:52:39 #279
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_146043653
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In principe is elke makelaar een lamlul.
eens!
pi_146043679
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:38 schreef Acradavos het volgende:
Hoe zou het gegaan zijn als hij akkoord ging met die 131k zonder dat ik het financiële voordeel had gemeld? Dan was er dus onenigheid geweest bij de makelaar op kantoor. Ik wil niet snel iemand beschuldigen, maar heb het vermoeden dat een FOKker de verkoper heeft ingelicht. Omdat hij banned was uit mijn topic.
Dat de makelaar hier lekker zit mee te lezen?
Tap tap tap
pi_146044400
quote:
Dat zou wel heel treurig zijn.

Verder zijn de opties wat mij betreft simpel:
- Makelaar bellen en zeggen dat ie in de stront kan zakken. Dit is niet was is afgesproken, je hebt mailbewijs, zal het melden middels een klacht bij de NVM en je bent klaar, maar niet voor je hem nog even aansprakelijk stelt voor alle gemaakte kosten als gevolg van zijn valse toezeggingen. Hypotheekverstrekker bellen en de boel helaas afblazen.
- Makelaar bellen en zeggen dat je er niets mee te maken hebt, dit was en is de deal. Je houdt hem eraan en stelt ze via aangetekende brief in gebreke.

Ik gok dat de makelaar zich verkloot heeft op die overdrachtsbelasting en dat misschien nog recht dacht te kletsen bij z'n cliënt. Niet dus. Eikel van een vent, al helemaal nu ie de boel zo wil verdraaien (terwijl ie bij wet al geen poot heeft om op te staan).
Schip ahoy!
pi_146044456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat de makelaar hier lekker zit mee te lezen?
Die wil maar 1 ding, zo veel mogelijk verkopen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:12:12 #283
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146044465
Uit te sluiten is het niet, maar vind het vergezocht eigenlijk. Dan zou ie jou willen straffen omdat een modje 'm hier in dit topic geband heeft.

Een andere makelaar kan er ook op gestuit zijn, je weet het gewoon nooit.
pi_146044544
De verkoper ligt gewoon dwars, dat blijkt ook al uit rechtstreekse telefoongesprek.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:17:49 #285
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146044729
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
De verkoper ligt gewoon dwars, dat blijkt ook al uit rechtstreekse telefoongesprek.
Hoezo? Omdat ie liever heeft dat alles via de verkopend makelaar loopt?
Tenzji je bedoelt dat ie wellicht verkeerd ingelicht is door zn makelaar en dacht dat het voordeel naar hem zou gaan..

mja, tis kut. Zou zeggen, cancel die zooi en laat 'm in zn sop gaarkoken. Nu heeft ie een koper, geen dubbele lasten. Als ie per se dubbele lasten wilt en ermee wil leuren. Laat 'm dan lekker zn gang gaan..
pi_146044846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:17 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat ie liever heeft dat alles via de verkopend makelaar loopt?

Dat kun je ook beleefd vertellen tegen een potentiële koper.
pi_146044961
Foutje

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 19:22:59 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:24:06 #288
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_146045052
Het is echt klote om te moeten opgeven, maar ik zou het wegslikken en uitkijken naar iets anders. Op je eergevoel is geen prijs te zetten en er zou "no way in hell" zijn dat ik zo'n verkoper nog die ¤2500 belastingvoordeel gun.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_146046258
quote:
Kom op....
pi_146046676
zoals al eerder gezegd is, laat het lekker lopen, rot op met dit soort praktijken..
Keep on Tripp'n
pi_146046759
Ik heb het hier een beetje zijdelings gevolgd, maar TS, er zijn toch nog wel meer prachtige appartementen in Ede? Dat deze perfect is, wil niet zeggen dat de rest niet perfect is? Kop op, op naar de volgende!
Somebody that I used to know
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:06:17 #292
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_146046976
Ik zou eerst nog even akkoord gaan, de koopovereenkomst op laten maken een weekje wachten en vervolgens niet tekenen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_146047124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:06 schreef Bayswater het volgende:
Ik zou eerst nog even akkoord gaan, de koopovereenkomst op laten maken een weekje wachten en vervolgens niet tekenen.
Die is ook lachen.
pi_146047250
En dan niet goed gelezen hebben en er voorgoed aan vastzitten :')
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:13:43 #295
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_146047283
quote:
Hahaha, dat is ook een optie. Om de verkoper te jennen..
Alles op laten maken, afspraak maken om te tekenen en dan 10 minunten van tevoren afbellen om te zeggen dat e er toch vanaf ziet :D :D :D

Zou wat zijn als je dat doet.. koekje van eigen deeg.

*wel 100% zeker zijn dat je het ongestraft kan doen natuurlijk!
pi_146047302
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef Queller het volgende:
En dan niet goed gelezen hebben en er voorgoed aan vastzitten :')
Zonder handtekening geen koop.
pi_146047444
Mooie test om te kijken of ze meelezen gelijk.
pi_146049793
Je kan ook tekenen en dan net binnen de wettelijke 3 dagen bedenktijd de boel afblazen.
pi_146049840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:59 schreef announcement het volgende:
Je kan ook tekenen en dan net binnen de wettelijke 3 dagen bedenktijd de boel afblazen.
Dat kost knaken.
pi_146049857
quote:
:D Mooi plan.
Bitchezzzzz!

Maar ik zou er ook klaar mee zijn. Misschien nog een belletje naar de makelaar dat je dit geen gang van zaken vindt en je oorspronkelijke bod tot morgen 18.00u geldig is (je hebt je zinnen er al op gezet) en dat je anders de verkoper succes wenst met z'n dubbele lasten en het einde verhaal is. Opsodemieteren met die onzin.

En nu ik het tik bedenk ik me eigenlijk dat ik die optie misschien niet eens zou noemen. Je zakt er maar in, hopelijk zit je er over een jaar nog mee. En met die klotemakelaar ook :')
Schip ahoy!
pi_146049915
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat kost knaken.
Nee hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')